BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (Johan Cruijff Schaal, 7 augustus 2021, 20:00); 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 31 juli 2021 - 16:40   quote  deeplink  
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

De Johan Cruijff Schaal is traditiegetrouw de start van het Nederlandse voetbalseizoen. Hoewel de schaal een troostprijs is, is het wel een prijs die de clubs willen pakken. Bovendien heeft de Schaal dit seizoen een extra lading aangezien deze tussen de twee grote kanshebbers voor het landskampioenschap gaat. Ajax en PSV lijken op voorhand veel sterker dan de concurrentie en daarmee is de Johan Cruijff Schaal een aardige krachtmeting.

Historie

PSV is de recordhouder voor de strijd om de Johan Cruijff Schaal. De Eindhovenaren wonnen de Schaal, vorige de Nederlandse Supercup genoemd, al 11 keer. Ajax de Schaal 9 keer en is de titelhouder nadat de Godenzonen de Schaal in 2019 pakten ten koste van PSV. In het seizoen 2020 werd er niet gespeeld voor de Schaal. Ajax won de vorige editie met 2-0 van PSV. Sowieso wint veelal de regerend landskampioen de Johan Cruijff Schaal, namelijk 17 maal. De bekerwinnaar won de Schaal 11 maal en de nummer 2 van de competitie 2 maal. Ajax basis van historische gegevens heeft Ajax dus een goede kans om te winnen, maar de dag zelf betekent dat allemaal niets.

copyright-proshots-3991904.jpg

PSV

PSV heeft een goede start van het voetbaljaar 2021/22 gehad. De selectie is waarschijnlijk sterker geworden ten opzichte van vorig seizoen. Malen werd voor veel geld verkocht, maar verder werden er vooral versterkingen binnengehaald nadat het vorige seizoen uiteindelijk in mineur eindigde. Achterin werd een centrale verdediger gehaald en op het middenveld werd veel routine gehaald. Daarnaast wist PSV heel eenvoudig te winnen van Galataseray waardoor de lampjes nog altijd kans hebben zich te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de Champions League. In hoeverre die wedstrijd tegen het uitermate zwakke Galataseray iets betekent zal op zondag 7 augustus moeten blijken.

Nu Malen is vertrokken speelt PSV in een 3-3-4 system met twee controleurs op het middenveld en Gotze in een zwervende rol. Zahavi is de centrale, diepe spits die geregeld ruimtes trekt voor Madueke en Vertessen Gakpo. Achter Gotze spelen Van Ginkel en Sangare in een controlerende rol. Achterin versterkte PSV zich met Ramalho, bleef Boscagli en spelen Max en Mwene als backs. De zwakke schakel lijkt Boscagli die vorig seizoen al geregeld liet zien dit niveau niet aan te kunnen. Daar komt bij dat Ramalho geen boomlange of heel sterke verdediger is waardoor er kansen zouden moeten zijn voor Haller.

Ajax

Ajax heeft de selectie grotendeels in tact weten te houden. Het enige waar Erik ten Hag nog last van heeft zijn de afwezigen door de Gold Cup en het Olympische voetbaltoernooi. Daardoor lijkt het elftal op 9 van de 11 plaatsen al wel vast te staan. Alleen voor Alvarez en Antony zal een alternatief gevonden moeten worden. De back-ups voor Antony heten Neres en Berghuis. Ajax zit daar dus heel ruim in de opties. De plek van Alvarez gaat mogelijk opgevuld worden door Blind waarmee er achterin ruimte komt voor het duo Timber en Schuurs. Dat lijken althans de meest logische keuzes hoewel er ook een felle concurrentiestrijd zal zijn tussen Rensch en Mazraoui. Rensch kan eventueel ook in het centrum spelen. Over basisplaatsen voor Gravenberch, Klaassen, Tadic, Tagliafico en Haller twijfelt niemand, net zoals Stekelenburg het doel zal verdedigen.

Ajax draait een solide voorbereiding. Tegen het grote Bayern Munchen werd bij vlagen heel goed gespeeld terwijl andere oefenwedstrijden allemaal acceptabel waren. Op het moment van schrijven speelt Ajax een oefenwedstrijd tegen RB Leipzig waarbij Ajax toch ook weer redelijk speelt.

De vorige editie

De vorige editie van de Johan Cruijff Schaal werd 2-0 voor Ajax na een goal binnen 30 seconden door Kasper Dolberg. De tweede werd gemaakt door Blind.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 augustus 2021 door Eide --
Pietje
 Pietje - zaterdag 31 juli 2021 - 19:28   quote  deeplink  
Wat een prachtig topic weer, Eide.
Ik ben er bang voor. Ik heb zojuist Ajax zien aanmodderen tegen RB Leipzig. Dat belooft niet veel goeds. Zo heb ik ook PSV tegen Galatasaray zien spelen. Als je die twee wedstrijden tegenover elkaar zet... Ik vermoed dat PSV met groot gemak Ajax opzij schuift. Ik houd het op 0-4.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 juli 2021 door Pietje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 31 juli 2021 - 20:10   quote  deeplink  
Mooi stuk weer Eide!! Niet bang zijn Pietje....wij hebben een zeer zware week achter de rug. Is elk jaar zo. Komende woensdag ben ik erbij in de Arena en zal het al een stukje beter gaan. PSV zit volgende week precies tussen 2 CL wedstrijden in en gaat uiteraard mensen sparen zaterdag. Ik verwacht gewoon de eerste prijs van het seizoen in Amsterdam!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 31 juli 2021 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2021 - 20:10 schreef bertus bikkel het volgende:
Mooi stuk weer Eide!! Niet bang zijn Pietje....wij hebben een zeer zware week achter de rug. Is elk jaar zo. Komende woensdag ben ik erbij in de Arena en zal het al een stukje beter gaan. PSV zit volgende week precies tussen 2 CL wedstrijden in en gaat uiteraard mensen sparen zaterdag. Ik verwacht gewoon de eerste prijs van het seizoen in Amsterdam!!
Ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt, Bertus, maar ik ben me echt kapot geschrokken van het niveau van Ajax vanmiddag tegen Leipzig.
p111
 p111 - zaterdag 31 juli 2021 - 22:31   quote  deeplink  
Is elk jaar na de trainingsweek futloos een wedstrijd spelen.Ze waren al op voor dat ze begonnen.
Pietje
 Pietje - zondag 01 augustus 2021 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 juli 2021 - 22:31 schreef p111 het volgende:
Is elk jaar na de trainingsweek futloos een wedstrijd spelen.Ze waren al op voor dat ze begonnen.
Ik blijf me maar afvragen of dat wel een goede benadering is.
remco k
 remco k - zondag 01 augustus 2021 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 00:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik blijf me maar afvragen of dat wel een goede benadering is.
Vind ik gek. Vrijwel ieder jaar laat Ajax zien dat ze heel fit zijn en dat dr selectie het lang vol weet te houden.
Pietje
 Pietje - zondag 01 augustus 2021 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 12:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind ik gek. Vrijwel ieder jaar laat Ajax zien dat ze heel fit zijn en dat dr selectie het lang vol weet te houden.
Ik vond een aantal Ajacieden gisteren een tamelijk uitgebluste indruk maken. Het zal ook wel te maken hebben gehad met de bekende tactiek van RB Leipzig (afjagen).
Eide
 Eide - zondag 01 augustus 2021 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 12:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vond een aantal Ajacieden gisteren een tamelijk uitgebluste indruk maken. Het zal ook wel te maken hebben gehad met de bekende tactiek van RB Leipzig (afjagen).
Dat mag natuurlijk in de voorbereiding, als dat maar fysiek van aard is. Met een rustige week ben je dan weer een heel eind.
Loetje
 Loetje - zondag 01 augustus 2021 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 12:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vond een aantal Ajacieden gisteren een tamelijk uitgebluste indruk maken. Het zal ook wel te maken hebben gehad met de bekende tactiek van RB Leipzig (afjagen).
Dat is altijd in de voorbereiding.

Ik denk dat Ajax de laatste 3 jaar steeds 50 tot 60 wedstrijden per seizoen speelde en constant de fitste van allemaal was. Je moet ritme op doen om fitter te worden
Loetje
 Loetje - zondag 01 augustus 2021 - 13:12   quote  deeplink  
Prima dit weer te lezen.

Ik denk 1-2, puur omdat die pishoertjes dan al hun 4e officiële wedstrijd spelen
remco k
 remco k - maandag 02 augustus 2021 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 12:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vond een aantal Ajacieden gisteren een tamelijk uitgebluste indruk maken. Het zal ook wel te maken hebben gehad met de bekende tactiek van RB Leipzig (afjagen).
Dat is ieder seizoen zo geweest. Soms duurde dat nog wat in de eerste weken van het seizoen om vervolgen juist daardoor veel fitter te zijn dan de rest.

Juist met deze aanpak heb ik veel minder vaak het idee dat er geen fut meer in het elftal zit.
remco k
 remco k - maandag 02 augustus 2021 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 augustus 2021 - 13:12 schreef Loetje het volgende:
Prima dit weer te lezen.

Ik denk 1-2, puur omdat die pishoertjes dan al hun 4e officiële wedstrijd spelen
Ik vermoed ook winst voor psv.

Die zijn ook al gewoon langer bij elkaar in de voorbereiding en hebben minder internationals moeten missen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 augustus 2021 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 augustus 2021 - 07:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vermoed ook winst voor psv.

Die zijn ook al gewoon langer bij elkaar in de voorbereiding en hebben minder internationals moeten missen.
Begreep ook dat Ten Hag had verwacht dat ze fysiek verder waren, maar verwacht Ajax in september pas topfit.
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 augustus 2021 - 00:30   quote  deeplink  
Tegen Leipzig zaten ze ook al vroeg echt stuk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 03 augustus 2021 - 00:40   quote  deeplink  
Dacht dat het tegen Bayern wel mee viel, maar toen waren de meeste e.k. gangers nog niet terug.
Val me tegen dat hun conditie zo snel achter uit is gegaan.

Ik verwacht ook een overwinning van die lampenkappen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 03 augustus 2021 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 00:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dacht dat het tegen Bayern wel mee viel, maar toen waren de meeste e.k. gangers nog niet terug.
Val me tegen dat hun conditie zo snel achter uit is gegaan.

Ik verwacht ook een overwinning van die lampenkappen!
Verschil tussen gewoon fit en wedstrijd fit
p111
 p111 - dinsdag 03 augustus 2021 - 09:14   quote  deeplink  
Ik verwacht een overwinning van Ajax,die kut boeren gaan wissels gebruiken omdat ze tussen 2 cl wedstrijden inzitten.En onze intern/hebben weer een aantal extra trainingen achter de rug .
Mijn voorspelling 2-0
Eide
 Eide - dinsdag 03 augustus 2021 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 08:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Verschil tussen gewoon fit en wedstrijd fit
Vergeet niet dat PSV vandaag en volgende week ook aan de bak moet voor de voorronde Champions League.
AkaS
 AkaS - dinsdag 03 augustus 2021 - 09:28   quote  deeplink  
Ja, PSV is natuurlijk verder in de voorbereiding vanwege de voorronden CL.

Ben heel benieuwd of Ajax op dit moment tegenstand kan bieden,maar zoals ik las is Ajax juist vanwege deze trainingsopbouw later in het seizoen altijd topfit. Dat doet yen Hag met zijn staf prima.

Hopelijk dit seizoen niet oeverloos experimenteren met de opstelling. En ik hoop nog op een verrassende spitsaankoop of dat Neres blijft waarbij Tadic het alternatief is. Wel gek dat na de mislukte pogingen om Brobbey te houden en Sulemana aan te trekken er niet doorgeschakeld wordt.... Hebben we wel nodig volgens mij.

Sanchez mag ook komen, want Schuirs is volgens mij geen CL materiaal...
remco k
 remco k - dinsdag 03 augustus 2021 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 09:28 schreef AkaS het volgende:
Ja, PSV is natuurlijk verder in de voorbereiding vanwege de voorronden CL.

Ben heel benieuwd of Ajax op dit moment tegenstand kan bieden,maar zoals ik las is Ajax juist vanwege deze trainingsopbouw later in het seizoen altijd topfit. Dat doet yen Hag met zijn staf prima.

Hopelijk dit seizoen niet oeverloos experimenteren met de opstelling. En ik hoop nog op een verrassende spitsaankoop of dat Neres blijft waarbij Tadic het alternatief is. Wel gek dat na de mislukte pogingen om Brobbey te houden en Sulemana aan te trekken er niet doorgeschakeld wordt.... Hebben we wel nodig volgens mij.

Sanchez mag ook komen, want Schuirs is volgens mij geen CL materiaal...
We hebben nu toch 6 spelers voor de voorste 3 posities?
Eide
 Eide - dinsdag 03 augustus 2021 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 09:28 schreef AkaS het volgende:
Wel gek dat na de mislukte pogingen om Brobbey te houden en Sulemana aan te trekken er niet doorgeschakeld wordt....
Goed punt. Geen idee ook waarom het nu zo stil blijft. Het enige wat ik verder heb gelezen is dat Ajax nog altijd interesse heeft in Steven Bergwijn.
®
 ® - dinsdag 03 augustus 2021 - 10:29   quote  deeplink  
Bizar dat de bepalende spelers op dit moment verre van fit zijn. Dat is gewoon onprofessioneel en kan gewoon niet bij een club als Ajax. Daar gaat P$V van profiteren en dan ga je al met een klote gevoel het seizoen in. Zou ook fijn zijn dat we weer over fitte Kudus kunnen beschikken. Begint een chronisch probleem te worden (daar kan hij natuurlijk ook niets aan doen) maar is natuurlijk wel klote.
p111
 p111 - dinsdag 03 augustus 2021 - 10:53   quote  deeplink  
Die spelers Blind/Gravenberch/Berghuis/Klaasen/Martinez/Nico hebben nu weer 3 dagen extra die zijn zo weer fit.Morgen weer een wedstrijd en dan weer 3 dagen voor PSV dus ik zie het niet zo somber in.
rs81AJAX
 rs81AJAX - dinsdag 03 augustus 2021 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 10:53 schreef p111 het volgende:
Die spelers Blind/Gravenberch/Berghuis/Klaasen/Martinez/Nico hebben nu weer 3 dagen extra die zijn zo weer fit.Morgen weer een wedstrijd en dan weer 3 dagen voor PSV dus ik zie het niet zo somber in.
We gaan t zien, ben benieuwd
Eide
 Eide - dinsdag 03 augustus 2021 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 10:29 schreef ® het volgende:
Bizar dat de bepalende spelers op dit moment verre van fit zijn. Dat is gewoon onprofessioneel en kan gewoon niet bij een club als Ajax.
Hoezo "vere van fit"? Heb jij inzicht in de trainingsbelasting van Ajax dan? Dit is een conclusie die niet te onderbouwen is zonder inzicht in het oefenprogramma en gegevens die de technische staf verzameld.
rs81AJAX
 rs81AJAX - dinsdag 03 augustus 2021 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 12:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo "vere van fit"? Heb jij inzicht in de trainingsbelasting van Ajax dan? Dit is een conclusie die niet te onderbouwen is zonder inzicht in het oefenprogramma en gegevens die de technische staf verzameld.
Heb je ze zien spelen? Heb je Eric Ten Hag gehoord 'hij is ontevreden hoe de internationals zijn teruggekeerd'. Dat zegt mij voldoende om die conclusie te onderbouwen... Niet iedereen heeft de mentaliteit van Tadic om op-en top fit te blijven. Maar we gaan 't zien a.s. woensdag en zaterdag.
Eide
 Eide - dinsdag 03 augustus 2021 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 13:53 schreef rs81AJAX het volgende:

[..]

Heb je ze zien spelen? Heb je Eric Ten Hag gehoord 'hij is ontevreden hoe de internationals zijn teruggekeerd'. Dat zegt mij voldoende om die conclusie te onderbouwen... Niet iedereen heeft de mentaliteit van Tadic om op-en top fit te blijven. Maar we gaan 't zien a.s. woensdag en zaterdag.
Ofwel; je roept maar wat op basis van één observatie. Je hebt geen enkel idee hoe de ploeg er daadwerkelijk fysiek voor staat.

Ik begrijp wel waar deze emotie uit geboren is, maar het doel van de voorbereiding is niet om goed te spelen tijdens oefenwedstrijden. Het is leuk als daar wel goed gespeeld wordt, en slecht voetbal is iets om je zorgen over te maken, maar uiteindelijk zijn oefenwedstrijden ook maar een middel om de ploeg klaar te stomen. Zo'n trainingskamp is meestal fysiek pittig met meerdere trainingen per dag. Er wordt naar een verbetering van de fitheid gewerkt na een rustperiode, waardoor het logisch is dat spelers vermoeid zijn. Het is niet zoals een normale "werkweek" waar de dag na en voor een wedstrijd heel rustig wordt getraint.

Het is volkomen logisch dat een ploeg tijdens de voorbereiding dus vermoeid is. Ik ben zelf absoluut geen topsporter, maar sport wel veel en intensief. Ik schrijf mijn eigen trainingsprogramma's. Je werkt juist in de voorbereiding knetterhard om daar wanneer de prijzen verdeeld worden klaar te zijn. Als ik in training 4 uur doe over een duurloop over 40 kilometer zegt dat dus he-le-maal niets over mijn mogelijke eindtijd op de marathon (even als voorbeeld).

En nogmaals, ik snap jouw emotie hoor. De pot tegen RB Leipzig was bepaald niet goed. Tegen Bayern twas Ajax bij vlagen wel uitstekend op dreef. Er komt nog een potje tegen Leeds en daarna moet de ploeg pas klaar zijn. Dan, en pas dan, kunnen we iets zinnigs zeggen over de fitheid van de ploeg.
remco k
 remco k - dinsdag 03 augustus 2021 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 15:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ofwel; je roept maar wat op basis van één observatie. Je hebt geen enkel idee hoe de ploeg er daadwerkelijk fysiek voor staat.

Ik begrijp wel waar deze emotie uit geboren is, maar het doel van de voorbereiding is niet om goed te spelen tijdens oefenwedstrijden. Het is leuk als daar wel goed gespeeld wordt, en slecht voetbal is iets om je zorgen over te maken, maar uiteindelijk zijn oefenwedstrijden ook maar een middel om de ploeg klaar te stomen. Zo'n trainingskamp is meestal fysiek pittig met meerdere trainingen per dag. Er wordt naar een verbetering van de fitheid gewerkt na een rustperiode, waardoor het logisch is dat spelers vermoeid zijn. Het is niet zoals een normale "werkweek" waar de dag na en voor een wedstrijd heel rustig wordt getraint.

Het is volkomen logisch dat een ploeg tijdens de voorbereiding dus vermoeid is. Ik ben zelf absoluut geen topsporter, maar sport wel veel en intensief. Ik schrijf mijn eigen trainingsprogramma's. Je werkt juist in de voorbereiding knetterhard om daar wanneer de prijzen verdeeld worden klaar te zijn. Als ik in training 4 uur doe over een duurloop over 40 kilometer zegt dat dus he-le-maal niets over mijn mogelijke eindtijd op de marathon (even als voorbeeld).

En nogmaals, ik snap jouw emotie hoor. De pot tegen RB Leipzig was bepaald niet goed. Tegen Bayern twas Ajax bij vlagen wel uitstekend op dreef. Er komt nog een potje tegen Leeds en daarna moet de ploeg pas klaar zijn. Dan, en pas dan, kunnen we iets zinnigs zeggen over de fitheid van de ploeg.
Eens. En ik denk zelfs dat de pot tegen psv als een veredelde oefenpot gezien zal worden. Niet voor niets zit leeds daar nog drie dagen voor. Pas daarna hebben ze een week rust volgens mij toch.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 03 augustus 2021 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 10:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed punt. Geen idee ook waarom het nu zo stil blijft. Het enige wat ik verder heb gelezen is dat Ajax nog altijd interesse heeft in Steven Bergwijn.
Ja en Danilo ook nog niet fit genoeg is. Dan hen je Haller en Tadic voor de spits.
rs81AJAX
 rs81AJAX - dinsdag 03 augustus 2021 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 15:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ofwel; je roept maar wat op basis van één observatie. Je hebt geen enkel idee hoe de ploeg er daadwerkelijk fysiek voor staat.

Ik begrijp wel waar deze emotie uit geboren is, maar het doel van de voorbereiding is niet om goed te spelen tijdens oefenwedstrijden. Het is leuk als daar wel goed gespeeld wordt, en slecht voetbal is iets om je zorgen over te maken, maar uiteindelijk zijn oefenwedstrijden ook maar een middel om de ploeg klaar te stomen. Zo'n trainingskamp is meestal fysiek pittig met meerdere trainingen per dag. Er wordt naar een verbetering van de fitheid gewerkt na een rustperiode, waardoor het logisch is dat spelers vermoeid zijn. Het is niet zoals een normale "werkweek" waar de dag na en voor een wedstrijd heel rustig wordt getraint.

Het is volkomen logisch dat een ploeg tijdens de voorbereiding dus vermoeid is. Ik ben zelf absoluut geen topsporter, maar sport wel veel en intensief. Ik schrijf mijn eigen trainingsprogramma's. Je werkt juist in de voorbereiding knetterhard om daar wanneer de prijzen verdeeld worden klaar te zijn. Als ik in training 4 uur doe over een duurloop over 40 kilometer zegt dat dus he-le-maal niets over mijn mogelijke eindtijd op de marathon (even als voorbeeld).

En nogmaals, ik snap jouw emotie hoor. De pot tegen RB Leipzig was bepaald niet goed. Tegen Bayern twas Ajax bij vlagen wel uitstekend op dreef. Er komt nog een potje tegen Leeds en daarna moet de ploeg pas klaar zijn. Dan, en pas dan, kunnen we iets zinnigs zeggen over de fitheid van de ploeg.
Bedankt voor je onderbouwing 'Eide' en natuurlijk ben ik ook geen topsporter dus inderdaad op dat vlak kan ik niets zinnigs zeggen. Maar misschien leg ik de lat wat te hoog w.b.t. de conditionele staat van de teruggekeerde internationals (op dit moment). Hoop op een mooie pot a.s. zondag!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 03 augustus 2021 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 12:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo "vere van fit"? Heb jij inzicht in de trainingsbelasting van Ajax dan? Dit is een conclusie die niet te onderbouwen is zonder inzicht in het oefenprogramma en gegevens die de technische staf verzameld.
Dit is naar buiten gekomen door en van Eric ten Hag, hij was duidelijk niet tevreden over de conditie van de spelers die aan het EK hebben deel genomen.

Ze zijn met een achterstand binnen gedruppeld bij Ajax.

Ik wil het bericht wel even op zoeken eventueel.

Dit is niet zo maar een aanname...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - dinsdag 03 augustus 2021 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 16:51 schreef rs81AJAX het volgende:

[..]

Bedankt voor je onderbouwing 'Eide' en natuurlijk ben ik ook geen topsporter dus inderdaad op dat vlak kan ik niets zinnigs zeggen. Maar misschien leg ik de lat wat te hoog w.b.t. de conditionele staat van de teruggekeerde internationals (op dit moment). Hoop op een mooie pot a.s. zondag!
Die hoop delen we :)
Eide
 Eide - dinsdag 03 augustus 2021 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 17:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit is naar buiten gekomen door en van Eric ten Hag, hij was duidelijk niet tevreden over de conditie van de spelers die aan het EK hebben deel genomen.

Ze zijn met een achterstand binnen gedruppeld bij Ajax.

Ik wil het bericht wel even op zoeken eventueel.

Dit is niet zo maar een aanname...
Ik laat me graag corrigeren. Dat bericht heb ik niet gezien maar het kan best natuurlijk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 03 augustus 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 17:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik laat me graag corrigeren. Dat bericht heb ik niet gezien maar het kan best natuurlijk.
Mooi man, velen hebben hier problemen mee, zegt iets over jou amigo..
Ik lees minder dan jij, jij bent over het algemeen beter op de hoogte.

Met name wat betreft aanstormende jeugd ;-)
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 augustus 2021 - 11:41   quote  deeplink  
Bedankt Eide! Ben heel benieuwd.. maar ik vrees dat Ajax een behoorlijke achterstand heeft op PSV.. en dat met een spelersgroep die intact is gebleven.. wel nog zonder een aantal spelers.. laat me graag verrassen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 augustus 2021 door nummer10 --
Eide
 Eide - woensdag 04 augustus 2021 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 11:41 schreef nummer10 het volgende:
Bedankt Eide! Ben heel benieuwd.. maar ik vrees dat Ajax een behoorlijke achterstand heeft op PSV.. en dat met een spelersgroep die intact is gebleven.. wel nog zonder een aantal spelers.. laat me graag verrassen..
PSV is in ieder geval goed op dreef.
remco k
 remco k - woensdag 04 augustus 2021 - 13:19   quote  deeplink  
Een seizoen is lang en wordt heel vaak niet in de eerste maanden beslist.

Juist zorgen dat je iets verder in het seizoen top bent geeft vaak de doorslag.

Kijk ook maar naar de topclubs in Europa. Zelden wint een ploeg de cl die in september al op het top van zijn kunnen speelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 augustus 2021 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 13:19 schreef remco k het volgende:
Een seizoen is lang en wordt heel vaak niet in de eerste maanden beslist.

Juist zorgen dat je iets verder in het seizoen top bent geeft vaak de doorslag.

Kijk ook maar naar de topclubs in Europa. Zelden wint een ploeg de cl die in september al op het top van zijn kunnen speelt.
Inderdaad de Johan Cruyff schaal is mee genomen maar het draait om de hoeveelheid punten aan het eind vd cometitie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 augustus 2021 - 14:05   quote  deeplink  
Ajax maakt opstelling bekend voor eerste wedstrijd tegen Leeds United
Gepubliceerd: Wo 04-08-2021 om 13:12

Ajax speelt woensdag niet één, maar twee keer tegen Leeds United. Woensdagmiddag nemen de beloftenploegen van beide clubs het tegen elkaar op. De eerste opstelling is inmiddels bekend.

'Jong' Ajax speelt met spelers die niet meteen in aanmerking komen voor een plaats in de beoogde basis van Erik ten Hag, waaronder Jay Gorter, Lisandro Magallán en Jurgen Ekkelenkamp. Laatstgenoemde lijkt te gaan vertrekken. Rond Magallán is het nog stil. Ook onder meer Youri Regeer, Rio Hillen en Kian Fitz-Jim krijgen een kans om zich te laten zien.

Ajax en Leeds nemen het om 14.00 uur tegen elkaar op op sportpark De Toekomst. Om 20.15 uur is het de beurt aan de eerste elftallen. Zaterdag speelt Ajax tegen PSV in de strijd om de Johan Cruijff Schaal.

Opstelling Ajax: Gorter; Regeer, Magallán, Hillen, Salah-Eddine; Fitz-Jim, Rasmussen, Ekkelenkamp; De Waal, Jensen, Martha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 augustus 2021 - 14:06   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - woensdag 04 augustus 2021 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 augustus 2021 - 17:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik laat me graag corrigeren. Dat bericht heb ik niet gezien maar het kan best natuurlijk.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/991043/ten-hag-is-kritisch-en-bijt-op-zijn-tong-bij-ajax-zij-zijn-onderbelast-geweest.html

Was ook wel te zien tegen Leipzig.

Denk dat Ajax deze pot gewoon als onderdeel van de voorbereiding ziet en niet als echte prijs. En gelijk hebben ze
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 augustus 2021 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 13:19 schreef remco k het volgende:
Een seizoen is lang en wordt heel vaak niet in de eerste maanden beslist.

Juist zorgen dat je iets verder in het seizoen top bent geeft vaak de doorslag.

Kijk ook maar naar de topclubs in Europa. Zelden wint een ploeg de cl die in september al op het top van zijn kunnen speelt.
Absoluut waar.. en PSV gaat dat conditioneel ook nooit een heel seizoen volhouden, daar geloof ik niet in
Eide
 Eide - woensdag 04 augustus 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 14:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/991043/ten-hag-is-kritisch-en-bijt-op-zijn-tong-bij-ajax-zij-zijn-onderbelast-geweest.html

Was ook wel te zien tegen Leipzig.

Denk dat Ajax deze pot gewoon als onderdeel van de voorbereiding ziet en niet als echte prijs. En gelijk hebben ze
Ah op die fiets. Niet vermoeid dus maar dus relatief weinig trainings- en speeltijd wat minder fit. Ook dan logisch dat je na een zware trainingsweek even iets minder fit bent.
Eide
 Eide - woensdag 04 augustus 2021 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 14:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/991043/ten-hag-is-kritisch-en-bijt-op-zijn-tong-bij-ajax-zij-zijn-onderbelast-geweest.html

Was ook wel te zien tegen Leipzig.

Denk dat Ajax deze pot gewoon als onderdeel van de voorbereiding ziet en niet als echte prijs. En gelijk hebben ze
Ah op die fiets. Niet vermoeid dus maar dus relatief weinig trainings- en speeltijd wat minder fit. Ook dan logisch dat je na een zware trainingsweek even iets minder fit bent.
Loetje
 Loetje - woensdag 04 augustus 2021 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 16:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Niet vermoeid dus maar dus relatief weinig trainings- en speeltijd wat minder fit. Ook dan logisch dat je na een zware trainingsweek even iets minder fit bent.
Erna ook een interview gezien.

Teveel internationals hebben amper gespeeld en het kwam er ook op neer dat bij het NL elftal niet intensief genoeg getraind is. Dat haalde ik er dan weer uit tussen mond en lippen door.

Verschillen zijn nog te groot
Loetje
 Loetje - woensdag 04 augustus 2021 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 16:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Absoluut waar.. en PSV gaat dat conditioneel ook nooit een heel seizoen volhouden, daar geloof ik niet in
Hoezo, kan Ajax toch ook
remco k
 remco k - woensdag 04 augustus 2021 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 augustus 2021 - 16:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoezo, kan Ajax toch ook
Ajax begint juist vaak iets later beter op dreef te geraken en pakt vaak het begin van de competitie om nog fit te worden.

Psv heeft al vroeg de vorm te pakken. Dat gecombineerd met fris en fitheid is geen seizoen vol te houden. Door geen enkele club.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 04 augustus 2021 - 22:40   quote  deeplink  
PSV moest wel, willen ze in de C.L. uit komen
Eide
 Eide - vrijdag 06 augustus 2021 - 18:55   quote  deeplink  
Stekelenburg en Schuurs zijn er morgen niet bij. Rensch en Nico lijken de JC Schaal wel te gaan halen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (Johan Cruijff Schaal, 7 augustus 2021, 20:00); 0 - 4









0.0099680