BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2020 - 19:09   quote  deeplink  
Ik denk dat de aanpak prima is. Het verschil met een "lockdown" waar mee geschermd wordt is vooral semantisch, want feitelijk zijn de verschillen tussen Nederland en de lockdown-landen helemaal niet groot. In Nederland mogen "niet-essentiële" winkels nog open zijn, maar dat is het dan wel. Verder is er feitelijk geen verschil tussen Nederland en bijvoorbeeld België of Frankrijk. Duitsland voert een vergelijkbaar beleid.

Ik denk dat het belangrijk is om de economie zo veel mogelijk op gang te houden. China (er vanuitgaande dat de cijfers daar kloppen) en Italië tonen dat je 2 a 3 maanden aan maatregels nodig hebt om het tij te keren. Italie gaat echt kneiterhard aan de bedelstaf hierna, net als Spanje, en die moeten we als Europese Unie echt uit de brand gaan helpen. Kan je je voorstellen wat er zou gebeuren als Nederland en Duitsland, en de andere economische grootmachten in de EU, aan de bedelstaf gaan? Dan breekt hierna de pleuris uit op een schaap die ongekend is.

Ik kan dat de huidige koers een verstandige is. Ik denk ook dat we een hele dramatische paar weken tegemoet gaan waar het virus vooral in de drukst bevolkte provincies gaat huishouden. Het gaat eerst nog slechter worden voor het beter wordt. Ik vrees dat we pas in de loop van april echte verbeteringen gaan zien.
remco k
 remco k - maandag 30 maart 2020 - 21:07   quote  deeplink  
Het rivm verwacht eind mei de grootste piek, dat zal er naar mijn idee iig op duiden dat de maatregelen ook tot dan zullen gelden.
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2020 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2020 - 21:07 schreef remco k het volgende:
Het rivm verwacht eind mei de grootste piek, dat zal er naar mijn idee iig op duiden dat de maatregelen ook tot dan zullen gelden.
Ik ga er vanuit dat we zeker tot en met de zomer uiterst strenge maatregelen zullen hebben, in ieder geval tot er betere medicatie voorhanden is.
nummer10
 nummer10 - maandag 30 maart 2020 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2020 - 19:09 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de aanpak prima is. Het verschil met een "lockdown" waar mee geschermd wordt is vooral semantisch, want feitelijk zijn de verschillen tussen Nederland en de lockdown-landen helemaal niet groot. In Nederland mogen "niet-essentiële" winkels nog open zijn, maar dat is het dan wel. Verder is er feitelijk geen verschil tussen Nederland en bijvoorbeeld België of Frankrijk. Duitsland voert een vergelijkbaar beleid.

Ik denk dat het belangrijk is om de economie zo veel mogelijk op gang te houden. China (er vanuitgaande dat de cijfers daar kloppen) en Italië tonen dat je 2 a 3 maanden aan maatregels nodig hebt om het tij te keren. Italie gaat echt kneiterhard aan de bedelstaf hierna, net als Spanje, en die moeten we als Europese Unie echt uit de brand gaan helpen. Kan je je voorstellen wat er zou gebeuren als Nederland en Duitsland, en de andere economische grootmachten in de EU, aan de bedelstaf gaan? Dan breekt hierna de pleuris uit op een schaap die ongekend is.

Ik kan dat de huidige koers een verstandige is. Ik denk ook dat we een hele dramatische paar weken tegemoet gaan waar het virus vooral in de drukst bevolkte provincies gaat huishouden. Het gaat eerst nog slechter worden voor het beter wordt. Ik vrees dat we pas in de loop van april echte verbeteringen gaan zien.
nahja goed als ik bij ons de winkelcentra zie is het gewoon nog asociaal druk, met name de action (best een kleine) nog 60 man naar binnen en loop je nog kont aan kont.. ik vind de maatregel dan ook nog te soepel.. mag echt van mij iets meer ruimte etc.. wat je zegt over drukke steden deel ik dan ook zeker.. en een echte lockdown hoeft van mij niet, hier is het rustig.. maar de winkels moeten echt gewoon nog minder mensen binnen laten.. 1 winkel die dat top aanpakt hier is overigens de jumbo
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2020 - 19:47   quote  deeplink  
In ieder geval tot 1 juni geen (betaald) voetbal in Nederland. Ook niet zonder publiek. Met een grote kans op verlenging van die periode.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2020 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2020 - 19:47 schreef Pietje het volgende:
In ieder geval tot 1 juni geen (betaald) voetbal in Nederland. Ook niet zonder publiek. Met een grote kans op verlenging van die periode.
Na 1 juni moeten we nog zien. Tot 1 juni in ieder geval geen voetbal, en tot 28 april alle bestaande maatregelen. Ik neem aan dat de KNVB nu snel met een voorstel richting de clubs gaat komen.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2020 - 20:33   quote  deeplink  
Het amateurvoetbalseizoen is in ieder geval per onmiddellijk beëindigd. Er worden geen kampioenen uitgeroepen.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2020 - 20:36   quote  deeplink  
KNVB houdt hoop op uitspelen competities in Eredivisie en KKD na 1 juni

Hoewel er tot minimaal 1 juni geen betaald voetbal in Nederland gespeeld kan worden, geeft de KNVB de hoop niet op dat de competities in de Eredivisie en de Eerste Divisie dit seizoen toch uitgespeeld kunnen worden.

De KNVB beseft net als de Eredivisie CV en de Coöperatie Eerste Divisie wel dat het een lastig verhaal gaat worden. "Het voorgoed afbreken van de noodgedwongen stopgezette betaald voetbalcompetities lijkt ook een mogelijkheid", meldt de bond maandagavond in een persverklaring.

"Niettemin proberen we daarnaast een weg voor onze competities te vinden, welke past binnen de kaders die overheid en RIVM daarin bepalen voor ons land en die tevens aansluit bij wat UEFA morgen zal adviseren."

De KNVB wil niet zomaar een streep door het seizoen zetten omdat er grote belangen op het spel staan. "Elk besluit heeft ingrijpende, ook financiële gevolgen voor alle betaald voetbalorganisaties en hun medewerkers."

Bij die overwegingen zal de nadruk echter blijven liggen op de gezondheidssituatie. "We gaan hoe dan ook pas voetballen als het volgens het RIVM veilig is. Gezondheid staat voorop, altijd en vooral nu."

KNVB bespreekt situatie met UEFA
Premier Mark Rutte zei dinsdag op een persconferentie dat de geldende maatregelen ter bestrijding van de uitbraak van het coronavirus worden verlengd tot en met 28 april. Daarnaast werd duidelijk dat betaald voetbal, in tegenstelling tot wat eerder werd aangenomen, valt onder de eerder aangekondigde evenementenregeling en daardoor tot zeker 1 juni stil ligt.

De KNVB bespreekt de ontstane situatie woensdag in een geplande conferencecall met de UEFA en alle andere aangesloten voetbalbonden. De andere competities in Europa kampen immers met nagenoeg hetzelfde probleem.

"De uitkomsten van die vergadering zijn voor ons van belang omdat we als Nederlands voetbal zo veel als mogelijk eenduidig op willen trekken met de andere competities in Europa, hoewel dat qua regelgeving een uitdaging zal betekenen."

Bron

Dit snap ik dus echt niet. Neem gewoon een beslissing. Creëer duidelijkheid. Dat lijkt mij altijd beter dan op deze manier doormodderen.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2020 - 20:36   quote  deeplink  
Edit: Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 maart 2020 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2020 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2020 - 22:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat we zeker tot en met de zomer uiterst strenge maatregelen zullen hebben, in ieder geval tot er betere medicatie voorhanden is.
Dat lijkt me ook.
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2020 - 22:09   quote  deeplink  
Ze hebben wel het volledige amateur voetbal eruit gehaald. Geen kampioenen en geen promotie, degradatie.
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2020 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2020 - 20:36 schreef Eide het volgende:
KNVB houdt hoop op uitspelen competities in Eredivisie en KKD na 1 juni

Hoewel er tot minimaal 1 juni geen betaald voetbal in Nederland gespeeld kan worden, geeft de KNVB de hoop niet op dat de competities in de Eredivisie en de Eerste Divisie dit seizoen toch uitgespeeld kunnen worden.

De KNVB beseft net als de Eredivisie CV en de Coöperatie Eerste Divisie wel dat het een lastig verhaal gaat worden. "Het voorgoed afbreken van de noodgedwongen stopgezette betaald voetbalcompetities lijkt ook een mogelijkheid", meldt de bond maandagavond in een persverklaring.

"Niettemin proberen we daarnaast een weg voor onze competities te vinden, welke past binnen de kaders die overheid en RIVM daarin bepalen voor ons land en die tevens aansluit bij wat UEFA morgen zal adviseren."

De KNVB wil niet zomaar een streep door het seizoen zetten omdat er grote belangen op het spel staan. "Elk besluit heeft ingrijpende, ook financiële gevolgen voor alle betaald voetbalorganisaties en hun medewerkers."

Bij die overwegingen zal de nadruk echter blijven liggen op de gezondheidssituatie. "We gaan hoe dan ook pas voetballen als het volgens het RIVM veilig is. Gezondheid staat voorop, altijd en vooral nu."

KNVB bespreekt situatie met UEFA
Premier Mark Rutte zei dinsdag op een persconferentie dat de geldende maatregelen ter bestrijding van de uitbraak van het coronavirus worden verlengd tot en met 28 april. Daarnaast werd duidelijk dat betaald voetbal, in tegenstelling tot wat eerder werd aangenomen, valt onder de eerder aangekondigde evenementenregeling en daardoor tot zeker 1 juni stil ligt.

De KNVB bespreekt de ontstane situatie woensdag in een geplande conferencecall met de UEFA en alle andere aangesloten voetbalbonden. De andere competities in Europa kampen immers met nagenoeg hetzelfde probleem.

"De uitkomsten van die vergadering zijn voor ons van belang omdat we als Nederlands voetbal zo veel als mogelijk eenduidig op willen trekken met de andere competities in Europa, hoewel dat qua regelgeving een uitdaging zal betekenen."

Bron

Dit snap ik dus echt niet. Neem gewoon een beslissing. Creëer duidelijkheid. Dat lijkt mij altijd beter dan op deze manier doormodderen.
De knvb zal hierin eerder een volgende rol in Europa aannemen dan een leidende rol.

En dit is toch al jaren zo.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 maart 2020 - 23:25   quote  deeplink  
bye bye competitie... ook na 1 juni zal men geen risico gaan lopen... en terecht
p111
 p111 - woensdag 01 april 2020 - 10:19   quote  deeplink  
Ik denk niet dat wij voor 1 juni kunnen voetballen,ik vermoed dat de Uefa de CL en EL tickets toewijzen aan de clubs zoals de stand nu is. Dit zou voor Liverpool vreselijk zijn.
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Daarnaast tonen de grafieken dat de bezetting van de IC‘s pas half juli weer zakt onder de gebruikelijke capaciteit, die 1150 plaatsen bedraagt. De voorspelde piek ligt rond 1 mei, als er alleen voor coronapatiënten al 2400 IC-plekken nodig zijn. Daar komen andere ernstig zieken nog bij.
Bron

Hieruit kan je dus opmaken dat gedurende de maand mei alle focus komt te liggen op langzaam afschalen en dat pas in de loop van mei of begin juni een versoepeling van sommige maatregelen in beeld komen. Daarna zullen er wel allerlei zaken van kracht blijven om niet meteen weer een enorme uitbraak te krijgen.

Ofterwijl, tot 28 april weten we nu al, maar vooralsnog lijkt het erop dat we mei en juni ook nog serieuze beperkingen zullen kennen die gedurende de zomer hopelijk langzaam zullen afnemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2020 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 01 april 2020 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 10:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Bron

Hieruit kan je dus opmaken dat gedurende de maand mei alle focus komt te liggen op langzaam afschalen en dat pas in de loop van mei of begin juni een versoepeling van sommige maatregelen in beeld komen. Daarna zullen er wel allerlei zaken van kracht blijven om niet meteen weer een enorme uitbraak te krijgen.

Ofterwijl, tot 28 april weten we nu al, maar vooralsnog lijkt het erop dat we mei en juni ook nog serieuze beperkingen zullen kennen die gedurende de zomer hopelijk langzaam zullen afnemen.
Uiteindelijk is de gezondheid van alle mensen voor mij het aller belangrijkste.

Maar als ik voor mezelf mag aangeven waar ik op hoop, dan is het dat dadelijk echt blijkt dat jongere kinderen het niet over kunnen brengen, en dat de opvang weer open gaat voor de kinderen. Met jonge kinderen zoals in ons gezin is thuis werken bijna onmogelijk. En de regelingen van de overheid compenseren maar tot een bepaalde grens.

Want alle maatregelen vanuit de overheid ten spijt, dit is echt een van de grootste redenen dat er straks een hele hoop bedrijven gaan omvallen.

En daarin praat ik amper over mezelf, maar wel over een groot deel van de arbeidsmarkt.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de gezondheid van alle mensen voor mij het aller belangrijkste.

Maar als ik voor mezelf mag aangeven waar ik op hoop, dan is het dat dadelijk echt blijkt dat jongere kinderen het niet over kunnen brengen, en dat de opvang weer open gaat voor de kinderen. Met jonge kinderen zoals in ons gezin is thuis werken bijna onmogelijk. En de regelingen van de overheid compenseren maar tot een bepaalde grens.

Want alle maatregelen vanuit de overheid ten spijt, dit is echt een van de grootste redenen dat er straks een hele hoop bedrijven gaan omvallen.

En daarin praat ik amper over mezelf, maar wel over een groot deel van de arbeidsmarkt.
en toch vrees ik dat juist kinderen de overbrengers grotendeels zijn... dat denk ik omdat ook opas en omas nu besmet raken met het virus die eigenlijk nergens komen...
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de gezondheid van alle mensen voor mij het aller belangrijkste.

Maar als ik voor mezelf mag aangeven waar ik op hoop, dan is het dat dadelijk echt blijkt dat jongere kinderen het niet over kunnen brengen, en dat de opvang weer open gaat voor de kinderen. Met jonge kinderen zoals in ons gezin is thuis werken bijna onmogelijk. En de regelingen van de overheid compenseren maar tot een bepaalde grens.

Want alle maatregelen vanuit de overheid ten spijt, dit is echt een van de grootste redenen dat er straks een hele hoop bedrijven gaan omvallen.

En daarin praat ik amper over mezelf, maar wel over een groot deel van de arbeidsmarkt.
Dat klopt als een bus, Remco.
De algehele volksgezondheid is te allen tijde vele malen belangrijker dan de (inter)nationale economie. Natuurlijk moet ook aan die economie gedacht worden: de door jou al aangehaalde arbeidsmarkt in de eerste plaats, maar ook het consumentenvertrouwen (is de Nederlander bereid of bij machte om geld te besteden of niet), de huizenmarkt (de hypotheekrente is voor het eerst weer een klein beetje aan het oplopen), de aandelenmarkt (pensioenfondsen die het al zo moeilijk hebben), enzovoort. Een klein lichtpuntje in dit geheel is de dalende olieprijs, waardoor de benzine aan de pomp goedkoper is geworden.

En dat de scholen dicht zijn is meer dan ellendig, maar helaas noodzakelijk om dit vreselijke virus te lijf te gaan. Ook de gezinnen van mijn kinderen kampen met dezelfde problemen als in jouw gezin. Overdag veel (school)taken doen met de kinderen en als die 's avonds eenmaal op bed liggen moeten zij nog lang op zolder werken, vaak tot diep in de nacht om bijvoorbeeld college's voor studenten voor te bereiden voor de volgende dag (via skype). Mijn vrouw en ik mogen van de kinderen niet oppassen, gezien het feit dat wij beiden in de risicogroep zitten. (Zoals ik al eerder schreef: ik ben 71 jaar en mijn vrouw wordt dit jaar 70).

Maar er gloort misschien licht aan de horizon: ik heb namelijk begrepen dat farmaceut Janssen (Johnson and Johnson) in Leiden, op dit moment serieus een vaccin aan het testen is op dieren (helaas ook noodzakelijk) met een positief resultaat. Op vrij korte termijn willen ze overgaan op het testen op mensen. Begin 2021 zou dat vaccin op de markt kunnen worden gebracht. Wel melden zij erbij dat ze geen garanties kunnen geven.

bron
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 15:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en toch vrees ik dat juist kinderen de overbrengers grotendeels zijn... dat denk ik omdat ook opas en omas nu besmet raken met het virus die eigenlijk nergens komen...
Dat is ook exact de reden dat mijn vrouw en ik momenteel niet mogen oppassen van onze kinderen. Met pijn in ons hart!
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 16:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is ook exact de reden dat mijn vrouw en ik momenteel niet mogen oppassen van onze kinderen. Met pijn in ons hart!
snap ik ! ben zelf net op pad geweest om 2 bejaarde tantes van mij een bosje bloemen tebrengen die niet weg mogen uit het tehuis of geen bezoek mogen ontvangen. die koppies zijn goud waard ! alleen heel erg vreemd, geen knuffel of kus kunnen geven etc.. vreemdedingen dit
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 16:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

snap ik ! ben zelf net op pad geweest om 2 bejaarde tantes van mij een bosje bloemen tebrengen die niet weg mogen uit het tehuis of geen bezoek mogen ontvangen. die koppies zijn goud waard ! alleen heel erg vreemd, geen knuffel of kus kunnen geven etc.. vreemdedingen dit
Wat super lief!!

Mijn dochter heeft al diverse keren aangeboden om boodschappen voor ons te doen, maar dat doen wij toch maar zelf en al helemaal sinds mijn vrouw en ik weer opgeknapt zijn. Sinds een week is onze verkoudheid helemaal weg.

Wij missen alle vier de kleinkinderen heel erg. Af en toe skypen we en lezen ze voor, maar dat is bepaald niet hetzelfde als bij hen zijn. Maar helaas, het is beslist noodzakelijk.
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 17:11   quote  deeplink  
KNVB wil eredivisie en eerste divisie in de zomer laten uitspelen
De KNVB heeft de intentie de competities in het betaald voetbal uit te spelen na 30 juni. De Europese voetbalbond UEFA dringt er volgens de Nederlandse voetbalbond "sterk op aan om het seizoen uit te spelen". De eredivisie, eerste divisie en alle buitenlandse competities krijgen tot 3 augustus de tijd.

Bron

Ofterwijl; nog weken aan onzekerheid voor de clubs en fans.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2020 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 17:23   quote  deeplink  
Even iets meer bedenkingen.

Ten eerste lopen voetbalcontracten van 1 juli tot 1 juli. Als het voetbal na 30 juni wordt hervat hebben talloze clubs dus het seizoen uit te spelen met aanmerkelijk andere selecties door reeds getransfereerde spelers en/of spelers die uit hun contracten zijn gelopen. Dat leidt sowieso tot competitievervalsing. Bovendien hebben clubs mogelijk geen adequate vervangers kunnen aantrekken waardoor die competitievervalsing alleen maar wordt versterkt.

Ten tweede komen de clubs straks uit een lange periode zonder veldtrainingen en wedstrijdritme. Dit suggereert dat de clubs nar maanden zonder de normale trainings- en spelbelasting plots weer volle bak gaan spelen. Dat is vragen om zware blessures. Het is dus gewoon niet verantwoord om onder dergelijke omstandigheden de competitie zomaar te hervatten.

Verschillende grotere stadions hebben in de zomerperiode concerten en evenementen gepland. Als er weer gevoetbald mag worden, kunnen die evenementen mogelijk ook plaatsvinden. Er is geen enkele duidelijkheid wat de financiële gevolgen zijn, maar ook niet of dit wel kan met vergunningen, politiebezetting en andere uiterst praktische overwegingen.

Ten slotte is er geen enkele garantie dat competitiehervatting dan mogelijk is. Het effect is dat clubs en fans tot diep in juni (waarschijnlijk) in onzekerheid zitten. Dat heeft zowel financiële als sportieve gevolgen.

Dit kan de UEFA gewoon niet maken. Er moet gewoon duidelijkheid komen waarbij gezondheid en een eerlijke afloop van het voetbalseizoen centraal staat, en niet de (financiële?) belangen van de UEFA.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 17:11 schreef Eide het volgende:
KNVB wil eredivisie en eerste divisie in de zomer laten uitspelen
De KNVB heeft de intentie de competities in het betaald voetbal uit te spelen na 30 juni. De Europese voetbalbond UEFA dringt er volgens de Nederlandse voetbalbond "sterk op aan om het seizoen uit te spelen". De eredivisie, eerste divisie en alle buitenlandse competities krijgen tot 3 augustus de tijd.

Bron

Ofterwijl; nog weken aan onzekerheid voor de clubs en fans.
Dat houdt tevens in dat de competitie volgend seizoen heel laat moet gaan beginnen, immers, de spelers (en staf) zullen toch ook een aantal weken vakantie nodig hebben. Willen ze eerder beginnen dan zal dat zonder twijfel veel spierblessures gaan opleveren gedurende het volgende seizoen. En dat staat weer haaks op het uitstel van het EK 2020 naar 2021 waarvoor bondscoach Ronald Koeman juist in een vroeg stadium over zijn spelers moet kunnen beschikken.

Kortom het is zo'n ongelooflijke blunder van de KNVB... Ze "regeren" over de ruggen van spelers. Ik hoop oprecht dat zij zich daarvan bewust zullen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 17:23 schreef Eide het volgende:
Even iets meer bedenkingen.

Ten eerste lopen voetbalcontracten van 1 juli tot 1 juli. Als het voetbal na 30 juni wordt hervat hebben talloze clubs dus het seizoen uit te spelen met aanmerkelijk andere selecties door reeds getransfereerde spelers en/of spelers die uit hun contracten zijn gelopen. Dat leidt sowieso tot competitievervalsing. Bovendien hebben clubs mogelijk geen adequate vervangers kunnen aantrekken waardoor die competitievervalsing alleen maar wordt versterkt.

Ten tweede komen de clubs straks uit een lange periode zonder veldtrainingen en wedstrijdritme. Dit suggereert dat de clubs nar maanden zonder de normale trainings- en spelbelasting plots weer volle bak gaan spelen. Dat is vragen om zware blessures. Het is dus gewoon niet verantwoord om onder dergelijke omstandigheden de competitie zomaar te hervatten.

Verschillende grotere stadions hebben in de zomerperiode concerten en evenementen gepland. Als er weer gevoetbald mag worden, kunnen die evenementen mogelijk ook plaatsvinden. Er is geen enkele duidelijkheid wat de financiële gevolgen zijn, maar ook niet of dit wel kan met vergunningen, politiebezetting en andere uiterst praktische overwegingen.

Ten slotte is er geen enkele garantie dat competitiehervatting dan mogelijk is. Het effect is dat clubs en fans tot diep in juni (waarschijnlijk) in onzekerheid zitten. Dat heeft zowel financiële als sportieve gevolgen.

Dit kan de UEFA gewoon niet maken. Er moet gewoon duidelijkheid komen waarbij gezondheid en een eerlijke afloop van het voetbalseizoen centraal staat, en niet de (financiële?) belangen van de UEFA.
Hier ben ik het (ook) volledig mee eens. Zie ook mijn post hierboven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 17:46   quote  deeplink  
En dan gaan de UEFA, FIFA en de KNVB er gemakshalve maar van uit, dat het besmettingsgevaar op 30 juni in Europa, en elders in de wereld, geweken is. En dat durf ik zonder enige twijfel te bestrijden.

Het is een ordinair staaltje van wishfull thinking van de voetbalbonden. Het zal opnieuw wel te maken hebben met commercie. Wat een maffiapraktijken daar. Ongelooflijk. Wat een hufters.

De clubs in zowel de eredivisie als in de eerste divisie zouden de KNVB schriftelijk aansprakelijk moeten houden in geval van (langdurige) blessures.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 17:23 schreef Eide het volgende:
Even iets meer bedenkingen.

Ten eerste lopen voetbalcontracten van 1 juli tot 1 juli. Als het voetbal na 30 juni wordt hervat hebben talloze clubs dus het seizoen uit te spelen met aanmerkelijk andere selecties door reeds getransfereerde spelers en/of spelers die uit hun contracten zijn gelopen. Dat leidt sowieso tot competitievervalsing. Bovendien hebben clubs mogelijk geen adequate vervangers kunnen aantrekken waardoor die competitievervalsing alleen maar wordt versterkt.

Ten tweede komen de clubs straks uit een lange periode zonder veldtrainingen en wedstrijdritme. Dit suggereert dat de clubs nar maanden zonder de normale trainings- en spelbelasting plots weer volle bak gaan spelen. Dat is vragen om zware blessures. Het is dus gewoon niet verantwoord om onder dergelijke omstandigheden de competitie zomaar te hervatten.

Verschillende grotere stadions hebben in de zomerperiode concerten en evenementen gepland. Als er weer gevoetbald mag worden, kunnen die evenementen mogelijk ook plaatsvinden. Er is geen enkele duidelijkheid wat de financiële gevolgen zijn, maar ook niet of dit wel kan met vergunningen, politiebezetting en andere uiterst praktische overwegingen.

Ten slotte is er geen enkele garantie dat competitiehervatting dan mogelijk is. Het effect is dat clubs en fans tot diep in juni (waarschijnlijk) in onzekerheid zitten. Dat heeft zowel financiële als sportieve gevolgen.

Dit kan de UEFA gewoon niet maken. Er moet gewoon duidelijkheid komen waarbij gezondheid en een eerlijke afloop van het voetbalseizoen centraal staat, en niet de (financiële?) belangen van de UEFA.
seizoen nietig verklaren en de stand aanhouden zoals die nu is mbt het verdelen van de tickets, iets anders kan ik niet bedenken.. of de stand van vorogseizoen en ook de cl etc nietig verklaren en exact de zelfde poules etc als vorig seizoen.. een soort rewind en weer op play drukken..
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 17:46 schreef Pietje het volgende:
En dan gaan de UEFA, FIFA en de KNVB er gemakshalve maar van uit, dat het besmettingsgevaar op 30 juni in Europa, en elders in de wereld, geweken is. En dat durf ik zonder enige twijfel te bestrijden.

Nou ja, de UEFA heeft 3 scenario's beschreven waartoe ook het scenario "streep eronder" behoord. De KNVB is de enige bond die een datum noemt, iets waar de andere voetbalbonden uitermate verbaasd op reageren.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, de UEFA heeft 3 scenario's beschreven waartoe ook het scenario "streep eronder" behoord. De KNVB is de enige bond die een datum noemt, iets waar de andere voetbalbonden uitermate verbaasd op reageren.
Mijn boosheid is toch vooral jegens de eigenwijze KNVB, die geen enkele clementie met de spelers heeft.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, de UEFA heeft 3 scenario's beschreven waartoe ook het scenario "streep eronder" behoord. De KNVB is de enige bond die een datum noemt, iets waar de andere voetbalbonden uitermate verbaasd op reageren.
en terecht.. niemand weet precies hoelang dit duurt helaas..
remco k
 remco k - woensdag 01 april 2020 - 18:45   quote  deeplink  
Ik vind overigens wel, dat als de competitie niet wordt uitgespeeld, en je dus een optie kiest van vorig seizoen kampioen of de stand van nu als eindstand.
Dat je de financiële vergoedingen voor Europees voetbal van volgend jaar echt moet gaan verdelen onder een bepaalde hoeveelheid clubs.

Van mijn part naar ratio van de begrotingen van dit seizoen.

Je kan het in mijn beleving niet maken om Ajax direct cl te laten spelen, en daarvoor zelf alle financiële beloningen voor laten ontvangen, daarvoor heeft Ajax een te groot gat weggegeven en zijn de drie andere clubs te dicht bij gekomen, zelfs een groot deel van de mensen hier waren al van mening dat we geen kampioen meer zouden worden.

Dat financiële plaatje gaat misschien nog wel een grotere uitdaging worden dan dit seizoen netjes afhandelen.
remco k
 remco k - woensdag 01 april 2020 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

seizoen nietig verklaren en de stand aanhouden zoals die nu is mbt het verdelen van de tickets, iets anders kan ik niet bedenken.. of de stand van vorogseizoen en ook de cl etc nietig verklaren en exact de zelfde poules etc als vorig seizoen.. een soort rewind en weer op play drukken..
Er is geen enkele niet Ajacied die het met je eens gaat zijn.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:45 schreef remco k het volgende:
Ik vind overigens wel, dat als de competitie niet wordt uitgespeeld, en je dus een optie kiest van vorig seizoen kampioen of de stand van nu als eindstand.
Dat je de financiële vergoedingen voor Europees voetbal van volgend jaar echt moet gaan verdelen onder een bepaalde hoeveelheid clubs.

Van mijn part naar ratio van de begrotingen van dit seizoen.

Je kan het in mijn beleving niet maken om Ajax direct cl te laten spelen, en daarvoor zelf alle financiële beloningen voor laten ontvangen, daarvoor heeft Ajax een te groot gat weggegeven en zijn de drie andere clubs te dicht bij gekomen, zelfs een groot deel van de mensen hier waren al van mening dat we geen kampioen meer zouden worden.

Dat financiële plaatje gaat misschien nog wel een grotere uitdaging worden dan dit seizoen netjes afhandelen.
Ik heb daar niet bij stil gestaan, maar al lezende, vind ik dat je gelijk hebt!
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:45 schreef remco k het volgende:
Dat financiële plaatje gaat misschien nog wel een grotere uitdaging worden dan dit seizoen netjes afhandelen.
Dit is absoluut waar. Er zijn een aantal clubs die volgend jaar grote problemen krijgt met het rondkrijgen van de begroting. Ik zie daar wel een rol voor een solidariteitsfonds waar mogelijk waar de KNVB, sponsoren, gorte clubs en misschien wat Europees prijzengeld in kan om geen clubs om te laten vallen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Er is geen enkele niet Ajacied die het met je eens gaat zijn.
dat weet ik, maar voor de rest heb je weinig opties.. uitspelen gaat hem echt niet worden, tenzij je enorme risicos wil gaan lopen.. het ligt zelfs nog langer stil dan einde seizoen naar het nieuwe seizoen.. het is gewoon onmogelijk.. want eerlijk denk ik dat 1 juni zelfs nog te vroeg is..
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 20:25   quote  deeplink  
Uitspelen zal best kunnen. Spelers zonder symptomen en dan geen publiek en je bent behoorlijk risicobeperkend bezig. Tegelijkertijd is dat niet de manier waarop voetbal gespeeld moet worden. Er is ook als de nieuwe competitie begint nog geen vaccine. Het zijn keuzes. Ik denk dat gewoon snel een streep onder dit seizoen moet en alle pijlen meteen op het seizoen 2020/21.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 20:25 schreef Eide het volgende:
Uitspelen zal best kunnen. Spelers zonder symptomen en dan geen publiek en je bent behoorlijk risicobeperkend bezig. Tegelijkertijd is dat niet de manier waarop voetbal gespeeld moet worden. Er is ook als de nieuwe competitie begint nog geen vaccine. Het zijn keuzes. Ik denk dat gewoon snel een streep onder dit seizoen moet en alle pijlen meteen op het seizoen 2020/21.
En daar zit nu net het oneerlijke. Sommige clubs hebben meer spelers mt symptomen dan andere clubs. De ene ploeg kan op volle oorlogssterkte aantreden en andere niet. Dat is volstrekt onaanvaardbaar.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 21:23   quote  deeplink  
daarbij kan je drager zijn zonder symptomen, dan zou je alle spelers eerst moeten testen of ze uberhaubt drager zijn.. en dan nog word het kort dag, 1 juni + voorbereiding van aantal weken ? en dan alles maar snel afwerken... denk niet dat dat de manier is...
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 20:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

En daar zit nu net het oneerlijke. Sommige clubs hebben meer spelers mt symptomen dan andere clubs. De ene ploeg kan op volle oorlogssterkte aantreden en andere niet. Dat is volstrekt onaanvaardbaar.
Los van symptomen zit je met contracten. Clubs als Twente en RKC hebben na 1 juli nog 8 spelers onder contract en zullen de rest moeten aantrekken. Gaan die de materiaalman en grasverzorger opstellen?
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 22:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Los van symptomen zit je met contracten. Clubs als Twente en RKC hebben na 1 juli nog 8 spelers onder contract en zullen de rest moeten aantrekken. Gaan die de materiaalman en grasverzorger opstellen?
Ook dat is waar en opnieuw een bevestiging dat wat de KNVB oppert onwenselijk is.
Zojuist was sportverslaggever Jeroen Stekelenburg aan het woord bij Op1 en die stelde dat het slechts een idee was van de KNVB en beslist nog geen uitgemaakte zaak. Juist ook omdat de regering het laatste woord heeft en die wordt geadviseerd door RIVM.
Jeroen Stekelenburg houdt er serieus rekening mee dat er niet meer gevoetbald gaat worden.

En gezien de ook door jou aangehaalde bezwaren, lijkt me dat laatste veruit het eerlijkst.

Het financiële gedeelte, zoals Remco aanvoerde, moet dan ook netjes geregeld gaan worden door de clubs die door de KNVB aangewezen worden om Europees te gaan spelen. Ook de KNVB moet daar een financiële rol in krijgen.
Eide
 Eide - woensdag 01 april 2020 - 23:20   quote  deeplink  
Overmars heeft zich ondertussen ook duidelijk uitgelaten. Hij vind dat de KNVB de stekker uit het seizoen moet trekken en in deze niet naar de pijpen van de UEFA moet dansen. Niets dan lof voor deze stellingname van Overmars.
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 april 2020 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 23:20 schreef Eide het volgende:
Overmars heeft zich ondertussen ook duidelijk uitgelaten. Hij vind dat de KNVB de stekker uit het seizoen moet trekken en in deze niet naar de pijpen van de UEFA moet dansen. Niets dan lof voor deze stellingname van Overmars.
eens !
Pietje
 Pietje - woensdag 01 april 2020 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 23:20 schreef Eide het volgende:
Overmars heeft zich ondertussen ook duidelijk uitgelaten. Hij vind dat de KNVB de stekker uit het seizoen moet trekken en in deze niet naar de pijpen van de UEFA moet dansen. Niets dan lof voor deze stellingname van Overmars.
Ik heb het gehoord en gelezen. Marc Overmars durft zich in ieder geval uit te spreken. Ik sta daar volledig achter.
Ik durf te wedden dat er nu meer clubs zich zo zullen uitlaten.
Definitief stoppen en de blik gericht op het volgende seizoen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 april 2020 - 00:12   quote  deeplink  
en weet je, het kampioenschap kan mij gestolen worden... gezondheid op #1
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 april 2020 - 13:19   quote  deeplink  
https://www.ajaxshowtime.com/article/voetbalnieuws/130536/belgische-competitie-per-direct-definitief-stopgezet

zo moeilijk is het dus niet
Pietje
 Pietje - donderdag 02 april 2020 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Zo is dat, nummer10. Als je maar durft een beslissing te nemen! Gewoon laten zien dat je ballen hebt. De KNVB durft niet zijn zelfstandigheid te tonen, die verschuilt zich als een mak lammetjes achter de UEFA.
remco k
 remco k - donderdag 02 april 2020 - 18:05   quote  deeplink  
Zo hè. Deze had ik absoluut niet verwacht.

Az en psv steunen Ajax en willen dat de competitie per direct wordt stopgezet.

Echt een heel groot compliment voor deze clubs.
Pietje
 Pietje - donderdag 02 april 2020 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2020 - 18:05 schreef remco k het volgende:
Zo hè. Deze had ik absoluut niet verwacht.

Az en psv steunen Ajax en willen dat de competitie per direct wordt stopgezet.

Echt een heel groot compliment voor deze clubs.
Inderdaad grote klasse en zeer realistisch. Alles qua sport is stilgelegd en dan komen de UEFA en de KNVB even zeggen dat zij het liefst hebben dat de betaald voetbal competities bij voorkeur worden voltooid.
Wat een schandalig en onmenselijk gedrag van een paar dwazen, zeker ook naar alle mensen in de zorg die vechten om levens te behouden, praktisch geen nachtrust hebben. Ook zeer onbehoorlijk naar alle zieken en overleden mensen. En dan praten de voetbal-bobo's over het spelletje dat voetbal heet. Onbegrijpelijk, Ik heb et geen goed woord voor over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 april 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 april 2020 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2020 - 18:05 schreef remco k het volgende:
Zo hè. Deze had ik absoluut niet verwacht.

Az en psv steunen Ajax en willen dat de competitie per direct wordt stopgezet.

Echt een heel groot compliment voor deze clubs.
ik dacht indd dat az 1 van de clubs was die tegenstibbelde.. netjes van hun indd !
AkaS
 AkaS - donderdag 02 april 2020 - 22:50   quote  deeplink  
Weet niet hoe anderen het ervaren maar word een beetje ziek van mensen en ook journalisten die lopen te zeiken óver Ajax en de pot met geld die Ajax zou moeten verdelen. Rot op zeg ik. Niemand kiest voor Corona net zo min als Ajax koos voor die scheids die ons naaide tegen Chelsea of de vele blessures die we hadden....

Competitie moet nu stoppen en Ajax staat op 1 obv de regelementen...

Dus pech voor alle Ajax haters.

CL geld is gewoon voor Bassie en als AZ zo goed is komen ze vast de voorrondes door zoals Ajax al 2 jaar op een rij deed.

En verder is de klap voor iederéén voelbaar.

Tis nu eenmaal wat het is!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0174260