BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - maandag 16 maart 2020 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 18:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat China betreft ben ik het 100% eens met Eide. Het was daar al een paar jaar bekend, maar men deed er niets mee. Het werd vakkundig weggemoffeld.
Ik heb het over erna, toen echt de pleuris uitbrak. Maar we zullen gaan merken welke gevolgen we gaan krijgen van het reageren. Want het grotendeels gaat het virus krijgen
Loetje
 Loetje - maandag 16 maart 2020 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 19:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is pure onzin. Het RIVM maakt cijfers bekend over mensen die positief zijn getest. Uit andere ziektegevallen is bekend dat het werkelijk aantal besmetting waarschijnlijk hoger ligt. Het voorbeeld daar bij was de griep. Er waren vorig jaar 400.000 geregistreerde griepbesmettingen met zo'n 3.000 dodelijke slachtoffers. Dat betekent dat het werkelijk aantal Nederlanders met griep over dat jaar zo'n 2,5 miljoen was.

Datzelfde is aan de hand met Corona. De meeste mensen ontwikkelingen namelijk geen of slechts milde symptomen. Daar liegt het RIVM helemaal niet over. Die schatting van 6.000 besmetting is een wiskundige schatting van de GGD-directeur. Het RIVM heeft steeds gesteld dat dit om het aantal positief geteste mensen is niets meer, niets minder.

Met alle respect Loetje, maar je lult nu echt uit je nek. Dit is zoeken naar een stok om mee te slaan maar wat jij zegt is pertinent niet waar.
Dat mag jij vinden Eide, ik ga er verder niet eens op in. Jij mag vinden wat jij vind gap en ik zie het op mijn manier.

En het RIVM liegt wel degelijk, dat is het enige wat ik erover zeg. Want het wordt nog altijd niet serieus genomen als tal van mensen die duidelijke symptomen hebben niet eens getest worden en daarmee besmettingsgevaar hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2020 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - maandag 16 maart 2020 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 19:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Een andere keuze is er niet. Ga rustig dat artikel van de Washington Post lezen die ik eerder heb geplaatst. Dat is echt een goed artikel wat uitermate goed illustreert wat Rute hier voorstelt.
begrijp het wel.. maar waarom volgen wij niet gewoon italie etc.. er word al gezegt dit serieus tenemen vanuit die landen.. en ik krijg het gevoel dat dit niet gebeurt door mensen bewust besmet telaten raken
Eide
 Eide - maandag 16 maart 2020 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 19:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

begrijp het wel.. maar waarom volgen wij niet gewoon italie etc.. er word al gezegt dit serieus tenemen vanuit die landen.. en ik krijg het gevoel dat dit niet gebeurt door mensen bewust besmet telaten raken
Omdat we juist niet willen wat er in Italie gebeurt. Daar leip het aantal besmettingen ongecontroleerd op. Wat we hier in Nederland willen bereiken is dat het aantal besmettingen behandelbaar blijft zolang er nog geen vaccine beschikbaar is.

Ik weet niet precies waar ik het las, maar Nederland heeft ongeveer 1200 IC-bedden. Daarvan zijn er normaliter 800 gevuld. Er worden nu 50 a 60 COVID-19 patienten IC-bedden innnemen. Waar het om gaat is dat dat aantal niet ongecontroleerd gaat oplopen zoals in Italie. Daar moeten ze mensen boven de 70 weren van de Intensive Care.

We zijn Italie ruim voor.
Loetje
 Loetje - maandag 16 maart 2020 - 19:36   quote  deeplink  
Nouja Eide, jij zult het beter weten en bent politiek meer onderlegd. Ga louter af op wat ik mee krijg.

Verder geen aanval ofzo

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2020 door Loetje --
Eide
 Eide - maandag 16 maart 2020 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 19:36 schreef Loetje het volgende:
Nouja Eide, jij zult het beter weten en bent politiek meer onderlegd. Ga louter af op wat ik mee krijg.

Verder geen aanval ofzo
Ik kan er ook gewoon naast zitten, maar vooralsnog lijken we de hoeveelheid IC-patienten onder controle te hebben. In Italië waren ze al aan het triageren (is dat een woord?) toen ze maatregels begonnen te nemen.

Ik hoop van ganser harte dat we het beheersbaar kunnen houden met z'n allen.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 maart 2020 - 20:26   quote  deeplink  
kijk maat wat ze in wuhan zeggen, preventie is de beste remedie, dus dicht gooien die handel en dus niks gedosseert verspreiden.. dus wat elk ander land dus in eu doet.. dus waarom niet hier..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2020 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - maandag 16 maart 2020 - 22:13   quote  deeplink  
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/mark-rutte-neemt-onaanvaardbaar-risico-groepsimmuniteit-strategie-covid-19/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Eide
 Eide - maandag 16 maart 2020 - 22:30   quote  deeplink  
Voor de vergelijking met Italië.

Nederland is een stuk eerder begonnen met “social distancing” (eerder als in: toen het aantal besmettingen nog lager was) dan Italië (ook omdat wij meer voorkennis en voorbereidingstijd hadden).

En voor een virus dat zich elke 6 dagen verdubbelt kan een paar dagen minder verspreiding heel veel verschil maken.

Noord-Italië ging op 8 maart slot bij 7375 besmettingen.
Nederland ging op 12 maart op slot (geen evenementen meer, thuiswerken etc.) bij 614 besmettingen.

Even heel simpel, als het virus elke 6 dagen verdubbelt en NL net zo “laat” was als Italië met maatregelen, dan zouden wij pas ergens eind volgende week doen, wat we eind vorige week deden. Dus we lijken 2 weken voor te lopen op Italië, qua maatregelen.

Het enige verschil met Italië op het gebied van maatregelen is dat je in Italië zelf een document moet invullen waarom je wel op straat bent. In Nederland zegt men dat je aan “social distancing” maar hoef je geen zelf ingevuld papiertje bij je te hebben en mag je nog voor niet-essentiële zaken buiten zijn. Verder zullen er vanzelfsprekend mensen andere ideeën hebben. Ik denk dat het huidige regime in Italië en Frankrijk niet houdbaar is. Ik denk dat ze het virus er niet beter mee onder controle zullen houden dan nu terwijl ze het land ten gronde richten.

Het virus is niet uit te roeien. Je kunt het met een complete lockdown misschien over een paar maanden weg hebben uit bepaalde gebieden, maar het kan zo weer de kop op steken. Als je één keer in die lockdown zit, moet je all in gaan. En blijven. Die schade is, hoe vervelend het ook is om te rekenen met de waarde van een mensenleven, op lange termijn veel ingrijpender dan proberen de uitbraak gecontroleerd te laten verspreiden. Duikt het weer op, dan ben je ook verplicht opnieuw die maatregel in te stellen.

Ik heb vertrouwen in de aanpak die Nederland kiest. Wetenschappelijk onderbouwd, met oog voor mens en toekomst. We zullen moeten accepteren dat dit mensenlevens kost. Iedereen verplicht ophokken duurt maanden en dat is minder houdbaar dan mikken op groepsimmuniteit. Vooralsnog kunnen de ziekenhuizen het aan. Dan ga je niet je zwaarste middel al inzetten. Je kunt daarna niet meer terug.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2020 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 16 maart 2020 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 20:26 schreef nummer10 het volgende:
kijk maat wat ze in wuhan zeggen, preventie is de beste remedie, dus dicht gooien die handel en dus niks gedosseert verspreiden.. dus wat elk ander land dus in eu doet.. dus waarom niet hier..
Er is geen enkel land dat aan preventie doet. Het is er immers al en je gaat het niet wegkrijgen zolang er geen vaccin is.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 maart 2020 - 23:05   quote  deeplink  
ik weet het allemaal ook niet mensen... weet enkel dat ik het niks vind, nog niet eens zo zeer voor mezelf.. wel voor de mensen om mij heen, een moeder die bijv net hersteld is van kanker, mijn pa die chronisch zwaar ziek is en standaard al de longen uit zijn lijf hoest.. enige die ik het gun is mijn ex vrouw die mijn zoon geestelijk kapot maakt ondanks dat hij 24/7 hier woond (die strijd is gewonnen alleen houd zij niet op naar hem toe en mij met van alles en nog wat)... vandaar ook mijn rare reacties soms, excuus daarvoor de afgelopen tijd..
maar tenhag blijft een kut trainer ;) (dikke knipoog natuurlijk)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 maart 2020 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - maandag 16 maart 2020 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 23:05 schreef nummer10 het volgende:
ik weet het allemaal ook niet mensen... weet enkel dat ik het niks vind, nog niet eens zo zeer voor mezelf.. wel voor de mensen om mij heen, een moeder die bijv net hersteld is van kanker, mijn pa die chronisch zwaar ziek is en standaard al de longen uit zijn lijf hoest.. enige die ik het gun is mijn ex vrouw die mijn zoon geestelijk kapot maakt ondanks dat hij 24/7 hier woond (die strijd is gewonnen alleen houd zij niet op naar hem toe en mij met van alles en nog wat)... vandaar ook mijn rare reacties soms, excuus daarvoor de afgelopen tijd..
maar tenhag blijft een kut trainer ;) (dikke knipoog natuurlijk)
Oef, wat een heftig bericht is dit. Heel veel sterkte ermee.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 maart 2020 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 23:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oef, wat een heftig bericht is dit. Heel veel sterkte ermee.
slikken, rug rechten, en door.. altijd gedaan.. maar dan hoop ik dat jullie mijn vreemde berichten soms snappen. over van alles en nog wat van trainer tot pandemie, ik ben ook geen typer die dingen goed uit kan leggen via het typen, ben meer iemand die het van de mondelinge communicatie moet hebben ;)
Pietje
 Pietje - maandag 16 maart 2020 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 23:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

slikken, rug rechten, en door.. altijd gedaan.. maar dan hoop ik dat jullie mijn vreemde berichten soms snappen. over van alles en nog wat van trainer tot pandemie, ik ben ook geen typer die dingen goed uit kan leggen via het typen, ben meer iemand die het van de mondelinge communicatie moet hebben ;)
Dat snap ik goed hoor. Het is je vergeven, althans door mij ;-)
Niet iedereen blinkt uit met typen en de Nederlandse taal.
Nogmaals veel sterkte met je privé-omstandigheden. Houd moed.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 maart 2020 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 23:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat snap ik goed hoor. Het is je vergeven, althans door mij ;-)
Niet iedereen blinkt uit met typen en de Nederlandse taal.
Nogmaals veel sterkte met je privé-omstandigheden. Houd moed.
komt goed ouwe, brederug !
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 18 maart 2020 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 19:19 schreef Eide het volgende:
Ik vond het een sterke toespraak van Mark Rutte.

Ik besef mij eigenlijk nog altijd niet wat nu de consequenties nu gaan zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige maatregels op deze manier maanden overeind blijven, maar dat lijkt wel de strekking van de toespraak van Rutte.

Het is echt ongekend wat er nu gebeurt.
Ik vond het ook echt een heel sterk optreden van Rutte. Hij was realistisch, en alles was op feiten gebaseerd.
Iedereen weet dat je dit geen maanden kan volhouden, maar we gaan het virus ook niet kunnen indammen. Dat is nu wel duidelijk, alleen hoopt men dat er een medicijn komt in die tussentijd dat snel geproduceerd kan gaan worden. Nederland heeft al een antilichaam gevonden, maarja hoelang gaat het kosten voordat dit in een medicijn beschikbaar is

Als er niet iets op korte termijn beschikbaar komt, dan gaan we naar de volgende fase en dat is survival of the fittest. Ofwel, alles wordt weer open gegooid en helaas maar waar, de sterkste blijft leven, want landen kunnen echt in serieuze problemen komen en er zijn landen waar het volk straks gaat uitbreken en plunderen.

Gelukkig is dit virus niet heel erg dodelijk, wel hardnekkig. Het kan ons allemaal raken en veroorzaakt uiteindelijk meer doden dan de normale griepvirus, als het net zoveel mensen treft.

kijk maar naar 1918, kijk maar even naar Netflix Pandemie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 maart 2020 - 16:12   quote  deeplink  
Dat gezeik over zogenaamde experts! Wat voor experts? Die studie hebben gedaan, maar dit eigenlijk nooit in de praktijk hebben meegemaakt en waar het land nu zogenaamd naar moet luisteren! Mijn advies, gewoon doen wat je zelf het beste acht! Stomme experts die nu ineens op een voetstuk treden en denken dat zij het allemaal wel even weten! Hou toch op!
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2020 - 17:34   quote  deeplink  
Nou, ik vertrouw toch liever op experts voor wie dit hun voltijd baan is en ervoor geleerd hebben dan mijzelf met nul verstand dat epidemiologie en virologie. Ik bedoel, ik laat de groenteboer ook niet aan m'n auto sleutelen, dat laat ik ook over aan de monteur die er expert in is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 maart 2020 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2020 - 17:34 schreef Eide het volgende:
Nou, ik vertrouw toch liever op experts voor wie dit hun voltijd baan is en ervoor geleerd hebben dan mijzelf met nul verstand dat epidemiologie en virologie. Ik bedoel, ik laat de groenteboer ook niet aan m'n auto sleutelen, dat laat ik ook over aan de monteur die er expert in is.
Dat is nog wel een heel verschil. Een automonteur is dagelijks bezig met zijn werk. Een zogenaamde expert heeft een studie gedaan, maar hier in werkelijkheid nooit mee te maken gehad. Die kan dus ook niet weten hoe een bepaald virus rondwaart, maar enkel afgaan op wat er in de wereld gebeurd! Raar is het wel dat de expertise en wat goed is van de Nederlandse experts volledig indruist tegen de rest van Europa. Italiaanse experts, waaronder dus schijnbaar 1 van werelds beste experts, snapt niet waarom Nederland zo laks is. Maar wij blijven maar vertrouwen op onze zogenaamde experts. Daarnaast zouden we immuniteit als boventoon hebben. Ondertussen is een vrouw in Japan voor de 2e keer besmet. Daar gaat het hele verhaaltje om immuun te worden en een muur te maken!! Dit virus is niet te voorspellen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 18 maart 2020 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2020 - 21:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is nog wel een heel verschil. Een automonteur is dagelijks bezig met zijn werk. Een zogenaamde expert heeft een studie gedaan, maar hier in werkelijkheid nooit mee te maken gehad. Die kan dus ook niet weten hoe een bepaald virus rondwaart, maar enkel afgaan op wat er in de wereld gebeurd! Raar is het wel dat de expertise en wat goed is van de Nederlandse experts volledig indruist tegen de rest van Europa. Italiaanse experts, waaronder dus schijnbaar 1 van werelds beste experts, snapt niet waarom Nederland zo laks is. Maar wij blijven maar vertrouwen op onze zogenaamde experts. Daarnaast zouden we immuniteit als boventoon hebben. Ondertussen is een vrouw in Japan voor de 2e keer besmet. Daar gaat het hele verhaaltje om immuun te worden en een muur te maken!! Dit virus is niet te voorspellen.
dit zei ik gelijk al... nederland wil weer het braafste jongetje zijn van de klas en wil de rest van de wereld laten zien hoe goed ze zijn, tot dat dit compleet misgaat aangezien men er nog te weinig van weet.. voor mijn gevoel fucken ze met onze gezondheid en heb mooi mijn lockdown aan het houden ;) potje bier, beetje gamen en boven al thuiswerken..
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2020 - 21:40   quote  deeplink  
Dan doe je dus precies wat de overheid, op advies van het RIVM, ons opdraagt om te doen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 18 maart 2020 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2020 - 21:40 schreef Eide het volgende:
Dan doe je dus precies wat de overheid, op advies van het RIVM, ons opdraagt om te doen.
snap ik eide, alleen aan de andere kant willen ze het ook verspreiden.. hoe wil je dat dan doen als je thuis moet zitten, dit zou betekenen dat ze straks weer alles gedosseerd open gaan gooien en zo dus mondjesmaat dit opzettelijk willen verspreiden, en daar pas ik voor eerlijk gezegt.. zoiets doe je als je weet wat het medicijn is voor dit virus of wat de juiste behandeling is..
nummer10
 nummer10 - woensdag 18 maart 2020 - 22:19   quote  deeplink  
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/paniek-neemt-toe-in-italie-475-doden-in-een-dag-4207-nieuwe-besmettingen/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

willen wij nu echt niet geloven dat het verspreiden gewoon simpel weg niet gaat werken ?
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2020 - 22:37   quote  deeplink  
Dat zeggen de experts niet. Het virus is er nu eenmaal en zal niet zomaar weg gaan. Ook niet met een "lock down". Het doel is de druk op de intensive care-afdelingen beheersbaar houden. Niet om het virus te beschermen of immuniteit op te bouwen. Het gaat om het beheersbaar houden van het virus tot er meer informatie is over behandelmogelijkheden.

Daarnaast neemt Nederland vrijwel dezelfde maatregelen als Belgie, Frankrijk en veel andere landen. Het enige verschil met Belgie is dat bepaalde winkels verplicht dicht hoeven. Nu houdt België de kappers open... want essentieel of zo. Kortom; het zijn semantische verschillen meer dan dat er echt andere maatregels worden genomen.

Het belangrijkste is dat mensen gewoon doen wat de overheid zegt. Mijn vrouw werkt bij BCC. Vandaag alleen ouderen binnen gehad die lekker als kopppeltje binnen komen en zich vooral niet aan "social distancing" houden. Of een filmpje van een kroegbaas die gewoon open is, ondanks het verbod. Tegen stupiditeit kan je niet opboksen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2020 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2020 - 22:48   quote  deeplink  
Overigens heel opvallend als je op de kaart van het RIVM kijkt. Uden en Boekel zijn samen goed voor 15% van de COVID19 besmettingen terwijl ze 0.3% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen. In absolute aantallen zijn Breda en Tilburg koplopers. Carnaval waarschijnlijk. Tegen stupiditeit kan je niet opboksen.

Helaas gaan we pas over een week merken wat het effect van de huidige maatregels is. Aangezien het virus elke 5 a 6 dagen verdubbeld hebben we tegen die tijd waarschijnlijk 5.000 a 6.000 positief geteste besmette mensen. Dan pas gaan we het effect van de huidige maatregels zien omdat dan het aantal nieuwe besmettingen zou moeten afvlakken.
nummer10
 nummer10 - woensdag 18 maart 2020 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2020 - 22:37 schreef Eide het volgende:
Dat zeggen de experts niet. Het virus is er nu eenmaal en zal niet zomaar weg gaan. Ook niet met een "lock down". Het doel is de druk op de intensive care-afdelingen beheersbaar houden. Niet om het virus te beschermen of immuniteit op te bouwen. Het gaat om het beheersbaar houden van het virus tot er meer informatie is over behandelmogelijkheden.

Daarnaast neemt Nederland vrijwel dezelfde maatregelen als Belgie, Frankrijk en veel andere landen. Het enige verschil met Belgie is dat bepaalde winkels verplicht dicht hoeven. Nu houdt België de kappers open... want essentieel of zo. Kortom; het zijn semantische verschillen meer dan dat er echt andere maatregels worden genomen.

Het belangrijkste is dat mensen gewoon doen wat de overheid zegt. Mijn vrouw werkt bij BCC. Vandaag alleen ouderen binnen gehad die lekker als kopppeltje binnen komen en zich vooral niet aan "social distancing" houden. Of een filmpje van een kroegbaas die gewoon open is, ondanks het verbod. Tegen stupiditeit kan je niet opboksen
mee eens ouwe.. ook in de winkel gewoon soms de neiging om er 1 neer te schoppen.. bij ons bij tmobile thuis klantenservice perfect gefixt overigens.. ik werk al ruim 3 jaar merendeel thuis als backoffice.. maar nu werken we allemaal thuis, zelfs de nieuwe mensen van het normale klantenservice die eigenlijk nog niet in aanmerking kwamen.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 07:42   quote  deeplink  
Ik kan niet thuiswerken in mijn werk. De oplossing hier is de aankomende weken maximaal 50% van het team aanwezig. Bij verkoudheid gewoon ziek melden en collega's uit kwetsbare gezinssituaties blijven ook thuis.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 19 maart 2020 - 09:40   quote  deeplink  
Nummer 10 kijk even naar Pandemic op netflix. Daarbij het virus kan zich zo goed versprijden dankzij het egoisme van teveel mensen. Mensen die laconiek zijn en geen verantwoordelijkheid nemen en maar kijken wat de overheid doet en zelf dit als een soort vakantie zien.
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 maart 2020 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 09:40 schreef Ajax we love you het volgende:
Nummer 10 kijk even naar Pandemic op netflix. Daarbij het virus kan zich zo goed versprijden dankzij het egoisme van teveel mensen. Mensen die laconiek zijn en geen verantwoordelijkheid nemen en maar kijken wat de overheid doet en zelf dit als een soort vakantie zien.
weet ik kerel, daarom zou ik voor veel strengere maatregelen zijn..
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 maart 2020 - 09:45   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2020 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 maart 2020 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 07:42 schreef Eide het volgende:
Ik kan niet thuiswerken in mijn werk. De oplossing hier is de aankomende weken maximaal 50% van het team aanwezig. Bij verkoudheid gewoon ziek melden en collega's uit kwetsbare gezinssituaties blijven ook thuis.
doen teminste iets..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 19 maart 2020 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 09:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

weet ik kerel, daarom zou ik voor veel strengere maatregelen zijn..
Ja ik ook, Rutte zei ook dat we vertsandige mensen hebben in ons land. Die zijn er ook, maar helaas ook heel veel domme mensen en die gaan uitjes regelen om samen naar de supermarkt met alle kinderen te gaan, soms 3x per dag.
Zie nog steeds mensen lekker de hond uit laten en dicht bij elkaar staan.
In de supermarkt zie ik ook nog steeds de casssieres zonder handschoenen, iedereen raakt producten aan en geloof me, veel mensen wassen na het boodschappen doen niet hun handen, maar de verpakkingen prodcuten kunnen ook al besmet zijn.

Het is een beetje dweilen met de kraan open, maar een grote lockdown zou niet verkeerd zijn, omdat we teveel naieve mensen onder ons hebben. Dit gaat onds allemaal hard raken ook in de portemonnee!

1 voordeel, we krijgen wel schonere lucht
Merel
 Merel - donderdag 19 maart 2020 - 12:10   quote  deeplink  
@pietje dat klopt! Oppassen.nl is een erg handig platform. Ik zag op social media dat je daar nu 70% korting krijgt als ouder! De kortingscode is BABYSITS70. Misschien hebben jullie hier iets aan.
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2020 - 16:12 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dat gezeik over zogenaamde experts! Wat voor experts? Die studie hebben gedaan, maar dit eigenlijk nooit in de praktijk hebben meegemaakt en waar het land nu zogenaamd naar moet luisteren! Mijn advies, gewoon doen wat je zelf het beste acht! Stomme experts die nu ineens op een voetstuk treden en denken dat zij het allemaal wel even weten! Hou toch op!
Dat ben ik totaal niet met je eens. Het covid-19 virus is volstrekt nieuw, nog nooit eerder vertoond in de gezondheidszorg. Dus het is logisch dat de deskundigen aan het zoeken en aan het experimenteren zijn om dit virus goed in kaart te brengen. Virologen, microbiologen, immunologen, intensivisten, farmaceuten en andere artsen en wetenschappers zijn 24 uur per dag aan het zoeken.
Op dit moment worden er experimenten uitgevoerd met oudere vaccins tegen tuberculose, ebola en sars.
Zij zijn dag en nacht voor jou en voor mij bezig! Wat dat betekent voor die mensen konden we gisteren zien wat een tekort aan slaap doet, toen minister Bruno Bruins inelkaar zakte.

Door ze zo weg te zetten als jij doet, vind ik nogal aanmatigend.

En als jij het beter weet, meld je dan aan bij de dienstdoende instanties dat jij wel de oplossing hebt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 12:10 schreef Merel het volgende:
@pietje dat klopt! Oppassen.nl is een erg handig platform. Ik zag op social media dat je daar nu 70% korting krijgt als ouder! De kortingscode is BABYSITS70. Misschien hebben jullie hier iets aan.
Er was ooit wel een wachtlijst, maar volgens mij is die weggewerkt.
Bedankt voor je post.
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 maart 2020 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 12:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik totaal niet met je eens. Het covid-19 virus is volstrekt nieuw, nog nooit eerder vertoond in de gezondheidszorg. Dus het is logisch dat de deskundigen aan het zoeken en aan het experimenteren zijn om dit virus goed in kaart te brengen. Virologen, microbiologen, immunologen, intensivisten, farmaceuten en andere artsen en wetenschappers zijn 24 uur per dag aan het zoeken.
Op dit moment worden er experimenten uitgevoerd met oudere vaccins tegen tuberculose, ebola en sars.
Zij zijn dag en nacht voor jou en voor mij bezig! Wat dat betekent voor die mensen konden we gisteren zien wat een tekort aan slaap doet, toen minister Bruno Bruins inelkaar zakte.

Door ze zo weg te zetten als jij doet, vind ik nogal aanmatigend.

En als jij het beter weet, meld je dan aan bij de dienstdoende instanties dat jij wel de oplossing hebt!
pietje, we vallen die mensen niet aan.. de regering wel. die risicos nemen met de volksgezondheid met een onbekend virus op de mensen, de adviezen zijn goed hoor alleen de domme mensen die er niks meedoen en zich er niks van aantrekken ga je met deze "softe" maatregel blijven houden..
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 13:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

pietje, we vallen die mensen niet aan.. de regering wel. die risicos nemen met de volksgezondheid met een onbekend virus op de mensen, de adviezen zijn goed hoor alleen de domme mensen die er niks meedoen en zich er niks van aantrekken ga je met deze "softe" maatregel blijven houden..
Maar dat is toch op elk gebied, nummer10? Er zijn altijd mensen die hun kont tegen de kribben gooien en het beter denken te weten. Die mensen bereik je nooit.

Maar de door mij aangehaalde post liet een zeker dedain zien ("zogenaamde experts") ten opzichte van wetenschappers, en daar ben ik het dus niet mee eens. Die wetenschappers (en diverse ministers) werken 24 uur per dag om ons uit de brand proberen te halen. Dat zij nog geen pasklare oplossing hebben gevonden komt door de onbekendheid van dit nieuwe virus. Dat was mijn punt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 maart 2020 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 13:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar dat is toch op elk gebied, nummer10? Er zijn altijd mensen die hun kont tegen de kribben gooien en het beter denken te weten. Die mensen bereik je nooit.

Maar de door mij aangehaalde post liet een zeker dedain zien ("zogenaamde experts") ten opzichte van wetenschappers, en daar ben ik het dus niet mee eens. Die wetenschappers (en diverse ministers) werken 24 uur per dag om ons uit de brand proberen te halen. Dat zij nog geen pasklare oplossing hebben gevonden komt door de onbekendheid van dit nieuwe virus. Dat was mijn punt.
weet ik pietje, maar juist voor zulke meloten moet de regering juist strengere maatregelen gaan invoeren..
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 13:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

weet ik pietje, maar juist voor zulke meloten moet de regering juist strengere maatregelen gaan invoeren..
En dan is het nog geen garantie, dat je die malloten bereikt. Je moet immers 100% handhaven! En daarvoor zijn er te weinig politieagenten. Zelfs als je het leger zou inzetten is het ondoenlijk.

Maar nogmaals, ik kwam in het geweer tegen de suggestie dat onze experts maar "zogenaamde" experts zijn.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 12:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op dit moment worden er experimenten uitgevoerd met oudere vaccins tegen tuberculose, ebola en sars.
Allemaal epidemieën waar deze experts wel ervaring mee hebben, inclusief het MERS-coronavirus.

Dat is een van de grote gevaren dat de wereld zoveel kleiner is geworden. Gevaarlijke ziektes kunnen zich in een mum van tijd wereldwijd verspreiden.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 13:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zelfs als je het leger zou inzetten is het ondoenlijk.
Daar heeft Defensie overigens totaal het mandaat niet voor zonder verregaande noodwetgeving. Ik ben er niet van overtuigd dat je dat moet willen.

Ik weet van uit de mond-en-klauwzeer-epidemie dat we een militair aan elke agent koppelde om zo de effectieve sterkte van de politie in bepaalde gebieden te verdubbelen. Je hebt dat de agent met alle bevoegdheden als opsporingsambtenaar en een militair als het "extra handje".
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 15:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Daar heeft Defensie overigens totaal het mandaat niet voor zonder verregaande noodwetgeving. Ik ben er niet van overtuigd dat je dat moet willen.

Ik weet van uit de mond-en-klauwzeer-epidemie dat we een militair aan elke agent koppelde om zo de effectieve sterkte van de politie in bepaalde gebieden te verdubbelen. Je hebt dat de agent met alle bevoegdheden als opsporingsambtenaar en een militair als het "extra handje".
Begrijp me niet verkeerd Eide. Ik opperde niet dat het leger ingezet moet worden. Alleen bij een totale lock down moet zoiets wel gehandhaafd worden en dat we daarvoor te weinig politieagenten hebben. Het is niet te doen, ZELFS als het leger wordt ingezet. Het was niet meer dan een hypothese.

Overigens is het leger in Frankrijk, Italië en Spanje daarin wel actief. Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 15:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Allemaal epidemieën waar deze experts wel ervaring mee hebben, inclusief het MERS-coronavirus.

Dat is een van de grote gevaren dat de wereld zoveel kleiner is geworden. Gevaarlijke ziektes kunnen zich in een mum van tijd wereldwijd verspreiden.
Ik ben al vele jaren een groot tegenstander van al dat reizen naar verre en exotische landen. Juist door de kans op het vangen van allerlei virussen.
Reizen voor je werk is uiteraard een ander verhaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2020 door Pietje --
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 16:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben al vele jaren een groot tegenstander van al dat reizen naar verre en exotische landen. Juist door de kans op het vangen van allerlei virussen.
Reizen voor je werk is uiteraard een ander verhaal.
Ik denk daar wel anders over. Ik denk dat verre reizen een verrijking zijn en dat je dat vooral moet doen als je dat leuk vindt en de mogelijkheden voor hebt.

Helaas zijn te weinig mensen zich bewust van de risico's van verre reizen. Veel mensen reizen af zonder zich in te enten of zelfs zonder zich te informeren over (gezondheis)risico's in bepaalde gebieden. Buitenlandse Zaken heeft van elke land lijsten met risico's, aandachtspunten en dergelijke.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 16:46 schreef Pietje het volgende:

[..]

Overigens is het leger in Frankrijk, Italië en Spanje daarin wel actief. Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
In Spanje is dat de Military Emergencies Unit (Unidad Militar de Emergencias), een eenheid die specifiek bestaat voor noodassistentie. Ik gok dat het in de andere landen respectievelijk de Carribinierri en Gendarmerie zijn, allen krijgsmachtonderdelen. In Nederland is dat de Koninklijke Marechaussee.

De KMar heeft dezelfderechten als de Politie. Ze houden zich alleen grotendeels met andere aandachtsgebieden bezig. De KMar is alleen uitermate klein en kan maar weinig extra capaciteit op de been brengen voor de Politie. Met dat in het achterhoofd is inzet van Defensie voor vooral bewakingsopdrachten wel een mogelijkheid om daarmee mee blauw vrij te maken voor andere taken.
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 17:10 schreef Eide het volgende:

[..]

In Spanje is dat de Military Emergencies Unit (Unidad Militar de Emergencias), een eenheid die specifiek bestaat voor noodassistentie. Ik gok dat het in de andere landen respectievelijk de Carribinierri en Gendarmerie zijn, allen krijgsmachtonderdelen. In Nederland is dat de Koninklijke Marechaussee.

De KMar heeft dezelfderechten als de Politie. Ze houden zich alleen grotendeels met andere aandachtsgebieden bezig. De KMar is alleen uitermate klein en kan maar weinig extra capaciteit op de been brengen voor de Politie. Met dat in het achterhoofd is inzet van Defensie voor vooral bewakingsopdrachten wel een mogelijkheid om daarmee mee blauw vrij te maken voor andere taken.
Dat weet jij beter dan ik. Ik volg slechts het nieuws waarin dat vermeld werd.
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2020 - 17:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk daar wel anders over. Ik denk dat verre reizen een verrijking zijn en dat je dat vooral moet doen als je dat leuk vindt en de mogelijkheden voor hebt.

Helaas zijn te weinig mensen zich bewust van de risico's van verre reizen. Veel mensen reizen af zonder zich in te enten of zelfs zonder zich te informeren over (gezondheis)risico's in bepaalde gebieden. Buitenlandse Zaken heeft van elke land lijsten met risico's, aandachtspunten en dergelijke.
Natuurlijk is dat een verrijking! Voor mijn werk destijds heb ik nagenoeg alle landen van de wereld gezien. Ik doelde met name ook juist de mensen die zonder enige voorzorg het vliegtuig ingaan
Dat zijn meestal de wat jongere reizigers.
Pietje
 Pietje - donderdag 19 maart 2020 - 17:34   quote  deeplink  
Overigens lees ik net dat minister Bruins per direct is afgetreden. Een officiële reden is nog niet bekend gemaakt.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 17:37   quote  deeplink  
Ik lees het. Opvallend. Dat suggereert wel een serieus iets, want anders treedt een minister van Medische Zorg niet af in een dergelijke periode. Zou er dan iets medisch vastgesteld zijn?
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2020 - 17:54   quote  deeplink  
Het kabinet schijnt in crisisberaad te zijn en om 1830 met een persconferentie te komen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0127511