BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 27 oktober, 16.45 uur) Eredivisie 4-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2019 - 18:03   quote  deeplink  
Het is ondertussen een geflatteerde stand.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 oktober 2019 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:01 schreef Eide het volgende:
Lijkt mij een uitgelezen pot voor Schuurs en Traore, hoewel ik KJH ook een invalbeurt hun.
Doe mij Traoré maar ja.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 27 oktober 2019 - 18:07   quote  deeplink  
Laconiek?? Je hebt de overhand geeft geen kans weg, je komt tot zoveel schoten en tot zoveel kansen. Als ze laconiek waren zou heel het spelbeeld draaien en werd er niks meer gecreëerd. Dit is gewoon top joh tis dat ze er niet meer maken. Ik geniet hier iig wel van.
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 18:09   quote  deeplink  
Hoe goed die voor rust was, zo eerlijk moet Ten Hag eens zijn en nu Ziyech eruit halen.
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:07 schreef benjamin25 het volgende:
Laconiek?? Je hebt de overhand geeft geen kans weg, je komt tot zoveel schoten en tot zoveel kansen. Als ze laconiek waren zou heel het spelbeeld draaien en werd er niks meer gecreëerd. Dit is gewoon top joh tis dat ze er niet meer maken. Ik geniet hier iig wel van.
Whahahahaha lachwekkend dit. Nee 2e helft is niet laconiek nee, spelen briljant na rust tegen een Feyenoord wat superieur is nu...
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 oktober 2019 - 18:11   quote  deeplink  
Het had zomaar 6 - 0 kunnen en moeten zijn.
Maar we laten het nu wel een beetje lopen om daadwerkelijk naar de 6 - 0 te gaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:02 schreef benjamin25 het volgende:
Ik vind ze echt heerlijk spelen snap die negativiteit echt niet en vind het ook echt misplaatst
Misplaatst?? Je had hier al 7 of 8-0 voor kunnen, nee wacht moeten, staan!!
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2019 - 18:12   quote  deeplink  
Nou, kom op EtH. Wisselen. De boel sust in slaap.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:07 schreef benjamin25 het volgende:
Laconiek?? Je hebt de overhand geeft geen kans weg, je komt tot zoveel schoten en tot zoveel kansen. Als ze laconiek waren zou heel het spelbeeld draaien en werd er niks meer gecreëerd. Dit is gewoon top joh tis dat ze er niet meer maken. Ik geniet hier iig wel van.
Gewoon locaniek ja!
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Misplaatst?? Je had hier al 7 of 8-0 voor kunnen, nee wacht moeten, staan!!
Dat moest de ruststand zijn. Na rust nog 2 kansjes gehad in de eerste 5 minuten. Sindsdien kan het echt niet. Om de reden dat niemand meer wilt. Heb hem ook af gezet
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 oktober 2019 - 18:13   quote  deeplink  
Schiet dan gewoon, Neres
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:14   quote  deeplink  
Je zou bijna denken dat Jaap jankend in de kleedkamer van Ajax heeft gestaan en gesmeekt heeft om ze verder te sparen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:13 schreef Hasjkoph het volgende:
Schiet dan gewoon, Neres
Dat was ook mijn reactie. Lijkt wel alsof hij hem bijkans het doel in wil lopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:16   quote  deeplink  
Dan loop je vooruit met de bal de middenlijn over om vervolgens weer 25 meter terug te spelen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 oktober 2019 - 18:17   quote  deeplink  
Gravenberch met minuten. Ook goed.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 oktober 2019 - 18:18   quote  deeplink  
Dat deze 2e helft een stuk minder is dan de 1e helft is wel duidelijk zichtbaar.
De gehoopte 7-klapper zal (denkelijk) niet meer gehaald worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:25   quote  deeplink  
Breng nou eens Traore!!! Potverdomme!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 oktober 2019 - 18:29   quote  deeplink  
Het is dat je 4-0 voor staat, maar de tweede helft lijkt nergens op.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 oktober 2019 - 18:30   quote  deeplink  
Traoré dan toch
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:17 schreef Hasjkoph het volgende:
Gravenberch met minuten. Ook goed.
Zeker goed dat ie minuten krijgt.

Alleen gezien zijn eigen instelling had ie er zelf geen zin in. Tot nu toe alles verkeerd gedaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:31   quote  deeplink  
Wat een kuttrainer hebben we toch! 5 minuten voor het einde pas Traoré brengen! Had dat 30 minuten eerder gedaan!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:30 schreef Hasjkoph het volgende:
Traoré dan toch
Kuttrainer!
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 18:31   quote  deeplink  
Prima wissels. Alleen hadden die we een half uurtje eerder gemoeten.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 oktober 2019 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:31 schreef Ajax Warrior het volgende:
Had dat 30 minuten eerder gedaan!
Mee eens
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 18:31 schreef remco k het volgende:
Prima wissels. Alleen hadden die we een half uurtje eerder gemoeten.
Zeker Remco! Desnoods aan het begin van de 2e helft!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 oktober 2019 - 18:34   quote  deeplink  
4-0 en toch ben ik chagrijnig!
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 18:40   quote  deeplink  
Op zich heel logisch dat je flink wat gas terug neemt met zo’n belachelijk programma achter de rug.
Alleen hoeft het voetbal dan niet zo ver terug te zakken.

Je moet er eigenlijk gewoon 2 meer maken in die tweede helft.
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 18:42   quote  deeplink  
Overigens alleen maar goed dat Ziyech niet gewisseld wil worden.
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 18:47   quote  deeplink  
Heerlijk weekend. 6 punten los en 8 goals weggelopen bij psv.
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 19:20   quote  deeplink  
Goed, na een uur geïrriteerd via de radio gaan luisteren, al was het maar om verdere irritatie te voorkomen. Neemt niet weg dat Ajax de beste eerste helft van het seizoen gespeeld heeft. Vrijwel iedereen goed of heel behoorlijk. Daar op verder bouwen want dat was precies op alle fronten zoals Ajax hoort te spelen. Heel veel druk, hoog tempo, bewegende mensen en veel kansen.

Na rust een ieder voor zich gaan voetballen en na 50 minuten gestopt om echt Feyenoord te deklasseren. Wel heel jammer.

Op naar de volgende, eerste helft overheerst toch wel. Eindelijk een helft gezien hoe we kunnen spelen.
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2019 - 19:43   quote  deeplink  
Rare pot zo. Zoals Loetje zegt, een hele goede eerste helft gevolgt door een matige, plichtmatige 2e helft. Ajax heeft wel vaker moeite zich te motiveren tegen mindere ploegen. Voor de fans is dat een drama.

De tweede helft heeft Ajax trouwens nog zat kansen gehad, maar de echte scherpte ontbrak. Ik had Gravenberch, Traore en Schuurs wel vanaf de 60e minuut willen zien.
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 19:53   quote  deeplink  
Overigens we apart. Mensen roepen dat Ziyech weleens vaker gewisseld zou mogen worden. Geen speler werd in het tijdperk ten Hag zo vaak gewisseld als Ziyech en Neres.

Met name van Ziyech is dat wel heel raar en eigenlijk ook gewoon onterecht. Tadic zou ook echt wat vaker gewisseld mogen worden.
remco k
 remco k - zondag 27 oktober 2019 - 20:01   quote  deeplink  
Overigens wederom Ziyech op 10 en Ajax die een goede pot speelt.
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 19:43 schreef Eide het volgende:
Rare pot zo. Zoals Loetje zegt, een hele goede eerste helft gevolgt door een matige, plichtmatige 2e helft. Ajax heeft wel vaker moeite zich te motiveren tegen mindere ploegen. Voor de fans is dat een drama.

De tweede helft heeft Ajax trouwens nog zat kansen gehad, maar de echte scherpte ontbrak. Ik had Gravenberch, Traore en Schuurs wel vanaf de 60e minuut willen zien.
Yep. Goede wissels maken ook het juiste moment wisselen denk ik. Eerste 5 minuten na rust waren prima, erna was het kaarsje uit. Dan is dat het moment wat gasten te brengen die graag willen. Duurde inderdaad veel te lang
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 19:53 schreef remco k het volgende:
Overigens we apart. Mensen roepen dat Ziyech weleens vaker gewisseld zou mogen worden. Geen speler werd in het tijdperk ten Hag zo vaak gewisseld als Ziyech en Neres.

Met name van Ziyech is dat wel heel raar en eigenlijk ook gewoon onterecht. Tadic zou ook echt wat vaker gewisseld mogen worden.
Vanuit mij doel ik meer de momenten waarop Ziyech gewisseld wordt. 9 van de 10 keer is dat bij een ruime voorsprong. Tadic mag van mij zelfs af en toe een keertje banken, al is het om rust te pakken
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2019 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 20:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Yep. Goede wissels maken ook het juiste moment wisselen denk ik. Eerste 5 minuten na rust waren prima, erna was het kaarsje uit. Dan is dat het moment wat gasten te brengen die graag willen. Duurde inderdaad veel te lang
Eens. Als het lampje dan na 10-15 minuten langzaam uit gaat moet je gasten brengen die zich in de kijker willen spelen. Overigens is KJH daar ook een uitstekende voor.
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 20:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Als het lampje dan na 10-15 minuten langzaam uit gaat moet je gasten brengen die zich in de kijker willen spelen. Overigens is KJH daar ook een uitstekende voor.
Klaas-Jan is het allerbeste voorbeeld, die wil altijd. Dat is exact wat je nodig had op dat moment.

Dat is gewoon het kleine nadeel van technisch mooie spelers en daar een veelvoud van hebben, dan gaat het met te vaak om schoonheid in plaats van het echte killen zegmaar.

Hoorde iemand hier over goede wissels praten, de wissels zelf waren oké, maar een goede wissel is het voor mij pas als je dat op het juiste moment doet

Wat me trouwens ook verbaasd heeft, is de woede en verbazing omtrent Feyenoord. Iedereen roept 180x het wordt een slachting en we zijn kansloos. Dan ben je het ook en is er zoveel onbegrip, die gaat er niet in bij me.
remco k
 remco k - maandag 28 oktober 2019 - 08:31   quote  deeplink  
Ik heb de wedstrijd gisteravond nog eens terug gezien.

Maar wat mij het meeste opviel. Was de desinteresse van Gravenberg bij zijn invalbeurt. Die liep tweemaal bij balverlies terug als een natte krant. Ging een paar duels opdezelfde manier in.

Lijkt we alsof die al besloten heeft niet bij te gaan tekenen.
Eide
 Eide - maandag 28 oktober 2019 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 23:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat me trouwens ook verbaasd heeft, is de woede en verbazing omtrent Feyenoord. Iedereen roept 180x het wordt een slachting en we zijn kansloos. Dan ben je het ook en is er zoveel onbegrip, die gaat er niet in bij me.
Er zit natuurlijk veel ruimte tussen bitter cynisme en daadwerkelijk afgedroogd worden.

Waar ik mij over heb verbaast is het cynisme van Ajacieden na een matige winstpartij en een klein verlies tegen een goede, CL-waardige tegenstander. Alsof Chelsea en feyenoord te vergelijken zijn.
Loetje
 Loetje - maandag 28 oktober 2019 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 oktober 2019 - 15:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk veel ruimte tussen bitter cynisme en daadwerkelijk afgedroogd worden.

Waar ik mij over heb verbaast is het cynisme van Ajacieden na een matige winstpartij en een klein verlies tegen een goede, CL-waardige tegenstander. Alsof Chelsea en feyenoord te vergelijken zijn.
Dat is zeker zo
p111
 p111 - maandag 28 oktober 2019 - 16:29   quote  deeplink  
Een prima eerste helft,heel veel beweging een prima opstelling,na de rust willen ze het weer op 50 procent doen ,dus wordt het tijd voor te wisselen en helaas wacht hij tot de 75 en 82 ste minuut.Gravenberg en Troure prima wissels alleen veel te kort om die gasten acties te zien maken.Al met al een top dag gehad.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 28 oktober 2019 - 17:54   quote  deeplink  
Stam ook opgestapt. Was te verwachten.
Afgezien van een matige selectie, is hij ook niet de juiste man geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 oktober 2019 door Hasjkoph --
Loetje
 Loetje - maandag 28 oktober 2019 - 18:02   quote  deeplink  
Heb oprecht te doen met Japie. Maakt zeker fouten, maar zou de schuld nog het minst bij hem leggen. Wat een zooi daar.
Eide
 Eide - maandag 28 oktober 2019 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 oktober 2019 - 18:02 schreef Loetje het volgende:
Heb oprecht te doen met Japie. Maakt zeker fouten, maar zou de schuld nog het minst bij hem leggen. Wat een zooi daar.
Na het kampioenschap hebben ze verzuimt door te pakken. Ze hebben geleund op de bestaande selectie zonder fatsoenlijke spelers te scouten. Alle pijlen lijk op het nieuwe stadion gericht te zijn, terwijl dat voorlopig een luchtkasteel met een dubieuze businesscase is.

Zo zijn ze terug bij af. Weer na succes en weer door uitermate zwak en kortzichtig beleid. Op deze manier verdient feyenoord ook niet beter. Jarenlang hadden ze de stijgende lijn te pakken maar werden beleidsmakers consequent neergesabeld. Afijn, je oogst wat je zaait.

Hier zit een les in voor Ajax en alle Ajacieden. Beleid en gezondheid is meer dan de laatste wedstrijd.
Loetje
 Loetje - maandag 28 oktober 2019 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 oktober 2019 - 18:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Na het kampioenschap hebben ze verzuimt door te pakken. Ze hebben geleund op de bestaande selectie zonder fatsoenlijke spelers te scouten. Alle pijlen lijk op het nieuwe stadion gericht te zijn, terwijl dat voorlopig een luchtkasteel met een dubieuze businesscase is.

Zo zijn ze terug bij af. Weer na succes en weer door uitermate zwak en kortzichtig beleid. Op deze manier verdient feyenoord ook niet beter. Jarenlang hadden ze de stijgende lijn te pakken maar werden beleidsmakers consequent neergesabeld. Afijn, je oogst wat je zaait.

Hier zit een les in voor Ajax en alle Ajacieden. Beleid en gezondheid is meer dan de laatste wedstrijd.
Het is heel bizar inderdaad. Worden kampioen, komt geld binnen. Investeren het een groot deel in de jeugd, kopen hele rare spelers waarbij je nog minder zekerheid dan normaal heeft en contacteren 30 jarige gasten zonder restwaarde voor jaren. In een klap maak je dat hele jaar kapot.

En het bewijs dat Van Bronkhorst het zo slecht niet deed.
Eide
 Eide - maandag 28 oktober 2019 - 18:36   quote  deeplink  
Van Bronckhorst maakte een matige ploeg kampioen. Die deed het fenomenaal goed.

Tja, dat over de jeugd. Als ze daar nu echt in zouden investeren, maar er breekt geen enkel Rotterdamse talent echt door. Ook de vorige generatie, met Karsdorp, Fer en Clasie zijn helemaal nergens meer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 28 oktober 2019 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 oktober 2019 - 18:36 schreef Eide het volgende:
Ook de vorige generatie, met Karsdorp, Fer en Clasie zijn helemaal nergens meer.
Leken mij initieel prima aankopen (inclusief Narsingh), maar blijken stuk voor stuk het totaal niet meer te hebben.

Hiervoor hadden ze nog Kuyt of van Persie die de kar trok of ten minste Vilhena, maar nu hebben ze vrij weinig. Voorin loopt een spits zonder wedstrijdritme, waarbij ze ook geen backup hebben op die positie. Berghuis loopt ook al een tijd gefrustreerd rond. Toornstra en Larsson hebben het nooit gehad. En dan hebben ze achterin een dure Argentijn gekocht die blijkbaar ook nog een lange weg te gaan heeft.

Feyenoord heeft haar beste spelers allemaal laten gaan en hebben totaal niet goed daarop geanticipeerd.

Ben benieuwd wie het aandurft om het stokje van Stam over te nemen. Dit seizoen zal het al moeilijk worden Europees te halen. De naam Fräser zie ik vaak langskomen, maar ik betwijfel of hij het wel aan kan of überhaupt wil.
Loetje
 Loetje - maandag 28 oktober 2019 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 oktober 2019 - 19:02 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Leken mij initieel prima aankopen (inclusief Narsingh), maar blijken stuk voor stuk het totaal niet meer te hebben.

Hiervoor hadden ze nog Kuyt of van Persie die de kar trok of ten minste Vilhena, maar nu hebben ze vrij weinig. Voorin loopt een spits zonder wedstrijdritme, waarbij ze ook geen backup hebben op die positie. Berghuis loopt ook al een tijd gefrustreerd rond. Toornstra en Larsson hebben het nooit gehad. En dan hebben ze achterin een dure Argentijn gekocht die blijkbaar ook nog een lange weg te gaan heeft.

Feyenoord heeft haar beste spelers allemaal laten gaan en hebben totaal niet goed daarop geanticipeerd.

Ben benieuwd wie het aandurft om het stokje van Stam over te nemen. Dit seizoen zal het al moeilijk worden Europees te halen. De naam Fräser zie ik vaak langskomen, maar ik betwijfel of hij het wel aan kan of überhaupt wil.
Weetje Hassie, spelers die jarenlang amper spelen, slagen vrijwel nooit meer. Die kans van slagen is echt onder de 10%. Feyenoord mist echt een netwerk in het aankoopbeleid en structuur in de top.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 28 oktober 2019 - 19:52   quote  deeplink  
Japie Stam wie kent hem niet, Japie Stam, Japie Stam, is een echte Ajacied... ;-)
Eide
 Eide - maandag 28 oktober 2019 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 oktober 2019 - 19:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Weetje Hassie, spelers die jarenlang amper spelen, slagen vrijwel nooit meer. Die kans van slagen is echt onder de 10%. Feyenoord mist echt een netwerk in het aankoopbeleid en structuur in de top.
Dat is absoluut een ding, dat is ook waar veel jonge talenten van Ajax die vroeg vertrekken aan kapot gaan. Daarom is Jong Ajax ook zo belangrijk. Ook daar heeft feyenoord de boot lelijk gemist.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 27 oktober, 16.45 uur) Eredivisie 4-0









0.0233039