BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zondag 1 december, 12.15 uur) Eredivisie 2-5

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 00:49   quote  deeplink  
tv9uhv3jo.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 1 december 2019, 12.15 uur
Locatie: De Grolsch Veste, Enschede
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Pol van Boekel

De wedstrijd
Twente en Ajax delen een bijzondere historie, al ligt die met name in Amsterdam. 15 mei 2011 zullen we nooit meer vergeten, de 3e ster na een 3-1 zege op de Tukkers.

Ajax is na 14 wedstrijden nog ongeslagen in de Eredivisie en is koploper. FC Twente is de nummer 12 na een ijzersterk begin na hun terugkeer in de Eredivisie.

Na FC Twente - Ajax heeft Ajax, buiten de interlands om voor de 2e keer dit seizoen 5 daagjes vrij. Het altijd drukke midweekse programma trekt zich komende week een keertje niet door. Maar de week erna, wordt het meteen de week van de waarheid met wedstrijden tegen Valencia en AZ.

In 2013 won Ajax voor het laatst in Enschede, sindsdien werd er gelijk gespeeld of verloren. Tevens moeten we het zondag tevens doen met de vreselijke aanvangstijd van 12.15. Iets wat de komende weken nog wel vaker gaat voorkomen tegen AZ en ADO.

2fg86xh4k4p.jpg

De tegenstander, FC Twente
Over Twente kun je heel veel schrijven, van kampioen, stinkende transfers, van degradatie tot promotie. Maar eerlijk is eerlijk, wat de Enschedese club momenteel presteert is erg knap. Na de degradatie zijn de direct gepromoveerd en staan 12e in de Eredivisie, ondanks ze in het begin hoger stonden.

Technisch manager Ted van Leeuwen heeft her en der weer de nodige spelers op de proppen getikt en met een frisse trainer en oud speler Gonzalo García-García is het toch weer een stug elftal. Zo won PSV op de eerste speelronde dus al niet in De Grolsch Veste.

Afgelopen week verloor Twente dan wel bij VVV met 2-1. Een ploeg die zijn 7 wedstrijden ervoor had verloren. Toch lijkt Ajax waakzaam te moeten zijn, ook gezien 2 seizoen geleden. Met name Aitor maakt een uitstekende indruk in Enschede. Ook voor Twente zijn de punten zeer belangrijk, wil het niet naar beneden moeten gaan kijken.

azpadav9du1vr.jpg

Ons aller Ajax
Bij Ajax is het in eerste instantie de vraag of de heren Veltman, Mazraoui en Ziyech fit genoeg zullen zijn om te kunnen spelen. De ene speelde afgelopen weekend al niet, de andere is al langer niet fit en de laatste viel met veel pijn uit. Met name Ziyech is niet te missen voor Ajax. Labyad lijkt het duel zeker te moeten missen. De vraag is of Ten Hag dan voor Lang zal kiezen of voor Huntelaar.

Vooralsnog is Ajax sterk uit de interlandbreak gekomen. Zeges op Heracles en Lille, betekenen dat ons Ajax met vertrouwen mag afreizen naar Enschede. Mogelijk dus weer met Veltman en Blind centraal en anders zal Schuurs waarschijnlijk de plaats van Veltman weer innemen. De Limburger begon moeizaam tegen Heracles en Lille, maar herpakte zich 2x uitstekend. Het middenveld lijkt, mits Ziyech fit is, weer intact te zijn. De Drontenaar zou in dat geval spelen tegen zijn oude club.

Ajax heeft het zoals gezegd vaak lastig in Enschede. De strijd van de Tukkers is Ajax met regelmaat te machtig geweest. Ook hier wordt het tijd om daar eens mee af te rekenen.

Tot slot
2 seizoenen geleden degradeerde FC Twente uit de Eredivisie. Dat jaar werd thuis tegen Ajax knap een punt gepakt. Ajax kwam met 0-2 en 2-3 voor, maar verspeelde in de slotfase de zege. Enkele weken later verloor Ajax na penalty's in de beker bij FC Twente, dat zou het ontslag van Marcel Keizer tot gevolg hebben. Bekijk hieronder de beelden van het 3-3 gelijkspel van 2 seizoen geleden tussen FC Twente en Ajax.



Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 02:04   quote  deeplink  
mooi stuk loetje.. ik zeg 1-3
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 29 november 2019 - 08:52   quote  deeplink  
1-3!
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 15:00   quote  deeplink  
Labyad zoals verwacht niet inzetbaar, Ziyech een twijfelgeval.

Ik denk 1-1

Verwacht trouwens Lang als vervanger van Labyad, maar Ten Hag kan zo onnavolgbaar als wat.
Eide
 Eide - vrijdag 29 november 2019 - 16:02   quote  deeplink  
Labyad zeker niet inzetbaar, Ziyech is een twijfelgeval.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 18:42   quote  deeplink  
gaan we labyad nu in 1x missen ? nee toch ?
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 18:42 schreef nummer10 het volgende:
gaan we labyad nu in 1x missen ? nee toch ?
Wie zegt dat dan? Tering gozer
Eide
 Eide - vrijdag 29 november 2019 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 18:42 schreef nummer10 het volgende:
gaan we labyad nu in 1x missen ? nee toch ?
Nu Neres eruit ligt heb je Lang of Labyad op de zijkant.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 19:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan? Tering gozer
was meer een vraag/antwoord van mij... anyway is het geen optie om traore erin tegooien tadic promes zijkant ? en hoe staat het met bande mocht ziyech ook niet kunnen zodat promes naar 10 kan..
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 november 2019 - 21:53   quote  deeplink  
Toch ben ik wel benieuwd wanneer die dip bij ons komt dit seizoen. Die krijg je altijd wel een keer. Voor de winterstop nog rake tukken of direct erna. Dan komen er ook potjes aan
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - zaterdag 30 november 2019 - 22:19   quote  deeplink  
Ik denk dat dit Ajax geen dip krijgt. Dit wordt een seizoen als geen ander in welke we rond de 90 punten eindigen. Als we over twee weken winnen dan zijn we minstens 9 punten los voor januari. Ongekend!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 november 2019 door ajaxcied in hart en --
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 november 2019 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2019 - 22:19 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Ik denk dat dit Ajax geen dip krijgt. Dit wordt een seizoen als geen ander in welke we rond de 90 punten eindigen. Als we over twee weken winnen dan zijn we minstens 9 punten los voor januari. Ongekend!
Iedere ploeg krijgt ieder jaar een dip. Al is het louter qua voetbal. De vraag is tot hoe erg je die dip laat uitwerken en of daar puntverlies van komt. Maar die dip krijgt iedereen, ook Ajax. Gebeurd ook ieder jaar wel een keer en daar is niets mis mee
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - zaterdag 30 november 2019 - 22:48   quote  deeplink  
Je hebt helemaal gelijk maar dit Ajax wint met een dipje nog steeds van iedereen
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 november 2019 - 22:50   quote  deeplink  
Dat is ook niet waar.

Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe Ajax dan morgen aan zal treden als Ziyech er niet bij is. Neem erbij dat Neres en Labyad er ook niet zijn. Huntelaar, Tadic en Promes voorin en dan Lang of Ekkelenkamp erachter? Of Alvarez ineens naar het midden en Van de Beek op 10?
p111
 p111 - zaterdag 30 november 2019 - 23:52   quote  deeplink  
0-3 Een wilde en leuke ploeg, maar een gewone middenmotor die slecht verdedigd.
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2019 - 22:50 schreef Loetje het volgende:
Dat is ook niet waar.

Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe Ajax dan morgen aan zal treden als Ziyech er niet bij is. Neem erbij dat Neres en Labyad er ook niet zijn. Huntelaar, Tadic en Promes voorin en dan Lang of Ekkelenkamp erachter? Of Alvarez ineens naar het midden en Van de Beek op 10?
ik ben wel voor tadic hunter/traore lang en promes op 10, rest kan je dan intact laten..

onana
dest/mazz schuurs blind taqi
martinez donny
promes
lang hunter/traore tadic
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - zondag 01 december 2019 - 04:14   quote  deeplink  
Onana
Mazraoui veltman blind Nico
Martinez alvarez
Vdbeek
Promes huntelaar tadic
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 11:01   quote  deeplink  
Ziyech heeft zaterdag wel met de groep getraint. Of hij vandaag kan spelen is nog niet bekend.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 01 december 2019 - 11:03   quote  deeplink  
EKsWvzzW4AI6c8K?format=jpg&name=small
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:03   quote  deeplink  
Opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Martinez, Ziyech, Lang, Tadic en Promes.

Met Ziyech dus
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 01 december 2019 - 11:03   quote  deeplink  
Ziyech dus gewoon in de basis en ook Lang dus.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 11:03 schreef Hasjkoph het volgende:
Ziyech dus gewoon in de basis en ook Lang dus.
Lang was vrijdag al te raden. Geen minuut bij Jong gemaakt.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:05   quote  deeplink  
Totaal geen vervanging op de flanken op de bank. Die wissel je normaal het meeste
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 11:05 schreef Loetje het volgende:
Totaal geen vervanging op de flanken op de bank. Die wissel je normaal het meeste
Nou ja, Traore heeft vaker vanaf de flank gespeeld, en je kan ook een centrumspits inwisselen en Tadic naar de zijkant verplaatsen.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 11:10   quote  deeplink  
En Ziyech kan natuurlijk ook als vleugelaanvaller.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 11:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, Traore heeft vaker vanaf de flank gespeeld, en je kan ook een centrumspits inwisselen en Tadic naar de zijkant verplaatsen.
Tadic is vooral een optie daar. Traore zie ik daar never nooit invallen.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 11:10 schreef Eide het volgende:
En Ziyech kan natuurlijk ook als vleugelaanvaller.
Die ook. Maar op de bank zit in principe niemand die daar echt 1 op 1 kan vervangen. Het wordt dan al snel improviseren
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:12   quote  deeplink  
Nou, hopelijk worden wij vandaag niet uitgelachen na al het lachen van de laatste weken! Erop klappen Ajax, pittig potje.

Ik denk echt gelijk
Eide
 Eide - zondag 01 december 2019 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 11:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die ook. Maar op de bank zit in principe niemand die daar echt 1 op 1 kan vervangen. Het wordt dan al snel improviseren
Ach, Ziyech naar de flank is nauwelijks improviseren. Je verliest dan alleen veel creativiteit op het middenveld wat je met Gravenberch of Marin ook niet terug pakt.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 11:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach, Ziyech naar de flank is nauwelijks improviseren. Je verliest dan alleen veel creativiteit op het middenveld wat je met Gravenberch of Marin ook niet terug pakt.
Ik bedoel vanuit de bank. Als je vanuit de bank daar gaat wisselen, moet je improviseren. Niet met Ziyech en Tadic.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 11:51   quote  deeplink  
Labyad er voorlopig ook niet bij, maar dat was te verwachten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 01 december 2019 - 12:08   quote  deeplink  
Toch wel blij, dat Ziyech meespeelt.
Nu afwachten hoe Ajax de wedstrijd ingaat.
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 12:08 schreef Onze Ajax het volgende:
Toch wel blij, dat Ziyech meespeelt.
Nu afwachten hoe Ajax de wedstrijd ingaat.
5uapp7mi.jpg
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 12:13   quote  deeplink  
Bizar he, hoe week in en week uit er bij FOX alles wordt verteld hoe je punten van Ajax moet afpakken, haha. Zo groot is de smacht naar een spannende competitie.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 12:14   quote  deeplink  
1-4!
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 12:15   quote  deeplink  
succes mannen, ik vermoed dat twente er een trap wedstrijd van maakt als ik mijn leuke collegas mag geloven uit enschede.. (werk helaas naast dat lelijke gebouw)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 01 december 2019 - 12:16   quote  deeplink  
Toch wel indrukwekkend.
Krijg er kippenvel van.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 12:18   quote  deeplink  
Jammer dat Schuurs niet naast Blind speelt vandaag
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 12:19   quote  deeplink  
waarom veltman nu weer tenkoste van schuurs... geef die jongen nu is echt de kans pls... mjah niks aan teveranderen wat de trainer doet
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 12:16 schreef Onze Ajax het volgende:
Toch wel indrukwekkend.
Krijg er kippenvel van.
van een wannabee liverpool clubje uit duitsland die eigenlijk al kapot had moeten zijn ?
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 12:16 schreef Onze Ajax het volgende:
Toch wel indrukwekkend.
Krijg er kippenvel van.
Pleur op man
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 12:32   quote  deeplink  
Hoppa! Ik zit me al 14 minuten kapot te ergen aan een traag Ajax. Het is zo vreselijk sloom. Al komt dat hele Twente niet, is dit misschien een wake up call.

Typische Twente - Ajax editie tot nu toe
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 12:32   quote  deeplink  
Mooie goal van Twente....
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 12:33   quote  deeplink  
bal verlies op de helft van de tegenstander, en veltman stond erbij en keek ernaar ?
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 01 december 2019 - 12:33   quote  deeplink  
FC Twente wil het ons moeilijk maken,
ondanks dat we in de 4e minuut een zeer grote kans hadden voor de 0-1.

Maar na de 10e minuut werd de wedstrijd harder.
FC Twente in begin volledig in de defensie, daar zij blijven afwachten op elke counter.

Overigens terecht een gele kaart voor FC Twente.
Tsja, deze 1 -0 is aan ons zelf te danken door balverlies en slecht verdedigend werk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2019 door Onze Ajax --
nummer10
 nummer10 - zondag 01 december 2019 - 12:33   quote  deeplink  
maar goed mooie goal, wakeup call.. hoop ik
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2019 - 12:33 schreef nummer10 het volgende:
bal verlies op de helft van de tegenstander, en veltman stond erbij en keek ernaar ?
Loop tegen de muur man. Het is Ziyech die een belachelijke pass geeft. Veltman kan er niets aan doen als die daardoor in ondertal komt.

Het is dat het niet kan, maar anders bande ik je uit al de topics die ik maar
Loetje
 Loetje - zondag 01 december 2019 - 12:36   quote  deeplink  
Lekker Lang, artistieke mongool!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 01 december 2019 - 12:36   quote  deeplink  
We moeten het onszelf niet moeilijker maken wat we wel aan het doen zijn.
We moeten nu voor het eerst de zeilen bijzetten met de 2 - 0.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2019 - 12:36   quote  deeplink  
Wat een tegenvaller zeg....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Twente - Ajax (zondag 1 december, 12.15 uur) Eredivisie 2-5









0.0134439