BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 augustus 2020 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 22:03 schreef Eide het volgende:
Ach welnee, in Ditsland moet je in winkels en dergelijke een mondkapje op, maar verder ook nergens. Laten we nu al lang weten dat de besmettingskans in dat soort situaties gewoon erg klein is. Je loopt besmettingen op bij feestjes, verjaardagen en bijeenkomsten waar mensen voor langere tijd kort op elkaar zijn.

Dergelijke maskerverplichtingen helpen gewoon niet heel veel. Het is schijnveiligheid en dat is zowel in Noordrijn Westfalen als in België te zien waar het aantal besmettingen ook gewoon weer oploopt. Zolang de maatregelen die gelden voor di situaties waarvan we al weten dat je besmettingsgevaar heel hoog is hebben we het echt over pure schijnveiligheid waarbij mensen denken dat afstand houden niet meer zo belangrijk is.

Ik koop zeker wekelijks in Duitsland voor boodschappen en dergelijke (omgeving Kleve/Emmerich). Het verschil met Nederland is exact nul, behalve dat je in winkels en indoor openbare instellingen een mondkapje op moet, maar buiten is het evenzogoed een zooitje.
dat ben ik met je eens, maaaar alle kleine beetjes helpen... en ik bedoel ook gewoon meer met harder optreden, dat je dit moet doen tegen mensen massa waar iedereen schijt heeft.. je ziet het gewoon gebeuren, maar er word simpel weg gewoon niks gedaan.. wat te denken van de mensen die nu nog weg zijn als dat zometeen terugkomt en zich niet houd aan de 14 dagen thuis blijven omdat er gewoon geen goed optreden is door politie en boas.. ik weet het ook niet eide, maar maak me flink zorgen om de kwetsbare mensen (niet alleen ouderen)
Eide
 Eide - woensdag 12 augustus 2020 - 23:34   quote  deeplink  
Helemaal mee eens. Ik wordt alleen moedeloos van allerlei schijnvertoningen.

Ik zat een week of wat terug in de trein. Daar staat gewoon een condusteur te verkondigen dat afstand houden niet hoeft vanwege de mondkapjes... Het is niet alleen onwelwillendheid van jongeren. Er lopen gewoon heel veel mensen voor wie dit alles gewoon te hoog gegrepen is. Ik ben er oprecht van overtuigd dat het "nieuwe normaal" voor veel mensen gewoon meer is dan ze kunnen bevatten.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 augustus 2020 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2020 - 23:34 schreef Eide het volgende:
Helemaal mee eens. Ik wordt alleen moedeloos van allerlei schijnvertoningen.

Ik zat een week of wat terug in de trein. Daar staat gewoon een condusteur te verkondigen dat afstand houden niet hoeft vanwege de mondkapjes... Het is niet alleen onwelwillendheid van jongeren. Er lopen gewoon heel veel mensen voor wie dit alles gewoon te hoog gegrepen is. Ik ben er oprecht van overtuigd dat het "nieuwe normaal" voor veel mensen gewoon meer is dan ze kunnen bevatten.
of domheid van de mens die de gevaren niet zien van een virus als corona.. al sla je me dood ik weet niet wat er met de mensen is...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 15 augustus 2020 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2020 - 13:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik leef oprecht met je mee, nummer10. Het is en blijft een duivels dilemma! Er is een grote groep domme mensen, egoïsten van de ergste soort. Eigenwijze mensen met kleutergedrag en die verpesten het voor vele, vele goedwillende mensen die het virus wèl serieus nemen. Neem enkel maar de actiegroep "viruswaanzin." Hoe dom kun je zijn! En dan al die jongeren die per se willen ("moeten") feesten... Dan denk ik maar weer aan Anne Frank en haar zusje Margot die op zolder zaten opgesloten en óók niet konden feesten, geen tv en radio hadden, geen computer, etc. Het is jezelf voor een jaartje wegcijferen. Er komen beslist weer andere (betere) tijden. Maar zolang er dit soort domme, egoïstische randfiguren zijn wordt alles op het spel gezet.

Ik weet vanuit mijn politieke achtergrond dat ons kabinet het nog heel even aanziet, de domme gasten nog één kans geeft voordat we allemaal weer thuis moeten zitten i.v.m. een lockdown. Dan krijgt de nu enigszins opkrabbelende economie opnieuw een gigantische klap. En wie gaat dat betalen? Dat hebben we dan dus te danken aan "de jeugd."

Ik had het nog niet zolang geleden bij Albert Heijn fors aan de stok met een meisje, dat geen anderhalve meter afstand bewaarde. Ik vroeg haar beleefd of zij dat wèl wilde doen, waarop zij reageerde: "ik doe wat aan de vergrijzing in ons dorp. Al die ouwe lullen hier... Opgeruimd staat netjes." En om met mij ruzie te krijgen is echt heel erg knap. Kijk, dat is de mentaliteit van sommigen; die bereikt Rutte niet met zijn halfzachte oproep!
Sommigen? Driekwart van Nederland is door en door verrot!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 15 augustus 2020 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2020 - 18:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sommigen? Driekwart van Nederland is door en door verrot!!!
Weinig aan toe te voegen en dat is het niet alleen in dit opzicht
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:26   quote  deeplink  
Nee Loet, het is gewoon een asociaal, tyfus- en teringland geworden!
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nee Loet, het is gewoon een asociaal, tyfus- en teringland geworden!
Merk het aan mezelf ook en we hebben het er veel over gehad. Die haat trek ik gewoon niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Merk het aan mezelf ook en we hebben het er veel over gehad. Die haat trek ik gewoon niet.
Ik ben nu weer in Griekenland. Heerlijk hier ouwe! Allemaal rustig, geen gezeik! Heerlijk!
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 18:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben nu weer in Griekenland. Heerlijk hier ouwe! Allemaal rustig, geen gezeik! Heerlijk!
Gewoon 6 weken aan vast plakken! ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 18:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben nu weer in Griekenland. Heerlijk hier ouwe! Allemaal rustig, geen gezeik! Heerlijk!
Geniet er van, mooi dat je daar nergens last van hebt en lekker je vakantie kan vieren.

Mn schoonouders waren er twee weken terug, die waren wat minder positief over hoe het ging.
Die zouden in oktober weer gaan, maar hebben besloten om dat maar op te schuiven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 augustus 2020 door remco k --
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 18:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben nu weer in Griekenland. Heerlijk hier ouwe! Allemaal rustig, geen gezeik! Heerlijk!
Geniet van een welverdiende en ontspannen vakantie! Weer Rhodos of Zakynthos?
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Merk het aan mezelf ook en we hebben het er veel over gehad. Die haat trek ik gewoon niet.
Haat leidt tot niets. Integendeel,het werkt contraproductief. Maar het is wel afhankelijk wat je in je eigen leven hebt meegemaakt. Ik heb van mijn ouders geleerd om te vergeven.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 12:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haat leidt tot niets. Integendeel,het werkt contraproductief. Maar het is wel afhankelijk wat je in je eigen leven hebt meegemaakt. Ik heb van mijn ouders geleerd om te vergeven.
Vergeven is 1, elkaar niet in alles voor de voeten willen lopen is 2
Mensen pakken en corrigeren elkaar op alles wat maar kan. Nog nooit heb ik zoveel kampen gezien in ons land als nu. Vind dat oprecht heel jammer
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 21:33   quote  deeplink  
Eens, de polarisatie van de samenleving is de allergrootste bedreiging waar we met z'n allen mee te maken hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 11:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Geniet van een welverdiende en ontspannen vakantie! Weer Rhodos of Zakynthos?
Dit jaar Kos. Moesten uitwijken! Zouden eigenlijk Turkije gaan, maar dat ging niet door. Maar alles is echt goed. De mensen zijn zo blij met je komst. Al meerdere privé rondleidingen gehad. En als je met ze praat hoor je gewoon het verdriet in de stem van die mensen. Die 6 maanden zijn zo belangrijk voor ze, maar daarvan zijn er al een aantal afgepakt en door alle maatregelen zijn er, nu het mag, ook minder bezoekers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 19:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Geniet er van, mooi dat je daar nergens last van hebt en lekker je vakantie kan vieren.

Mn schoonouders waren er twee weken terug, die waren wat minder positief over hoe het ging.
Die zouden in oktober weer gaan, maar hebben besloten om dat maar op te schuiven.
Dat verbaast me. Het is natuurlijk ook hoe hoog je de lat zelf legt. Ik heb werkelijk nergens last van, de mensen nemen de tijd voor je. Zijn echt blij met je komst. Zoals hierboven al beschreven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 19:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gewoon 6 weken aan vast plakken! ;-)
6 maar? Ik zou er best 12 van willen maken! Maanden dan! Hahaha
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 19:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vergeven is 1, elkaar niet in alles voor de voeten willen lopen is 2
Mensen pakken en corrigeren elkaar op alles wat maar kan. Nog nooit heb ik zoveel kampen gezien in ons land als nu. Vind dat oprecht heel jammer
Daar heb je 100% gelijk in! Maar ik bedoelde het in een andere context,namelijk mijn ouders. Hun complete gezinnen zijn uitgemoord in de Tweede Wereldoorlog, inclusief het dochtertje van mijn vader. Mijn halfzusje dus. En toch konden mijn ouders na verloop van tijd "de Duitsers" vergeven.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit jaar Kos. Moesten uitwijken! Zouden eigenlijk Turkije gaan, maar dat ging niet door. Maar alles is echt goed. De mensen zijn zo blij met je komst. Al meerdere privé rondleidingen gehad. En als je met ze praat hoor je gewoon het verdriet in de stem van die mensen. Die 6 maanden zijn zo belangrijk voor ze, maar daarvan zijn er al een aantal afgepakt en door alle maatregelen zijn er, nu het mag, ook minder bezoekers.
Er bestaat nauwelijks een vriendelijker volk dan de Grieken.
Nogmaals, geniet er samen heerlijk van.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar heb je 100% gelijk in! Maar ik bedoelde het in een andere context,namelijk mijn ouders. Hun complete gezinnen zijn uitgemoord in de Tweede Wereldoorlog, inclusief het dochtertje van mijn vader. Mijn halfzusje dus. En toch konden mijn ouders na verloop van tijd "de Duitsers" vergeven.
Dat laatste is best uniek. Overigens vind ik iemand niet tekort schieten als ze dat niet hadden gekund.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Er bestaat nauwelijks een vriendelijker volk dan de Grieken.
Nogmaals, geniet er samen heerlijk van.
Dat zeker. Is ook niet zo raar dat ik graag definitief wil verhuizen.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 23:03   quote  deeplink  
Ja, Griekenland drijft voor een groot deel op toerisme. Het gaat daar financieel natuurlijk al bijna 15 jaar niet goed. Zo'n pandemie is catastrofaal. Datzelfde zie je in de andere Zuid-Europese landen.

Ik moet zeggen dat ik er in België niets van merkte. Wij zijn maar even ene paar daagjes eruit geweest. We zijn het huis aan het verbouwen dus het geld vliegt eruit. We wilden toch nog heel even de zinnen verzetten. Je merkt er daar echt bijna niets van. Okay, mondkapjes... maar vooral op plaatsen waar de kans op besmetting heel klein is. Oh ja, we moesten reserveren voor het zwembad.

Mensen hielden zich overigens best goed aan de aanvullende verplichtingen, hoewel veel dingen totaal niet duidelijk zijn. Terassen waar absoluut niet voldoende afstand is tussen mensen, maar zodra je zit mag het kapje af.... en op straat lopen mensen met alle ruimte om zich heen maar met kapje op. Tja.

Ik hoop gewoon dat het goed gaat lukken met het vaccin. Ik vrees dat Rusland hele grote risico's neemt met hun vaccin maar ik hoop van ganser harte dat hun vaccin blijkt te werken en veilig is.
remco k
 remco k - maandag 24 augustus 2020 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat verbaast me. Het is natuurlijk ook hoe hoog je de lat zelf legt. Ik heb werkelijk nergens last van, de mensen nemen de tijd voor je. Zijn echt blij met je komst. Zoals hierboven al beschreven.
Super mooi toch.

Je leest en hoort de verschillen ook wel per land. Ik sprak er een aantal die op vakantie zijn geweest waar wij altijd gaan. De een vond het heerlijk, de ander vond het niks. En ze waren er in dezelfde periode.
Pietje
 Pietje - maandag 24 augustus 2020 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 23:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat zeker. Is ook niet zo raar dat ik graag definitief wil verhuizen.
Verhuizen naar Griekenland?
Een vriendin van mijn vrouw is in 1976 getrouwd met een Griek en woont sindsdien op Rhodos. Mijn vrouw en die vriendin hebben nog altijd contact met elkaar. Er heerst buiten "het seizoen" veel armoede en werkloosheid met name op de eilanden. Toeristen zien alleen de vrolijkheid van de zomer.
Denk er goed over na gap!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 augustus 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - maandag 24 augustus 2020 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 23:03 schreef Eide het volgende:
Ja, Griekenland drijft voor een groot deel op toerisme. Het gaat daar financieel natuurlijk al bijna 15 jaar niet goed. Zo'n pandemie is catastrofaal. Datzelfde zie je in de andere Zuid-Europese landen.

Ik moet zeggen dat ik er in België niets van merkte. Wij zijn maar even ene paar daagjes eruit geweest. We zijn het huis aan het verbouwen dus het geld vliegt eruit. We wilden toch nog heel even de zinnen verzetten. Je merkt er daar echt bijna niets van. Okay, mondkapjes... maar vooral op plaatsen waar de kans op besmetting heel klein is. Oh ja, we moesten reserveren voor het zwembad.

Mensen hielden zich overigens best goed aan de aanvullende verplichtingen, hoewel veel dingen totaal niet duidelijk zijn. Terassen waar absoluut niet voldoende afstand is tussen mensen, maar zodra je zit mag het kapje af.... en op straat lopen mensen met alle ruimte om zich heen maar met kapje op. Tja.

Ik hoop gewoon dat het goed gaat lukken met het vaccin. Ik vrees dat Rusland hele grote risico's neemt met hun vaccin maar ik hoop van ganser harte dat hun vaccin blijkt te werken en veilig is.
Van de eerste tot de laatste letter: eens!!
remco k
 remco k - maandag 24 augustus 2020 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 23:03 schreef Eide het volgende:
Ja, Griekenland drijft voor een groot deel op toerisme. Het gaat daar financieel natuurlijk al bijna 15 jaar niet goed. Zo'n pandemie is catastrofaal. Datzelfde zie je in de andere Zuid-Europese landen.

Ik moet zeggen dat ik er in België niets van merkte. Wij zijn maar even ene paar daagjes eruit geweest. We zijn het huis aan het verbouwen dus het geld vliegt eruit. We wilden toch nog heel even de zinnen verzetten. Je merkt er daar echt bijna niets van. Okay, mondkapjes... maar vooral op plaatsen waar de kans op besmetting heel klein is. Oh ja, we moesten reserveren voor het zwembad.

Mensen hielden zich overigens best goed aan de aanvullende verplichtingen, hoewel veel dingen totaal niet duidelijk zijn. Terassen waar absoluut niet voldoende afstand is tussen mensen, maar zodra je zit mag het kapje af.... en op straat lopen mensen met alle ruimte om zich heen maar met kapje op. Tja.

Ik hoop gewoon dat het goed gaat lukken met het vaccin. Ik vrees dat Rusland hele grote risico's neemt met hun vaccin maar ik hoop van ganser harte dat hun vaccin blijkt te werken en veilig is.
Zeker. Griekenland zit op 20% toerisme bpp. Dat is in Frankrijk bijvoorbeeld 12%. In Griekenland meer dan de meeste landen afhankelijk van toerisme.
Eide
 Eide - donderdag 24 september 2020 - 17:27   quote  deeplink  
Het coronavirus is besmet geraakt met Zlatan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 september 2020 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 september 2020 - 17:27 schreef Eide het volgende:
Het coronavirus is besmet geraakt met Zlatan.
Zielig voor het Coronavirus hoor...hahaha
Eide
 Eide - donderdag 24 september 2020 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 september 2020 - 17:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zielig voor het Coronavirus hoor...hahaha
Brijlant hoor. Zlatan op social media:

quote:
I tested negative to Covid yesterday and positive today. No symptoms what so ever. Covid had the courage to challenge me. Bad idea
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 september 2020 - 19:57   quote  deeplink  
“Zlatan, are you scared of Corona?” “No, the Corona is scared of me ... Because I’m a lion. Lions don’t get Corona”.
“But you tested positive for Covid”
“Wrong again. Covid tested positive for Zlatan”
remco k
 remco k - donderdag 24 september 2020 - 20:23   quote  deeplink  
Zlatan is gewoon een baas. De dingen waar hij allemaal mee wegkomt zou geen andere speler aan mogen denken.

Dat hij in Amerika arriveerde en vervolgens de midden pagina koopt van de la times en er een grote blanco pagina van laat en er alleen op zet. Dear la. Your welcome.

Zlatan.
remco k
 remco k - donderdag 24 september 2020 - 20:23   quote  deeplink  
Een prachtige icoon dat de sport kleur geeft.
remco k
 remco k - donderdag 24 september 2020 - 20:24   quote  deeplink  
En nog steeds gewoon goed en fit.
AkaS
 AkaS - vrijdag 25 september 2020 - 11:13   quote  deeplink  
Warrior, ik hoop dat je een mooie vakantie hebt genoten!

Wat betreft het andere.... Tja eerlijkheid, redelijkheid zijn ondergeschikt gemaakt aan sociaal wenselijk. En wat sociaal wenselijk is, is eenzijdig door een bepaalde groep bedacht en opgedrongen. En vervolgens volkomen doorgeslagen.

Ons systeem is afgestemd op onze normen en waarden van de jaren 70/80.

Inmiddels zijn we overspoeld door culturen waar eer, trots en recht van sterkste gelden. En praten, begrip tonen en inleven als zwak wordt gezien. Daarbij speelt geloof ook nog een grote rol bij deze mensen en laat dat geloof nou erg negatief staan tov de westerse maatschappij....

Conflictsituatie is geboren en een negatieve spiraal in gang gezet.

En je mag dit vooral ook niet benoemen anders ben je een racist en er is niets viezer als een blanke west Europese racist.

Zo dat dus...

Voetbal.... ?

Wat ik bedoel te zeggen is dat we veranderen in negatieve zin en dat er nog weinig geloof in gerechtigheid is. We worden voorgelogen, bedrogen en gediscrimineerd. Dat doet wat met de maatschappij in negatieve zin.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 september 2020 door AkaS --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 september 2020 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 september 2020 - 20:23 schreef remco k het volgende:
Een prachtige icoon dat de sport kleur geeft.
Hij is briljant en heeft een geweldige persoonlijkheid, daarbij is hij ook gewoon een aardige gozer(al denkt van der Vaart daar anders over). Daarom komt hij ook met alles weg, maar ik hou wel van die arrogantie, maar hij laat het ook gewoon zien op het veld!

Bij Ajax werd hij in het begin door bepaalde trieste "supporters" uitgefloten als hij een verkeerde bal aanname had. Dat vond hij vreselijk en daar heeft hij het nog over, maar misschien heeft dat hem ook wel geholpen om te zijn wie hij nu is.

En dan Van Gaal.. VAn Gaal vond zich groter dan Zlatan en stuurde hem weg naar Juventus in de winterstop, onder het mom we hebben je niet nodig om kampieon te worden. Lastige persoonlijkheden moesten snel weg daar.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 september 2020 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 11:13 schreef AkaS het volgende:
Warrior, ik hoop dat je een mooie vakantie hebt genoten!

Wat betreft het andere.... Tja eerlijkheid, redelijkheid zijn ondergeschikt gemaakt aan sociaal wenselijk. En wat sociaal wenselijk is, is eenzijdig door een bepaalde groep bedacht en opgedrongen. En vervolgens volkomen doorgeslagen.

Ons systeem is afgestemd op onze normen en waarden van de jaren 70/80.

Inmiddels zijn we overspoeld door culturen waar eer, trots en recht van sterkste gelden. En praten, begrip tonen en inleven als zwak wordt gezien. Daarbij speelt geloof ook nog een grote rol bij deze mensen en laat dat geloof nou erg negatief staan tov de westerse maatschappij....

Conflictsituatie is geboren en een negatieve spiraal in gang gezet.

En je mag dit vooral ook niet benoemen anders ben je een racist en er is niets viezer als een blanke west Europese racist.

Zo dat dus...

Voetbal.... ?

Wat ik bedoel te zeggen is dat we veranderen in negatieve zin en dat er nog weinig geloof in gerechtigheid is. We worden voorgelogen, bedrogen en gediscrimineerd. Dat doet wat met de maatschappij in negatieve zin.
Whahaha, die stukjes van jou zijn steeds beter aan het worden, maar je hebt ook hier vind ik een punt!!
remco k
 remco k - vrijdag 25 september 2020 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 11:13 schreef AkaS het volgende:
Warrior, ik hoop dat je een mooie vakantie hebt genoten!

Wat betreft het andere.... Tja eerlijkheid, redelijkheid zijn ondergeschikt gemaakt aan sociaal wenselijk. En wat sociaal wenselijk is, is eenzijdig door een bepaalde groep bedacht en opgedrongen. En vervolgens volkomen doorgeslagen.

Ons systeem is afgestemd op onze normen en waarden van de jaren 70/80.

Inmiddels zijn we overspoeld door culturen waar eer, trots en recht van sterkste gelden. En praten, begrip tonen en inleven als zwak wordt gezien. Daarbij speelt geloof ook nog een grote rol bij deze mensen en laat dat geloof nou erg negatief staan tov de westerse maatschappij....

Conflictsituatie is geboren en een negatieve spiraal in gang gezet.

En je mag dit vooral ook niet benoemen anders ben je een racist en er is niets viezer als een blanke west Europese racist.

Zo dat dus...

Voetbal.... ?

Wat ik bedoel te zeggen is dat we veranderen in negatieve zin en dat er nog weinig geloof in gerechtigheid is. We worden voorgelogen, bedrogen en gediscrimineerd. Dat doet wat met de maatschappij in negatieve zin.
Je beschrijft onze intolerantie in de samenleving perfect.

Een persoon ( als ze dat al is) zoals famke luis vat voor mij alles samen wat er mis is met de huidige maatschappij.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 25 september 2020 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Je beschrijft onze intolerantie in de samenleving perfect.

Een persoon ( als ze dat al is) zoals famke luis vat voor mij alles samen wat er mis is met de huidige maatschappij.
Whahahahaha, Famke Louis, ongelofelijk toch zo iemand? 2 hersencellen, niet verdiepen in feiten. geweldig. Ik heb me deze week kostelijk vermaakt en nu gaat het haar nog geld kosten ook, de een na de ander wilt niet geassocieerd worden met haar en ik hoop dat die anderen artiesten net zo hard geraakt worden.

Zij had wel ballen om te laten zien op TV hoe dom ze is, misschien naief... De rest heeft maar snel de hashtag weggehaald.
Loetje
 Loetje - vrijdag 25 september 2020 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Je beschrijft onze intolerantie in de samenleving perfect.

Een persoon ( als ze dat al is) zoals famke luis vat voor mij alles samen wat er mis is met de huidige maatschappij.
Verkeerde mensen krijgen podiums he, net als die anti coronagroep. En al die mensen krijgen een podium en vanuit daar gaat het helemaal mis.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 26 september 2020 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 19:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Verkeerde mensen krijgen podiums he, net als die anti coronagroep. En al die mensen krijgen een podium en vanuit daar gaat het helemaal mis.
en hoe... die achterlijke folders liggen gewoon hier in de supermarkt.. heb ze al paar meer weggehaald en se chef zal eroptoezien dat ze er niet weer kwamen te liggen.. echt wat een volk hier in nl..
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 september 2020 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 15:26 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Whahahahaha, Famke Louis, ongelofelijk toch zo iemand? 2 hersencellen, niet verdiepen in feiten. geweldig. Ik heb me deze week kostelijk vermaakt en nu gaat het haar nog geld kosten ook, de een na de ander wilt niet geassocieerd worden met haar en ik hoop dat die anderen artiesten net zo hard geraakt worden.

Zij had wel ballen om te laten zien op TV hoe dom ze is, misschien naief... De rest heeft maar snel de hashtag weggehaald.
Ik dacht er net zo over. Wat een domme trut is die Famke Louise. Ik had echt nog nooit van haar gehoord. Leuk dat jij vindt dat zij twee hersencellen heeft, maar volgens mij heeft dat domme wicht er maar één, die zij bovendien niet gebruikt! Hoe stupide en onnozel kun je zijn!

Voor dat soort stommeriken hoop ik oprecht dat zij Covid-19 oplopen en dat de dienstdoende artsen vervolgens zeggen: "wij doen nu ook even niet mee...".
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 september 2020 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 11:13 schreef AkaS het volgende:
Warrior, ik hoop dat je een mooie vakantie hebt genoten!

Wat betreft het andere.... Tja eerlijkheid, redelijkheid zijn ondergeschikt gemaakt aan sociaal wenselijk. En wat sociaal wenselijk is, is eenzijdig door een bepaalde groep bedacht en opgedrongen. En vervolgens volkomen doorgeslagen.

Ons systeem is afgestemd op onze normen en waarden van de jaren 70/80.

Inmiddels zijn we overspoeld door culturen waar eer, trots en recht van sterkste gelden. En praten, begrip tonen en inleven als zwak wordt gezien. Daarbij speelt geloof ook nog een grote rol bij deze mensen en laat dat geloof nou erg negatief staan tov de westerse maatschappij....

Conflictsituatie is geboren en een negatieve spiraal in gang gezet.

En je mag dit vooral ook niet benoemen anders ben je een racist en er is niets viezer als een blanke west Europese racist.

Zo dat dus...

Voetbal.... ?

Wat ik bedoel te zeggen is dat we veranderen in negatieve zin en dat er nog weinig geloof in gerechtigheid is. We worden voorgelogen, bedrogen en gediscrimineerd. Dat doet wat met de maatschappij in negatieve zin.
. Ouwe

Weet alleen niet meer waar de discussie over ging, ben alweer toe aan vakantie met die gekken hier in Nederland! ;-)
nummer10
 nummer10 - maandag 28 september 2020 - 15:05   quote  deeplink  
bye bye publiek..
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2020 - 16:18   quote  deeplink  
Uitgelekte coronamaatregelen van het kabinet (vanavond in persconferentie): geen publiek meer bij amateursport alsmede professionele sport zoals eredivisie. Je kon er op wachten.
nummer10
 nummer10 - maandag 28 september 2020 - 16:54   quote  deeplink  
De belangrijkste punten uit het ACC:
* Het gaat niet goed met het aantal besmettingen, IC- en ziekenhuisopnames. Deze getallen zullen in de komende dagen zeker oplopen. We moeten nu maatregelen nemen om de R-waarde (1,3) weer onder de 1 te brengen (0,9).
* Landelijk worden extra maatregelen genomen. Het doel is hierbij: “een lock down voorkomen door de komende 3 weken de (sociale) contacten drastisch te beperken. Hiertoe nemen we landelijke maatregelen die hard ingrijpen in ons leven. Veel mensen en (sport/horeca)-locaties hebben zich goed gehouden aan de richtlijnen, maar het is niet genoeg om de R-waarde naar beneden te krijgen. Vandaar de maatregelen, niet als straf, maar omdat het moet.
* Landelijk de norm voor gezelschappen (ook thuis) wordt max 4.
* Landelijk: thuiswerken is de norm. Werkgevers dienen dit strikt te handhaven. Zij worden aangesproken op overtredingen. Sluiting tot 14 dagen van een locatie kan een gevolg zijn van een overtreding.
* Landelijk: er komt een registratie bij contactberoepen, zodat de BCO beter uitvoerbaar wordt.
* Landelijk: per ruimte binnen geldt een max van 30 personen (dus met max 4 mensen naar een restaurant, waar max 30 personen zitten). Een voorzitter van de veiligheidsregio mag een ontheffing geven voor een grote zaal die zich bewezen aan de richtlijnen houdt. Hier wordt gedoeld op Ahoy, Melkweg.
* Landelijk: buiten geldt een max van 50 personen (uitlegbaar, want buiten veiliger).
* Landelijk: eet- en drinkgelegenheden krijgen een inloop-stop om 21.00u en gaan om 22.00u dicht. Ook de bar in de bioscoop.
* Landelijk: bij doorstroom locaties (musea, dierentuin) moet gereserveerd worden in een tijdvak en geldt een maximum aantal bezoekers (afh. van de locatie).
* Landelijk: geen publiek bij sport, niet bij amateursport, niet bij profs.
* Landelijk: in de supermarkt weer alleen toegang met een karretje, met een deurbeleid. Karretje wordt weer ontsmet. Kwetsbare groepen krijgen mogelijk weer ‘bloktijden’.
* G3: Reizen van en naar Amsterdam (stad), Rotterdam (stad) en Den Haag (stad): alleen noodzakelijke reizen worden gemaakt naar en van de 3 betreffende steden. Vitale processen zijn uitzondering, een ernstig zieke moeder ook. Onderwijs (basis, voortgezet) gaat door. Voor studenten wordt nog vandaag vergaderd met OCW. De reis van leraren naar school is een noodzakelijke reis.
* Op 20 oktober worden de maatregelen geëvalueerd. De herfstvakantie valt in deze periode. Hotel boeken in de G3 zal niet mogelijk zijn. Een huisje boeken in Drenthe wel (maar kan dat ook door iemand uit Amsterdam? Hier wordt nader over gecommuniceerd …). BuZa vraagt aandacht voor een helder bericht aan (buitenlandse) toeristen.
* Vandaag wordt een evaluatierapport over mondkapjes (van de Gemeente Amsterdam) aan het OMT voorgelegd voor een advies. Dit advies zal volgende week komen.
* Vandaag spreken MinJenV en de Voorzitters van de Veiligheidsregio’s nog over de uitwerking van bovenstaande maatregelen. Mogelijk verandert er nog iets in detail.
* De maatregelen worden vanavond bekend gesteld in een persconferentie. Dinsdag 18.00u gaan de maatregelen in.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 29 september 2020 - 12:08   quote  deeplink  
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5186885/lid-omt-aanpak-kabinet-coronabesmettingen-verpleeghuizen-te-mager

goed stukje of nahja goed.. erg genoeg... over het telaat handelen van het kabinet...
remco k
 remco k - donderdag 01 oktober 2020 - 12:04   quote  deeplink  
https://www.nu.nl/coronavirus/6079764/zo-streng-is-ons-coronabeleid-vergeleken-met-dat-in-de-landen-om-ons-heen.html

Een interessante meet methode over de maatregelen van Nederland en de landen om ons heen.

Zoals te zien, zijn er hele kleine verschillen, en doet Nederland het qua strengheid dus gemiddeld.

In tegenstelling tot wat sommige mensen hier verkondigen, heeft Nederland in Maart en April zelfs tegen de bovenkant aan ingegrepen..
remco k
 remco k - donderdag 01 oktober 2020 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2020 - 12:08 schreef nummer10 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5186885/lid-omt-aanpak-kabinet-coronabesmettingen-verpleeghuizen-te-mager

goed stukje of nahja goed.. erg genoeg... over het telaat handelen van het kabinet...
Het is de mening van een lid van het OMT..
remco k
 remco k - dinsdag 06 oktober 2020 - 12:27   quote  deeplink  
Nu Ajax in mijn beleving onterecht bekritiseerd wordt over het uitkeren van bonussen, vond ik het wel even goed om onderstaand stukje te posten.

Ajax Showtime » Bijzaken en geruchten » Meijaard: 'De bonussen zijn in september '19 uitgekeerd'
Meijaard: 'De bonussen zijn in september '19 uitgekeerd'BartVeenstra, 06-10-2020 om 10:00, 2234 views, Financieel Dagblad |
Shop nu het nieuwe Ajax-uitshirt 2020-2021!

De Raad van Commissarissen van Ajax heeft met het uitkeren van enkele bonussen aan directieleden een weloverwogen keuze gemaakt, zo vertelt president-commissaris Leen Meijaard in het Financieel Dagblad. De Amsterdamse club keerde bonussen uit aan de directie, al gebeurde dat al in september van 2019.

In het jaarverslag viel al te lezen dat Ajax enkele bonussen uitkeerde aan directieleden, terwijl vanwege de coronacrisis ook enkele bonussen juist niet werden uitgekeerd. Toch kregen directieleden Edwin van der Sar (200.000 euro), Marc Overmars (250.000 euro) en Menno Geelen (15.000 euro) een bonus. Het Financieel Dagblad schrijft nu dat bedrijven geen bonussen mogen uitkeren aan de top bij het ontvangen van overheidssteun.

Meijaard, RvC-lid van Ajax, legt uit waarom enkele bonussen zijn uitgekeerd. 'De bonus is toegekend vanwege het kwalificeren voor de Champions League in augustus 2019 en in september 2019 uitgekeerd', zegt Meijaard. Advocaten en accountants van Deloitte hebben die bonusuitkering beoordeeld en goedgekeurd. 'Je moet weten dat bonussen voor de directie geen klein ding is. Het speelde zeker mee in de afweging bij het aanvragen van de overheidssteun.'

Bij Ajax meent men de bonussen uit te kunnen keren, omdat het een afwijkend boekjaar betreft. De Amsterdamse club kent een boekjaar van 1 juli tot en met 30 juni. Andere bedrijven werken juist met een kalenderjaar. Of de uitgekeerde bonussen gerechtvaardigd zijn, zal afhankelijk zijn van wat het kabinet als boekjaar beschouwt.

Er moet ook nog bekeken worden of Ajax recht heeft op de vier miljoen euro aan overheidssteun. Die steun is een voorschot en later wordt beoordeeld of dit bedrag echt nodig was om de coronacrisis te doorstaan. Als Ajax vier miljoen euro terug moet betalen, hoeft het geen rekening meer te houden met bonuslimitaties.

Geen bonussen in coronatijd bij Ajax
Nadat in maart de coronacrisis begon, zijn er bij Ajax geen bonussen uitgekeerd, ook niet in de periode NOW-1. De spelers, stafleden en directieleden zijn toen salaris gaan inleveren. De directieleden ontvingen geen jaarbonus, geen kampioensbonus en ook voor het bereiken van de Champions League in 2020 werd geen bonus uitgekeerd.

Dit lijkt me glashelder en gewoon goed te verantwoorden..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 oktober 2020 - 12:46   quote  deeplink  
kortom dit geld is nog van voor het corona gebeuren als ik het goed begrijp en gewoon te rechtvaardigen... maar wat een geld gaat er in om...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 oktober 2020 door nummer10 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5173
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0283460