BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Getafe - Ajax 2-0 (20-02-2020) & Ajax - Getafe 2-1 (27-02-2020) Europa League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 15 februari 2020 - 22:06   quote  deeplink  
nm9dcusm056t.jpg

Datum en tijdstip
Getafe:
Donderdag 20 februari 2020, 18.55 uur
Amsterdam: Donderdag 27 februari 2020, 21.00 uur

Stadion
Getafe:
Coliseum Alfonso Pérez, Getafe
Ajax: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

Scheidsrechter
Getafe - Ajax:
Ruddy Buquet
Ajax - Getafe: Tasos Sidiropoulos

Competitie: UEFA Europa League

De wedstrijd
Naachtereenvolgens (inc alle voorrondes) 28(!) Champions League wedstrijden, nu voor het eerst in ruim 2 jaar weer een wedstrijd in de Europa League.

Ajax leek zich vanuit de 3e voorronde van de CL opnieuw met veel bravoure te gaan plaatsen voor de knock out fase van het miljoenenbal, maar in de laatste wedstrijd van de Champions League in Amsterdam tegen Valencia, ging het alsnog pijnlijk mis en moest Ajax aansluiten bij de laatste 32 in de Europa League.

De tegenstander is het ontzettend stugge Getafe, wat momenteel zeer knap 3e staat in Spanje, boven o.a Atletico Madrid. Toch is Ajax volgens de meeste bookmakers na Inter, de absolute topfavoriet om de EL te winnen, o.a boven Manchester United. Of dit echter reëel is, weet ik niet. Maar het zegt wel veel over de indruk die Ajax gemaakt heeft de laatste jaren in Europa.

2kx0hj60r4.jpg

De tegenstander, Getafe
Zoals gezegd, dé verassing van Spanje met een zéér fraaie 3e plaats bij ingaan van het tweeluik met Ajax. Getafe heeft zich ontwikkeld tot een Rostov achtig team wat geweldig kan vechten, zeer sterk uit kan breken en knetterhard speelt als het even moet.

Trainer Pepe Bordelas speelt met de halve Madrilenen in een 4-4-2 systeem waarbij met name de gehele eerste 2 linies zeer kort op elkaar lijken te spelen. Getafe verloor dit weekend met 2-1 bij Barcelona, maar de Catalanen hadden het erg lastig met grote regelmaat. De enige manier om Getafe dan ook te breken is een hoog baltempo waarbij het de bal niet meer dan 1 of 2x raakt.

Vorig jaar werd de club uit de voorstad van Madrid ook al zeer knap 5e in Spanje. Inmiddels kunnen we dus niet meer spreken van een eendagsvlieg en mag er met Getafe zeer serieus rekening gehouden worden. Het is in ieder geval een veel stuggere ploeg dan Valencia, waar Ajax eerder dit seizoen in de Champions League tegen speelden. Daarbij speelt Getafe niet jaarlijks Europees, dus de honger zal enorm zijn, hopelijk kan Ajax zich ook optimaal opladen voor de Europa League zoals Getafe, na al die wedstrijden in de CL!

3a9ze9vj78.jpg

Ons aller Ajax
Misschien wel tijd om het te gaan zeggen, het einde van een tijdperk is nabij en de vraag begint te komen, namelijk hoe nu verder?

De laatste jaren is Ajax, met uitzondering van het afschuwelijke seizoen 2017/2018 in de lift gegaan. Onder Peter Bosz kreeg het voetbal een flinke metamorfose met de finale van de Europa League als kers op de taart, vorig jaar haalde Ajax zelfs de dubbel in Nederland en de halve finale van de Champions League waar het de finale had moeten zijn.

Afgelopen jaar nam Ajax al afscheid van Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Lasse Schöne, komend jaar komt daar sowieso Hakim Ziyech bij, die Ajax heeft verkocht aan Chelsea. Daarbij zullen er nog vele anderen gaan vertrekken waardoor het helemaal opnieuw beginnen zal worden. Geen basis meer, maar van voor af aan.

Dit seizoen is er, ondanks een tijd lang een mindere vorm nog een dubbel in Nederland en een mooi avontuur in de Europa League mogelijk. Ondanks ze alle 3 nog zeer lastig zullen zijn, is dit wel een moment om een tijd van glorie fraai af te gaan sluiten.

Langzaam keren er wat spelers terug en met name Ziyech en Blind zijn zéér welkom. Ook David Neres lijkt niet al te lang meer te duren. Tevens is voor dit duel Andre Onana geschorst.

Programma Europa League (laatste 32)

Wolverhampton Wanderers - Espanyol
Sporting Portugal - Istanbul Basaksehir
Getafe - Ajax
Leverkusen - FC Porto

FC Kopenhagen - Celtic
APOEL FC - FC Basel
Cluj - Sevilla
Olympiakos-Arsenal

AZ - LASK Linz
Club Brugge - Manchester United
Eintracht Frankfurt - RB Salzburg
VFL Wolfsburg - Malmö

Rangers FC - Braga
AS Roma - AA Gent
Shakhtar Donetsk - Benfica
Ludogorets - Inter

Tot slot
Tot slot kijken we even terug naar de laatste ontmoeting met een Spaanse opponent in Spanje. Ajax won eerder dit seizoen nog met 0-3 in Valencia en vorig jaar met 1-4 in Madrid bij Real. Bekijk hieronder de samenvatting van Valencia - Ajax.



Iedereen 2 fijne Europese avonden toegewenst en tot Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 februari 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 15 februari 2020 - 22:07   quote  deeplink  
Kortom, het topic voor de thuis en uitwedstrijd in een. Veel makkelijker!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 15 februari 2020 - 22:17   quote  deeplink  
elke andere tegenstander was ik blijer meegeweest... heel slecht voorgevoel maar laten we het positief houden... 1-1 en thuis 2-1.. zie dit toch echt als 1 van de zwaarste tegenstanders van wat er nog over is, en inter natuurlijk.. en hoop toch wederom op een finale manu ajax.. paybacktime

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 februari 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - zaterdag 15 februari 2020 - 22:23   quote  deeplink  
Top ouwe.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 15 februari 2020 - 22:54   quote  deeplink  
We moeten vooral gaan oppassen dat we niet voor de tweede keer de fout ingaan,
zoals dat tegen Valencia het geval was.

Op de hoede blijven blijft het allerbelangrijkste.
We mogen heel erg blij zijn als we twee keer met 1-0 of 2-1 gaan winnen.

Getafe is een zeer gevaarlijke outsider ! ! !
Iedereen veel succes gewenst.
remco k
 remco k - zaterdag 15 februari 2020 - 23:42   quote  deeplink  
Ik denk uit 2-1 verliezen. Thuis 1-0 winnen.

Maar kan ook zomaar klaar zijn.

Tot de 1-0 tegen Barca was Getafe vandaag gewoon de betere ploeg.

Er zal ruimte achter de defensie liggen van hun. Echter spelen we vaak zonder diepte en alles in de bal. Tweede goal van barca is de assist van de linksback en de rechtsback die scoort. Dat geeft wel aan wat er aanvallend nodig zal zijn. Ze houden de linies extreem kort en zijn keihard in de duels. Hoe een scheidsrechter daarmee omgaat kan per pot nog weleens belangrijk zijn.
Onze opbouw is heel belangrijk ze zetten barca namelijk wanneer het kon gewoon 1 op 1 vast en dat is lastig. Maar geeft wel ruimte als je er doorheen komt.
Loetje
 Loetje - zondag 16 februari 2020 - 00:16   quote  deeplink  
Ik ga voor 1-1 uit en dan gaat het thuis weer eens mis.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 februari 2020 - 23:42 schreef remco k het volgende:
Ik denk uit 2-1 verliezen. Thuis 1-0 winnen.

Maar kan ook zomaar klaar zijn.

Tot de 1-0 tegen Barca was Getafe vandaag gewoon de betere ploeg.

Er zal ruimte achter de defensie liggen van hun. Echter spelen we vaak zonder diepte en alles in de bal. Tweede goal van barca is de assist van de linksback en de rechtsback die scoort. Dat geeft wel aan wat er aanvallend nodig zal zijn. Ze houden de linies extreem kort en zijn keihard in de duels. Hoe een scheidsrechter daarmee omgaat kan per pot nog weleens belangrijk zijn.
Onze opbouw is heel belangrijk ze zetten barca namelijk wanneer het kon gewoon 1 op 1 vast en dat is lastig. Maar geeft wel ruimte als je er doorheen komt.
spelen we zonder diepte ? we moeten het juist hebben van spelers die de diepte op zoeken zodat ziyech die ballen kan geven.. gebeurt niet altijd maar zijn we wel het gevaarlijkste altijd, neem aan dat tenhag die opdracht ook geeft aan een babel bijv (promes doet dit wel vaak)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 16 februari 2020 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 februari 2020 - 23:42 schreef remco k het volgende:
Ik denk uit 2-1 verliezen. Thuis 1-0 winnen.

Maar kan ook zomaar klaar zijn.

Tot de 1-0 tegen Barca was Getafe vandaag gewoon de betere ploeg.

Er zal ruimte achter de defensie liggen van hun. Echter spelen we vaak zonder diepte en alles in de bal. Tweede goal van barca is de assist van de linksback en de rechtsback die scoort. Dat geeft wel aan wat er aanvallend nodig zal zijn. Ze houden de linies extreem kort en zijn keihard in de duels. Hoe een scheidsrechter daarmee omgaat kan per pot nog weleens belangrijk zijn.
Onze opbouw is heel belangrijk ze zetten barca namelijk wanneer het kon gewoon 1 op 1 vast en dat is lastig. Maar geeft wel ruimte als je er doorheen komt.
Lastig ploegje. Spelen ook vaak op het randje gezien het aantal kaarten dat ze krijgen. Eigenlijk een betere versie van Groningen vrees ik. Vechtvoetbal houd Ajax vaak niet van. Geen idee wat het wordt maar ben er niet heel gerust op.
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 11:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

spelen we zonder diepte ? we moeten het juist hebben van spelers die de diepte op zoeken zodat ziyech die ballen kan geven.. gebeurt niet altijd maar zijn we wel het gevaarlijkste altijd, neem aan dat tenhag die opdracht ook geeft aan een babel bijv (promes doet dit wel vaak)
Ja we spelen vrijwel alles zonder diepte zonder Promes en Neres. En opdrachten krijgen is wat anders dan goed uitvoeren hè.
p111
 p111 - zondag 16 februari 2020 - 15:29   quote  deeplink  
Dit is de meest verschrikkele kutploeg om spelen te spelen.
p111
 p111 - zondag 16 februari 2020 - 15:33   quote  deeplink  
Een stelletje voetbal zigeuners die maar een opdracht krijgen geen een ploeg laten voetballen en dan de de punten te pikken.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 15:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja we spelen vrijwel alles zonder diepte zonder Promes en Neres. En opdrachten krijgen is wat anders dan goed uitvoeren hè.
zeker klopt dat.. maar dan nog is het aan de trainer dat dit wel word uitgevoerd
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 16:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zeker klopt dat.. maar dan nog is het aan de trainer dat dit wel word uitgevoerd
Natuurlijk niet. Sommige spelers hebben dat gewoon niet.

Zelfde als een kleine middenvelder de opdracht te geven 4 kopgoals per wedstrijd te maken.

Je bent gewoon aan het zoeken om ten HAG maar ergens de schuld van te kunnen geven.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 16:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Sommige spelers hebben dat gewoon niet.

Zelfde als een kleine middenvelder de opdracht te geven 4 kopgoals per wedstrijd te maken.

Je bent gewoon aan het zoeken om ten HAG maar ergens de schuld van te kunnen geven.
jij bent manager, jou mensen voeren de oprachten niet uit wat jij ze opdraagt... dan ligt het de ene keer bij jou aan de manager, en de andere keer aan de mensen.. dus wat is het nu ? want volgens jou en heb je vorigseizoen gezegt dat als de manager goed is de mensen de opdrachten juist uitvoeren.. en dat was vorigseizoen volgens jou tedanken aan tenhag... dan als ze het nu niet uitvoeren dat dit ook aan tenhag ligt toch ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 februari 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 18:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jij bent manager, jou mensen voeren de oprachten niet uit wat jij ze opdraagt... dan ligt het de ene keer bij jou aan de manager, en de andere keer aan de mensen.. dus wat is het nu ? want volgens jou en heb je vorigseizoen gezegt dat als de manager goed is de mensen de opdrachten juist uitvoeren.. en dat was vorigseizoen volgens jou tedanken aan tenhag... dan als ze het nu niet uitvoeren dat dit ook aan tenhag ligt toch ?
Als ik een calculator een werk wil laten voorbereiden wat normaal dus gedaan wordt door een werkvoorbereider. Dan weet ik toch dat het niet goed gaat gebeuren.

En natuurlijk is ten Hag er verantwoordelijk voor. Maar niet alles waar je verantwoordelijk voor bent is ook te verbeteren. Neres en Promes zijn de twee vleugelspelers die ervan houden om diepte te zoeken. Babel en Tadic zijn dat niet. Die komen juist in de bal.

Mensen in hun kracht laten renderen.

Overigens creëer Ajax vandaag weer voldoende kansen. Aanvallend was Traore echt de grote dissonant.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Als ik een calculator een werk wil laten voorbereiden wat normaal dus gedaan wordt door een werkvoorbereider. Dan weet ik toch dat het niet goed gaat gebeuren.

En natuurlijk is ten Hag er verantwoordelijk voor. Maar niet alles waar je verantwoordelijk voor bent is ook te verbeteren. Neres en Promes zijn de twee vleugelspelers die ervan houden om diepte te zoeken. Babel en Tadic zijn dat niet. Die komen juist in de bal.

Mensen in hun kracht laten renderen.

Overigens creëer Ajax vandaag weer voldoende kansen. Aanvallend was Traore echt de grote dissonant.
volgens tenhag brengt babel juist diepte in het spel.. dat bedoel ik dus
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 19:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

volgens tenhag brengt babel juist diepte in het spel.. dat bedoel ik dus
Je ziet toch zelf dat het niet zo is. In de combinatie met tagliafico af en toe. Maar dat is amper noemenswaardig.

Maar nogmaals. Je hebt toch ogen.
Eide
 Eide - zondag 16 februari 2020 - 20:11   quote  deeplink  
Ik neem aan dat de opstelling tegen Getafe de volgende wordt:

Dest - Alavarez - Blind - Nico
Eiting - Martinez - Van de Beek
Ziyech - Tadic - Babel

En optie met Traore is mogelijk maar ligt in mijn ogen minder voor de hand.
p111
 p111 - zondag 16 februari 2020 - 20:22   quote  deeplink  
Wat is die Alvares mij tegen gevallen.Als er druk op hem gezet word komen we echt in de problemen.
Loetje
 Loetje - zondag 16 februari 2020 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 20:11 schreef Eide het volgende:
Ik neem aan dat de opstelling tegen Getafe de volgende wordt:

Dest - Alavarez - Blind - Nico
Eiting - Martinez - Van de Beek
Ziyech - Tadic - Babel

En optie met Traore is mogelijk maar ligt in mijn ogen minder voor de hand.
Als Schuurs morgen daadwerkelijk aanhaalt, is die er ook niet heel lang uitgeweest en zal het me niet verbazen als die naast Blind staat. Tenzij Ten Hag dan denkt dat die sowieso 3 wissels nodig heeft.
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 20:11 schreef Eide het volgende:
Ik neem aan dat de opstelling tegen Getafe de volgende wordt:

Dest - Alavarez - Blind - Nico
Eiting - Martinez - Van de Beek
Ziyech - Tadic - Babel

En optie met Traore is mogelijk maar ligt in mijn ogen minder voor de hand.
Babel en tadic zouden ook nog kunnen wisselen.

Of Huntelaar? Die liet vandaag toch echt wel even zien gretig te zijn.
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 20:22 schreef p111 het volgende:
Wat is die Alvares mij tegen gevallen.Als er druk op hem gezet word komen we echt in de problemen.
Vond hem vandaag eigenlijk wel prima spelen.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 19:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Je ziet toch zelf dat het niet zo is. In de combinatie met tagliafico af en toe. Maar dat is amper noemenswaardig.

Maar nogmaals. Je hebt toch ogen.
hey de trainer zegt het, niet ik... ik zie het wel, tenhag dus niet..
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 20:11 schreef Eide het volgende:
Ik neem aan dat de opstelling tegen Getafe de volgende wordt:

Dest - Alavarez - Blind - Nico
Eiting - Martinez - Van de Beek
Ziyech - Tadic - Babel

En optie met Traore is mogelijk maar ligt in mijn ogen minder voor de hand.
zie toch echt liever een middenveld met ziyech vdbeek martinez, al vaker gebleken dat dit de beste combi is..
Eide
 Eide - zondag 16 februari 2020 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Babel en tadic zouden ook nog kunnen wisselen.
Die hele voorhoede wisselt pauzeloos. Die posities bestaan alleen op papier.
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hey de trainer zegt het, niet ik... ik zie het wel, tenhag dus niet..
De opdracht kan er wel zijn en af en toe lukte het ook in de combi met tagliafico. Maar dat is veel te weinig om te benoemen.

Zonder Neres en Promes hebben we amper diepgang. Zeker als dan ook nog Donny niet op 10 speelt. Die heeft namelijk wel diepgang vanaf die plek.
remco k
 remco k - zondag 16 februari 2020 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Die hele voorhoede wisselt pauzeloos. Die posities bestaan alleen op papier.
Ik vind dat vandaag dus heel statisch. Tadic bijvoorbeeld niet op links gezien en Babel niet op rechts.

Maar normaal gesproken inderdaad veel vrijer.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 februari 2020 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:36 schreef remco k het volgende:

[..]

De opdracht kan er wel zijn en af en toe lukte het ook in de combi met tagliafico. Maar dat is veel te weinig om te benoemen.

Zonder Neres en Promes hebben we amper diepgang. Zeker als dan ook nog Donny niet op 10 speelt. Die heeft namelijk wel diepgang vanaf die plek.
dan vraag ik mij oprecht af waarom babel dan moest komen... babel zou erbij komen voordiep gang juist omdat je promes en neres miste, daarbij zijn beste pot tot nu toe was in de spits een plek waarvoor die helemaal niet is gehuurd..
Eide
 Eide - zondag 16 februari 2020 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat vandaag dus heel statisch. Tadic bijvoorbeeld niet op links gezien en Babel niet op rechts.

Maar normaal gesproken inderdaad veel vrijer.
Maar dat is omdat je vandaag met een echte centrumspits speelt. Traore kan niet mee in dat zwerven. Datzelfde zie je met KJH.
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 22:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat is omdat je vandaag met een echte centrumspits speelt. Traore kan niet mee in dat zwerven. Datzelfde zie je met KJH.
Is ook zo hoor. Maar dan zou je met Ziyech Babel van de Beek en Tadic wel dynamischer kunnen spelen en daar kwam gister niks van terecht. Alleen van de Beek dook meermaals op plekken op wat onverwacht was. En ook direct gevaarlijk.
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan vraag ik mij oprecht af waarom babel dan moest komen... babel zou erbij komen voordiep gang juist omdat je promes en neres miste, daarbij zijn beste pot tot nu toe was in de spits een plek waarvoor die helemaal niet is gehuurd..
Gister was hij prima. En hij speelt normaal nooit spits dus gewoon een toevalstreffer. Hij is overigens gehaald als aanvulling op de voorhoede. En niet alleen voor zijn diepgang.
Loetje
 Loetje - maandag 17 februari 2020 - 14:38   quote  deeplink  
Promes traint weer

Goed nieuws, onder toeziend oog van Ronald Koeman die vandaag een kijkje nam bij Ajax, is Promes de individuele training gestart. Hij revalideert nog van zijn hamstring blessure die hij 2 weken geleden tegen PSV had opgelopen. Het lijkt daarom een kwestie van tijd tot ook hij weer met de groep mee kan trainen. Een voorhoede waar Promes en Neres weer zullen staan, lijkt dan ook langzaam dichterbij te komen.
remco k
 remco k - maandag 17 februari 2020 - 17:33   quote  deeplink  
Perr Schuurs lijkt wel op tijd fit voor de uitwedstrijd van donderdag met de huidige nummer drie van Spanje. De verdediger sloot maandag weer aan bij de groepstraining. Hij miste de laatste twee duels van Ajax tegen Vitesse en RKC Waalwijk
Loetje
 Loetje - maandag 17 februari 2020 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 februari 2020 - 17:33 schreef remco k het volgende:
Perr Schuurs lijkt wel op tijd fit voor de uitwedstrijd van donderdag met de huidige nummer drie van Spanje. De verdediger sloot maandag weer aan bij de groepstraining. Hij miste de laatste twee duels van Ajax tegen Vitesse en RKC Waalwijk
Elftal begint weer goede vormen te krijgen. Zeker aangezien onze echte basis 11 wel héél sterk zijn.
Loetje
 Loetje - dinsdag 18 februari 2020 - 21:33   quote  deeplink  
En we krijgen opnieuw te maken met een Franse kaartentrekker
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 februari 2020 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 februari 2020 - 21:33 schreef Loetje het volgende:
En we krijgen opnieuw te maken met een Franse kaartentrekker
opzich gunstig tegen de slagers...
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2020 - 12:41   quote  deeplink  
Perr Schuurs zit bij de selectie voor Getafe. Mazraoui is afgevallen vanwege zijn blessure.
remco k
 remco k - woensdag 19 februari 2020 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2020 - 12:41 schreef Eide het volgende:
Perr Schuurs zit bij de selectie voor Getafe. Mazraoui is afgevallen vanwege zijn blessure.
Lekker dan zo’n potje bij jong.
p111
 p111 - woensdag 19 februari 2020 - 14:07   quote  deeplink  
Ik weet niet of Per Schuurs fysiek bestand is tegen deze moordernaars.Hopelijk dat die scheidsrechter instructies krijgt om die moordernaars af te stoppen met flink wat kaarten.
AkaS
 AkaS - woensdag 19 februari 2020 - 16:08   quote  deeplink  
Míjn grootste zorg is het gebrek aan automatisme voor goed positiespel op tempo
Loetje
 Loetje - woensdag 19 februari 2020 - 16:12   quote  deeplink  
Weetje, Getafe is een hele goede en hele stugge ploeg die het boven verwachting zeer goed doen in Spanje. Maar het is geen wereldploeg die de media al weken wil doen voorkomen. We gaan het zwaar krijgen tegen voetbal wat ons niet ligt, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof we kansloos zijn. En zijn we dat wel, ligt dat helemaal aan ons.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 19 februari 2020 - 16:54   quote  deeplink  
Het lijkt mij een vreselijke en irritante club,
daar ik verwacht dat het wel eens heel moeilijk kan worden.

Mochten we snel op 0 - 1 komen, dan kan dat het spelen misschien vergemakkelijken,
daar het dan afwachten blijft hoe vreselijk hard Getafe gaat spelen.

Ik hou er rekening mee, met blessures bij ons.
Loetje
 Loetje - woensdag 19 februari 2020 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2020 - 16:54 schreef Onze Ajax het volgende:
Het lijkt mij een vreselijke en irritante club,
daar ik verwacht dat het wel eens heel moeilijk kan worden.

Mochten we snel op 0 - 1 komen, dan kan dat het spelen misschien vergemakkelijken,
daar het dan afwachten blijft hoe vreselijk hard Getafe gaat spelen.

Ik hou er rekening mee, met blessures bij ons.
Ik vind dat altijd wel komisch, snel voorkomen en dan afwachten. Als Ajax nou één ding niet doet, is het terugtrekken en afwachten. Zelfs met 9 man bij Chelsea met een 4-4 stand, trok Ajax gewoon vol ten aanval met bijvoorbeeld de kans van Alvarez. Daar waren 6 van de 9 man over de middenlijn...

Ajax trekt zich nooit terug. Niet bij 1-0 voor en niet bij 5-0 achter.
p111
 p111 - woensdag 19 februari 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 februari 2020 - 21:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Vond Alvares vandaag eigenlijk wel prima spelen.
Klopt,maar wel tegen RKC ik ben bang als wij tegen die slagers moeten a.s donderdag dan zie ik het met hem somber in,ook in Schuurs heb ik nog geen vertrouwen tegen dit soort tegenstanders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2020 door p111 --
Loetje
 Loetje - woensdag 19 februari 2020 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2020 - 17:36 schreef p111 het volgende:

[..]

Klopt,maar wel tegen RKC ik ben bang als wij tegen die slagers moeten a.s donderdag dan zie ik het met hem somber in,ook in Schuurs heb ik nog geen vertrouwen tegen dit soort tegenstanders.
Schuurs speelt doorgaans uitstekend. Alleen soms een foutje. Maar Schuurs kan je er best bij hebben. Maak me in deze potten meer zorgen over onze Zuid-Amerikanen. Die zijn meer opgefokt dan wie dan ook
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 19 februari 2020 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2020 - 17:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd wel komisch, snel voorkomen en dan afwachten. Als Ajax nou één ding niet doet, is het terugtrekken en afwachten. Zelfs met 9 man bij Chelsea met een 4-4 stand, trok Ajax gewoon vol ten aanval met bijvoorbeeld de kans van Alvarez. Daar waren 6 van de 9 man over de middenlijn...

Ajax trekt zich nooit terug. Niet bij 1-0 voor en niet bij 5-0 achter.
Vorm van de dag zal alles bepalend zijn.
We wachten maar af.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 19 februari 2020 - 19:49   quote  deeplink  
Ik zie hier allemaal opstellingen voorbij komen maar niemand heeft in de gaten dat ons probleem in het doel staat....
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 februari 2020 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2020 - 19:49 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik zie hier allemaal opstellingen voorbij komen maar niemand heeft in de gaten dat ons probleem in het doel staat....
ach lees alweer opties van tenhag waar me broek van af zakt, vorig jaar was onze kracht niet aanpassen aan de tegenstander.. en wat wil tenhag nu doen wat je tussen neus en lippen door leest.. juist aanpassen aan de tegenstander... we wachten af, en ja maak me zeker zorgen om de keeper..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 februari 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - woensdag 19 februari 2020 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 februari 2020 - 19:49 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik zie hier allemaal opstellingen voorbij komen maar niemand heeft in de gaten dat ons probleem in het doel staat....
Iedereen snapt dat je met Varela bepaal geen Onana op doel hebt, maar je hebt op die positie niet zoveel te willen. Waarom zou je daarover veel energie verspillen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Getafe - Ajax 2-0 (20-02-2020) & Ajax - Getafe 2-1 (27-02-2020) Europa League









0.0092530