BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 april 2020 - 01:15   quote  deeplink  
mensen ik snap jullie punt, ik denk er echter heel anders over.. anyway hoeveel doden ? de mensen die het ook hebben is totaal geen zichtop en hoop dat jullie dat ook begrijpen.. er word simpel weg te weinig getest
Eide
 Eide - vrijdag 10 april 2020 - 08:19   quote  deeplink  
Dat is iedereen in Nederland met je eens. Dat is juist ook een van de speerpunten van het wetenschappelijk advies aan het kabinet geweest. Het is ook het nieuwe speerpunt voor het kabinet. De eerste set aan maatregelen was het beheersen van de besmettingsgraad. Stap 2 wordt nu controleren, testen en registreren.

Geen enkel land kan afdoende testen trouwens. Alleen Duitsland komt enigszins in de buurt in Europa. Duitsland heeft een testcapaciteit van van 500.000 tests per week. Een land van 83 miljoen inwoners heeft dan meer dan 3 jaar nodig om iedereen één maal te testen. Negatief testen betekent 1. een anti-lichaamtest of 2. later opnieuw testen. Bovendien moet je valse positieven en negatieven uitsluitend. Je hebt per persoon dus al gauw 3 of meer testen nodig.

Het is hetzelfde probleem als met mondkapjes en talloze andere zaken. De schaal waarop dingen moeten gebeuren is overweldigend.
Eide
 Eide - vrijdag 10 april 2020 - 08:29   quote  deeplink  
In Duitsland druppelen nu de eerste resultaten binnen naar een studie over het opbouwen van immuniteit. In Gangelt, net over de grens, zijn 1000 mensen benaderd voor bloedonderzoek. 2% bleek een actieve COVID-19 besmetting te hebben en 14% had reeds anti-lichamen in het systeem en heeft dus een mate van weerstand opgebouwd.

De Duitse onderzoekers komen op basis van die hele vroege resultaten op een mortaliteitsgetal van 0.37%. Dit is dus aanmerkelijk lager dan wat hospitaals melden omdat die alleen kijken naar bevestigde gevallen. Met bloedonderzoek zijn ook de asymptomatische dragers te testen.

Goed nieuws en slecht dus eigenlijk. Het is verder bewijs dat er veel meer besmettingen zijn dan we zien. Het toont ook dat er geleidelijk aan immuniteit wordt opgebouwd. Helaas gaat die opbouw erg langzaam en is er nog een hele lange weg te gaan. Deze getallen lijken namelijk uit te wijzen dat 16% van de geteste personen besmet is of is geweest met COVID-19. Dan heeft het virus dus theoretisch nog 84% te gaan....
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 00:27   quote  deeplink  
Er doen trouwens steeds meer geruchten de ronde dat Ajax, PSV en AZ zich helemaal niet solidair hebben verklaard met het plan van de KNVB om te plannen op een competitiehervatting gedurende de maand juni.

Kennelijk heeft de KNVB de clubs gevraagd of ze bereid waren het seizoen uit te spelen als het Coronavirus compleet van tafel is. Vanzelfsprekend is er dan bereidwilligheid. Tegelijkertijd hebben de topclubs aangegeven dat ze niet verwachten dat het aannemelijk is dat er in juni al weer gevoetbald kan worden.

De clubs kiezen ervoor niet een moddergooigevecht te beginnen met de KNVB en houden zich op de vlakte. Ajax, AZ en PSV blijven echter naar verluid aandringen op een planning die uitgaat van het niet hervatten van dit seizoen en willen liefst dat de KNVB zich hier zo snel mogelijk bij neerlegt.

Mike Verweij gaf eerder deze week al aan dat de Ajaxdirectie absoluut niet van mening is veranderd, maar slechts kiest voor een terughoudende opstelling na alle reacties van vorige week. Niet komt aan AZ-watcher Steven Kooijman met vergelijkbare berichten, waarbij zelfs wordt gesteld dat de relatie tussen AZ-directeur Eenhoorn en de KNVB ondertussen gebrouilleerd is.
remco k
 remco k - zaterdag 11 april 2020 - 10:25   quote  deeplink  
En dan vanuit de knvb klagen over de solidariteit van Ajax, en klagen dat Ajax iets anders naar buiten heeft gebracht dan besproken.

Wat een bond is dit toch ook hè.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 00:27 schreef Eide het volgende:
Er doen trouwens steeds meer geruchten de ronde dat Ajax, PSV en AZ zich helemaal niet solidair hebben verklaard met het plan van de KNVB om te plannen op een competitiehervatting gedurende de maand juni.

Kennelijk heeft de KNVB de clubs gevraagd of ze bereid waren het seizoen uit te spelen als het Coronavirus compleet van tafel is. Vanzelfsprekend is er dan bereidwilligheid. Tegelijkertijd hebben de topclubs aangegeven dat ze niet verwachten dat het aannemelijk is dat er in juni al weer gevoetbald kan worden.

De clubs kiezen ervoor niet een moddergooigevecht te beginnen met de KNVB en houden zich op de vlakte. Ajax, AZ en PSV blijven echter naar verluid aandringen op een planning die uitgaat van het niet hervatten van dit seizoen en willen liefst dat de KNVB zich hier zo snel mogelijk bij neerlegt.

Mike Verweij gaf eerder deze week al aan dat de Ajaxdirectie absoluut niet van mening is veranderd, maar slechts kiest voor een terughoudende opstelling na alle reacties van vorige week. Niet komt aan AZ-watcher Steven Kooijman met vergelijkbare berichten, waarbij zelfs wordt gesteld dat de relatie tussen AZ-directeur Eenhoorn en de KNVB ondertussen gebrouilleerd is.
Ik heb het van de week ook ergens gelezen, maar kon het niet meer terugvinden. Dus plaatste ik het maar niet, zo zonder bron.
Zo hoorde ik ook een van de virologen met stelligheid zeggen, dat een voortzetting van de competities in Europa "wishful thinking" is, maar volgens hem nagenoeg uitgesloten.
Ook de burgemeester van Eindhoven heeft al te kennen gegeven, dat er in zijn stad geen enkele voetbalwedstrijd (met of zonder publiek) gespeeld gaat worden voordat COVID-19 totaal uitgebannen is. Duidelijke taal.

Ik ben er dan ook 100% van overtuigd dat Ajax, AZ en PSV door de KNVB min of meer gedwongen zijn om hun taal in de media te matigen, om solidariteit uit te stralen. De KNVB op hun beurt staat zwaar onder druk van de maffialeden van de UEFA, die EISEN (!) dat alle competities in juni en juli uitgespeeld MOETEN (!) worden.
En de maffia staat bekend om z'n chantagemiddelen en dreigementen.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 13:59   quote  deeplink  
Ook de UEFA heeft niets te eisen, maar je merkt aan alles de de miljarden aan TV- en sponsorgelden wel heel erg zwaar wegen bij de UEFA. Dat weegt kennelijk dusdanig zwaar dat Ceferin dreigende taal uitslaat.

Overigens is de uitspraak van de burgemeester van Eindhoven ook uiterst opmerkelijk. Het is natuurlijk vreemd dat hij vooruit loopt op maatregelen van de regering. De sportclubs zijn vooralsnog tot 28 april gesloten. Trainen is niet vergunningsplichtig. Natuurlijk is de kans dat er vanaf 28 april weer op clubs gesport mag worden erg klein, maar wat die burgemeester stelt is wel wat voorbarig.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 13:59 schreef Eide het volgende:
Ook de UEFA heeft niets te eisen, maar je merkt aan alles de de miljarden aan TV- en sponsorgelden wel heel erg zwaar wegen bij de UEFA. Dat weegt kennelijk dusdanig zwaar dat Ceferin dreigende taal uitslaat.

Overigens is de uitspraak van de burgemeester van Eindhoven ook uiterst opmerkelijk. Het is natuurlijk vreemd dat hij vooruit loopt op maatregelen van de regering. De sportclubs zijn vooralsnog tot 28 april gesloten. Trainen is niet vergunningsplichtig. Natuurlijk is de kans dat er vanaf 28 april weer op clubs gesport mag worden erg klein, maar wat die burgemeester stelt is wel wat voorbarig.
Natuurlijk hebben zij niets te eisen, maar die schobbejakken denken het wel te kunnen. Ik vraag me in alle realiteit af, of de KNVB-bobo's dermate sterk in hun schoenen staan om die druk te kunnen pareren.

En wat betreft burgemeester John Jorritsma van Eindhoven: hij baseert zijn opmerking op het feit dat hij ontevreden PSV-supporters verwacht die massaal tóch naar het stadion zullen komen met alle gevolgen van dien. Ik vind het wel een weldoordacht en krachtig optreden.
Overigens heeft de Amsterdamse burgemeester, Femke Halsema, gezegd dat Jorritsma zich te vroeg heeft uitgesproken, omdat de burgemeesters hadden afgesproken pas na 21 april (de datum dat het Kabinet met nieuwe maatregelen komt) met een statement zouden komen op dit punt.

Ik krijg wel steeds meer signalen van diverse instanties in de media, dat voetbal, en sport in zijn algemeenheid, dit seizoen een gepasseerd station is. Velen vinden het moreel onesthetisch omdat er zoveel zieken en doden te betreuren zijn door COVID-19 en er door gigantisch veel medewerkers in de zorg voor mensenlevens wordt gevochten. En niets is minder waar dan dat! Dan is voetbal echt alleen nog maar een spelletje en is de rest, ook het financiële, totaal onbelangrijk.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 14:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind het wel een weldoordacht en krachtig optreden.
Krachtig zeker, weldoordacht gewoon niet. Je kan als burgemeester gewoon niet vooruit lopen op beslissingen op een hoger politiek niveau.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 14:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik krijg wel steeds meer signalen van diverse instanties in de media, dat voetbal, en sport in zijn algemeenheid, dit seizoen een gepasseerd station is. Velen vinden het moreel onesthetisch omdat er zoveel zieken en doden te betreuren zijn door COVID-19 en er door gigantisch veel medewerkers in de zorg voor mensenlevens wordt gevochten. En niets is minder waar dan dat! Dan is voetbal echt alleen nog maar een spelletje en is de rest, ook het financiële, totaal onbelangrijk.
Helemaal mee eens, met die kanttekening dat spelen brood zijn voor het volk. Je merkt dat nu al dat de maatregels beginnen te schuren. Op enig moment zal er wel een voorzichtige normalisatie moeten plaatsvinden, ondanks het leed in ziekenhuizen en daarbuiten.

Ik denk dat het heropenen van sportclubs wel bij een van de eerste maatregels zal gaan horen richting versoepeling van de huidge situatie. Daarbij zullen vast voorzorgsmaatregels gaan gelden. Anderhalve meter afstand zijn we voorlopig nog niet vanaf en daarmee zal competitievoetbal nog wel even op zich laten wachten.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 16:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Krachtig zeker, weldoordacht gewoon niet. Je kan als burgemeester gewoon niet vooruit lopen op beslissingen op een hoger politiek niveau.
Hebben zijn uitspraken niet ook te maken met het feit dat het PSV-stadion in principe na het voetbalseizoen een andere bestemming heeft? Concerten, bijvoorbeeld. Dat ligt ook contractueel vast. Er kan dus sowieso niet gevoetbald worden, uitgaande van de hypothese dat er mag worden opgetreden!
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 16:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, met die kanttekening dat spelen brood zijn voor het volk. Je merkt dat nu al dat de maatregels beginnen te schuren. Op enig moment zal er wel een voorzichtige normalisatie moeten plaatsvinden, ondanks het leed in ziekenhuizen en daarbuiten.

Ik denk dat het heropenen van sportclubs wel bij een van de eerste maatregels zal gaan horen richting versoepeling van de huidge situatie. Daarbij zullen vast voorzorgsmaatregels gaan gelden. Anderhalve meter afstand zijn we voorlopig nog niet vanaf en daarmee zal competitievoetbal nog wel even op zich laten wachten.
Dat is exact wat ik ook verwacht.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 19:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hebben zijn uitspraken niet ook te maken met het feit dat het PSV-stadion in principe na het voetbalseizoen een andere bestemming heeft? Concerten, bijvoorbeeld. Dat ligt ook contractueel vast. Er kan dus sowieso niet gevoetbald worden, uitgaande van de hypothese dat er mag worden opgetreden!
De burgemeester kan uitspraken doen over datgene waar die zeggenschap over heeft. Dat betreft vooral vergunningsplichtige evenementen. Daarvoor heeft een burgemeester aantal handvatten genoemd Bestuursrechtelijke bevoegdheden. De criteria daarvoor zijn best fors.

De burgemeester kan echter niets verbieden dat niet strijdig is met de wet of vergunningsplichtig is. Als de sportverenigingen weer open gaan kan de burgemeester niet verbieden dat clubs weer gaan trainen. Als de 1.5-metermaatregel versoepeld wordt voor bepaalde omstandigheden kan de burgemeester die regel niet zomaar ter hand nemen om zaken te verbieden.

Daarvoor is de burgemeester afhankelijk van de maatregels die het kabinet afkondigd. Als de maatregels fors versoepeld worden (en die kans is klein hoor, die realiseert iedereen zich hopelijk wel) waardoor veldvoetbal weer mogelijk wordt kan de burgemeester dat wettelijk gezien gewoon niet heel eenvoudig verbieden, zeker niet als er geen publiek aanwezig mag zijn en de inzet van politie daardoor zeer beperkt is.

Maar goed, uiteindelijk is dat een hypothetisch verhaal. Ik verwacht echt wel dat we in juni niet meer in hetzelfde regime zitten als nu. Of er dan alweer voetbal mogelijk is... het boeit mij op dit moment niet heel erg. Mede daarom wat mij betreft gewoon de pijlen op volgend seizoen. Rust pakken, neem dat verlies. Zorg met alle profclubs ervoor dat er geen clubs omvallen en ga dan volgend seizoen fris en zonder allerlei druk in.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 19:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik ook verwacht.
Maar ik denk wel dat de clubs in mei/juni ergens weer kunnen gaan trainen. Vast geen partijvormen, maar er zijn talloze fitness- balvormen mogelijk waarbij je afstand bewaard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 april 2020 door Eide --
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 20:14 schreef Eide het volgende:

[..]

De burgemeester kan uitspraken doen over datgene waar die zeggenschap over heeft. Dat betreft vooral vergunningsplichtige evenementen. Daarvoor heeft een burgemeester aantal handvatten genoemd Bestuursrechtelijke bevoegdheden. De criteria daarvoor zijn best fors.

De burgemeester kan echter niets verbieden dat niet strijdig is met de wet of vergunningsplichtig is. Als de sportverenigingen weer open gaan kan de burgemeester niet verbieden dat clubs weer gaan trainen. Als de 1.5-metermaatregel versoepeld wordt voor bepaalde omstandigheden kan de burgemeester die regel niet zomaar ter hand nemen om zaken te verbieden.

Daarvoor is de burgemeester afhankelijk van de maatregels die het kabinet afkondigd. Als de maatregels fors versoepeld worden (en die kans is klein hoor, die realiseert iedereen zich hopelijk wel) waardoor veldvoetbal weer mogelijk wordt kan de burgemeester dat wettelijk gezien gewoon niet heel eenvoudig verbieden, zeker niet als er geen publiek aanwezig mag zijn en de inzet van politie daardoor zeer beperkt is.

Maar goed, uiteindelijk is dat een hypothetisch verhaal. Ik verwacht echt wel dat we in juni niet meer in hetzelfde regime zitten als nu. Of er dan alweer voetbal mogelijk is... het boeit mij op dit moment niet heel erg. Mede daarom wat mij betreft gewoon de pijlen op volgend seizoen. Rust pakken, neem dat verlies. Zorg met alle profclubs ervoor dat er geen clubs omvallen en ga dan volgend seizoen fris en zonder allerlei druk in.
Maar is het niet zo dat de burgemeester hoofd van de politie is en als er gevaar dreigt (supportersrellen) kan hij optreden en de wedstrijd verbieden
En dat is precies wat ik de burgemeester van Eindhoven heb horen zeggen.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2020 - 22:10   quote  deeplink  
Dat zeker. Dat valt on die bevoegdheden. De burgemeester moet dan wel echt serieuze aanwijzingen hebben op onrust.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 april 2020 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 20:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar ik denk wel dat de clubs in mei/juni ergens weer kunnen gaan trainen. Vast geen partijvormen, maar er zijn talloze fitness- balvormen mogelijk waarbij je afstand bewaard.
en ik verwacht een nieuwe uitbraak of een ergere na dit mooie weer.. mensen nemen het steeds weer minder serieus zo lijkt het met het mooie weer.. woonboulevards / tuincentra etc etc weer overvol op de parkeerplaatsen..en ik vind als men weer gaat trainen je gewoon het slechte voorbeeld geeft, ondanks de afstand.. men vergeet dat het ook gewoon 3 uur in de lucht hangt en zeker niet alleen door hoesten of niezen verspreid word, dat dachten ze alleen, vandaar ook die 1.5 meter.. wat overgens in bijna geen enkele winkel haalbaar is
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 22:10 schreef Eide het volgende:
Dat zeker. Dat valt on die bevoegdheden. De burgemeester moet dan wel echt serieuze aanwijzingen hebben op onrust.
Die stelligheid over rellen heb ik hem horen zeggen. Vandaar zijn krachtige woorden.
In alle ernst, ik kan me gewoon niet voorstellen dat de huidige competitie nog afgemaakt gaat worden. Er is een te brede weerstand vanuit diverse groepen en instanties van onze samenleving. En juist die druk wordt alleen maar groter en heftiger.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 april 2020 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 22:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en ik verwacht een nieuwe uitbraak of een ergere na dit mooie weer.. mensen nemen het steeds weer minder serieus zo lijkt het met het mooie weer.. woonboulevards / tuincentra etc etc weer overvol op de parkeerplaatsen..en ik vind als men weer gaat trainen je gewoon het slechte voorbeeld geeft, ondanks de afstand.. men vergeet dat het ook gewoon 3 uur in de lucht hangt en zeker niet alleen door hoesten of niezen verspreid word, dat dachten ze alleen, vandaar ook die 1.5 meter.. wat overgens in bijna geen enkele winkel haalbaar is
In de supermarkt in mijn dorp werkt het anders prima hoor.
Bovendien heb ik zojuist een arts en een apotheker van het RadboutUMC gezien en gehoord bij Op1, die zegden de oorzaak van de benauwdheid van patiënten te hebben ontdekt. Per direct is er een medicijn toegediend aan 5 patiënten. Morgen volgen er nog eens 10. Beide heren noemden het zeer bemoedigend.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 april 2020 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 22:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

In de supermarkt in mijn dorp werkt het anders prima hoor.
Bovendien heb ik zojuist een arts en een apotheker van het RadboutUMC gezien en gehoord bij Op1, die zegden de oorzaak van de benauwdheid van patiënten te hebben ontdekt. Per direct is er een medicijn toegediend aan 5 patiënten. Morgen volgen er nog eens 10. Beide heren noemden het zeer bemoedigend.
ik hoop het pietje.. en klopt in een dorp hier verder op gaat het prima.. maar we reden hier langs de intra en gamma praxis leenbakker en rommel en was gewoon niet normaal, leek wel 2de paasdag dat mensen er massaal uitgingen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 april 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 00:26   quote  deeplink  
Ach. Ik kan niet bepalen wat anderen doen. Ik heb vandaag de boodschappen voor de paasdagen gedaan en heb verder geen plannen. Nou ja, ik ga nog hardlopen, maar dat is dan wel m'n dagelijkse uitje.

Wat mij opvalt is dat ik nauwelijks jongeren tegenkom tijdens mijn looprondjes terwijl je daar juist over leest in de media. Ik moet juist af en toe om ouderen op de fiets slalommen. Ze zijn weliswaar steeds maar met twee, maar ze gaan ook geregeld ook geen millimeter aan de kant. Ik kwam vandaag op de terugweg langs de lokale recreatieplas. Normaal gesproken zou het daar op een dag als vandaag hartstikke druk zijn met jongeren. Nu een paar koppeltjes op een handdoekje maar eigenlijk was er geen reet te doen.

Ik probeer er trouwens een beetje rekening mee te houden dat ik de drukkere routes en smalle paadjes vermijd. Ik heb gewoon geen zin in gedoe en probeer op die manier dan maar bij te dragen aan "social distancing".
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 00:36   quote  deeplink  
Nederlanders moeten echt even naar buiten, maar te druk is het nergens

Na vier weken ‘thuis quarantaine’ houden veel mensen zich nog steeds goed aan de oproep om er niet massaal op uit te trekken. In natuurgebieden en op de stranden bleef het rustig. Zelfs bij bouwmarkten, meubelboulevards en tuincentra, die normaal gesproken met Pasen worden overspoeld, was de situatie nu beheersbaar.

Blijf zoveel mogelijk thuis! De dringende oproep staat ook bij de ingang van natuurgebied Het Bossche Broek in Den Bosch. Kathinka Roovers (73) en Leonie van der Linden (73) hebben de tekst gezien, maar ze kunnen het ook niet helpen dat ze hier nu lopen. De twee vriendinnen moeten er echt even uit met hond Falco. ,,Ik mis mijn clubjes zo. Als ik dit niet doe, word ik depressief’’, zegt Van der Linden.

Beiden zitten in de risicogroep beseffen ze als geen ander. En dus gaan ze met een grote boog om iedereen heen. Of beter gezegd: meestal doen de anderen dat, wat ze echt super vinden. ,,En als mensen toch te dichtbij komen dan draai ik mij even om’’, zegt Roovers.

Het is niet nodig, want razend druk is het in dit natuurgebied vandaag zeker niet, stelt boswachter Mirjam Wouters tevreden vast als ze hier een rondje maakt. Op de fietspaden zijn bij vlagen wel veel sporters, fietsers en wandelaars te zien. ,,Maar het is echt een stuk rustiger vergeleken met hoe ik het hier op normale dagen ken.’’

Rustig
In dit natuurgebied blijft alles rustig en dat is volgens Staatsbosbeheer ook op veel andere plekken het geval. Door het preventief sluiten van parkeerplaatsen zijn er ook in de populaire gebieden zoals op de Veluwe veel minder wandelaars. Wel zien boswachters veel fietsers en mensen die dicht op elkaar zitten op strandjes, maar het is deze dag bij waarschuwingen gebleven. Ook op de stranden bleef het de eerste dag van het paasweekeinde rustig. De kustplaatsen melden dat de mensen zich keurig hebben gehouden aan de oproep om weg te blijven. Wel maakten agenten in de Bollenstreek zich zorgen over de vele dagjesmensen in die regio nu de velden in volle bloei staan.

Extra ruimte
Zelfs bij meubelboulevards, bouwmarkten en tuincentra bleef de traditionele drukte uit. Normaal gesproken staan er bij de afritten, is er gedrang bij het parkeren en bij de kassa’s. Ook nu komen er veel mensen, maar klanten gedragen zich volgens de winkeliers netjes. ,,We kunnen het goed aan. Alles gaat volgens de richtlijnen, de klanten zijn rustig. De stroom is goed te reguleren”, zegt een woordvoerder van Hornbach.

Ook bij de winkels van Gamma en Karwei gaat het ondanks de drukte goed. Op de parkeerplaatsen is er extra ruimte tussen de auto’s (om veilig te kunnen inladen), en het lijkt erop dat vrijwel iedereen in z’n eentje komt. Een woordvoerster: ,,Dat hadden we ook gevraagd. Kom alleen en geen funshopping. De klanten gedragen zich echt erg netjes.’’

Te vol
Niet overal ging het goed. Zo heeft de NS op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam bij Gouda twee treinen uit de dienstregeling gehaald en niet verder laten rijden omdat de reizigers niet voldoende afstand van elkaar konden houden, zei een woordvoerder.

Toen de conducteur in beide gevallen constateerde dat er teveel mensen waren waardoor ze niet voldoende afstand van elkaar konden houden, vroeg hij of een aantal reizigers vrijwillig de trein wilde verlaten. Toen bleek dat mensen hieraan geen gehoor gaven, besloot hij de trein helemaal uit de dienstregeling te halen en liet hij de reizigers op station Gouda uitstappen.

Natuurorganisaties hopen dat de situatie zondag net zo rustig blijft. Al maakt de Bossche boswachter Mirjam Wouters zich daar wel een beetje zorgen over. De zondagen zijn altijd iets drukker dan de zaterdagen. ,,Ik kan me het gevoel voorstellen dat mensen die nu al weken binnen zitten iets gaan verzinnen om toch iets te ondernemen. Maar als iedereen morgen met oma aan de wandel gaat, hebben we alsnog een probleem.’’

Blijf zoveel mogelijk in de eigen buurt is dan ook het advies van Staatsbosbeheer aan diegenen die met Pasen toch naar buiten willen.

Bron

Overigens registreert de NS ongeveer 6% van de normale hoeveelheid treinreizigers op dit moment, aldus mijn broer die bij de NS werkt. Ofwel, behoudens een enkele trein is het gewoon ontzettend rustig in de treinen.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 02:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 00:26 schreef Eide het volgende:
Ach. Ik kan niet bepalen wat anderen doen. Ik heb vandaag de boodschappen voor de paasdagen gedaan en heb verder geen plannen. Nou ja, ik ga nog hardlopen, maar dat is dan wel m'n dagelijkse uitje.

Wat mij opvalt is dat ik nauwelijks jongeren tegenkom tijdens mijn looprondjes terwijl je daar juist over leest in de media. Ik moet juist af en toe om ouderen op de fiets slalommen. Ze zijn weliswaar steeds maar met twee, maar ze gaan ook geregeld ook geen millimeter aan de kant. Ik kwam vandaag op de terugweg langs de lokale recreatieplas. Normaal gesproken zou het daar op een dag als vandaag hartstikke druk zijn met jongeren. Nu een paar koppeltjes op een handdoekje maar eigenlijk was er geen reet te doen.

Ik probeer er trouwens een beetje rekening mee te houden dat ik de drukkere routes en smalle paadjes vermijd. Ik heb gewoon geen zin in gedoe en probeer op die manier dan maar bij te dragen aan "social distancing".
valt me indd op dat het met name de ouderen zijn..
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 02:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 00:36 schreef Eide het volgende:
Nederlanders moeten echt even naar buiten, maar te druk is het nergens

Na vier weken ‘thuis quarantaine’ houden veel mensen zich nog steeds goed aan de oproep om er niet massaal op uit te trekken. In natuurgebieden en op de stranden bleef het rustig. Zelfs bij bouwmarkten, meubelboulevards en tuincentra, die normaal gesproken met Pasen worden overspoeld, was de situatie nu beheersbaar.

Blijf zoveel mogelijk thuis! De dringende oproep staat ook bij de ingang van natuurgebied Het Bossche Broek in Den Bosch. Kathinka Roovers (73) en Leonie van der Linden (73) hebben de tekst gezien, maar ze kunnen het ook niet helpen dat ze hier nu lopen. De twee vriendinnen moeten er echt even uit met hond Falco. ,,Ik mis mijn clubjes zo. Als ik dit niet doe, word ik depressief’’, zegt Van der Linden.

Beiden zitten in de risicogroep beseffen ze als geen ander. En dus gaan ze met een grote boog om iedereen heen. Of beter gezegd: meestal doen de anderen dat, wat ze echt super vinden. ,,En als mensen toch te dichtbij komen dan draai ik mij even om’’, zegt Roovers.

Het is niet nodig, want razend druk is het in dit natuurgebied vandaag zeker niet, stelt boswachter Mirjam Wouters tevreden vast als ze hier een rondje maakt. Op de fietspaden zijn bij vlagen wel veel sporters, fietsers en wandelaars te zien. ,,Maar het is echt een stuk rustiger vergeleken met hoe ik het hier op normale dagen ken.’’

Rustig
In dit natuurgebied blijft alles rustig en dat is volgens Staatsbosbeheer ook op veel andere plekken het geval. Door het preventief sluiten van parkeerplaatsen zijn er ook in de populaire gebieden zoals op de Veluwe veel minder wandelaars. Wel zien boswachters veel fietsers en mensen die dicht op elkaar zitten op strandjes, maar het is deze dag bij waarschuwingen gebleven. Ook op de stranden bleef het de eerste dag van het paasweekeinde rustig. De kustplaatsen melden dat de mensen zich keurig hebben gehouden aan de oproep om weg te blijven. Wel maakten agenten in de Bollenstreek zich zorgen over de vele dagjesmensen in die regio nu de velden in volle bloei staan.

Extra ruimte
Zelfs bij meubelboulevards, bouwmarkten en tuincentra bleef de traditionele drukte uit. Normaal gesproken staan er bij de afritten, is er gedrang bij het parkeren en bij de kassa’s. Ook nu komen er veel mensen, maar klanten gedragen zich volgens de winkeliers netjes. ,,We kunnen het goed aan. Alles gaat volgens de richtlijnen, de klanten zijn rustig. De stroom is goed te reguleren”, zegt een woordvoerder van Hornbach.

Ook bij de winkels van Gamma en Karwei gaat het ondanks de drukte goed. Op de parkeerplaatsen is er extra ruimte tussen de auto’s (om veilig te kunnen inladen), en het lijkt erop dat vrijwel iedereen in z’n eentje komt. Een woordvoerster: ,,Dat hadden we ook gevraagd. Kom alleen en geen funshopping. De klanten gedragen zich echt erg netjes.’’

Te vol
Niet overal ging het goed. Zo heeft de NS op het traject tussen Amsterdam en Rotterdam bij Gouda twee treinen uit de dienstregeling gehaald en niet verder laten rijden omdat de reizigers niet voldoende afstand van elkaar konden houden, zei een woordvoerder.

Toen de conducteur in beide gevallen constateerde dat er teveel mensen waren waardoor ze niet voldoende afstand van elkaar konden houden, vroeg hij of een aantal reizigers vrijwillig de trein wilde verlaten. Toen bleek dat mensen hieraan geen gehoor gaven, besloot hij de trein helemaal uit de dienstregeling te halen en liet hij de reizigers op station Gouda uitstappen.

Natuurorganisaties hopen dat de situatie zondag net zo rustig blijft. Al maakt de Bossche boswachter Mirjam Wouters zich daar wel een beetje zorgen over. De zondagen zijn altijd iets drukker dan de zaterdagen. ,,Ik kan me het gevoel voorstellen dat mensen die nu al weken binnen zitten iets gaan verzinnen om toch iets te ondernemen. Maar als iedereen morgen met oma aan de wandel gaat, hebben we alsnog een probleem.’’

Blijf zoveel mogelijk in de eigen buurt is dan ook het advies van Staatsbosbeheer aan diegenen die met Pasen toch naar buiten willen.

Bron

Overigens registreert de NS ongeveer 6% van de normale hoeveelheid treinreizigers op dit moment, aldus mijn broer die bij de NS werkt. Ofwel, behoudens een enkele trein is het gewoon ontzettend rustig in de treinen.
hier toch echt anders.. hier bijv bij de gamma beveiliging nodig.. mensen zijn gewoon dom.. :(
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 10:35   quote  deeplink  
Belgische viroloog adviseert UEFA: 'Competities nu stopzetten'

De Europese voetbalbond UEFA heeft de Belgische viroloog Marc Van Ranst om advies gevraagd over het coronavirus. Zijn boodschap richting de UEFA is duidelijk. "Ik zal hen zeggen dat het nu hét moment is om de competities te stoppen", laat de viroloog Sporza weten.

De viroloog van de Katholieke Universiteit Leuven verdedigt daarmee het standpunt van de Belgische voetbalbond (KBVB) om per direct een punt achter het seizoen te zetten. "De competities nog fatsoenlijk afwerken, zal bijzonder moeilijk zijn. Dat is ijdele hoop koesteren. Je kunt beter de realiteit onder ogen zien."

De raad van bestuur van de Pro League, de organisator van de Belgische eerste en tweede klasse, adviseerde op 2 april om dit seizoen niet meer te voetballen. UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin verklaarde daarop dat zo'n beslissing gevolgen kan hebben voor de verdeling van de Europese tickets. "De Belgen en andere competities riskeren uitsluiting van Europees voetbal."

Inmiddels zijn 'de plooien gladgestreken' tussen de KBVB en de UEFA. "We hebben de intentie uitgesproken om samen tot een oplossing te komen. Op deze manier is het ook de bedoeling om de Europese tickets voor België voor volgend seizoen veilig te stellen", aldus de bond.

'Wedstrijden zonder publiek verkeerd signaal'
Wedstrijden zonder publiek spelen is volgens Van Ranst geen optie. "Dat zou op dit moment een verkeerd signaal zijn", is hij van mening. "Dan heb je ook twee ploegen, scheidsrechters, trainers, een bank en een heleboel mensen die voor alles moeten zorgen in het stadion. En dat terwijl je aan de mensen vraagt om social distancing te praktiseren."

Van Ranst vindt het nog te vroeg om te praten over de start van het seizoen 2020/2021. "Het is nu midden april, dus er is nog wel even tijd om daarover beslissingen te nemen."

Bron
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 10:35 schreef Eide het volgende:
Belgische viroloog adviseert UEFA: 'Competities nu stopzetten'

De Europese voetbalbond UEFA heeft de Belgische viroloog Marc Van Ranst om advies gevraagd over het coronavirus. Zijn boodschap richting de UEFA is duidelijk. "Ik zal hen zeggen dat het nu hét moment is om de competities te stoppen", laat de viroloog Sporza weten.

De viroloog van de Katholieke Universiteit Leuven verdedigt daarmee het standpunt van de Belgische voetbalbond (KBVB) om per direct een punt achter het seizoen te zetten. "De competities nog fatsoenlijk afwerken, zal bijzonder moeilijk zijn. Dat is ijdele hoop koesteren. Je kunt beter de realiteit onder ogen zien."

De raad van bestuur van de Pro League, de organisator van de Belgische eerste en tweede klasse, adviseerde op 2 april om dit seizoen niet meer te voetballen. UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin verklaarde daarop dat zo'n beslissing gevolgen kan hebben voor de verdeling van de Europese tickets. "De Belgen en andere competities riskeren uitsluiting van Europees voetbal."

Inmiddels zijn 'de plooien gladgestreken' tussen de KBVB en de UEFA. "We hebben de intentie uitgesproken om samen tot een oplossing te komen. Op deze manier is het ook de bedoeling om de Europese tickets voor België voor volgend seizoen veilig te stellen", aldus de bond.

'Wedstrijden zonder publiek verkeerd signaal'
Wedstrijden zonder publiek spelen is volgens Van Ranst geen optie. "Dat zou op dit moment een verkeerd signaal zijn", is hij van mening. "Dan heb je ook twee ploegen, scheidsrechters, trainers, een bank en een heleboel mensen die voor alles moeten zorgen in het stadion. En dat terwijl je aan de mensen vraagt om social distancing te praktiseren."

Van Ranst vindt het nog te vroeg om te praten over de start van het seizoen 2020/2021. "Het is nu midden april, dus er is nog wel even tijd om daarover beslissingen te nemen."

Bron
ik vrees dat de uefa toch niet gaat luisteren...
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 11:59   quote  deeplink  
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/12/meer-mensen-op-straat-tijdens-paasweekend-politie-ongerust-ge/

en dit bedoelde ik met mijn post gisteren...
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2020 - 22:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik hoop het pietje.. en klopt in een dorp hier verder op gaat het prima.. maar we reden hier langs de intra en gamma praxis leenbakker en rommel en was gewoon niet normaal, leek wel 2de paasdag dat mensen er massaal uitgingen..
Ik herken dit echt totaal niet. Nergens waar ik langs rij of kom handelen ze zoals jij aangeeft.

Hier gaan de supermarkten echt prima, bouwmarkten zijn redelijk rustig. Mijn vrouw is zelf afgelopen donderdag even bij de intratuin geweest, gewoon direct bij de opening om 10:00. Dat was echt meer dan prima te doen.

En daarbij, de doelstelling is ook niet om elkaar niet te besmetten, doelstelling is om het langzaam te laten gaan om
De zorg te blijven ontlasten. En dat lijkt vooralsnog te lukken.

Ik ben op dit moment echt prima te spreken over onze regering. Ik stemde al vvd, maar zal as deze ontwikkeling zo blijft, dat ook zeker blijven doen. Wat ben ik blij dat er niet bepaalde andere partijen meer te vertellen hebben.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Mooi man. Dit gaat over België. Op een Belgische site.
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 13:20   quote  deeplink  
Tja, dan had België commentaar op de Nederlandse maatregels... en in Nederland gaat het dus wel vrij goed en daar kennelijk toch wat minder. Ik denk dat het vooral goed is dat onze regering een variant heeft gekozen die bij ons volk past. Niet te betuttelend of verplichtend maar gebaseerd op het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:20 schreef Eide het volgende:
Tja, dan had België commentaar op de Nederlandse maatregels... en in Nederland gaat het dus wel vrij goed en daar kennelijk toch wat minder. Ik denk dat het vooral goed is dat onze regering een variant heeft gekozen die bij ons volk past. Niet te betuttelend of verplichtend maar gebaseerd op het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen.
Waar ik overigens ook wel sceptisch over was. Van een deel van de bevolking had ik niet zo’n hoge verwachting hierin.

Gelukkig snapt het overgrote deel prima wat er verwacht wordt en schikt men zich daar prima in.

Wat je hoort en leest zijn het met name jongeren die zo links en rechts toch wat rebelleren tegen de maatregelen, in sommige steden schijnt de Marokkaanse bevolking gewoon schijt te hebben aan de maatregelen, en hebben een deel van de ouderen vermoed ik gewoon niet goed door wat er precies aan de hand is. Dat merk ik ook bij mijn eigen ouders.
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 13:51   quote  deeplink  
Dat is spijtig, maar je pakt nooit 100%. Dat zie je in de "total lockdown" landen ook. Hoeveel maatregels er ook zijn, sommige mensen hebben er toch gewoon schijt aan.

Mede daarom geloof ik ook niet een het totale lockdown-pakket. Je moet het risico zoveel mogelijk beperken maar ook ruimte laten waar mogelijk. Mensen moeten toch iets ruimte hebben om de zinnen te verzetten, anders zit je alleen nog maar op de bank coronanieuws te consumeren.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:51 schreef Eide het volgende:
Dat is spijtig, maar je pakt nooit 100%. Dat zie je in de "total lockdown" landen ook. Hoeveel maatregels er ook zijn, sommige mensen hebben er toch gewoon schijt aan.

Mede daarom geloof ik ook niet een het totale lockdown-pakket. Je moet het risico zoveel mogelijk beperken maar ook ruimte laten waar mogelijk. Mensen moeten toch iets ruimte hebben om de zinnen te verzetten, anders zit je alleen nog maar op de bank coronanieuws te consumeren.
Eens hoor. En niet geheel onbelangrijk. Bij een totale lockdown krijgt de economie echt een veel hardere klap dan zoals we het hier doen.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 14:03   quote  deeplink  
Zojuist op de radio de geruchten dat de Italiaanse overheid het afmaken van het seizoen daar wil verbieden.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 14:30   quote  deeplink  
Herstel.

Geen supporters dit jaar meer in Italiaanse stadions.

https://www.telegraaf.nl/sport/1778891173/hele-jaar-geen-fans-in-italiaanse-voetbalstadions
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 15:00   quote  deeplink  
Vandaag in de Bollenstreek toch te druk. Helaas toch te veel mensen die het gewoon niet willen begrijpen.
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2020 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik herken dit echt totaal niet. Nergens waar ik langs rij of kom handelen ze zoals jij aangeeft.

Hier gaan de supermarkten echt prima, bouwmarkten zijn redelijk rustig. Mijn vrouw is zelf afgelopen donderdag even bij de intratuin geweest, gewoon direct bij de opening om 10:00. Dat was echt meer dan prima te doen.

En daarbij, de doelstelling is ook niet om elkaar niet te besmetten, doelstelling is om het langzaam te laten gaan om
De zorg te blijven ontlasten. En dat lijkt vooralsnog te lukken.

Ik ben op dit moment echt prima te spreken over onze regering. Ik stemde al vvd, maar zal as deze ontwikkeling zo blijft, dat ook zeker blijven doen. Wat ben ik blij dat er niet bepaalde andere partijen meer te vertellen hebben.
Bij ons in het dorp ook hoor. Op een enkele debiel na dan. Gisterenmiddag bijvoorbeeld: bij het doen van de boodschappen bij Albert Heijn (de enige suprtmarkt bij ons), liep een jonge kerel van een jaar of 40, luid te fluiten en over iedereen hangend om iets te pakken. En maar triomfantelijk rondkijken naar iedereen of er iemand wat van zou zeggen. Hij zoch nadrukkelijk de confrontatie met de ouderen die er liepen. Niemand zei er wat van, ook ik niet (en dat is niet mijn karakter om mijn mond te houden...). Alle aanwezige mensen zagen dat hij ruzie zocht, maar hij kreeg niet zijn zin.

Dit was een incident, want grosso modo gaat het prima.

Ook ik ben zeer tevreden met de maatregelen van het kabinet en al helemaal van crisismanager Mark Rutte. En dat zeg ik als GroenLinks-stemmer :-) waarvan de fractie in de Tweede Kamer het kabinet nadrukkelijk steunt om zijn beleid.
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2020 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 15:00 schreef Eide het volgende:
Vandaag in de Bollenstreek toch te druk. Helaas toch te veel mensen die het gewoon niet willen begrijpen.
Het is ook echt niet te geloven. Wat een ontzettende domheid. Ze willen het wel begrijpen, maar ze accepteren het gewoon niet. Zakkenwassers.
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2020 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 14:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens hoor. En niet geheel onbelangrijk. Bij een totale lockdown krijgt de economie echt een veel hardere klap dan zoals we het hier doen.
De economie krijgt sowieso een forse klap. Het is maar net hoe lang de maatregelen van kracht blijven. Als er nu wordt teruggeschroefd (wat vermoedelijk niet gaat gebeuren) dan krijgen we een krimp van zo'n 2 à 3 procent en hoe langer het duurt loopt de krimp op naar 7 à 8 procent. Dat is een ongekend percentage in onze moderne geschiedenis.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 16:45   quote  deeplink  
Wel apart trouwens.

Meesterscout visser zegt eigenlijk dat het aantrekken van Giovanni meer bewondering oogst dan het aantrekken van Anthony. Eerst genoemde benoemt hij dan ook als potentieel nog beter dan Anthony waarvan hij ook onder de indruk is.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 13:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi man. Dit gaat over België. Op een Belgische site.
ah ye de belgen denken compleet anders dan ons.. kzal je uit je droom helpen, het gaat hier precies zo..
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 15:00 schreef Eide het volgende:
Vandaag in de Bollenstreek toch te druk. Helaas toch te veel mensen die het gewoon niet willen begrijpen.
dat roep ik al telang.. maar blijkbaar moet men dat eerst zelf zien om te geloven.. nederlanders zijn egoistische mensen over het algemeen en denken niet na over de gevolgen omdat ze niet tot een risicogroep behoren..
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 17:40   quote  deeplink  
https://axed.nl/groepsimmuniteit-theorie-mogelijk-in-gevaar/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

kortom nl zet ergens op in, zonder ook maar iets te weten of het zo is.. en ook dit roep ik al vanaf het begin.. gewoon een gok, in de hoop dat hun het wiel uithebben gevonden.. kost je nu alleen wel enorm veel mensen levens onnodig in mijn ogen..
Eide
 Eide - zondag 12 april 2020 - 18:02   quote  deeplink  
Ten eerste zet Nederland daar helemaal niet op in. De is al meermaals door het kabinet Duidelijk gemaakt. Er is juist gezegd dat groepsimmuniteit te land duurt en daarom geen realistische oplossing is. Ten tweede is immuniteit gebaseerd op voldoende anti-lichamen. Het is geen aan/uit-mechanisme. Je bouwt het op en het bouwt weer af en de hoeveelheid anti-lichamen bepaald de mate van weerstand. Ten derde raad ik je aan het artikel van de Japan Times zelf te lezen. Hier stellen experts dat het waarschijnlijk geen herinfectie betreft maar een terugval van de nog aanwezige infectie en dat de betrouwbaarheid van testen nogwal wat te wensen over laat. Ten slotte is 91 herinfecties of terugvallen op 7000 herstelde personen iets meer dan 1%. Als al die anderen wel immuniteit hebben opgebouwd...

Daarnaast is en blijft het Coronavirus een virus, en elk virus leidt tot (een mate van) immuniteit. Als dit virus zich anders zou gedragen zou dat echt heel bijzonder zijn. Bij onderzoek in Gangelt, nnet over de Limburgse grens, in bijvoorbeeld vastegesteld dat op 1000 mensen al 14% anti-lichamen had aangemaakt. Er is dus wel degelijk hard bewijs voor de opbouw van immuniteit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2020 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 17:40 schreef nummer10 het volgende:
https://axed.nl/groepsimmuniteit-theorie-mogelijk-in-gevaar/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

kortom nl zet ergens op in, zonder ook maar iets te weten of het zo is.. en ook dit roep ik al vanaf het begin.. gewoon een gok, in de hoop dat hun het wiel uithebben gevonden.. kost je nu alleen wel enorm veel mensen levens onnodig in mijn ogen..
Nederland zet daar helemaal niet op in. Een onhandige uitspraak van Rutte in zijn eerste persconferentie. Later is dit meerdere keren door Rutte zelf, het rivm en andere mensen ontkracht.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 17:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat roep ik al telang.. maar blijkbaar moet men dat eerst zelf zien om te geloven.. nederlanders zijn egoistische mensen over het algemeen en denken niet na over de gevolgen omdat ze niet tot een risicogroep behoren..
En toch gaat dat hier beter terwijl hier geen complete lockdown is.
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 17:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ah ye de belgen denken compleet anders dan ons.. kzal je uit je droom helpen, het gaat hier precies zo..
Dat is gewoon niet waar. Het gaat in Nederland vrij goed.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 18:49   quote  deeplink  
dat is allemaal heel mooi, entoch blijkt de zachte aanpak (gezien de drukte overal) maar half te werken, sterker nog ik verwacht nog meer besmettingen na het mooie weer.. de regering laat grotendeels het aan de mensen over hoe de verspreiding gaat lopen.. ze doen wel iets, maar niet genoeg... we weten allemaal hoeveel domme mensen er rond lopen in deze maatschappij.. dat bleek al gelijk met alle whatsappjes met grappen over corona..
remco k
 remco k - zondag 12 april 2020 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 18:49 schreef nummer10 het volgende:
dat is allemaal heel mooi, entoch blijkt de zachte aanpak (gezien de drukte overal) maar half te werken, sterker nog ik verwacht nog meer besmettingen na het mooie weer.. de regering laat grotendeels het aan de mensen over hoe de verspreiding gaat lopen.. ze doen wel iets, maar niet genoeg... we weten allemaal hoeveel domme mensen er rond lopen in deze maatschappij.. dat bleek al gelijk met alle whatsappjes met grappen over corona..
Hoe weet jij nou wat genoeg is??
Het mooie weer was er twee weken geleden ook. En toch neemt de ic drukte dan af. Terwijl je juist nu die drukte van twee weken geleden zou moeten hebben.

Maar draai het eens om. Gaat het in alle landen met een volledige lockdown beter dan in Nederland?

Volgens mij kunnen we daar volmondig nee op antwoorden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2020 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zondag 12 april 2020 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2020 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou wat genoeg is??
Het mooie weer was er twee weken geleden ook. En toch neemt de ic drukte dan af. Terwijl je juist nu die drukte van twee weken geleden zou moeten hebben.

Maar draai het eens om. Gaat het in alle landen met een volledige lockdown beter dan in Nederland?

Volgens mij kunnen we daar volmondig nee op antwoorden.
omdat de cijfers hier niks zeggen, simpel weg omdat bijna niemand getest word dus dr cijfers hier zijn gewoon heel erg vertekend en geven een "mooier" beeld dan wat het is.. ik wil niet eens weten hoeveel mensen er rond lopen in de winkels en gammas etc die onbewust besmet zijn maar het wel over kunnen dragen.. en minder ic opnames zegt mij weinig aangezien de ouderen noet eeens meer overgebracht worden naar de ic maar dood gaan IN de verplegingshuizen omdat er teweijig capiciteit is, dus nee de ic opnames zeggen ook niks en maken het alleen maar rooskleuriger..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0130739