BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Loting Europa League: Ajax loot Getafe

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - woensdag 11 december 2019 - 04:03   quote  deeplink  
j5yatt.jpg

Maandag 16 december de loting, Ajax zal geplaatst zijn. De vraag is of Ajax er zin in heeft. Geen leuk topic, wel de realiteit. Vanaf maandag de loting hier te bespreken

aorm6to9b2.jpg

Geplaatste clubs
AJAX

Internazionale
Red Bull Salzburg
Benfica
Sevilla
Malmö FF
FC Basel
LASK Linz
Celtic
Arsenal
FC Porto
Espanyol
AA Gent
Istanbul Basaksehir
Sporting Braga
Manchester United

Ongeplaatste clubs
Club Brugge
Olympiakos Piraeus
Shakthar Donetsk
Bayer Leverkusen
APOEL Nicosia
FC Kopenhagen
Getafe
Sporting Lissabon
CFR Cluj
Eintracht Frankfurt
Rangers FC
Ludogorets
VfL Wolfsburg
AS Roma
Wolverhampton Wanderers
AZ

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - woensdag 11 december 2019 - 20:38   quote  deeplink  
Ajax speelt tegen een nummer 2 uit de poule van de Europa League of tegen een van de 3 slechtste nummers 3 uit de Champions League

Ajax begint dus sowieso uit. Maar dat zegt bij ons helemaal geen ene sodemieter

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 00:45   quote  deeplink  
De 4 ploegen uit de CL die Ajax kan treffen zijn Leverkusen, Shakthar, Brugge en Olympiakos. Deze worden dus samengevoegd met alle nummers 2 uit de EL poules.

Ajax ontloopt dan dus Inter, Salzburg en Benfica.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 01:10   quote  deeplink  
leverkusen let maar op...
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 21:57   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 december 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 21:58   quote  deeplink  
Er gaan ook in pot 2 een paar grote ploegen terecht komen
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 22:02   quote  deeplink  
maar dan kom je weer, wat is wijsheid.. vol voor de EL gaan en do en zondags voetballen... of vol voor het kampioenschap gaan en rechtstreekse plaatsing CL.. of is de selectie breed genoeg voor beide..
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 22:06   quote  deeplink  
Gewoon beiden. Eredivisie meteen veel zware uitwedstrijden en creëer je weer een ritme zoals vorig jaar. Als je een topclub wilt zijn, is dat het minste wat je moet willen.
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 22:42   quote  deeplink  
Clubs uit dezelfde landen kunnen elkaar nog niet treffen. Ajax - AZ is dus niet mogelijk. De geplaatste clubs spelen eerst uit.

Normaal werd er altijd meteen voor 2 rondes geloot, nu niet meer. Een eventuele volgende tegenstander wordt pas na plaatsing bekend.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 22:06 schreef Loetje het volgende:
Gewoon beiden. Eredivisie meteen veel zware uitwedstrijden en creëer je weer een ritme zoals vorig jaar. Als je een topclub wilt zijn, is dat het minste wat je moet willen.
dat klopt zeker en ben zelf geen voorstander van opzettelijk de el laten lopen.. wellicht nog wel ff een goeie aankoop voorin doen in de winterstop, lang word het nog niet, labyrat komt ook te kort.. rest heb je dus weinig tot niks..
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 22:58   quote  deeplink  
De tegenstanders zijn bekend. Voor het eerst is het bij de laatste 32 meteen wel erg sterk gezet. Normaal altijd nog een groot aantal kleine clubs erin, nu echt maar een paar. Ajax kan zijn borst natmaken.

Hoop op AS Roma. Maar subtop Engeland en Duitsland is ook heel rieel dat je die treft.
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 december 2019 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 22:58 schreef Loetje het volgende:
De tegenstanders zijn bekend. Voor het eerst is het bij de laatste 32 meteen wel erg sterk gezet. Normaal altijd nog een groot aantal kleine clubs erin, nu echt maar een paar. Ajax kan zijn borst natmaken.

Hoop op AS Roma. Maar subtop Engeland en Duitsland is ook heel rieel dat je die treft.
als je kijkt wat ajax heeft gedaan tegen de winnaar van vorig jaar... die heb je eigenlijk gewoon 2x gewonnen (als je niet genaaid was) maar moet ajax er wel weer snel bovenop komen..
Loetje
 Loetje - donderdag 12 december 2019 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 december 2019 - 22:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als je kijkt wat ajax heeft gedaan tegen de winnaar van vorig jaar... die heb je eigenlijk gewoon 2x gewonnen (als je niet genaaid was) maar moet ajax er wel weer snel bovenop komen..
Het is een flinke trede lager. Niemand speelt hier top, alleen de kleintjes. Pas vanaf de laatste 8 wordt het serieus
Eide
 Eide - vrijdag 13 december 2019 - 10:04   quote  deeplink  
Laten we eerst maar eens zien die laatste 8 te redden voordat we neerbuigend doen over het niveau in de Europa League. Er zitten gewoon hele goede ploegen tussen. Inderdaad geen Europese top, hoewel Inter momenteel gewoon koploper is in Italië, net als Benfica in Portugal. Sevilla 3e in Spanje achter Barca en Real... Er zitten echt een paar ploegen tussen die niet misselijk zijn.
Loetje
 Loetje - vrijdag 13 december 2019 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 10:04 schreef Eide het volgende:
Laten we eerst maar eens zien die laatste 8 te redden voordat we neerbuigend doen over het niveau in de Europa League. Er zitten gewoon hele goede ploegen tussen. Inderdaad geen Europese top, hoewel Inter momenteel gewoon koploper is in Italië, net als Benfica in Portugal. Sevilla 3e in Spanje achter Barca en Real... Er zitten echt een paar ploegen tussen die niet misselijk zijn.
Helemaal mee eens. Zitten hele lastige ploegen bij en wat ik al zei, de vraag is ook hoe seireus Ajax er op gaat klappen. Je mag dat wel verwachten, maar de realiteit is wel dat het vaak voorkomt in de EL dat de grote niet thuis geven.

Toch, als je alle ploegen samen legt, ik zie er niet 1 waar Ajax kansloos tegen is dus het kan ook gewoon nog een mooi toernooi worden.
remco k
 remco k - zaterdag 14 december 2019 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 december 2019 - 16:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zitten hele lastige ploegen bij en wat ik al zei, de vraag is ook hoe seireus Ajax er op gaat klappen. Je mag dat wel verwachten, maar de realiteit is wel dat het vaak voorkomt in de EL dat de grote niet thuis geven.

Toch, als je alle ploegen samen legt, ik zie er niet 1 waar Ajax kansloos tegen is dus het kan ook gewoon nog een mooi toernooi worden.
Ajax is toch ook helemaal niet een grote club Europees gezien?
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 december 2019 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2019 - 15:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax is toch ook helemaal niet een grote club Europees gezien?
Absolute top niet, maar in mijn optiek wel tussen de subtop en top de laatste jaren, dat durf ik best te zeggen en vind ik onwijs knap. Ik zie op dit moment niet een ploeg waar wij kansloos tegen zijn

Maar Ajax is wel verwend de laatste jaren met een ploeg die CL wil en moet spelen, dat spreken ze allemaal wel uit. Dus benieuwd hoe ze zich opladen voor dit toernooi

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 december 2019 door Loetje --
remco k
 remco k - zondag 15 december 2019 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 december 2019 - 15:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Absolute top niet, maar in mijn optiek wel tussen de subtop en top de laatste jaren, dat durf ik best te zeggen en vind ik onwijs knap. Ik zie op dit moment niet een ploeg waar wij kansloos tegen zijn

Maar Ajax is wel verwend de laatste jaren met een ploeg die CL wil en moet spelen, dat spreken ze allemaal wel uit. Dus benieuwd hoe ze zich opladen voor dit toernooi
De subtop is nooit kansloos tegen een top ploeg. Zie vitesse az en Feyenoord tegen Ajax. En zelfs Willem 2 is dit seizoen in Nederland dus subtop.

Ik zie ons op dit moment nog als incidentele subtop. Twee keer een goed Europees seizoen betekend in mijn beleving geen definitieve aansluiting.

Je zal nu in de Europa league moeten laten zien dat je de echte stap aan het maken bent.
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2019 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2019 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

De subtop is nooit kansloos tegen een top ploeg. Zie vitesse az en Feyenoord tegen Ajax. En zelfs Willem 2 is dit seizoen in Nederland dus subtop.

Ik zie ons op dit moment nog als incidentele subtop. Twee keer een goed Europees seizoen betekend in mijn beleving geen definitieve aansluiting.

Je zal nu in de Europa league moeten laten zien dat je de echte stap aan het maken bent.
Ik vind ons er ook tegenaan zitten. 3 topprestaties in 3 jaar en dit jaar weer vanaf de voorronde komen is wel serieus werk. Toch denk ik namelijk ook dat er niet 1 zit te wachten om ons te loten
remco k
 remco k - zondag 15 december 2019 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2019 - 15:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind ons er ook tegenaan zitten. 3 topprestaties in 3 jaar en dit jaar weer vanaf de voorronde komen is wel serieus werk. Toch denk ik namelijk ook dat er niet 1 zit te wachten om ons te loten
3 top prestaties?

We speelden ook een jaar helemaal geen Europees voetbal. Dat gebeurt een subtopper in Europa niet.

We schuren er steeds dichter tegenaan. Maar we zijn er nog niet.

Fijn is wel dat die weg een tijd geleden is ingezet dat het dus wel langzaam lukt.
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2019 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2019 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

3 top prestaties?

We speelden ook een jaar helemaal geen Europees voetbal. Dat gebeurt een subtopper in Europa niet.

We schuren er steeds dichter tegenaan. Maar we zijn er nog niet.

Fijn is wel dat die weg een tijd geleden is ingezet dat het dus wel langzaam lukt.
Moest 2 zijn. Typfoutje.

Daarom zeg ik ook dat we tussen subtop en top in zitten. Vind ons beter spelen dan een subtopper maar hebben nog niet het meedogenloze van een echte topper.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 december 2019 - 18:52   quote  deeplink  
Eerst een wat vervanging halen voor de spitspositie!
nummer10
 nummer10 - zondag 15 december 2019 - 18:57   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 december 2019 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2019 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2019 - 18:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Eerst een wat vervanging halen voor de spitspositie!
En op de flanken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 december 2019 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2019 - 19:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

En op de flanken
Dat niet ouwe, of het moet als reserve zijn. Wachten is op terugkeer Promes en Neres.
Loetje
 Loetje - zondag 15 december 2019 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 december 2019 - 19:05 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat niet ouwe, of het moet als reserve zijn. Wachten is op terugkeer Promes en Neres.
En tot die tijd ben je zo mank als wat. En erbij nemende dat Neres waarschijnlijk weg is einde van het jaar, haal de opvolger maar alvast. Heb je en iemand achter de hand en kun je meteen beoordelen voor die weg is
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2019 - 13:03   quote  deeplink  
Loting op punt van beginnen. CL loting leverde al plaatjes op
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2019 - 13:17   quote  deeplink  
Pittige loting, Ajax tegen Getafe. Vorig jaar al geweldig gedaan, dit jaar staan ze opnieuw 4e in Spanje.

Hele zware
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 16 december 2019 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 december 2019 - 13:17 schreef Loetje het volgende:
Pittige loting, Ajax tegen Getafe. Vorig jaar al geweldig gedaan, dit jaar staan ze opnieuw 4e in Spanje.

Hele zware
Pfff lastige tegenstander voor Ajax, maar daar ben ik eigenlijk wel blij mee. AZ heeft wel goed geloot, die moet wel te doen zijn voor hun.
NIet te geloven dat VAlencia tegen Atalanta loot, ken je nagaan als we tegen gewoon tegen Chelsea onze terechte puntjes hadden gehad.
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2019 - 13:29   quote  deeplink  
Wel een ploeg om heel makkelijk te onderschatten, gezien ze niet heel bekend zijn in Spanje. Maar dit is een hele stugge
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2019 - 13:33   quote  deeplink  
Getafe, dat is het Rostov van Spanje. Ultra compacte ploeg, ook pas 16 goals tegen. Spelen 4-4-2, dat ligt ons sowieso niet.

Maargoed, boeiend potje
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 16 december 2019 - 13:50   quote  deeplink  
Als we niet zo spelen als tegen Valencia met een slechte instelling,
blijft de kans aanwezig voor de volgende ronde.

( Getafe de AZ van Spanje ? ? ? )
Loetje
 Loetje - maandag 16 december 2019 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 december 2019 - 13:50 schreef Onze Ajax het volgende:
Als we niet zo spelen als tegen Valencia met een slechte instelling,
blijft de kans aanwezig voor de volgende ronde.

( Getafe de AZ van Spanje ? ? ? )
Misschien omdat ze goed presteren wel, maar voetbal is totaal anders. Hebben echt heel veel weg van het Rostov toen wij tegen ze speelden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Loting Europa League: Ajax loot Getafe









0.0101490