BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 24 mei 2020 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2020 - 12:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah wat is belangrijker, mensen levens en gezondheid van mensen, of economie...
Het een kan niet zonder het ander.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 juni 2020 - 10:08   quote  deeplink  
Niemamd een mening over Femke?
remco k
 remco k - zaterdag 06 juni 2020 - 10:21   quote  deeplink  
Wat valt er nog te zeggen over die zwakzinnige?
Eide
 Eide - zaterdag 06 juni 2020 - 12:04   quote  deeplink  
Met het gevaar een hele discussie te starten maar...

Het wel of niet ingrijpen bij die demonstratie had linksom of rechtsom altijd tot enorm veel ophef geleid. Voor beide mogelijke beslissingen zijn ook goede en rechtsgeldige argumenten te verzinnen. Ik had het persoonlijk wel anders willen willen zien maar ik snap de argumenten van Halsema wel.

Daarbij heb ik wel twee forse problemen met het optreden van Halsema. Ten eerste lijkt er totaal geen backup-plan te zijn geweest. Ten tweede toont Halsema zich een onberekenbare bestuurder waar je als stad niet weet waar je aan toe bent.

Ten eerste dus het gebrek aan een backup-plan. In Nederland bestaat het recht op demonstratie en de coronacrisis en bijbehorende noodverordeningen veranderen daar niets aan. Dat betekent wel dat in de voorbereiding op demonstraties nagedacht dient te worden over het opschalen en ingrijpen als er veel meer mensen op een demonstratie afkomen. Een "plan B" is derhalve niet alleen belangrijk maar zou in mijn ogen zelfs vanzelfsprekend moeten zijn. Dit vind ik een fout van de gemeente Amsterdam en specifiek de driehoek.

Ten tweede de onberekenbaarheid van Halsema. Bij deze demonstratie gaf ze aan niet in te willen grijpen uit angst voor geweld en ongeregeldheden. Dat is een verdedigbare keuze, of je het daar nu mee eens bent of, net als ik, niet mee eens bent. Bij Ajax - Juventus bleek echter geen enkel moeite te zijn met uitermate hardhandig politie-ingrijpen, terwijl daar eigenlijk niet zo veel aan de hand was behalve het afsteken van wat fakkeltjes. Als Amsterdammer heb je dus geen idee met welke burgemeester Halsema je te maken krijgt omdat er geen pijl te trekken is op de keuzes die gemaakt worden. Bovendien lijkt er toch ongelijkheid te zijn op basis van de reden van de bijeenkomst.

Ofwel, het probleem, in mijn optiek, is niet zozeer de gemaakte keuze. Die is verdedigbaar en juridisch en bestuurstechnisch valide. Of deze moreel en ethisch juist is een vraagstuk wat daar verder los van staat. Het probleem is dat de gemeente Amsterdam zich onvoldoende lijkt te beseffen hoe om te gaan met grote bijeenkomsten en de bijbehorende keuzes.
Pietje
 Pietje - zaterdag 06 juni 2020 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2020 - 10:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
Niemamd een mening over Femke?
Dat heb ik zeker, maar dat heb ik ook over onze minister van Justitie en Veiligheid, "herrn" Ferd Grapperhaus!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 06 juni 2020 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2020 - 12:04 schreef Eide het volgende:
Met het gevaar een hele discussie te starten maar...

Het wel of niet ingrijpen bij die demonstratie had linksom of rechtsom altijd tot enorm veel ophef geleid. Voor beide mogelijke beslissingen zijn ook goede en rechtsgeldige argumenten te verzinnen. Ik had het persoonlijk wel anders willen willen zien maar ik snap de argumenten van Halsema wel.

Daarbij heb ik wel twee forse problemen met het optreden van Halsema. Ten eerste lijkt er totaal geen backup-plan te zijn geweest. Ten tweede toont Halsema zich een onberekenbare bestuurder waar je als stad niet weet waar je aan toe bent.

Ten eerste dus het gebrek aan een backup-plan. In Nederland bestaat het recht op demonstratie en de coronacrisis en bijbehorende noodverordeningen veranderen daar niets aan. Dat betekent wel dat in de voorbereiding op demonstraties nagedacht dient te worden over het opschalen en ingrijpen als er veel meer mensen op een demonstratie afkomen. Een "plan B" is derhalve niet alleen belangrijk maar zou in mijn ogen zelfs vanzelfsprekend moeten zijn. Dit vind ik een fout van de gemeente Amsterdam en specifiek de driehoek.

Ten tweede de onberekenbaarheid van Halsema. Bij deze demonstratie gaf ze aan niet in te willen grijpen uit angst voor geweld en ongeregeldheden. Dat is een verdedigbare keuze, of je het daar nu mee eens bent of, net als ik, niet mee eens bent. Bij Ajax - Juventus bleek echter geen enkel moeite te zijn met uitermate hardhandig politie-ingrijpen, terwijl daar eigenlijk niet zo veel aan de hand was behalve het afsteken van wat fakkeltjes. Als Amsterdammer heb je dus geen idee met welke burgemeester Halsema je te maken krijgt omdat er geen pijl te trekken is op de keuzes die gemaakt worden. Bovendien lijkt er toch ongelijkheid te zijn op basis van de reden van de bijeenkomst.

Ofwel, het probleem, in mijn optiek, is niet zozeer de gemaakte keuze. Die is verdedigbaar en juridisch en bestuurstechnisch valide. Of deze moreel en ethisch juist is een vraagstuk wat daar verder los van staat. Het probleem is dat de gemeente Amsterdam zich onvoldoende lijkt te beseffen hoe om te gaan met grote bijeenkomsten en de bijbehorende keuzes.
Eén perfecte analyse, Eide. Ik ben het volstrekt met je eens.
AkaS
 AkaS - zondag 07 juni 2020 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2020 - 10:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
Niemamd een mening over Femke?
Jawel, zij en haar andere linkse slopers zijn verantwoordelijk voor de onnodige tweedeling in onze maatschappij...

Om dit te durven zien moet je door lagen van misleidende pilitieke correctheid heen durven kijken.

Zij en types als Jesse klaver weten de publieke opinie zo te bespelen dat zij het goede zijn en types als voorheen en wijlen Pim Fortuin het kwade zijn..

In werkelijkheid is het andersom!

Erkenning van verschillen is geen schande en afdwingen dat mensen die nieuw komen zich aanpassen is geen discriminatie maar slechts hoe het in iedere uithoek van de wereld werkt.

En bijvoorbeeld de islam staat haaks op onze cultuur, geloof en normen en waarden... hier schijnheilig mee omgaan maakt dat er onderhuidse krachten gaan spelen en hoe meer je hen in aantallen toelaat hoe groter de druk wordt om hun normen en waarden opgelegd te krijgen ipv dat zij een keuze maken...

Ga ik voor een beter leven in een andere cultuur of niet...?

Aanpassen en meedraaien. Dan zou niemand een onderscheid mogen laten doorwegen en kansen zouden gelijk moeten zijn...

Halsema en consorten meten met twee maten en maken slechte keuzes ingegeven door een nsb complex en daarom is alles zo aan het escaleren.

Eruit met dat soort types.

Lang leven gelijke monniken gelijke kappen en durf mensen aan te spreken op afwijkend gedrag en daarop te handhaven!
Wouter Edam
 Wouter Edam - donderdag 11 juni 2020 - 09:08   quote  deeplink  
Klinkt vrij serieus...
Eide
 Eide - dinsdag 16 juni 2020 - 19:19   quote  deeplink  
Ajax hengelt in coronatijd toch gewoon weer een miljoenensponsor binnen. ABN-AMRO blijft alleen als sponsor van de dames over. Acronis, een Zwitsers cybersecuritybedrijf, gaat de jeugdtak sponsoren.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 juni 2020 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 juni 2020 - 19:19 schreef Eide het volgende:
Ajax hengelt in coronatijd toch gewoon weer een miljoenensponsor binnen. ABN-AMRO blijft alleen als sponsor van de dames over. Acronis, een Zwitsers cybersecuritybedrijf, gaat de jeugdtak sponsoren.
ziek eigenlijk.. maar de marketing en pr etc etc is echt gewoon zo goed bij ajax...
remco k
 remco k - woensdag 24 juni 2020 - 22:22   quote  deeplink  
Stadions dus open vanaf begin van de competitie.

Er mag alleen niet gezongen en geschreeuwd worden.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2020 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2020 - 22:22 schreef remco k het volgende:
Stadions dus open vanaf begin van de competitie.

Er mag alleen niet gezongen en geschreeuwd worden.
Ik ben benieuwd of de competitieplanning gaat veranderen nu er in principe vanaf 1 juli weer gevoetbald mag worden. Dan zou je in principe half augustus al weer met competitievoetbal kunnen starten.
nummer10
 nummer10 - woensdag 24 juni 2020 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2020 - 22:22 schreef remco k het volgende:
Stadions dus open vanaf begin van de competitie.

Er mag alleen niet gezongen en geschreeuwd worden.
blijf het opmerkelijk vinden... het virus is er immers toch en zou niet vanzelf verdwijnen zonder vaccin, wie houd wie nu voor de gek ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2020 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2020 - 23:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

blijf het opmerkelijk vinden... het virus is er immers toch en zou niet vanzelf verdwijnen zonder vaccin, wie houd wie nu voor de gek ?
Het virus is er ook nog, maar er wordt steeds meer duidelijk over de verspreiding. Het lijtk ondertussen duidelijk te zijn dat het virus zich vooral goed verspreid in situaties waar veel mensen in slecht geventileerde ruimte langere tijd dicht op elkaar zitten.

Even terug naar februari/maart. In Italie en Oostenrijk is het skiseizoen in volle gang en de apres-ski-tenten zitten helemaal vol. Vele duizenden mensen raken besmet en nemen het virus mee naar huis. In Nederland is het carnaval en zitten mensen vanwege de kou overal massaal binnen. Het virus grijpt in dez eomstandigheden als een dolle om zich heen.

Om veel erger te voorkomen wordt hard ingegrepen. Niet ingrijpen is achteraf ook een oplossing (zie Zweden) maar had onherroepelijk tot veel meer belasting op de zorg geleid. Zelf met alle maatregelen krijgt Nederland met heel veel kunst- en vliegwerk door het oog van de naald. Hiervoor moet wel alle andere niet-essentiele zorg voor bijna 3 maanden wordne stopgezet.

Nu is het zomers. Mensen leven buiten en anderhalvemeter blijkt heel erg effectief. We kunnen nugelukkig vele sneler teug schalen dan initieel verwacht. Dat bericht is welkom, maar laten we niet vergeten hoe de situatie in Nederland in maart en april was, toen het er op leek dat de zorg volkomen overspoelt zou gaan worden.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 juli 2020 - 02:36   quote  deeplink  
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/persconferentie-coronavirus-nieuwe-regels-per-1-juli-2020-in-eenvoudige-taal

gaat top...
remco k
 remco k - woensdag 22 juli 2020 - 21:18   quote  deeplink  
Hahaha. Tijden gaat het prima en hoor je hem niet.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 juli 2020 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2020 - 21:18 schreef remco k het volgende:
Hahaha. Tijden gaat het prima en hoor je hem niet.
lees terug.. heb altijd gezegt dat ik voor strengere maatregelen was toch en dat mensen niet luisteren als men maar iets gaat versoepelen, hier heb je het resultaat van 3 weekjes iets vrijer mogen zijn.. ff 3 berichtjes terug ouwe.. soms echt het idee dat jij onder een steen leeft en weinig mee krijgt van hoe het op straat gaat en hoe nederlanders zijn, kan er naast zitten natuurlijk..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 juli 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2020 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2020 - 22:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

lees terug.. heb altijd gezegt dat ik voor strengere maatregelen was toch en dat mensen niet luisteren als men maar iets gaat versoepelen, hier heb je het resultaat van 3 weekjes iets vrijer mogen zijn.. ff 3 berichtjes terug ouwe.. soms echt het idee dat jij onder een steen leeft en weinig mee krijgt van hoe het op straat gaat en hoe nederlanders zijn, kan er naast zitten natuurlijk..
dat is een bericht van 24 juni, dat is dus een maand geleden.

En iedereen ziet wat er gebeurt, niemand die zei dat dit niet ging gebeuren. Maar volkomen logisch dat de economie weer moet opstarten...
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 juli 2020 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2020 - 12:36 schreef remco k het volgende:

[..]

dat is een bericht van 24 juni, dat is dus een maand geleden.

En iedereen ziet wat er gebeurt, niemand die zei dat dit niet ging gebeuren. Maar volkomen logisch dat de economie weer moet opstarten...
ik snap je punt qua economie, maar ik vind, en dat is mijn mening... dat gezondheid belangrijker is dan de economie...
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2020 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2020 - 23:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik snap je punt qua economie, maar ik vind, en dat is mijn mening... dat gezondheid belangrijker is dan de economie...
Het een kan niet zonder het ander. Zonder een goedlopende economie kunnen we de zorg niet betalen.

Het gaat om de balans vinden. Daarom is er nu weer discussie over maatregelen. De versoepeling lijkt voorlopig tegen de limiet aan te zijn gelopen en nu is de vraag of er toch een tandje terug geschroefd moet worden. Dat is precies hoe dit hoort te gaan.
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2020 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2020 - 23:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik snap je punt qua economie, maar ik vind, en dat is mijn mening... dat gezondheid belangrijker is dan de economie...
En waar ga je die gezondheid dan van betalen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 24 juli 2020 - 13:46   quote  deeplink  
ik blijf vraagtekens houden, puur door alle tege strijdige dingen van het rivm en kabinet... mondkapjes bijv, eerst niet want helpt niet, nu weer wel etc etc.. maar goed iedereen kijkt er anders tegen aan en dat moet kunnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 augustus 2020 - 10:41   quote  deeplink  
Opmerkelijk Ajax-nieuws: 'Klopt dat aantal spelers en stafleden coronavirus had'
Gepubliceerd: Di 04-08-2020 om 22:37
Laatste update: Di 04-08-2020 om 22:52

Opmerkelijk nieuws uit Amsterdam: het coronavirus heeft flink huisgehouden bij Ajax. De Telegraaf meldt dinsdagavond dat dertien spelers en stafleden van de club antistoffen tegen Covid-19 in hun bloed hebben.

"Het klopt dat een aantal spelers en stafleden het coronavirus heeft gehad", bevestigt hoofd communicatie Miel Brinkhuis. "Ik wil benadrukken dat er op dit moment niemand corona heeft en – behoudens Andre Onana, die lichte enkelklachten heeft – iedereen dinsdag op de training aanwezig was."

Ajax test wekelijks op het coronavirus en heeft ervoor gekozen om alle trainers en spelers van het eerste elftal, Jong Ajax en al het personeel rond de twee teams te testen. Dit in samenspraak met het Universitair Medisch Centrum. Hierdoor probeert de club uit Amsterdam goed in beeld te krijgen wie er te maken hebben gehad met het virus.

Er is nu dus naar voren gekomen dat dertien stafleden en spelers antistoffen tegen het coronavirus in het bloed hebben. Geen van deze dertien personen heeft last gehad van klachten of symptomen.
Eide
 Eide - woensdag 05 augustus 2020 - 18:19   quote  deeplink  
Dat is ongeveer 1 op de 7 of 14%. Ik ben benieuwd of en hoe ver dat van het Nederlandse gemiddelde ligt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 augustus 2020 - 23:30   quote  deeplink  
hele probleem met die corona rommel is, het pas testen na klachten, terwijl die niet eens altijd aanwezig zijn... maar je het al wel kan overdragen, dus ook aan de zwakkeren.. dus ik heb geen klachten, maar ik kan wel anderen de dood in jagen en ben je een wandelende tijdbom... dus nogmaals, wat is het beste... ik heb geen idee en hou van iedereen afstand.. iets wat de meeste nederlanders dus verdomde lastig vinden en alleen aan zichzelf denken, want hey dat feestje moet perse en vind allemaatregelen ecgt onzin (dit hoor je gewoon overal) totdat alles weer dicht moet omdat het allemaal o zo lastig is..
Eide
 Eide - zaterdag 08 augustus 2020 - 00:15   quote  deeplink  
Dat is het ook precies, hoewel je zonder klachten niet makkelijk iemand anders kan besmetten. Uitgeademde lucht lijkt voorlopig een onbelangrijke vector. Het zijn vooral mensen die ondanks klachten, want wie meldt zich ziek vanwege een snotneus, wel onder de mensen komen.

Het virus is een sluipmoordenaar. Niet voor niets dat procentueel nu de meeste besmettingen bij 20-ers en 30-ers in de grote steden aangetroffen worden. Men zoekt elkaar weer (te veel) op. Huiselijke kring (feestjes) en religieuze bijeenkomsten lijken momenteel de voornaamste brandhaarden.

De vervelende is ook wel dat het niet zinvol is om te testen als er geen klachten zijn. Je loopt altijd achter de feiten aan en bent afhankelijk van het fatsoen en de discipline van mensen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 augustus 2020 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 00:15 schreef Eide het volgende:
Dat is het ook precies, hoewel je zonder klachten niet makkelijk iemand anders kan besmetten. Uitgeademde lucht lijkt voorlopig een onbelangrijke vector. Het zijn vooral mensen die ondanks klachten, want wie meldt zich ziek vanwege een snotneus, wel onder de mensen komen.

Het virus is een sluipmoordenaar. Niet voor niets dat procentueel nu de meeste besmettingen bij 20-ers en 30-ers in de grote steden aangetroffen worden. Men zoekt elkaar weer (te veel) op. Huiselijke kring (feestjes) en religieuze bijeenkomsten lijken momenteel de voornaamste brandhaarden.

De vervelende is ook wel dat het niet zinvol is om te testen als er geen klachten zijn. Je loopt altijd achter de feiten aan en bent afhankelijk van het fatsoen en de discipline van mensen.
precies, en daar baal ik al vanaf het begin van.. daarom zei ik in het begin al hardere maatregelen tenemen, en snap het punt van economie, maar door teweinig tedoen gaan we dit weer krijgen vrees ik.. begrijp overigens ook niet dat mensen het gevaar niet inzien van zoon virus...
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 augustus 2020 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 09:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

precies, en daar baal ik al vanaf het begin van.. daarom zei ik in het begin al hardere maatregelen tenemen, en snap het punt van economie, maar door teweinig tedoen gaan we dit weer krijgen vrees ik.. begrijp overigens ook niet dat mensen het gevaar niet inzien van zoon virus...
Ik leef oprecht met je mee, nummer10. Het is en blijft een duivels dilemma! Er is een grote groep domme mensen, egoïsten van de ergste soort. Eigenwijze mensen met kleutergedrag en die verpesten het voor vele, vele goedwillende mensen die het virus wèl serieus nemen. Neem enkel maar de actiegroep "viruswaanzin." Hoe dom kun je zijn! En dan al die jongeren die per se willen ("moeten") feesten... Dan denk ik maar weer aan Anne Frank en haar zusje Margot die op zolder zaten opgesloten en óók niet konden feesten, geen tv en radio hadden, geen computer, etc. Het is jezelf voor een jaartje wegcijferen. Er komen beslist weer andere (betere) tijden. Maar zolang er dit soort domme, egoïstische randfiguren zijn wordt alles op het spel gezet.

Ik weet vanuit mijn politieke achtergrond dat ons kabinet het nog heel even aanziet, de domme gasten nog één kans geeft voordat we allemaal weer thuis moeten zitten i.v.m. een lockdown. Dan krijgt de nu enigszins opkrabbelende economie opnieuw een gigantische klap. En wie gaat dat betalen? Dat hebben we dan dus te danken aan "de jeugd."

Ik had het nog niet zolang geleden bij Albert Heijn fors aan de stok met een meisje, dat geen anderhalve meter afstand bewaarde. Ik vroeg haar beleefd of zij dat wèl wilde doen, waarop zij reageerde: "ik doe wat aan de vergrijzing in ons dorp. Al die ouwe lullen hier... Opgeruimd staat netjes." En om met mij ruzie te krijgen is echt heel erg knap. Kijk, dat is de mentaliteit van sommigen; die bereikt Rutte niet met zijn halfzachte oproep!
remco k
 remco k - zaterdag 08 augustus 2020 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 13:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik leef oprecht met je mee, nummer10. Het is en blijft een duivels dilemma! Er is een grote groep domme mensen, egoïsten van de ergste soort. Eigenwijze mensen met kleutergedrag en die verpesten het voor vele, vele goedwillende mensen die het virus wèl serieus nemen. Neem enkel maar de actiegroep "viruswaanzin." Hoe dom kun je zijn! En dan al die jongeren die per se willen ("moeten") feesten... Dan denk ik maar weer aan Anne Frank en haar zusje Margot die op zolder zaten opgesloten en óók niet konden feesten, geen tv en radio hadden, geen computer, etc. Het is jezelf voor een jaartje wegcijferen. Er komen beslist weer andere (betere) tijden. Maar zolang er dit soort domme, egoïstische randfiguren zijn wordt alles op het spel gezet.

Ik weet vanuit mijn politieke achtergrond dat ons kabinet het nog heel even aanziet, de domme gasten nog één kans geeft voordat we allemaal weer thuis moeten zitten i.v.m. een lockdown. Dan krijgt de nu enigszins opkrabbelende economie opnieuw een gigantische klap. En wie gaat dat betalen? Dat hebben we dan dus te danken aan "de jeugd."

Ik had het nog niet zolang geleden bij Albert Heijn fors aan de stok met een meisje, dat geen anderhalve meter afstand bewaarde. Ik vroeg haar beleefd of zij dat wèl wilde doen, waarop zij reageerde: "ik doe wat aan de vergrijzing in ons dorp. Al die ouwe lullen hier... Opgeruimd staat netjes." En om met mij ruzie te krijgen is echt heel erg knap. Kijk, dat is de mentaliteit van sommigen; die bereikt Rutte niet met zijn halfzachte oproep!
Pietje, het is natuurlijk voor een deel de jeugd.

Maar ik zie net zo goed de volwassenen de regels niet hanteren.

Wij zijn zelf een paar gaan wezen zwemmen op de plas hier in de buurt. Maar gewoon rond half vijf heen gaan, dan is het lekker rustig en om een uur of zeven naar huis. Gewoon een kwestie van een beetje beter en logischer plannen.

Er kan en mag een hele hoop. Maar wel met een beetje anders plannen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 augustus 2020 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 18:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Pietje, het is natuurlijk voor een deel de jeugd.

Maar ik zie net zo goed de volwassenen de regels niet hanteren.

Wij zijn zelf een paar gaan wezen zwemmen op de plas hier in de buurt. Maar gewoon rond half vijf heen gaan, dan is het lekker rustig en om een uur of zeven naar huis. Gewoon een kwestie van een beetje beter en logischer plannen.

Er kan en mag een hele hoop. Maar wel met een beetje anders plannen.
en daar gaat het helaas fout remco.. zei in het begin al dat er zoveel mensen schijt hebben aan die kleine maatregels.. het kan blijkbaar niet zonder strengere optredens, en indd ook ouderen kiepen je bijna omver bij de supermarkt.. maar de meeste besmettingen nu zijn toevallig jongeren door de terrasjes etc
Eide
 Eide - zaterdag 08 augustus 2020 - 19:49   quote  deeplink  
Mee eens hoor Remco, maar feit is wel dat juist de 20-ers, 30-ers en 40-ers momenteel verreweg het grootste deel van de nieuwe besmettingen vormen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 08 augustus 2020 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 18:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Pietje, het is natuurlijk voor een deel de jeugd.

Maar ik zie net zo goed de volwassenen de regels niet hanteren.

Wij zijn zelf een paar gaan wezen zwemmen op de plas hier in de buurt. Maar gewoon rond half vijf heen gaan, dan is het lekker rustig en om een uur of zeven naar huis. Gewoon een kwestie van een beetje beter en logischer plannen.

Er kan en mag een hele hoop. Maar wel met een beetje anders plannen.
Natuurlijk zijn het niet alleen de jongeren, maar grosso modo zijn ze wel in de meerderheid.
Niet voor niets werden met name zij aangesproken door Rutte!
remco k
 remco k - zaterdag 08 augustus 2020 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 19:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en daar gaat het helaas fout remco.. zei in het begin al dat er zoveel mensen schijt hebben aan die kleine maatregels.. het kan blijkbaar niet zonder strengere optredens, en indd ook ouderen kiepen je bijna omver bij de supermarkt.. maar de meeste besmettingen nu zijn toevallig jongeren door de terrasjes etc
Er wordt nu ook vele malen meer getest hè. Dat vergeet men weleens.
Pietje
 Pietje - zondag 09 augustus 2020 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 23:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Er wordt nu ook vele malen meer getest hè. Dat vergeet men weleens.
Dat is beslist een feit, Remco.
Maar wat doen nu veel positief geteste mensen (lees: vooral jongeren!) wanneer zij positief getest zijn? Niets! Velen weigeren in quarantaine te gaan en weigeren mee te werken aan het contactonderzoek van de GGD onder het mom van "ik voel me niet ziek en ik merk weinig van de ziekteverschijnselen". Maar dat zij anderen kunnen besmetten kan hun kennelijk niet al te veel schelen.

Duitsland, België, Engeland en nog een aantal landen gaan daar volledig anders (strenger) mee om.
Loetje
 Loetje - zondag 09 augustus 2020 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 augustus 2020 - 12:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is beslist een feit, Remco.
Maar wat doen nu veel positief geteste mensen (lees: vooral jongeren!) wanneer zij positief getest zijn? Niets! Velen weigeren in quarantaine te gaan en weigeren mee te werken aan het contactonderzoek van de GGD onder het mom van "ik voel me niet ziek en ik merk weinig van de ziekteverschijnselen". Maar dat zij anderen kunnen besmetten kan hun kennelijk niet al te veel schelen.

Duitsland, België, Engeland en nog een aantal landen gaan daar volledig anders (strenger) mee om.
Ik ben het beslist met je eens als het gaat om dat de mensen die zich zorgen maken, grotendeels de ouderen zijn. Ook daar zie ik mensen er lak aan hebben, maar ik zie met name de jongeren die geloven in allerlei complotten en er heel hard om lachen. Dat is best wel zorgwekkend te noemen en als ik dan gister de beelden van het strand bekijk, vermoed ik dat er heel snel een volgende persconferentie gaat komen.

Uiteindelijk is het simpel, iedereen doet mee of niemand. Tot die tijd blijven we deze ellende houden. Ik vind het alleen klote voor de mensen die er echt heel ziek van zijn geweest of er dierbaren aan verloren hebben, want het virus kan echt heftig zijn.
nummer10
 nummer10 - maandag 10 augustus 2020 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 augustus 2020 - 12:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is beslist een feit, Remco.
Maar wat doen nu veel positief geteste mensen (lees: vooral jongeren!) wanneer zij positief getest zijn? Niets! Velen weigeren in quarantaine te gaan en weigeren mee te werken aan het contactonderzoek van de GGD onder het mom van "ik voel me niet ziek en ik merk weinig van de ziekteverschijnselen". Maar dat zij anderen kunnen besmetten kan hun kennelijk niet al te veel schelen.

Duitsland, België, Engeland en nog een aantal landen gaan daar volledig anders (strenger) mee om.
en juist DAT miste ik hier vanaf het begin... hardere aanpak want softe aanpak werkt gewoon niet, helaas...
nummer10
 nummer10 - maandag 10 augustus 2020 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 augustus 2020 - 15:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben het beslist met je eens als het gaat om dat de mensen die zich zorgen maken, grotendeels de ouderen zijn. Ook daar zie ik mensen er lak aan hebben, maar ik zie met name de jongeren die geloven in allerlei complotten en er heel hard om lachen. Dat is best wel zorgwekkend te noemen en als ik dan gister de beelden van het strand bekijk, vermoed ik dat er heel snel een volgende persconferentie gaat komen.

Uiteindelijk is het simpel, iedereen doet mee of niemand. Tot die tijd blijven we deze ellende houden. Ik vind het alleen klote voor de mensen die er echt heel ziek van zijn geweest of er dierbaren aan verloren hebben, want het virus kan echt heftig zijn.
precies dit kerel... en juist aan het stukje dat ze het niet serieus nemen maak ik me enorm zorgen om..
Pietje
 Pietje - maandag 10 augustus 2020 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 11:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en juist DAT miste ik hier vanaf het begin... hardere aanpak want softe aanpak werkt gewoon niet, helaas...
En toch vind ik dat onze regering het in eerste instantie (intelligente lockdown) niet verkeerd heeft gedaan. Zij moesten schipperen tussen volksgezondheid en economie! Als de economie volledig inklapt (wie gaat dat betalen??) heb je ook een levensgroot (financieel) probleem.
En dat is nou net dat duivels dilemma. Het is kiezen tussen twee waanzinnig moeilijke vraagstukken. Het ligt wat mij betreft niet zo zeer aan de politiek maar meer aan het domme deel van de Nederlandse bevolking!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 augustus 2020 door Pietje --
Loetje
 Loetje - maandag 10 augustus 2020 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 11:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

precies dit kerel... en juist aan het stukje dat ze het niet serieus nemen maak ik me enorm zorgen om..
Andere kant, Rutte zegt ook gewoon dat het niet te handhaven is. Wellicht te kwetsbaar, maar ook eerlijk. En dat zien mensen als de uitgelezen kans om overal heel veel lak aan te kunnen hebben.

Het wordt gewoon tijd dat het wereldje het virus helemaal gaat kennen. Je ziet dat het amper te doen is als je eigenlijk misschien 40% weet.
Eide
 Eide - maandag 10 augustus 2020 - 14:00   quote  deeplink  
Ik denk dat er nog nooit zoveel wetenschappelijke aandacht is geweest voor een virus. Als men in de loop van volgend jaar een vaccin heeft is dst onwaarschijnlijk snel geweest.

Daarnaast ben ik het met Pietje eens dat Rutte en De Jonghe het gewoon goed hebben gedaan. Niet alleen adequaat gehandeld maar ook doorlopend heel transparant geweest en vrij van partijpolitiek. Wat je ook vind van de partijagendas van de VVD en CDA, deze twee bewindslieden hebben prima werk geleverd.
Loetje
 Loetje - maandag 10 augustus 2020 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 14:00 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat er nog nooit zoveel wetenschappelijke aandacht is geweest voor een virus. Als men in de loop van volgend jaar een vaccin heeft is dst onwaarschijnlijk snel geweest.

Daarnaast ben ik het met Pietje eens dat Rutte en De Jonghe het gewoon goed hebben gedaan. Niet alleen adequaat gehandeld maar ook doorlopend heel transparant geweest en vrij van partijpolitiek. Wat je ook vind van de partijagendas van de VVD en CDA, deze twee bewindslieden hebben prima werk geleverd.
Ik denk inderdaad dat de heren het niet heel anders hadden kunnen doen.

Het enige wat me wel opvalt, is dat vrijwel niemand meer de gewone griep heeft en vrijwel alles aan Corona wordt gelinkt. En dat kan ik me dan ook weer niet helemaal voorstellen want de normale griep kan niet weg zijn.
Eide
 Eide - maandag 10 augustus 2020 - 15:45   quote  deeplink  
Is het ook niet, maar oversterfte is nu eenmaal "slechts" een statistiek. Aangezien bij lang niet iedereen een coronabesmetting is vastgesteld, laat staan dat ze allemaal getest zijn, is bij velen de doodsoorzaak gewoon niet helemaal duidelijk.

Waarschijnlijk hebben we een min of meer "normale" hoeveelheid griepslachtoffers gehad.

sterfte_lag1_2pis_tm_20200729.jpeg
Oversterfte t/m 29 juni 2020, bron RIVM

In 2018 hadden we de griepepidemie. Je ziet in de lijn dat in de maanden erna relatief weinig mensen overleden. De lijn kwam eerst onder het gemiddelde (het gebied tussen de grijze lijnen) een bleef daarna vrij laag. Ofwel; heel veel zwakkeren, die waarschijnlijk later in het jaar alsnog waren gestorven, zijn gestorven aan de griepepidemie.

Kijk nu naar de lijn van 2020. Ten eerste is die fors hoger dan de griepepidemie. Ten tweede is die fors steiler en had dat aantal zonder maatregelen nog fors hoger uitgevallen. Bedenk daarbij ook dat bij een griepepidemie eigenlijk geen maatregelen worden getroffen. In de periode erna is het geen duidelijke ondersterfte. Ook nlijft de lijn gemiddeld genomen hoger dan de lijn van 2018. Ofwel; de COVID-19-pandemie heeft slachtoffers geëist die anders niet waren overleden, want de sterftecijfers hierna zijn genormaliseerd.

Niet alle mensen in die oversterftelijn zijn overleden aan corona. Daar zitten ook griepslachtoffers tussen. Desalniettemin weten we dat er dit jaar geen griepepidemie is geweest. We hadden dus normaliter de lijn van 2019 ongeveer moeten hebben. We hebben dus een zeer groot aantal sterfgevallen gehad die feitelijk alleen aan het coronavirus te wijten kunnen zijn.
Pietje
 Pietje - maandag 10 augustus 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 15:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat de heren het niet heel anders hadden kunnen doen.

Het enige wat me wel opvalt, is dat vrijwel niemand meer de gewone griep heeft en vrijwel alles aan Corona wordt gelinkt. En dat kan ik me dan ook weer niet helemaal voorstellen want de normale griep kan niet weg zijn.
Het normale "griepseizoen" is over het algemeen in de maanden september en oktober. Dat komt er dus ook nog aan.
Eide
 Eide - maandag 10 augustus 2020 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 16:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het normale "griepseizoen" is over het algemeen in de maanden september en oktober. Dat komt er dus ook nog aan.
Dat wordt sowieso een kritische periode. Het leven speelt zich momenteel buiten af. Deuren en ramen staan overal open. Straks zit iedereen weer lekker warm en knus binnen met alles potdicht om de warmte binnen te houden. Daar komen dan de traditionele luchtweginfecties als de griep overheen. We hebben tegen die tijd nog geen vaccin.

Dat wordt gewoon een hele spannende periode.
Pietje
 Pietje - maandag 10 augustus 2020 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 16:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat wordt sowieso een kritische periode. Het leven speelt zich momenteel buiten af. Deuren en ramen staan overal open. Straks zit iedereen weer lekker warm en knus binnen met alles potdicht om de warmte binnen te houden. Daar komen dan de traditionele luchtweginfecties als de griep overheen. We hebben tegen die tijd nog geen vaccin.

Dat wordt gewoon een hele spannende periode.
Dat is absoluut waar, Eide.
Ik ben er bepaald niet gerust op, ondanks het feit dat ik elk jaar een griepprik krijg omdat ik gezien mijn leeftijd in de risicogroep zit.
remco k
 remco k - maandag 10 augustus 2020 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 14:00 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat er nog nooit zoveel wetenschappelijke aandacht is geweest voor een virus. Als men in de loop van volgend jaar een vaccin heeft is dst onwaarschijnlijk snel geweest.

Daarnaast ben ik het met Pietje eens dat Rutte en De Jonghe het gewoon goed hebben gedaan. Niet alleen adequaat gehandeld maar ook doorlopend heel transparant geweest en vrij van partijpolitiek. Wat je ook vind van de partijagendas van de VVD en CDA, deze twee bewindslieden hebben prima werk geleverd.
Helemaal eens.
nummer10
 nummer10 - maandag 10 augustus 2020 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 14:00 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat er nog nooit zoveel wetenschappelijke aandacht is geweest voor een virus. Als men in de loop van volgend jaar een vaccin heeft is dst onwaarschijnlijk snel geweest.

Daarnaast ben ik het met Pietje eens dat Rutte en De Jonghe het gewoon goed hebben gedaan. Niet alleen adequaat gehandeld maar ook doorlopend heel transparant geweest en vrij van partijpolitiek. Wat je ook vind van de partijagendas van de VVD en CDA, deze twee bewindslieden hebben prima werk geleverd.
daar verschillen wij van mening, rutte/rivm heeft het in mijn ogen te soft aangepakt, verplicht mondkapjes binnen, en wel degelijk de boas erop wijzen gelijk boetes uit te schrijven als men de regels niet handhaaft, dit is in mijn ogen veel en veel te soft geweest.. (roep ik al vanaf dag 1) en daardoor word er nu simpel weg een loopje genomen door de nederlanders.. geloof me, in duitsland houd iedereen zich er keurig aan, zelfs de nederlanders, en hier doet niemand er wat mee.. maar goed.. dat gaat hier straks ook gebeuren ipv gelijk de boel harder aan te pakken...
remco k
 remco k - woensdag 12 augustus 2020 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2020 - 23:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

daar verschillen wij van mening, rutte/rivm heeft het in mijn ogen te soft aangepakt, verplicht mondkapjes binnen, en wel degelijk de boas erop wijzen gelijk boetes uit te schrijven als men de regels niet handhaaft, dit is in mijn ogen veel en veel te soft geweest.. (roep ik al vanaf dag 1) en daardoor word er nu simpel weg een loopje genomen door de nederlanders.. geloof me, in duitsland houd iedereen zich er keurig aan, zelfs de nederlanders, en hier doet niemand er wat mee.. maar goed.. dat gaat hier straks ook gebeuren ipv gelijk de boel harder aan te pakken...
Hou toch op met je niemand man. Het grootste deel houd zich er prima aan. Een deel van de mensen heeft er inderdaad maling aan.

En die Duitsers? Kijk eens hoe die zich gedragen in de grote steden en bij ons op de eilanden.

Juist harder aanpakken had er in Nederland toe geleid dat er veel eerder groepen in opstand zouden komen.
Moederland wat besmettingen en over leiden betreft gewoon bij de betere landen in Europa.

Dus zo slecht is het niet geweest.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 augustus 2020 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 19:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Hou toch op met je niemand man. Het grootste deel houd zich er prima aan. Een deel van de mensen heeft er inderdaad maling aan.

En die Duitsers? Kijk eens hoe die zich gedragen in de grote steden en bij ons op de eilanden.

Juist harder aanpakken had er in Nederland toe geleid dat er veel eerder groepen in opstand zouden komen.
Moederland wat besmettingen en over leiden betreft gewoon bij de betere landen in Europa.

Dus zo slecht is het niet geweest.
in duitsland houden ze zich eraan omdat daar wel hard word opgetreden en hier in nl doen ze indd niks omdat ze weten dat er niks tegen gedaan word, als jij denkt dat nederlanders iets doen met een softe aanpak ben je echt wereldvreemd of heb je verrekte weinig verstand van de mensen in nederland. en nederlanders en in opstandkomen ? laat me niet lachen man, al jaren worden we genaaid door de poltiek (btw, zorg etc etc) en de ouderen die ze weg laten rotten... wauw wat hebben we een opstand gehad man..
Eide
 Eide - woensdag 12 augustus 2020 - 22:03   quote  deeplink  
Ach welnee, in Ditsland moet je in winkels en dergelijke een mondkapje op, maar verder ook nergens. Laten we nu al lang weten dat de besmettingskans in dat soort situaties gewoon erg klein is. Je loopt besmettingen op bij feestjes, verjaardagen en bijeenkomsten waar mensen voor langere tijd kort op elkaar zijn.

Dergelijke maskerverplichtingen helpen gewoon niet heel veel. Het is schijnveiligheid en dat is zowel in Noordrijn Westfalen als in België te zien waar het aantal besmettingen ook gewoon weer oploopt. Zolang de maatregelen die gelden voor di situaties waarvan we al weten dat je besmettingsgevaar heel hoog is hebben we het echt over pure schijnveiligheid waarbij mensen denken dat afstand houden niet meer zo belangrijk is.

Ik koop zeker wekelijks in Duitsland voor boodschappen en dergelijke (omgeving Kleve/Emmerich). Het verschil met Nederland is exact nul, behalve dat je in winkels en indoor openbare instellingen een mondkapje op moet, maar buiten is het evenzogoed een zooitje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 augustus 2020 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0179901