BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 01:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 12:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik als aannemer als aantoonbaar het hout de reden van instorting is geweest.
dus jij verwacht dat de regering hun fout toegeeft als het mis gaat ook al zullen er bewijzen liggen ? ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2020 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij is dat helemaal niet vast te stellen op dezelfde manier.
Niet? Toch even de hersens laten kraken wat ik met die reactie bedoel!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2020 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 13:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is de dagelijkse waarheid voor iedereen die met statistiek en meldingsaantallen werkt. Je hebt vrijwel nooit alle cijfers (lees data). Je hebt vaak ook niet alle data nodig. Wat je nodig hebt is inzicht in trends en ontwikkelingen waarmee je voorspellingen kan doen. Een voldoende grote testgroep nodig levert in vrijwel alle gevallen voldoende data op.

Dat is het tweede element wat volledigheid onnodig maakt. Data vertelt het verleden. Dat is interessant maar daar kan je geen beleid op maken. Je moet juist vooruit kijken en een verwachting uitspreken op basis waarvan dagen, weken of maanden vooruit gekeken wordt en waarop beleid kan worden gemaakt.

Het maakt voor het beleid niets uit of je alle data hebt. Er moet voldoende data zijn.
We wijzen graag naar andere landen die het slechter doen qua aantallen besmettingen en overledenen, maar daar testen ze tenminste iedereen. Hier in Nederland zijn de cijfers relatief laag. Niet zo raar. Heel gek gezegd is Loetje bijvoorbeeld heel erg ziek geweest, maar staat hij niet tussen de aantallen! Enkel en alleen omdat hij geen test heeft gedaan. En dat, alleen dat, bedoel ik met cijfertjesneukerij. Is net als een onderzoek van Maurice de Hond. Iets roepen, maar uiteindelijk maar 1000 mensen om de mening vragen!
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2020 - 09:59   quote  deeplink  
Maar als die datasaet groot gewoon is om een accurate representatie weer te geven is dat prima.

En geen enkel land ter wereld test iedereen. Zelfs Duitsland niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2020 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 april 2020 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 09:59 schreef Eide het volgende:
Maar als die datasaet groot gewoon is om een accurate representatie weer te geven is dat prima.

En geen enkel land ter wereld test iedereen. Zelfs Duitsland niet.
Dat laatste klopte inderdaad niet, maar ze testen wel meer als Nederland. Dat terzijde.

Maar blijf jij geloven in deze aanpak. Wij zijn het daarin niet eens. Ik wil juiste data zien en niet data met een MAAR erachter!
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2020 - 10:48   quote  deeplink  
Nederland kan 17.500 testen per dag afleggen, ofwel 122.500 per week. Duitsland 500.000 per week. Nederland heeft 17 miljoen inwoners, Duitsland 83 miljoen. De relatieve testcapaciteit van Nederland is dus groter dan die van Duitsland. Ik weet niet hoeveel van die testcapaciteit in NL en DE onbenut blijft. Het Robert Koch-instituut is wel aanmerkelijk voortvarender begonnen met testen.

Duits testbeleid:
quote:
Ein Test wird derzeit vorrangig durchgeführt bei Personen, die akute Symptome der Atemwege haben und Kontakt zu einem bestätigten Covid-19-Fall hatten oder in Pflege, Arztpraxis, Krankenhaus tätig sind oder zu einer Risikogruppe gehören. Auch bei Hinweisen auf eine virale Lungenentzündung kann ein Test durchgeführt werden.
Bron
Nederlands testbeleid:
quote:
Welke mensen worden getest?
Patiënten uit kwetsbare groepen kunnen getest worden als dat van belang is voor hun behandeling of verzorging. Daarnaast worden patiënten met verschijnselen van een coronavirusinfectie getest die zo ziek zijn dat zij moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Ook worden zorgmedewerkers zoals bijvoorbeeld huisartsen, verpleeghuismedewerkers of thuiszorgmedewerkers getest als zij klachten hebben die wijzen op een coronavirusinfectie en onmisbaar zijn in de zorg.
Bron
Ofwel, Duitsland (bijvoorbeeld) werkt min of meer met dezelfde percentages en doorsnede van de samenleving en ziet min of meer een vergelijkbare dataset als Nederland. Daarom is het ook zo zinvol data uit te wisselen en te vergelijken. Als je dezelfde zaken ziet is dat een bevestiging van de dataset. Als je afwijkende zaken ziet is dat juiste en aanleiding tot diepgaand onderzoek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 09:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

We wijzen graag naar andere landen die het slechter doen qua aantallen besmettingen en overledenen, maar daar testen ze tenminste iedereen. Hier in Nederland zijn de cijfers relatief laag. Niet zo raar. Heel gek gezegd is Loetje bijvoorbeeld heel erg ziek geweest, maar staat hij niet tussen de aantallen! Enkel en alleen omdat hij geen test heeft gedaan. En dat, alleen dat, bedoel ik met cijfertjesneukerij. Is net als een onderzoek van Maurice de Hond. Iets roepen, maar uiteindelijk maar 1000 mensen om de mening vragen!
dat bedoelde ik dus met dat de cijfers hier in nl nikszeggend zijn..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 10:48 schreef Eide het volgende:
Nederland kan 17.500 testen per dag afleggen, ofwel 122.500 per week. Duitsland 500.000 per week. Nederland heeft 17 miljoen inwoners, Duitsland 83 miljoen. De relatieve testcapaciteit van Nederland is dus groter dan die van Duitsland. Ik weet niet hoeveel van die testcapaciteit in NL en DE onbenut blijft. Het Robert Koch-instituut is wel aanmerkelijk voortvarender begonnen met testen.

Duits testbeleid:

[..]

Nederlands testbeleid:

[..]

Ofwel, Duitsland (bijvoorbeeld) werkt min of meer met dezelfde percentages en doorsnede van de samenleving en ziet min of meer een vergelijkbare dataset als Nederland. Daarom is het ook zo zinvol data uit te wisselen en te vergelijken. Als je dezelfde zaken ziet is dat een bevestiging van de dataset. Als je afwijkende zaken ziet is dat juiste en aanleiding tot diepgaand onderzoek.
buiten het hele teat gebeuren om, wat te denken van de adviesen van mondkapjes etc om verspreiding tevoorkomen.. gewoon ff simpel voorbeeld...
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2020 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 11:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

buiten het hele teat gebeuren om, wat te denken van de adviesen van mondkapjes etc om verspreiding tevoorkomen.. gewoon ff simpel voorbeeld...
Daar (onder andere) stond toevallig vandaag een goed interview over op NOS.n. met Van Dissel.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 12:10   quote  deeplink  
staat dan wel op deze site, maar hij verwoord precies wat ik allanger roep.. mooi dat het er nu staat..

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/04/groningse-microbioloog-alex-friedrich-als-regering-ons-beleid-had-geadopteerd-waren-er-veel-minder-mensen-overleden/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2020 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 01:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dus jij verwacht dat de regering hun fout toegeeft als het mis gaat ook al zullen er bewijzen liggen ? ;)
Ze zeggen zelfs op dit moment al dat ze ongetwijfeld fouten maken en niet alles perfect zullen doen.
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2020 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 09:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Niet? Toch even de hersens laten kraken wat ik met die reactie bedoel!
Nee niet. Dat is niet waterdicht vast te stellen. Jij mag overigens vinden van wel hoor, helemaal prima, ik vind van niet.
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2020 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Het is dus 1 man die vind wat jij ook vind chapeau.

En dit maakt het verhaal omdat??
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 12:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is dus 1 man die vind wat jij ook vind chapeau.

En dit maakt het verhaal omdat??
1 man (vele anderen ook in die wereld) waarvan ook jij vind dat we naar expers moeten luisteren toch.. daarbij zeiden cijfers genoeg toch ? kijk naar het verschil zoals hij aangeeft qua provincies ;)
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 12:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze zeggen zelfs op dit moment al dat ze ongetwijfeld fouten maken en niet alles perfect zullen doen.
haha ja mooi aan het indekken ja voor het geval compleet verkeerd uitpakt... maar goed, waar mensen werken worden fouten gemaakt.. echter in die tak mag/kan dat simpel niet, het zelfde als dat een arts een fatale fout maakt word die ook gestraft.. maar goed 1 ding is een feit wederom, het woonboulevard en winkels zijn weer overvol vandaag hier, ff lekker stukje gereden op de brumbrum maar wat verbaas ik me over onze adviesen waar niks mee word gedaan.. kortzichtig kut volk en een regering die denkt dat mensen luisteren met die softe aanpak..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - zaterdag 25 april 2020 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Even los van inhoud:

Die schaamteloze plug voor een webwinkel die beschermingsmiddelen verkoopt. Dan ben je echt schaamteloos als je zo probeert te profiteren van een crisis. Ik weet niet goed of ik erom moet lachen om huilen. Bahbah.
Pietje
 Pietje - zaterdag 25 april 2020 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 15:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Even los van inhoud:

Die schaamteloze plug voor een webwinkel die beschermingsmiddelen verkoopt. Dan ben je echt schaamteloos als je zo probeert te profiteren van een crisis. Ik weet niet goed of ik erom moet lachen om huilen. Bahbah.
Ik zou daar niet om kunnen lachen. Ik vind dit soort praktijken schandalig. Als ik minister Grapperhaus zou zijn, dan zou ik (laten) uitzoeken of je dit soort etterbakken strafrechtelijk kunt aanpakken!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 april 2020 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 15:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Even los van inhoud:

Die schaamteloze plug voor een webwinkel die beschermingsmiddelen verkoopt. Dan ben je echt schaamteloos als je zo probeert te profiteren van een crisis. Ik weet niet goed of ik erom moet lachen om huilen. Bahbah.
die link let ik niet eens op.. ging mij juist om de inhoud ;) daarbij lees de tekst ook even waarom die link erstaat.. jullie worden allemaal voor de gek gehouden, alleen willen het niet zien, teminste dat gevoel krijg ik wel erg sterk..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 april 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2020 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 15:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1 man (vele anderen ook in die wereld) waarvan ook jij vind dat we naar expers moeten luisteren toch.. daarbij zeiden cijfers genoeg toch ? kijk naar het verschil zoals hij aangeeft qua provincies ;)
Dat heb ik nooit gezegd.

Wat ik zeg is dat er niet veel verschil zit in de landen. Overal zie je de gebruikte getallen teruglopen na hun maatregelen.

En de overdrevenheid waarmee jij alles, maar dan ook werkelijk alles wat er gedaan wordt bekritiseerd slaat gewoon nergens op.

Daarnaast beantwoord je hier gewoon de vragen niet die gesteld worden.
remco k
 remco k - zaterdag 25 april 2020 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 18:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die link let ik niet eens op.. ging mij juist om de inhoud ;) daarbij lees de tekst ook even waarom die link erstaat.. jullie worden allemaal voor de gek gehouden, alleen willen het niet zien, teminste dat gevoel krijg ik wel erg sterk..
Ik weet heel erg zeker dat ik me niet voor de gek laat houden. Ik denk eerder dat jij je helemaal gek laat maken.
nummer10
 nummer10 - zondag 26 april 2020 - 02:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 23:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet heel erg zeker dat ik me niet voor de gek laat houden. Ik denk eerder dat jij je helemaal gek laat maken.
nee hoor, ik leef mijn eigen leven en ga uit van mijn eigen waarheden.. en dat is niet die van dit lachwekkende rivm en regering die meer leugens de wereld in heeft geholpen dan wie dan ook..
nummer10
 nummer10 - zondag 26 april 2020 - 02:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 april 2020 - 23:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd.

Wat ik zeg is dat er niet veel verschil zit in de landen. Overal zie je de gebruikte getallen teruglopen na hun maatregelen.

En de overdrevenheid waarmee jij alles, maar dan ook werkelijk alles wat er gedaan wordt bekritiseerd slaat gewoon nergens op.

Daarnaast beantwoord je hier gewoon de vragen niet die gesteld worden.
de enige reden dat getallen hier teruglopen en kloppen (eigenlijk dus niet) is het niet fatsoenlijk testen.. sterker nog maak het nu van heeeeeel dicht bij mee, bij een 95 jarige oma van onze vriendin.. we weten het niet, en testen het niet, maar we doen ook niks omdat ze al 95 is hopen dat het meevalt en niet iets anders is !!!! welkom in nederland.. maar ga lekker bukken allemaal zou ik zeggen...
remco k
 remco k - zondag 26 april 2020 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 april 2020 - 02:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de enige reden dat getallen hier teruglopen en kloppen (eigenlijk dus niet) is het niet fatsoenlijk testen.. sterker nog maak het nu van heeeeeel dicht bij mee, bij een 95 jarige oma van onze vriendin.. we weten het niet, en testen het niet, maar we doen ook niks omdat ze al 95 is hopen dat het meevalt en niet iets anders is !!!! welkom in nederland.. maar ga lekker bukken allemaal zou ik zeggen...
Blablablabla.
nummer10
 nummer10 - zondag 26 april 2020 - 12:36   quote  deeplink  
doe jij jouwn ding remco wat betreft de maatregel, doe ik de mijne.. dan heb ik igg voor mijn gevoel gedaan wat ik kon buiten de maatregel om van de rivm, dus meer dan wat hun aangeven, en weet ik dat ik geen verspreider ben geweest als er mensen de pijp uitgaan aan corona ;)
remco k
 remco k - zondag 26 april 2020 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 april 2020 - 12:36 schreef nummer10 het volgende:
doe jij jouwn ding remco wat betreft de maatregel, doe ik de mijne.. dan heb ik igg voor mijn gevoel gedaan wat ik kon buiten de maatregel om van de rivm, dus meer dan wat hun aangeven, en weet ik dat ik geen verspreider ben geweest als er mensen de pijp uitgaan aan corona ;)
Dat je meer doet is alleen maar prima. Alleen maar goed hoor.

Wij doen ook links en rechts meer dan aangegeven. De kids spelen tot aan deze week niet meer in de speeltuinen omdat daar andere kinderen lopen, ik kom niet in de winkels en mijn vrouw maar 1 keer per week voor de boodschappen die vaak niet voorradig zijn bij het online bestellen. We werken beiden vanuit huis, ik ga zelf maar twee halve dagen per week naar kantoor.

En zo doet iedereen zijn of haar ding.
Al die maatregelen zorgen ervoor dat het langzaam aan het afnemen is. Weg gaat het niet totdat er een vaccin is en er zullen nog een hele hoop mensen sterven. Hoe vervelend dat ook is.
nummer10
 nummer10 - zondag 26 april 2020 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 april 2020 - 13:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat je meer doet is alleen maar prima. Alleen maar goed hoor.

Wij doen ook links en rechts meer dan aangegeven. De kids spelen tot aan deze week niet meer in de speeltuinen omdat daar andere kinderen lopen, ik kom niet in de winkels en mijn vrouw maar 1 keer per week voor de boodschappen die vaak niet voorradig zijn bij het online bestellen. We werken beiden vanuit huis, ik ga zelf maar twee halve dagen per week naar kantoor.

En zo doet iedereen zijn of haar ding.
Al die maatregelen zorgen ervoor dat het langzaam aan het afnemen is. Weg gaat het niet totdat er een vaccin is en er zullen nog een hele hoop mensen sterven. Hoe vervelend dat ook is.
tuurlijk sterven er mensen, zeer bewust van en niet tegen tehouden.. alleen ik ben echt van mening dat als er een strengere aanpak was geweest dit veel meer te remmen was dan nu.. mondkapjes etc.. en echt remco als ik je een foto kon sturen hoe dat hier gaat bij tuincentras en gammas en ook de normale winkels, gewoon niet normaal alleen komt dit simpel weg omdat mensen schijt hebben aan een te softe maatregel..
remco k
 remco k - zondag 26 april 2020 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 april 2020 - 13:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tuurlijk sterven er mensen, zeer bewust van en niet tegen tehouden.. alleen ik ben echt van mening dat als er een strengere aanpak was geweest dit veel meer te remmen was dan nu.. mondkapjes etc.. en echt remco als ik je een foto kon sturen hoe dat hier gaat bij tuincentras en gammas en ook de normale winkels, gewoon niet normaal alleen komt dit simpel weg omdat mensen schijt hebben aan een te softe maatregel..
Misschien zijn de mensen in dat stukje van het oosten dan niet zo solidair als men altijd roept.

Hier echt helemaal niks en niemand die zich zo gedraagt.

En er is gewoon geen land waar blijkt dat een strengere aanpak sneller helpt of afremt dan hier het geval is.
nummer10
 nummer10 - zondag 26 april 2020 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 april 2020 - 13:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien zijn de mensen in dat stukje van het oosten dan niet zo solidair als men altijd roept.

Hier echt helemaal niks en niemand die zich zo gedraagt.

En er is gewoon geen land waar blijkt dat een strengere aanpak sneller helpt of afremt dan hier het geval is.
dan kom je weer op cijfers, maar er wel degelijk bewezen dat een mondkapje tegen de verspreiding helpt
nummer10
 nummer10 - zondag 26 april 2020 - 14:14   quote  deeplink  
en twentenaren solidair ? nee zo zie ik ze echt niet haha.. zie het grotegros als stug eigenwijs volk... maar ik voel me dan ook geen tukker..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 april 2020 - 23:41   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/binnenland/het-advies-van-het-rivm-in-de-wind-slaan-voor-een-paar-zweedse-gehaktballetjes~af2f962e/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

lekker versoepelen die handel tot dat de pleuris opnieuw begint
nummer10
 nummer10 - dinsdag 28 april 2020 - 23:44   quote  deeplink  
https://www.gelderlander.nl/utrecht/utrechters-picknicken-er-tijdens-corona-op-los-toch-blijven-de-parken-gewoon-geopend~a2cef5cf/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl&referrer=https://griep.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=318546&abbr=gelderlander

toch niet iets twents blijkbaar...

kortzichtig kut volkje, incl de burgemeesters en regering die denken dat het allemaal wel ff wat soepeler kan.. tot de nieuwe uitbraak.. cant wait
remco k
 remco k - woensdag 29 april 2020 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Die mensen daar in het park heb ik persoonlijk minder moeite mee, als je de beelden ook ziet, kan je duidelijk zien dat het overgrote deel gewoon met de juiste afstand bij anderen vandaan zitten.

Dat van de Ikea is natuurlijk gewoon schandalig.

Maar ga je nu ieder bericht over mensen die zich niet aan de regels houden hier posten??

Dan kan je wel even bezig blijven.
nummer10
 nummer10 - woensdag 29 april 2020 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2020 - 09:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Die mensen daar in het park heb ik persoonlijk minder moeite mee, als je de beelden ook ziet, kan je duidelijk zien dat het overgrote deel gewoon met de juiste afstand bij anderen vandaan zitten.

Dat van de Ikea is natuurlijk gewoon schandalig.

Maar ga je nu ieder bericht over mensen die zich niet aan de regels houden hier posten??

Dan kan je wel even bezig blijven.
park 1.5 meter.. maar met grote aantallen, er is nu bewezen dat het verspreid door de lucht.. gewoon dom.. en ikea tjah... doelde enkel dat het er gewoon teveel domme mensen zijn die schijt hebben en anderen in gevaar brengen, en al helemaal als je gaat versoepelen..
Pietje
 Pietje - donderdag 30 april 2020 - 13:20   quote  deeplink  
Het volgende artikel stond vanmorgen in de Volkskrant:

Britse proefnemingen op apen succesvol
EXPERTS OPTIMISTISCH OVER COVIDVACCIN EIND DIT JAAR


Zou het dan toch lukken om al voor het eind van het jaar een werkend vaccin te hebben? Steeds meer kenners durven die hoop hardop uit te spreken nu Britse wetenschappers een vaccin tegen het nieuwe coronavirus met succes hebben getest op apen.

Al vanaf volgende maand wil men het vaccin op werkzaamheid en veiligheid testen op zo'n vijfduizend vrijwilligers. Een eerste groep van zo'n duizend proefpersonen wordt sinds vorige week geënt. Bij succes zou het vaccin al in september klaar kunnen zijn, aldus de onderzoeksgroep van het Jenner Instituut van de Universiteit van Oxford.

"Dit ziet er goed en hoopvol uit", reageert desgevraagd moleculair viroloog Marjolein Kikkert, die vanuit het LUMC werkt aan een vergelijkbaar vaccin. De Britse groep, onder leiding van de Ierse hoogleraar Adrian Hill, heeft een voorsprong omdat men al een vaccin testte tegen het mers-virus, een verwant coronavirus uit het Midden-Oosten. Daardoor kan men de eerste veiligheidsproeven nu versneld afdraaien.

"Ze kunnen meteen door naar de effectiviteitsstudies", duidt Kikkert. "Als dat lukt voordat de uitbraak afzwakt, zou dat ze een groot voordeel geven".
Om te testen of een vaccin werkt, moet men het immers uitproberen op een gemeenschap waar het virus nog rondgaat. "Wij zijn de enige mensen in het land die het aantal infecties nog een paar weken hoog wil hebben, zodat we ons vaccin kunnen testen", grapte Hill al tegen Amerikaanse journalisten.

Het vaccin bestaat uit een soort fopvirus: een chimpansee-virus dat onschuldig is gemaakt en dat men met genetische trucs heeft verkleed als coronavirus. Het vaccin moet het lichaam wijsmaken dat het van doen heeft met het echte covid-19-virus.

Bij zes Amerikaanse resusaapjes lukte dat in elk geval behoorlijk, zeiden betrokken wetenschappers deze week: de dieren waren na één prik beschermd tegen hoge doseringen van het virus. "Dat geeft vertrouwen dat dit bij de mens ook wel eens kan werken", zegt Kikkert.

Mochten de proeven in de loop van de zomer succesvol blijken, dan kan de productie waarschijnlijk vliegensvlug beginnen. Wetenschappers betrokken bij het project hebben al contact met vaccinfabrikanten, waaronder de Indiase megafabriek het Serum Instituut.

Kikkert verwacht dat het Britse vaccin, ook bij succes, uiteindelijk niet de enige prik tegen corona zal zijn. "Het algemene idee is dat je uiteindelijk komt tot meerdere kandidaten, zodat je niet afhankelijk bent van één systeem". Wereldwijd worden nu zeker zeven vaccins getest op mensen.

Remdisivir en chloroquine
In de zoektocht naar een virusremmer gold één middel als ongekroonde kampioen, maar bij het eerste grondige wetenschappelijke onderzoek onder patiëntenis het ebolamedicijn remdesivir jammerlijk onderuit gegaan. Het middel bevordert het herstel niet meer dan een placebomiddel en voorkomt ook geen sterfte, schrijven Chinese artsen in vakblad The Lancet.

De tegenslag volgt nog geen week nadat een patiëntenonderzoek naar de andere grote kanshebber, het malariamiddel chloroquine, in Brazilië werd gestaakt omdat er alarmerend veel proefpersonen overleden. Van beide middelen werd veel verwacht omdat ze in dierproeven en in gekweekte cellen kansrijk leken tegen het covidvirus.

Helemaal opgegeven heeft men de moed nog niet: het Chinese onderzoek moest voortijdig worden gestaakt omdat, ironisch genoeg, de toevoer van nieuwee patiënten stokte. Misschien had men alsnog betekenisvolle resultaten gevonden als men remdesivir op meer dan de huidige 237 patiënten had getest, noteert het team.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 30 april 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 11:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb het erover dat het WHO niet te vertrouwen is vanwege zijn hangende oortjes richting China. En laat het RIVM nu net aan het begin van de crisis zijn oren ook teveel hebben laten hangen richting het WHO en nog steeds zaken doet met deze gasten. Kijk anders even voor een ogenblik een interview tussen een dame en iemand van het WHO! Kijk hoe er bij vragen over Taiwan geen antwoord komt, maar enkel de veer gaat richting China.

Dit is helemaal waar, ik moet zelfs Trumo gelijk geven over wat hij erover heeft gezegd en die clown neem ik echt niet serieus. Tja we zijn genaaid door China en de slecht opererende WHO.
Leuk om even zondag met Lubach te kijken van vorige week of de week ervoor. Daar kwam dit ook even naar voren.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 mei 2020 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 april 2020 - 17:31 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dit is helemaal waar, ik moet zelfs Trumo gelijk geven over wat hij erover heeft gezegd en die clown neem ik echt niet serieus. Tja we zijn genaaid door China en de slecht opererende WHO.
Leuk om even zondag met Lubach te kijken van vorige week of de week ervoor. Daar kwam dit ook even naar voren.
gisteren toevallig gezien... mbt taiwan en who en china.. en dan doen wij nog wat uit op de who ook nog, zelfde als het stuk nu op internet dat het helemaal niet te zeggen is of kinderen het minder overdragen.. kortom kids besmetten de kids, kids besmetten de ouders enn leerkrachten, en ouders en leerkrachten besmetten dus net zo hard weer de rest.. aangezien je het al verspreid zonder uberhaubt klachten te hebben.. italie gaan de scholen pas weer hooguit september open en nederland word door elk ander land voor gek verklaard met hun maatregels..
Eide
 Eide - vrijdag 01 mei 2020 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 mei 2020 - 00:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zelfde als het stuk nu op internet dat het helemaal niet te zeggen is of kinderen het minder overdragen..
Dat zegt dat Duitse onderzoek niet. Het zegt dat de virale lading (de hoeveelheid virusdeeltjes in het lichaam) bij kinderen niet anders is dan bij volwassenen. Deze onderzoeker, die zijn onderzoek nog niet heeft afgerond, zegt dat het MOGELIJK is dat kinderen anderen kunnen besmetten omdat ze dezelfde virale lading dragen.

Echter, uit statistiek in binnen en buitenland zien we nauwelijks jonge kinderen met symptomen en is er geen aantoonbaar verband tussen de verspreiding van het virus en kinderen. Daarmee is niet uitgesloten dat kinderen anderen kunnen besmetten en dat beweerd het RIVM ook niet. Het RIVM zegt dat het risico van besmetting door kinderen gering is en dat met in achtneming van afstand en voorzorgsmaatregelen (verkouden = thuis) het risico marginaal is.

Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar ik hecht wel waarde aan het juist weergeven van informatie.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 mei 2020 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 mei 2020 - 00:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zegt dat Duitse onderzoek niet. Het zegt dat de virale lading (de hoeveelheid virusdeeltjes in het lichaam) bij kinderen niet anders is dan bij volwassenen. Deze onderzoeker, die zijn onderzoek nog niet heeft afgerond, zegt dat het MOGELIJK is dat kinderen anderen kunnen besmetten omdat ze dezelfde virale lading dragen.

Echter, uit statistiek in binnen en buitenland zien we nauwelijks jonge kinderen met symptomen en is er geen aantoonbaar verband tussen de verspreiding van het virus en kinderen. Daarmee is niet uitgesloten dat kinderen anderen kunnen besmetten en dat beweerd het RIVM ook niet. Het RIVM zegt dat het risico van besmetting door kinderen gering is en dat met in achtneming van afstand en voorzorgsmaatregelen (verkouden = thuis) het risico marginaal is.

Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn, maar ik hecht wel waarde aan het juist weergeven van informatie.
dat is weer een andere dan wat ik had gelezen, daarin staat dat er bij nog geen enkel land de onderzoeken zover zijn, en dus een risico is wat nederland neemt, simpel weg omdat men het niet weet.. italie gaan de scholen overigens pas weer in september open las ik ergens, dus zoveel doet nl niet uit op de andere landen blijkbaar.. dus waar basseerd het rivm het op als er nergens nog echte bekendheid erover is..
Eide
 Eide - vrijdag 01 mei 2020 - 12:58   quote  deeplink  
Een redelijk goed nieuwsbericht over die Duitse studie:

quote:
Duitse onderzoekers: kind net zoveel virusdeeltjes als volwassenen

Vanaf het begin van de corona-uitbraak bestaat er onduidelijkheid over de mate waarin kinderen het coronavirus kunnen overbrengen op anderen. Duitse onderzoekers zeggen nu dat kinderen het virus waarschijnlijk net zo makkelijk overdragen als volwassenen.

Volgens de onderzoekers in Berlijn is het aantal virusdeeltjes in de luchtwegen bij alle leeftijdsgroepen hetzelfde. En dat betekent volgens hen dat scholen en kinderdagverblijven niet zomaar onbeperkt geopend zouden moeten worden.

Nog niet onafhankelijk gecontroleerd
De studie door wetenschappers onder leiding van viroloog Christian Drosten is nog niet gecontroleerd door onafhankelijke deskundigen. Drosten is een belangrijke adviseur van de Duitse regering.

Ander onderzoek: kind zelden ziek
Volgens een ander onderzoek lopen kinderen minder vaak het coronavirus op dan anderen. Ook zou bij kinderen een infectie minder ernstig verlopen. Gevallen waarin ze ernstig ziek worden, blijven zeldzaam.

Verder lijken er geen gevallen bekend te zijn waar een kind een volwassene besmet, blijkt uit een analyse van wereldwijde virusstudies die is opgesteld door het kindergeneeskundig blog Don't Forget the Bubbles. Veel geïnfecteerde kinderen vertonen mogelijk helemaal geen ziekteverschijnselen.

OMT: kind verspreidt virus minder snel
Eerder deze maand werd ook door het Nederlandse Outbreak Management Team (OMT) in zijn advies aan het kabinet nog gezegd dat er aanwijzingen zijn dat kinderen het coronavirus minder snel verspreiden dan volwassenen.

Mede daardoor en op basis van andere onderzoeken besloot het OMT te adviseren om basisscholen, kinderopvang, buitenschoolse opvang en het speciaal onderwijs na de meivakantie weer te openen.
Bron:RTL Nieuws

Ofwel, Duits onderzoek lijkt aan te tonen dat de virale lading bij kinderen en volwassenen gelijk is. Zij spreken de hypothese uit dat kinderen volwassenen kunnen besmetten. Dat is een hypothese want daar hebben ze geen bewijs voor. Ook blijkt uit andere onderzoeken dat hier geen bewijs voor is.

Een dergelijk onderzoek betekent op zichzelf gewoon niet zo veel. Het is weer een puzzelstukje van een enorme grote, complexe puzzel die nu door experts in elkaar wordt gelegd. Wat daarbij vooral lastig is dat sommige trends zichtbaar zijn maar nog niet verklaarbaar.

quote:
Waarom is de 1,5 m maatregel voor jonge kinderen onderling minder streng?
Dat komt doordat kinderen een kleinere rol spelen in de verspreiding dan volwassenen. We weten dat er weinig kinderen zijn met COVID-19 en dat als kinderen ziek worden, de ziekte milder verloopt. Uit lopend onderzoek lijkt het dat de overdracht van het virus van kinderen onderling of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Naar school gaan en buitenspelen kan dus gewoon.

Toch is het verstandig om het contact tussen kinderen uit verschillende groepen, tussen kinderen en ouders en tussen ouders onderling zoveel mogelijk te beperken. Daarom moet de 1,5 meter maatregel wel zoveel mogelijk toegepast worden. Zeker tussen basisschoolleerlingen en leraren. Het is ook heel belangrijk dat kinderen regelmatig hun handen met water en zeep wassen, en hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog.

Waarom moeten leraren wel afstand tot anderen houden?
Volwassenen spelen een grotere rol in de verspreiding van COVID-19 dan kinderen. We weten dat de overdracht van het virus van kinderen onderling of van kinderen naar volwassenen minder vaak voorkomt. Kinderen kunnen wel besmet raken door volwassenen. Daarom moeten de 1,5 meter maatregel wel zoveel mogelijk toegepast worden, en zeker tussen basisschoolleerlingen en leraren.
Bron: RIVM.nl

Het RIVM roept dus op tot voorzichtigheid. Naast het bovenstaande zijn er ook een aparte protocollen voor scholen om allerlei risicobeperkende maatregels te borgen.

Ik heb niet het idee dat er over een nacht ijs gegaan wordt of dat men de eventuele riciso's onderschat. Wel is het zo dat alles valt of staat bij het naleven van de belangrijkste maatregels, namelijk afstand houden en thuisblijven als je ziek bent. Uit alles wat we weten blijkt dat die twee zaken met grote afstand de belangrijkste voorzorgsmaatregelen zijn die je kan nemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 mei 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 mei 2020 - 02:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 mei 2020 - 12:58 schreef Eide het volgende:
Een redelijk goed nieuwsbericht over die Duitse studie:

[..]

Bron:RTL Nieuws

Ofwel, Duits onderzoek lijkt aan te tonen dat de virale lading bij kinderen en volwassenen gelijk is. Zij spreken de hypothese uit dat kinderen volwassenen kunnen besmetten. Dat is een hypothese want daar hebben ze geen bewijs voor. Ook blijkt uit andere onderzoeken dat hier geen bewijs voor is.

Een dergelijk onderzoek betekent op zichzelf gewoon niet zo veel. Het is weer een puzzelstukje van een enorme grote, complexe puzzel die nu door experts in elkaar wordt gelegd. Wat daarbij vooral lastig is dat sommige trends zichtbaar zijn maar nog niet verklaarbaar.

[..]

Bron: RIVM.nl

Het RIVM roept dus op tot voorzichtigheid. Naast het bovenstaande zijn er ook een aparte protocollen voor scholen om allerlei risicobeperkende maatregels te borgen.

Ik heb niet het idee dat er over een nacht ijs gegaan wordt of dat men de eventuele riciso's onderschat. Wel is het zo dat alles valt of staat bij het naleven van de belangrijkste maatregels, namelijk afstand houden en thuisblijven als je ziek bent. Uit alles wat we weten blijkt dat die twee zaken met grote afstand de belangrijkste voorzorgsmaatregelen zijn die je kan nemen.
heel simpel doe je best met pubers, niks bewezen dus onnodig risico om het maar uit te proberen, het is tenslotte niet bekendw.. waarom ? en nogmaals je kunt al mensen besmetten zonder ziek te zijn.. dus het thuis blijven wanneer je klachten hebt is cult, ohja de cijfers hier zijn gebasseerd op 1 ding, zogenaamde terug loop... en waarom ? economie.. de cijfers zijn leugens... niemand die ouder is word opgenomen.. en heb het bewijs heel dichtbij helaas, ic en zh opnames die dalen zijn gewoon nep..
Eide
 Eide - zaterdag 02 mei 2020 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 02:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]
waarom ?
Omdat het land zo ver als mogelijk open moet. Bedrijven gaan kapot. Als onze economie instort hoeven we ons geen zorgen meer te maken over het coronavirus. Dan krijgen we zorgen van een heel andere orde. Nu de R0 onder de 1 is moeten er dus stapjes gemaakt worden. De reguliere zorg opstarten is zo'n stap, net als het deels heropenen van scholen.

Daarmee krijg je weer datapunten. Als de R0 onder de 1 blijft kan je daarna weer een nieuwe stap nemen en kunnen, onder voorwaarden, misschien weer kappers en restaurants open. Dat proces is keihard noodzakelijk want we kunnen niet het volledige MKB naar de klote laten gaan.
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 mei 2020 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 09:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat het land zo ver als mogelijk open moet. Bedrijven gaan kapot. Als onze economie instort hoeven we ons geen zorgen meer te maken over het coronavirus. Dan krijgen we zorgen van een heel andere orde. Nu de R0 onder de 1 is moeten er dus stapjes gemaakt worden. De reguliere zorg opstarten is zo'n stap, net als het deels heropenen van scholen.

Daarmee krijg je weer datapunten. Als de R0 onder de 1 blijft kan je daarna weer een nieuwe stap nemen en kunnen, onder voorwaarden, misschien weer kappers en restaurants open. Dat proces is keihard noodzakelijk want we kunnen niet het volledige MKB naar de klote laten gaan.
In principe heb je uiteraard helemaal gelijk, Eide. Maar het duivels dilemma van ons kabinet met crisismanager Mark Rutte voorop, is het feit dat wanneer je de huidige lockdown-maatregelen loslaat of versoepelt, de kans levensgroot is dat de R0 vervolgens weer omhoog schiet en is alles weer terug bij af. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik ben blij dat ik de beslissing niet hoef te nemen.
Eide
 Eide - zaterdag 02 mei 2020 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 13:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

In principe heb je uiteraard helemaal gelijk, Eide. Maar het duivels dilemma van ons kabinet met crisismanager Mark Rutte voorop, is het feit dat wanneer je de huidige lockdown-maatregelen loslaat of versoepelt, de kans levensgroot is dat de R0 vervolgens weer omhoog schiet en is alles weer terug bij af. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik ben blij dat ik de beslissing niet hoef te nemen.
Dat is precies het probleem en dat is precies waarom het zo geleidelijk aan moet. Je moet steeds weer voldoende tijd inbouwen om het effect in te kunnen schatten. Met de incubatietijd van dit virus betekent dat elke maatregel (en dus ook het versoepelen) pas na 2 a 3 weken relevante data gaat opleveren.
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 mei 2020 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 14:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is precies het probleem en dat is precies waarom het zo geleidelijk aan moet. Je moet steeds weer voldoende tijd inbouwen om het effect in te kunnen schatten. Met de incubatietijd van dit virus betekent dat elke maatregel (en dus ook het versoepelen) pas na 2 a 3 weken relevante data gaat opleveren.
We zijn het volstrekt eens Eide!

Maar wat een dilemma! De economie of de volksgezondheid? De normen en waarden zeggen ons dat je voor de volksgezondheid moet kiezen, maar tot waar? We zullen het "strakjes" financieel beslist ook gaan merken door een waanzinnige economische krimp (om maar even een open deur in te trappen). Zonder enige twijfel krijgen wij te maken krijgen met ongekende bezuinigingen na deze crisis om de staatsfinanciën weer op peil te krijgen. Dat geldt uiteraard voor alle landen in de wereld. Je kunt alleen maar hopen dat deze covid-19-ellende zo snel mogelijk ten einde is om ook financieel erger te kunnen voorkomen.
Eide
 Eide - zaterdag 02 mei 2020 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 15:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

We zijn het volstrekt eens Eide!

Maar wat een dilemma! De economie of de volksgezondheid?
Het is niet het een of het ander. De volksgezondheid leunt op de economie en visa versa. Zonder een goede economie kan je geen volwaardige gezondheidszorg uitbrengen. Het omgekeerde is evenzogoed waar. Het gaat om het vinden van die middenweg waarbij de economische motor kan draaien zonder onverantwoorde risico's voor de volksgezondheid.

Neem het mondkapjes verhaal. Zolang je 1.5 meter afstand houdt, goede hygiene onderhoud en bij ziekte thuis blijft voegen mondkapjes weinig tot niets toe. Zelfde met handschoenen trouwens. Maar kijk nu naar het OV. Dat is bij uitstek ingesteld op massatransport. Misschien dat mondkapjes daar wel een uitkomst kunnen zijn... Uiteindelijk moet ook dat OV weer geen draaien.

Het is draaien aan knoppen waarbij nog niet altijd duidelijk is wat er gebeurt als je aan een knop draait, en sommige knoppen zien we misschien helemaal nog niet terwijl we andere knoppen nog niet op waarde kunnen inschatten. Dat is uitermate moeilijk en dat maakt elke beslissing op dit moment zo moeilijk.
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 mei 2020 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 15:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is niet het een of het ander. De volksgezondheid leunt op de economie en visa versa. Zonder een goede economie kan je geen volwaardige gezondheidszorg uitbrengen. Het omgekeerde is evenzogoed waar. Het gaat om het vinden van die middenweg waarbij de economische motor kan draaien zonder onverantwoorde risico's voor de volksgezondheid.

Neem het mondkapjes verhaal. Zolang je 1.5 meter afstand houdt, goede hygiene onderhoud en bij ziekte thuis blijft voegen mondkapjes weinig tot niets toe. Zelfde met handschoenen trouwens. Maar kijk nu naar het OV. Dat is bij uitstek ingesteld op massatransport. Misschien dat mondkapjes daar wel een uitkomst kunnen zijn... Uiteindelijk moet ook dat OV weer geen draaien.

Het is draaien aan knoppen waarbij nog niet altijd duidelijk is wat er gebeurt als je aan een knop draait, en sommige knoppen zien we misschien helemaal nog niet terwijl we andere knoppen nog niet op waarde kunnen inschatten. Dat is uitermate moeilijk en dat maakt elke beslissing op dit moment zo moeilijk.
Ik vraag me in alle ernst af of je in dit specifieke geval de gouden middenweg kunt bewandelen. Dan krijg je als resultaat dat voor beide het "net niet" gaat worden en het allemaal extreem lang kan gaan duren.

Ik heb uiteraard ook niet de oplossing voorhanden, maar mijn gevoel zegt nu vol gaan voor hygiëne, (intelligente) lockdown, (toch wel) mondkapjes en (toch ook) handschoenen en met grote urgentie op zoek gaan naar een werkend vaccin. Vooral ook om de druk op de ziekenhuizen, de artsen en de overige zorgmedewerkers eindelijk te verlichten.

Als je de economie, hoe belangrijk ook (zeg ik als econoom) laat prevaleren, dan neem je een te groot risico dat de tweede piek een nog grotere druk op alle zorgmedewerkers zal gaan geven. En dat is eveneens onwenselijk.

Het is een duivels dilemma.
Eide
 Eide - zaterdag 02 mei 2020 - 16:17   quote  deeplink  
Goede punten hoor Pietje. Daarom denk ik dat de huidige weg de juiste is. Geleidelijk meer ruimte waarbij voorop staat dat afstand houden mogelijk blijft.

Uiteindelijk denk ik dat de oplossing bij een vaccin ligt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 mei 2020 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 mei 2020 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 16:17 schreef Eide het volgende:
Goede punten hoor Pietje. Daarom denk ik dat de huidige weg de juiste is. Geleidelijk meer ruimte waarbij voorop staat dat afstand houden mogelijk blijft.

Uiteindelijk denk ik dat de oplossing bij een vaccine ligt.
Geleidelijk meer ruimte? Moet je eens zeggen tegen al die mensen die nu winkelcentra bezoeken omdat ze zich te lang hebben moeten inhouden! De mensen die dus nu een risico voor mij als beveiliger worden omdat ze vinden dat het kabinet ze niet langer kan binnenhouden. Was ook lekker slim om vlak voor de meivakantie te zeggen dat de kinderen erna weer naar school zouden mogen. Ineens vind iedereen het zinvol even lekker met de kinderen te gaan winkelen!

Sorry hoor, maar mensen geleidelijk meer ruimte geven gaat niet werken! Helaas niet bij dit volk.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 mei 2020 - 01:33   quote  deeplink  
https://www.trouw.nl/zorg/wat-we-nu-weten-over-een-mogelijk-nieuwe-kinderziekte-en-het-verband-met-covid-19~bfb3a515/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

lekker open gooien zonder fatsoenlijke info en fatsoenlijke onderzoeken zou ik zeggen ;)
nummer10
 nummer10 - zondag 03 mei 2020 - 01:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 18:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Geleidelijk meer ruimte? Moet je eens zeggen tegen al die mensen die nu winkelcentra bezoeken omdat ze zich te lang hebben moeten inhouden! De mensen die dus nu een risico voor mij als beveiliger worden omdat ze vinden dat het kabinet ze niet langer kan binnenhouden. Was ook lekker slim om vlak voor de meivakantie te zeggen dat de kinderen erna weer naar school zouden mogen. Ineens vind iedereen het zinvol even lekker met de kinderen te gaan winkelen!

Sorry hoor, maar mensen geleidelijk meer ruimte geven gaat niet werken! Helaas niet bij dit volk.
op naar nieuwe uitbreiding, echter en blijf ik bij dat de cijfers niet kloppen puur uit eigen belang van de staat/economie

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0303909