BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - maandag 29 juni 2020 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 15:59 schreef Eide het volgende:
Ik zal proberen te blijven doen wat ik hopelijk al zo veel mogelijk deed. :p

Maar even serieus: pas vooral je mening niet aan op een ander. Blijf vooral wie je bent. Ik denk alleen dat we wat makkelijker moeten wo in het accepteren dat mensen anders denken en wat minder snel elkaar moeten veroordelen.
haha dat deed je al kerel, en nee mijn mening zal ik zeker niet veranderen. zal mijn mening wel wat normaler proberen te onderbouwen en op 0 te beginnen wat betreft tenhag met name.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 29 juni 2020 - 18:26   quote  deeplink  
Flikker op, zoetsappige zooi! Ten Hag was een drol, is een drol en zal een drol blijven!
Eide
 Eide - maandag 29 juni 2020 - 18:43   quote  deeplink  
skft-c6700d2568f4821870339587c234f088.jpg

Maar stiekem vind ik het best tof dat Robben gewoon nog even gaat doen wat hij leuk vindt en daarbij vooral kiest voor clubgevoel en niet voor een topclub.
nummer10
 nummer10 - maandag 29 juni 2020 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 18:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Flikker op, zoetsappige zooi! Ten Hag was een drol, is een drol en zal een drol blijven!
klopt, en toch moeten we het ermee doen... dus dan maar een kans geven en hopen dat het een mooi seizoen word, heb wel een goed gevoel bij bogarde die wel tegen iemand in durft tegaan, iemand die ik heb gemist in de technische staf.
nummer10
 nummer10 - maandag 29 juni 2020 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 18:43 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Maar stiekem vind ik het best tof dat Robben gewoon nog even gaat doen wat hij leuk vindt en daarbij vooral kiest voor clubgevoel en niet voor een topclub.
denk dat het meer een mediastunt is voor een club waar de financiele dingen nu niet top zijn. prachtig natuurlijk dat robben dit doet, maar of hij echt veel gaat spelen ?
Eide
 Eide - maandag 29 juni 2020 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 20:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk dat het meer een mediastunt is voor een club waar de financiele dingen nu niet top zijn. prachtig natuurlijk dat robben dit doet, maar of hij echt veel gaat spelen ?
Ik denk dat hij echt voor spelvreugde gaat. Z'n salaris zal echt vrij bescheiden zijn.
nummer10
 nummer10 - maandag 29 juni 2020 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 20:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat hij echt voor spelvreugde gaat. Z'n salaris zal echt vrij bescheiden zijn.
zeker, maar die is ook allang binnen natuurlijk. hoe dan ook vind ik het prachtig om oud spelers terug te zien, en het siert hem natuurlijk dat die echt voor zijn jeugdliefde heeft gekozen ipv psv
Eide
 Eide - maandag 29 juni 2020 - 21:59   quote  deeplink  
Eens, en dan met een soort prestatieclausule waardoor het nooit een strop voor de club kan worden. KJH is ook zo'n jongen. Dat zijn echt sieraden voor het Nederlandse voetbal.
p111
 p111 - maandag 29 juni 2020 - 23:15   quote  deeplink  
Helaas een uitstervend ras !!!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 juni 2020 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 21:59 schreef Eide het volgende:
Eens, en dan met een soort prestatieclausule waardoor het nooit een strop voor de club kan worden. KJH is ook zo'n jongen. Dat zijn echt sieraden voor het Nederlandse voetbal.
zeker weten en indd met hunter ook onwijs blij ! weet zijn plek, leverd in, en blijft toch.. natuurlijk ook met het oog op de toekomst maar zulke mannen met hart voor de club moet je simpel weg behouden voor de club en jeugd.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 juni 2020 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 23:15 schreef p111 het volgende:
Helaas een uitstervend ras !!!
denk dat het juist weer wat meer opkomt.. en eerlijk ? kzie suarez nog terugkeren ook.. of het enkel een droom is moet ik nog zien :)
remco k
 remco k - dinsdag 30 juni 2020 - 07:19   quote  deeplink  
Als ik Suarez momenteel bij Barca rond zie lopen, dan gaat dat amper een aanwinst zijn. Die loopt in het veld met zijn ziel onder de arm rond.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 juni 2020 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 07:19 schreef remco k het volgende:
Als ik Suarez momenteel bij Barca rond zie lopen, dan gaat dat amper een aanwinst zijn. Die loopt in het veld met zijn ziel onder de arm rond.
denk dat dat ook wel iets met andere zaken temaken heeft gok ik, wat ze daar aan het doen zijn mag god weten.
remco k
 remco k - dinsdag 30 juni 2020 - 09:02   quote  deeplink  
Spelers die terugkomen is natuurlijk mooi. Maar graag wel voordat je 33 bent. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op. Maar het is wel heel lastig om te bepalen of iemand daaraan voldoet.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 30 juni 2020 - 09:20   quote  deeplink  
Mijn voorkeur gaat eerder om twee zéér goede spelers te halen, dan het halen van (drie of meer (oudere) spelers die eigenlijk minder zijn.

Geef bijvoorbeeld Onana een veel betere contract zodat hij (definitief ) kan blijven.
Dat lijkt mij een véél betere investering, omdat we nu weten wat we hebben.
p111
 p111 - dinsdag 30 juni 2020 - 09:44   quote  deeplink  
Alleen ex topspelers heb je wat aan als ze al op leeftijd zijn.De doorsnee goede voetballers die al 32 zijn of ouder is geen verbetering qua financien niet en het brengt onrust bij de talenten,die willen spelen.Kijk jongens als Renaldo/Suarez/Robben en van Persie dat waren/zijn namen,maar met alle respect de jongens zoals van Tongen/Aldewereld/Fer enz zijn leuke voetballers geweest maar kosten nog veel geld maar houden de jeugd tegen en hebben geen restwaarde meer.
remco k
 remco k - dinsdag 30 juni 2020 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 09:20 schreef Onze Ajax het volgende:
Mijn voorkeur gaat eerder om twee zéér goede spelers te halen, dan het halen van (drie of meer (oudere) spelers die eigenlijk minder zijn.

Geef bijvoorbeeld Onana een veel betere contract zodat hij (definitief ) kan blijven.
Dat lijkt mij een véél betere investering, omdat we nu weten wat we hebben.
Het gaat dat soort jongens toch helemaal niet om hun contract. Het gaat ze om het spelen in de allerbeste competities.

Daar zijn afspraken mee gemaakt en dat ga je als Ajax zijnde ook niet tegenhouden.
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 juni 2020 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 13:26 schreef AkaS het volgende:
Beste leden van het forum,

Laten we een gebaar maken naar en met elkaar. Laten we een streep zetten onder het verleden en elkaar en een ieder een nieuwe kans geven.

Dit betekent dat we neutraal gaan kijken naar het spel van Ajax, de keuzes van onze trainer Ten Hag en vandaar uit kijken hoe het zit en onze meningen erop loslaten.

Betekent ook dat ik mijn mening zal bijsturen en mijn reacties richting anderen zal veranderen.

En dus het in klein comité afzeiken van nummer10 bij het minste of geringste als hij iets post.

Laten we dat doen. En hopen op een fantastisch seizoen met verrassende ontwikkelingen van nieuwe talenten.

Is dat een idee?
Beste AkaS,

Ik doe met je mee! Respect hebben voor elkaars (tegengestelde) mening kan sowieso geen kwaad. En of dat nou een politieke mening is, of een mening over (de trainer van) Ajax maakt dan ook niet uit.

Kortom: I'm your man :-)
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 juni 2020 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 07:19 schreef remco k het volgende:
Als ik Suarez momenteel bij Barca rond zie lopen, dan gaat dat amper een aanwinst zijn. Die loopt in het veld met zijn ziel onder de arm rond.
Ik denk dat het te maken heeft met de algehele vorm van Barça. Ik vind hun op dit moment een zwakke en uitgebluste indruk maken. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Griezmann. Die is de weg helemaal kwijt.

Over Luis Suarez: Hij scoorde in meest recente wedstrijd tegen Celta toch wel weer twee keer. De competitie in Spanje acht ik toch fors hoger dan de Eredivisie, dus zou Suarez met zijn gretigheid moeiteloos een hoofdrol kunnen spelen waarbij jongere spelers bij Ajax kunnen worden meegetrokken. Ik zou hem graag nog een jaartje of twee bij ons zien. Ook een wat oudere Suarez brengt volgens mij tóch iets extra's. Maar dan moet hij inderdaad wel snel komen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 juni 2020 door Pietje --
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 juni 2020 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat dat soort jongens toch helemaal niet om hun contract. Het gaat ze om het spelen in de allerbeste competities.

Daar zijn afspraken mee gemaakt en dat ga je als Ajax zijnde ook niet tegenhouden.
Helemaal juist!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 30 juni 2020 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 13:26 schreef AkaS het volgende:
Beste leden van het forum,

Laten we een gebaar maken naar en met elkaar. Laten we een streep zetten onder het verleden en elkaar en een ieder een nieuwe kans geven.

Dit betekent dat we neutraal gaan kijken naar het spel van Ajax, de keuzes van onze trainer Ten Hag en vandaar uit kijken hoe het zit en onze meningen erop loslaten.

Betekent ook dat ik mijn mening zal bijsturen en mijn reacties richting anderen zal veranderen.

En dus het in klein comité afzeiken van nummer10 bij het minste of geringste als hij iets post.

Laten we dat doen. En hopen op een fantastisch seizoen met verrassende ontwikkelingen van nieuwe talenten.

Is dat een idee?
Alleen als je mij er ook mee bedoeld ;)

Anders is het een waardeloos idee natuurlijk.
Eide
 Eide - dinsdag 30 juni 2020 - 16:03   quote  deeplink  
Van Leer vertrekt naar Sparta.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 30 juni 2020 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 12:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Helemaal juist!
Toch hou ik mijn hart vast.

Spelers als Babel gaf ook niet een aanvullende versterking bij Ajax, eerder dat hij ondermaats presteerde. Echt juist vind ik het dan ook (nog) niet om zomaar (voormalige) spelers weer terug te halen. Bied géén garantie voor de toekomst.
Pietje
 Pietje - dinsdag 30 juni 2020 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 16:50 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Toch hou ik mijn hart vast.

Spelers als Babel gaf ook niet een aanvullende versterking bij Ajax, eerder dat hij ondermaats presteerde. Echt juist vind ik het dan ook (nog) niet om zomaar (voormalige) spelers weer terug te halen. Bied géén garantie voor de toekomst.
Ik vrees dat je het niet helemaal begrepen hebt. Remco doelde op vertrekkende spelers die afspraken met Ajax hebben gemaakt en die in een betere competitie willen spelen. Daar reageerde ik op omdat ik zijn standpunt beaam.Jij spreekt nu over (eventueel) binnenkomende spelers en oud-spelers die mogelijk terugkeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 juni 2020 door Pietje --
AkaS
 AkaS - woensdag 01 juli 2020 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 13:48 schreef JV het volgende:
dat is een top idee, laten we dan ook stoppen met 1000x zeggen th rot op, zeg wat hij slecht doet. kortom alles beetje genuanceerder want bij verlies balen we allemaal
Weet niet wie je bent, maar kan je lezen..?

Volgens mij staat dat specifiek beneomd in mijn post.

Bedankt voor je constructieve bijdrage eikel! Hahahaha geintje

Precies dat bedoel ik ook en staat er ook.
AkaS
 AkaS - woensdag 01 juli 2020 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 15:59 schreef Eide het volgende:
Ik zal proberen te blijven doen wat ik hopelijk al zo veel mogelijk deed. :p

Maar even serieus: pas vooral je mening niet aan op een ander. Blijf vooral wie je bent. Ik denk alleen dat we wat makkelijker moeten wo in het accepteren dat mensen anders denken en wat minder snel elkaar moeten veroordelen.
Dat ook;-)
AkaS
 AkaS - woensdag 01 juli 2020 - 07:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 juni 2020 - 18:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Flikker op, zoetsappige zooi! Ten Hag was een drol, is een drol en zal een drol blijven!
Een drol ?

Dus maw jij vindt onze Erik niet op zijn plek zitten bij ons aller geliefd Ajax...?

Nou, ik snap best dat je dit zo kunt voelen. Maar begrijp je ook dat dergelijke meningen kwetsend kunnen zijn voor anderen, Warrior?

Misschien kan je wat meer rekening houden met een ander zijn gevoelens.

Hij zit daar tenslotte voor ons allemaal, niet alleen voor zichzelf. Hij is speciaal naar onze club gekomen om deze weer op te bouwen. En we zouden hem juist dankbaar moeten zijn.

En mocht hij straks kampioen worden en met de vlag van fc twente gaan staan juichen, dan moet hij deze ruimte wel krijgen natuurlijk. Ja want we zijn allemaal natuurlijk een beetje anders en komen allemaal ergens anders vandaan. En daar moeten we dan ook wel begrip voor hebben ... Begrijp je Warrior... We moeten het met zijn allen doen.

Oeps....hahaha.

Ben het helemaal met je eens en je brengt het nog mild.

Maar misschien zagen wij het fout. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hoop dat hij iedereen op de juiste plek gaat krijgen. En dan wel snel deze keer.
AkaS
 AkaS - woensdag 01 juli 2020 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 12:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Beste AkaS,

Ik doe met je mee! Respect hebben voor elkaars (tegengestelde) mening kan sowieso geen kwaad. En of dat nou een politieke mening is, of een mening over (de trainer van) Ajax maakt dan ook niet uit.

Kortom: I'm your man :-)
Top Pietje ,

Ik ben geen fan van EtH maar hoop wel dat hij het goed zal doen nu hij blijkbaar toch blijft.
Juiste mensen in de basis op de juiste plek, logische wissels etc.

En niet lopen draaien met de waarheid, gewoon zeggen waar het op staat. Komt hij ook beter over denk ik.... Hoewel... hahaha
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 juli 2020 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 09:44 schreef p111 het volgende:
Alleen ex topspelers heb je wat aan als ze al op leeftijd zijn.De doorsnee goede voetballers die al 32 zijn of ouder is geen verbetering qua financien niet en het brengt onrust bij de talenten,die willen spelen.Kijk jongens als Renaldo/Suarez/Robben en van Persie dat waren/zijn namen,maar met alle respect de jongens zoals van Tongen/Aldewereld/Fer enz zijn leuke voetballers geweest maar kosten nog veel geld maar houden de jeugd tegen en hebben geen restwaarde meer.
Eens! Alleen sommige jongens zijn natuurlijk nog mooi als ze even terugkomen. Robben is 36 en echt wel mooi dat hij nog even terug naar zijn eerste club gaat. Huntelaar ook wel op leeftijd maar toch nog best belangrijk geweest.

Blind is een mooi voorbeeld van terugkomen op de juiste leeftijd maar dat is zeldzaam meeste jongens zijn dan nog niet klaar in het buitenland.
Helaas wordt het dan bijna altijd 30+ wat terugkomt. Beetje de Tadic’en die je eruit moet zien te vissen.
p111
 p111 - woensdag 01 juli 2020 - 09:47   quote  deeplink  
Ja klopt Blind en Tadic waren 28/29 dat ze terug kwamen das top,maar jongens zoals Vertongen/Aldeweireld die de 30 gepasseerd zijn die zich nog te jong vinden om terug te komen ,die kunnen beter weg blijven.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 juli 2020 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 07:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Top Pietje ,

Ik ben geen fan van EtH maar hoop wel dat hij het goed zal doen nu hij blijkbaar toch blijft.
Juiste mensen in de basis op de juiste plek, logische wissels etc.

En niet lopen draaien met de waarheid, gewoon zeggen waar het op staat. Komt hij ook beter over denk ik.... Hoewel... hahaha
Haha. Je bent een boef! :-)
remco k
 remco k - woensdag 01 juli 2020 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 juni 2020 - 12:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met de algehele vorm van Barça. Ik vind hun op dit moment een zwakke en uitgebluste indruk maken. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Griezmann. Die is de weg helemaal kwijt.

Over Luis Suarez: Hij scoorde in meest recente wedstrijd tegen Celta toch wel weer twee keer. De competitie in Spanje acht ik toch fors hoger dan de Eredivisie, dus zou Suarez met zijn gretigheid moeiteloos een hoofdrol kunnen spelen waarbij jongere spelers bij Ajax kunnen worden meegetrokken. Ik zou hem graag nog een jaartje of twee bij ons zien. Ook een wat oudere Suarez brengt volgens mij tóch iets extra's. Maar dan moet hij inderdaad wel snel komen!
Scoren is wat anders dan goed spelen, en Messi achter je hebben voor de assist is toch wat anders dan wat er bij ons loopt.

Ik zeg ook niet dat hij niet zou moeten komen, maar het is wel dit seizoen en anders niet meer.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 juli 2020 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 11:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Scoren is wat anders dan goed spelen, en Messi achter je hebben voor de assist is toch wat anders dan wat er bij ons loopt.

Ik zeg ook niet dat hij niet zou moeten komen, maar het is wel dit seizoen en anders niet meer.
Dat zeg ik ook niet, Remco, dat scoren hetzelfde is als goed spelen. Ik doelde meer op zijn nuttigheid. En met Messi heb je uiteraard volstrekt gelijk.
Ik wil Barça over een paar jaar wel eens zien zonder de geniale Messi, want die heeft natuurlijk ook niet het eeuwige (voetbal)leven. Hij is inmiddels ook alweer 33 jaar!
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 juli 2020 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 07:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Top Pietje ,

Ik ben geen fan van EtH maar hoop wel dat hij het goed zal doen nu hij blijkbaar toch blijft.
Juiste mensen in de basis op de juiste plek, logische wissels etc.

En niet lopen draaien met de waarheid, gewoon zeggen waar het op staat. Komt hij ook beter over denk ik.... Hoewel... hahaha
precies dat ;)
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 juli 2020 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 11:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Scoren is wat anders dan goed spelen, en Messi achter je hebben voor de assist is toch wat anders dan wat er bij ons loopt.

Ik zeg ook niet dat hij niet zou moeten komen, maar het is wel dit seizoen en anders niet meer.
ach wat robben kan kan suarez ook.. nee geintje, wel op korte termijn indd..
Eide
 Eide - woensdag 01 juli 2020 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 12:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, Remco, dat scoren hetzelfde is als goed spelen. Ik doelde meer op zijn nuttigheid. En met Messi heb je uiteraard volstrekt gelijk.
Ik wil Barça over een paar jaar wel eens zien zonder de geniale Messi, want die heeft natuurlijk ook niet het eeuwige (voetbal)leven. Hij is inmiddels ook alweer 33 jaar!
Die transfer van Arthur Melo is daarom ook bizar. Barca heeft een vrij oude ploeg waar eigenlijk allemaal spelmakers behalve Frenkie de Jong echt in de laatste fase van hun carriere zijn gekomen. Dan laat je de 23-jarige Melo gaan en haal je nog maar eens een dertiger met Pjanic.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 juli 2020 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 14:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Die transfer van Arthur Melo is daarom ook bizar. Barca heeft een vrij oude ploeg waar eigenlijk allemaal spelmakers behalve Frenkie de Jong echt in de laatste fase van hun carriere zijn gekomen. Dan laat je de 23-jarige Melo gaan en haal je nog maar eens een dertiger met Pjanic.
Klopt helemaal, Eide. Toen ik dat las, was ik met stomheid geslagen. Ik denk dat Barça sowieso al een van de oudste ploegen van Europa had. Iets waar nogal wat Italiaanse en Spaanse ploegen toch al "last" van hebben, maar Barcelona spant de kroon volgens mij. Ik ben niet zo van de cijfers van voetbalclubs, maar jij kunt daar vast wel achterkomen. :-)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 juli 2020 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 09:47 schreef p111 het volgende:
Ja klopt Blind en Tadic waren 28/29 dat ze terug kwamen das top,maar jongens zoals Vertongen/Aldeweireld die de 30 gepasseerd zijn die zich nog te jong vinden om terug te komen ,die kunnen beter weg blijven.
Inderdaad hoe fit zijn ze nog als ze 33of 34 zijn. Een spits als Huntelaar voor laatste 30 minuten is prima. Vond hem hele wedstrijd ook minder.
Verdedigend denk ik ook lastiger. Huntelaar kiest zijn momentje wel.
Eide
 Eide - woensdag 01 juli 2020 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 14:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt helemaal, Eide. Toen ik dat las, was ik met stomheid geslagen. Ik denk dat Barça sowieso al een van de oudste ploegen van Europa had. Iets waar nogal wat Italiaanse en Spaanse ploegen toch al "last" van hebben, maar Barcelona spant de kroon volgens mij. Ik ben niet zo van de cijfers van voetbalclubs, maar jij kunt daar vast wel achterkomen. :-)
khunpa-a.jpg
Eide
 Eide - woensdag 01 juli 2020 - 17:14   quote  deeplink  
Uitzoeken hoe het zit met de starters en dat vergelijken met andere topclubs gaat mij te ver. Leuke analyse op uit te voeren hoor, maar dan moet een of ander blad me gaan betalen.

Wat uit het bovenstaande al opvalt is dat Pique, Messi, Albla, Suarez, Rakitic en Vidal boven de 30 zijn. Allemaal basisspelers of minimaal spelers die veel minuten maken. Ook allemaal bepalende spelers die je, misschien met uitzondering van Busquets door Frenkie, niet kan vervangen vanuit de huidige selectie.

Al die spelers hebben ook geen transferwaarde meer. Datzelfde geldt voor Pjanic. Conclusie is dus dat Barcelona onwaarschijnlijk veel geld in de selectie moet gaan steken. Echt exorbitante bedragen. Dat biedt een club als Ajax echt wel mogelijkheden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 juli 2020 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 07:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Een drol ?

Dus maw jij vindt onze Erik niet op zijn plek zitten bij ons aller geliefd Ajax...?

Nou, ik snap best dat je dit zo kunt voelen. Maar begrijp je ook dat dergelijke meningen kwetsend kunnen zijn voor anderen, Warrior?

Misschien kan je wat meer rekening houden met een ander zijn gevoelens.

Hij zit daar tenslotte voor ons allemaal, niet alleen voor zichzelf. Hij is speciaal naar onze club gekomen om deze weer op te bouwen. En we zouden hem juist dankbaar moeten zijn.

En mocht hij straks kampioen worden en met de vlag van fc twente gaan staan juichen, dan moet hij deze ruimte wel krijgen natuurlijk. Ja want we zijn allemaal natuurlijk een beetje anders en komen allemaal ergens anders vandaan. En daar moeten we dan ook wel begrip voor hebben ... Begrijp je Warrior... We moeten het met zijn allen doen.

Oeps....hahaha.

Ben het helemaal met je eens en je brengt het nog mild.

Maar misschien zagen wij het fout. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Hoop dat hij iedereen op de juiste plek gaat krijgen. En dan wel snel deze keer.
Best, jij je zin!

Nieuwe ronde en nieuwe kansen!!

Maar dan ook een nieuwe trainer graag! En niet die boerenpiemel!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 juli 2020 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - woensdag 01 juli 2020 - 23:36   quote  deeplink  
We maken hem perschef ha ha
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 juli 2020 - 02:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 23:36 schreef p111 het volgende:
We maken hem perschef ha ha
dat wil ik wel, beetje leven in de brouwerij net zoals vi..beetje ruzie maken enzo.. nee mij niet gezien. goede voornemen is gezelligheid hier tehouden en beter dingen uit teleggen ipv dom roepen ;)
AkaS
 AkaS - donderdag 02 juli 2020 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 10:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Je bent een boef! :-)
Valt best mee Pietje;-)
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 juli 2020 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juli 2020 - 11:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Valt best mee Pietje;-)
echt niet... whaha
remco k
 remco k - donderdag 02 juli 2020 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 juli 2020 - 14:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Die transfer van Arthur Melo is daarom ook bizar. Barca heeft een vrij oude ploeg waar eigenlijk allemaal spelmakers behalve Frenkie de Jong echt in de laatste fase van hun carriere zijn gekomen. Dan laat je de 23-jarige Melo gaan en haal je nog maar eens een dertiger met Pjanic.
Die huidige voorzitter maakt de club kapot vanaf de dag dat ie er zit. Ze voeren daar echt compleet wanbeleid.
Eide
 Eide - donderdag 02 juli 2020 - 17:24   quote  deeplink  
Buitenlands avontuur lonkt voor Veltman

Joël Veltman heeft mogelijk zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld. De 28-jarige verdediger staat in de concrete belangstelling van meerdere clubs uit de Premier League, een Italiaanse topclub en het Franse Olympique Marseille.

Veltman, die de jeugdopleiding van Ajax doorliep en sinds het seizoen 2012/13 uitkomt in de hoofdmacht, heeft in Amsterdam nog een éénjarig contract. Toch is de kans heel groot dat hij deze zomer vertrekt. Er is veel interesse in de 21-voudig international, die zelf ook openstaat voor een buitenlands avontuur.

Zo is Olympique Marseille al langere tijd gecharmeerd van Veltman. De scouts van de Franse topclub bekeken veel duels van de verdediger, die in de voorbije jaren zowel rechtsback als centrale verdediger speelde. Ook trainer André Villas-Boas wil Veltman graag naar zijn club halen, maar zo ver is het nog niet. Olympique Marseille heeft te maken met de regels van de financial fair-play en moet zodoende nog afwachten wat er qua budget mogelijk is op de transfermarkt.

In de tussentijd heeft ook een Italiaanse topclub verregaande interesse kenbaar gemaakt, terwijl meerdere clubs uit de Premier League al langere tijd hengelen naar Veltman. Het betreft onder meer een aantal Engelse clubs die momenteel in een strijd verwikkeld zijn om lijfsbehoud, waardoor zij pas zaken kunnen doen als er nog een seizoen op het hoogste niveau is afgedwongen.

Bron

Nuttige speler voor de breedte, maar als Joel weg kan moet Ajax natuurlijk gewoon meewerken. Rechtsback is prima gevuld en centraal achterin eigenlijk ook wel.
steve'o
 steve'o - donderdag 02 juli 2020 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juli 2020 - 17:24 schreef Eide het volgende:
Buitenlands avontuur lonkt voor Veltman

Joël Veltman heeft mogelijk zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld. De 28-jarige verdediger staat in de concrete belangstelling van meerdere clubs uit de Premier League, een Italiaanse topclub en het Franse Olympique Marseille.

Veltman, die de jeugdopleiding van Ajax doorliep en sinds het seizoen 2012/13 uitkomt in de hoofdmacht, heeft in Amsterdam nog een éénjarig contract. Toch is de kans heel groot dat hij deze zomer vertrekt. Er is veel interesse in de 21-voudig international, die zelf ook openstaat voor een buitenlands avontuur.

Zo is Olympique Marseille al langere tijd gecharmeerd van Veltman. De scouts van de Franse topclub bekeken veel duels van de verdediger, die in de voorbije jaren zowel rechtsback als centrale verdediger speelde. Ook trainer André Villas-Boas wil Veltman graag naar zijn club halen, maar zo ver is het nog niet. Olympique Marseille heeft te maken met de regels van de financial fair-play en moet zodoende nog afwachten wat er qua budget mogelijk is op de transfermarkt.

In de tussentijd heeft ook een Italiaanse topclub verregaande interesse kenbaar gemaakt, terwijl meerdere clubs uit de Premier League al langere tijd hengelen naar Veltman. Het betreft onder meer een aantal Engelse clubs die momenteel in een strijd verwikkeld zijn om lijfsbehoud, waardoor zij pas zaken kunnen doen als er nog een seizoen op het hoogste niveau is afgedwongen.

Bron

Nuttige speler voor de breedte, maar als Joel weg kan moet Ajax natuurlijk gewoon meewerken. Rechtsback is prima gevuld en centraal achterin eigenlijk ook wel.
Eens. Maar...als Dest ook gaat, heb je alleen nog maar Nous op rechtsback. Bij jong speelt Liam van Gelderen daar en die moet zijn debuut nog maken in het eerste. Wat ik wil zeggen: breedte moet niet onderschat worden.
Neemt niet weg dat Ajax Veltman gewoon een transfer moet gunnen. En ook lekker om nog wat centjes aan hem te verdienen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 juli 2020 door steve'o --
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 juli 2020 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 juli 2020 - 21:32 schreef steve'o het volgende:

[..]

Eens. Maar...als Dest ook gaat, heb je alleen nog maar Nous op rechtsback. Bij jong speelt Liam van Gelderen daar en die moet zijn debuut nog maken in het eerste. Wat ik wil zeggen: breedte moet niet onderschat worden.
Neemt niet weg dat Ajax Veltman gewoon een transfer moet gunnen. En ook lekker om nog wat centjes aan hem te verdienen.
kzie dest eigenlijk nog niet gaan, en met de aankomende talenten centraal moet het helemaal goedkomen.
p111
 p111 - donderdag 02 juli 2020 - 23:06   quote  deeplink  
Ik vind de rechtsback positie bij Ajax nog steeds de minste kant.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0117552