BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 15 april 2021, 14:30); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 24 april 2021 - 18:06   quote  deeplink  
ajax-kaartverkoop-az-880x495.png?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=630&rnd=132628610741300000

Ajax had gehoopt al in april kampioen te kunnen worden. Na de vreselijke zwakke wedstrijd tegen Utrecht lijkt dat een utopie. Om morgen het kampioenschap te kunnen vieren moet PSV vanavond punten verspelen tegen Groningen. Ajax kan desondanks niet op de lauweren rusten. AZ moet toch aan de zegekar worden geregen om het einde van het seizoen net nodeloos spannend te maken.

bekijk-het-complete-speelschema-van-ajax-1596360408068.jpg?w=730&watermark%5Btext%5D=Bron%3A+Gids.tv

Programma PSV

24 april: PSV - Groningen
2 mei: PSV - Heerenveen
9 mei: Willem II - PSV
13 mei: PSV - Zwolle
16 mei: Utrecht - PSV

Programma AZ

25 april: Ajax - AZ
1 mei: RKC - AZ
8 mei: AZ - Fortuna
13 mei: Groningen - AZ
16 mei: AZ - Heracles

Programma Ajax

25 april: Ajax - AZ
2 mei: Ajax - FC Emmen
9 mei: Feyenoord - Ajax
13 mei: Ajax - VVV
16 mei: Vitesse - Ajax

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 97 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 61 en gingen er 16 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. Dit zijn vertekenende statistieken omdat AZ, uitgezonderd een periode in de jaren 80, pas de afgelopen jaren structureel bij de top hoort. Ajax speelde de voorgaande vijf seizoenen elf wedstrijden tegen AZ, tien maal voor de competitie en één maal voor een oefenwedstrijd. Ajax won 7 van die onderlinge duels, waarvan een oefenwedstrijd, speelde een maal gelijk maar verloor de drie maal op rij gedurende 2019/20 van de Alkmaarders. Dit seizoen speelde Ajax al vier (!) maal tegen AZ. De buren speelden twee oefenwedstrijden een bekerwedstrijd en een competitieduel. Ajax speelde één maal gelijk en won alle andere onderlinge duels met AZ.

AZ Alkmaar

AZ is één van de weinige clubs waar een trainerswissel goed uitpakte. Arne Slot werd natuurlijk niet weggestuurd om de resulaten, maar opvolger Pascal Jansen doet het goed met AZ. AZ strijd met PSV om de tweede plaats en dus plaatsing voor de voorrondes van de Champions League. Voor PSV, waar een miljoeneninvestering op stape staat, zou dit een ramp zijn. Voor AZ een beloning voor jarenlang gedegen beleid voeren. Ondanks de belachelijke poging van AZ om de eerste plaats van vorig seizoen op te eisen tonen zowel de resulaten als de toon die AZ geregeld ten toon spreidt een club die geloofd in het aangehaakt blijven bij de absolute top in Nederland.

AZ kan absoluut geen nederland leiden tegen Ajax in de strijd om plaatsing voor de Champions League. AZ staat 3e in de Eredivisie met evenveel punten, maar een slechter doelsaldo, dan PSV. AZ scoort vaker dan PSV en heeft na Ajax de meest productieve ploeg van de Eredivisie, maar incasseert ook relatief veel treffers. Daardoor heeft AZ een achterstand in doelsaldo. Bovendien wacht PSV een betrekkelijk eenvoudig programma waar het niet waarschijnlijk lijkt dat de Eindhovenaren nog punten laten liggen.

Defensieve middenvelder Teun Koopmeiners is met grote afstand de belangrijkste speler van AZ. Koopmeiners is topscorer met 15 goals, eentje meer dan Tadic(!), en bereidde ook al 5 goals voor. Spits Boadu en buitenspeler Karlsson volgen met respectievelijk 12 en 9 goals. Karlsson is ook de assistkoning met 9 voorzetten, gevolgd door Koopmeiners, Midtsjö en linksback Wijndal. AZ speelt vrijwel alle wedstrijden in een 4-2-3-1 formatie, vergelijkbaar met hoe Erik ten Hag Ons Aller Ajax normalier de wei in stuurt.

Ajax

Ajax vergat een uiterst slecht FC Utrecht te verslaan. De abitrage speelde daarin een dubieuze rol, maar Ajax vergat toch vooral zelf de trekker over te halen. Ajax speelde niet alleen een hele slordige wedstrijd, maar lijtk de afgelopen weken oom het scoren verleerd. Tegen AZ, dat zelf makkelijk tot scoren komt, zullen de treffers toch wel nodig zijn aangezien Ajax niet bepaald op de verdediging kan leunen. Ajax heeft weleswaar de minst gepasseerde verdediging van de Eredivisie, maar krijgt toch elke wedstrijd wel een goal tegen of in ieder geval levensgrote kansen om de oren. Er lijtk zich dus een hele lastige pot aan te dienen.

De vorige wedstrijd

Eerder dit seizoen won Ajax met vrij eenvoudig met 0-3 van AZ. De goals kwamen van Antony, Klaassen en Neres.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 april 2021 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 24 april 2021 - 19:02   quote  deeplink  
Thanks eide.. hoop dat Ajax me positief verrast !
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 april 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Ajax hoeft mij niet meer positief te verassen, Ajax moet in deze fase gewoon alleen resultaat boeken. Dan komt alles goed.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 april 2021 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2021 - 19:03 schreef Loetje het volgende:
Ajax hoeft mij niet meer positief te verassen, Ajax moet in deze fase gewoon alleen resultaat boeken. Dan komt alles goed.
Het mooie is er af sinds de interlands, maar ze moeten wel knokken, met passie spelen dan komt het zeker wel goed.

Het mag ook wel eens mee zitten...

Ze zijn helemaal op, het was ook een zwaar seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 april 2021 door Jack Huntelaar --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 24 april 2021 - 20:58   quote  deeplink  
Gewoon lekker in de badkuip kampioen worden met 7500 havenslaven op de tribune!
Eide
 Eide - zaterdag 24 april 2021 - 21:09   quote  deeplink  
Nou, Ajax kan morgen sowieso geen kampioen worden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 24 april 2021 - 21:22   quote  deeplink  
Puntje pakken, dan volstaat een zege tegen Emmen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 april 2021 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2021 - 20:58 schreef Ajax Warrior het volgende:
Gewoon lekker in de badkuip kampioen worden met 7500 havenslaven op de tribune!
Zou toch geweldig zijn, denk echt dat dit gaat gebeuren!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 24 april 2021 - 23:34   quote  deeplink  
Stel we verliezen van az... We winnen Emmen.. en verliezen Feyenoord.. gewoon een scenario wat realistisch is op dit moment... en PSV blijft de punten pakken.. dan kom je al vrij snel nog maar op 6 punten natuurlijk en dan vind ik dit seizoen gelijk veel minder glans heeft en onnodig nog spannend word, mede door rare fratsen van tenhag zoals tegen Utrecht.. maar goed laat ik hier niet teveel aan denken en dat we morgen en Emmen en alles gewoon pakken !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 april 2021 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2021 - 23:34 schreef nummer10 het volgende:
Stel we verliezen van az... We winnen Emmen.. en verliezen Feyenoord.. gewoon een scenario wat realistisch is op dit moment... en PSV blijft de punten pakken.. dan kom je al vrij snel nog maar op 6 punten natuurlijk en dan vind ik dit seizoen gelijk veel minder glans heeft en onnodig nog spannend word, mede door rare fratsen van tenhag zoals tegen Utrecht.. maar goed laat ik hier niet teveel aan denken en dat we morgen en Emmen en alles gewoon pakken !!
Welnee, kampioen is gewoon de dubbel en een Europese kwartfinale.

Het is hooguit dat je nog gaat billenknijpen.

Morgen of in de Kuip een punt en Emmen winnen.

Dan heb je een fantastisch seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 april 2021 door Loetje --
p111
 p111 - zondag 25 april 2021 - 00:24   quote  deeplink  
Als ze nou is beginnen met 100% inzet,inplaats van 75% dan heb ik er alle vertrouwen in.
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 00:29   quote  deeplink  
Ik weet niet of het inzet is.

Naar mijn idee is Ajax kapot en zijn de punten voorsprong alleen maar goed. Je ziet het lange en ingekorte seizoen ten gronde uit. Het is gewoon op
nummer10
 nummer10 - zondag 25 april 2021 - 01:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 00:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Welnee, kampioen is gewoon de dubbel en een Europese kwartfinale.

Het is hooguit dat je nog gaat billenknijpen.

Morgen of in de Kuip een punt en Emmen winnen.

Dan heb je een fantastisch seizoen
Ik hoop hoop het man...
nummer10
 nummer10 - zondag 25 april 2021 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 00:29 schreef Loetje het volgende:
Ik weet niet of het inzet is.

Naar mijn idee is Ajax kapot en zijn de punten voorsprong alleen maar goed. Je ziet het lange en ingekorte seizoen ten gronde uit. Het is gewoon op
we hebben een spits die niet op kan zijn.. maar zo ziet het er wel uit ;) dikke knipoog maar hoop oprecht dat ik ernaast zit... Zou gewoon zoooooo zonde geld zijn, en een afgang überhaupt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 april 2021 - 08:51   quote  deeplink  
Dat het erg moeilijk gaat worden is wel zeker.
Vooral zoals we tegen FC Utrecht hadden gespeeld, want dan gaan we niet winnen.

Het zal erg lang de 0 - 0 of 1 -1 blijven, met de (mogelijke) winnende doelpunt vlak voor tijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 april 2021 door Onze Ajax --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 11:24   quote  deeplink  
Ik ben bang dat de vele wedstrijden die Ajax heeft gespeeld zich nu gaat opbreken, dit was duidelijk te zien tegen Utrecht.

Het zal daardoor lastig worden tegen AZ die beduidend minder wedstrijden hebben gespeeld, en die hebben nog iets goed te maken tegen Ajax.

Ik hoop dat er nog wat frisheid is over gebleven, dat we daardoor winnen maar hou het voorzichtig op een gelijkspel vanmiddag.
nummer10
 nummer10 - zondag 25 april 2021 - 11:46   quote  deeplink  
Geboortedag van onze n14... maak het waar vandaag aub en laat hem trots zijn !
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 12:31   quote  deeplink  
1-4
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 13:15   quote  deeplink  
Stekelenburg, Rensch, Timber, Martinez, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Gravenberch, Tadic, Haller, Antony
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 13:18   quote  deeplink  
AZ alleen zonder Svensson
remco k
 remco k - zondag 25 april 2021 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 april 2021 - 23:34 schreef nummer10 het volgende:
Stel we verliezen van az... We winnen Emmen.. en verliezen Feyenoord.. gewoon een scenario wat realistisch is op dit moment... en PSV blijft de punten pakken.. dan kom je al vrij snel nog maar op 6 punten natuurlijk en dan vind ik dit seizoen gelijk veel minder glans heeft en onnodig nog spannend word, mede door rare fratsen van tenhag zoals tegen Utrecht.. maar goed laat ik hier niet teveel aan denken en dat we morgen en Emmen en alles gewoon pakken !!
Hahaha. Meneer weet zelfs een kampioenschap ineens negatief te maken.

Hahahaha dit is wel echt het toppunt.

Je kan alleen maar blij zijn met iets wat voor Ajax begrippen een utopie is blijkbaar.

En op basis waarvan ga je er ineens twee in een week verliezen terwijl je over het hele seizoen er pas twee verloren hebt? En natuurlijk kan dat gebeuren, maar er is geen enkele basis om te denken dat het realistisch is.
remco k
 remco k - zondag 25 april 2021 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 13:15 schreef Loetje het volgende:
Stekelenburg, Rensch, Timber, Martinez, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Gravenberch, Tadic, Haller, Antony
Logische opstelling.

Hopelijk veel energie in de wedstrijd en wel de eerste kansen afmaken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 13:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Logische opstelling.

Hopelijk veel energie in de wedstrijd en wel de eerste kansen afmaken
Zo is het zeker!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:06   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 april 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 13:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha. Meneer weet zelfs een kampioenschap ineens negatief te maken.

Hahahaha dit is wel echt het toppunt.

Je kan alleen maar blij zijn met iets wat voor Ajax begrippen een utopie is blijkbaar.

En op basis waarvan ga je er ineens twee in een week verliezen terwijl je over het hele seizoen er pas twee verloren hebt? En natuurlijk kan dat gebeuren, maar er is geen enkele basis om te denken dat het realistisch is.
Stel dat we verliezen dan moet ten Hag er uit, maar ook Stekelenburg en bijvoorbeeld ook maar Haller....hahahaha ongelooflijk toch
Een verlies kan best grote gevolgen hebben voor Ajax...hahahaha
nummer10
 nummer10 - zondag 25 april 2021 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 13:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha. Meneer weet zelfs een kampioenschap ineens negatief te maken.

Hahahaha dit is wel echt het toppunt.

Je kan alleen maar blij zijn met iets wat voor Ajax begrippen een utopie is blijkbaar.

En op basis waarvan ga je er ineens twee in een week verliezen terwijl je over het hele seizoen er pas twee verloren hebt? En natuurlijk kan dat gebeuren, maar er is geen enkele basis om te denken dat het realistisch is.
heb je toch wat anders gezien dan mij..
nummer10
 nummer10 - zondag 25 april 2021 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Stel dat we verliezen dan moet ten Hag er uit, maar ook Stekelenburg en bijvoorbeeld ook maar Haller....hahahaha ongelooflijk toch
Een verlies kan best grote gevolgen hebben voor Ajax...hahahaha
Dus je vind het prima als je zowel AZ en Feyenoord verliest ? Daarna nog VVV en Vitesse... Met eventueel maar 6 punten voorsprong.. laten we hopen dat dat niet nodig is en vandaag en tegen Emmen gewoon winnen, of een gelijk spel en winnen.. niet dat PSV op doelsaldo nog wat kan doen maar word liever kampioen zoals de stand nu is qua voorsprong..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 april 2021 door nummer10 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 april 2021 - 14:23   quote  deeplink  
Had net de wedstrijd Emmen - Heracles gezien.
Was een spannende wedstrijd, vond ik.

In de 89e minuut werd de 2 - 1 voor Emmen gescoord.
Dat zou erg fijn zijn als dat bij ons dat ook zou gebeuren, en dan de 3 punten houden.

Overigens werd het 3 - 1 voor Emmen in de blessuretijd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 25 april 2021 - 14:31   quote  deeplink  
succes mannen. ik hoop op 3-0. dan kunnen onze concurenten alleen op punten nog gelijk komen en alleen nog maar op doelsaldo over ons heen gaan......
Dat zie ik echt never nooit niet meer gebeuren
Kom op ajax!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 april 2021 - 14:33   quote  deeplink  
Toch erg indrukwekkend, de 1 - minuut stilte.
Nu succes iedereen ! !
nummer10
 nummer10 - zondag 25 april 2021 - 14:33   quote  deeplink  
Succes iedereen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 25 april 2021 - 14:34   quote  deeplink  
Wat heerlijk om weer echte supporters te horen hé
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 25 april 2021 - 14:35   quote  deeplink  
De bal was al weg toen hij zich liet vallen......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 25 april 2021 - 14:38   quote  deeplink  
Hoe kan je missen.....
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 april 2021 - 14:39   quote  deeplink  
Meteen een veel betere sfeer als er fans aanwezig zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 14:39   quote  deeplink  
Dit soort kansen mag een Ajax spits gewoon nooit missen.

En dit doet Haller simpelweg veel te vaak

Ajax vol energie begonnen
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 14:45   quote  deeplink  
Scheidsrechter aardig op de hand van AZ
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 25 april 2021 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:45 schreef Loetje het volgende:
Scheidsrechter aardig op de hand van AZ
Dus dat ligt niet aan mij.... Ik vind dit ook namenlijk....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 april 2021 door Ronald 1960 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 april 2021 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:45 schreef Loetje het volgende:
Scheidsrechter aardig op de hand van AZ
Had ik ook de vermoeden van.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dus je vind het prima als je zowel AZ en Feyenoord verliest ? Daarna nog VVV en Vitesse... Met eventueel maar 6 punten voorsprong.. laten we hopen dat dat niet nodig is en vandaag en tegen Emmen gewoon winnen, of een gelijk spel en winnen.. niet dat PSV op doelsaldo nog wat kan doen maar word liever kampioen zoals de stand nu is qua voorsprong..
Laten we hopen dat ze winnen vandaag
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 14:47   quote  deeplink  
Ajax werkt hard, goed in de duels, zet goed druk.

Alleen onzeker aan de bal en dat is wel het verhaal van Ajax sinds de break

En dan moet zo'n eerste kans ook een keer zitten he
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:45 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus dat ligt niet aan mij.... Ik vind dit ook namenlijk....
Ieder duel van Ajax wordt afgefloten en andersom bijna niks
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:39 schreef Loetje het volgende:
Dit soort kansen mag een Ajax spits gewoon nooit missen.

En dit doet Haller simpelweg veel te vaak

Ajax vol energie begonnen
Zeker weten maar de rest ook, te veel kansen worden niet benut
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 april 2021 - 14:49   quote  deeplink  
Hoe duidelijk weer. Vorige week tijdens de bekerfinale ook al een scheids die overdreven veel tegen Ajax floot.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:50   quote  deeplink  
Echt een arrogant kutventje die Wijndal
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 april 2021 - 14:51   quote  deeplink  
Ik vind de eerste 20 minuten nu al veel beter dan de hele wedstrijd tegen Utrecht.
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zeker weten maar de rest ook, te veel kansen worden niet benut
Jawel, maar de eerste kans of in Nederland een van de eerste 2 moet gewoon hangen. En dan maakt het niet uit wie mist.

Maar Haller moer deze gewoon maken en mist teveel echt levensgrote kansen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:52   quote  deeplink  
Weer een kans om zeep door Antony
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jawel, maar de eerste kans of in Nederland een van de eerste 2 moet gewoon hangen. En dan maakt het niet uit wie mist.

Maar Haller moer deze gewoon maken en mist teveel echt levensgrote kansen.
Zeker weten maar ook Antony mist er te veel, Tadic ook genoeg maar die hadden zeker moeten zitten
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 14:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zeker weten maar ook Antony mist er te veel, Tadic ook genoeg maar die hadden zeker moeten zitten
Jawel, maar je moet ook kijken waar iemand voor staat. De meest productieve moet gewoon je spits zijn. En zeker de kansen die Haller zijn. Iedere spits doet een moord voor die kansen joh.

En ja, de rest mist ook teveel.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 15 april 2021, 14:30); 2 - 0









0.0124070