BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 april 2020 - 02:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2020 - 22:50 schreef AkaS het volgende:
Weet niet hoe anderen het ervaren maar word een beetje ziek van mensen en ook journalisten die lopen te zeiken óver Ajax en de pot met geld die Ajax zou moeten verdelen. Rot op zeg ik. Niemand kiest voor Corona net zo min als Ajax koos voor die scheids die ons naaide tegen Chelsea of de vele blessures die we hadden....

Competitie moet nu stoppen en Ajax staat op 1 obv de regelementen...

Dus pech voor alle Ajax haters.

CL geld is gewoon voor Bassie en als AZ zo goed is komen ze vast de voorrondes door zoals Ajax al 2 jaar op een rij deed.

En verder is de klap voor iederéén voelbaar.

Tis nu eenmaal wat het is!
eens ! en de uefa, fifa... fuck them... als men nu stopt is gewoon een logische uitslag.. en qua ajax haters... wat is nu belangrijker ? niet zoon grote mond dan over het trainingskamp, hier komen meer mensen bij om
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 03 april 2020 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2020 - 18:45 schreef remco k het volgende:
Ik vind overigens wel, dat als de competitie niet wordt uitgespeeld, en je dus een optie kiest van vorig seizoen kampioen of de stand van nu als eindstand.
Dat je de financiële vergoedingen voor Europees voetbal van volgend jaar echt moet gaan verdelen onder een bepaalde hoeveelheid clubs.

Van mijn part naar ratio van de begrotingen van dit seizoen.

Je kan het in mijn beleving niet maken om Ajax direct cl te laten spelen, en daarvoor zelf alle financiële beloningen voor laten ontvangen, daarvoor heeft Ajax een te groot gat weggegeven en zijn de drie andere clubs te dicht bij gekomen, zelfs een groot deel van de mensen hier waren al van mening dat we geen kampioen meer zouden worden.

Dat financiële plaatje gaat misschien nog wel een grotere uitdaging worden dan dit seizoen netjes afhandelen.
Tja goed punt.... Ik denk dat de clubs die Europees voetbal gaan spelen, gewoon een jaar geen Nederlandse tv gelden moet ontvangen, zodat dit geld naar de andere clubs gaan.

Ik vind zelf dat Ajax en AZ al hun prijzengeld dat ze mogelijk gaan winnen met Europees voetbal volgend jaar met elkaar moeten delen. Ze staan op een gedeeld 1ste plaats. Ajax heeft wel gezorgd dat Nederland weer direct plaatsing heeft in de CL.

Denk zelf dat er een gigantische reset komt, dat salarissen van spelers naar beneden gaan en transfersommen... Ik denk dat na de Corona crisis niemand meer 100m gaat betalen voor spelers.
Pietje
 Pietje - vrijdag 03 april 2020 - 16:29   quote  deeplink  
Arrogant meneertje Ceferin, de voorzitter van de UEFA, dreigt de Belgische en Nederlandse clubs die de competitie als beëindigd willen zien en die weigeren ergens in juni alsnog te gaan voetballen om de competitie tóch af te ronden, geen ticket te geven voor de Europese toernooien.
In gewoon Nederlands noemen we dat chantage. Maar ja, zulke dreigementen is maffioso wel toevertrouwd!

bron
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 03 april 2020 - 16:51   quote  deeplink  
PURE CHANTAGE IS DIT ! ! ! !

Hij wil alleen maar zijn zakken vullen bij de UEFA. Pure egoïsme aan hun kant.
Aan gezondheid van de medemens in de wereld hebben ze daar niet.

Verder luistert de UEFA toch niet naar Ajax en het Nederlandse voetbal terwijl de KNVB in hun broek schijt omdat ze geen eigen meningen of besluit durven te nemen.

De UEFA functioneert alleen in belang van de twaalf beste clubs van Europa, o.i.d.
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2020 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 april 2020 - 16:29 schreef Pietje het volgende:
Arrogant meneertje Ceferin, de voorzitter van de UEFA, dreigt de Belgische en Nederlandse clubs die de competitie als beëindigd willen zien en die weigeren ergens in juni alsnog te gaan voetballen om de competitie tóch af te ronden, geen ticket te geven voor de Europese toernooien.
In gewoon Nederlands noemen we dat chantage. Maar ja, zulke dreigementen is maffioso wel toevertrouwd!

bron
Ach, dit zijn loze dreigementen. Voor de UEFA is dit een zuiver financiele kwestie, want als comptities worden stop gezet moet de UEFA volgens met de Champions League en Europa League. Dan loopt de UEFA ds de inkomsten van de overgebleven rondes mis.

Het "probleem"van de UEFA, en wat dit een loos dreigement maakt, is dat het virus op verschillende momenten de echte uitbraak heeft beleeft in verschillende landen en op dit moment ook in heel verschilende fases is per land. Zo lijkt in Italie de curve af te zwakken en misschien in Nederland en Spanje ook wel. In Engeland, Turkije en Rusland zitten ze juist nog volop in de fase van exponentiele groei.

Het idee dat de UEFA een moment kan prikken waardoor het voor alle UEFA-landen acceptabel is om weer te gaan spelen is totale waanzin. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat er juli in alle UEFA-landen weer gevoetbalt kan worden. Ten eerste is het besmettingsverloop nog totaal onduidelijk. Ten tweede moet de UEFA dan wel iets verzinnen over aflopende contracten, transfers en talloze andere zaken. Ten derde is helemaal niet duidelijk of de speelstadions wel beschikbaar zijn en ten vierde is helemaal niet duidelijk dat nationale en lokale overheden tegen die tijd in staat zijn het voetbal te faciliteren.

Kortom; dit is een utopie. Een wanhoopspoging van de UEFA om het mislopen van etterlijke miljoenen Euros zo lang mogelijk uit te stellen. Daartoe grijpt de UEFA naar nauwelijks verholen dreigementen waarvan ze zelf ook wel weten dat ze die nooit hard kunnen maken.

Laat maar roepen dus, de UEFA is in deze toch machteloos.
Pietje
 Pietje - vrijdag 03 april 2020 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 april 2020 - 17:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach, dit zijn loze dreigementen. Voor de UEFA is dit een zuiver financiele kwestie, want als comptities worden stop gezet moet de UEFA volgens met de Champions League en Europa League. Dan loopt de UEFA ds de inkomsten van de overgebleven rondes mis.

Het "probleem"van de UEFA, en wat dit een loos dreigement maakt, is dat het virus op verschillende momenten de echte uitbraak heeft beleeft in verschillende landen en op dit moment ook in heel verschilende fases is per land. Zo lijkt in Italie de curve af te zwakken en misschien in Nederland en Spanje ook wel. In Engeland, Turkije en Rusland zitten ze juist nog volop in de fase van exponentiele groei.

Het idee dat de UEFA een moment kan prikken waardoor het voor alle UEFA-landen acceptabel is om weer te gaan spelen is totale waanzin. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat er juli in alle UEFA-landen weer gevoetbalt kan worden. Ten eerste is het besmettingsverloop nog totaal onduidelijk. Ten tweede moet de UEFA dan wel iets verzinnen over aflopende contracten, transfers en talloze andere zaken. Ten derde is helemaal niet duidelijk of de speelstadions wel beschikbaar zijn en ten vierde is helemaal niet duidelijk dat nationale en lokale overheden tegen die tijd in staat zijn het voetbal te faciliteren.

Kortom; dit is een utopie. Een wanhoopspoging van de UEFA om het mislopen van etterlijke miljoenen Euros zo lang mogelijk uit te stellen. Daartoe grijpt de UEFA naar nauwelijks verholen dreigementen waarvan ze zelf ook wel weten dat ze die nooit hard kunnen maken.

Laat maar roepen dus, de UEFA is in deze toch machteloos.
Dat realiseer ik mij terdege, Eide, en in principe heb je gelijk. Maar ik praat over de mentaliteit van zo'n man om dit publiekelijk te roepen. De arrogantie ten top en daarmee geeft Ceferin wel heel erg duidelijk aan, geen enkel menselijk gevoel te hebben ten opzichte van al die zieken en overleden mensen. Money, money, money... Walgelijk. De maffia ten voete uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 april 2020 door Pietje --
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2020 - 17:38   quote  deeplink  
Oh zeker, maar uiteindelijk zaagt hij aan z'n eigen poten.
Pietje
 Pietje - vrijdag 03 april 2020 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 april 2020 - 17:38 schreef Eide het volgende:
Oh zeker, maar uiteindelijk zaagt hij aan z'n eigen poten.
Ik mag het hopen :-)
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2020 - 17:57   quote  deeplink  
De UEFA krabbelt al terug en heeft de Belgische voetbalbond al verzekert dat ze niet uitgesloten zullen worden van Europese competitie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 03 april 2020 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 april 2020 - 17:57 schreef Eide het volgende:
De UEFA krabbelt al terug en heeft de Belgische voetbalbond al verzekert dat ze niet uitgesloten zullen worden van Europese competitie.
Onderstaande link zegt weer wat anders! Wie snoeit die mafkezen eens de mond!

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/923313/uefa-baas-waarschuwt-andermaal-belgi-en-andere-landen-riskeren-deelname-.html
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 03 april 2020 - 18:15   quote  deeplink  
Ik kom vanavond even met een update met betrekking tot Loetje!
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2020 - 18:46   quote  deeplink  
Ik vind het overigens bewonderwaardig hoe het aantal IC-bedden is opgeschaald. De mensen die het grootste compliment verdienen zijn natuurlijk de verpleegkundigen, artsen en ziekenhuizen. De politiek, het bedrijfsleven en talloze anderen verdienen dat compliment ook door dit alles mogelijk te maken.

We hadden medio maart 1150 IC-bedden. Er liggen nu al meer dan 1300 COVID-19 patiënten op de IC's. Dat is echt een waanzinnige prestatie in twee weken tijd.
Pietje
 Pietje - vrijdag 03 april 2020 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 april 2020 - 18:46 schreef Eide het volgende:
Ik vind het overigens bewonderwaardig hoe het aantal IC-bedden is opgeschaald. De mensen die het grootste compliment verdienen zijn natuurlijk de verpleegkundigen, artsen en ziekenhuizen. De politiek, het bedrijfsleven en talloze anderen verdienen dat compliment ook door dit alles mogelijk te maken.

We hadden medio maart 1150 IC-bedden. Er liggen nu al meer dan 1300 COVID-19 patiënten op de IC's. Dat is echt een waanzinnige prestatie in twee weken tijd.
Dat is absoluut waar. Ik heb ook een ongelooflijk grote bewondering voor alle mensen in de zorg. Je kunt je afvragen hoe lang zij dit kunnen volhouden, want zij plegen regelrechte roofbouw op zichzelf. Zowel psychisch als fysiek.
remco k
 remco k - vrijdag 03 april 2020 - 19:55   quote  deeplink  
Overigens wordt de uefa op de vingers getikt door de fifa.

Begint een aardige bobo’s strijd te worden.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 03 april 2020 - 21:07   quote  deeplink  
Maar één ding weten we zeker, namelijk dat ze bij de KNVB totaal geen verstand van het voetbal hebben. Ze blijven absoluut hielenlikkers van de UEFA. Daarom dat ze géén eigen en durvende beslissingen kunnen nemen.

Overigens had ik vernomen dat Overmars NIET de schuldige is, omdat hij van niets wist omdat er achter zijn rug gesproken is, daar hij het later pas vernomen had.

Hoezo AJAX de schuldige vinger geven ? Van mij mag de EREDIVISIE ontploffen, met hun klotevoetbal. Heel misschien dat het verstandig is, dat wij (AJAX) de Eredivisie gaat verlaten.

Ze hebben geen zin in dat gezeik van de KNVB, omdat de KNVB niets heeft bereikt wat wél goed is voor het Nederlandse voetbal. Zogenaamd dat zij verstand van het voetbal hebben ?
Laat GUDDE en MANDES lekker oprotten. Vuile teringbende daar in Zeist.
remco k
 remco k - vrijdag 03 april 2020 - 21:17   quote  deeplink  
O. Oké.
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2020 - 21:43   quote  deeplink  
Er schijnen trouwens 4 Bundesligaclubs op omvallen te staan. Er worden geen namen genoemd, maar de rijkste DFB-clubs zetten 20 miljoen opzij om clubs te helpen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 april 2020 - 02:09   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/923360/ten-hag-doet-oproep-in-steenkolenengels-no-tuching-noos-no-maut-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

hier schaam jeje toch kapot voor...

en mbt de griep, 2 jaar terug en vorig jaar intotaal 20 000 doden... in nederland en altijd verzwegen.. mensen met long problemen.. corona of voorloper ?
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2020 - 09:32   quote  deeplink  
Nee, gewoon een heftig griepepidemie waar destijds best over is geschreven,waarna vorig jaar veel is geschreven over de onderzoeken naar die epidemie.

Mensen gaan nu eenmaal dood. Zo'n 150.000 mensen per jaar. Dat cijfer is min of meer stabiel. In 2017 stierven er 150.214, in 2018 (griepepidemie) 153.363 en in 2019 ook weer 151.793. We gaan daar dit jaar wel boven komen. Misschien komen we wel boven de 155.000 door het Coronavirus, maar uiteindelijk is dat allemaal "normaal", hoe tragisch het ontvallen van mensen ook is.

Het probleem bij de huidige crisis is de hoeveelheid mensen die zeer veel zorg nodig hebben om besmetting te overleven. Niet alleen IC-patiënten maar ook de gewone ziekenhuisopnames. Dat is veel extremer dan bij bijvoorbeeld de griepepidemie. Mensen hebben ook veel langer zorg nodig dan bij griep.

Het huidige coronavirus heeft geen voorloper, maar het is niet het eerste coronavirus. Het MERS-virus was ook een coronavirus, maar die was dusdanig dodelijk dat het niet snel kon verspreiden. Dat maakt dit virus zo naar. Het is erg besmettelijk en mensen besmetten anderen al voordat ze zelf en nstige symptomen ontwikkelen. Covid-19 is daarmee een zeer uitzonderlijk en uitermate gemeen virus.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 april 2020 - 10:28   quote  deeplink  
tuurlijk gaan mensen dood.. alleen zoals ik al zei 2 jaar terug bijna gelijke klachten.. alleen werd het toen afgedaan als gewone longontsteking door een griepje en werd men niet zo snel opgenomen als nu bij de verschijnselen.. Ik heb echt sterk mijn twijffels met alles en hoe ze ermee omgaan, ook de rekensom van het rivm klopt al niet..
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2020 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2020 - 10:28 schreef nummer10 het volgende:
Ik heb echt sterk mijn twijffels met alles en hoe ze ermee omgaan, ook de rekensom van het rivm klopt al niet..
Ik niet. Het RIVM is heel duidelijk geweest. De verwachting is een modellering. Een model is een versimpelde weergave van de werkelijkheid en klopt per definitie dus niet. Een model doet bepaalde aannames en van daaruit wordt geëxtrapoleerd. Bij de initiële modellen was bijvoorbeeld de aanname gedaan dat mensen minder lang op de IC zouden liggen dan nu blijkt. Dan wordt het model bijgesteld. Dat is inherent aan dit soort werk.

De rekensom van het RIVM is het beste wat we hebben, wetende dat we niet alle gevallen zien en dat het model steeds bijgesteld moet worden. Als ik kijk hoe de regering, geadviseerd door het RIVM, de GGD en allerlei andere partijen, bezig is heb ik daar heel erg veel lof voor. Het enige, zo achteraf, is dat men misschien meteen wat harder had moeten ingrijpen, hoewel daar ook vooral heel veel doodnormale burgers schuldig zijn geweest aan het onvoldoende opvolgen van overheidsinstructies.

Ik hoop dat de hele prille lijn die we nu zien zich gaat doorzetten. Dat zou betekenen dat we niet langer de enorme toenames van ziekenhuis- en IC-opnames gaan zien en dat de zorg voor zowel coronapatiënten als "normale"patiënten beheersbaar blijft.

Dat er dan wat twijfel blijft is normaal. We hebben niet op alle vragen antwoorden en er zullen altijd "what if" scenario's blijven rondzingen. Daar hebben we alleen niets aan. Daarmee zaaien we alleen twijfel. Het is nu een kwestie van doorbijten, ons houden aan de regels en afspraken en vertrouwen op de medici en wetenschappers die zich zes slagen het heen-en-weer werken ter bestrijding van dit virus.
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2020 - 22:02   quote  deeplink  
He AW, alles goed? Hou je sterk man.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 april 2020 - 18:29   quote  deeplink  
nou 234 doden... perfect zoon zielige lockdown... en dat terwijl het groten deel zich keurig houd aan de zielige maatregelen.. het is simpel weg niet genoeg en het rivm had een leer moeteb trekken uit de cijfers etc van italie spanje en vooral ook china.. dit is puur gebasseerd op economie en kapitalisme.. maar goed zo denk ik..
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2020 - 19:19   quote  deeplink  
Daar zitten ook aantallen van het weekend bij. Het belangrijkste getal is het aantal IC-opnames waarvan de groei aan het afnemen is. We zijn er nog niet, eerst moet het aantal IC-patiënten gaan afnemen, maar er is wel degelijk een duidelijk effect merkbaar.

Edit:
Op de site van het RIVM kan je de exacte aantallen per sterfdag zien. Dus niet de meldingsdag, maar de overlijdensdag. Daar zie je van de laatste dag ook de nalopende aantallen van voorgaande dagen. Daarin zie je ook in de aantallen doden een duidelijke neerwaartse trend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 april 2020 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 19:19 schreef Eide het volgende:
Daar zitten ook aantallen van het weekend bij. Het belangrijkste getal is het aantal IC-opnames waarvan de groei aan het afnemen is. We zijn er nog niet, eerst moet het aantal IC-patiënten gaan afnemen, maar er is wel degelijk een duidelijk effect merkbaar.

Edit:
Op de site van het RIVM kan je de exacte aantallen per sterfdag zien. Dus niet de meldingsdag, maar de overlijdensdag. Daar zie je van de laatste dag ook de nalopende aantallen van voorgaande dagen. Daarin zie je ook in de aantallen doden een duidelijke neerwaartse trend.
die ken ik, echter hadden die cijfer in mijn ogen nog lager kunnen zijn door betere maatregelen.. het zelfde als wat ze roepen over imumiteit is slechts een aanname, net zoals dat kinderen het niet over konden brengen..
remco k
 remco k - dinsdag 07 april 2020 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 20:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die ken ik, echter hadden die cijfer in mijn ogen nog lager kunnen zijn door betere maatregelen.. het zelfde als wat ze roepen over imumiteit is slechts een aanname, net zoals dat kinderen het niet over konden brengen..
Beetje sneu. Eerst het genoemde getal noemen om je punt te maken. En vervolgens roepen dat je die getallen van eide kent en dat je vind dat ze lager hadden kunnen zijn.

En inderdaad. De economie is heel belangrijk, van die economie wordt namelijk ook de zorg betaald. De zorg die we moeten bieden aan de mensen die besmet zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 07 april 2020 - 21:31   quote  deeplink  
Neem België.

Eerste Corona overledene op 11 maart. In Nederland op 6 maart.

België heeft 11 miljoen + inwoners. Nederland heeft 17 miljoen + inwoners.

België een volledige lockdown, de maatregelen in Nederland zijn bekend.

In België inmiddels ook de 2000 doden voorbij net zoals in Nederland.

Dus wij hebben met meer inwoners, en een langere tijd vanaf de eerste overledene, ongeveer een gelijk aantal overleden als een land dat zwaardere maatregelen heeft getroffen.

En zo zijn er nog een aantal landen waarbij het verschil niet groot is.

Opmerkingen als “ het had minder moeten zijn” zijn dus niet te staven en puur uit emotie. Emoties die ik overigens begrijp, maar niet tot dit soort uitspraken zouden moeten lijden.
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2020 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 20:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die ken ik, echter hadden die cijfer in mijn ogen nog lager kunnen zijn door betere maatregelen.. het zelfde als wat ze roepen over imumiteit is slechts een aanname, net zoals dat kinderen het niet over konden brengen..
Misschien, misschien niet. Sommigen landen doen het beter, sommigen doen het slechter maar er is geen peil op te trekken wat nu het beste is. Duitsland doet het met iets strengere maatregels vrij goed, terwijl Frankrijk en Belgie het een stuk minder goed doen dan Nederland. Zweden heeft juist veel minder maatregels en daar gaat het wel prima. Ik weet niet hoe zinvol het is om te speculeren. Ik denk dat de Nederlandse overheid het prima doet. Vooral Rutte is een echt crisisleider.

Dat over immuniteit is geen aanname. Het is een feit dat je na een virusifectie immuniteit voor dat virus ontwikkeld. Waar discussie over is, is de lengte van de immuniteit. Daarnaast weten we nog niet veel over de muteerbaarheid van dit virus. Maar dat het lichaam immuniteit opbouwt na een virusinfectie is een objectief feit.

Begrijp me goed, elke dode is er één te veel. Tegelijkertijd kunnen we dat helaas niet tegenhouden. We hebben nu te handelen naar de mogelijkheden die we hebben. Volgens mij gaat dat vrij goed.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 april 2020 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 21:31 schreef remco k het volgende:
Neem België.

Eerste Corona overledene op 11 maart. In Nederland op 6 maart.

België heeft 11 miljoen + inwoners. Nederland heeft 17 miljoen + inwoners.

België een volledige lockdown, de maatregelen in Nederland zijn bekend.

In België inmiddels ook de 2000 doden voorbij net zoals in Nederland.

Dus wij hebben met meer inwoners, en een langere tijd vanaf de eerste overledene, ongeveer een gelijk aantal overleden als een land dat zwaardere maatregelen heeft getroffen.

En zo zijn er nog een aantal landen waarbij het verschil niet groot is.

Opmerkingen als “ het had minder moeten zijn” zijn dus niet te staven en puur uit emotie. Emoties die ik overigens begrijp, maar niet tot dit soort uitspraken zouden moeten lijden.
duitsland ?
nummer10
 nummer10 - woensdag 08 april 2020 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 21:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Beetje sneu. Eerst het genoemde getal noemen om je punt te maken. En vervolgens roepen dat je die getallen van eide kent en dat je vind dat ze lager hadden kunnen zijn.

En inderdaad. De economie is heel belangrijk, van die economie wordt namelijk ook de zorg betaald. De zorg die we moeten bieden aan de mensen die besmet zijn.
wat is er sneu aan ? ik ben voor nog strengere maatregelen ongeacht de economie en de zakkenrollers van dit kabinet.. sterker nog er worden gewoon mensen gebelt (en dat kan ik weten) van goh meneer als u corona krijgt word u niet opgenomen.. vind jij dit normaal dan in een welvaart land als dit ? zonder dat duidelijk is wie dit met een beetje hulp wel of niet kan overleven ? als we het dan toch over media meelopers hebben.. ik vertrouw het rivm niet en de overgheid ook niet.. net zo min dat ze de boeren wouden nakken dat rivm en die boeren krijgen nu simpel weg gelijk dat hun niet de uitstoters zijn van het co2... want die draaien gewoon door.. het rivm is gewoon een lachertje.. ps MONDKAPJES VERPLICHTEN ! dit is een bewezen iets wat gewoon goed helpt, even als handschoentjes in de winkel dragen..

en ja ik denk er anders over.. sorry..
nummer10
 nummer10 - woensdag 08 april 2020 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 21:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet. Sommigen landen doen het beter, sommigen doen het slechter maar er is geen peil op te trekken wat nu het beste is. Duitsland doet het met iets strengere maatregels vrij goed, terwijl Frankrijk en Belgie het een stuk minder goed doen dan Nederland. Zweden heeft juist veel minder maatregels en daar gaat het wel prima. Ik weet niet hoe zinvol het is om te speculeren. Ik denk dat de Nederlandse overheid het prima doet. Vooral Rutte is een echt crisisleider.

Dat over immuniteit is geen aanname. Het is een feit dat je na een virusifectie immuniteit voor dat virus ontwikkeld. Waar discussie over is, is de lengte van de immuniteit. Daarnaast weten we nog niet veel over de muteerbaarheid van dit virus. Maar dat het lichaam immuniteit opbouwt na een virusinfectie is een objectief feit.

Begrijp me goed, elke dode is er één te veel. Tegelijkertijd kunnen we dat helaas niet tegenhouden. We hebben nu te handelen naar de mogelijkheden die we hebben. Volgens mij gaat dat vrij goed.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/04/uh-oh-immuniteit-van-genezen-corona-patienten-niet-gegarandeerd-voor-volgende-besmetting/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 april 2020 - 12:31   quote  deeplink  
Allereerst kleine update over Loetje! Door privéomstandigheden helaas niet eerder de tijd gehad dat hier te melden. Loetje lijkt na 3 weken over de ergste verschijnselen heen te zijn. Al 2 dagen geen koorts meer, wel heel erg moe! Vorige week vrijdag leek het ook de betere kant op te gaan, maar toen helaas kreeg hij een zware terugslag en kwam hij 2x zo erg terug. Door zijn goede longinhoud hoefde hij uiteindelijk niet te worden opgenomen. Laten we hopen dat hij inmiddels immuun is en ik wens hem een goed herstel toe.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 08 april 2020 - 12:32   quote  deeplink  
En dan dit:

FUCK KNVB EN UEFA MAFFIA!!

RESPECT GEMEENTE EINDHOVEN!!
Eide
 Eide - woensdag 08 april 2020 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Precies, en wat er gezegd wordt is dat iedereen anti-lichamen (lees immuniteit) opbouwt. Het is alleen onduidelijk of mensen met milde klachten voldoende anti-lichamen aanmaken. Maar het feit is dat iedereen die besmet raakt immuniteit opbouwt. Immuniteit opbouwen en immuun zijn zijn twee verschillende dingen, maar dat begrijpt iedereen toch wel?
Eide
 Eide - woensdag 08 april 2020 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 12:31 schreef Ajax Warrior het volgende:
Allereerst kleine update over Loetje! Door privéomstandigheden helaas niet eerder de tijd gehad dat hier te melden. Loetje lijkt na 3 weken over de ergste verschijnselen heen te zijn. Al 2 dagen geen koorts meer, wel heel erg moe! Vorige week vrijdag leek het ook de betere kant op te gaan, maar toen helaas kreeg hij een zware terugslag en kwam hij 2x zo erg terug. Door zijn goede longinhoud hoefde hij uiteindelijk niet te worden opgenomen. Laten we hopen dat hij inmiddels immuun is en ik wens hem een goed herstel toe.
Top. Het is een hele heftige ziekte als het serieus toeslaat. Hopelijk zien we Loetje snel terug.
p111
 p111 - woensdag 08 april 2020 - 13:49   quote  deeplink  
Beterschap voor iedereen die besmet is met deze sluipmoordenaar,helaas nu ook bekende die het loodje leggen hopelijk dat we snel de goede kant opgaan.
Pietje
 Pietje - woensdag 08 april 2020 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 12:31 schreef Ajax Warrior het volgende:
Allereerst kleine update over Loetje! Door privéomstandigheden helaas niet eerder de tijd gehad dat hier te melden. Loetje lijkt na 3 weken over de ergste verschijnselen heen te zijn. Al 2 dagen geen koorts meer, wel heel erg moe! Vorige week vrijdag leek het ook de betere kant op te gaan, maar toen helaas kreeg hij een zware terugslag en kwam hij 2x zo erg terug. Door zijn goede longinhoud hoefde hij uiteindelijk niet te worden opgenomen. Laten we hopen dat hij inmiddels immuun is en ik wens hem een goed herstel toe.
Dank je wel voor deze info, Warrior!
Ik leef intens met hem en zijn vader mee via PB-berichten.

Jij ook heel veel sterkte.
Pietje
 Pietje - woensdag 08 april 2020 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 00:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat is er sneu aan ? ik ben voor nog strengere maatregelen ongeacht de economie en de zakkenrollers van dit kabinet.. sterker nog er worden gewoon mensen gebelt (en dat kan ik weten) van goh meneer als u corona krijgt word u niet opgenomen.. vind jij dit normaal dan in een welvaart land als dit ? zonder dat duidelijk is wie dit met een beetje hulp wel of niet kan overleven ? als we het dan toch over media meelopers hebben.. ik vertrouw het rivm niet en de overgheid ook niet.. net zo min dat ze de boeren wouden nakken dat rivm en die boeren krijgen nu simpel weg gelijk dat hun niet de uitstoters zijn van het co2... want die draaien gewoon door.. het rivm is gewoon een lachertje.. ps MONDKAPJES VERPLICHTEN ! dit is een bewezen iets wat gewoon goed helpt, even als handschoentjes in de winkel dragen..

en ja ik denk er anders over.. sorry..
Ik deel je zorgen nummer10, maar om een organisatie als het RIVM onbetrouwbaar te noemen gaat mij te ver. Er wordt wereldwijd door ik weet niet hoeveel wetenschappers gezocht naar een medicijn of antilichaam tegen COVID-19, ook in Nederland. En zolang dat er nog niet is, blijft het zoeken en schipperen. Vergeet niet dat dit coronavirus een totaal nieuw en onbekend virus is. Dus de onderzoekers beginnen letterlijk bij nul. En wat kan de politiek daar aandoen? Zij zijn afhankelijk van de adviezen van de virologen, artsen, microbiologen, etc.

Diezelfde virologen/wetenschappers houden vol dat mondkapjes (alleen) niet helpen, omdat je zo'n mondkapje dagelijks moet vernieuwen om enigszins beschermd te zijn. Hoeveel van die mondkapjes heb je dan wel niet nodig? Dat lijkt mij ondoenlijk. Vandaar dat er naarstig naar andere oplossingen wordt gezocht.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 08 april 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Je zou maar de Dagelijkse Standaard als je vaste bron gebruiken.
Eide
 Eide - woensdag 08 april 2020 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:36 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Je zou maar de Dagelijkse Standaard als je vaste bron gebruiken.
Er staan best goede geschreven opiniestukken op. Het probleem wat ik ermee heb is dat het gepresenteerd wordt als een journalistieke nieuwsplatform terwijl het een blog is waarop allerlei auteurs hun mening gekondigen.

Kortom; uitermate gekleurd. Dat maakt het niet per definitie slecht, maar het zijn wel allemaal zeer rechts gekleurde auteurs. Erg bevooroordeeld dus, net zoals allerlei linkse varianten op hetzelfde thema dat ook zijn.

Ik hou het op de NOS.
Eide
 Eide - woensdag 08 april 2020 - 18:06   quote  deeplink  
Wat goed nieuws dat we voor het eerst een daling van het aantal patiënten op de IC's zien. Een zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk en het kan best dat het aantal morgen weer wat oploopt, maar het is nog meer bewijs dat de curve echt aan het afvlakken is. Het is vooral ook goed om te zien dat de maatregelen echt effect sorteren en dat we nu zeer waarschijnlijk voldoende IC-bedden zullen hebben.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 april 2020 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 17:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Er staan best goede geschreven opiniestukken op. Het probleem wat ik ermee heb is dat het gepresenteerd wordt als een journalistieke nieuwsplatform terwijl het een blog is waarop allerlei auteurs hun mening gekondigen.

Kortom; uitermate gekleurd. Dat maakt het niet per definitie slecht, maar het zijn wel allemaal zeer rechts gekleurde auteurs. Erg bevooroordeeld dus, net zoals allerlei linkse varianten op hetzelfde thema dat ook zijn.

Ik hou het op de NOS.
en dat terwijl ik op alle vlakken juist links ben... vertrouw enkel de media niet... mijn neef zit al 10 jaar in china, en vertrouw ik toch echt meer op zijn verhalen
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2020 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2020 - 23:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

duitsland ?
Maar iets strengere maatregelen.

Maar net als over voetbal reageer je niet op wat een ander schrijft.
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2020 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 april 2020 - 00:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat is er sneu aan ? ik ben voor nog strengere maatregelen ongeacht de economie en de zakkenrollers van dit kabinet.. sterker nog er worden gewoon mensen gebelt (en dat kan ik weten) van goh meneer als u corona krijgt word u niet opgenomen.. vind jij dit normaal dan in een welvaart land als dit ? zonder dat duidelijk is wie dit met een beetje hulp wel of niet kan overleven ? als we het dan toch over media meelopers hebben.. ik vertrouw het rivm niet en de overgheid ook niet.. net zo min dat ze de boeren wouden nakken dat rivm en die boeren krijgen nu simpel weg gelijk dat hun niet de uitstoters zijn van het co2... want die draaien gewoon door.. het rivm is gewoon een lachertje.. ps MONDKAPJES VERPLICHTEN ! dit is een bewezen iets wat gewoon goed helpt, even als handschoentjes in de winkel dragen..

en ja ik denk er anders over.. sorry..
Je haalt er weer allemaal zaken bij waar het helemaal niet over ging.

Je haalt getallen aan om je punt te maken. Dan wordt het ontkracht, daar reageer je niet eens op anders dan dat je die gezien hebt maar dat er toch wat anders moet gebeuren.

Maar goed. Gister minder mensen op de ic in absolute getallen.

En leuk wat je zegt over mondkapjes.

Maar het medische personeel heeft al bijna te kort aan handschoenen en mondkapjes. En jij wil ze dan wel even verdelen onder de rest van Nederland.
Lekker man.

Voor zover ik meekrijg van de mensen die het zelf hebben of het vermoeden hebben dat ze het hebben, worden ze prima bijgestaan door hun huisartsen, prima gemonitord hoe het met ze gaat en inderdaad, niet iedereen wordt opgenomen, dat is ook niet voor iedereen nodig.

De een heeft er heel veel last van, een ander voelt er amper iets van, en de ergste gevallen komen zelfs te overlijden.

Nee sorry, ik ben vooralsnog trots op onze regering.

Alleen Wilders en Baudet komen me echt de keel uit.

Alleen maar zaniken en zeuren over eigenlijk alles, zonder zeg ook maar enige vorm van welke oplossing dan ook bij te dragen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 april 2020 door remco k --
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2020 - 11:34   quote  deeplink  
Wat je zegt over de boeren.

Nu blijkt juist dat de cijfers van de boeren niet bleken te kloppen en die van het rivm wel. Daar zijn zowe de boeren als het rivm over eens geworden.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 april 2020 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 11:34 schreef remco k het volgende:
Wat je zegt over de boeren.

Nu blijkt juist dat de cijfers van de boeren niet bleken te kloppen en die van het rivm wel. Daar zijn zowe de boeren als het rivm over eens geworden.
de boeren gaven luchtvaart en autos de schuld.. en nu blijkt dat de lucht verbeterd is en de boeren nog dezelfde uitstoot hebben.. dus lag het niet aan de boeren he.. ps waar lees/hoor jij dat de boeren het eens waren ? daarbij, ja vind de rivm een lachertje, worden ook nog eens veel tegengesproken door virologen als je iets meer leest
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 09 april 2020 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 19:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de boeren gaven luchtvaart en autos de schuld.. en nu blijkt dat de lucht verbeterd is en de boeren nog dezelfde uitstoot hebben.. dus lag het niet aan de boeren he..
Het ene sluit het andere niet uit. Wissel het om en je hebt ook een positief effect op het milieu. Maar he, als jij de volledige economie liever ziet instorten dan dat de boeren maatregelen worden opgelegd, you do you.
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2020 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 19:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de boeren gaven luchtvaart en autos de schuld.. en nu blijkt dat de lucht verbeterd is en de boeren nog dezelfde uitstoot hebben.. dus lag het niet aan de boeren he.. ps waar lees/hoor jij dat de boeren het eens waren ? daarbij, ja vind de rivm een lachertje, worden ook nog eens veel tegengesproken door virologen als je iets meer leest
Ik lees wat meer, ik lees juist de wat betrouwbaardere sites en niet de meningen van random mensen zoals jij de links hier plaatst.

En kijk eens op de site van het mesdagfonds.
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2020 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2020 - 20:07 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Het ene sluit het andere niet uit. Wissel het om en je hebt ook een positief effect op het milieu. Maar he, als jij de volledige economie liever ziet instorten dan dat de boeren maatregelen worden opgelegd, you do you.
Dit dus.
Eide
 Eide - donderdag 09 april 2020 - 21:37   quote  deeplink  
Feit is dat het Mesdagfonds op min of meer dezelfde aantallen als het RIVM is gekomen en daarmee niet anders kan dat toegeven dat het aandeel van de boeren in de stikstofproblematiek correct is becijferd door het RIVM.

De maatregelen waarmee die oververtegenwoordiging van uitstoot bestreden kan worden is nu het discussiepunt. De cijfers al lang niet meer want die kloppen gewoon. Een aantal voorstellen vanuit de boerenlobby zijn juridisch gewoon niet haalbaar terwijl de boeren pertinent niet wensen mee te werken aan een aantal oplossingen geboden van de overheid. Dat betekent hooguit dat men in een impasse zit en dat er via allerlei andere kanelen dan de formele onderhandelingstafel verder gesproken zal moeten worden waar boeren en overheid elkaar kunnen vinden.

Er zal iets gevonden moeten worden want er ligt gewoon een keiharde gerechtelijke uitspraak. Onze democratie is gestoeld op de trias politica en zowel de agrarische sector als de Rijksoverheid hebben zich te houden aan uitspraken van de rechterlijke macht. Zonder die scheiding van macht worden we een bananenrepubliek. Er zal linksom of rechtsom een oplossing moeten komen en de agrarische sector staat gewoon niet sterk door die rechterlijke uitspraak. De Rijksoverheid MOET namelijk optreden en zal daardoor uiteindelijk maatregelen moeten gaan opleggen in plaats van er over te onderhandelen als er geen akkoord uit de bus komt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0099310