BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 15 december, 16.45 uur) Eredivisie 1-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 19:50   quote  deeplink  
n34l3eyrk.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 15 december 2019, 16.45 uur
Locatie: AFAS Stadion, Alkmaar
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Danny Makkelie

De wedstrijd
Super sunday, dat is hoe je 15 december kunt omschrijven en na de resultaten van afgelopen weekend helemaal. Om half 3 trappen in de Kuip Feyenoord en PSV af, erna is het de beurt aan AZ en Ajax.

AZ verkleinde afgelopen weekend het gat met Ajax naar 3 punten door een 3-0 zege in Zwolle, Ajax op zijn beurt verloor thuis kansloos met 2-0 van Willem II. Bij een zege van AZ is de stand dus weer gelijk en is Ajax de 6 punten voorsprong kwijt. Bij een zege van minimaal 4 goals, komt AZ ook in doelsaldo gelijk met Ajax.

Ook is de vraag hoe het duel gespeeld gaat worden. De gemeente Alkmaar heeft groen licht gegeven voor het duel in het AFAS stadion, maar vooralsnog zonder publiek. Morgen zal er vermoedelijk meer duidelijkheid koken.

fb9sze4hxnq.jpg

De tegenstander, AZ
AZ is in bloedvorm, het wint de ene na de andere wedstrijd en de potten waar het minder liep, waren er altijd Stengs, Boadu of Idrissi die het duel konden beslissen.

In Europa is AZ net als Ajax verzekerd van Europees overwinteren en ook het als Ajax, krijgt AZ een leuke week voorafgaand aan de topper. Donderdag speelt het tegen Manchester United, dat in 4 dagen wist te winnen van Tottenham en City.

Tevens valt het op het enorm weinig aantal goals wat AZ tegen krijgt dit jaar. Het is niet dat er geen ruimte is, maar dit mag toch als zéér knap worden bestempeld. 8 tegengoals in 16 wedstrijden, neem daar de wedstrijden tegen Heerenveen en Vitesse bij weg en ze hebben 2 tegengoals in 14 wedstrijden. Tevens won het in Eindhoven met 0-4 en in Rotterdam met 0-3. Ook de laatste 2 wedstrijden van vorig jaar tegen de toppers Ajax en PSV, werden met 1-0 gewonnen.

AZ zal vol vertrouwen het duel met Ajax aangaan en het geloof in eigen kunnen zal zelden zo groot zijn geweest in Alkmaar. Een mede koppositie lonkt in Alkmaar.

b41jsn1uiceb.jpg

Ons aller Ajax
Voor Ajax is het een week van de waarheid. Waar tot aan vrihdag alles rozengeur en maneschijn was en terecht ook, kan het in het ergste geval binnen 9 dagen een crisis ontstaan die wel enkele weken en misschien wel maanden kan gaan nadreunen in Amsterdam.

Komende dinsdag moet eerst alles in het werk gesteld worden om zich te plaatsen voor de knock-out fase voor de Champions League. Hiervoor moet minimaal gelijk gespeeld worden tegen Valencia, anders waren 5 speelrondes koploper, 10 punten en een goed doelsaldo niet genoeg. Vervolgens moet het in Alkmaar zien af te rekenen met AZ. Verliest het, gaan de 6 punten in 9 dagen tijd verloren en kan Ajax van voor af aan beginnen. Tevens kan PSV dan ook op 7 punten komen met Ajax - PSV kort na de winterstop op het programma.

Tevens zal het ook interessant zijn hoe de blessure van Promes zich deze week zal ontwikkelen. Ajax is redelijk sterk in de breedte, maar gezegd mag worden wanneer Ajax zo'n beetje bij de C categorie uit moet komen, het toch wel aardig tekort komt voorin. Tevens is Promes de topscorer in zowel de Champions League van Ajax, als in de Eredivisie.

Ook is het best nog even de moeite waard te kijken naar de prestaties van Ajax na de laatste weken. Tegen Heracles had het het een tijdje erg lastig, Lille was stroef en Twente was slecht. Toch werden deze potten nog ruim gewonnen, maar afgelopen vrijdag ging het dus keihard mis in de notabene eigen ArenA, waar Ajax ruim 2 jaar geleden voor het laatst had verloren. Na de laatste nederlaag tegen Chelsea, kwam voor Ajax de sterkste fase van dit seizoen tot nu toe. Ook voor de wedstrijd had Ajax het lastig bij RKC, zoals nu bij Twente het geval was. Als dit hetzelfde scenario is, zouden we nu weer goed voetbal moeten gaan zien.

Tevens is het interessant te gaan zien wat er deze week gaat gebeuren met Mazraoui en Dest. Beide totaal in vorm en de vraag is of Schuurs nu serieus de kans zal gaan krijgen en Veltman naar de rechtsback gaat.

Kortom, een cruciale week voor Ajax. De eerste missie mislukt, de 2 nieuwe examens in aantocht. Zondag om half 7 is Ajax of hosanna, of het is dikke crisis in Amsterdam!

Tot slot
Vorig seizoen won Ajax thuis nog overtuigend met 5-0 van AZ, maar uit leek het een enorme klap op te lopen in te titelstrijd op dat moment. Echter, 2 weken later klopte Ajax in Amsterdam PSV en kwam het allemaal nog goed. AZ wint sindsdien 4 wedstrijden achter van de traditionele top 3. Bekijk hieronder de beelden van de 1-0 nederlaag van vorig jaar.



Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 19:51   quote  deeplink  
Toch maar even gauw in elkaar gezet. Ik denk een 4-1 nederlaag
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 20:07   quote  deeplink  
Geen idee of jullie ook Rondo op dit moment aan het kijken zijn op Ziggo?

Nu ben ik zoals iedereen weet alles behalve een medialoper maar in dit geval een hele interessante discussie over Huntelaar. Iemand waar ik vaker voor pleit dat die moet spelen, gaat de discussie over dat Ajax met Huntelaar echt behoorlijk anders moet spelen en dat vaak niet ten goede komt. Dus eens over nagedacht en soms moet je iemand dan gewoon gelijk geven. Ajax gaat dan wel anders spelen, zeker als hij dan vanuit de basis start. En het komt het spel wat Ajax zelf wilt spelen, vaak niet ten goede.

Hoe denken jullie over Huntelaar, toch vaker basis of een pure pinchitter?
nummer10
 nummer10 - zondag 08 december 2019 - 20:40   quote  deeplink  
als ik tenhag mag geloven kunnen ze meerdere systemen spelen dus zou het niet tenkoste mogen gaan van... maar op dit moment zou ik hem als pinchhitter gebruiken... hoe erg ik ook fan ben van huntelaar
Loetje
 Loetje - zondag 08 december 2019 - 21:17   quote  deeplink  
Zonder Promes zal het zonder twijfel een middenveld met Martinez, Alvarez en Van de Beek gaan worden. Met Promes zal het hetzelfde blijven alleen dan zal Huntelaar normaal naar de bank gaan
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2019 - 10:34   quote  deeplink  
De wedstrijd dus definitief in Alkmaar..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 december 2019 - 10:35   quote  deeplink  
met publiek indd dus dat is mooi...
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 10 december 2019 - 10:55   quote  deeplink  
Het zal inderdaad erg jammer zijn als Promes niet meedoet in Alkmaar. Echt een aderlating.

Ook hoor ik steeds meer (toenemende) kritiek in de voetbalmedia dat Makkelie minder goed is geworden als voorheen i.v.m. a 2 jaar geleden. En vooral door de hele VAR-gebeuren in de afgelopen periode omdat hij vaak verkeerde beslissingen neemt of te vaak wordt gecorrigeerd door de VAR.

Daarom dat het wel eens heel erg moeilijk kan worden oor Ajax.

Alles hangt nu eerst af, of er in de wedstrijd vanavond tegen Valencia geblesseerde spelers erbij komen, of toch niet daar het invloed kan hebben voor zondag tegen AZ.

Een 3 - 1 zege voor AZ is groot aanwezig als zowel een mogelijke en zeer en zware 0-1 of 1-2 voor Ajax in de 87e minuut in het verschiet liggen, want de bal blijft toch wel rond.

Maar dat we zeer goed op onze hoede moeten blijven, dat staat wel vast.
Zowel vanavond tegen Valencia, als zondag tegen AZ ! ! !
remco k
 remco k - dinsdag 10 december 2019 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 10:55 schreef Onze Ajax het volgende:
Het zal inderdaad erg jammer zijn als Promes niet meedoet in Alkmaar. Echt een aderlating.

Ook hoor ik steeds meer (toenemende) kritiek in de voetbalmedia dat Makkelie minder goed is geworden als voorheen i.v.m. a 2 jaar geleden. En vooral door de hele VAR-gebeuren in de afgelopen periode omdat hij vaak verkeerde beslissingen neemt of te vaak wordt gecorrigeerd door de VAR.

Daarom dat het wel eens heel erg moeilijk kan worden oor Ajax.

Alles hangt nu eerst af, of er in de wedstrijd vanavond tegen Valencia geblesseerde spelers erbij komen, of toch niet daar het invloed kan hebben voor zondag tegen AZ.

Een 3 - 1 zege voor AZ is groot aanwezig als zowel een mogelijke en zeer en zware 0-1 of 1-2 voor Ajax in de 87e minuut in het verschiet liggen, want de bal blijft toch wel rond.

Maar dat we zeer goed op onze hoede moeten blijven, dat staat wel vast.
Zowel vanavond tegen Valencia, als zondag tegen AZ ! ! !
Alleen in de 87e minuut?? Of ook een 2-1 mogelijk alsook een 1-4 in de 97e minuut???
Loetje
 Loetje - dinsdag 10 december 2019 - 15:54   quote  deeplink  
En zoals verwacht Makkelie scheids. Ben ik geen tegenstander van, wel vind ik het bizar dat bij al jaren vrijwel al onze grote uitwedstrijden fluit in Nederland.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 10 december 2019 - 22:57   quote  deeplink  
Ook deze gaat verloren!! En zo ga je van iets naar niets ......... in fucking 1 week tijd!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 december 2019 - 23:02   quote  deeplink  
3-1
Loetje
 Loetje - woensdag 11 december 2019 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2019 - 22:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ook deze gaat verloren!! En zo ga je van iets naar niets ......... in fucking 1 week tijd!
Stonden er zo goed voor, zo'n goed voetbal en het ergste is, de waarschuwingen kwamen al
AkaS
 AkaS - woensdag 11 december 2019 - 16:37   quote  deeplink  
En nú eens opzouten met Veltman!!!

......... Onana ........

...Schuurs ... Blind ...

Dest ............... Nico

..... Donny . Martinez...

....... Ekkelenkamp .....

Ziyech ............ Tadic

......... Hunter ........
nummer10
 nummer10 - woensdag 11 december 2019 - 17:39   quote  deeplink  
......... Onana ........

...Schuurs ... Blind ...

Dest ............... Nico

..... Donny . Martinez...

....... Ekkelenkamp .....

Ziyech ............ Tadic

......... traore/hunter ........

az, en hoe ajax nu voetbalt de uitgelezen kans om je te laten zien..
remco k
 remco k - donderdag 12 december 2019 - 00:01   quote  deeplink  
Ekkelenkamp nog geen minuten gemaakt als ik het goed heb. En hij gaat het dan omdraaien.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 00:01 schreef remco k het volgende:
Ekkelenkamp nog geen minuten gemaakt als ik het goed heb. En hij gaat het dan omdraaien.
zeg ik dat ? heb je andere iedeeen ? siem ? eigenlijk al erg genoeg dat siem meer minuten heeft gemaakt tenkoste van een speler die vorig jaar zijn debuut al heeft gemaakt en alles op alles zette om door tegaan tegen juventus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2019 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 00:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zeg ik dat ? heb je andere iedeeen ? siem ? eigenlijk al erg genoeg dat siem meer minuten heeft gemaakt tenkoste van een speler die vorig jaar zijn debuut al heeft gemaakt en alles op alles zette om door tegaan tegen juventus
Gewoon het oude middenveld wat goed liep als dadelijk Promes terug is
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 00:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gewoon het oude middenveld wat goed liep als dadelijk Promes terug is
oowwww dat sowieso ! ik doelde op een middenveld met de huidige blessures
remco k
 remco k - donderdag 12 december 2019 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 01:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

oowwww dat sowieso ! ik doelde op een middenveld met de huidige blessures
Ook dan nog gewoon dat middenveld laten staan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 08:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook dan nog gewoon dat middenveld laten staan.
prima dan spelen we met die nep marrokaan
Jaccio
 Jaccio - donderdag 12 december 2019 - 10:09   quote  deeplink  
Deze winnen we gewoon. 1-3
remco k
 remco k - donderdag 12 december 2019 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 09:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

prima dan spelen we met die nep marrokaan
Volgens mij gewoon zo simpel mogelijk houden. En vervangers op de posities aanstellen en niet je halve elftal overhoop halen.
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 18:51   quote  deeplink  
Maar we missen ook wel snelheid nu voorin he. Dit ligt trouwens aan kabinet. Met dat stomme gedoe om de snelheid terug te brengen naar 100. Dan krijg je dit
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 18:51 schreef Loetje het volgende:
Maar we missen ook wel snelheid nu voorin he. Dit ligt trouwens aan kabinet. Met dat stomme gedoe om de snelheid terug te brengen naar 100. Dan krijg je dit
hahhaha ! moeten we niet naar het malieveld dan ?
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 19:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hahhaha ! moeten we niet naar het malieveld dan ?
We zijn niet welkom in Den Haag ;-)
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 20:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

We zijn niet welkom in Den Haag ;-)
ochja heb je dat geouwehoer weer, we kunnen ons verkleden als boeren ? tractors zat hier....
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 21:18   quote  deeplink  
Heb niet graag een PSV imago
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 21:18 schreef Loetje het volgende:
Heb niet graag een PSV imago
snap uberhaubt niet waar die lampenkappen die bijnaam van hebben en waarom ze zichzelf zo noemen...
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 22:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

snap uberhaubt niet waar die lampenkappen die bijnaam van hebben en waarom ze zichzelf zo noemen...
Lampen is in ieder geval omdat Eindhoven de lichtstad is. Boeren weet ik niet.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 22:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Lampen is in ieder geval omdat Eindhoven de lichtstad is. Boeren weet ik niet.
doelde indd op boeren... zou je eerder bij fc twente verwachten of de graafschap als je ziet waar het merendeel wegkomt van de supporters
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 22:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

doelde indd op boeren... zou je eerder bij fc twente verwachten of de graafschap als je ziet waar het merendeel wegkomt van de supporters
De Graafschap heten ook De Superboeren
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 23:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

De Graafschap heten ook De Superboeren
klopt.. dus grotere boeren dan de lampjes.. ook mooiere club overigens vind ik zelf
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 13 december 2019 - 09:37   quote  deeplink  
Omdat AZ tegen Manchester een flinke tik en deuk heeft opgelopen,
denk ik dat de kans voor ons om te winnen wel (iets) groter is geworden.

Zullen we erg veel geleed hebben van de wedstrijd tegen Valencia ?
Nu ligt het aan Ajax zelf van hoe zij met de wedstrijd tegen AZ zullen omgaan.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 december 2019 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 09:37 schreef Onze Ajax het volgende:
Omdat AZ tegen Manchester een flinke tik en deuk heeft opgelopen,
denk ik dat de kans voor ons om te winnen wel (iets) groter is geworden.

Zullen we erg veel geleed hebben van de wedstrijd tegen Valencia ?
Nu ligt het aan Ajax zelf van hoe zij met de wedstrijd tegen AZ zullen omgaan.
gewoon benieuwd met wat voor iets geks tenhag aankomt kakken... ik vermoed zelf

dest veltman blind taqi

mazz martinez vdbeek

ziyech hunter/tadic tadic/lang

ook al is gebleken dat er een aantal tekort komen op bepaalde posities
Eide
 Eide - vrijdag 13 december 2019 - 11:05   quote  deeplink  
Ik weet oprecht niet goed wat nu de beste oplossing is voor Ajax met alle blessures. Ik denk niet dat Traore of KJH zomaar de oplossing is, ook al omdat Lang heel erg wisselvallig is. Daarachter zijn de opties ontzettend beperkt.

Ik denk dat het middenveld met Ziyech, Van de Beek en Martinez met grote afstand het sterkte middenveld voor Ajax is. Met Ziyech op het middenveld valt er voorin alleen wel heel veel weg terwijl omgekeerd de creativiteit vanaf het middenveld weg valt.

Ik denk dat een echte centrumspits tegen een AZ-centrum waar Clasie speelt wel een serieuze optie hoort te zijn. Als je met Clasie in de fysieke duels kan komen liggen er echt wel mogelijkheden. Ik hoop toch vooral dat Promes fit blijkt te zijn. Dat zal enorm schelen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 december 2019 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 09:37 schreef Onze Ajax het volgende:
Omdat AZ tegen Manchester een flinke tik en deuk heeft opgelopen,
denk ik dat de kans voor ons om te winnen wel (iets) groter is geworden.

Zullen we erg veel geleed hebben van de wedstrijd tegen Valencia ?
Nu ligt het aan Ajax zelf van hoe zij met de wedstrijd tegen AZ zullen omgaan.
AZ was al door, speelde louter voor de groepswinst tegen een veel grotere ploeg waarbij de een uur minimaal gelijkwaardig zijn geweest. Die hebben echt geen deuk opgelopen hoor. Anders was het als ze uitgeschakeld waren.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 december 2019 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 11:05 schreef Eide het volgende:
Ik weet oprecht niet goed wat nu de beste oplossing is voor Ajax met alle blessures. Ik denk niet dat Traore of KJH zomaar de oplossing is, ook al omdat Lang heel erg wisselvallig is. Daarachter zijn de opties ontzettend beperkt.

Ik denk dat het middenveld met Ziyech, Van de Beek en Martinez met grote afstand het sterkte middenveld voor Ajax is. Met Ziyech op het middenveld valt er voorin alleen wel heel veel weg terwijl omgekeerd de creativiteit vanaf het middenveld weg valt.

Ik denk dat een echte centrumspits tegen een AZ-centrum waar Clasie speelt wel een serieuze optie hoort te zijn. Als je met Clasie in de fysieke duels kan komen liggen er echt wel mogelijkheden. Ik hoop toch vooral dat Promes fit blijkt te zijn. Dat zal enorm schelen.
Vlaar viel gister al in, dus benieuwd hoe dat zondag gaat.

Qua opstelling weet ik het echt even niet meer. Ook heel benieuwd of Promes fit is, al twijfel ik daar heel erg aan
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 december 2019 - 18:18   quote  deeplink  
Promes vrijwel zeker niet tegen AZ. Ziyech en Tagliafico hervatten morgen de training en lijken op tijd fit. Met name Ziyech oogt al weken vermoeid met nog even de zware Afrika Cup afgelopen jaar.

Flinke problemen zondag, dat weet ik wel.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 december 2019 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 18:18 schreef Loetje het volgende:
Promes vrijwel zeker niet tegen AZ. Ziyech en Tagliafico hervatten morgen de training en lijken op tijd fit. Met name Ziyech oogt al weken vermoeid met nog even de zware Afrika Cup afgelopen jaar.

Flinke problemen zondag, dat weet ik wel.
tenhag gaf aan dat we diepgang miste... joh echt ?? volgens mij geeft een trainer aan wat bepaalde spelers moeten doen en wat hij verlangt, als een speler diepgang mist dan train je dit.. ook al kan hij dit lastig van nature uit..
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 december 2019 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 21:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tenhag gaf aan dat we diepgang miste... joh echt ?? volgens mij geeft een trainer aan wat bepaalde spelers moeten doen en wat hij verlangt, als een speler diepgang mist dan train je dit.. ook al kan hij dit lastig van nature uit..
Ga je echt op letterlijk iedere post van me reageren? Spaar me af en toe;-)

Heb ook graag eens discussie met anderen
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 december 2019 - 23:02   quote  deeplink  
ah was niet eens specifiek een reactie op jouwn post ofzo... anyway lees nu dat tenhag niet uitsluit dat hij aankopen wil... sorry maar vind dit echt ajax onwaardig en totaal niet des ajax.. een trainer behoord spelers beter temaken ook al ze iets minder zijn (lang bijv) moet echt eerlijk zeggen dat ik geen speler beter heb zien worden buiten de natuurtalenten om die zelfs onder een trainer van fc bal op het dak waren gegroeit..
p111
 p111 - zaterdag 14 december 2019 - 10:43   quote  deeplink  
Hoe kan het dat die Ten Hag nog steeds voorbij Ekkelenkamp gaat,veruit de beste van Jong Ajax.
Ook gisteren tegen Cambuur weer de beste man op het veld,en Ten Hag gaat weer sukkelen met Mazraoui op het middenveld.Hopeloos die man.
p111
 p111 - zaterdag 14 december 2019 - 10:46   quote  deeplink  
Opstelling. Onana-Dest-Schuurs-Blind-Nico/// Martinez-Donny-Ekkelkamp.Lang/Hansen Tadic-Ziyech.
Eide
 Eide - zaterdag 14 december 2019 - 11:39   quote  deeplink  
Ekkelenkamp heeft gisteren een hele wedstrijd gespeeld, net als Hansen die net z'n debuut in Jong heeft gemaakt. Die verwacht ik beide niet. Ik verwacht sowieso geen verrassingen. De enige vraag is eigenlijk het middenveld. Wordt het Martinez/Alvarez en Donny of kiest Ten Hag voor Marin.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 14 december 2019 - 11:58   quote  deeplink  
Las net (AD) dat Mazraoui wel eens op het middenveld zou kunnen starten en Dest rechts back. Ik zie dan liever Schuurs naast Blind en Veltman Rechts back
Overigens Dest als rehtsbuiten, vind ik ook wel een aardige optie....
Eide
 Eide - zaterdag 14 december 2019 - 12:28   quote  deeplink  
Mazraoui heeft als middenvelder nog totaal geen indruk gemaakt. Als back is het een prima speler maar als middenvelder komt hij echt voetballend vermogen tekort.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 december 2019 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2019 - 12:28 schreef Eide het volgende:
Mazraoui heeft als middenvelder nog totaal geen indruk gemaakt. Als back is het een prima speler maar als middenvelder komt hij echt voetballend vermogen tekort.
welkom in de wondere wereld van tenhag... gaat niet wat worden vrees ik zolang deze joker voor de groep staat.. al het mooie was puur te danken aan de kwaliteiten van de groep, valt er wat weg is deze man niet instaat de groep nog mooi telaten voetballen.. en dan moeten er weer aankopen komen omdat hij de jeugd niet durft gebruiken
remco k
 remco k - zaterdag 14 december 2019 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2019 - 14:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

welkom in de wondere wereld van tenhag... gaat niet wat worden vrees ik zolang deze joker voor de groep staat.. al het mooie was puur te danken aan de kwaliteiten van de groep, valt er wat weg is deze man niet instaat de groep nog mooi telaten voetballen.. en dan moeten er weer aankopen komen omdat hij de jeugd niet durft gebruiken
Hou toch op man. De Europese top wou slechts twee van onze spelers koste wat het kost losweken. Voor Ziyech is geen top ploeg gekomen.
En van de Beek was allemaal heel twijfelachtig.

Kortom. Amper spelers die Europese top zijn in de selectie en dan dit presteren.

Ik wordt echt kotsmisselijk van sommige supporters. Schaam me er zelfs voor.

Goed is goed en mede zijn verantwoordelijkheid net zoals dat slecht slecht is en ook zijn verantwoordelijkheid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 december 2019 door remco k --
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 december 2019 - 15:36   quote  deeplink  
Heb echt helemaal geen goed gevoel voor morgen. Even geen idee op basis waarvan het goed moet komen morgen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 15 december, 16.45 uur) Eredivisie 1-0









0.0082359