BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: RKC - Ajax (zondag 11 april 2021, 16:45); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 10 april 2021 - 10:30   quote  deeplink  
vs-clubs-waalwijk-ajax.jpg

Menig Ajacied zal nog altijd de pest in het lijf hebben na de totaal onnodige 1-2 nederlaag tegen AS Roma. Ondanks dat het landskampioenschap nog slechts een formaliteit lijkt is het wel zaak om toch de zinnen volledig op de Eredivisie te zetten. RKC lijkt te gaan overleven in de Eredivisie maar heeft elk punt hard nodig. Ajax komt dus een tot op het bot gemotiveerde tegenstander tegen die misschien we hoopt op een Ajax dat meer met de return tegen Roma bezig is dan een "verplicht nummertje in de kelderklasse van de Eredivisie".

Programma PSV

11 april: VVV - PSV
24 april: PSV - Groningen
2 mei: PSV - Heerenveen
9 mei: Willem II - PSV
13 mei: PSV - Zwolle
16 mei: Utrecht - PSV

Programma AZ

10 april: AZ - SParta
25 april: Ajax - AZ
1 mei: RKC - AZ
8 mei: AZ - Fortuna
13 mei: Groningen - AZ
16 mei: AZ - Heracles

Programma Ajax

11 april: RKC - Ajax
22 april : Ajax - Utrecht (inhaalwedstrijd)
25 april: Ajax - AZ
2 mei: Ajax - FC Emmen
9 mei: Feyenoord - Ajax
13 mei: Ajax - VVV
16 mei: Vitesse - Ajax

Historie

Ajax speelde 52 duels tegen RKC Waalwijk. Daarvan won Ajax er 40 en gingen er 2 verloren.Er werd 10 maal gelijk gespeeld tegen de Waalwijkers. RKC promoveerde na het seizoen 18/19 naar de Eredivisie nadat het daarvoor vijf jaar op het tweede niveau had gespeeld. Dat is ook wel lot van de Brabanders die als een pendulum slingeren tussen de Eredivisie en de Eerste Divisie. De laatste twee seizoenen speelde Ajax 3 competitiewedstrijden en 1 oefenwedstrijd tegen RKC. Ajax won al deze wedstrijden. Eerder dit seizoen won Ajax een oefenwedstrijd tegen van RKC met 6-1, waarna het voor de competitie eenvoudig 3-0 werd.

RKC

RKC leek tijdens het door corona voortijdig beeindigde seizoen 2019/20 hopelijks te gaan degraderen. Als bij een mirakel degradeerde de Waalwijkers niet waarna de ploeg van Fred Grim nu wel op weg lijkt naar lijfsbehoud. RKC staat 14e in de Eredivisie, met vier punten voorsprong op de nummer 16 die play-offs moet spelen en achten punten voorsprong op de nummer 17 die direct degradeert. Met nog zes wedstrijden te spelen is RKC echter zeker niet veilig en zal Grim zijn spelers op het hart drukken dat elk punt goud waard is. Voor RKC is dat vrijwel letterlijk het geval aangezien de club de kleinste begroting van de Eredivisie heeft.

Grim laat "zijn" RKC spelen in een 4-3-3 formatie. RKC is een ploeg die weinig scoort, maar ook (relatief) weinig goals tegen krijgt. De Waalwijkers scoorden pas 27 goals en houden daarna alleen het kansloze ADO (22) achter zich . Ze kregen ook slechts 43 goals tegen, waarme de geel-blauwen middenmoter zich kunnen meten met de Nederlandse middenmoot. Dat uit zich ook in de topscorerslijst, waar Stokkers met 5 goals lijstaanvoerder is. Verder is oud-Ajacied Vurnon Anita toch wel de meest opvallende naam bij RKC. De kleine Curaçaoënaar, bij Ajax nog international, is bij RKC een vaste waarde die veel vuil werk moet opknappen. Anita zal bij Ajax toch wat oude bekenden zien, zoals Stekelenburg en Blind.

Ajax

Ajax voert de Eredivisie in alle klassementen aan maar heeft nog niets gewonnen. Ajax is de meest scorende ploeg van Nederland en het team dat verreweg de minste goals tegen krijgt. Hoewel het 35e landskampioenschap een kwestie van tijd lijkt heeft Ajax nog een lastig programma voor de boeg. Elke misstap nu is een strohalm waar de tegenstand zich aan zal willen vastklampen. Mazraoui is nog altijd geblesseerd terwijl Blind voor de rets van het seizoen is uitgeschakeld. De knie van Stekelenburg is zorgwekkend en de status van 'Steek' is op dit moment onbekend.

Eerder dit seizoen

Ajax won eerder dit seizoen met 3-0 van RKC in de eigen Johan Cruijff ArenA. De goals waren van Tadic, Labyad en Martinez.



meersche-helden.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 april 2021 door Eide --
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 april 2021 - 12:55   quote  deeplink  
Schitterend topic gap!

Vervelend kutpotje tussendoor, wordt je niet vrolijk van.

En RKC voetbalt prima naar de mogelijkheden.

1-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 april 2021 - 14:06   quote  deeplink  
Tja RKC kan leuk ballen het is zaak om alert te zijn en met inzet te spelen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 april 2021 - 14:06   quote  deeplink  
Tja RKC kan leuk ballen het is zaak om alert te zijn en met inzet te spelen
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 10 april 2021 - 14:41   quote  deeplink  
Door de domper tegen AS Roma, moeten we vanaf nul beginnen.
Toch blijf ik bij een 1 - 2 overwinning.
Eide
 Eide - zaterdag 10 april 2021 - 14:46   quote  deeplink  
Stekelenburg traint schijnbaar gewoon weer mee met de selectie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 10 april 2021 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 april 2021 - 14:41 schreef Onze Ajax het volgende:
Door de domper tegen AS Roma, moeten we vanaf nul beginnen.
Toch blijf ik bij een 1 - 2 overwinning.
Zijn bij jou inmiddels alle deuren niet open?
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 april 2021 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 april 2021 - 16:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zijn bij jou inmiddels alle deuren niet open?
Hahaha
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 april 2021 - 16:36   quote  deeplink  
RKC is een leuk voetballende ploeg, maar Ajax moet hier toch "gewoon" kunnen winnen. Ik houd het op 1-3
p111
 p111 - zaterdag 10 april 2021 - 20:44   quote  deeplink  
fc Grim-Ajax 0-3
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 11 april 2021 - 09:41   quote  deeplink  
Vervelend tussendoortje, ik verwacht een kopie van vorige week in Heerenveen dus 1-2. Steek zal wellicht nog gespaard gaan worden voor Roma en Vitesse komende week. Scherpen krijgt dan een voorlopig laatste kans op doel vandaag?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 april 2021 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 09:41 schreef bertus bikkel het volgende:
Vervelend tussendoortje, ik verwacht een kopie van vorige week in Heerenveen dus 1-2. Steek zal wellicht nog gespaard gaan worden voor Roma en Vitesse komende week. Scherpen krijgt dan een voorlopig laatste kans op doel vandaag?
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben, wat betreft Stekelenburg niet in de basis om hem te sparen.
Toch heb ik het gevoel dat onze Franse spits vandaag er minimaal 2 in knalt!
0-3
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 11:58   quote  deeplink  
Heb hier zo'n enorm slecht gevoel over
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 11:58 schreef Loetje het volgende:
Heb hier zo'n enorm slecht gevoel over
Ik ook nu ik zie dat Scherpen weer op doel staat!
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 15:46   quote  deeplink  
Weer die lange kutmuts!!!

Godverdomme joh...

Nou ben ik altijd bang voor puntverlies, maar voor deze pot heb ik al 3 weken een heel slecht voorgevoel
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 15:46 schreef Loetje het volgende:
Weer die lange kutmuts!!!

Godverdomme joh...

Nou ben ik altijd bang voor puntverlies, maar voor deze pot heb ik al 3 weken een heel slecht voorgevoel
En dan nu maar hopen, dat de spitsen (of wie dan ook) vanmiddag wèl de kansen gaan benutten. Dat geeft in ieder geval minder druk op een onzekere doelman.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 april 2021 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

En dan nu maar hopen, dat de spitsen (of wie dan ook) vanmiddag wèl de kansen gaan benutten. Dat geeft in ieder geval minder druk op een onzekere doelman.
Zo moet het gewoon, voor Ajax moet deze wedstrijd geen probleem zijn
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zo moet het gewoon, voor Ajax moet deze wedstrijd geen probleem zijn
Ze moeten RKC vanaf minuut één flink onder druk zetten, ze naar adem laten happen. Maar ik ben een beetje bang, dat Ajax deze goed voetballende ploeg uit Waalwijk een beetje gaat onderschatten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 11 april 2021 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ze moeten RKC vanaf minuut één flink onder druk zetten, ze naar adem laten happen. Maar ik ben een beetje bang, dat Ajax deze goed voetballende ploeg uit Waalwijk een beetje gaat onderschatten.
Ik neem aan dat dit gaat gebeuren Pietje, en met de wedstrijd tegen Roma in het vooruitzicht de 0 houden
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit gaat gebeuren Pietje, en met de wedstrijd tegen Roma in het vooruitzicht de 0 houden
Ik hoop het oprecht maar, ondanks dat Ajax het minste aantal tegendoelpunten heeft geïncasseerd, heeft Ajax vaak grote moeite om met een "clean sheet" de wedstrijd te beëindigen.
remco k
 remco k - zondag 11 april 2021 - 16:36   quote  deeplink  
Sorry hoor. Maar wat en wie er uit onze selectie nu ook opgesteld zal worden. Je moet die pot winnen. RKC mag niet ineens een ploeg zijn die punten van ons kan of mag pakken.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 11 april 2021 - 16:41   quote  deeplink  
Had begrepen dat Scherpen in het doel staat.

Zal gedaan worden om Stekelenburg meer rust te geven, om hem te kunnen opstellen tegen AS Roma. Laten we daar maar op hopen.
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:36 schreef remco k het volgende:
Sorry hoor. Maar wat en wie er uit onze selectie nu ook opgesteld zal worden. Je moet die pot winnen. RKC mag niet ineens een ploeg zijn die punten van ons kan of mag pakken.
Dat ben ik zeker met je eens, maar gezien het akelig drukke programma van Ajax, vermoed ik dat zij juist dit soort "makkelijke" wedstrijden op halve kracht denken te kunnen spelen. En als dat zo is, is dat een verkeerde benadering. Juist ploegen onderin krijgen tegen het eind van de competitie magische krachten om te proberen aan (rechtstreekse) degradatie te kunnen ontkomen. Maar in principe MOET Ajax deze wedstrijd uiteraard "gewoon" kunnen winnen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 april 2021 - 16:44   quote  deeplink  
Ik ga voor 1-3.
Succes mannen
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:44 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik ga voor 1-3.
Succes mannen
Dat schreef ik van de week ook!

Succes iedereen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 16:47   quote  deeplink  
Goed begin is het halve werk! Wat een start. Pffff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 16:53   quote  deeplink  
Overigens best bizar dat Mazraoui zou lang afwezig is met betrekking tot een bal in zijn gezicht. Volgens mij nu al een maand of 2 in de lappenmand.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 16:55   quote  deeplink  
Het is ook weer een prachtige kleurencombinatie. Waarom niet gewoon in het rood-witte shirt??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 16:56   quote  deeplink  
Prima verdedigd door Rensch!
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:53 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens best bizar dat Mazraoui zou lang afwezig is met betrekking tot een bal in zijn gezicht. Volgens mij nu al een maand of 2 in de lappenmand.
Klopt. Dat viel mij ook op.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt. Dat viel mij ook op.
Las dat hij inmiddels wel weer aan het trainen is, met een speciale bril zoals Davids ooit had. Maar ik vind 2 maanden voor een bal in het gezicht best bizar lang. Maar misschien weet Eide er meer over. Die kent qua blessures iets meer dan dat ik er verstand van heb.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 17:00   quote  deeplink  
Hoppa!! 0-1 door Haller!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 april 2021 - 17:00   quote  deeplink  
Wat een kanppe goal van Haller
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 11 april 2021 - 17:00   quote  deeplink  
0- 1.
remco k
 remco k - zondag 11 april 2021 - 17:01   quote  deeplink  
Ajax gewoon echt heel goed begonnen. RKC krijgt amper lucht. Prima mogelijkheden en nu een geweldige goal van Haller.
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 16:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Las dat hij inmiddels wel weer aan het trainen is, met een speciale bril zoals Davids ooit had. Maar ik vind 2 maanden voor een bal in het gezicht best bizar lang. Maar misschien weet Eide er meer over. Die kent qua blessures iets meer dan dat ik er verstand van heb.
Ook dat klopt. Ik heb zelfs Ten Hag horen zeggen, dat Mazraoui weer volledig met de groep meetrainde. Het zal wel iets te maken hebben met a.s. donderdag tegen AS Roma.
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 17:01   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaaa

0-1
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 17:01   quote  deeplink  
GOLAAAAZOOO
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 17:01   quote  deeplink  
Oeh ah, oeh ah
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 17:02   quote  deeplink  
Boemchikaawauwwaaa
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 17:02   quote  deeplink  
Comaaaaaaaannnn
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 17:02   quote  deeplink  
En alweer Haller. Wat een rendement heeft die kerel, ondanks dat hij vaak niet goed speelt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 april 2021 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 17:02 schreef Pietje het volgende:
En alweer Haller. Wat een rendement heeft die kerel, ondanks dat hij vaak niet goed speelt.
Echt heel erg jammer dat hij maar 1 wedstrijd in de week speelt.....
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 17:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Echt heel erg jammer dat hij maar 1 wedstrijd in de week speelt.....
Absoluut! Aan de andere kant: misschien scoort hij zo vaak omdat hij fit is met minder wedstrijden in de benen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 11 april 2021 - 17:08   quote  deeplink  
Ondanks de toch wel moeilijke beginfase, spelen we wel controlerend en geconcentreerd.
Jammer van de buitenspel van Klaasen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 11 april 2021 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 17:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ook dat klopt. Ik heb zelfs Ten Hag horen zeggen, dat Mazraoui weer volledig met de groep meetrainde. Het zal wel iets te maken hebben met a.s. donderdag tegen AS Roma.
Dat zou heel goed kunnen Pietje, zeker ook doordat er natuurlijk schorsingen bij zijn gekomen. Ik heb niet gehoord wat Ten Hag te melden had eigenlijk.
remco k
 remco k - zondag 11 april 2021 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 17:08 schreef Onze Ajax het volgende:
Ondanks de toch wel moeilijke beginfase, spelen we wel controlerend en geconcentreerd.
Jammer van de buitenspel van Klaasen.
Hoezo moeilijk. Je krijgt 4 prima mogelijkheden in de eerste twintig minuten met goed voetbal op een kut veld. En je scoort.
Loetje
 Loetje - zondag 11 april 2021 - 17:10   quote  deeplink  
Ten Hag heeft afgelopen donderdag na de wedstrijd direct gezegd dat Nous volgende week nog geen optie is.

100% zeker letterlijk zo geciteerd uit zijn mond
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 17:08 schreef Onze Ajax het volgende:
Ondanks de toch wel moeilijke beginfase, spelen we wel controlerend en geconcentreerd.
Jammer van de buitenspel van Klaasen.
Moeilijke beginfase?
Pietje
 Pietje - zondag 11 april 2021 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 april 2021 - 17:10 schreef Loetje het volgende:
Ten Hag heeft afgelopen donderdag na de wedstrijd direct gezegd dat Nous volgende week nog geen optie is.

100% zeker letterlijk zo geciteerd uit zijn mond
Klopt. Op mijn leeftijd, laat het geheugen mij een tikkie in de steek ;-) Maar hij traint wel mee.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: RKC - Ajax (zondag 11 april 2021, 16:45); 0 - 1









0.0245418