BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles Almelo (zaterdag 23 november, 19.45 uur) Eredivisie 4-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 20 november 2019 - 18:42   quote  deeplink  
969gd3h.jpg

Datum en tijdstip: Zaterdag 23 november 2019, 19.45 uur.
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Dennis Higler

De wedstrijd
De 3e interlandperiode zit erop, de Eredivisie staat op het punt om weer hervat te worden om deze keer door te gaan tot de winterstop. We zouden het ook blok 4 kunnen gaan noemen en blok 4 gaat een hele interessante worden.

Blok 4 begint namelijk direct met 2 hele interessante wedstrijden in de Eredivisie, om half 7 zaterdag trappen in de Galgenwaard Utrecht en AZ af tegen elkaar, 5 kwartier later in Amsterdam Ajax en Heracles. Ajax gaat blok 4 in met 6 punten voorsprong op AZ in de wetenschap dat in blok 4 ook AZ - Ajax zal gaan plaatsvinden. Tevens speelt Ajax dit blok tegen Twente uit en Willem II en ADO thuis. In de Champions League wachten de cruciale wedstrijden bij Lille en thuis tegen Valencia, terwijl aan het einde van het 4e blok de bekerwedstrijd bij Telstar nog op het programma staat. Kortom, ook na blok 4 zal er weer meer duidelijk zijn.

De wedstrijd tussen Ajax en Heracles is ook meteen een interessante. Beide ploegen draaien goed en het interessante detail is dat Ajax na Utrecht 2 weken geleden, opnieuw tegen een ploeg speelt waar het het de laatste jaren erg lastig mee had. De laatste 2 thuiswedstrijden tegen de Almeloërs eindigden in 1-0 en 1-1, uit werden de laatste 2 edities zelfs verloren. Ook daar de taak dus om dat voor eens en altijd tot het verleden te laten geboren.

eswgfm.jpg

De tegenstander, Heracles Almelo
Heracles begon het seizoen lastig met 1 punt uit de eerste 1 wedstrijden, maar staat inmiddels weer knap 7e op slechts 3 punten van nummer 3 PSV.

Opvallend is toch wel de ontwikkeling van de club, wat voor 90% van de Eredivisie als een voorbeeld kan worden gezien. Ruim 10 jaar geleden promoveerden de Almeloërs naar de Eredivisie en zijn aan de hand van mede een gerenoveerd stadion, uitgegroeid tot een zeer stabiele subtopper die voor bijna iedereen lastig te verslaan is.

Onder de Duitse trainer Frank Wormuth kan gezegd worden dat ze een uiterst fitte ploeg hebben. Ook de nieuwe aankopen, met name Dessers kijken hun draai gevonden te hebben en Heracles lijkt ook dit jaar dus weer op een pittige tegenstander. Wel is het nog ietwat wisselvallig. Zo werd in het 3e blok verloren bij RKC en wint het een week later met 6-1 van VVV, waar Maaskant erna ontslagen is. Bij winst houdt Heracles dus de absolute aansluiting bij de subtop.

wkiwo0.jpg

Ons aller Ajax
Ajax kent dit seizoen in de Eredivisie vooralsnog uitstekende resultaten. Het verloor nog niet en speelde 2x gelijk. Alleen in de Champions League werd thuis van Chelsea verloren.

Opvallend zijn de woorden van Erik ten Hag. De eerste 2 blokken moesten voorafgaand gezien worden om vooral in het spel te komen en vanaf het 3e blok moest het spel in elkaar gaan vallen. Vooralsnog is dit waar gebleken. Uitstekende thuiswedstrijden tegen Feyenoord en FC Utrecht en een puike pot in Londen, 16 goals in de laatste 4 wedstrijden en misschien wel de meest recente wedstrijd als de beste van dit seizoen, kan blok 4 met vertrouwen tegemoet worden gegaan.

Toch is het altijd maar weer de vraag hoe dat zich ontwikkeld. Zo is Neres, die langzaam in vorm is nu geblesseerd, zou Ten Hag zomaar bij een ruime voorsprong kunnen gaan experimenteren voor het duel bij Lille, waar het CV duo Veltman en Blind gemist gaan worden en ook is het de vraag of Ajax deze keer goed uit de break komt. De laatste 2 keer speelde Ajax zeer stroef, met als meest recente gedachte de pot tegen RKC, waar eigenlijk ruim verloren had moeten worden.

In de break speelde Ajax nog een oefenwedstrijd tegen Willem II, die het, mede door een hattrick van Siem de Jong met 6-1 wist te winnen op de Toekomst. Het juiste middenveld lijkt in ieder geval langzaam gevonden met Martinez, Van de Beek en Ziyech.

Op naar betere resultaten tegen Heracles en een goede generale tegen Lille 4 dagen later in de Champions League.

Tot slot
Vorig jaar was Ajax - Heracles Almelo de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen. In Amsterdam liep Ajax direct tegen puntverlies aan, het werd 1-1 door een late gelijkmaker van toenmalig aanvoerder Matthijs de Ligt. Bekijk hieronder de samenvatting.



Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 november 2019 door Loetje --
remco k
 remco k - woensdag 20 november 2019 - 19:13   quote  deeplink  
Lekker Loetje. Zat er net aan te denken.

Altijd lastig weer zo’n eerste wedstrijd. Benieuwd hoe de ploeg uit de break is gekomen.

Winnen is een must.
Loetje
 Loetje - woensdag 20 november 2019 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 november 2019 - 19:13 schreef remco k het volgende:
Lekker Loetje. Zat er net aan te denken.

Altijd lastig weer zo’n eerste wedstrijd. Benieuwd hoe de ploeg uit de break is gekomen.

Winnen is een must.
Je hebt het topic dus helemaal gelezen, zo aan je reactie te lezen?

Had er het van de week nog met Warrior over om te twijfelen de ED topics wat in te korten gezien ik dacht dat het amper gelezen wordt.

Maar inderdaad, altijd de vraag hoe je uit zo'n break komt. Je ziet toch dat spelers 2 weken lang ineens anders spelen en niet om de 3/4 dagen met elkaar. Hopelijk trekken ze de lijn door.
Loetje
 Loetje - woensdag 20 november 2019 - 23:25   quote  deeplink  
Mensen al behoefte aan het topic tegen Lille van over een week, of pas na zaterdag?
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 november 2019 - 01:26   quote  deeplink  
zaterdag is prima, weer wat te lezen snachts... en ik als almeloer hoop op een mooie pot met winst van ajax op de verjaardag van mijn zoon (15 alweer dan)
Loetje
 Loetje - donderdag 21 november 2019 - 01:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2019 - 01:26 schreef nummer10 het volgende:
zaterdag is prima, weer wat te lezen snachts... en ik als almeloer hoop op een mooie pot met winst van ajax op de verjaardag van mijn zoon (15 alweer dan)
Gefeliciteerd alvast! Maar topics zijn beide totaal verschillend, in principe geen raakvlakken met elkaar.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 november 2019 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 november 2019 - 01:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd alvast! Maar topics zijn beide totaal verschillend, in principe geen raakvlakken met elkaar.
thanks kerel en klopt staan los van elkaar, doe wat jij denkt wat het beste is ;)
p111
 p111 - vrijdag 22 november 2019 - 09:22   quote  deeplink  
Goed werk Loetje!! Het lijkt mij misschien handig om vast wat uit teproberen ivm wedstrijd tegen Lille.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 november 2019 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 november 2019 - 09:22 schreef p111 het volgende:
Goed werk Loetje!! Het lijkt mij misschien handig om vast wat uit teproberen ivm wedstrijd tegen Lille.
dest schuurs sws op de plek van veltman, en martinez naast hem taqi reb

vdbeek ziyech alvarez

promes traore tadic

puur omdat ik niks heb met labyad ondanks dat die het goed deed tegen utrecht
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 november 2019 - 09:22 schreef p111 het volgende:
Goed werk Loetje!! Het lijkt mij misschien handig om vast wat uit teproberen ivm wedstrijd tegen Lille.
Mits de stand dat toe laat.

Toch zou mij het meest logische lijken gewoon een centrum met Perr Schuurs en Lissandro Martinez, gewoon omdat ze al samen gespeeld hebben. Maargoed, je haalt dan op basis van de laatste wedstrijden wel een goed middenveld uit elkaar. En ik vermoed dat Mazraoui of Alvarez dan op het middenveld gaat spelen.

En denk dat we voorlopig Labyad in de basis gaan zien
Eide
 Eide - vrijdag 22 november 2019 - 14:35   quote  deeplink  
Veltman is geblesseerd en doet niet mee.

Achterin lijkt Martinez of Schuurs samen met Blind voor de hand te liggen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 14:42   quote  deeplink  
Altijd die klote interlands ook, komen structureel spelers geblesseerd teug bij ons. Hopelijk is die gauw terug zodat je niet teveel hoeft te blijven wisselen en de patronen er uit gaan. Alvarez ook nog een twijfel zag ik.

Ach, sturen woensdag gewoon het G team, zijn zo mank nu
Eide
 Eide - vrijdag 22 november 2019 - 15:22   quote  deeplink  
Ach. Mazraoui is beschikbaar, net als Blind en Tagliafico. Achterin is dus maar 1 wijziging noodzakelijk. Zelfs als Mazraoui niet speelt is Dest een prima alternatief. Martinez of Schuurs lijken mij de logische vervangers achterin.

Op het middenveld en voorin is verder niet zo veel aan de hand.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 15:29   quote  deeplink  
Hangt er echt wel degelijk vanaf of het veel is. Het is toch je CV duo en haal je Maeibez terug, ben je wel een briljant lopend middenveld kwijt en pas je dat ook aan. Voorin ben je al aangepast. Ik vind het vrij veel
Eide
 Eide - vrijdag 22 november 2019 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 november 2019 - 15:29 schreef Loetje het volgende:
Hangt er echt wel degelijk vanaf of het veel is. Het is toch je CV duo en haal je Maeibez terug, ben je wel een briljant lopend middenveld kwijt en pas je dat ook aan. Voorin ben je al aangepast. Ik vind het vrij veel
Eens. Daarom verwacht ik eerder Schuurs dan Martinez.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 18:38   quote  deeplink  
Ik weet trouwens niet wie Maeibez is, vast een nieuwe speler binnenkort ofzo. Toetsenbord blijkbaar zo immuun geworden voor Martinez dat hij maar corrrigeerd
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 18:39   quote  deeplink  
Ik zie Schuurs ook wel zitten. Maar vooral zo benieuwd naar woensdag
Eide
 Eide - vrijdag 22 november 2019 - 20:19   quote  deeplink  
Schuurs en Eiting zitten beide niet in de selectie van Jong Ajax vanavond. Zitten morgen beide dus bij Ajax 1.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 21:03   quote  deeplink  
Eiting zou wellicht met het oog op woensdag kunnen zijn. Hoewel, ook wel een potje om weer terug te keren.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 november 2019 - 22:35   quote  deeplink  
veltman er niet bij, kan schuurs mooi spelen op die positie en laten zien dat die in potentie vele malen beter is en hopelijk pakt die zijn kans
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 november 2019 - 23:21   quote  deeplink  
Net even de samenvatting van PSG tegen Lille gezien. PSG zeer fortuinlijk op basis van die beelden met 2-0 gewonnen. Lille kreeg kans op kans na rust, zij het met 2-0 voor. Maar ballen kunnen ze wel en wat zijn die gasten snel. En de snelste speelde niet eens.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 23 november 2019 - 10:08   quote  deeplink  
Zelf denk ik wel dat we vanavond met 3 - 1 gaan winnen, ongeacht de opstelling.
We gaan het vanavond zien.

Tegen Lille ben ik ook wel optimistisch, aangezien ik persoonlijk Chelsea een sterkere club vind dan Lille.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 10:20   quote  deeplink  
5uapp7mi.jpg
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 23 november 2019 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 10:20 schreef Loetje het volgende:
[ afbeelding ]
binnen zoder kloppen.... ;;-)
p111
 p111 - zaterdag 23 november 2019 - 16:10   quote  deeplink  
Nee hij trapt de deur open van kwaadheid !!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 16:10 schreef p111 het volgende:
Nee hij trapt de deur open van kwaadheid !!!
Ik zie geen kwaadheid hoor. Zou het vooral open deuren intrappen willen noemen ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 18:02   quote  deeplink  
En dan begint De Eretribune weer met dat racisme. Allemaal erg, maar wel echt moe van aan het worden nu
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 18:56   quote  deeplink  
Opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Martinez, Ziyech, Labyad, Tadic en Promes.
Eide
 Eide - zaterdag 23 november 2019 - 19:05   quote  deeplink  
Schuurs is logisch. Labyad wat minder. De rol van KJH lijkt uitgespeeld, behalve als pinch-hitter.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 19:05 schreef Eide het volgende:
Schuurs is logisch. Labyad wat minder. De rol van KJH lijkt uitgespeeld, behalve als pinch-hitter.
Labyad vreemd, maar ook weer niet. Als je hem tegen Utrecht als vervanger van Neres de kans heeft en hij doet dat orima, is er meer dan genoeg aan argument hem te laten staan. Dat Klaas-Jan gezien is, kan ik ook niet bij
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 23 november 2019 - 19:52   quote  deeplink  
Laten we maar eerst kijken en afwachten hoe Labyat echt gaat spelen.
Heracles kwam voor hun doen goed uit de startblokken.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 19:52 schreef Onze Ajax het volgende:
Laten we maar eerst kijken en afwachten hoe Labyat echt gaat spelen.
Heracles kwam voor hun doen goed uit de startblokken.
Voor hun doen? Heracles speelt namelijk altijd zo, ook tegen Ajax. Kijk de laatste ontmoetingen stuk voor stuk maar terug. Gewoon een hele goede ploeg met een speelstijl die ons zelden echt ligt
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 23 november 2019 - 20:07   quote  deeplink  
De eerste twintig minuten speelde we denkelijk met teveel spanning,
daar het denkelijk daarom niet echt optimaal gaat.

Voorlopig zit Heracles goed in de wedstrijd omdat zij wel gretig spelen,
dus moeten wij zeker allert blijven en in een hoger tempo gaan spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:09   quote  deeplink  
Kwart wedstrijd gehad en eigenlijk zoals al eerder gezegd hetzelfde spelbeeld als de laatste jaren tegen Heracles. Tactisch troef vooralsnog Wormuth Ten Hag wederom af, alleen komt Ajax deze keer wel tot gevaar en kansen. Maar de bal moet dan wel echt op de helft van Heracles zijn want tot aan daar klopt er niks van. Heb echt respect voor Heracles dat je met zoveel minder kwaliteit, Ajax het zo lastig kan maken, met name de eerste 15 minuten. Aan de bal ook wel te vaak de moeilijke optie nog.

Desalniettemin wel beide ploegen al wat gevaarlijke kansen gehad
remco k
 remco k - zaterdag 23 november 2019 - 20:11   quote  deeplink  
Ajax in de opbouw echt ronduit slecht zover. Te langzaam en zonder verassingen tussen de linies.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:12   quote  deeplink  
WAT EEN AANVAL!
remco k
 remco k - zaterdag 23 november 2019 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 20:09 schreef Loetje het volgende:
Kwart wedstrijd gehad en eigenlijk zoals al eerder gezegd hetzelfde spelbeeld als de laatste jaren tegen Heracles. Tactisch troef vooralsnog Wormuth Ten Hag wederom af, alleen komt Ajax deze keer wel tot gevaar en kansen. Maar de bal moet dan wel echt op de helft van Heracles zijn want tot aan daar klopt er niks van. Heb echt respect voor Heracles dat je met zoveel minder kwaliteit, Ajax het zo lastig kan maken, met name de eerste 15 minuten. Aan de bal ook wel te vaak de moeilijke optie nog.

Desalniettemin wel beide ploegen al wat gevaarlijke kansen gehad
Heracles gewoon wat feller. Zie dat niet als een tactische winst op ten Hag.

Overigens echt een prima trainer van Heracles.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 23 november 2019 - 20:12   quote  deeplink  
Heel mooi gedaan. 1 - 0.
remco k
 remco k - zaterdag 23 november 2019 - 20:12   quote  deeplink  
Wat een heerlijke aanval zeg.
Eide
 Eide - zaterdag 23 november 2019 - 20:14   quote  deeplink  
Ziyech en Promes vinden elkaar al weken heel erg makkelijk.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:14   quote  deeplink  
Ben ik de enige die Higler altijd zo'n rare scheids vind? Fluit echt voor de gekste dingen, voelt niks aan en kent de coordeelregel echt niet.
remco k
 remco k - zaterdag 23 november 2019 - 20:14   quote  deeplink  
Is er gewoon binnen hoor.
remco k
 remco k - zaterdag 23 november 2019 - 20:15   quote  deeplink  
In dat laatste beeld is ie er toch gewoon ruim
Binnen zelfs.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Heracles gewoon wat feller. Zie dat niet als een tactische winst op ten Hag.

Overigens echt een prima trainer van Heracles.
Ik wel, iedere keer komt Ajax gewoon niet aan opbouwen toe tegen hun, dat is de 4e keer op rij. Ik vind dat echt knap.
Eide
 Eide - zaterdag 23 november 2019 - 20:15   quote  deeplink  
Raar van Higler. Dat is geen hands en eigenlijk ook gene vrije trap. Gewoon raar.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 20:15 schreef Eide het volgende:
Raar van Higler. Dat is geen hands en eigenlijk ook gene vrije trap. Gewoon raar.
Hoe kun je nou iets raar vinden van de meest rare scheidsrechter van Nederland? De dag van vandaag is er niet een club die Higler kan volgen
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:18   quote  deeplink  
Dit is gewoon geel, onderbreken veelbelovende aanval
remco k
 remco k - zaterdag 23 november 2019 - 20:21   quote  deeplink  
Labyad nog niets goed gedaan.
Eide
 Eide - zaterdag 23 november 2019 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 20:21 schreef remco k het volgende:
Labyad nog niets goed gedaan.
In de opbouw ook alles over links bij Promes.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 november 2019 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 november 2019 - 20:25 schreef Eide het volgende:

[..]

In de opbouw ook alles over links bij Promes.
En de momenten dat hij ze krijgt, doet die alles fout. Maar dat zijn er meerdere hoor. Ondanks Ajax iets meer controle heeft nu, is het spel nog altijd verre van goed.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles Almelo (zaterdag 23 november, 19.45 uur) Eredivisie 4-1









0.0105140