BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oud-Ajacied Eriksen zakt in elkaar tijdens Denemarken - Finland!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 juni 2021 - 19:12   quote  deeplink  
Oud-Ajacied Christian Eriksen is tijdens het EK-duel tussen Denemarken en Finland zaterdagavond in elkaar gezakt.

Het was bijna rust bij de wedstrijd tussen beide Scandinavische landen toen de oud-Ajacied in de hoek van het veld struikelde en plotseling in elkaar zakte. De spelers die er omheen stonden sloegen direct alarm, waarna scheidsrechter Mike Taylor direct affloot. De dokter van de Deense ploeg was er, net als de rest van de medische staf, snel bij om Eriksen te reanimeren.

Een klein kwartier later werd de middenvelder, omgeven door doeken, de catacomben ingedragen. Ook de spelers en stafleden van zowel de Deense als de Finse selectie zijn van het veld. Het publiek op de tribune in Kopenhagen, waar huilende mensen op de tribune staan, wacht met spanning af, hopend op een goede afloop.

Tekst: Telegraaf.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 juni 2021 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 juni 2021 - 19:12   quote  deeplink  
Ik bid voor Eriksen. Laat er alsjeblieft snel goed nieuws komen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 12 juni 2021 - 19:26   quote  deeplink  
Laten we op het allerbeste hopen voor Christian.
Heel veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 12 juni 2021 - 19:26   quote  deeplink  
Op dit moment is hij vervoerd naar het ziekenhuis.

Bijzaak is nu de wedstrijd!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 juni 2021 door Ajax Warrior --
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 19:12 schreef Ajax Warrior het volgende:
Oud-Ajacied Christian Eriksen is tijdens het EK-duel tussen Denemarken en Finland zaterdagavond in elkaar gezakt.

Het was bijna rust bij de wedstrijd tussen beide Scandinavische landen toen de oud-Ajacied in de hoek van het veld struikelde en plotseling in elkaar zakte. De spelers die er omheen stonden sloegen direct alarm, waarna scheidsrechter Mike Taylor direct affloot. De dokter van de Deense ploeg was er, net als de rest van de medische staf, snel bij om Eriksen te reanimeren.

Een klein kwartier later werd de middenvelder, omgeven door doeken, de catacomben ingedragen. Ook de spelers en stafleden van zowel de Deense als de Finse selectie zijn van het veld. Het publiek op de tribune in Kopenhagen, waar huilende mensen op de tribune staan, wacht met spanning af, hopend op een goede afloop.

Tekst: Telegraaf.nl
Wat??? Je laat me schrikken. Ik heb niets van de wedstrijd gezien, dus valt me dit rauw op mijn dak. Wat verschrikkelijk is dit. Dit roept herinneringen op aan Appie Nouri.

Ik bid en duim met je mee, voor Christian en zijn familie.
Pietje
 Pietje - zaterdag 12 juni 2021 - 19:55   quote  deeplink  
Ik hoor zojuist dat Christian in ieder geval bij kennis is.
Eide
 Eide - zaterdag 12 juni 2021 - 20:21   quote  deeplink  
Het bericht is inderdaad dat Chris bij bewustzijn is, zelfstandig kan ademen en praat met zijn omgeving. Zijn situatie wordt omschreven als stabiel.

Ik heb ontzettend veel respect voor Kenneth Perez. Kenneth is een persoonlijke vriend van Eriksen en die zit gewoon daar in de studio z'n verhaal te doen terwijl hij net een persoonlijke vriend voor z'n leven heeft zien vechten.
remco k
 remco k - zaterdag 12 juni 2021 - 21:08   quote  deeplink  
Pfff. Dat klinkt iig als positief nieuws nadat je hem in elkaar hebt zien zakje. Laten we hopen dat het klopt en hij goed hersteld.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 juni 2021 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 20:21 schreef Eide het volgende:
Het bericht is inderdaad dat Chris bij bewustzijn is, zelfstandig kan ademen en praat met zijn omgeving. Zijn situatie wordt omschreven als stabiel.

Ik heb ontzettend veel respect voor Kenneth Perez. Kenneth is een persoonlijke vriend van Eriksen en die zit gewoon daar in de studio z'n verhaal te doen terwijl hij net een persoonlijke vriend voor z'n leven heeft zien vechten.
Tja zeer zeker ontzettend veel respect.
Laten we hopen dat Christian er niets aan over houdt, dat het bij een verschrikkelijk incident blijft
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 juni 2021 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 20:21 schreef Eide het volgende:
Het bericht is inderdaad dat Chris bij bewustzijn is, zelfstandig kan ademen en praat met zijn omgeving. Zijn situatie wordt omschreven als stabiel.

Ik heb ontzettend veel respect voor Kenneth Perez. Kenneth is een persoonlijke vriend van Eriksen en die zit gewoon daar in de studio z'n verhaal te doen terwijl hij net een persoonlijke vriend voor z'n leven heeft zien vechten.
Helemaal mee eens... En ik hoop voor Eriksen dat dit allemaal meevalt achteraf (zover dat kan want dit is niet niks!)
AkaS
 AkaS - zaterdag 12 juni 2021 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 - 19:12 schreef Ajax Warrior het volgende:
Oud-Ajacied Christian Eriksen is tijdens het EK-duel tussen Denemarken en Finland zaterdagavond in elkaar gezakt.

Het was bijna rust bij de wedstrijd tussen beide Scandinavische landen toen de oud-Ajacied in de hoek van het veld struikelde en plotseling in elkaar zakte. De spelers die er omheen stonden sloegen direct alarm, waarna scheidsrechter Mike Taylor direct affloot. De dokter van de Deense ploeg was er, net als de rest van de medische staf, snel bij om Eriksen te reanimeren.

Een klein kwartier later werd de middenvelder, omgeven door doeken, de catacomben ingedragen. Ook de spelers en stafleden van zowel de Deense als de Finse selectie zijn van het veld. Het publiek op de tribune in Kopenhagen, waar huilende mensen op de tribune staan, wacht met spanning af, hopend op een goede afloop.

Tekst: Telegraaf.nl
Ik zat in de auto toen mijn zoon mij belde om het te vertellen. Kreeg letterlijk kippenvel. Hoop op een goede afloop!!!
p111
 p111 - zaterdag 12 juni 2021 - 23:47   quote  deeplink  
Wat een drama,hopelijk dat ze er op tijd bij waren en dat hij niet als een kasplantje er uit komt.Sterkte voor hem en zijn familie en al zijn fans/afstands vrienden waar hij er heel wat van heeft in Nederland.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 14 juni 2021 - 10:59   quote  deeplink  
Vreselijk ook om dat te zien, zoals hij neervalt, reanimeren in een vol stadion voor het oog van het publiek. Wat een drama, dan weet je ook weer dat voetbal even niet belangrijk is. Ik hoop zo dat hij er weer bovenop komt. Vond het niet goed dat de camera's bleven draaien. Doe gewoon die camera's weg en zorg dat je weer terug bent in de studio.
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 juni 2021 - 12:56   quote  deeplink  
Er wordt inmiddels door artsen openlijk gespeculeerd over een terugkeer van Christian Eriksen op het voetbalveld bij Internazionale.
Is dat realisme of "wishful thinking"?? Ik zou zoiets pertinent niet durven. Aan de andere kant, kijk eens naar Daley Blind...
Eide
 Eide - dinsdag 15 juni 2021 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 juni 2021 - 12:56 schreef Pietje het volgende:
Er wordt inmiddels door artsen openlijk gespeculeerd over een terugkeer van Christian Eriksen op het voetbalveld bij Internazionale.
Is dat realisme of "wishful thinking"?? Ik zou zoiets pertinent niet durven. Aan de andere kant, kijk eens naar Daley Blind...
Zonder enige verstand van zaken te hebben, maar het zal liggen aan de aanleiding en eventueel de geconstateerde afwijking neem ik aan.
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 juni 2021 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 juni 2021 - 18:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Zonder enige verstand van zaken te hebben, maar het zal liggen aan de aanleiding en eventueel de geconstateerde afwijking neem ik aan.
Het waren de artsen die dat hebben gezegd. Die hebben bepaald wel kennis van zaken, mag ik toch hopen. :)
Ik vond dat nogal opvallende uitspraken.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 16 juni 2021 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 juni 2021 - 19:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het waren de artsen die dat hebben gezegd. Die hebben bepaald wel kennis van zaken, mag ik toch hopen. :)
Ik vond dat nogal opvallende uitspraken.
Ik denk dat elk geval anders is, artsen hebben wel kennis van zaken, maar elke geval is weer anders. Het is dus puur speculatie. Geen idee waarom artsen dat doen die hem niet behandelen, misschien om naam te maken, dat vinden ze interessant.
remco k
 remco k - woensdag 16 juni 2021 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 09:24 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat elk geval anders is, artsen hebben wel kennis van zaken, maar elke geval is weer anders. Het is dus puur speculatie. Geen idee waarom artsen dat doen die hem niet behandelen, misschien om naam te maken, dat vinden ze interessant.
Het waren juist wel de artsen die hem behandelen die dit naar buiten hebben gebracht..
Pietje
 Pietje - woensdag 16 juni 2021 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 09:24 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat elk geval anders is, artsen hebben wel kennis van zaken, maar elke geval is weer anders. Het is dus puur speculatie. Geen idee waarom artsen dat doen die hem niet behandelen, misschien om naam te maken, dat vinden ze interessant.
Wat Remco schreef is correct hoor. Zijn behandelende artsen lieten dat weten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 16 juni 2021 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 10:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Het waren juist wel de artsen die hem behandelen die dit naar buiten hebben gebracht..
Oh dat is dan wel anders idd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 16 juni 2021 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 11:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat Remco schreef is correct hoor. Zijn behandelende artsen lieten dat weten.
Dan neem ik mijn woorden terug ;-)
Pietje
 Pietje - woensdag 16 juni 2021 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 juni 2021 - 13:23 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dan neem ik mijn woorden terug ;-)
Haha. Is goed, gap.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 18 juni 2021 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 juni 2021 - 12:56 schreef Pietje het volgende:
Er wordt inmiddels door artsen openlijk gespeculeerd over een terugkeer van Christian Eriksen op het voetbalveld bij Internazionale.
Is dat realisme of "wishful thinking"?? Ik zou zoiets pertinent niet durven. Aan de andere kant, kijk eens naar Daley Blind...
Een terugkeer naar Inter zal er waarschijnlijk niet in zitten (mocht hij uberhaupt nog willen/kunnen voetballen), vanwege de strenge regelgeving wat betreft het spelen met een defibrillator.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 juni 2021 door Jaccio --
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 juni 2021 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 13:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Een terugkeer naar Inter zal er waarschijnlijk niet in zitten (mocht hij uberhaupt nog willen/kunnen voetballen), vanwege de strenge regelgeving wat betreft het spelen met een defibrillator.
Dat zou dan de wetgeving in Italië moeten zijn, immers Daley Blind speelt toch ook met een kastje/automatische defibrillator? Ik vermoed dat alle ogen gericht zijn op Blind en hoe hij zich, met kastje, manifesteert.
Ik heb Christian Eriksen horen zeggen dat hij weer wil voetballen en zijn behandelende artsen hebben bevestigd, dat het veilig is om te doen.

Ikzelf zou me achter de oortjes krabben en de voetbalschoenen aan de wilgen hangen.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 18 juni 2021 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 13:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat zou dan de wetgeving in Italië moeten zijn, immers Daley Blind speelt toch ook met een kastje/automatische defibrillator? Ik vermoed dat alle ogen gericht zijn op Blind en hoe hij zich, met kastje, manifesteert.
Ik heb Christian Eriksen horen zeggen dat hij weer wil voetballen en zijn behandelende artsen hebben bevestigd, dat het veilig is om te doen.

Ikzelf zou me achter de oortjes krabben en de voetbalschoenen aan de wilgen hangen.
Het gaat inderdaad om de wetgeving in Italië. Ze schijnen er heel streng in te zijn (terecht misschien wel)
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 18 juni 2021 - 14:15   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 juni 2021 door Jaccio --
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 juni 2021 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 juni 2021 - 14:15 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad om de wetgeving in Italië. Ze schijnen er heel streng in te zijn (terecht misschien wel)
Dat kan best wel kloppen, Jaccio. Ik moet dan denken aan de voormalige Ajax-spits Kanu, die van Ajax naar een Italiaanse club (was dat toevallig niet ook Internazionale??) werd getransfereerd. Bij de keuring aldaar werd een lichte hartafwijking gevonden, dat voor Ajax geen punt was (of gewoon nooit ontdekt) maar voor de Italianen dus wel. En dus moest Kanu geopereerd worden.
Zij zijn, terecht denk ik ook, aanzienlijk strenger.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 juni 2021 door Pietje --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 22 juli 2021 - 19:19   quote  deeplink  
Eriksen krijgt geen toestemming om in Serie A met defibrillator te spelen - https://nos.nl/l/2390374

Wat voorbarig misschien, maar proberen je kans te grijpen als Ajax zijnde?
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 juli 2021 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juli 2021 - 19:19 schreef Jaccio het volgende:
Eriksen krijgt geen toestemming om in Serie A met defibrillator te spelen - https://nos.nl/l/2390374

Wat voorbarig misschien, maar proberen je kans te grijpen als Ajax zijnde?
Lastig verhaal je houd toch je hart vast als Blind gaat zitten.
Toch zeggen ze dat een kastje veilig is. In goed overleg moet het wel kunnen.

Ze willen zelf doorgaan maar nemen dan wel een risico.
Voor mij is hij welkom geen idee of hij weer de oude is nu.
p111
 p111 - vrijdag 23 juli 2021 - 09:35   quote  deeplink  
Dit zal toch een hele stap worden voor Eriksen om weer te gaan voetballen na zijn hartstilstand.
Eide
 Eide - vrijdag 23 juli 2021 - 12:14   quote  deeplink  
Blind heeft daar ook best moeite mee gehad. Gelukkig hebben Daley en Chris elkaar goed. Misschien kan Daley Chris nog wel een beetje helpen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 juli 2021 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 - 09:35 schreef p111 het volgende:
Dit zal toch een hele stap worden voor Eriksen om weer te gaan voetballen na zijn hartstilstand.
Ja indd heb het idee dat Chris verder weg was.
Eide
 Eide - vrijdag 23 juli 2021 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 - 15:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja indd heb het idee dat Chris verder weg was.
Blind is niet gereanimeerd dacht. Die werd heel duizelig. Het probleem van Eriksen lijkt dus ook wel van een andere aard.
Pietje
 Pietje - zaterdag 24 juli 2021 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juli 2021 - 19:19 schreef Jaccio het volgende:
Eriksen krijgt geen toestemming om in Serie A met defibrillator te spelen - https://nos.nl/l/2390374

Wat voorbarig misschien, maar proberen je kans te grijpen als Ajax zijnde?
Hoe vreselijk goed ik Christian Eriksen ook vind, denk ik dat Ajax niet zit te wachten op twee hartpatiënten...

Christian was altijd één van mij grote favorieten bij Ajax, het prototype van een Ajax-voetballer. Maar in de huidige situatie... Ik weet het niet Jaccio.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 24 juli 2021 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 - 17:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Blind is niet gereanimeerd dacht. Die werd heel duizelig. Het probleem van Eriksen lijkt dus ook wel van een andere aard.
Ja daarom ben benieuwd of je dan de oude weer kan worden.
Zou hem Ajax wel gunnen als hij goed terugkomt.
Pietje
 Pietje - zondag 01 augustus 2021 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 juli 2021 - 14:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja daarom ben benieuwd of je dan de oude weer kan worden.
Zou hem Ajax wel gunnen als hij goed terugkomt.
Je ziet het aan Daley Blind. Het kan dus wel. Laat Eriksen maar komen hoor. Ik ben altijd een groot fan van hem geweest.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 01 augustus 2021 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 00:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je ziet het aan Daley Blind. Het kan dus wel. Laat Eriksen maar komen hoor. Ik ben altijd een groot fan van hem geweest.
Hij schijnt wel goed eruit gekomen te zijn als dat kastje hem dan beschermt kan hij inderdaad nog een paar jaartjes afbouwen bij Ajax.
Pietje
 Pietje - zondag 01 augustus 2021 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 10:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij schijnt wel goed eruit gekomen te zijn als dat kastje hem dan beschermt kan hij inderdaad nog een paar jaartjes afbouwen bij Ajax.
:-)
Hij is van harte welkom.
Loetje
 Loetje - zondag 01 augustus 2021 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 00:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je ziet het aan Daley Blind. Het kan dus wel. Laat Eriksen maar komen hoor. Ik ben altijd een groot fan van hem geweest.
In Italië gelden daarin ook letterlijk andere wetten.
nummer10
 nummer10 - zondag 01 augustus 2021 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 13:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

In Italië gelden daarin ook letterlijk andere wetten.
Wat wel raar is is dat als hij hem eruit laat halen en een test doet en hij komt daardoor heen mag het weer wel.. maar volgens mij is dat risico toch veel groter dan spelen met zoon kastje.. tenminste zoiets had ik laatst gelezen
Loetje
 Loetje - zondag 01 augustus 2021 - 14:29   quote  deeplink  
Daar komt het inderdaad een beetje op neer.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 01 augustus 2021 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 14:29 schreef Loetje het volgende:
Daar komt het inderdaad een beetje op neer.
Ik vermoed dat je dan toch liever speelt met kastje.
Loetje
 Loetje - zondag 01 augustus 2021 - 15:17   quote  deeplink  
Sowieso, je gaat na zoiets toch niet je gezondheid op het spel zetten?
Pietje
 Pietje - zondag 01 augustus 2021 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 15:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je dan toch liever speelt met kastje.
Klopt en het is aangetoond dat zo'n kastje goed werkt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 01 augustus 2021 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 15:17 schreef Loetje het volgende:
Sowieso, je gaat na zoiets toch niet je gezondheid op het spel zetten?
Lijkt mij ook niet inderdaad vind het al knap dat Daley blijft spelen.
Loetje
 Loetje - maandag 02 augustus 2021 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 20:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet inderdaad vind het al knap dat Daley blijft spelen.
Mij ook.

Als je hem een beetje tussen neus en lippen gevolgd hebt, na de eerste keer wilde hij volgens mij zo snel mogelijk terugkeren. Had echt zoiets van, tsja het gaat toch goed en laat me weer spelen. Na de 2e keer heeft hij volgens mij echt getwijfeld en dat is terecht. Heeft ook een vrouw en kinderen he.

Nee, Chris moet zeker niet zonder gaan spelen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 augustus 2021 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2021 - 01:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Mij ook.

Als je hem een beetje tussen neus en lippen gevolgd hebt, na de eerste keer wilde hij volgens mij zo snel mogelijk terugkeren. Had echt zoiets van, tsja het gaat toch goed en laat me weer spelen. Na de 2e keer heeft hij volgens mij echt getwijfeld en dat is terecht. Heeft ook een vrouw en kinderen he.

Nee, Chris moet zeker niet zonder gaan spelen.
Eens!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oud-Ajacied Eriksen zakt in elkaar tijdens Denemarken - Finland!









0.0099198