BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - NEC (zaterdag 14 augustus 2021, 21:00); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 13 augustus 2021 - 17:22   quote  deeplink  
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

De competitie gaat beginnen. Eindelijk weer Ajax kijken na een zomer die weliswaar vol zat met sport, maar die door de echte Ajacieden toch als komkommertijd beleefd zal zijn. Ajax begon de competitie met een zeperd tegen PSV. Hoewel de ploeg zeker de eerste helft best heel goed voetbal toonde, werd Ajax vakkundig weggecounterd door de Eindhovenaren. Na de rode kaart voor Tagliafico, die dus is geschorst, was die pot wel klaar. De wedstrijd toonde gelukkig wel waar Ajax nog winst moet behalen. De verdediging oogde, zoals wel vaker bij de seizoenstart, kwetsbaar met ruimte in de rug en vooral de linkerkant liep niet goed. Nu Tagliafico is geschorst kunnen we wel zien hoe Ten Hag denkt het tegen het zwak geachte NEC denkt op te gaan lossen.

Historie

Ajax speelde in het verleden 81 maal tegen NEC. Ajax won 60 maal, speelde 17 maal gelijk en verloor slechts 4 maal. Alle verliespartijen werden op bezoek in Nijmegen geïncasseerd. De laatste jaren was de pot bepaald geen zekerheidje op de kalender aangezien de Nijmegen net zo vaak Eerste Divisie als Eredivisie speelden. Het laatste treffen met Ajax was tijdens het seizoen 2016/17 toen NEC logischerwijze degradeerde. Ajax won dat seizoen met 5-0 en 1-5 van de Nijmegen Eendracht Combinatie. Het laatste puntverlies was een seizoen eerder toen Ajax in eigen huis niet verder kwam dat 2-2. Voor het laatste verlies tegen NEC moeten we terug naar 2005 toen Ajax tegen een 1-0 nederlaag aanliep.

NEC

NEC is eigenlijk een onterechte promovendus. De ploeg eindigde als 7e in de competitie maar wisten zich via de play-offs naar de Eredivisie te vechten. Op basis van het volledige seizoen en vooral ook de manier waarop NEC speelde had de ploeg geen enkel recht op promotie. Verder is NEC vooral een kennismaking met een ploeg en spelers die alleen bij de doorgewinterde voetbalvolgers bellen zullen doen rinkelen. Voor Ajax is het natuurlijk wel een weerzien met oudgediende Lasse Schöne, die terug is bij de club waar Ajax hem oppikte. Édgar Barreto speelde jaren geleden ook al enige seizoenen bij NEC, ook in de Eredivise, en zal voor sommigen nog een bekende naam zijn. Verder is Rens_van_Eijden een redelijk bekende naam van zijn tijd bij AZ.

NEC speelde een tamelijk goede voorbereiding. Er werd verloren van AZ en de amateurs van AFC maar daarna bonden de Nijmegenaren RKC, Heracles en OFI Kreta aan de zegekar en werd er knap gelijk gespeeld tegen Borussia Mönchengladbach. Er is nog heel weinig bekend over hoe NEC tactisch gaat optreden dit seizoen. Vorig seizoen speelde NEC regelmatig in een 3-5-2 formatie, maar met de zeer beperkte informatie die voorhanden is leek de opstelling tegen Borussia Mönchengladbach eerder een 4-4-2 formatie te zijn.

Ajax

Ajax is bijna weer op oorlogssterkte. Alleen Antony is nog niet beschikbaar na de zomerse internationale verplichtingen. Daarnaast mist Ajax Schuurs en Kudus met blessures en is Tagliafico geschorst. Daarmee lijken de kaarten voor de opstelling grotendeels geschut. Rensch, Timber, Martinez en Blind lijken de achterhoede te gaan vormen. Daarvoor speelt waarschijnlijk het vertrouwde trio Alvarez, Gravenberch en Klaassen. Voorin is Tadic vanzelfsprekend een zekerheid en zal Ten Hag voorlopig wel vasthouden aan recordaankoop Haller. Rechtsbuiten zal ingevuld worden door Neres of Berghuis.

De beelden

Aangezien het weinig zin heeft beelden van 2017 erbij te pakken, heb ik ervoor gekozen de samenvatting van Jong Ajax - NEC te tonen. Dit is het meest recente treffen tussen een Ajaxteam en NEC. Op de Toekomst verloor Jong Ajax met 0-1 en incasseerde het een rode kaart.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 augustus 2021 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 augustus 2021 - 17:44   quote  deeplink  
Geweldig weer Eide, thnx!
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 13 augustus 2021 - 20:27   quote  deeplink  
Mooi stuk weer Eide!
2-0 winst ga ik voor!!
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 13:18   quote  deeplink  
Tikkie terug, iets van Ajax zelf.

nummer10
 nummer10 - zaterdag 14 augustus 2021 - 16:17   quote  deeplink  
Thanks Eide Ben benieuwd vanavond
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 19:59   quote  deeplink  
Uit de Ajax-app

Álvarez terug in basis, Berghuis staat voor Eredivisie-debuut

Edson Álvarez begint in de basis tegen NEC. De Mexicaan keerde onlangs terug in Amsterdam, na zijn avontuur met Mexico in de Gold Cup. Steven Berghuis maakte tegen PSV zijn officiële debuut voor Ajax en staat nu voor zijn eerste minuten voor de club in de Eredivisie.

Ook Maarten Stekelenburg begint in de basis. Op de bank zitten met Jay Gorter, Youri Baas en Ar’jany Martha drie potentiële debutanten.

Basis:
1. Maarten Stekelenburg
2. Jurriën Timber
4. Edson Álvarez
6. Davy Klaassen
8. Ryan Gravenberch
10. Dusan Tadic
12. Noussair Mazraoui
17. Daley Blind
21. Lisandro Martínez
22. Sébastien Haller
23. Steven Berghuis

Wissels
16. Jay Gorter
32. Remko Pasveer
7. David Neres
15. Devyne Rensch
18. Jurgen Ekkelenkamp
19. Zakaria Labyad
26. Victor Jensen
28. Lisandro Magallán
35. Youri Baas
42. Ar’jany Martha
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 20:02   quote  deeplink  
Mazraoui in plaats van Rensch voor mij als grootste verrassing. Ik had oprecht Rensch verwacht. Verder logisch met uitzondering van Martha. Magallan stiekem ook wel opvallend.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:00   quote  deeplink  
Dat het nu een goede wedstrijd wordt.
Succes allen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:06   quote  deeplink  
1 - 0
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:06   quote  deeplink  
Kut Haller. Waarom maak je die goal nou. Die had iedereen kunnen maken en we willen je gewoon graag afzeiken.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:06   quote  deeplink  
Rap zat. Goede voorzet, prima goal.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:11   quote  deeplink  
2-0, prachtige actie van Tadic en Nous met een mooie kopgoal. Het gaat heel hard zo.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:11   quote  deeplink  
Wat wordt er heerlijk gas gegeven zeg.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:12   quote  deeplink  
Lekker de 2 - 0
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:15   quote  deeplink  
Let op, eigen goal. 3-0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Gewoon lekker doorgaan, 3 - 0
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Ja hoor, ik vond het duidelijk te zijn vanaf de zijkant.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:17   quote  deeplink  
Dat arme NEC weet niet wat ze gebeurt.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:19   quote  deeplink  
Het hadden er al 5 kunnen zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:19   quote  deeplink  
Herstel. 6.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:20   quote  deeplink  
Zo hey. Wat een knal zeg.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:20   quote  deeplink  
Ajax echt furieus gestart.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:20   quote  deeplink  
Boem, Tadic. 4-0.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:20   quote  deeplink  
Het is erg sneu voor schone.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:21   quote  deeplink  
Ik had 4-1 ingevuld in de poule.... die punten voor de juist eindstand ga ik niet halen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:21   quote  deeplink  
Op weg naar de halve dozijn. 4 - 0
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:22   quote  deeplink  
Wat brengt Alvarez dan een hoop power.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 21:22 schreef remco k het volgende:
Wat brengt Alvarez dan een hoop power.
Ja, dat vind ik ook.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:26   quote  deeplink  
Haller had er nu toch al twee moeten maken.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:26   quote  deeplink  
Haller had al lang en breed op een hattrick moeten staan. Ik hoop op een goal of assist voor Berghuis nog tijdens de eerste helft. Hij oogt alsof hij dat nodig heeft.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 21:22 schreef remco k het volgende:
Wat brengt Alvarez dan een hoop power.
Heerlijk dat hij weer terug is. OOk die begon dramatisch bij Ajax. Laten we hopen dat Haller zich op vergelijkbare wijze opricht.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:30   quote  deeplink  
NEC nu met 5-3-2 en meteen zie je dat de organisatie daar veel beter staat. Er ligt onmiddellijk veel minder ruimte voor Ajax doordat de CV's en Alvarez niet meer kunnen indribbelen.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 21:26 schreef Eide het volgende:
Haller had al lang en breed op een hattrick moeten staan. Ik hoop op een goal of assist voor Berghuis nog tijdens de eerste helft. Hij oogt alsof hij dat nodig heeft.
Normaal is het juist andersom. Nu is het voetballend best aardig en kaatst hij prima bijvoorbeeld. Maar is het afwerken ongelukkig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 21:30 schreef Eide het volgende:
NEC nu met 5-3-2 en meteen zie je dat de organisatie daar veel beter staat. Er ligt onmiddellijk veel minder ruimte voor Ajax doordat de CV's en Alvarez niet meer kunnen indribbelen.
Dat viel me ook op.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:39   quote  deeplink  
5 - 0
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 21:26 schreef Eide het volgende:
Haller had al lang en breed op een hattrick moeten staan. Ik hoop op een goal of assist voor Berghuis nog tijdens de eerste helft. Hij oogt alsof hij dat nodig heeft.
U vraagt, de heren draaien.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:40   quote  deeplink  
Ik weet niet of deze blijft staan.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:41   quote  deeplink  
Mooi hè. Klaassen in de problemen. Maar zowel Alvarez als Klaassen geven echt nooit op.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:41   quote  deeplink  
Prima counter dus via Nous, Berghuis en Tadic.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:45   quote  deeplink  
De halve dozijn zal straks wel bereikt worden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:48   quote  deeplink  
Toch even een reactie, al heb ik even wat anders aan mijn hoofd. Wellicht na afloop nog eentje.

Ajax 20 minuten echt belachelijk goed, al is het NEC. Met name Alvarez en Gravenberch ontzettend goed. Goed tussen de linies, goed doorbewegen en echt genoten.

Sinds de 4e goal slaat het ook meteen nergens meer op. Slimme wissel door Baretto te brengen, maar Ajax sindsdien gewoon slordig al is dat enigzins logisch. Haller vind ik wederom niet goed. Mist teveel kansen en de eerste 20 minuten stuiterdener weer 3/4 onverklaarbare ballen van zijn voeten, vind Berghuis te veel forceren en Timber onverwacht heel matig aan de bal. Die moet niet in combinaties mee gaan want dat kan die niet.

Wat mij betreft Danilo en Neres na rust.

En als laatste een compliment. Te bizar voor woorden hoe fit Tadic gewoon altijd is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 augustus 2021 door Loetje --
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 21:55   quote  deeplink  
Geen idee wie Ten Hag gaat brengen, maar het lijkt mij logisch dat hij met een half uurtje speeltijd bijvoorbeeld Blind wisselt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 augustus 2021 door Eide --
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 21:55 schreef Eide het volgende:
Geen idee wie Ten Hag gaat brengen, maar het lijkt mij logisch dat hij met een half uurtje speeltijd bijvoorbeeld Blind wisselt.
Neres zal wel komen vermoed ik. En ik zou Klaassen er ook afhalen zodra dat kan.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:07   quote  deeplink  
Goede actie van Berghuis zeg. Dat verdiend echt wel meer.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:24   quote  deeplink  
De eerste 20 minuten waar fenomenaal goed. Daarna Ajax op wandeltempo en navenant een dodelijk saaie pot.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2021 - 22:24 schreef Eide het volgende:
De eerste 20 minuten waar fenomenaal goed. Daarna Ajax op wandeltempo en navenant een dodelijk saaie pot.
Ook ligt de tempo niet meer zo hoog als de 1e helft.
Teveel slordigheid. Had allang 7 - 0 moeten staan.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:32   quote  deeplink  
Jenssen en Labyad gana komen. Viktor Jenssen was tijdens de voorbereiding goed op dreef.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:33   quote  deeplink  
Jensen. Eén S kennelijk.
Eide
 Eide - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:33   quote  deeplink  
Eindelijk weer een mooie actie. Jammer dat Mazraoui net naast kopt.
remco k
 remco k - zaterdag 14 augustus 2021 - 22:36   quote  deeplink  
Neres valt echt niet mee in z’n invalbeurt. Berghuis valt ook niet mee en Haller doet voetballend meer goed dan anders maar is nevel te weinig op de juiste plek om af te maken. Deze voorhoede op deze manier is het echt niet.

Klaassen aan de bal ook hee matig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - NEC (zaterdag 14 augustus 2021, 21:00); 5 - 0









0.0156619