BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - vrijdag 12 juni 2020 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 juni 2020 - 13:33 schreef nummer10 het volgende:
ok verlenging is een feit, had ik eerlijk gezegt niet verwacht.. en wat vinden we van het nieuwe uitshirt ?
Verlenging van een jaartje... duidt niet echt op serieus gezien zijn jonge leeftijd. Volgend jaar zelfde gezeik maar dan is ie wel weg!
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2020 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2020 - 07:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Verlenging van een jaartje... duidt niet echt op serieus gezien zijn jonge leeftijd. Volgend jaar zelfde gezeik maar dan is ie wel weg!
Contract is 2 jaar verlengd.

Was tot de zomer van 2021. Nu tot 2023.

Dus over twee jaar hetzelfde gezeur..

Hopelijk presteerd hij goed komend seizoen, kan je hem volgend jaar zomer voor een mooi bedrag verkopen, voorkom je al datzelfde geziek.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 12 juni 2020 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2020 - 09:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Contract is 2 jaar verlengd.

Was tot de zomer van 2021. Nu tot 2023.

Dus over twee jaar hetzelfde gezeur..

Hopelijk presteerd hij goed komend seizoen, kan je hem volgend jaar zomer voor een mooi bedrag verkopen, voorkom je al datzelfde geziek.
Was dit seizoen niet echt in vorm vrees dat de clubs nu niet in de rij hebben gestaan. Verstandige keuze jaartje knallen en dan mooie transfer maken.
Eide
 Eide - vrijdag 12 juni 2020 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2020 - 07:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Verlenging van een jaartje... duidt niet echt op serieus gezien zijn jonge leeftijd. Volgend jaar zelfde gezeik maar dan is ie wel weg!
Ach, hij is verlengd en ligt nu dus nog drie jaar vast. Dan heb je twee seizoenen om te zien of het talent eruit komt. Prima toch?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 12 juni 2020 - 17:14   quote  deeplink  
Wat zijn tot nu toe de in/uitgaande (zekere) transfers heren?
Iemand een overzicht?
Eide
 Eide - vrijdag 12 juni 2020 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2020 - 17:14 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Wat zijn tot nu toe de in/uitgaande (zekere) transfers heren?
Iemand een overzicht?
Zonder de verhuurde en jeugdspelers voorlopig alleen Antony in en Ziyech uit.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 12 juni 2020 - 18:17   quote  deeplink  
er was toch nog een braziliaan aangetrokken ? wel jong eerst dacht ik, geen idee of die uberhaubt al mee zou kunnen met het eerste ?
remco k
 remco k - vrijdag 12 juni 2020 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2020 - 18:17 schreef nummer10 het volgende:
er was toch nog een braziliaan aangetrokken ? wel jong eerst dacht ik, geen idee of die uberhaubt al mee zou kunnen met het eerste ?
Giovanni.

18 jaar en volgens Piet de Visser een grotere toekomst voor de boeg dan Anthony. En ook over die laatste is hij lierend enthousiast.
p111
 p111 - vrijdag 12 juni 2020 - 19:56   quote  deeplink  
Nog slap allemaal,eerst maar wat overtollige spelers afvoeren.
Eide
 Eide - vrijdag 12 juni 2020 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 juni 2020 - 18:17 schreef nummer10 het volgende:
er was toch nog een braziliaan aangetrokken ? wel jong eerst dacht ik, geen idee of die uberhaubt al mee zou kunnen met het eerste ?
Eerst jong inderdaad.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 13 juni 2020 - 12:24   quote  deeplink  
Al met al wachten we maar (even) af.
Er wordt teveel gespeculeerd in de media, vanwege de zgn. belangstelling van buitenlandse clubs.
Eide
 Eide - zaterdag 13 juni 2020 - 13:10   quote  deeplink  
Het geld is gewoon een probleem voor heel veel clubs,zelfs voor de hele groten. Daarnaast is er nog veel onduidelijkheid over de transferperiodes. Het zal voorlopig nog wel rustig blijven, in ieder geval tot er duidelijkheid is over het afronden van de competities van de grote vier en de CL.
Pietje
 Pietje - zaterdag 13 juni 2020 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juni 2020 - 12:24 schreef Onze Ajax het volgende:
Al met al wachten we maar (even) af.
Er wordt teveel gespeculeerd in de media, vanwege de zgn. belangstelling van buitenlandse clubs.
Als er geen nieuws is, dan "maken" de media zelf wel nieuws. Zo krijg je dus geruchten in de wereld. Van die geruchten is misschien maar 1% waarheid. Misschien zelfs minder dan die 1%.

Daarnaast, door alle perikelen rond het coronavirus hebben heel veel clubs in de wereld financiële problemen gekregen, waardoor zij zich genoodzaakt voelden om bij de diverse overheden aan te kloppen om financiële steun te krijgen om het hoofd boven water te houden. Er is door al die clubs substantieel minder geld uit te geven. Veel clubs hebben dus aanzienlijk minder geld voor grote aankopen. De noodzaak is derhalve: eerst verkopen en daarna pas aankopen. En in de economie geldt dat wanneer er veel aanbod is, de prijzen zullen dalen. Voor veel clubs, waarschijnlijk ook voor Ajax zullen de inkomende transfergelden behoorlijk lager zijn dan in eerste instantie begroot. En als je minder geld binnen krijgt, zul je wat eerder de hand aan de knip houden om spelers binnen te halen.
Ik denk dat we uiterst tamme transferperiodes (twee keer één maand, heb ik begrepen) tegemoet gaan, met een enkele uitzondering voor een paar puissantrijke clubs.
Eide
 Eide - zaterdag 13 juni 2020 - 15:46   quote  deeplink  
In Italië sluit pas transfermarkt mogelijk pas in oktober. We krijgen gewoon een hele gekke periode waarbij we misschien tot diep in het seizoen niet weten wie blijft of komt.
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2020 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 juni 2020 - 15:46 schreef Eide het volgende:
In Italië sluit pas transfermarkt mogelijk pas in oktober. We krijgen gewoon een hele gekke periode waarbij we misschien tot diep in het seizoen niet weten wie blijft of komt.
Het is te bizar voor woorden. De transfermarkt zou voor alle landen tegelijk moeten opengaan en voor alle landen tegelijk moeten sluiten. Nu creëer je scheve en oneerlijke situaties. Een mooie taak voor de UEFA en de FIFA.
Eide
 Eide - zondag 14 juni 2020 - 08:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2020 - 00:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het is te bizar voor woorden. De transfermarkt zou voor alle landen tegelijk moeten opengaan en voor alle landen tegelijk moeten sluiten. Nu creëer je scheve en oneerlijke situaties. Een mooie taak voor de UEFA en de FIFA.
Nou, weet ik niet. Landen als Zweden, Finland en Rusland spelen 's winters helemaal niet en werken de competitie af binnen een kalenderjaar. Clubs op het zuidelijk halfrond zitten in onze zomertransferperiode juist in de winter. Ik denk niet dat het onredelijk is om rekening te houden met die landen.

Wel denk ik dat je een en ander zoveel mogelijk moet gladstrijken, maar helemaal gelijk stellen is een heel moeilijk verhaal denk ik.
AkaS
 AkaS - zondag 14 juni 2020 - 10:39   quote  deeplink  
Ik word zo moe van dat pappen en nat houden in de hedendaagse wereld.

Logische beslissingen worden omgebogen tot constructies die eigenlijk nergens op slaan. En alleen maar om bepaalde mensen, groepen, clubs niet tegen het hoofd te stoten.

Alles zou veel helderder zijn als alles stil werd gezet en als einde seizoen zou worden gehanteerd.

Zou eenmalig even financieel heel veel pijn doen. Maar daarna kan je wel weer gewoon verder in de bekende flow binnen de bestaande procedures.

Sta je bovenaan heb je mazzel en ben je kampioen.
Sta je onderaan, heb je niet geboft, degradeer je.

In Europa... de clubs verdelen de resterende pot onder elkaar en volgend seizoen beginnen we weer vanaf nul.

Is dit eerlijk... voor sommige niet. Maar dit is een kwestie van overmacht en daar moeten we een vorm van acceptatie in vinden.

Maar wat er nu gebeurd slaat in mijn ogen nergens op!
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2020 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2020 - 08:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, weet ik niet. Landen als Zweden, Finland en Rusland spelen 's winters helemaal niet en werken de competitie af binnen een kalenderjaar. Clubs op het zuidelijk halfrond zitten in onze zomertransferperiode juist in de winter. Ik denk niet dat het onredelijk is om rekening te houden met die landen.

Wel denk ik dat je een en ander zoveel mogelijk moet gladstrijken, maar helemaal gelijk stellen is een heel moeilijk verhaal denk ik.
Oei, een beetje dom van mij. Daar heb ik geen moment bij stil gestaan. Je hebt uiteraard helemaal gelijk.
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2020 - 14:04   quote  deeplink  
Ik ben eigenlijk niet zo "bezig" met al die buitenlandse competities. Alleen voormalige Ajacieden in hun eerste jaar in het buitenland (Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Justin Kluivert, etc). Ik volg uitsluitend mijn Ajax. De rest kan mij totaal niet boeien.
Pietje
 Pietje - zondag 14 juni 2020 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2020 - 10:39 schreef AkaS het volgende:
Ik word zo moe van dat pappen en nat houden in de hedendaagse wereld.

Logische beslissingen worden omgebogen tot constructies die eigenlijk nergens op slaan. En alleen maar om bepaalde mensen, groepen, clubs niet tegen het hoofd te stoten.

Alles zou veel helderder zijn als alles stil werd gezet en als einde seizoen zou worden gehanteerd.

Zou eenmalig even financieel heel veel pijn doen. Maar daarna kan je wel weer gewoon verder in de bekende flow binnen de bestaande procedures.

Sta je bovenaan heb je mazzel en ben je kampioen.
Sta je onderaan, heb je niet geboft, degradeer je.

In Europa... de clubs verdelen de resterende pot onder elkaar en volgend seizoen beginnen we weer vanaf nul.

Is dit eerlijk... voor sommige niet. Maar dit is een kwestie van overmacht en daar moeten we een vorm van acceptatie in vinden.

Maar wat er nu gebeurd slaat in mijn ogen nergens op!
Dat is vast de schuld van Femke Halsema of Jesse Klaver ;)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 14 juni 2020 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2020 - 00:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het is te bizar voor woorden. De transfermarkt zou voor alle landen tegelijk moeten opengaan en voor alle landen tegelijk moeten sluiten. Nu creëer je scheve en oneerlijke situaties. Een mooie taak voor de UEFA en de FIFA.
Pure bureaucratie. dat is al jaren zo.
En wij (Nederlandse clubs) blijven aan de kortste eind trekken.
AkaS
 AkaS - zondag 14 juni 2020 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2020 - 14:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is vast de schuld van Femke Halsema of Jesse Klaver ;)
Vroeger was er een gezegde Pietje, jij kent het vast wel...

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Jesse Klaver is alles waarvan Wilders en inhet verleden Pim Fortuin van beschuldigd werden. Namelijk een opruiende populist.

Vandaag is het politiek correct om excuses voor slavernij te vragen en dit scoort natuurlijk retegoed nu de halve wereld in brand staat...

Maar weet zeker dat als het tegenovergestelde goed zou scoren, zou hij het tegenovergestelde roepen. Vuile opruier en landverrader metzijngrenzenopenzetten!

De spanning is nu al om te snijden...hoe gaat dit eruit zien als die groepen met 180 graden andere geloofsbeleving en normen en waarden blijft toenemen..

Jij Pietje ouwe linkse rakker, daar gaan jouw kleinkinderen geen plezier van beleven kan ik je vertellen.

Wat betreft racisme op huidskleur... is nooit aan mij besteed geweest aangezien ik zelf gemixte kinderen heb.

Maar niet alles is kleur en racisme is ook geen eenrichtingsweg Pietje!!!

Lets play Ball...

Voldoet dit een beetje aan je hoop Pietje?

Graag gedaan:-)
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2020 - 06:07   quote  deeplink  
KJH heeft in een interview in Duitsland aangegeven dat het er voor aankomend seizoen goed uitziet zonder te zeggen of dat dan op Ajax of een transfer slaat. Klaas wil sowieso nog door.
p111
 p111 - maandag 15 juni 2020 - 08:40   quote  deeplink  
Ik denk dat hij als afsuiting nog een jaartje Heerenveen moet doen.Ik zal hem dan zeker missen maar met Tadic/Troure/Bobby is het voor hem en voor Ajax beter om hem dat te gunnen.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2020 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2020 - 23:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vroeger was er een gezegde Pietje, jij kent het vast wel...

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Jesse Klaver is alles waarvan Wilders en inhet verleden Pim Fortuin van beschuldigd werden. Namelijk een opruiende populist.

Vandaag is het politiek correct om excuses voor slavernij te vragen en dit scoort natuurlijk retegoed nu de halve wereld in brand staat...

Maar weet zeker dat als het tegenovergestelde goed zou scoren, zou hij het tegenovergestelde roepen. Vuile opruier en landverrader metzijngrenzenopenzetten!

De spanning is nu al om te snijden...hoe gaat dit eruit zien als die groepen met 180 graden andere geloofsbeleving en normen en waarden blijft toenemen..

Jij Pietje ouwe linkse rakker, daar gaan jouw kleinkinderen geen plezier van beleven kan ik je vertellen.

Wat betreft racisme op huidskleur... is nooit aan mij besteed geweest aangezien ik zelf gemixte kinderen heb.

Maar niet alles is kleur en racisme is ook geen eenrichtingsweg Pietje!!!

Lets play Ball...

Voldoet dit een beetje aan je hoop Pietje?

Graag gedaan:-)
Beste akaS,

Vooropgesteld: ik ben het niet volledig met je eens, dat zul je begrijpen, echter, ik respecteer jouw mening en jouw politieke keuze. (Alsmede die van andere andersdenkenden dan ik).

Wel wil ik enkele dingen even rechtzetten:
Je schrijft over Pim Fortuyn. Ik vond het destijds vreselijk nieuws dat hij vermoord is. Geen enkel zinnig mens zal een andere mening hebben. Je kon het met hem eens zijn of niet, maar hij had vaak een goede en duidelijke mening. Links en rechts hebben een aantal ideeën van hem overgenomen.
Ik herinner mij nog een debat in 2002 nadat Pim Fortuyn glorieus de gemeenteraadsverkiezingen had gewonnen. Alle landelijke politieke kopstukken kwamen bijeen op televisie, zoals Balkenende (CDA), Dijkstal (VVD), Melkert (PvdA), Thom de Graaf (D66), Pim Fortuyn en Rosenmöller (GroenLinks). En laat het nou uitgerekend Paul Rosenmöller zijn, die als enige (!) Pim Fortuyn een hand gaf en met hem wilde discussieren. Alle anderen lieten het nadrukkelijk afweten. Over respect gesproken...

Pim Fortuyn en Geert Wilders met elkaar vergelijken (wat jij doet en deed) daarmee doe je Fortuyn tekort: Geert Wilders is een onbeschofte hork, een ordinaire roeptoeter die destijds wegliep uit onderhandelingen met VVD en CDA omdat hem dat electoraal beter uitkwam met de naderende verkiezingen. Ongehoord en uiterst laf. Pim Fortuyn wilde juist (mee)regeren. Die twee kun je dus niet met elkaar vergelijken. Sinds een paar jaar heb je aan die zijde ook Thierry Baudet, waarmee ik het ook totaal niet eens ben, maar die in elk geval het fatsoen heeft van Fortuyn.

En over grenzen openzetten gesproken... Al die gastarbeiders (zoals dat destijds heette) werden binnengehaald door de kabinetten Marijnen en Cals, premiers in de beginjaren 70 van de vorige eeuw. Beide heren waren premier van rechts-conservatieve kabinetten van KVP, CHU, ARP (thans CDA) en de VVD. Die kabinetten hebben de grenzen open gezet en niemand anders!!

GroenLinks is juist een partij die het belang van een beter milieu ziet. Voor onze kinderen en kleinkinderen. (En onszelf). Nee, dan Trump (VS) en Bolsonaro (Brazilië) die glashard ontkennen dat er wat met het klimaat in de wreld gaande is... Ik denk, nee, ik weet zeker dat mijn (witte) kinderen en kleinkinderen daar wel degelijk blij mee zijn of zullen zijn.

En racisme (op huidskleur) is er helaas. Of het aan jou besteed is of niet. Ik kan daar verder weinig over zeggen, alleen dat het wel degelijk bestreden moet worden. En dan wel zonder rellen door raddraaiers, die daarop uit zijn.

Beste akaS, blijf vooral je eigen mening ventileren, dat doe ik ook: dat is democratie in een vrij land, iets dat we moeten blijven koesteren.

Fijne dag verder!
p111
 p111 - maandag 15 juni 2020 - 13:30   quote  deeplink  
Beste Pietje,je kan het ook simpel zien de grenzen moeten dicht omdat het land overvol is.Laat je nog meer mensen er in krijg je nog meer rottigheid.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2020 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2020 - 13:30 schreef p111 het volgende:
Beste Pietje,je kan het ook simpel zien de grenzen moeten dicht omdat het land overvol is.Laat je nog meer mensen er in krijg je nog meer rottigheid.
Deze discussie hebben we al vaker gevoerd, beste p111.

Mijn beide ouders waren onafhankelijk van elkaar (toen nog geen stelletje) vluchteling. Joden die in 1942 op de vlucht waren voor de nazi's. Ze werden verraden door "landgenoten" die per aangegeven Jood 2 gulden 50 van de Duitsers kregen.
Door een godswonder wisten zij allebei te ontsnappen, echter hun beider gezinnen en overige familie ontkwamen niet aan die nazi-misdadigers en werden stuk voor stuk (32 mensen), inclusief het zoontje van mijn moeder en het dochtertje van mijn vader vermoord in Auschwitz-Birkenau en Sobibor.
Mijn vader en mijn moeder werden na hun ontsnapping via "het verzet" liefdevol opgevangen door gezinnen ergens op het platteland. Ondergedoken dus.

Na de bevrijding werden mijn moeder en vader, totaal getraumatiseerd aan elkaar "gekoppeld". Zij trouwden in mei 1948 en 9 maanden later, februari 1949 werd ik geboren.
De eerste 5 of 6 jaar van mijn leven liep ik in derdehands meisjeskleding (mijn ouders hadden helemaal niets meer). Vanuit die achtergrond heb ik mijn opvoeding gekregen onder andere om mensen in doodsnood te helpen, onderdak te bieden.
En moet ik nu zeggen dat Nederland te vol is?? Sorry, maar dat kan ik niet! Kijk, gelukszoekers uit veilige landen mogen (nee, moeten) per kerende post worden teruggestuurd. Maar mensen in doodsangst moeten geholpen worden.

Ik ben naast de Voedselbank ook vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk Nederland als taalcoach. Daar leer ik ook kinderen fietsen. Vooral bij die kindjes zie ik de oorlog in hun ogen. Bang, bang, bang. Ze schrikken van ieder geluidje. Dat is verschrikkelijk om te zien.

Je hoeft absoluut geen medelijden met mij te hebben. Ik heb een droevige jeugd gehad door het openlijke verdriet van mijn ouders, maar al met al kan ik terugkijken op een mooi leven. Dus hoor je mij niet klagen.

Maar om nu te stellen "grenzen dicht" en Jesse Klaver "landverrader" (aldus AkaS) noemen gaat er bij mij niet in.
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2020 - 16:28   quote  deeplink  
Ajax zou verregaande interesse hebben in Jonathan David. De Canadees speelt in België en werd daar afgelopen seizoen topscorer. David zou tussen de 25 en 30 milj moeten kosten, maar Ajax zou bereid zijn een dergelijke transfersom te overwegen.
Bron
p111
 p111 - maandag 15 juni 2020 - 16:36   quote  deeplink  
Een hoop geld,lijkt mi wel eg veel voor een vrij onbekende spits.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2020 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2020 - 16:28 schreef Eide het volgende:
Ajax zou verregaande interesse hebben in Jonathan David. De Canadees speelt in België en werd daar afgelopen seizoen topscorer. David zou tussen de 25 en 30 milj moeten kosten, maar Ajax zou bereid zijn een dergelijke transfersom te overwegen.
Bron
Ik had dit bericht ook al gelezen, Eide. Ik vermoedde een "broodje aap-verhaal". Ik kan me niet echt voorstellen dat Ajax in coronatijd bereid zou zijn om ongeveer € 30 miljoen neer te tellen. Eigenlijk nooit. Maar ach, wie weet?
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2020 - 17:36   quote  deeplink  
Op de Ajax-app krijg ik zojuist door dat Klaas Jan Huntelaar bij Ajax heeft bijgetekend voor één jaar. Goed nieuws.

En nu ook op teletekst

bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 juni 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - maandag 15 juni 2020 - 17:46   quote  deeplink  
top ! schikt zich in de rol als reserver tegen minder geld en kan de kneepjes van het vak mooi overbrengen op de jonkies.
nummer10
 nummer10 - maandag 15 juni 2020 - 17:50   quote  deeplink  
https://www.ajax.nl/streams/actueel/the-hunt-goes-on.htm?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2020 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Wat een juweel van een video. Ik ken weinig voetballers die op zijn leeftijd nog zo gedreven zijn.
Grandioos.
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2020 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2020 - 16:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik had dit bericht ook al gelezen, Eide. Ik vermoedde een "broodje aap-verhaal". Ik kan me niet echt voorstellen dat Ajax in coronatijd bereid zou zijn om ongeveer € 30 miljoen neer te tellen. Eigenlijk nooit. Maar ach, wie weet?
Ik heb er ook wel twijfels bij. Hans Kraaij staat nu niet bekend als een Ajax-kenner en het is echt een exorbitant hoog bedrag. Ajax heeft het geld natuurlijk wel en omdat Ajax geen gebruik maakt van overheidssteun bijft Ajax vrij om uit te geven wat het zelf wil. Dit gaat wel om veel meer dan veel de extreem dure Blind is betaald. Jonge jongen natuurlijk en Noord-Amerikaan dus interessant voor die markt, maar echt heel veel geld.
Pietje
 Pietje - maandag 15 juni 2020 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2020 - 20:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel twijfels bij. Hans Kraaij staat nu niet bekend als een Ajax-kenner en het is echt een exorbitant hoog bedrag. Ajax heeft het geld natuurlijk wel en omdat Ajax geen gebruik maakt van overheidssteun bijft Ajax vrij om uit te geven wat het zelf wil. Dit gaat wel om veel meer dan veel de extreem dure Blind is betaald. Jonge jongen natuurlijk en Noord-Amerikaan dus interessant voor die markt, maar echt heel veel geld.
Klopt! En Jonathan David is nog zo jong. Wat heeft hij nou eigenlijk helemaal bewezen dat zo'n extreme transfersom rechtvaardigt? AA Gent is bepaald geen Europese topclub. Misschien dat ik de plank mis sla hoor, maar mijn gevoel zegt dat het veel te veel geld is.
Eide
 Eide - maandag 15 juni 2020 - 23:17   quote  deeplink  
Nog even over KJH: Overmars heeft aangegeven dat Ajax sowieso verder wil met KJH. Nu eerst nog een jaartje als speler/mentor en daarna waarschijnlijk in een trainersrol bij Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 16 juni 2020 - 06:27   quote  deeplink  
Ook van mij mag KJH na zijn laatste voetbaljaar bij Ajax blijven, zij het in een andere functie.

Trainer worden van de hoogste jeugdgroep of later assistentetrainer van het eerste elftal kan een hele goede optie voor hem zijn, lijkt mij.
AkaS
 AkaS - woensdag 17 juni 2020 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 juni 2020 - 12:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Beste akaS,

Vooropgesteld: ik ben het niet volledig met je eens, dat zul je begrijpen, echter, ik respecteer jouw mening en jouw politieke keuze. (Alsmede die van andere andersdenkenden dan ik).

Wel wil ik enkele dingen even rechtzetten:
Je schrijft over Pim Fortuyn. Ik vond het destijds vreselijk nieuws dat hij vermoord is. Geen enkel zinnig mens zal een andere mening hebben. Je kon het met hem eens zijn of niet, maar hij had vaak een goede en duidelijke mening. Links en rechts hebben een aantal ideeën van hem overgenomen.
Ik herinner mij nog een debat in 2002 nadat Pim Fortuyn glorieus de gemeenteraadsverkiezingen had gewonnen. Alle landelijke politieke kopstukken kwamen bijeen op televisie, zoals Balkenende (CDA), Dijkstal (VVD), Melkert (PvdA), Thom de Graaf (D66), Pim Fortuyn en Rosenmöller (GroenLinks). En laat het nou uitgerekend Paul Rosenmöller zijn, die als enige (!) Pim Fortuyn een hand gaf en met hem wilde discussieren. Alle anderen lieten het nadrukkelijk afweten. Over respect gesproken...

Pim Fortuyn en Geert Wilders met elkaar vergelijken (wat jij doet en deed) daarmee doe je Fortuyn tekort: Geert Wilders is een onbeschofte hork, een ordinaire roeptoeter die destijds wegliep uit onderhandelingen met VVD en CDA omdat hem dat electoraal beter uitkwam met de naderende verkiezingen. Ongehoord en uiterst laf. Pim Fortuyn wilde juist (mee)regeren. Die twee kun je dus niet met elkaar vergelijken. Sinds een paar jaar heb je aan die zijde ook Thierry Baudet, waarmee ik het ook totaal niet eens ben, maar die in elk geval het fatsoen heeft van Fortuyn.

En over grenzen openzetten gesproken... Al die gastarbeiders (zoals dat destijds heette) werden binnengehaald door de kabinetten Marijnen en Cals, premiers in de beginjaren 70 van de vorige eeuw. Beide heren waren premier van rechts-conservatieve kabinetten van KVP, CHU, ARP (thans CDA) en de VVD. Die kabinetten hebben de grenzen open gezet en niemand anders!!

GroenLinks is juist een partij die het belang van een beter milieu ziet. Voor onze kinderen en kleinkinderen. (En onszelf). Nee, dan Trump (VS) en Bolsonaro (Brazilië) die glashard ontkennen dat er wat met het klimaat in de wreld gaande is... Ik denk, nee, ik weet zeker dat mijn (witte) kinderen en kleinkinderen daar wel degelijk blij mee zijn of zullen zijn.

En racisme (op huidskleur) is er helaas. Of het aan jou besteed is of niet. Ik kan daar verder weinig over zeggen, alleen dat het wel degelijk bestreden moet worden. En dan wel zonder rellen door raddraaiers, die daarop uit zijn.

Beste akaS, blijf vooral je eigen mening ventileren, dat doe ik ook: dat is democratie in een vrij land, iets dat we moeten blijven koesteren.

Fijne dag verder!
Beste Pietje, in de tijd van Rosemuller stemde ik ook nog links! Hahaha echt waar trouwens.

Links is voor mij volkomen door de mand gevallen tentijde van Fortuin, wat een fenomeen was dat. Onsportief en over lijken gaand om de machtspositie te behouden.

Verder is ook de beperkte intelligentie van de gemiddelde NL opgevallen... Want Wouter Bos, Melker, Cohen en dus veelal pvda.... maken er een zooitje van... worden binnen de partij geslachtofferd. Schuift men de volgende gladjakker naar voren en NL stemt weer in grote getallen pvda. Maar men ziet niet dat het niet de persoon is die het beleid bepaald van zo'n partij, maar het is waar de partij voor staat.

En mensen laten zich keer op keer manipuleren door linkse politieke correctheid.

Maar ik zeg dit:

Zouden we daadkrachtiger aanpassing hebben afgedwongen zou er veel minder tweespalt zijn geweest.

Wat betreft Wilders, heb je gelijk. Hij is door het collectief demoniseren van zijn persoon doorgeslagen en te lomp geworden! Ik vergelijk hem ook zeer zeker niet met Fortuin, maar er zijn wel gelijke denkwijzen in de basis.

Grenzen openzetten...

Pietje het gaat erom dat mensen met een islamitische afkomst normen en waarden meebrengen die niet voegen met de onze. In kleine getallen kunnen ze nog aanpassen tot op zekere hoogte maar wanneer de aantallen groter worden is er geen noodzaak meer om aan te passen en gaan ze hun normen en waarden doordrukken en afdwingen wat dus al heel lang bezig is.

Echter door niemand uitgesproken mag worden!

Het gaat bergafwaarts en links blijft maar doordrukken dat die grenzen open moeten????
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2020 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 09:19 schreef AkaS het volgende:

[..]

Beste Pietje, in de tijd van Rosemuller stemde ik ook nog links! Hahaha echt waar trouwens.

Links is voor mij volkomen door de mand gevallen tentijde van Fortuin, wat een fenomeen was dat. Onsportief en over lijken gaand om de machtspositie te behouden.

Verder is ook de beperkte intelligentie van de gemiddelde NL opgevallen... Want Wouter Bos, Melker, Cohen en dus veelal pvda.... maken er een zooitje van... worden binnen de partij geslachtofferd. Schuift men de volgende gladjakker naar voren en NL stemt weer in grote getallen pvda. Maar men ziet niet dat het niet de persoon is die het beleid bepaald van zo'n partij, maar het is waar de partij voor staat.

En mensen laten zich keer op keer manipuleren door linkse politieke correctheid.

Maar ik zeg dit:

Zouden we daadkrachtiger aanpassing hebben afgedwongen zou er veel minder tweespalt zijn geweest.

Wat betreft Wilders, heb je gelijk. Hij is door het collectief demoniseren van zijn persoon doorgeslagen en te lomp geworden! Ik vergelijk hem ook zeer zeker niet met Fortuin, maar er zijn wel gelijke denkwijzen in de basis.

Grenzen openzetten...

Pietje het gaat erom dat mensen met een islamitische afkomst normen en waarden meebrengen die niet voegen met de onze. In kleine getallen kunnen ze nog aanpassen tot op zekere hoogte maar wanneer de aantallen groter worden is er geen noodzaak meer om aan te passen en gaan ze hun normen en waarden doordrukken en afdwingen wat dus al heel lang bezig is.

Echter door niemand uitgesproken mag worden!

Het gaat bergafwaarts en links blijft maar doordrukken dat die grenzen open moeten????
Beste AkaS,
We worden het gewoon niet eens en dat geeft helemaal niet. Het zou zelfs heel saai worden als dat wel het geval zou zijn. De kunst is om toch respect voor elkaar te hebben!

Wat je schrijft over "links" klopt echter niet helemaal. De ene linkse partij is de andere niet. De PvdA is een middenpartij geworden die qua inzichten dicht bij de VVD en het CDA staat. GroenLinks is een links-liberale partij. Alleen de SP is een echte linkse partij, waarbij je eigenlijk ook de Partij voor de Dieren mag rekenen.

En Wilders heeft natuurlijk zelf ook flink gedemoniseerd. Alles en iedereen waar hij het niet eens mee was kreeg een beurt. En als hij werd teruggepakt, krijste hij als een varken dat richting slachthuis werd gebracht.

Wat betreft de open grenzen: zie mijn post over mijn ouders. En er zijn veel meer "goede" dan slechte islamieten. De slechte moeten worden aangepakt. Het liefst zo hard mogelijk.

Ik wens je weer een fijne en zonnige dag toe.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 juni 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 17 juni 2020 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 10:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Beste AkaS,
We worden het gewoon niet eens en dat geeft helemaal niet. Het zou zelfs heel saai worden als dat wel het geval zou zijn. De kunst is om toch respect voor elkaar te hebben!

Wat je schrijft over "links" klopt echter niet helemaal. De ene linkse partij is de andere niet. De PvdA is een middenpartij geworden die qua inzichten dicht bij de VVD en het CDA staat. GroenLinks is een links-liberale partij. Alleen de SP is een echte linkse partij, waarbij je eigenlijk ook de Partij voor de Dieren mag rekenen.

En Wilders heeft natuurlijk zelf ook flink gedemoniseerd. Alles en iedereen waar hij het niet eens mee was kreeg een beurt. En als hij werd teruggepakt, krijste hij als een varken dat richting slachthuis werd gebracht.

Wat betreft de open grenzen: zie mijn post over mijn ouders. En er zijn veel meer "goede" dan slechte islamieten. De slechte moeten worden aangepakt. Het liefst zo hard mogelijk.

Ik wens je weer een fijne en zonnige dag toe.
alle slechten moeten aangepakt worden, ongeacht geloof, kleur etc.. dat moet namelijk niet uitmaken.
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2020 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 11:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alle slechten moeten aangepakt worden, ongeacht geloof, kleur etc.. dat moet namelijk niet uitmaken.
Daar heb je uiteraard volkomen gelijk in!
Ik reageerde echter op de post van AkaS.
nummer10
 nummer10 - woensdag 17 juni 2020 - 12:22   quote  deeplink  
snap ik, maar wou het toch even zeggen :P
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2020 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 12:22 schreef nummer10 het volgende:
snap ik, maar wou het toch even zeggen :P
Haha. Ik denk dat jij mij goed genoeg kent om te weten hoe ik daar in sta. :)
AkaS
 AkaS - woensdag 17 juni 2020 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 12:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar heb je uiteraard volkomen gelijk in!
Ik reageerde echter op de post van AkaS.
In de post van Akas stond dat bij een nadrukkelijker beleid dat nieuwkomers dwingt aan te passen zou er veel minder tweespalt in de maatschappij zijn.

Dat dit niet is gebeurd is voor het overgrote deel te denken aan groenlinks, SP en dergelijke linkse partijen.

Gevolg is dat ook de " goede" beter gezegd de welwillende moslims slachtoffer worden.

Enerzijds van de druk die vanuit hun gemeenschap wordt opgelegd en anderzijds de perceptie van buitenaf...

Pvda is altijd al links van het midden geweest Pietje.

En los van het immigratie beleid van Wilders is zijn restprogramma ook altijd behoorlijk links geweest, zo bleek uit analyses van partijprogramma's.

Akas is geen racist maar dat geldt voor de overgrote meerderheid van autochtoon Nederland. Maar de nadrukkelijke agressie op straat etc van bepaalde bevolkingsgroepen en de grote bekken die ze hebben zijn voortgekomen uit soft en onrealistisch links beleid....

Toen Fortuin links aan het verpulveren was en ze doorkregen dat NL het zat was... Gingen ze plots roepen dat er fouten waren gemaakt en dat de gezinsherenigingen wellicht niet zo slim waren...

En nu drukken ze het er weer door onder aanvoering van zo'n achterbakse kltzk s Jesse Klaver

Maar we worden het zeker niet eens. Feiten liegen er niet om. Veel plezier over straat tegenwoordig als autochtoon in de grote steden in de avonduren...Zelfs in je huis ben je niet meer veilig...

Maar minister Pietje slaap zacht....

Voetbal?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 juni 2020 door AkaS --
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2020 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 13:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

In de post van Akas stond dat bij een nadrukkelijker beleid dat nieuwkomers dwingt aan te passen zou er veel minder tweespalt in de maatschappij zijn.

Dat dit niet is gebeurd is voor het overgrote deel te denken aan groenlinks, SP en dergelijke linkse partijen.

Gevolg is dat ook de " goede" beter gezegd de welwillende moslims slachtoffer worden.

Enerzijds van de druk die vanuit hun gemeenschap wordt opgelegd en anderzijds de perceptie van buitenaf...

Pvda is altijd al links van het midden geweest Pietje.

En los van het immigratie beleid van Wilders is zijn restprogramma ook altijd behoorlijk links geweest, zo bleek uit analyses van partijprogramma's.

Akas is geen racist maar dat geldt voor de overgrote meerderheid van autochtoon Nederland. Maar de nadrukkelijke agressie op straat etc van bepaalde bevolkingsgroepen en de grote bekken die ze hebben zijn voortgekomen uit soft en onrealistisch links beleid....

Toen Fortuin links aan het verpulveren was en ze doorkregen dat NL het zat was... Gingen ze plots roepen dat er fouten waren gemaakt en dat de gezinsherenigingen wellicht niet zo slim waren...

En nu drukken ze het er weer door onder aanvoering van zo'n achterbakse kltzk s Jesse Klaver

Maar we worden het zeker niet eens. Feiten liegen er niet om. Veel plezier over straat tegenwoordig als autochtoon in de grote steden in de avonduren...Zelfs in je huis ben je niet meer veilig...

Maar minister Pietje slaap zacht....

Voetbal?
A) Dat nadrukkelijker beleid t.a.v. nieuwkomers is er al: inburgering is verplicht.
B) De strengste staatssecretaris op immigratie die Nederland ooit heeft gehad is Job Cohen (PvdA).
C) W.b. Wilders ben ik met je eens: sociaal gezien heeft hij een "links" program.
D) Waar zeg ik dat jij racist bent? Ik beschuldig jou nergens van!!
E) GroenLinks drukt helemaal niks door. Om iets door te drukken moet je minimaal in de regering zitten en GroenLinks zit (nog) in de oppositie. Ze kunnen hooguit iets voorstellen.
F) Ik voel be zowel op straat als in mijn huis volkomen veilig. Ook toen ik nog in de grote stad woonde. Criminaliteit is er altijd geweest. Wel is het een feit dat Marokkanen "oververtegenwoordigd" zijn de criminaliteitscijfers. Dat ontkent niemand.

Verder reageer ik maar niet meer, want we komen er niet uit: jij hebt jouw mening en ik de mijne. Bovendien zijn wij samen dit topic aan het verneuken. Dus vanaf nu: inderdaad voetbal.
Pietje
 Pietje - woensdag 17 juni 2020 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 juni 2020 - 13:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

In de post van Akas stond dat bij een nadrukkelijker beleid dat nieuwkomers dwingt aan te passen zou er veel minder tweespalt in de maatschappij zijn.

Dat dit niet is gebeurd is voor het overgrote deel te denken aan groenlinks, SP en dergelijke linkse partijen.

Gevolg is dat ook de " goede" beter gezegd de welwillende moslims slachtoffer worden.

Enerzijds van de druk die vanuit hun gemeenschap wordt opgelegd en anderzijds de perceptie van buitenaf...

Pvda is altijd al links van het midden geweest Pietje.

En los van het immigratie beleid van Wilders is zijn restprogramma ook altijd behoorlijk links geweest, zo bleek uit analyses van partijprogramma's.

Akas is geen racist maar dat geldt voor de overgrote meerderheid van autochtoon Nederland. Maar de nadrukkelijke agressie op straat etc van bepaalde bevolkingsgroepen en de grote bekken die ze hebben zijn voortgekomen uit soft en onrealistisch links beleid....

Toen Fortuin links aan het verpulveren was en ze doorkregen dat NL het zat was... Gingen ze plots roepen dat er fouten waren gemaakt en dat de gezinsherenigingen wellicht niet zo slim waren...

En nu drukken ze het er weer door onder aanvoering van zo'n achterbakse kltzk s Jesse Klaver

Maar we worden het zeker niet eens. Feiten liegen er niet om. Veel plezier over straat tegenwoordig als autochtoon in de grote steden in de avonduren...Zelfs in je huis ben je niet meer veilig...

Maar minister Pietje slaap zacht....

Voetbal?
Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 juni 2020 door Pietje --
AkaS
 AkaS - vrijdag 19 juni 2020 - 12:12   quote  deeplink  
Lieve Piet,

Dankjewel voor je reactie en ook dat je steeds aangeeft niet de discussie te willen omdat we die al eerder voerden...Een beetje stereotype (s)linkse actie van je aangezien je het zelf heel opzichtig uitlokte
AkaS
 AkaS - vrijdag 19 juni 2020 - 12:13   quote  deeplink  
Lieve Piet,

Dankjewel voor je reactie en ook dat je steeds aangeeft niet de discussie te willen omdat we die al eerder voerden...Een beetje stereotype (s)linkse actie van je aangezien je het zelf heel opzichtig uitlokte
AkaS
 AkaS - vrijdag 19 juni 2020 - 12:13   quote  deeplink  
Lieve Piet,

Dankjewel voor je reactie en ook dat je steeds aangeeft niet de discussie te willen omdat we die al eerder voerden...Een beetje stereotype (s)linkse actie van je aangezien je het zelf heel opzichtig uitlokte

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0084469