BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - dinsdag 02 juni 2020 - 17:03   quote  deeplink  
Het word steeds moeilijker die ventjes met beide benen op de grond te houden.Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat ze met de A selectie willen mee trainen,het is inderdaad wel moeilijk voor Ajax om keuzes te maken.Jongens als Pirie/Alvarez/Marin zijn toch dure jongens die waarschijnlijk verkocht gaan worden,dan is het belangrijk dat ze bij de A selectie zitten.
Eide
 Eide - dinsdag 02 juni 2020 - 17:28   quote  deeplink  
Ik begrijp de standpunten. Aan de andere kant: presteren is spelen. Ze hebben veel zelf in de hand.

De Nederlandse transfermarkt opent trouwens op 9 juni en sluit 1 september. Hier is nog wel veel te doen omdat het nog onduidelijk is op welke momenten de verschillende landen de transfermarkt gaan openen/sluiten met het oog op het coronavirus.
AkaS
 AkaS - dinsdag 02 juni 2020 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 juni 2020 - 17:03 schreef p111 het volgende:
Het word steeds moeilijker die ventjes met beide benen op de grond te houden.Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat ze met de A selectie willen mee trainen,het is inderdaad wel moeilijk voor Ajax om keuzes te maken.Jongens als Pirie/Alvarez/Marin zijn toch dure jongens die waarschijnlijk verkocht gaan worden,dan is het belangrijk dat ze bij de A selectie zitten.
Ik begrijp het ook maar dan anders.... toekomst perspectief of beter gezegd het zogenaamde ontbreken hiervan is mijn inziens grote bullshit.

Waar deze ventjes op mikken is het grote geld en nemen gebrek aan toekomst perspectief voor lief want nergens is de kans op doorbreken zo groot als bij Ajax...
p111
 p111 - dinsdag 02 juni 2020 - 20:16   quote  deeplink  
Ja die succesvolle verkopen van Ajax heeft ook zijn nadelen,die zaakwaarnemers van die mannetjes zien ook het grote geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 juni 2020 door p111 --
Eide
 Eide - woensdag 03 juni 2020 - 16:18   quote  deeplink  
En ergens is dat heel logisch. Er breken best veel jeugdspelers door bij Ajax, maar er vallen er nog veel meer af. Als je als jeugdspeler inschat dat het bij Qjax, door aankopen of andere talenten, moeilijk wordt is de keuze voor veel geld over de grens snel gemaakt. De meesten zien we op termijn terug in de Eredivisie of soms zelfs Eerste Divisie maar dan heb je misschien al wel een forse zak geld verdiend ergens.

Overigens snap ik het nie verlengen van een aantal van deze jongens niet heel goed omdat er zeker wel perspectief is. Denk daarbij aan jongens voor CVM (Martinez speelt hooguit dit jaar nog in Amsterdam), beide backposities en aanvallend op het middenveld achter Donny en Hakim. Goed genoed is spelen.
p111
 p111 - woensdag 03 juni 2020 - 17:24   quote  deeplink  
Nou je hebt op dit moment behoorlijk wat middenvelders lopen,dus ja dat zien die gasten ook het word dan moeilijk om je in het elftal te spelen.Dat zijn er nog al wat Martinez-Alvarez-Marin-Donny-Eiting-Ekkelenkamp-Gravenberch-Taylor- en evt Labyad/Marz.
Eide
 Eide - woensdag 03 juni 2020 - 17:56   quote  deeplink  
Absoluut, maar uiteindelijk is het wel een kwestie van goed presteren.

En laten we wel wezen, als je bijvoorbeeld Marin niet achter je kan houden in de pikorde is een kijkje buiten de deur misschien wel heel erg logisch.
AkaS
 AkaS - donderdag 04 juni 2020 - 10:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 juni 2020 - 17:56 schreef Eide het volgende:
Absoluut, maar uiteindelijk is het wel een kwestie van goed presteren.

En laten we wel wezen, als je bijvoorbeeld Marin niet achter je kan houden in de pikorde is een kijkje buiten de deur misschien wel heel erg logisch.
Marin zou, als hij blijft, zomaar een verrassing kunnen worden. Hij is niet voor niets gekocht en na een jaar aanpassen zou hij zomaar de stap kunnen maken.

De talenten waar we over praten zijn nog zo jong en hebben nergens zoveel mogelijkheden als bij Ajax...

Maar vanuit Ajax mag er wel een beter contract geboden worden. Het blijft absurd natuurlijk die bedragen maar ga je niet mee dan houdt het op.

Deze groep jochies zijn erg vatbaar voor bling bling en in de handen van een Mino ravioli makkelijke slachtoffers om ze een transfer aan te praten.
p111
 p111 - donderdag 04 juni 2020 - 11:37   quote  deeplink  
Klopt alles draait om geld,ik las vanmorgen dat Manchester City heel veel 15 jarige spelertjes koopt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 juni 2020 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2020 - 10:46 schreef AkaS het volgende:

[..]

Marin zou, als hij blijft, zomaar een verrassing kunnen worden. Hij is niet voor niets gekocht en na een jaar aanpassen zou hij zomaar de stap kunnen maken.

De talenten waar we over praten zijn nog zo jong en hebben nergens zoveel mogelijkheden als bij Ajax...

Maar vanuit Ajax mag er wel een beter contract geboden worden. Het blijft absurd natuurlijk die bedragen maar ga je niet mee dan houdt het op.

Deze groep jochies zijn erg vatbaar voor bling bling en in de handen van een Mino ravioli makkelijke slachtoffers om ze een transfer aan te praten.
mits marin goed gebruikt gaat worden, net zoals alvarez.. maar dat ligt dan weer bij iemand anders ;)
p111
 p111 - donderdag 04 juni 2020 - 12:09   quote  deeplink  
Marin mist de handelingssnelheid die gevraagd word bi Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 04 juni 2020 - 12:33   quote  deeplink  
Of Marin daadwerkelijk bij Ajax doet blijven, lijkt twijfelachtig.
Tenzij hij ineens wél goed doet doorbreken, dat hij (misschien) kan blijven om beter te worden.
Eide
 Eide - donderdag 04 juni 2020 - 16:01   quote  deeplink  
Marin heeft nog geen moment ook maar enige indruk gemaakt. Alvarez heeft het wat dat betreft veel beter gedaan. Als je gasten als Magallan, Marin of Pirie moet vrezen heb je waarschijnlijk weinig kans op Ajax 1.

Er zitten best wat gasten "in de weg" hoor. Labyad, Traore, Schuurs, Veltman, Gravenberch... maar die zijn of al belangrijk geweest voor Ajax of zijn zelf ook nog als talent te bestempelen. Uiteindelijk moet je gewoon goed genoeg zijn toch?
remco k
 remco k - donderdag 04 juni 2020 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2020 - 11:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mits marin goed gebruikt gaat worden, net zoals alvarez.. maar dat ligt dan weer bij iemand anders ;)
Marin speelt vrijwel hetzelfde als het jaar ervoor in België.
p111
 p111 - donderdag 04 juni 2020 - 16:45   quote  deeplink  
Ik vind in ieder geval Alvarez beter als Marin,alhoewel ik ook geen fan ben van Alvarez.Ik ben benieuwd wie onze nw linsback gaat worden,want Nico gaat wel weg zo te zien aan alle berichten.Helaas ik was echt een fan van die gozer.
p111
 p111 - donderdag 04 juni 2020 - 16:50   quote  deeplink  
Misschien Botman op Blind zijn plek en Blind naar de linksback positie,alhoewel ik Blind in het centrum beter vind.Er moet echt wel wat gebeuren er gaan er nog wel een paar weg vermoed ik.
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 juni 2020 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2020 - 16:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Marin speelt vrijwel hetzelfde als het jaar ervoor in België.
vrijwel, dus niet het zelfde ;)
remco k
 remco k - donderdag 04 juni 2020 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2020 - 18:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vrijwel, dus niet het zelfde ;)
Wordt je nooit moe van jezelf?
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 juni 2020 - 23:29   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 juni 2020 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 juni 2020 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2020 - 22:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Wordt je nooit moe van jezelf?
want ? jij zegt zelf toch vrijwel het zelfde, dus niet geheel zoals voorheen, dus niet het zelfde.. dus waarom zou ik moe van mezelf worden ? omdat het niet is wat jij graag wil horen ?
nummer10
 nummer10 - donderdag 04 juni 2020 - 23:32   quote  deeplink  
"Ik denk dat ik het beste tot mijn recht kom op de "nummer 8-positie." Bij Ajax speel ik vaak kort voor de verdediging, maar ik denk dat ik beter ben als dynamische middenvelder."

zo speelde hij dus bij zijn oude club.. toch anders, maar jij weet het vast beter dan de persoon in kwestie zelf..
remco k
 remco k - vrijdag 05 juni 2020 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 juni 2020 - 23:32 schreef nummer10 het volgende:
"Ik denk dat ik het beste tot mijn recht kom op de "nummer 8-positie." Bij Ajax speel ik vaak kort voor de verdediging, maar ik denk dat ik beter ben als dynamische middenvelder."

zo speelde hij dus bij zijn oude club.. toch anders, maar jij weet het vast beter dan de persoon in kwestie zelf..
Misschien is het wel de reden dat ie het slechter invulde. Omdat ie niet begreep dat ie wel gewoon hetzelfde moest doen. Hij speelde de tweede periode met een aantal invalbeurten juist als die 8 die meer box to box speelde.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 06 juni 2020 - 13:31   quote  deeplink  
Balotelli is transfervrij sinds vandaag :p
Eide
 Eide - zaterdag 06 juni 2020 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2020 - 13:31 schreef Hummel10 het volgende:
Balotelli is transfervrij sinds vandaag :p
Dan staat hij waarschijnlijk eindelijk op de positie die hem het beste ligt. Zoveel ongebruikt talent.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 juni 2020 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2020 - 14:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan staat hij waarschijnlijk eindelijk op de positie die hem het beste ligt. Zoveel ongebruikt talent.
was indd een heel groot talent, alleen zo gek als een deur en in de kop gewoon niet goed..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 07 juni 2020 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 juni 2020 - 14:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Dan staat hij waarschijnlijk eindelijk op de positie die hem het beste ligt. Zoveel ongebruikt talent.
Niet normaal indd en nog multimiljonair geworden ook.
Wel af en toe geniaal maar pas 29 en al klaar(sportief gezien).
Eide
 Eide - zondag 07 juni 2020 - 17:17   quote  deeplink  
Er zou nu ook serieuze interesse van Van de Beek zijn vanuit Engeland. Manchester United zou tot 40 miljoen willen gaan voor Donny. Real Madrid heeft naar verluid 55 miljoen over voor Van de Beek, maar weet niet of het vanwege de coronacrisis dat geld wel kan uitgeven. Bayern zou ondertussen nog altijd interesse hebben in Dest.
nummer10
 nummer10 - zondag 07 juni 2020 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2020 - 17:17 schreef Eide het volgende:
Er zou nu ook serieuze interesse van Van de Beek zijn vanuit Engeland. Manchester United zou tot 40 miljoen willen gaan voor Donny. Real Madrid heeft naar verluid 55 miljoen over voor Van de Beek, maar weet niet of het vanwege de coronacrisis dat geld wel kan uitgeven. Bayern zou ondertussen nog altijd interesse hebben in Dest.
las hem indd ook.. vraag me alleem oprecht af of donny de echte top wel aankan, of dat het een verhaal klaassen gaat worden.. ook al schat ik donny hoger in, maar de echte top zoals madrid ? als ik hem was had ik dan eerder voor united gekozen.. maar goed het zijn enkel geruchten dus we gaan het zien...
p111
 p111 - zondag 07 juni 2020 - 23:16   quote  deeplink  
Donny is echt beter als Klaassen.Hij moet volgens mij niet naar de pL gaan hij kan beter naar Real gaan in Spanje meer voetbal,beter voor Donny.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 juni 2020 - 19:52   quote  deeplink  
zou gravenberch echt zo dom zijn?
Eide
 Eide - maandag 08 juni 2020 - 19:55   quote  deeplink  
Tja. Raiola.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 juni 2020 - 21:22   quote  deeplink  
klopt, wat maakt die man toch een talenten kapot..
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 08 juni 2020 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juni 2020 - 21:22 schreef nummer10 het volgende:
klopt, wat maakt die man toch een talenten kapot..
Klopt helemaal ! ! !

Ik heb die man nooit gemogen, hij verpest heel veel spelers die naar het buitenland verkassen .
Hij denkt alleen aan zijn eigen geld, en niet naar de toekomst van spelers die bij hun club vertrekken.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 juni 2020 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juni 2020 - 21:33 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Klopt helemaal ! ! !

Ik heb die man nooit gemogen, hij verpest heel veel spelers die naar het buitenland verkassen .
Hij denkt alleen aan zijn eigen geld, en niet naar de toekomst van spelers die bij hun club vertrekken.
aan de andere kant, de spelers weten dat toch lijkt mij..
p111
 p111 - maandag 08 juni 2020 - 22:14   quote  deeplink  
Geld en de media,daarom is Overmars gestopt met de onderhandeling die gasten worden helemaal gek gemaakt door Die maffioso die heel veel geld verdiend aan een buitenlandse transfer,en waarschijnlijk krijgen die gastjes ook een lekkere transfer som toe gestopt,vandaar dat Marc is gestopt zij vragen te veel geld.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 juni 2020 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juni 2020 - 22:14 schreef p111 het volgende:
Geld en de media,daarom is Overmars gestopt met de onderhandeling die gasten worden helemaal gek gemaakt door Die maffioso die heel veel geld verdiend aan een buitenlandse transfer,en waarschijnlijk krijgen die gastjes ook een lekkere transfer som toe gestopt,vandaar dat Marc is gestopt zij vragen te veel geld.
terecht ook... graag of helemaal niet...
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 juni 2020 - 01:09   quote  deeplink  
Van mij mag die graver wegwezen. Wat een misselijk mannetje, net als die Kluivert! Zich heerlijk laten opleiden door Ajax en dan via die klote raiola zich lekker naar Italie laten transfereren voor 10x niks.

Ik ben helemaal klaar met dit soort ventjes!

Kon overduidelijk niet meekomen bij Ajax nog afgelopen seizoen en nu praatjes. Lekker oprotten zeg ik. Samen met zijn kabelvriendjes.... Nee het gaat ze niet om geld... maar om perspectief. Alsof ze in die grotere competities beter perspectief hebben... NOT.

Alleen het bedrag dat iedere maand wordt bijgeschreven is beter.

Pfff zo moe van die gassies.
remco k
 remco k - dinsdag 09 juni 2020 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 juni 2020 - 21:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

aan de andere kant, de spelers weten dat toch lijkt mij..
Inderdaad. Uiteindelijk zijn die spelers voor de wet volwassen en verantwoordelijk voor hun eigen keuzes.
p111
 p111 - dinsdag 09 juni 2020 - 09:13   quote  deeplink  
Het zijn wel jongens van 18/19 jaar die wel heel snel gek gemaakt kunnen worden,ze missen de ervaring om de min punten te zien van hun beslissing.Ze worden uiteraard helemaal gek gemaakt
door die zaakwaarnemers want die verdienen het meest bij een buitenlandse transfer.
Eide
 Eide - dinsdag 09 juni 2020 - 15:24   quote  deeplink  
Ik snap het wel hoor. Ze hebben bij Ajax ook geen garantie op succes maar kunnen in Parijs, Milaan of Londen wel een jaarsalaris toucheren waar Ajax zich nooit aan kan wagen voor een talent. Als ze slagen is dat mooi, als ze falen kunnen ze vrijwel altijd terug naar de Eredivisie.

Doordat ze bij Ajax zijn opgeleid hebben ze bijna een garantie op profvoetbal. Dan kan je makkelijker een hard standpunt innemen, zeker als geld een belangrijke motivatie is. Ze weten ook dat Ajax moet buigen of barsten. Of Ajax geeft toe, of Ajax werkt mee aan een goedkope transfer of Ajax ziet ze transfervrij vertrekken. Je hebt als club nu eenmaal niet heel veel macht richting spelers.

Overigens zitten lang niet alle talenten waarmee besprekingen moeizaam lopen bij Raiola. Het is echt niet uitsluitend Raiola die zo handelde. Raiola heeft die reputatie natuurlijk wel dik verdiend.
Eide
 Eide - dinsdag 09 juni 2020 - 16:52   quote  deeplink  
Overigens vind ik het jammer en onverstandig als jongens heel vroeg weg gaan. Er zijn er erg veel die uiteindelijk weinig spelen en weinig doorontwikkelen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 juni 2020 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juni 2020 - 16:52 schreef Eide het volgende:
Overigens vind ik het jammer en onverstandig als jongens heel vroeg weg gaan. Er zijn er erg veel die uiteindelijk weinig spelen en weinig doorontwikkelen.
En meeste raken helaas vergeten terwijl ze met iets meer geduld konden groeien bij Ajax.
Echt zonde Bazoer, Tete, Kishna, El Ghazi, Riedewald, Kluivert, Bouy enz enz meeste hoor je weinig meer van.
Hadden beter als basisspeler bij Ajax weg kunnen gaan. Bij sommige snap ik het nog omdat ze geen kans meer kregen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 juni 2020 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juni 2020 - 09:13 schreef p111 het volgende:
Het zijn wel jongens van 18/19 jaar die wel heel snel gek gemaakt kunnen worden,ze missen de ervaring om de min punten te zien van hun beslissing.Ze worden uiteraard helemaal gek gemaakt
door die zaakwaarnemers want die verdienen het meest bij een buitenlandse transfer.
tjah had ook wel meer kunnen verdienen dan nu met snel geld, maar heb gekozen voor minder geld met wel toekomst perspectief... toch een beetje wat je zelf kiest...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 juni 2020 - 23:13   quote  deeplink  
lees nu ook dat er intresse zou zijn in klaassen, mag toch hopen dat dit een grap is... niet qua de persoon davy maar wel qua voetballer, die gaat echt niks toevoegen aan het huidige ajax..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 juni 2020 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juni 2020 - 01:09 schreef AkaS het volgende:
Van mij mag die graver wegwezen. Wat een misselijk mannetje, net als die Kluivert! Zich heerlijk laten opleiden door Ajax en dan via die klote raiola zich lekker naar Italie laten transfereren voor 10x niks.

Ik ben helemaal klaar met dit soort ventjes!

Kon overduidelijk niet meekomen bij Ajax nog afgelopen seizoen en nu praatjes. Lekker oprotten zeg ik. Samen met zijn kabelvriendjes.... Nee het gaat ze niet om geld... maar om perspectief. Alsof ze in die grotere competities beter perspectief hebben... NOT.

Alleen het bedrag dat iedere maand wordt bijgeschreven is beter.

Pfff zo moe van die gassies.
ik ook, en ik verwijt het de zaakwaarnemers opzich niet eens ook al haat ik rioolrat, het zijn uiteindelijk de sppelers zelf... dest en geavenberch en alle andere talentjes die janken, mooi weg doen en spelers zoeken die echt willem spelen voor ons aller ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 juni 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - woensdag 10 juni 2020 - 08:09   quote  deeplink  
Overigens staan al die spelers in hun volste recht om het maximale uit de onderhandelingen te halen. Ik oordeel dan ook pas over die jongens als ze pas weg zijn. Tot die tijd kan het ook gewoon zijn dat ze wel bijtekenen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 10 juni 2020 - 11:18   quote  deeplink  
Ik maak me best wel zorgen als spelers te vroeg weg gaan naar het buitenland.
Ook daar is (niet altijd) een basisplaats niet gewaarborgd.

Dan kunnen ze beter hier blijven spelen met méér kans op een basisplaats.
Zowel goed voor de speler zelf als voor de club, lijkt mij.

Ook in belang voor het Nationale Elftal voor (iets) meer zekerheid om deel te mogen nemen, hierin lijkt mij. Naar het buitenland gaan geeft niet altijd een verbetering op.
p111
 p111 - woensdag 10 juni 2020 - 11:42   quote  deeplink  
Het gaat niet om speeltijd,die garantie krijgen ze nooit ik denk dat het alleen maar om geld draaid.
nummer10
 nummer10 - donderdag 11 juni 2020 - 13:33   quote  deeplink  
ok verlenging is een feit, had ik eerlijk gezegt niet verwacht.. en wat vinden we van het nieuwe uitshirt ?
p111
 p111 - donderdag 11 juni 2020 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 juni 2020 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah had ook wel meer kunnen verdienen dan nu met snel geld, maar heb gekozen voor minder geld met wel toekomst perspectief... toch een beetje wat je zelf kiest...
Klopt.maar beslissingen op je 18 de is een stuk moeilijker,dan als je achter in de twintig bent.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0101749