BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Chelsea - Ajax (dinsdag 5 november 2019, 21.00 uur) UEFA Champions League 4-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 28 oktober 2019 - 17:28   quote  deeplink  
c77idnbow8.jpg

Datum en tijdstip: Dinsdag 5 november, 21.00 uur
Locatie: Stamford Bridge, Londen
Competitie: UEFA Champions League
Scheidsrechter: Gianluca Rocchi

De wedstrijd
Chelsea - Ajax kan wel eens een cruciale wedstrijd gaan worden in Poule H. Vorige week woensdag wist Chelsea in Amsterdam met 0-1 te winnen en er vooral voor te zorgen dat Ajax vrijwel niet in het eigen spel terecht kwam.

Aan Ajax is de opdracht duidelijk, niet verliezen, al zal het dan op onderling resultaat bij een dezelfde puntenaantal onder Chelsea eindigen, of winnen waarbij minimaal 2 goals gescoord moeten worden. In dat geval loopt Ajax 3 punten uit met een beter onderling resultaat en zijn er hierna nog 3 punten nodig om Chelsea onder zich te houden.

Tevens is het een wedstrijd waarbij Ajax van de UEFA geen uitsupporters mag meenemen naar Londen, door eerdere ongeregeldheden in Valencia. Ajax gaat hiervoor nog in hoger beroep.

Tevens is het heel interessant te volgen wat er op dezelfde tijd in Mestalla gaat gebeuren. Valencia en Lille spelen daar tegen elkaar. Wanneer Lille verliest, is Ajax héél dicht bij Europese overwintering, maar een zege van Valencia en puntverlies van Ajax, zal de druk op de laatste 2 wedstrijden wel ongekend groot maken.

2d6zuaiqtwei.jpg

De tegenstander, Chelsea
Chelsea trok afgelopen weekend de stijgende lijn goed door. Het won met 2-4 bij Burnley, stond 5 minuten voor tijd met 4-0 voor en is dus goed bezig. Ditmaal was het Cristian Pulisic die een hattrick wist te maken.

Komend weekend wacht er hoor Chelsea nog een wedstrijd bij Watford voordat Ajax op bezoek komt. Watford is de nummer laatst en Chelsea staat inmiddels 4e en heeft zich weer in de top van Engeland gemeld.

Ook wordt het spel in de Premier League van de Londenaren steeds aanvallender en scoort het zeer makkelijk. Met creatievelingen als Hudson-Odoi, Mount, Pulisic en Abraham, wordt langzaam een gevreesde ploeg gecreëerd wat in staat is zowel fysiek, als voetballend een wedstrijd te winnen. Ook is het voetbal van achteruit meer en meer in orde. Er is een reële kans dat Ajax ook weer te maken gaat krijgen met Kante en/of Barkley. Ajax is, mede door de heenwedstrijd dus gewaarschuwd.

bh9o61eqw1rv.jpg

Ons aller Ajax
Voor Ajax is het simpel, de stijgende lijn is ingezet tegen Feyenoord, moet doorgezet worden tegen PEC en zal tot ontploffing moeten komen tegen Chelsea. Het is per definitie al wel een lastige wedstrijd natuurlijk tegen de Engelse grootmacht, maar met de deskundigheid die woensdag is opgedaan en het spel wat enigzins vorm krijgt, zal Ajax weten wat het te doen staat.

Tevens is het zeer interessant wat Ten Hag gaat doen. Ajax kwam tegen Chelsea maar zeer lastig bij de aanvallers en gister tegen Feyenoord was er eindelijk een perfecte balans tussen middenveld en aanval, wat elkaar blind kon vinden. Ondanks de ruimte die Feyenoord weliswaar weg gaf, is het wel interessant om te zien of Ten Hag blijft vasthouden aan Alvarez en Martinez, of dat Van de Beek ook in de Champions League naast Martinez zal gaan staan. Wel zal Van de Beek dan wat verder terug moeten spelen.

Voor Ajax dus een hele belangrijke wedstrijd voor overwintering in de Champions League. Bij winst komt het echt dichtbij, bij verlies lijkt er gewonnen te moeten worden in Lille én thuis van Valencia!

Tot slot
Zowel Chelsea - Ajax, als Valencia - Lille kunnen dus wel eens cruciale potten gaan worden in de groep. Na deze avond zullen we weten of overwintering in de CL dichtbij is, of toch verder weg dan we zouden hopen.

Speelschema poule H

Dinsdag 17 september
21.00 uur: Ajax - Lille OSC 3-0
21.00 uur: Chelsea - Valencia 0-1

Woensdag 2 oktober
21.00 uur: Valencia - Ajax 0-3
21.00 uur: Lille OSC - Chelsea 1-2

Woensdag 23 oktober
18.55 uur: Ajax - Chelsea 0-1
21.00 uur: Lille OSC - Valencia 1-1

Dinsdag 5 november
21.00 uur: Chelsea - Ajax
21.00 uur: Valencia - Lille OSC

cn5weblf.jpg

Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 02 november 2019 - 21:18   quote  deeplink  
Chelsea vanmiddag opnieuw gewonnen, nu met 1-2 bij Watford. Ondanks het op het einde door de 1-2 nog even spannend werd, was Chelsea weer oppermachtig en uitstekend
remco k
 remco k - zondag 03 november 2019 - 08:46   quote  deeplink  
Ik dicht ons daar weinig kansen toe.

Wij zijn gewoon nog niet in hele goede vorm.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 03 november 2019 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 november 2019 - 08:46 schreef remco k het volgende:
Ik dicht ons daar weinig kansen toe.

Wij zijn gewoon nog niet in hele goede vorm.
Had jij gedacht dat wij uit bij Valencia met 0-3 zouden winnen dan? Nee, wij zijn (nog) niet in goede vorm, maar wil absoluut niet zeggen dat we daarom gaan verliezen of gelijk spelen. Wij spelen uit op het moment beter dan thuis, zeker in de CL
Loetje
 Loetje - zondag 03 november 2019 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 november 2019 - 16:29 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Had jij gedacht dat wij uit bij Valencia met 0-3 zouden winnen dan? Nee, wij zijn (nog) niet in goede vorm, maar wil absoluut niet zeggen dat we daarom gaan verliezen of gelijk spelen. Wij spelen uit op het moment beter dan thuis, zeker in de CL
Wij zijn ten eerste niet zo goed als vorig jaar. Engelsen liggen ons daarbij wonderbaarlijk niet, gezien je tegen ze best goed tussen de linies kunt spelen.

Remco heeft in deze helemaal gelijk, in principe hebben we heel weinig kans vooraf en misschien er ook maar op die manier naar kijken, dan valt het mee. Ze zijn fysiek zoveel sterker en technisch nog vaardiger.

En Valencia, het was een prachtige zege en zonder geluk vaart niemand wel, maar daar hadden we er ook net zo goed met 4-1 af kunnen gaan he.

Het is duimen voor een punt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 03 november 2019 - 19:27   quote  deeplink  
Ik deel jullie mening niet geheel. Zonder geluk vaart niemand wel idd, dat bleek tegen Chelss.
Maar heel logisch, als je meer scoort dan je tegenstander, win je gewoon. Lille en Valencia
Eide
 Eide - zondag 03 november 2019 - 19:47   quote  deeplink  
Ajax is al tijden nergens kansloos, dus ook uit bij Chelsea niet. Dat het moeilijk wordt is duidelijk, maar dat geldt voor elke pot op dit niveau, zeker in een poule waar het niveay zo dicht bij elkaar ligt.
remco k
 remco k - zondag 03 november 2019 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 november 2019 - 16:29 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Had jij gedacht dat wij uit bij Valencia met 0-3 zouden winnen dan? Nee, wij zijn (nog) niet in goede vorm, maar wil absoluut niet zeggen dat we daarom gaan verliezen of gelijk spelen. Wij spelen uit op het moment beter dan thuis, zeker in de CL
Ik heb vanaf het eerste moment gezegd dat alle ploegen kans maken en dat Chelsea er bovenuit steekt. En dat doen ze ook wat voetbal betreft.
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 02:36   quote  deeplink  
Rocchi fluit de pot. Wel een hele grote scheidsrechter, dat zegt ook wel wat.
remco k
 remco k - maandag 04 november 2019 - 08:43   quote  deeplink  
Heel benieuwd hoe Ajax morgen gaat starten.

Neres lijkt op tijd in redelijke vorm, Promes is zeker in vorm, Tadic is uit vorm maar zal zeker spelen en ziyech is een zekerheid.

Alvarez speelde dramatisch tegen PEC, en met van de Beek en Martinez leek het erg goed tegen PEC..

Ziyech op 10 was tegen PEC niet geweldig, maar de twee keer hiervoor dat hij op tien speelde was het juist erg goed.

Dus, toch met Alvarez, Martinez en van de Beek op 10. Waardoor Neres er naast staat, of met van de Beek, Martinez en Ziyech waardoor Neres wel speelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2019 door remco k --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 04 november 2019 - 08:44   quote  deeplink  
Ik denk dat wij met 1-3 gaan winnen in London!
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 november 2019 - 14:22   quote  deeplink  
Ik hoop dat het 0-1 gaat worden, maar 1-2 zou beter zijn, dan hebben we een beter onderling resultaat.
Als ze maar niet verliezen... We hebben thuis al onterecht verloren van die gasten, ik hoop dat het nu andersom zal zijn
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 14:59   quote  deeplink  
Het goede nieuws is dat zowel Alvarez, Martinez als Van de Beek bij de selectie zitten. Heel benieuwd of Ten Hag nu weer voor Alvarez kiest, of het middenveld kiest wat tegen Feyenoord en tegen PEC, tot dat Alvarez kwam zo goed speelde.
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 14:22 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik hoop dat het 0-1 gaat worden, maar 1-2 zou beter zijn, dan hebben we een beter onderling resultaat.
Als ze maar niet verliezen... We hebben thuis al onterecht verloren van die gasten, ik hoop dat het nu andersom zal zijn
0-1 is ook prima. Dan heeft Chelsea een doelsaldo van +0 en wij +6. Dat is ook al niet meer in te halen.

Ikzelf denk 2-0 voor Chelsea trouwens.

En onterecht? Dat viel echt wel mee hoor. Niet dat Chelsea heel goed was, maar ze waren absoluut niet minder als wij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2019 door Loetje --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 november 2019 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 14:59 schreef Loetje het volgende:
Het goede nieuws is dat zowel Alvarez, Martinez als Van de Beek bij de selectie zitten. Heel benieuwd of Ten Hag nu weer voor Alvarez kiest, of het middenveld kiest wat tegen Feyenoord en tegen PEC, tot dat Alvarez kwam zo goed speelde.
Tja ik denk toch dat hij dat gaat doen en het ten koste gaat van Neres, maar ik hoop echt dat hij ballen gaat tonen en gewoon Donny op die plek zet van Alvarez, Ziyech op 10, Neres rechts en Promes links. Ik zou gewoon zo beginnen en als je dan 0-3 voor staat, zou ik Alvarez erin brengen, dan kan Van de Beek of Neres rusten
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 november 2019 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 15:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

0-1 is ook prima. Dan heeft Chelsea een doelsaldo van +0 en wij +6. Dat is ook al niet meer in te halen.

Ikzelf denk 2-0 voor Chelsea trouwens.

En onterecht? Dat viel echt wel mee hoor. Niet dat Chelsea heel goed was, maar ze waren absoluut niet minder als wij.
Ja dat is ook waar ;-)
Nee gelijk was verdiend en die goal van Promes, was wel een echte goal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2019 door Ajax we love you --
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 15:01 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja ik denk toch dat hij dat gaat doen en het ten koste gaat van Neres, maar ik hoop echt dat hij ballen gaat tonen en gewoon Donny op die plek zet van Alvarez, Ziyech op 10, Neres rechts en Promes links. Ik zou gewoon zo beginnen en als je dan 0-3 voor staat, zou ik Alvarez erin brengen, dan kan Van de Beek of Neres rusten
Ik heb daar zeer sterk mijn twijfels over. Alvarez draait momenteel voor geen meter en Neres daarentegen is ijzersterk teruggekomen vooralsnog. De argumenten zijn ook heel goed uit te leggen als die daar voor zou kiezen. Dus ik ben erg benieuwd morgen.
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 15:02 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja dat is ook waar ;-)
Nee gelijk was verdiend en die goal van Promes, was wel een echte goal
De UEFA beweert nog altijd van niet, ondanks de verkeerde beeld is laten zien.
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 18:22   quote  deeplink  
b6b2gtlks.jpg

Statistiekje van de UEFA. Toch wel bizar hoeveel belangrijke reddingen Onana al gehad heeft in deze 3 wedstrijden.
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 20:28   quote  deeplink  
Ten Hag zojuist op de persconferentie aangegeven dit jaar sowieso niet te vertrekken. Bayern moet dus op zoek naar iemand anders.

Wel zou het kunnen dat Bayern Jupp Heynckes voor de rest van het seizoen aanstelt en Ten Hag erna daarheen gaat, maar dat is speculeren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 november 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - maandag 04 november 2019 - 21:09   quote  deeplink  
Kante is erbij tegen Ajax. Wordt een leuke voor onze nummer 10. Eindigen met 89 blauwe plekken, arme Promes, Ziyech of Van de Beek.
remco k
 remco k - dinsdag 05 november 2019 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 15:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik heb daar zeer sterk mijn twijfels over. Alvarez draait momenteel voor geen meter en Neres daarentegen is ijzersterk teruggekomen vooralsnog. De argumenten zijn ook heel goed uit te leggen als die daar voor zou kiezen. Dus ik ben erg benieuwd morgen.
Ach, Alvarez was tegen PEC heel erg slecht, maar in de thuiswedstrijd tegen Chelsea speelde hij ook gewoon prima.

En toch zou ik nu altijd voor Neres kiezen, ik wil gewoon de beste spelers op het veld zien, en daar hoort Neres in de vorm van de afgelopen weken gewoon bij. Overigens maakt hij zijn goals nu wel, maar zijn acties zijn nog niet geweldig.
remco k
 remco k - dinsdag 05 november 2019 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 18:22 schreef Loetje het volgende:
[ afbeelding ]

Statistiekje van de UEFA. Toch wel bizar hoeveel belangrijke reddingen Onana al gehad heeft in deze 3 wedstrijden.
Zegt ook wel iets over de defensieve kwetsbaarheid van zowel Ajax als Valencia.
remco k
 remco k - dinsdag 05 november 2019 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 november 2019 - 21:09 schreef Loetje het volgende:
Kante is erbij tegen Ajax. Wordt een leuke voor onze nummer 10. Eindigen met 89 blauwe plekken, arme Promes, Ziyech of Van de Beek.
Tegen hem zou ik eigenlijk geen ziyech of promes willen zien, die zijn daar te kwetsbaar voor.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 07:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Zegt ook wel iets over de defensieve kwetsbaarheid van zowel Ajax als Valencia.
Was niet voor niets een kansenfestival in Mestalla he
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 07:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach, Alvarez was tegen PEC heel erg slecht, maar in de thuiswedstrijd tegen Chelsea speelde hij ook gewoon prima.

En toch zou ik nu altijd voor Neres kiezen, ik wil gewoon de beste spelers op het veld zien, en daar hoort Neres in de vorm van de afgelopen weken gewoon bij. Overigens maakt hij zijn goals nu wel, maar zijn acties zijn nog niet geweldig.
Een Neres in vorm is ook gewoon zeer welkom.

Maar de realiteit is denk ik ook dat we tegen Feyenoord en de eerste 20 minuten tegen PEC ons beste voetbal van het seizoen spelen, dan zou ik daar ook op bouwen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 07:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen hem zou ik eigenlijk geen ziyech of promes willen zien, die zijn daar te kwetsbaar voor.
Er is er niet een van ons die duels van Kante gaat winnen denk ik! ;-)
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 05 november 2019 - 12:25   quote  deeplink  
We mogen met z'n allen erg blij zijn, als het een gelijkspel wordt.

Ook hierdoor lopen we dan (deels) uit op Valencia en Lille,
omdat we nog tegen hen moeten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 12:25 schreef Onze Ajax het volgende:
We mogen met z'n allen erg blij zijn, als het een gelijkspel wordt.

Ook hierdoor lopen we dan (deels) uit op Valencia en Lille,
omdat we nog tegen hen moeten.
Bij een gelijkspel en een overwinning van Valencia, wat zeer aannemelijk lijkt, staan we gelijk. Dus uitlopen doen we bij een resultaat absoluut niet vanzelfsprekend.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - dinsdag 05 november 2019 - 13:31   quote  deeplink  
Bij een gelijkspel en winst van Valencia staan de top 3 op 7. Ajax heeft een minder onderling resultaat dan Chelsea, maar Valencia heeft dan weer een beter onderling resultaat dan Chelsea, waar Ajax dan weer een beter onderling resultaat heeft dan Valencia. Mijn vraag: wie staar er dan eerste tweede en derde? Gaat dat op doelsaldo dan?
AkaS
 AkaS - dinsdag 05 november 2019 - 13:46   quote  deeplink  
Lees net een artikel waarin Andy van der Meyde onze grote vriend ten Hag even goed vindt als Bosz en van Gaal.

Tegelijkertijd stelt hij vast dat Ajax na het vertrek van de Ligt en Frenkie nog altijd niet de juiste balans heeft gevonden en dat het vooral bij de omschakeling soms echt ruk is...

Maar als dat zo is, is hij dan inderdaad wel die goede trainer ?

Volgens mij komt dit omdat hij persé aan Veltman wil vasthouden.

Ik hoop op 0-3 maar ben bang voor een grote nederlaag....
remco k
 remco k - dinsdag 05 november 2019 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 13:31 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Bij een gelijkspel en winst van Valencia staan de top 3 op 7. Ajax heeft een minder onderling resultaat dan Chelsea, maar Valencia heeft dan weer een beter onderling resultaat dan Chelsea, waar Ajax dan weer een beter onderling resultaat heeft dan Valencia. Mijn vraag: wie staar er dan eerste tweede en derde? Gaat dat op doelsaldo dan?
Dat kan je pas zeggen als Ajax Valencia ook twee keer gehad heeft.

Maar eerst telt onderling resultaat volgens mij, daarna het doelsaldo, en daarna de meeste gemaakte goals.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 13:46 schreef AkaS het volgende:
Lees net een artikel waarin Andy van der Meyde onze grote vriend ten Hag even goed vindt als Bosz en van Gaal.

Tegelijkertijd stelt hij vast dat Ajax na het vertrek van de Ligt en Frenkie nog altijd niet de juiste balans heeft gevonden en dat het vooral bij de omschakeling soms echt ruk is...

Maar als dat zo is, is hij dan inderdaad wel die goede trainer ?

Volgens mij komt dit omdat hij persé aan Veltman wil vasthouden.

Ik hoop op 0-3 maar ben bang voor een grote nederlaag....
Volgens mij is de reden dat het al die tijd niet liep de balans op het midden geweest, hoe in godsnaam kun je alleen dat wijten aan Veltman, dat is me echt een raadsel. Dat het geen wereldspeler wordt weten we allemaal, maar de reden dat het geregeld niet loopt, ligt nog het minst centraal achterin, niet dat hun foutloos zijn ofzo, laat dat ook duidelijk zijn.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 13:31 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Bij een gelijkspel en winst van Valencia staan de top 3 op 7. Ajax heeft een minder onderling resultaat dan Chelsea, maar Valencia heeft dan weer een beter onderling resultaat dan Chelsea, waar Ajax dan weer een beter onderling resultaat heeft dan Valencia. Mijn vraag: wie staar er dan eerste tweede en derde? Gaat dat op doelsaldo dan?
Dan komt het op doelsaldo aan. Maar dan moet Ajax vanavond winnen en Chelsea weer bij Valencia en Valencia bij Ajax. Echter, wint Ajax met een overwinning waarbij het minimaal 2x scoort, kan het thuis zelfs met 2-0 verliezen van Valencia. Dan blijft het Chelsea en Valencia op basis van onderling resultaat al voor. Even de punten weggelaten, want daar draait het in eerste instantie om
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 15:45   quote  deeplink  
Als we de kranten moeten geloven, zit Neres dus op de bank en spelen opnieuw Alvarez en Martinez op het middenveld.
AkaS
 AkaS - dinsdag 05 november 2019 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 15:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Volgens mij is de reden dat het al die tijd niet liep de balans op het midden geweest, hoe in godsnaam kun je alleen dat wijten aan Veltman, dat is me echt een raadsel. Dat het geen wereldspeler wordt weten we allemaal, maar de reden dat het geregeld niet loopt, ligt nog het minst centraal achterin, niet dat hun foutloos zijn ofzo, laat dat ook duidelijk zijn.
Dat kan ik je uitleggen. Omdat hij Veltman persé wil of moet opstellen. Moet er op andere posities geschoven worden. Veltman kan RCV of RV... Duidelijk voor een blinde is dat zowel Dest als Mazraoui als RB betere opties zijn. Dus gaat hij naar RCV waar eigenlijk Alvarez zou moeten spelen. Dus wordt er geschoven en komt Alvarez op een positie waar eigenlijk een andere type speler zou moeten komen en dus is de balans niet optimaal...

Daarom Veltman!
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 16:05 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat kan ik je uitleggen. Omdat hij Veltman persé wil of moet opstellen. Moet er op andere posities geschoven worden. Veltman kan RCV of RV... Duidelijk voor een blinde is dat zowel Dest als Mazraoui als RB betere opties zijn. Dus gaat hij naar RCV waar eigenlijk Alvarez zou moeten spelen. Dus wordt er geschoven en komt Alvarez op een positie waar eigenlijk een andere type speler zou moeten komen en dus is de balans niet optimaal...

Daarom Veltman!
Ik denk dat juist de verdediging iets is waar maar heel weinig in geschoven wordt en daar ook relatief weinig mis gaat.

Maar ik zal de vraag eens een gedeelte omdraaien, als Alvarez (wat ik trouwens zelf ook denk), zoveel beter is op 4, waarom speelt die er dan niet? Heb hem er zien spelen in weliswaar wat vriendschappelijke potjes tegen Utrecht en Heerenveen, maar dat deed pijn aan de ogen. Ik roep wel eens dat Nico en Martinez soms wat wild en blind zijn, tot ik Alvarez daar zag spelen. Neemt niet weg dat die daar 100% beter kan!

Maar wat ik er mee wil zeggen, Ten Hag maakt die keuze niet voor niets. En nee, ik ben geen Veltman fan of Alvarez hater. Waardeer iedereen evenveel en even weinig, daarom zeik ik ook op iedereen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 18:07   quote  deeplink  
019 zojuist met 1-1 gelijkgespeeld bij Chelsea. Lille neemt daar nu de koppositie over.
Brandje
 Brandje - dinsdag 05 november 2019 - 18:19   quote  deeplink  
Ajax wint daar nooit en dat heeft niks ermee te maken dat Ajax minder is maar het is toch klaar als een klontje wat daar gebeurd bij de UEFA en Londen. Chelsea moet kostte wat kosten door. Twee keer onterecht buitenspel waardoor geen pingel en afgekeurde goal. Eerst 3000 uitsupporters, toen 2000 en toen nog maar 800 en vervolgens de straf waarbij er in Valencia helemaal niks gebeurd is. Vervolgens het hoger beroep waar alle straffen, zelfs de nieuwe belachelijke voorwaardelijke, blijven staan.
Al halen we het niveau van Madrid en Juve uit dan nog winnen wij niet door die corrupte Mafia
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 18:19 schreef Brandje het volgende:
Ajax wint daar nooit en dat heeft niks ermee te maken dat Ajax minder is maar het is toch klaar als een klontje wat daar gebeurd bij de UEFA en Londen. Chelsea moet kostte wat kosten door. Twee keer onterecht buitenspel waardoor geen pingel en afgekeurde goal. Eerst 3000 uitsupporters, toen 2000 en toen nog maar 800 en vervolgens de straf waarbij er in Valencia helemaal niks gebeurd is. Vervolgens het hoger beroep waar alle straffen, zelfs de nieuwe belachelijke voorwaardelijke, blijven staan.
Al halen we het niveau van Madrid en Juve uit dan nog winnen wij niet door die corrupte Mafia
Je hebt wel een punt als je zegt dat Ajax Europees gezien gigantisch veel scheidsrechters nadrukkelijk in ons nadeel fluiten ja. Hier en daar een meevaller, de rest is al jaren huilen met de pet op.
Brandje
 Brandje - dinsdag 05 november 2019 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 18:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt als je zegt dat Ajax Europees gezien gigantisch veel scheidsrechters nadrukkelijk in ons nadeel fluiten ja. Hier en daar een meevaller, de rest is al jaren huilen met de pet op.
Met een slechte scheidsrechter kan ik wel leven maar in de thuiswedstrijd gebeurde het moedwillig. In beide gevallen vlagde de grens twee nadat de situatie al geweest was. Doordat de scheidsrechter floot kan de VAR ook niks doen. twee keer zo genaaid is zelden vertoond. Vervolgens het verkeerde frame gebruiken, daarna met een hele wazige foto als nog hun gelijk willen halen. De belachelijke straffen die Ajax heeft gekregen waaronder voor een vechtpartij, buiten het stadion, waar de UEFA niks over mag zeggen. De gemeente Londen die wel een interland of charity shield met 90.000 man op Wembley kan organiseren maar een paar duizend Ajacieden en ze zijn in paniek. Sorry maar het zijn mij iets teveel "toevalligheden" bij elkaar en allemaal in het nadeel van Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2019 door Brandje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 18:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Met een slechte scheidsrechter kan ik wel leven maar in de thuiswedstrijd gebeurde het moedwillig. In beide gevallen vlagde de grens twee nadat de situatie al geweest was. Doordat de scheidsrechter floot kan de VAR ook niks doen. twee keer zo genaaid is zelden vertoond. Vervolgens het verkeerde frame gebruiken, daarna met een hele wazige foto als nog hun gelijk willen halen. De belachelijke straffen die Ajax heeft gekregen waaronder voor een vechtpartij, buiten het stadion, waar de UEFA niks over mag zeggen. De gemeente Londen die wel een interland of charity shield met 90.000 man op Wembley kan organiseren maar een paar duizend Ajacieden en ze zijn in paniek. Sorry maar het zijn mij iets teveel "toevalligheden" bij elkaar en allemaal in het nadeel van Ajax!
Een slechte scheids die alles afsluit van ons, zoals Valencia uit, irriteert ook heel snel hoor. Opvallend trouwens, weer een Italiaan.

Maar met je eens dat er heel veel rare dingen door de jaren heen gebeurd zijn ten nadele van Ajax, niet alleen wat jij noemt, maar herinner me ook een rare penalty van Milan, afgekeurde goals tegen Madrid terwijl Lyon tegelijkertijd te maken had met een knipoog-Kroaat. Nee, genoeg gebeurd
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 05 november 2019 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 18:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een slechte scheids die alles afsluit van ons, zoals Valencia uit, irriteert ook heel snel hoor. Opvallend trouwens, weer een Italiaan.

Maar met je eens dat er heel veel rare dingen door de jaren heen gebeurd zijn ten nadele van Ajax, niet alleen wat jij noemt, maar herinner me ook een rare penalty van Milan, afgekeurde goals tegen Madrid terwijl Lyon tegelijkertijd te maken had met een knipoog-Kroaat. Nee, genoeg gebeurd
2 zuivere goals van Ajax tegen Madrid.... en ga zo maar door. We werden vaak genaaid en dat was metname in de tijd dat er nog niet veel bekend was over de chinese gok cyndicaten en er nog geen bewijslast van omkoping lag tegen mannetjes die rondliepen bij de Uefa en Fifa.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 18:42 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

2 zuivere goals van Ajax tegen Madrid.... en ga zo maar door. We werden vaak genaaid en dat was metname in de tijd dat er nog niet veel bekend was over de chinese gok cyndicaten en er nog geen bewijslast van omkoping lag tegen mannetjes die rondliepen bij de Uefa en Fifa.
Er is nog veel meer gebeurd, maar dit zijn slechts enkele voorbeelden.
Heb het er ook niet op hoor.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 19:21   quote  deeplink  
Telegraaf meld nu dat Neres wel speelt en Alvarez niet. Het blijft gissen, maar zou het logisch vinden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 19:43   quote  deeplink  
o17ocrvq.jpeg.jpg

Opstelling Chelsea: Arrizabalaga, Azpilicueta, Zouma, Tomori, Alonso, Jorginho, Kovacic, Willian, Mount, Pulisic en Abraham.

Opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Alvarez, Ziyech, Neres, Tadic en Promes.

Bijzonderheden: Ten Hag kiest dus voor het Eredivisiemiddenveld en houdt Alvarez op de bank. Maar wat misschien nog wel opvallender is, is Mazraoui voor Dest. Of Dest is niet fit, of Ten Hag zag dat hij het tegen Valencia en Chelsea lastig had en zet hem er daarom naast of ik weet het niet meer. Ik had dan ten aller tijden voor Veltman daar gegaan.

Bij Chelsea zit Kante op de bank. Aannemelijk is dat hij nog geen 90 minuten kan spelen. Invallen lijkt heel waarschijnlijk, helemaal als Chelsea voor zal staan met nihil verschil.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2019 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 05 november 2019 - 19:45   quote  deeplink  
Ik kan me helemaal vinden in bovenstaande opstelling
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 19:45 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik kan me helemaal vinden in bovenstaande opstelling
Waarom in vredesnaam Mazraoui?

Maargoed, de rest ziet er goed uit.

Desondanks geen druppel vertrouwen in.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - dinsdag 05 november 2019 - 19:53   quote  deeplink  
Mazraoui is uiteindelijk wel de rechtsback waarmee Ajax vorig jaar successen boekte. Dest is bovendien verdedigend te zwak voor pulisic en co. Goede keuze. Omtrent veltman kan ik zeggen dat het prima is dat je het centrum voor zo'n cruciale niet veranderd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2019 door ajaxcied in hart en --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 05 november 2019 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 19:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam Mazraoui?

Maargoed, de rest ziet er goed uit.

Desondanks geen druppel vertrouwen in.
Mazraoui deed het niet verkeerd en vind ik in principe een betere verdediger en heet ook wat meer ervaring. Mazraoui deed het vorig seizoen best goed. Ik heb wel degelijk vertrouwen in een goede afloop

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 november 2019 door Ronald 1960 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Chelsea - Ajax (dinsdag 5 november 2019, 21.00 uur) UEFA Champions League 4-4









0.0090160