BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Valencia (dinsdag 10 december, 21.00 uur) UEFA Champions League 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 00:50   quote  deeplink  
0xctyqo.jpg

Datum en tijdstip: Dinsdag 10 december 2019, 21.00 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Competitie: UEFA Champions League
Scheidsrechter: Clement Turpin

De wedstrijd
Als Ajax wint van Valencia plaatst het zich dan ook als groepswinnaar voor de achtste finale, hetgeen betekent dat de landskampioen bij de loting wordt gekoppeld aan een nummer twee. Bij een gelijkspel zijn de Amsterdammers ook zeker van overwintering op het hoogste Europese niveau. Wel grijpt Ajax dan naast de groepswinst als Chelsea in eigen huis afrekent met Lille. De Londenaren hebben immers een beter onderling resultaat.

Verliest Ajax van Valencia, dan valt het doek als Chelsea tegelijkertijd wint van Lille. Wel wacht dan nog een vervolg in de Europa League.

Je kan dit dus gerust dé wedstrijd van het seizoen noemen. Een zege levert niet alleen 2.9 miljoen euro automatisch op, maar de volgende ronde betekent ook nog eens 9.6 miljoen extra. Een duel van 12.5 miljoen dus.

r13pgr458.jpg

De tegenstander, Valencia
Valencia is bij schrijven van dit topic de nummer 10 van Spanje. Meer en meer valt het op wanneer Valencia vanuit de omschakeling kan spelen, het geweldig kan voetballen met Parejo als spelverdeler. Ook vandaar tegen Chelsea speelde Valencia een uitstekende pot. Vanuit de omschakeling werd kans op kans gecreëerd.

Voor Valencia zal het een prestatie van jewelste zijn als het lukt zich te plaatsen voor de volgende ronde. Kort voorafgaand aan het thuisduel werd tot onvrede van de spelers, de trainer ontslagen en gezien de chaos sindsdien bij de club, kan het deze meevaller zéér goed gebruiken.

Valencia is bij winst zeker van de knock-out fase van Champions League. Bij een gelijkspel, heeft het ook een gelijkspel of verlies van Chelsea nodig, gezien het onderling resultaat vanuit Valencia naar Chelsea beter is. Het doelsaldo maakt immers niet meer uit in deze poule.

h12ecyuo7d8d.jpg

Ons aller Ajax
Opvallend is dat Ajax al 14 uitwedstrijden in de Champions League ongeslagen is. Dat zijn ongekende cijfers, maar de thuiswedstrijden daarentegen leveren daarin tegen geregeld puntverlies op. Thuis tegen Lille werd gewonnen, maar was het niet best en thuis tegen Chelsea verloor het. Vorig jaar speelde Ajax geregeld thuis beter, maar boekte het uit de resultaten. Tijd om thuis ook eens te vlammen en, te winnen!

Bij Ajax keren Blind en Veltman terug van schorsingen, staan Onana, Martinez en Promes op scherp. Voor Ajax staat er dus zoals genoemd 12.5 miljoen euro op het spel en laten we vooral hopen dat Ajax deze keer niet sneuvelt in de laatste wedstrijd in de poule.

Bij winst worden sommige dromen van vorig jaar herboren, bij een nederlaag zal het chagrijn boven de ArenA donderen en voelbaar zijn tot vele maanden na dato. Tevens organiseert Ajax samen met Ziggo een viewing party in de Ziggo Dome. Ook daar komen nog eens 10.000 man op af. Ruim 63.000 mensen dus aanwezig in Amsterdam.

Tot slot
Tot slot nog even de gespeelde wedstrijden, het programma en de stand in poule H.

Speelschema poule H

Dinsdag 17 september
21.00 uur: Ajax - Lille OSC 3-0
21.00 uur: Chelsea - Valencia 0-1

Woensdag 2 oktober
21.00 uur: Valencia - Ajax 0-3
21.00 uur: Lille OSC - Chelsea 1-2

Woensdag 23 oktober
18.55 uur: Ajax - Chelsea 0-1
21.00 uur: Lille OSC - Valencia 1-1

Dinsdag 5 november
21.00 uur: Chelsea - Ajax 4-4
21.00 uur: Valencia - Lille OSC 4-1

Woensdag 27 november
18.55 uur: Valencia - Chelsea 2-2
21.00 uur: Lille OSC - Ajax 0-2

Dinsdag 10 december
21.00 uur: Ajax - Valencia 0-1
21.00 uur: Chelsea - Lille OSC 2-1

ce2hze.jpg

Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 december 2019 door Loetje --
Eide
 Eide - donderdag 28 november 2019 - 07:40   quote  deeplink  
Koploper, 10 punten, beste doelsaldo en toch nog kwalificatie voor de laatste 16 kunnen mislopen. Er staat echt wel wat druk op dit potje.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - donderdag 28 november 2019 - 11:22   quote  deeplink  
Kom op jongens, vertrouw jullie pessisme maar weer eens aan deze forum toe. Ik kan niet wachten tot al deze "Ajasupporters" maar weer gaan uitleggen waarom het lastig wordt en Ajax niet gaat winnen. Persoonlijk leg ik ditmaal 200 euro in op een overwinning van minimaal twee doelpunten verschil in het voordeel van Ajax.
WZAWZDB!
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:22 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Kom op jongens, vertrouw jullie pessisme maar weer eens aan deze forum toe. Ik kan niet wachten tot al deze "Ajasupporters" maar weer gaan uitleggen waarom het lastig wordt en Ajax niet gaat winnen. Persoonlijk leg ik ditmaal 200 euro in op een overwinning van minimaal twee doelpunten verschil in het voordeel van Ajax.
WZAWZDB!
Het is Ajax he.... Geen Aja. En wat is pessisme?? Pessimisme ken ik wel, bedoelde je dat soms?
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 28 november 2019 - 14:45   quote  deeplink  
Gelukkig blijf ik positief met de komst van de wedstrijd tegen Valencia.
Ik denk dat we met 2 -0 of 3 - 1 kunnen gaan winnen.

Wel op voorwaarde dat we niet teveel geblesseerde spelers hebben.
want tegen Lille hadden we toch wel teveel last van fysieke klachten.

Na mijn mening nog slechts de enigste lichte minpuntje bij Ajax.

Een speler halen zoals Jaap Stam in de verdediging,
en ook een speler als Modric is absoluut welkom.

Hiermee zou Ajax jaarlijks heel erg sterk aanwezig blijven in de Champions League,
en minimaal elke keer de kwartfinale mee behalen. We houden de moed erin.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2019 door Onze Ajax --
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 14:45 schreef Onze Ajax het volgende:
Gelukkig blijf ik positief met de komst van de wedstrijd tegen Valencia.
Ik denk dat we met 2 -0 of 3 - 1 kunnen gaan winnen.

Wel op voorwaarde dat we niet teveel geblesseerde spelers hebben.
want tegen Lille hadden we toch wel teveel last van fysieke klachten.

Na mijn mening nog slechts de enigste lichte minpuntje bij Ajax.

Een speler halen zoals Jaap Stam in de verdediging,
en ook een speler als Modric is absoluut welkom.

Hiermee zou Ajax jaarlijks heel erg sterk aanwezig blijven in de Champions League,
en minimaal elke keer de kwartfinale mee behalen. We houden de moed erin.
En wie moet er dan uit op het middenveld?? van de Beek Ziyech of Martinez?

Lekker man, kopen kopen kopen.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 15:29   quote  deeplink  
Best wel opvallende details in de groep met betrekking tot uit en thuis.

Chelsea pakt 7 van de 8 punten uit.
Ajax pakt 7 van de 10 punten uit.
Valencia pakt 4 van de 8 punten uit.

Dit is best wel gestoord en zegt ook nog genoeg voor de laatste wedstrijd denk ik. We zijn er echt nog verre van
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 28 november 2019 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

En wie moet er dan uit op het middenveld?? van de Beek Ziyech of Martinez?

Lekker man, kopen kopen kopen.
Het gaat om de samenstelling als voorbeeld van hoe het beter kan.
Niet meer en niet minder ! ! !

Ik zeg alleen dat Ajax fysiek nog veel te kort komt met de beste 6 clubs van Europa.
Denkelijk wel minimaal 20 procent.

Ajax doet het toch wel dat kopen van nieuwe spelers,
omdat er altijd spelers bij ze weggekocht worden.

Denkelijk wel minimaal drie spelers. Tadic, vd Beek en Ziyech. En wat denk je van Onana ?
Zodra er aangebeld wordt bij Ajax, zijn de spelers weg ! ! !

Contracten stellen ook niks meer voor om ze uit te dienen.
Die zijn er alleen maar om afgekocht te worden.

Want Ajax heeft maar één reden voor de Europese topclubs,
namelijk dat bij Ajax altijd vaak in twee (of drie jaar) spelers weggekocht worden.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 16:51 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Het gaat om de samenstelling als voorbeeld van hoe het beter kan.
Niet meer en niet minder ! ! !

Ik zeg alleen dat Ajax fysiek nog veel te kort komt met de beste 6 clubs van Europa.
Denkelijk wel minimaal 20 procent.

Ajax doet het toch wel dat kopen van nieuwe spelers,
omdat er altijd spelers bij ze weggekocht worden.

Denkelijk wel minimaal drie spelers. Tadic, vd Beek en Ziyech. En wat denk je van Onana ?
Zodra er aangebeld wordt bij Ajax, zijn de spelers weg ! ! !

Contracten stellen ook niks meer voor om ze uit te dienen.
Die zijn er alleen maar om afgekocht te worden.

Want Ajax heeft maar één reden voor de Europese topclubs,
namelijk dat bij Ajax altijd vaak in twee (of drie jaar) spelers weggekocht worden.
En al komt Ajax tekort bij de beste 6 clubs, wat dan nog? Besef ten aller tijden dat Ajax nooit, maar dan ook nooit structureel met die 6 beste clubs mee kan, hoe goed we het nu ook doen. Ajax kan wel structureel tussen de absolute subtop en top meedraaien. De absolute top is en blijft onhaalbaar, ondanks we Real en Juve hebben verslagen. Mensen slaat compleet door. Als wij dadelijk Onana en Ziyech kwijt raken, halen wij dat niet even terug. We blijven qua geld ook ver achter. En dat is niet erg, daarom zijn deze successen mooi. Maar structureel de top mag je nooit verwachten.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 16:51 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Het gaat om de samenstelling als voorbeeld van hoe het beter kan.
Niet meer en niet minder ! ! !

Ik zeg alleen dat Ajax fysiek nog veel te kort komt met de beste 6 clubs van Europa.
Denkelijk wel minimaal 20 procent.

Ajax doet het toch wel dat kopen van nieuwe spelers,
omdat er altijd spelers bij ze weggekocht worden.

Denkelijk wel minimaal drie spelers. Tadic, vd Beek en Ziyech. En wat denk je van Onana ?
Zodra er aangebeld wordt bij Ajax, zijn de spelers weg ! ! !

Contracten stellen ook niks meer voor om ze uit te dienen.
Die zijn er alleen maar om afgekocht te worden.

Want Ajax heeft maar één reden voor de Europese topclubs,
namelijk dat bij Ajax altijd vaak in twee (of drie jaar) spelers weggekocht worden.
Ajax komt fysiek helemaal niets te kort. En al zou dat probleem bestaan. Modric is helemaal niet het type dat dit zou verbeteren.

En die spelers weg? Dat riep je de afgelopen 3 seizoenen ook al over een deel van deze spelers. En het seizoen is amper begonnen en Ajax gaat deze spelers niet verkopen in de winter.

Daarnaast gaan er niet zomaar 4 spelers verkocht worden. Dat verbied overmars simpelweg. Dus nee je zit er echt naast.

Overigens stel je eerst niet dat Ajax een vervanging moet halen bij een eventueel vertrek. Maar dat er nog meer spelers bij zouden moeten. En dat slaat echt als een tang op een varken.
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 19:53   quote  deeplink  
Blijf het raar vinden dat je gewoon 5 wedstrijden aan kop gaat in de poule, 10 punten hebt en wel eens de nummer 3 kan worden.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 19:53 schreef Loetje het volgende:
Blijf het raar vinden dat je gewoon 5 wedstrijden aan kop gaat in de poule, 10 punten hebt en wel eens de nummer 3 kan worden.
klopt... maar we weten ook op welke manier (chelsea) en dat maakt het nog erger
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 november 2019 - 04:16   quote  deeplink  
Neem aan dat die Positivo een ban voor het leven krijgt, Boudewijn?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 november 2019 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2019 - 04:16 schreef Loetje het volgende:
Neem aan dat die Positivo een ban voor het leven krijgt, Boudewijn?
Fuck, alles verwijderd van die kakkerlak! Da's jammer! Smerig stuk ongedierte!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 november 2019 - 08:59   quote  deeplink  
Bericht: Weer Marokkanen nodig kk sukkel.

titel granaat in me berichtenbox...

weet niet waar die gek last van had lol
Eide
 Eide - zaterdag 30 november 2019 - 09:14   quote  deeplink  
Zo zie je maar; doe geen drugs.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 december 2019 - 16:40   quote  deeplink  
Toch wel een boeiende en cruciale pot over 3 daagjes en natuurlijk ook de vraag wat onze trainer gaat doen.

Te beginnen achterin, de realiteit is absoluut dat zowel Mazraoui als Dest totaal uit vorm zijn en op het moment niet brengen wat ze moeten. Een optie kan zijn om Veltman ,die stabiel is dit jaar en gister misschien wel onze beste man was, maar rechts te zetten en Schuurs centraal te zetten.

En dan voorin, gister was het toch allemaal veel te veel van het goede en zie je toch de kracht wanneer Tadic in de spits speelt met lopende mensen er om heen. Mocht Promes het niet redden, zou ik toch met Tadic in de spits spelen, Ziyech ernaast en Van de Beek naar 10. De positie naast Martinez dan gewoon aan Alvarez of Marin geven. Dit werkte in ieder geval niet. Tevens acht ik de vraag of Ten Hag Noa Lang klaar echt voor zo'n duel, Siem de Jong liep gister ook niet voor niets voor de rust al warm.

Kortom, voor mij mag de verdediging bestaan uit Veltman - Schuurs, Blind en Tagliafico.
p111
 p111 - zaterdag 07 december 2019 - 17:57   quote  deeplink  
Onana-Dest-Veldman-Blind-Nico
Martinez-Alvares-Donny
Ziyech-Tadic-(Promes/Lang.
p111
 p111 - zaterdag 07 december 2019 - 17:58   quote  deeplink  
Ik ben nog niet onder de indruk van Lang maar ik zou zo gauw geen vervanger weten.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 december 2019 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2019 - 17:57 schreef p111 het volgende:
Onana-Dest-Veldman-Blind-Nico
Martinez-Alvares-Donny
Ziyech-Tadic-(Promes/Lang.
Dest en Mazraoui zakken de laatste tijd echt als enige bijna constant door de ondergrens. Dat is je zwakke schakel op het moment, dus in een pot als deze zou ik altijd voor zekerheid kiezen.

En Lang zou ik echt nog niet laten starten tegen Valencia
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 07 december 2019 - 21:21   quote  deeplink  
Cillesen geblesseerd uitgevallen vanwege een blessure aan zijn hand. Niet ongunstig, mocht hij dinsdag niet redden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 december 2019 door Hasjkoph --
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 december 2019 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2019 - 21:21 schreef Hasjkoph het volgende:
Cillesen geblesseerd uitgevallen vanwege een blessure aan zijn hand. Niet ongunstig, mocht hij dinsdag niet redden.
Valencia heel knap nog 4-2 gewonnen na een 2-0 achterstand.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 07 december 2019 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2019 - 18:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dest en Mazraoui zakken de laatste tijd echt als enige bijna constant door de ondergrens. Dat is je zwakke schakel op het moment, dus in een pot als deze zou ik altijd voor zekerheid kiezen.

En Lang zou ik echt nog niet laten starten tegen Valencia
als die verdedigend door de mand vallen wat zeker zo is, en ben ik absoluut geen voorstander van maar, veltman rb en schuurs cv ?
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 december 2019 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2019 - 23:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als die verdedigend door de mand vallen wat zeker zo is, en ben ik absoluut geen voorstander van maar, veltman rb en schuurs cv ?
Veltman op rechtsback inderdaad. Gewoon degelijk en defensief wat meer zekerheid. Dest en Mazraoui hebben het gewoon enorm moeilijk nu. En Schuurs centraal, heeft die dan wel verdiend.
remco k
 remco k - zondag 08 december 2019 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 december 2019 - 23:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Veltman op rechtsback inderdaad. Gewoon degelijk en defensief wat meer zekerheid. Dest en Mazraoui hebben het gewoon enorm moeilijk nu. En Schuurs centraal, heeft die dan wel verdiend.
Gaat niet gebeuren. Mazraoui gaat spelen denk ik.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 12:42   quote  deeplink  
normaal ben ik daar ook voorstander van... want zoals bekend heb ik niks met veltman, maar als je verdedigend zekerheid wil inbouwen is hij gewoon sterker op dit moment.. mazz en dest zijn echt de zwaksten de laatste weken, teminste in de eredivisie.. we gaan het zien... het voelt alleen niet goed
remco k
 remco k - zondag 08 december 2019 - 14:00   quote  deeplink  
Ik heb een slecht gevoel richting Valencia.

Zo’n wedstrijd die je seizoen kan maken of breken. Deze pot is de omslag naar een goed seizoen of de omslag waar we heel veel last van hebben.

En dat doen we nadat we tweemaal op rij op 2-0 achter zijn gekomen en Neres en Promes missen.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 14:00 schreef remco k het volgende:
Ik heb een slecht gevoel richting Valencia.

Zo’n wedstrijd die je seizoen kan maken of breken. Deze pot is de omslag naar een goed seizoen of de omslag waar we heel veel last van hebben.

En dat doen we nadat we tweemaal op rij op 2-0 achter zijn gekomen en Neres en Promes missen.
en turpin als scheids... lang kan het nu laten zien dus opzich is dat niet slecht, hoop dat het middenveld en verdediging gewoon top zal zijn integenstelling tot twente en w2, toen bakte martinez er echt niks van terwijl hij juist 1 van de belangrijksten was verdedigend op het middenveld..
remco k
 remco k - zondag 08 december 2019 - 15:26   quote  deeplink  
Ajax won thuis tegen Lille en uit bij Valencia met alvarez en martinez op het middenveld. Dat was aanvallend misschien wat minder. Maar won het twee keer en verloor het geen punten met dat middenveld. Met het huisje middenveld won men er 1 , 1 verloren en 1 gelijk.

Ik wordt van het huidige middenveld wel gelukkiger maar blijkbaar pakten we met alvarez en martinez als blok 6 punten uit twee wedstrijden. Met martinez van de beek en Ziyech 4 punten uit drie wedstrijden.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 15:26 schreef remco k het volgende:
Ajax won thuis tegen Lille en uit bij Valencia met alvarez en martinez op het middenveld. Dat was aanvallend misschien wat minder. Maar won het twee keer en verloor het geen punten met dat middenveld. Met het huisje middenveld won men er 1 , 1 verloren en 1 gelijk.

Ik wordt van het huidige middenveld wel gelukkiger maar blijkbaar pakten we met alvarez en martinez als blok 6 punten uit twee wedstrijden. Met martinez van de beek en Ziyech 4 punten uit drie wedstrijden.
Als je inderdaad puur naar resultaat kijkt, heb je helemaal gelijk. Toch was bij de verliespunten wel Chelsea de tegenstander en speelde Ajax uit zijn beste wedstrijd in de Champions League met dat middenveld. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 15:26 schreef remco k het volgende:
Ajax won thuis tegen Lille en uit bij Valencia met alvarez en martinez op het middenveld. Dat was aanvallend misschien wat minder. Maar won het twee keer en verloor het geen punten met dat middenveld. Met het huisje middenveld won men er 1 , 1 verloren en 1 gelijk.

Ik wordt van het huidige middenveld wel gelukkiger maar blijkbaar pakten we met alvarez en martinez als blok 6 punten uit twee wedstrijden. Met martinez van de beek en Ziyech 4 punten uit drie wedstrijden.
je bent natuurlijk ook vies bestolen, dus die tel ik niet mee.. daarbij heb je de beste potten de laatste weken gespeelt met schuurs ipv veltman.. schuurs vind ik opbouwend gewoon beter..
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 17:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je bent natuurlijk ook vies bestolen, dus die tel ik niet mee.. daarbij heb je de beste potten de laatste weken gespeelt met schuurs ipv veltman.. schuurs vind ik opbouwend gewoon beter..
Dat klopt ook niet, want die meervoud klopt niet. Schuurs speelde tegen Lille en deed dat aardig. Maar dat zat hem ook niet in Veltman trouwens.

Gewoon Veltman RB en Schuurs even centraal en dan Mazraoui en Dest even tegen zichzelf beschermen want die zijn niet zwak op het moment, maar gewoon schandalig slecht! Doen echt zo'n beetje alles fout wat je fout kan doen. Veltman is heel stabiel achterin en dus sowieso laten staan, maar wel op RB
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 18:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat klopt ook niet, want die meervoud klopt niet. Schuurs speelde tegen Lille en deed dat aardig. Maar dat zat hem ook niet in Veltman trouwens.

Gewoon Veltman RB en Schuurs even centraal en dan Mazraoui en Dest even tegen zichzelf beschermen want die zijn niet zwak op het moment, maar gewoon schandalig slecht! Doen echt zo'n beetje alles fout wat je fout kan doen. Veltman is heel stabiel achterin en dus sowieso laten staan, maar wel op RB
heracles en lille waren prima potten met schuurs en had echt verwacht dat hij meer verdiend had.. twente en willem2 waren potten waarbij de opbouw ook echt ruk waren en nee natuurlijk niet alleen veltman zijn schuld, maar vind hem wel echt de boel vertragen maar dat komt omdat hij voetballend gewoon minder is vind ik.. maar wat je aangeeft dit is misschien DE kans voor schuurs... mits veltman naar rechts gaat want de andere 2 lukt momenteel echt niks..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 december 2019 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 18:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heracles en lille waren prima potten met schuurs en had echt verwacht dat hij meer verdiend had.. twente en willem2 waren potten waarbij de opbouw ook echt ruk waren en nee natuurlijk niet alleen veltman zijn schuld, maar vind hem wel echt de boel vertragen maar dat komt omdat hij voetballend gewoon minder is vind ik
Tegen Heracles heeft Schuurs een half uur verschrikkelijk staan schutteren en was bijna hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor dat de opbouw voor geen meter liep. Erna wel herpakt, maar weer iets waar je totaal aan voorbij gaat. En Veltman maakt zeker foutjes, maar niet die je Veltman überhaupt in die 2 potten noemt. Het was niet alleen Veltman zijn schuld, het was helemaal 0.0 Veltman zijn schuld. Afgelopen vrijdag was hij nog onze beste Ajacied op het veld. Je praat puur uit voorkeur en verzint er allerlei onzin bij die feitelijk gewoon onjuist is. Te veel willekeur, maakt ook geen eerlijke discussie

En Veltman maakt zeker foutjes hoor, maar degene die de laatste weken echt de kritiek verdienen, krijgen het vrijwel niet en daar stoor ik me gigantisch aan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 18:40   quote  deeplink  
Een van UEFA's beste scheidsrechters op de pot gezet, Clement Turpin. De man die ooit Feyenoord - Roma naar de tyfus floot, maar we vorig jaar nog kennen van Ajax - Bayern en Juve - Ajax. Die floot die beide uitstekend!
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 18:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tegen Heracles heeft Schuurs een half uur verschrikkelijk staan schutteren en was bijna hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor dat de opbouw voor geen meter liep. Erna wel herpakt, maar weer iets waar je totaal aan voorbij gaat. En Veltman maakt zeker foutjes, maar niet die je Veltman überhaupt in die 2 potten noemt. Het was niet alleen Veltman zijn schuld, het was helemaal 0.0 Veltman zijn schuld. Afgelopen vrijdag was hij nog onze beste Ajacied op het veld. Je praat puur uit voorkeur en verzint er allerlei onzin bij die feitelijk gewoon onjuist is. Te veel willekeur, maakt ook geen eerlijke discussie

En Veltman maakt zeker foutjes hoor, maar degene die de laatste weken echt de kritiek verdienen, krijgen het vrijwel niet en daar stoor ik me gigantisch aan.
zoals ik al vermeld dat het niet enkel veltman alleen is.. integendeel.. anders had ik niet gezegt zet hem rb... schuurs moest indd heel erg inkomen maar in potentie is die gewoon beter en ik vind dat hij de kans verdiend dat hij kan groeien naast blind tenkoste van iemand die eigenlijk al weg was/gaat..
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 19:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoals ik al vermeld dat het niet enkel veltman alleen is.. integendeel.. anders had ik niet gezegt zet hem rb... schuurs moest indd heel erg inkomen maar in potentie is die gewoon beter en ik vind dat hij de kans verdiend dat hij kan groeien naast blind tenkoste van iemand die eigenlijk al weg was/gaat..
Het is in deze gewoon helemaal niet Veltman. Het enige wat je van Veltman kunt zeggen, is dat het nooit een betere speler als dit zal worden. Maar die gasten heb je ook nodig.

Als ik kijk naar mijn eigen favoriet, Martinez... Zakt al een aantal pitten door de ondergrens, Tadic die meer slechte potten heeft gespeeld dit jaar dan Mazraoui en Dest bij elkaar. Van de Beek die al een paar potten helemaal niet thuis geeft en zelfs onze leider achterin Blind, die deed de gekste dingen vrijdag. Maar als je gaat kijken hoeveel Ajacieden dit benoemen, dat zijn er echt maar een paar.
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 20:10   quote  deeplink  
En over deze wedstrijd wordt dan door een gedeelte bij Rondo gepraat alsof het geen enkele moeite gaat kosten. Toch maar weer afgezet.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 19:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het is in deze gewoon helemaal niet Veltman. Het enige wat je van Veltman kunt zeggen, is dat het nooit een betere speler als dit zal worden. Maar die gasten heb je ook nodig.

Als ik kijk naar mijn eigen favoriet, Martinez... Zakt al een aantal pitten door de ondergrens, Tadic die meer slechte potten heeft gespeeld dit jaar dan Mazraoui en Dest bij elkaar. Van de Beek die al een paar potten helemaal niet thuis geeft en zelfs onze leider achterin Blind, die deed de gekste dingen vrijdag. Maar als je gaat kijken hoeveel Ajacieden dit benoemen, dat zijn er echt maar een paar.
tadic speelt niet top maar blijft belangrijk, vdbeek heb ik al een keer ergens benoemd dat ik hem niet zo goed vind op dit moment, en dan met name op inzet, te afwachtend een duel ingaan om het zomaar tezeggen.. martinez vond ik in iedergeval vd week zijn eerste echt slechte pot.. en blind vind ik af en toe indd te laks in duels, en komt bij mij over met name in de ed van ach doen we wel ff.. en misschien is zoon pot als w2 wel ff goed.. het ging ook temakkelijk de laatste weken.. ik hoop dat de pot van w2 heeft bijgedragen dat ze weer een tandje erbij zetten
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 20:10 schreef Loetje het volgende:
En over deze wedstrijd wordt dan door een gedeelte bij Rondo gepraat alsof het geen enkele moeite gaat kosten. Toch maar weer afgezet.
dit gaat een hele zware avond worden vrees ik
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 20:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tadic speelt niet top maar blijft belangrijk, vdbeek heb ik al een keer ergens benoemd dat ik hem niet zo goed vind op dit moment, en dan met name op inzet, te afwachtend een duel ingaan om het zomaar tezeggen.. martinez vond ik in iedergeval vd week zijn eerste echt slechte pot.. en blind vind ik af en toe indd te laks in duels, en komt bij mij over met name in de ed van ach doen we wel ff.. en misschien is zoon pot als w2 wel ff goed.. het ging ook temakkelijk de laatste weken.. ik hoop dat de pot van w2 heeft bijgedragen dat ze weer een tandje erbij zetten
Tadic speelt al maanden gewoon kut en is geregeld totaal niet belangrijk. Maar we zeiken liever Veltman af die wekelijks stabiel is. Wat je over Van de Beek zegt is het meest lachwekkende wat je kunt doen, want als Van de Beek nou 1 ding nooit verweten kan worden, is inzet! Die werkt zich het schompus en is zo sterk zonder bal en is overal. Laatste potten is die gewoon aan de bal matig en loopt net iets teveel waar die niet moet. Blind is vooral na het duel wat laconiek door een duel te verliezen en erna er achteraan te sjokken. Maar duels gaat die gewoon vol in hoor.

Nog even qua spits, het wordt in ieder geval tijd om Traore wat vaker te laten invallen en te kijken waar die staat. Tadic niet in beste doen en Huntelaar is een pinchitter. Dus eens kijken of dat wat wordt.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 20:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tadic speelt al maanden gewoon kut en is geregeld totaal niet belangrijk. Maar we zeiken liever Veltman af die wekelijks stabiel is. Wat je over Van de Beek zegt is het meest lachwekkende wat je kunt doen, want als Van de Beek nou 1 ding nooit verweten kan worden, is inzet! Die werkt zich het schompus en is zo sterk zonder bal en is overal. Laatste potten is die gewoon aan de bal matig en loopt net iets teveel waar die niet moet. Blind is vooral na het duel wat laconiek door een duel te verliezen en erna er achteraan te sjokken. Maar duels gaat die gewoon vol in hoor.

Nog even qua spits, het wordt in ieder geval tijd om Traore wat vaker te laten invallen en te kijken waar die staat. Tadic niet in beste doen en Huntelaar is een pinchitter. Dus eens kijken of dat wat wordt.
dat is jou mening mbt vdbeek, ik zie wat anders.. ik zie hem niet vol elk duel in gaan om koste wat kost de bal te willen, (zeg nergens dat hij niet werkt en rent) verdedigend gezien dan he zoals martinez.. en dat mag je toch verwachten van een speler op 6, dit deed frenkie ook met regelmaat.. maar goed misschien een andere taak van tenhag dat kan ik niet beoordelen.. feit blijft dat teveel spelers de laatste weken en met name in de ed te laks ogen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 december 2019 door nummer10 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 08 december 2019 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 20:10 schreef Loetje het volgende:
En over deze wedstrijd wordt dan door een gedeelte bij Rondo gepraat alsof het geen enkele moeite gaat kosten. Toch maar weer afgezet.
Ben het met je eens dat men te makkelijk denkt. Toch heb ik echt niet het gevoel dat ze dit nog uit handen gaan geven. Ik zou alleen niet starten met Huntelaar in de basis.

Nog niks bekend over Promes toch?
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 21:05 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat men te makkelijk denkt. Toch heb ik echt niet het gevoel dat ze dit nog uit handen gaan geven. Ik zou alleen niet starten met Huntelaar in de basis.

Nog niks bekend over Promes toch?
Promes zou morgen meer duidelijkheid gaan geven.

Ik denk sowieso niet dat Huntelaar speelt, maar dat Tadic dan de spits in gaat en Ziyech naar voren. Krijgen dan alleen wel Lang.

Europees presteren we uit alleen beter...
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 20:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is jou mening mbt vdbeek, ik zie wat anders.. ik zie hem niet vol elk duel in gaan om koste wat kost de bal te willen, (zeg nergens dat hij niet werkt en rent) verdedigend gezien dan he zoals martinez.. en dat mag je toch verwachten van een speler op 6, dit deed frenkie ook met regelmaat.. maar goed misschien een andere taak van tenhag dat kan ik niet beoordelen.. feit blijft dat teveel spelers de laatste weken en met name in de ed te laks ogen
Hoe kun je een speler die gewoon iedere week zo'n beetje bij de top 2 van meest gelopen kilometers zit een gebrek aan inzet verwijten? Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met een mening te maken wanneer de feiten dat ondersteunen.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 21:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoe kun je een speler die gewoon iedere week zo'n beetje bij de top 2 van meest gelopen kilometers zit een gebrek aan inzet verwijten? Dat heeft helemaal niets, maar dan ook niets met een mening te maken wanneer de feiten dat ondersteunen.
meters maken zegt toch niks over duels wat je in gaat.. onderscheppingen, etc.. maar maakt zeker veel meters en loopt ook veel dicht.. maar als je een duel (bijv kopduel) niet aan gaat, tjah... kortom er zit een verschil in duels en meters maken...
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 21:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

meters maken zegt toch niks over duels wat je in gaat.. onderscheppingen, etc.. maar maakt zeker veel meters en loopt ook veel dicht.. maar als je een duel (bijv kopduel) niet aan gaat, tjah... kortom er zit een verschil in duels en meters maken...
Tuurlijk wel, jij weet heel duidelijk niet wat inzet is. Inzet is arbeid en de wil koste wat kost te winnen. Qua meters zit die altijd hoog en qua duels is het samen met Martinez en Tagliafico degene die de meeste duels aan gaat. Als je dan een duel verliest, is dat niet meteen inzet. Zodra hij namelijk een duel verliest, gaat die er meteen achteraan om het proberen te corrigeren. Iets wat Ziyech en Blind bijvoorbeeld zelden doen.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 21:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, jij weet heel duidelijk niet wat inzet is. Inzet is arbeid en de wil koste wat kost te winnen. Qua meters zit die altijd hoog en qua duels is het samen met Martinez en Tagliafico degene die de meeste duels aan gaat. Als je dan een duel verliest, is dat niet meteen inzet. Zodra hij namelijk een duel verliest, gaat die er meteen achteraan om het proberen te corrigeren. Iets wat Ziyech en Blind bijvoorbeeld zelden doen.
dan zie jij een andere vdbeek dan mij en veel anderen en dat is prima... en dan bedoel ik met name in de ed, maar daar is iedereen lakser de laatste weken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 december 2019 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 21:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan zie jij een andere vdbeek dan mij en veel anderen en dat is prima... en dan bedoel ik met name in de ed, maar daar is iedereen lakser de laatste weken
Iedereen was vrijdag laks en is door iedereen erkent. Dus doe niet of dat altijd zo is en een ander dat nooit ziet.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 december 2019 - 22:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Iedereen was vrijdag laks en is door iedereen erkent. Dus doe niet of dat altijd zo is en een ander dat nooit ziet.
ik vond niet iedereen laks, alleen niet allemaal goed.. je kan ruk spelen maar daarom kan je nog wel een duel hard genoeg of uberhaubt in gaan..en dat mist ik bij een aantal waaronder vdbeek.. maar goed hoe je het ook bekijkt blijft vdbeek gewoon belangrijk want is gewoon 1 van onze betere middenvelders

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Valencia (dinsdag 10 december, 21.00 uur) UEFA Champions League 0-1









0.2662951