BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 22 april 2020 - 11:06   quote  deeplink  
Er is nog veel te weinig bekend, dus nummer 10. Het is niet bewezen dat het 3 uur in de lucht blijft. Heb jij dat wetenschappelijk onderzocht of lees je dat op facebook?

Het is afhankelijk van zoveel dingen en als dat echt zo zou zijn, dan zou iedereen ziek zijn die in de buurt van iemand heeft gelopen die het had.

Een virus is ongelofelijk ingewikkeld en de feiten na diverse onderzoeken zijn duidelijk. Kinderen hebben bijna tot geen last van Corona en geven het ook niet door zoals ze dat wel doen met griep. Dat is bewezen uit de studies en zieknhuis opnames, ook al zijn er altijd uitzonderingen, maar die kans is zo klein, dat de maatschappij dat wel aan kan.

Die RIVM is echt niet achterlijk, net zoals zoveel andere wetenschappers. Hetr zijn juist mensen zoals jij die dingen rond bazuinen die niet kloppen en mensen geloven dat. Er zijn helaas teveel mensen die niet naar feiten kijken en nep nieuws zomaar aannmenen. Mensne die hun kind niet laten inenten, mensen die 5G de schuld geven voor het verspreiden van Corona.

Als je zelf tot een risico groep behoord, dan snap ik het wel maar anders is het echt onzin
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 22 april 2020 - 11:11   quote  deeplink  
Tja wat gaat de KNVB volgen, misschien toch aanwijzen europese tickets via de EUfa coefficient? In elk geval speelt Ajax CL volgend jaar, dat kan niet anders.

Ook het uitroepen van kampioen lijkt in het voordeel van Ajax te gaan op basis van de reglementen, maar 2 kampioenen vind ik ook prima. Ajax en Az beide kampioen en een schaal, ook al kan dat volgens de statuten niet.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 april 2020 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 11:06 schreef Ajax we love you het volgende:
Er is nog veel te weinig bekend, dus nummer 10. Het is niet bewezen dat het 3 uur in de lucht blijft. Heb jij dat wetenschappelijk onderzocht of lees je dat op facebook?

Het is afhankelijk van zoveel dingen en als dat echt zo zou zijn, dan zou iedereen ziek zijn die in de buurt van iemand heeft gelopen die het had.

Een virus is ongelofelijk ingewikkeld en de feiten na diverse onderzoeken zijn duidelijk. Kinderen hebben bijna tot geen last van Corona en geven het ook niet door zoals ze dat wel doen met griep. Dat is bewezen uit de studies en zieknhuis opnames, ook al zijn er altijd uitzonderingen, maar die kans is zo klein, dat de maatschappij dat wel aan kan.

Die RIVM is echt niet achterlijk, net zoals zoveel andere wetenschappers. Hetr zijn juist mensen zoals jij die dingen rond bazuinen die niet kloppen en mensen geloven dat. Er zijn helaas teveel mensen die niet naar feiten kijken en nep nieuws zomaar aannmenen. Mensne die hun kind niet laten inenten, mensen die 5G de schuld geven voor het verspreiden van Corona.

Als je zelf tot een risico groep behoord, dan snap ik het wel maar anders is het echt onzin
omdat elk virus zich verspreid door de lucht ook dat is niks nieuws net zo min als dat immumiteit, en sterker nog het verplaatst door ventilatie systemen.. daarbij kinderen hebben minder last, maar kunnen het dus wel degelijk overbrengen en kunnen dus gewoon de grootste besmettingsbron worden straks naar alle ouders.. top idee, en nee pik ik heb geen facebook of andre socialemedia rommel.. heb familie in china en daar krijg ik genoeg van mee, ook de feiten die het rivm nu gebruik maar verkeerd aanpakt in MIJN ogen.. maar gelukkig zijn er voldoende mensen die er net zo overdenken ;)
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 april 2020 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 10:31 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de experts dat echt niet vergeten en misschien iets meer weten van dit onderwerp dan jij en ik ouwe.
ja sorry eide ik vertrouw ze gewoon niet..
remco k
 remco k - woensdag 22 april 2020 - 14:02   quote  deeplink  
De tering man. Krijg bijna braakneigingen van je.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 april 2020 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 11:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja sorry eide ik vertrouw ze gewoon niet..
En waar baseer jij je ongenuanceerde wantrouwen op?
Ik vind dat ontzettend aanmatigend.
Eide
 Eide - woensdag 22 april 2020 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 11:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja sorry eide ik vertrouw ze gewoon niet..
Dan leef je wel in een hele cynische en donkere wereld. Je moet toch kunnen vertrouwen op de goede intenties en expertise van mensen om je heen. Zonder dat vertrouwen houdt de wereld op.
remco k
 remco k - woensdag 22 april 2020 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 18:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan leef je wel in een hele cynische en donkere wereld. Je moet toch kunnen vertrouwen op de goede intenties en expertise van mensen om je heen. Zonder dat vertrouwen houdt de wereld op.
Dit dus.

En de resultaten zijn op zijn minst niet slechter dan in andere landen.
Pietje
 Pietje - woensdag 22 april 2020 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 18:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan leef je wel in een hele cynische en donkere wereld. Je moet toch kunnen vertrouwen op de goede intenties en expertise van mensen om je heen. Zonder dat vertrouwen houdt de wereld op.
Dat ben ik volledig met je eens.
Eide
 Eide - woensdag 22 april 2020 - 18:44   quote  deeplink  
Ik bedoel het niet slecht of als kritiek hoor. Ik bedoel, iedereen heeft recht op de eigen mening. Ik ben alleen benieuwd hoe je dan in het leven staat als je expets niet vertrouwd. Vertrouw je dan de tandarts ook niet? Ik begrijp niet zo goed hoe je tot een wereldbeeld komt waar je echte wetenschappers niet meer geloofd.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 18:44 schreef Eide het volgende:
Ik bedoel het niet slecht of als kritiek hoor. Ik bedoel, iedereen heeft recht op de eigen mening. Ik ben alleen benieuwd hoe je dan in het leven staat als je expets niet vertrouwd. Vertrouw je dan de tandarts ook niet? Ik begrijp niet zo goed hoe je tot een wereldbeeld komt waar je echte wetenschappers niet meer geloofd.
ik vertrouw de regering niet en zie ze als buikspreekpopjes.. en het rivm moet het hebben van cijfers van het buitenland.. waar ze natuurlijk vrij weinig meedoen.. het is meer, als het goed is verspreid dit niet op die manier.. dit is echter bullshit.. daarbij de cijfers uit nl zijn onzin, mensen worden simpel weg NIET getest met een verkoudheid, mensen overlijden zonder getest te zijn.. en de mensen die niet getest zijn maar het wel hebben, lopen gewoon bij jou op het werk, dit is de enige reden waarom nl zogemaamde betere cijfertjes heeft.. test iedereen maar met de sympthomen, test iedereen maar die overlijd.. dan krijgen jullie hele andere cijfers tezien dan deze leuke lieve meevallende cijfers
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 01:05   quote  deeplink  
daarbij zeg mij eens, als kinderen het niet of minder over kunnen dragen tot 12 jaar, waarom moeten leerkrachten dan de zelfse bescherming hebben als zorgmedewerkers ?

mijn schoonmoeder van een basisschool..

dus ze werkt met kinderen van 10 a 11 jaar, er is geen gevaar met kinderen qua overdragen/besmetting, waarom dan toch die actie ?
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 april 2020 - 18:44 schreef Eide het volgende:
Ik bedoel het niet slecht of als kritiek hoor. Ik bedoel, iedereen heeft recht op de eigen mening. Ik ben alleen benieuwd hoe je dan in het leven staat als je expets niet vertrouwd. Vertrouw je dan de tandarts ook niet? Ik begrijp niet zo goed hoe je tot een wereldbeeld komt waar je echte wetenschappers niet meer geloofd.
en daarbij eide, de zogenaamde experts hebben er in de eschiedenis vaker naast gezeten.. en ik geloof oprecht dat hier meer aan de hand is dan enkel griep..

dat hier 5 man het niet eens is kan me ook oprecht aan me kont roesten, gelukkig zijn er miljoenen die net zo denken als mij ;)
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2020 - 06:19   quote  deeplink  
Het RIVM basseerd dat advies op Nederlands onderzoek en van Nederlandse getallen. Het vermeldt natuurlijk ook keurig de gebruikte bronnen. Die bronnen zijn ziekenhuizen, huisartsen, verpleeghuizen enzovoorts. Buitenlandse informatie wordt gebruikt als klankbord en referentie om te bezien of de Nederlandse aantallen gelijkenissen tonen met informatie uit het buitenland.

Daarnaast, wetenschap is werken met het onbekende. Het is vanzelfsprekend dat wetenschappers er geregeld naast zitten. Je begint een onderzoek met heel veel hypotheses en weinig bewijs. Als je dan toch voor een advies wordt gevraagd antwoord je op basis van context, historische data van vergelijkbare ziektes enzovoorts. De foutmarge is dan heel groot. Dat is logisch en verklaarbaar. Voor COVID-19 kwam veel van die data uit de SARS- en MERS-epidemieën. Beide corona virussen die in het verleden zijn behandeld en verslagen.

Naar mate meer informatie beschikbaar wordt kan je dat advies steeds nauwkeuriger maken. Dat zie je ook gebeuren. De huidige modellering waarop het verwachte ziekteverloop en zorgcapaciteit is gebaseerd is uitermate nauwkeurig. Die data is vrij toegankelijk trouwens via de briefing van Gommers aan de Tweede Kamer. Juist omdat die informatie steeds uitgebreider wordt en adviezen nauwkeuriger worden wordt de foutmarge steeds kleiner en dus de betrouwbaarheid van het advies steeds beter.

Het alternatief is handelen op basis van onderbuikgevoel of intuïtie. Dan ben je feitelijk aan het gokken. Gokken met mensenlevens maar ook ons welzijn en welvaart op termijn. Daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken.
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2020 - 06:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 01:05 schreef nummer10 het volgende:
daarbij zeg mij eens, als kinderen het niet of minder over kunnen dragen tot 12 jaar, waarom moeten leerkrachten dan de zelfse bescherming hebben als zorgmedewerkers ?
Ik ben benieuwd naar jouw bron, want dit heb ik nog nergens gelezen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 april 2020 - 09:16   quote  deeplink  
Vraag anders eens aan het RIVM hoe Taiwan het heeft aangepakt? O nee wacht, het RIVM doet zaken met het WHO, welke weer enorm in de reet hangt van China!! En is het niet zo dat Taiwan door China niet wordt erkend? En he, is China niet het land dat eerst het virus niet wilde melden maar dit een maand of 2 later pas deelde met de WHO! Maar onze experts zijn fantastisch hoor!! Alleen heb ik het dan over onze experts in de zorg!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 april 2020 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 09:16 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vraag anders eens aan het RIVM hoe Taiwan het heeft aangepakt? O nee wacht, het RIVM doet zaken met het WHO, welke weer enorm in de reet hangt van China!! En is het niet zo dat Taiwan door China niet wordt erkend? En he, is China niet het land dat eerst het virus niet wilde melden maar dit een maand of 2 later pas deelde met de WHO! Maar onze experts zijn fantastisch hoor!! Alleen heb ik het dan over onze experts in de zorg!!
en dit ook nog eens indd..
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 06:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw bron, want dit heb ik nog nergens gelezen.
bron is familie in china.. nee flauwekul, dit zijn gewoon websites waar meer op staat dan wat enkel het rivm zegt met rapporten van de wat aw al zegt who.. er word gewoon zoveel verzwegen door de overheid Eide buiten het virus om, dat ik die hele kliek gewoon niet vertrouw, dan ga je googlen en kom je andere dingen tegen waardoor ik dan nog meer vraagtekens krijg hierover..
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 11:56   quote  deeplink  
dit bijv.... en ja staat op de ds, maar ook wel op meer sites.. en dit zijn gewoon feiten wat je normaal gesproken niet ziet of mee krijgt..

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/04/montenegro-dolblij-dank-je-nederland-voor-betalen-en-verzorgen-vervoer-van-mondkapjes-en-andere-beschermingsmiddelen/
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2020 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 11:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bron is familie in china.. nee flauwekul, dit zijn gewoon websites waar meer op staat dan wat enkel het rivm zegt met rapporten van de wat aw al zegt who.. er word gewoon zoveel verzwegen door de overheid Eide buiten het virus om, dat ik die hele kliek gewoon niet vertrouw, dan ga je googlen en kom je andere dingen tegen waardoor ik dan nog meer vraagtekens krijg hierover..
Okay, dan ga je Google gebruiken en een of andere zaadhengel die in z'n vrije tijd informatie aan elkaar knoopt zonder enige obstructie van aantoonbare kennis, kunde of ervaring, laat staan wetenschappelijk toetsbaar en reproduceerbaar bewijs, wordt wel geloofd?

Okay dan.
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2020 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 09:16 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar onze experts zijn fantastisch hoor!! Alleen heb ik het dan over onze experts in de zorg!!
Het RIVM krijgt de data van onze zorgprofessionals. Als je de betrouwbaarheid van het RIVM ter discussie stelt impliceer je dat onze zorgprofessionals onbetrouwbaar zijn en valse data verstrekken.

Dat vind ik een nogal zware beschuldiging.
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2020 - 14:39   quote  deeplink  
Dan weer voetbal.

De UEFA wil dat nationale bondden de Europese startbewijzen toewijzen op basis van punten per wedstrijd indien competities niet afgemaakt kunnen worden. Dat verandert voor Nederland niets. De top 6 blijft dan ongewijzigd in de einduitslag.

Er lijken dan twee moeilijke gevallen te zijn. De eerste is directe plaatsing CL. Theoretisch kan Ajax directe plaatsing mislopen als een bepaalde teams winnen en daarmee directe plaatsingplekken afdwingen.

De andere is de 3 EL-plek die naar de bekerwinnaar gaat. Feyenoord is al verzekerd van EL-deelname maar Utrecht wint niet automatisch de beker. Utrecht staat 6e, Willem II staat 5e. Op basis van wat de UEFA zegt zou Willem II dan de EL ingaan en Utrecht met lege handen staan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 april 2020 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 01:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik vertrouw de regering niet en zie ze als buikspreekpopjes.. en het rivm moet het hebben van cijfers van het buitenland.. waar ze natuurlijk vrij weinig meedoen.. het is meer, als het goed is verspreid dit niet op die manier.. dit is echter bullshit.. daarbij de cijfers uit nl zijn onzin, mensen worden simpel weg NIET getest met een verkoudheid, mensen overlijden zonder getest te zijn.. en de mensen die niet getest zijn maar het wel hebben, lopen gewoon bij jou op het werk, dit is de enige reden waarom nl zogemaamde betere cijfertjes heeft.. test iedereen maar met de sympthomen, test iedereen maar die overlijd.. dan krijgen jullie hele andere cijfers tezien dan deze leuke lieve meevallende cijfers
Het klopt dat cijfers niet alles zeggen en ja Nederland test niet alles en ja er gaan mensen dood die Corona hebben en niet als dusdanig geregistreerd staan. Geloof me dat is in alle andere landen niet anders. Wat je niet kan manipuleren is het aantal IC opnames en ziekenhuis opnames. Verder krijgt het RIVM van wetenschappers veel informatie door.

Maar als je even naar de doden kijkt, dan is het heel simpel. Ja er zijn meer doden dan gemiddeld. Sommigen door Corona die niet worden meegeteld, maar er zijn mensen die ook over 2 maanden zouden zijn overleden en door Corona 2 maanden eerder. Die sterfte cijfers zijn niet de cijfers waar je op blind moet staren. Dat zou pas echt relevant zijn als 50% procent van de patienten zouden overlijden aan Corona. Het % dat overlijdt is iets meer dan bij een griep. Hoeveel mensen gaan dood door griep, maar worden ook niet als zodanig meegerekend?

Je gelooft zoveel mensen niet, maar je gelooft wel als iemand zegt dat het Virus 3 uur in de lucht blijft, maar in welke hoedigheid wordt niet vermeld.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 april 2020 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 01:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en daarbij eide, de zogenaamde experts hebben er in de eschiedenis vaker naast gezeten.. en ik geloof oprecht dat hier meer aan de hand is dan enkel griep..

dat hier 5 man het niet eens is kan me ook oprecht aan me kont roesten, gelukkig zijn er miljoenen die net zo denken als mij ;)
Ja ze hebben het in de geschiedenis ook vaker juist gehad.
Kijk wat er allemaal dankzij de wetenschapper of experts zoals jij ze noemt is uitgeroeid?

Dit is een nieuw virus en je moet onderzoek doen en ze geven toe dat ze niet alles van het virus weten, maar wat ze wel wel weten delen ze.

Ik luister en volg liever het advies van een RIVM expert dan wat Wilders of Trump zegt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 april 2020 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 09:16 schreef Ajax Warrior het volgende:
Vraag anders eens aan het RIVM hoe Taiwan het heeft aangepakt? O nee wacht, het RIVM doet zaken met het WHO, welke weer enorm in de reet hangt van China!! En is het niet zo dat Taiwan door China niet wordt erkend? En he, is China niet het land dat eerst het virus niet wilde melden maar dit een maand of 2 later pas deelde met de WHO! Maar onze experts zijn fantastisch hoor!! Alleen heb ik het dan over onze experts in de zorg!!
Dit is natuurlijk makkelijk scoren. China heeft dit idd niet gemeld of veel te laat. Ze wisten dat hun economie een klap zou krijgen als dit aleen China zou raken, daarom hebben ze in China dit prima aangepakt waardoor hun hoofdstad en belangrijkste handelsstad niet geraakt is. Ik denk ook wel dat ze chinjesen met het virus expres op vakantie hebben laten gaan, zodat ook andere landen geraakt zouden worden. Ik heb totaal geen geloof in China, die liegen. En wat denk je van Rusland, die liegen continu tegen hun bevolking.

Wees blij dat het bij ons meer open is en vergeet niet dat je in China en Rusland geen privacy heeft, waardoor ze makkelijekr kunnen zien hoe het virus verspreid wordt.
Hier wil niemand hun privacy opgeven om het virus inzichttelijk te maken. Hoe triest is dat....
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 april 2020 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 14:39 schreef Eide het volgende:
Dan weer voetbal.

De UEFA wil dat nationale bondden de Europese startbewijzen toewijzen op basis van punten per wedstrijd indien competities niet afgemaakt kunnen worden. Dat verandert voor Nederland niets. De top 6 blijft dan ongewijzigd in de einduitslag.

Er lijken dan twee moeilijke gevallen te zijn. De eerste is directe plaatsing CL. Theoretisch kan Ajax directe plaatsing mislopen als een bepaalde teams winnen en daarmee directe plaatsingplekken afdwingen.

De andere is de 3 EL-plek die naar de bekerwinnaar gaat. Feyenoord is al verzekerd van EL-deelname maar Utrecht wint niet automatisch de beker. Utrecht staat 6e, Willem II staat 5e. Op basis van wat de UEFA zegt zou Willem II dan de EL ingaan en Utrecht met lege handen staan.
Tja Ajax CL, maar dat is meer dan terecht. Zuur voor Utrecht moet ik zeggen.
Eide
 Eide - donderdag 23 april 2020 - 15:37   quote  deeplink  
Nu gun ik FC Utrecht helemaal niets, maar ik zou wel begrijpen dat dit in Utrecht niet het nieuws is waar ze op hopen.
remco k
 remco k - donderdag 23 april 2020 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 01:05 schreef nummer10 het volgende:
daarbij zeg mij eens, als kinderen het niet of minder over kunnen dragen tot 12 jaar, waarom moeten leerkrachten dan de zelfse bescherming hebben als zorgmedewerkers ?

mijn schoonmoeder van een basisschool..

dus ze werkt met kinderen van 10 a 11 jaar, er is geen gevaar met kinderen qua overdragen/besmetting, waarom dan toch die actie ?
Wat begrijp je niet aan het woordje minder?

En omdat het minder is maar wel mogelijk. Krijgen ze die test mogelijkheden.

Daarnaast zijn de scholen dichtgegaan om de angst en niet om aantoonbare besmettingen destijds. De maatregelen m.b.t. testen zullen ook deels zijn om dat vertrouwen te krijgen en om te monitoren wat er gebeurt.
remco k
 remco k - donderdag 23 april 2020 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 01:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en daarbij eide, de zogenaamde experts hebben er in de eschiedenis vaker naast gezeten.. en ik geloof oprecht dat hier meer aan de hand is dan enkel griep..

dat hier 5 man het niet eens is kan me ook oprecht aan me kont roesten, gelukkig zijn er miljoenen die net zo denken als mij ;)
Sorry, maar het grootste deel van het land denkt zeker niet zoals jij.
remco k
 remco k - donderdag 23 april 2020 - 16:08   quote  deeplink  
En laten we wel zijn, twijfel over wat men doet en wat er besloten wordt is logisch, ik heb ook mijn twijfels over een aantal zaken, maar ik ben van mening dat we in dit soort tijden achter elkaar moeten blijven staan en dus ook achter onze overheid, als je dat niet staat had je in de goede tijden wat moeten doen om het te veranderen, en niet nu gaan piepen omdat je ze niet vertrouwd.

En als je het van de ouderen niet geloofd.

Ik wil je best de wilsbeschikking laten lezen die mijn ouders hebben opgesteld, die willen op geen enkel mogelijke manier behandeld worden tegen Corona, als ze het krijgen willen ze samen thuis blijven, en wat er dan gebeurt gebeurt er maar. Ze hebben dat echt deze week laten aanpassen in hun officiële wilsverklaring .

En zo zijn er veel meer ouderen.

Maar goed. Er zijn een aantal redenen waarom jij Nederland niet vertrouwd, dan ben ik dan toch wel benieuwd naar de volgende zaken.

Welk land heeft exact in kaart wie er besmet is?
Welk land heeft exact in kaart hoeveel mensen er zijn overleden aan Corona?

Kortom, welk land laat exact de goede cijfers zien volgens jou?

Ik denk dat geen enkel land dat perfect voor elkaar heeft.

Volgens mij vertrouw jij de wereld dan helemaal nergens meer in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 april 2020 door remco k --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 23 april 2020 - 17:41   quote  deeplink  
Ik zat te twijfelen over Belgie... Belgie, B-E-L-g-I-E, is er leven op pluto kun je dansen op de maan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar het grootste deel van het land denkt zeker niet zoals jij.
toch wat meer uit dd bubbel komen vriend.. ik praat dagelijk met + 100 mensen... en geloof het grotendeel denkt zo
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 april 2020 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 16:08 schreef remco k het volgende:
En laten we wel zijn, twijfel over wat men doet en wat er besloten wordt is logisch, ik heb ook mijn twijfels over een aantal zaken, maar ik ben van mening dat we in dit soort tijden achter elkaar moeten blijven staan en dus ook achter onze overheid, als je dat niet staat had je in de goede tijden wat moeten doen om het te veranderen, en niet nu gaan piepen omdat je ze niet vertrouwd.

En als je het van de ouderen niet geloofd.

Ik wil je best de wilsbeschikking laten lezen die mijn ouders hebben opgesteld, die willen op geen enkel mogelijke manier behandeld worden tegen Corona, als ze het krijgen willen ze samen thuis blijven, en wat er dan gebeurt gebeurt er maar. Ze hebben dat echt deze week laten aanpassen in hun officiële wilsverklaring .

En zo zijn er veel meer ouderen.

Maar goed. Er zijn een aantal redenen waarom jij Nederland niet vertrouwd, dan ben ik dan toch wel benieuwd naar de volgende zaken.

Welk land heeft exact in kaart wie er besmet is?
Welk land heeft exact in kaart hoeveel mensen er zijn overleden aan Corona?

Kortom, welk land laat exact de goede cijfers zien volgens jou?

Ik denk dat geen enkel land dat perfect voor elkaar heeft.

Volgens mij vertrouw jij de wereld dan helemaal nergens meer in.
zogauw politiek en kapitalisme de wereld kan naaien, ja ;)
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 24 april 2020 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zogauw politiek en kapitalisme de wereld kan naaien, ja ;)
Ik heb nooit vertrouwen gehad in deze twee partijen.
Politiek en kapitalisme, is vaak een boosdoener voor de maatschappij in deze combinatie.

Dus ook voor het voetbal.
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 23:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

toch wat meer uit dd bubbel komen vriend.. ik praat dagelijk met + 100 mensen... en geloof het grotendeel denkt zo
Ik ben gewoon aan het werk, spreek alle lagen van de bouw dagelijks hierover. En heb er van de mensen die ik gesproken heb misschien 2 die het zien zoals jij. En daar zitten bouwen bij waar 500 man rondlopen. Ook buren familie vrienden enz. Niemand die zo denkt. Ook op de andere voetbal fora niet.
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zogauw politiek en kapitalisme de wereld kan naaien, ja ;)
Waarom reageer je niet de op de vragen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 april 2020 - 13:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Het RIVM krijgt de data van onze zorgprofessionals. Als je de betrouwbaarheid van het RIVM ter discussie stelt impliceer je dat onze zorgprofessionals onbetrouwbaar zijn en valse data verstrekken.

Dat vind ik een nogal zware beschuldiging.
Wow!! Waar de fuck heb ik het in mijn bericht over data?? Ik heb het erover dat het WHO niet te vertrouwen is vanwege zijn hangende oortjes richting China. En laat het RIVM nu net aan het begin van de crisis zijn oren ook teveel hebben laten hangen richting het WHO en nog steeds zaken doet met deze gasten. Kijk anders even voor een ogenblik een interview tussen een dame en iemand van het WHO! Kijk hoe er bij vragen over Taiwan geen antwoord komt, maar enkel de veer gaat richting China.

Maar als je in het vervolg een bericht van mij beantwoord, hak deze dan niet compleet weg om vervolgens 1 zin uit te lichten en een conclusie te maken over iets wat ik niet zeg of bedoel!! Dat valt me vies van je tegen en had ik niet verwacht van jou!

Ik heb namelijk diep veel respect voor al die mensen in de zorg die hele dagen keihard werken om dit virus te bestrijden! Ik heb alleen niets met cijfertjesneukerij als deze niet eens recht doen aan de waarheid van cijfers. Je kan namelijk pas recht doen aan cijfers als je alle cijfers publiceert! En dat kan niet omdat ze niet alles registreren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 10:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben gewoon aan het werk, spreek alle lagen van de bouw dagelijks hierover. En heb er van de mensen die ik gesproken heb misschien 2 die het zien zoals jij. En daar zitten bouwen bij waar 500 man rondlopen. Ook buren familie vrienden enz. Niemand die zo denkt. Ook op de andere voetbal fora niet.
Jezus, kom op kleuters! Wat de fuck boeit het wie meer mensen spreekt? Lijkt wel alsof jullie allebei je gelijk willen halen door te strooien met zaken die de ander toch niet kan checken! Hou het bij de discussie!
Eide
 Eide - vrijdag 24 april 2020 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 11:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb namelijk diep veel respect voor al die mensen in de zorg die hele dagen keihard werken om dit virus te bestrijden! Ik heb alleen niets met cijfertjesneukerij als deze niet eens recht doen aan de waarheid van cijfers. Je kan namelijk pas recht doen aan cijfers als je alle cijfers publiceert! En dat kan niet omdat ze niet alles registreren.
Het RIVM en de mensen waarvan zij hun cijfers krijgen zijn precies diezelfde zorgprofessionals ouwe. Het hoofd van het RIVM, Jaap van Dissel, is arts van opleiding en heeft jarenlang in het LUMC in Leiden gewerkt om een voorbeeld te noemen.

Het RIVM zijn net zo goed zorgprofessionals die hele dagen keihard werken om dit virus onder controle te brengen.
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 11:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jezus, kom op kleuters! Wat de fuck boeit het wie meer mensen spreekt? Lijkt wel alsof jullie allebei je gelijk willen halen door te strooien met zaken die de ander toch niet kan checken! Hou het bij de discussie!
Gaat me niet om gelijk halen. Gaat me om het ongefundeerd dingen roepen die niet kloppen.
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 11:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jezus, kom op kleuters! Wat de fuck boeit het wie meer mensen spreekt? Lijkt wel alsof jullie allebei je gelijk willen halen door te strooien met zaken die de ander toch niet kan checken! Hou het bij de discussie!
Prima hoor, maar dan kan iedereen beter zijn mond houden, heel veel van wat we namelijk vinden is niet te bewijzen en is niet met zekerheid vast te stellen.
Daarvoor weten we met zijn allen simpelweg te weinig van het gevaar.

Zomaar roeptoeteren dat het rivm liegt en dat de overheid liegt en iedereen bedondert en alleen maar aan zichzelf denkt, sorry maar dat slaat nergens op.

Dat men in details het oneens is over aanpak enz kan ik inkomen, daar heb ik zelf ook wel twijfels bij op sommige vlakken. Maar ongefundeerd alles maar onderuit blijven halen over eigenlijk ieder onderwerp wat hier maar ter sprake komt. Verschrikkelijk lijkt me dat om zo in het leven te staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 11:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Het RIVM en de mensen waarvan zij hun cijfers krijgen zijn precies diezelfde zorgprofessionals ouwe. Het hoofd van het RIVM, Jaap van Dissel, is arts van opleiding en heeft jarenlang in het LUMC in Leiden gewerkt om een voorbeeld te noemen.

Het RIVM zijn net zo goed zorgprofessionals die hele dagen keihard werken om dit virus onder controle te brengen.
En nog steeds lees je niet goed. Hoe kan je jezelf baseren op cijfers als je niet alle cijfers beschikbaar hebt?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 11:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Prima hoor, maar dan kan iedereen beter zijn mond houden, heel veel van wat we namelijk vinden is niet te bewijzen en is niet met zekerheid vast te stellen.
Daarvoor weten we met zijn allen simpelweg te weinig van het gevaar.

Zomaar roeptoeteren dat het rivm liegt en dat de overheid liegt en iedereen bedondert en alleen maar aan zichzelf denkt, sorry maar dat slaat nergens op.

Dat men in details het oneens is over aanpak enz kan ik inkomen, daar heb ik zelf ook wel twijfels bij op sommige vlakken. Maar ongefundeerd alles maar onderuit blijven halen over eigenlijk ieder onderwerp wat hier maar ter sprake komt. Verschrikkelijk lijkt me dat om zo in het leven te staan.
Ook jij schreeuwt nu iets wat ik helemaal niet zeg! Heerlijk jongens, dat kortzichtig lezen!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 12:38   quote  deeplink  
Remco, even simpel. Als jij een huis bouwt voor een klant en je kiest voor verrot hout in plaats van goed hout omdat dit kosten bespaart en jouw winst verhoogt, wie is er dan aansprakelijk als de constructie vervolgens instort?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 april 2020 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 12:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ook jij schreeuwt nu iets wat ik helemaal niet zeg! Heerlijk jongens, dat kortzichtig lezen!!
Ik heb het toch helemaal niet over jou of wel.

Maar doe lekker hooghartig kerel.
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 12:38 schreef Ajax Warrior het volgende:
Remco, even simpel. Als jij een huis bouwt voor een klant en je kiest voor verrot hout in plaats van goed hout omdat dit kosten bespaart en jouw winst verhoogt, wie is er dan aansprakelijk als de constructie vervolgens instort?
Ik als aannemer als aantoonbaar het hout de reden van instorting is geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 april 2020 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 12:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het toch helemaal niet over jou of wel.

Maar doe lekker hooghartig kerel.
Je reactie is toch op mijn bericht? Dus ja, dan voel ik me aangesproken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 april 2020 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 12:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik als aannemer als aantoonbaar het hout de reden van instorting is geweest.
.

Dat is alles wat ik zeg!
Eide
 Eide - vrijdag 24 april 2020 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 12:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En nog steeds lees je niet goed. Hoe kan je jezelf baseren op cijfers als je niet alle cijfers beschikbaar hebt?
Dat is de dagelijkse waarheid voor iedereen die met statistiek en meldingsaantallen werkt. Je hebt vrijwel nooit alle cijfers (lees data). Je hebt vaak ook niet alle data nodig. Wat je nodig hebt is inzicht in trends en ontwikkelingen waarmee je voorspellingen kan doen. Een voldoende grote testgroep nodig levert in vrijwel alle gevallen voldoende data op.

Dat is het tweede element wat volledigheid onnodig maakt. Data vertelt het verleden. Dat is interessant maar daar kan je geen beleid op maken. Je moet juist vooruit kijken en een verwachting uitspreken op basis waarvan dagen, weken of maanden vooruit gekeken wordt en waarop beleid kan worden gemaakt.

Het maakt voor het beleid niets uit of je alle data hebt. Er moet voldoende data zijn.
remco k
 remco k - vrijdag 24 april 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 april 2020 - 13:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

.

Dat is alles wat ik zeg!
Volgens mij is dat helemaal niet vast te stellen op dezelfde manier.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0438880