BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2020 - 07:05   quote  deeplink  
Mike Verweij meldt trouwens dat Ajax zeker niet akkoord zal gaan met dit bod en dat Onana nog geen haast heeft. Er zijn zat clubs met interesse maar het is wel duidelijk dat het bal is geopend.
Peterhs
 Peterhs - maandag 27 juli 2020 - 08:49   quote  deeplink  
Je kan zeggen wat je wil, maar de laatste jaren kun je toch wel concluderen dat er een flinke definitieve omslag gemaakt is.
Waar de topclubs vaak nog een koopje konden maken bij Ajax, krijgen ze nu steeds een dikke nee en zullen ze flink moeten dokken.
Goede zaak, waardoor we mogelijk ook spelers niet meer hoeven te laten lopen, omdat normaal de vraagprijs te hoog is (al is dit ook weer met elkaar verbonden, want we zullen ook weer meer moeten betalen aangezien iedereen weet dat Ajax veel binnen harkt)
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 27 juli 2020 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2020 - 08:49 schreef Peterhs het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar de laatste jaren kun je toch wel concluderen dat er een flinke definitieve omslag gemaakt is.
Waar de topclubs vaak nog een koopje konden maken bij Ajax, krijgen ze nu steeds een dikke nee en zullen ze flink moeten dokken.
Goede zaak, waardoor we mogelijk ook spelers niet meer hoeven te laten lopen, omdat normaal de vraagprijs te hoog is (al is dit ook weer met elkaar verbonden, want we zullen ook weer meer moeten betalen aangezien iedereen weet dat Ajax veel binnen harkt)
Vindt ik ook, nu wij (Ajax) beter in onze schoenen staan. Inderdaad hoeven wij onze spelers niet meer direct te verkopen, alleen nog maar indirect als er echte belangstelling voor aanwezig is door de grote clubs in Europa inclusief wél een zeer goede transfersom.

Zo ook bij Onana. Na mijn mening is de bod veel te laag. Alleen met een bod van boven de 30 miljoen willen wij (denkelijk) wel meewerken. Maar van mij mag Onana blijven ondanks dat het moeilijk kan worden.
p111
 p111 - maandag 27 juli 2020 - 09:13   quote  deeplink  
Volgens het Twitter-account MLS Transfers heeft directeur voetbalzaken Marc Overmars in ieder geval oren naar de komst van de 23-jarige Colombiaan, die nu in de Major League Soccer voor Los Angeles FC speelt. Zijn transferwaarde wordt geschat op iets minder dan drie miljoen euro, dus hij zal niet de hoofdprijs kosten.

Eerder werd Ajax in verband gebracht met Southampton-aanvoerder Pierre-Emile Højbjerg, maar hij moest veertig miljoen euro kosten. Met de Colombiaan kan Overmars een goedkoper alternatief halen voor de vacature op het middenveld. Atuesta ligt nog vast tot medio 2021 en moet dus vertrekken of verlengen als de club niet wil dat hij komende zomer transfervrij de deur achter zich dichttrekt.
=========================================================================================
Nou dat moet wel een goeie zijn want anders is dit wel een hard gelag voor onze eigen kweek middenvelders.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 29 juli 2020 - 22:32   quote  deeplink  
Veltman naar Brighton. Mooie stap voor hem.

Dat wordt dus Schuurs in de basis komend seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juli 2020 door Hasjkoph --
Eide
 Eide - woensdag 29 juli 2020 - 23:11   quote  deeplink  
Leuk voor Joel. Een jongen die qua mentaliteit een voorbeeld is voor heel veel voetballers in Nederland. Qua talent echt niet super, maar met wilskracht en onverzettelijkheid wel 246 wedstrijden voor Ajax 1 en 21 interlands. Er lopen vreselijk veel jongens met meer ruw talent die dat nooit hebben bereikt.
p111
 p111 - woensdag 29 juli 2020 - 23:25   quote  deeplink  
Nou Zeefuik terug
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 juli 2020 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2020 - 22:32 schreef Hasjkoph het volgende:
Veltman naar Brighton. Mooie stap voor hem.

Dat wordt dus Schuurs in de basis komend seizoen.
of alvarez... ik hoop zelf op schuurs naast blind, doet me toch enigzins denken aan deligt en blind.. mooie stap voor veltman overigens en mooi van ajax die hem laat gaan voor een appel en een ei zoals afgesproken.
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 juli 2020 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2020 - 23:25 schreef p111 het volgende:
Nou Zeefuik terug
gaat niet gebeuren..
AkaS
 AkaS - donderdag 30 juli 2020 - 00:55   quote  deeplink  
Mooie stap voor Veltman, nog mooiere stap voor ons allemaal.

Het was dringen geblazen voor de Europese top om buitenkansje Veltman binnen te slepen. De man die Ronaldo kansloos liet....De man met geweldige statistieken....

Maar ondanks alles wel een echt Ajaxhart dat de club gaat verlaten...

Succes Joel!

Ben echt superblij voor hem;-)
p111
 p111 - donderdag 30 juli 2020 - 09:27   quote  deeplink  
Tja,nou weer de invulling op de rechtsachter positie.
AkaS
 AkaS - donderdag 30 juli 2020 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2020 - 09:27 schreef p111 het volgende:
Tja,nou weer de invulling op de rechtsachter positie.
Komt vast goed. Voorlopig smaken zat.

Dest is even een hype geweest en is een eigenwijze jongen, maar als je denkt de wereld te kunnen veroveren met slechts 1 jaartje eredivisie ervaring....

Maw, hij zal ook wel snappen dat een extra jaar beter is voor hem...
p111
 p111 - donderdag 30 juli 2020 - 15:02   quote  deeplink  
Als Nico weg is en klein eigenwijse puber Dest dan blijft er weinig over.
Robinho
 Robinho - donderdag 30 juli 2020 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2020 - 15:02 schreef p111 het volgende:
Als Nico weg is en klein eigenwijse puber Dest dan blijft er weinig over.
Timber en Mazraoui. Dan hoeft Mazraoui niet meer op het middenveld. Op die plek ben ik ook geen fan van hem. En Timber wordt beter als Dest. Nu Veltman weg is en Dest misschien gaat is de kans dat Timber bijtekent een stuk groter. Al met al goede zaak voor lange termijn.
Robinho
 Robinho - donderdag 30 juli 2020 - 15:22   quote  deeplink  
Voor Nico Martinez.
p111
 p111 - donderdag 30 juli 2020 - 16:15   quote  deeplink  
Ra .Timber en Dest geen europ/top vind ik.Rcv Schuurs/Alvares een 7 .Lcv Blind/ ??? 8 - La Talifico/Martinez 8.
Middenveld/voorhoede Eiiting/Gravenberch/Ekkelenkamp/Kubes/Marin/Mazraoui/Promes/Tadic/Neres/Traoure/Klaas jan/Antony. IK denk dat Propper een aanwinst zou zijn voor het middenveld.Ik denk dat Donny en Nico verkocht worden.
Eide
 Eide - donderdag 30 juli 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2020 - 09:27 schreef p111 het volgende:
Tja,nou weer de invulling op de rechtsachter positie.
Voorlopig is Dest er nog en Mazraoui ook. Timber kan daar spelen en eventueel Kasanwirjo van Jong Ajax.

Linksback is een veel lastigere positie mocht Nico vertrekken.
p111
 p111 - donderdag 30 juli 2020 - 23:22   quote  deeplink  
Tja maar je gaat voorbij aan de kwaliteit,dat gaf ik al aan Dest is nog jong wisselvallig en wil al weg,Mazraoui vind ik geen back en Timber nog amper wat van gezien.Kijk spelers op een positie laten spelen is niet zo moeilijk maar de juiste spelers die op een goed europ/niveau zitten zoals Nico en Martinez die zie ik niet op rechts.
Guus Til
 Guus Til - vrijdag 31 juli 2020 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2020 - 16:15 schreef p111 het volgende:
Ra .Timber en Dest geen europ/top vind ik.Rcv Schuurs/Alvares een 7 .Lcv Blind/ ??? 8 - La Talifico/Martinez 8.
Middenveld/voorhoede Eiiting/Gravenberch/Ekkelenkamp/Kubes/Marin/Mazraoui/Promes/Tadic/Neres/Traoure/Klaas jan/Antony. IK denk dat Propper een aanwinst zou zijn voor het middenveld.Ik denk dat Donny en Nico verkocht worden.
Helemaal mee eens dat Propper juiste aanvulling kan zijn. Vertonghen zou ik ook nog steeds zien zitten. Wat momenteel (ook afgelopen seizoen) ontbrak op het middenveld, was een routinier. Dan kunnen de talenten zich veel beter sneller ontwikkelen. Op deze manier krijg je een routinier in elke linie, aangevuld met Ajax-talent.
p111
 p111 - vrijdag 31 juli 2020 - 11:54   quote  deeplink  
Ik vind het toch jammer dat wij hem niet in Ajax 1 hebben gezien ,ik vond hem prima in jong Ajax Botman voetbalde geen minuut in Ajax 1. De verdediger speelde het afgelopen seizoen op huurbasis voor sc Heerenveen. Voor de Friezen speelde hij 30 wedstrijden. Daarin was hij goed voor twee goals en vier assists.

Namens Jong Ajax kwam Botman in het seizoen 2018/2019 tot 28 optredens, twee goals en één assists in de Keuken Kampioen Divisie.x en heeft het ook prima gedaan bij Heerenveen.
===========================================================================================

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 juli 2020 door p111 --
remco k
 remco k - vrijdag 31 juli 2020 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2020 - 23:22 schreef p111 het volgende:
Tja maar je gaat voorbij aan de kwaliteit,dat gaf ik al aan Dest is nog jong wisselvallig en wil al weg,Mazraoui vind ik geen back en Timber nog amper wat van gezien.Kijk spelers op een positie laten spelen is niet zo moeilijk maar de juiste spelers die op een goed europ/niveau zitten zoals Nico en Martinez die zie ik niet op rechts.
En jij denkt dat Ajax op iedere positie een Europese topspeler gaat krijgen of kopen?
Eide
 Eide - vrijdag 31 juli 2020 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2020 - 11:54 schreef p111 het volgende:
Ik vind het toch jammer dat wij hem niet in Ajax 1 hebben gezien ,ik vond hem prima in jong Ajax
Eens. Tegelijkertijd komen er ook wel veelbelovende jongens aan hoor. Unuvar, Hansen, Regeer, Kasanwirjo, Taylor... best een lijst. Een middenveld met Taylor, Regeer en Hansen wil ik ook wel eens in de Eerste Divisie zien.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 31 juli 2020 - 21:16   quote  deeplink  
Alles bij elkaar ziet ik positieve ontwikkelingen bij Ajax, ongeacht verkoop af aankoop van spelers.
Het zal wel goed komen denk ik.
p111
 p111 - vrijdag 31 juli 2020 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2020 - 14:39 schreef remco k het volgende:

[..]

En jij denkt dat Ajax op iedere positie een Europese topspeler gaat krijgen of kopen?
Hoeft geen Europese top te zijn maar met Dest en Mazra zit je daar nog wel heel ver van af.
AkaS
 AkaS - zaterdag 01 augustus 2020 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2020 - 14:39 schreef remco k het volgende:

[..]

En jij denkt dat Ajax op iedere positie een Europese topspeler gaat krijgen of kopen?
In potentie zou dat wel het streven moeten zijn... Daar is de jeugdopleiding ook op afgestemd. En de aankopen zouden uitsluitend gedaan worden wanneer er geen jeugdspelers van topniveau voorradig zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 01 augustus 2020 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2020 - 23:37 schreef p111 het volgende:

[..]

Hoeft geen Europese top te zijn maar met Dest en Mazra zit je daar nog wel heel ver van af.
Waarom. Waren beiden in de cl campagnes gewoon al goed. En waren niet de minste in elftallen die hoge ogen gooiden in de cl.

Het draait om het elftal. En niet om op iedere positie de best mogelijke speler te hebben.
remco k
 remco k - zaterdag 01 augustus 2020 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2020 - 12:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

In potentie zou dat wel het streven moeten zijn... Daar is de jeugdopleiding ook op afgestemd. En de aankopen zouden uitsluitend gedaan worden wanneer er geen jeugdspelers van topniveau voorradig zijn.
Het best mogelijke elftal is het streven en spelers individueel zo goed mogelijk maken.

Wij hebben op geen enkele positie Europese top. De spelers zijn voor een deel Europese subtop die zich nog ontwikkelen.
We moeten de prestaties van Ajax en de individuen ook niet gaan overdrijven hè.
p111
 p111 - zaterdag 01 augustus 2020 - 17:31   quote  deeplink  
Je hebt/had met Onana/ Hakim/Blind/Donny/Tadic/Neres/Promes/Nico/Martinez aardige subtoppers in huis.Helaas al hebben ze aardig gespeeld met Des/Maz zitje daar een stukkie onder,op die positie zou ik wel een betere rechtsback willen zien,Des kan het worden maar is nog niet zo ver al denkt hijzelf van wel.
remco k
 remco k - zaterdag 01 augustus 2020 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2020 - 17:31 schreef p111 het volgende:
Je hebt/had met Onana/ Hakim/Blind/Donny/Tadic/Neres/Promes/Nico/Martinez aardige subtoppers in huis.Helaas al hebben ze aardig gespeeld met Des/Maz zitje daar een stukkie onder,op die positie zou ik wel een betere rechtsback willen zien,Des kan het worden maar is nog niet zo ver al denkt hijzelf van wel.
Toch gewoon zinloos man. Je hebt daar twee jonge gasten die beiden hebben laten zien heel goed daarover kunnen spelen. Dan ga je daar toch niet een derde man voor bij kopen.
remco k
 remco k - zaterdag 01 augustus 2020 - 20:50   quote  deeplink  
Jammer dat Bakker ons vorig seizoen verliet. Die staat gewoon basis bij psg op dit moment.
p111
 p111 - zondag 02 augustus 2020 - 19:59   quote  deeplink  
RA 1 redelijke speler Dest ,die nu al aangeeft weg te willen naar de top,nummer 2 Mazraoui vind ik onvoldoende als back,dus zo gek is het niet als je daar wat mee wil doen.
Eide
 Eide - zondag 02 augustus 2020 - 21:42   quote  deeplink  
Voorlopig is en blijft linksback een veel serieuzer probleem. Achter Nico Tagliafico heeft Ajax feitelijk helemaal niemand. Nico is 28 en zal echt nog een stap richting Engeland of Spanje willen maken.

Ik vind rechtsback dus helemaal niet zo interessant. Ajax heeft die positie dubbel bezet en heeft vanuit de jeugd ook nog twee goede opties. Zonder Familia Castillo is Ajax op rechtsback aangewezen op Blind die je keihard in het centrum nodig heeft.
Eide
 Eide - zondag 02 augustus 2020 - 22:13   quote  deeplink  
Ten Hag gaf vandaag in een interview met Ajax Life aan dat hij verwacht dat Hansen, Brobbey en Taylor zeer binnenkort gaan bijtekenen.
p111
 p111 - zondag 02 augustus 2020 - 23:47   quote  deeplink  
Dat zou mooi zijn.
remco k
 remco k - maandag 03 augustus 2020 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2020 - 21:42 schreef Eide het volgende:
Voorlopig is en blijft linksback een veel serieuzer probleem. Achter Nico Tagliafico heeft Ajax feitelijk helemaal niemand. Nico is 28 en zal echt nog een stap richting Engeland of Spanje willen maken.

Ik vind rechtsback dus helemaal niet zo interessant. Ajax heeft die positie dubbel bezet en heeft vanuit de jeugd ook nog twee goede opties. Zonder Familia Castillo is Ajax op rechtsback aangewezen op Blind die je keihard in het centrum nodig heeft.
Martinez speelde bij zijn vorige club ook veel als linksback volgens mij. Dat lijkt me ook een serieuze optie.

Maar het is de minst bezette positie.
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 03 augustus 2020 - 14:13   quote  deeplink  
Al met al zie ik bij Ajax zeker gevorderde verbeteringen.
Het zal wel (heel) even tijd kosten, maar goed komen doet het wel, lijkt mij.

Nu (alleen) nog een héle goede linksback erbij.
Moet goed komen, dacht ik zo.
JV
 JV - maandag 03 augustus 2020 - 17:55   quote  deeplink  
Voorspelling basis dit seizoen
Onana of aankoop
Dest schuurs blind martinez
Beek promes jeugdspeler: enting Gravenberch
Neres tadic Anthony
nummer10
 nummer10 - maandag 03 augustus 2020 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2020 - 00:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Martinez speelde bij zijn vorige club ook veel als linksback volgens mij. Dat lijkt me ook een serieuze optie.

Maar het is de minst bezette positie.
die was aangetrokken als vervanger van indd, deed het alleen op het middenveld zo goed (mede omdat alvarez en marin niet voldeden) waardoor die daar is blijven plakken.. maar mocht taqi echt vertrekken moet er sws wat bij..
Eide
 Eide - maandag 03 augustus 2020 - 20:51   quote  deeplink  
Martinez is echt een sterkhouder in het centrum geworden. Die moet in de as blijven spelen. Dan zie ik eerder Blind linksback spelen met Martinez centraal achterin dan wat anders.
remco k
 remco k - dinsdag 04 augustus 2020 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2020 - 20:51 schreef Eide het volgende:
Martinez is echt een sterkhouder in het centrum geworden. Die moet in de as blijven spelen. Dan zie ik eerder Blind linksback spelen met Martinez centraal achterin dan wat anders.
Ik vind hem na vorig jaar november eigenlijk niet goed meer spelen. Ik denk dat hij zoekende is naar hoe hij het best tot zijn recht komt.

En Blind is in de as naar mijn beleving belangrijker dan Martinez.
Eide
 Eide - dinsdag 04 augustus 2020 - 13:55   quote  deeplink  
Het hele elftal ging toen minder draaien.
Eide
 Eide - dinsdag 04 augustus 2020 - 13:57   quote  deeplink  
Ajax laat Jurgen Ekkelenkamp niet op verhuurbasis vertrekken. Zowel Heerenveen als Twente wilde Ekkelenkamp graag een jaar huren maar voor Overmars is dat onbespreekbaar.
p111
 p111 - dinsdag 04 augustus 2020 - 14:29   quote  deeplink  
Top,zoals al een aantal keren aangegeven vind ik Ekkelenkamp een groot talent,en zie in hem de opvolger van Donny.Hopelijk krijgt hij flink wat speelminuten in de voorbereiding.
p111
 p111 - dinsdag 04 augustus 2020 - 14:31   quote  deeplink  
Iemand al wat gehoord over die strijd die onze kaaskoppen voeren tegen Ajax ?? Als ik het hier en daar lees zou het gisteren al bekend worden waarom ze hun zin niet krijgen !!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2020 - 14:19   quote  deeplink  
Eerlijk gezegd had ik ook gehoopt iets te doen ontvangen, over de CL-plaats, dit omdat er al zoveel gezegd en geschreven over wordt. Misschien deze week nog ?
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2020 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2020 - 14:31 schreef p111 het volgende:
Iemand al wat gehoord over die strijd die onze kaaskoppen voeren tegen Ajax ?? Als ik het hier en daar lees zou het gisteren al bekend worden waarom ze hun zin niet krijgen !!!
Dit is inderdaad uiterst vreemd. Ik had ook begrepen dat er afgelopen maandagavond definitief uitsluitsel zou worden gegeven door de UEFA (desnoods via de KNVB).

Dit kan volgens mij twee dingen betekenen:
1) De voetbalbonden komen niet uit dit duivels dilemma en zijn nog steeds achter gesloten deur met elkaar in conclaaf.
2) De voetbalbonden denken: laat dat AZ maar lullen, ze hebben het nu vaak genoeg geprobeerd en ze kennen ons standpunt. We reageren maar niet meer.

Wie het weet mag het zeggen..!
Eide
 Eide - donderdag 06 augustus 2020 - 14:27   quote  deeplink  
De KNVB heeft VI laten weten dat de UEFA deadline maandagavond is verstreken zonder bericht van de Europese voetbalbond. Geen idee waar het nu om hangt.
p111
 p111 - donderdag 06 augustus 2020 - 15:08   quote  deeplink  
Oke,ook vreemd dat je op alle sides daar niks meer over leest.Trouwens AZ draait nou niet bepaald lekker in de voorbereiding dus in de voorronde krijgen ze het al heel zwaar.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 06 augustus 2020 - 16:21   quote  deeplink  
Het blijft (nog steeds) een spelt in een hooiberg ! ! !
Pietje
 Pietje - donderdag 06 augustus 2020 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2020 - 14:27 schreef Eide het volgende:
De KNVB heeft VI laten weten dat de UEFA deadline maandagavond is verstreken zonder bericht van de Europese voetbalbond. Geen idee waar het nu om hangt.
Ik snap er ook niks meer van. Wat p111 ook schrijft: geen enkele website meldt hier iets over. Iedereen zwijgt als het gras.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0155851