BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (zaterdag 25 september 2021, 18:45); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 24 september 2021 - 19:52   quote  deeplink  
Kijk-hier-zondagmiddag-gratis-Ajax-FC-Groningen.jpg

Weer een wedstrijd, weer een kutdag en een kuttijd. Daar komt nog bij dat Groningen een verschrikkelijk kut-tegenstander is. Trainer Danny Buijs heeft van Groningen een anti-voetbalmachine gemaakt die, zeker tegen sterkere tegenstanders, vooral leunt op verdedigen, irriteren en veel overtredingen maken. Die spelopvatting legt Groningen dit seizoen tot dusver geen windeieren gezien de positie op de ranglijst. Toch zal Groningen vooral gaan proberen het veelscorende Ajax op elke mogelijke manier uit het spel te halen.

Historie

Ajax speelde 114 duels tegen FC Groningen. Ajax won 78 duels en verloor 16 maal. Na 20 duels stond er een gelijke stand op het scorebord. De afgelopen vijf seizoen speelde Ajax tien duels tegen Groningen. Ajax won zeven maal, speelde één maal gelijk en verloor twee maal. Beide verliespartijen werden in Groningen geleden. Voor het laatste puntverlies in eigen huis moeten we terug naar 2007 toen Ajax gelijk speelde. Wat de laatste jaren opvalt is dat er nooit grote uitslagen zijn bij wedstrijden tussen Ajax en Groningen. Daarvoor spelen de Groningers te defensief.

FC Groningen

FC Groningen is het seizoen matig begonnen en staat 14e met slechts 5 punten. De Groningers scoren uitermate moeilijk en kregen voor de begrippen van Buijs al veel treffers om de oren. Na zes duels heeft Groningen 10 tegentreffers geïncasseerd waarmee de ploeg tot de slechtst presterende verdedigingen van de Eredivisie behoort.

Groningen speelt in een 5-2-3 formatie die verdedigend steevast een 5-4-1 formatie wordt. De twee middenvelders zijn vooral controleurs. Bij balbezit wordt de linksbuiten vaak een soort 10 en plooit Groningen zich geregeld tot een 5-3-2 formatie. In elke variant behoudt Groningen maar liefst zeven defensief ingestelde spelers. De jonge Belg Ngonge is de topscorer met drie goals (evenveel als Ajaxback Mazraoui!) en de voorzetten komen vooral van defensieve middenvelder Suslov. Groningen speelt vooral van eigen helft en probeert met lange ballen en crosspasses te counteren. Te Wierik en Van Kaam ontbreken door schorsingen.

Ajax

Bij Ajax is het grote nieuws dat Klaassen is herstelt van zijn blessure maar Stekelenburg nog niet. Daardoor wordt het afwachten wat Ten Hag doet. Hij kan kiezen voor Klaassen en die na enige tijd wisselen voor Berghuis, of hij kan de voorzichtige route pakken en Klaassen sparen voor aankomende dinsdag als Beşiktaş wacht. Diezelfde keuze zal Ten Hag moeten maken met Neres en Antony die beide in vorm lijken te zijn. Eigenlijk zien we op die manier overal luxeproblemen met Mazraoui en Rensch, Blind en Tagliafico, Klaassen en Berghuis, Neres en Antony en zo kunnen we nog een paar potentiele mogelijk duiden waar Erik ten Hag kan kiezen.

De beelden

Het voorgaande duel was ook in de Johan Cruijff ArenA. In eigen huis won Ajax met 3-1 door goals van Gravenberch, Haller en Tadic.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 september 2021 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 24 september 2021 - 19:52   quote  deeplink  
Een beetje afgeraffeld, maar ik heb gewoon weinig tijd vandaag. Prettige wedstrijd morgen.
remco k
 remco k - vrijdag 24 september 2021 - 21:23   quote  deeplink  
Super toch dat je er uberhaubt tijd voor voor vrij maakt.

Lastige pot. Misschien toch ook al wel eentje om te zien waar we nu echt staan.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 september 2021 - 22:00   quote  deeplink  
Klasse man. Tijd of geen tijd, je doet het toch maar. Zeker aangezien de topicstarter 9 van de 10x 10 posts later alweer verneukt zijn.

Ik zal morgen na de wedstrijd of zondag even die tegen Besiktas maken.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 september 2021 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 september 2021 - 21:23 schreef remco k het volgende:
Super toch dat je er uberhaubt tijd voor voor vrij maakt.

Lastige pot. Misschien toch ook al wel eentje om te zien waar we nu echt staan.
Yep. De voetballer Danny Buijs ten top, beetje zoals Atletico helemaal volgens de geest van Simeone speelt.

Defensief misschien wel de sterkste ploeg uit de Eredivisie. Helaas missen ze overall genomen kwaliteit om echt in de subtop mee te spelen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 25 september 2021 - 08:25   quote  deeplink  
Thanks Eide, durf geen voorspelling te doen.. laten we hopen op een mooie voorstelling :)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 09:19   quote  deeplink  
Zeiden we verleden week ook niet dat uit tegen Fortuna een lastige pot kon worden ?
Toch werd het 0 - 5.

Ook tegen Gronibgen vanvond denk ik dat het ( minimaal ) 3 - 1 kan worden.
Echt zorgen maken hoef ik dan ook niet te doen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 10:41   quote  deeplink  
Ajax heeft bijna onNederlandse luxe, kan bijna 2 verschillende teams van nagenoeg dezelfde kwaliteit opstellen. Echt bizar eigenlijk, maar wel lekker.

Ik hoop dat de oude vertrouwde verdediging gaat spelen. Met Gravenberch en Berghuis en Alvarez op het middenveld. Waarbij in de rust of in de loop van de 2e helft Klaasen weer wat minuten gaat maken...

En voorin hoop ik dat we Anthony weer eens 3/4 van een wedstrijd mogen aanschouwen plus wat minuten voor Neres. Hetzelfde geldt voor Tadic en Daramy. Maar ik zou ook Danilo wel weer een keertje willen zien ipv Haller. Zou een mooie zijn om in de 2e helft de voorhoede te wisselen, mits dit mogelijk is en blessures uitblijven gedurende de wedstrijd.

Ik voorspel 3-0 voor Ajax!
remco k
 remco k - zaterdag 25 september 2021 - 10:42   quote  deeplink  
Mensen zeiden met name dat pec lastig zou worden en dat was ook lastiger dan de andere potjes.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 17:45   quote  deeplink  
Opstelling Ajax: Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Gravenberch, Berghuis; Antony, Tadic; Haller.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 17:47   quote  deeplink  
Yep en ik vind dat Berghuis vooralsnog blijft staan. Ajax is met hem op 10 vooralsnog uitstekend aan het voetballen en Davy had het voor zijn blessure al lastig.

Het zal me dan ook niet verbazen als Davy naar de bank gaat. Berghuis voegt op dit moment echt veel toe aan ons spel.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 17:49   quote  deeplink  
Ik denk eigenlijk dat Ten Hag het rustig aan doet met Klaassen en hem na 60 minuten brengt.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 17:53   quote  deeplink  
Reserves Ajax: Gorter, Setford, Schuurs, Klaassen, Neres, Danilo, Rensch, Labyad, Kudus, Taylor, Daramy en Tagliafico.

Daar kan je ook een aardig elftal mee bouwen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 17:49 schreef Eide het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Ten Hag het rustig aan doet met Klaassen en hem na 60 minuten brengt.
Die kans is er. Maar ik vind ook dat op basis van prestaties op dit moment Berghuis ook de voorkeur verdiend.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 18:15   quote  deeplink  
Epische opstelling via de Ajax social media.

FAJCERKVcBIzEoo?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 18:31   quote  deeplink  
PSV verliest van Willem II. Kan een mooi weekend worden.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 17:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die kans is er. Maar ik vind ook dat op basis van prestaties op dit moment Berghuis ook de voorkeur verdiend.
Het lijkt mij ook geen verkeerde keuze om Berghuis nu te aten spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 18:46   quote  deeplink  
Succes mannen.

Ajax - Groningen
Ajax - Besiktas
Ajax - Utrecht
Interlandbreak
Heerenveen - Ajax
Ajax - Dortmund
Ajax - PSV

Als je in de ED je wedstrijden kunt blijven winnen en in de CL thuis ook een keer presteert, sta je er over een maand heel, heel goed voor
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Groningen zoals verwacht, duels opzoeken en tijd pakken. Aan Van Boekel hoe lang dat kan en mag.

Tempo van Ajax ligt laag en dat is essentieel vandaag.
Snel van links naar rechts en veel doorbewegen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 19:07   quote  deeplink  
Nous doet een beetje vreemd...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 september 2021 - 19:11   quote  deeplink  
Kut Groningen, wat een hoerenspel!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 19:11   quote  deeplink  
Toch vind ik dat er (teveel) geklungel bij ons is.
Hierdoor kan Groningen (sporadisch de tegenaanval hebben wat gevaarlijk kan zijn.

Ook de keeper van Groningen geeft veel irritaties in het stadion.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 19:22   quote  deeplink  
Ajax gaat weer eens veel te veel mee in dit gedoe. Ajax moet gewoon alleen voetballen en voor de rest hun waffel houden
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 19:24   quote  deeplink  
Die moet Haller dan gewoon maken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 25 september 2021 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 19:22 schreef Loetje het volgende:
Ajax gaat weer eens veel te veel mee in dit gedoe. Ajax moet gewoon alleen voetballen en voor de rest hun waffel houden
Jaaaaaaaaaaa!! Alvarez!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 19:26   quote  deeplink  
Jaaaaa Edson!

Beste wat je kunt doen, nu moet hun plan overboord
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 19:26   quote  deeplink  
Goed ingekopt zeg. Helemaal niet makkelijk hoor.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 19:27   quote  deeplink  
Fijn deze 1 -0 nu misschien de band wel gebroken kan zijn.
Maar Groningen heeft tot de 1- 0 de wedstrijd wel ontregeld.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 19:28   quote  deeplink  
En weer een assist van Berghuis.

Maar even over Alvarez. Misschien klinkt dat gek, maar dat is zolangzamerhand onze belangrijkste speler aan het worden. Sinds hij speelt, krijgt Ajax én veel minder kansen tegen in die omschakeling en oogt Ajax veel completer. En af en toe maakt hij nog belangrijke goals ook.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 19:28 schreef Loetje het volgende:
En weer een assist van Berghuis.

Maar even over Alvarez. Misschien klinkt dat gek, maar dat is zolangzamerhand onze belangrijkste speler aan het worden. Sinds hij speelt, krijgt Ajax én veel minder kansen tegen in die omschakeling en oogt Ajax veel completer. En af en toe maakt hij nog belangrijke goals ook.
Hij is voetballend ook enorm veel beter geworden. Hij vertraagd het spel niet meer zoals hij eerst wel deed.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 25 september 2021 - 19:56   quote  deeplink  
Ik zie spelers onder ten Hag alleen maar beter worden.
Niet minder in ieder geval.

Zodra ze getransfereerd zijn, zie ik juist niet groeien cq verbeteren.
Eerder minder worden
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 19:28 schreef Loetje het volgende:
En weer een assist van Berghuis.

Maar even over Alvarez. Misschien klinkt dat gek, maar dat is zolangzamerhand onze belangrijkste speler aan het worden. Sinds hij speelt, krijgt Ajax én veel minder kansen tegen in die omschakeling en oogt Ajax veel completer. En af en toe maakt hij nog belangrijke goals ook.
Dat klopt helemaal.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:00   quote  deeplink  
Kans nummer 4 na rust. Moet nu wel beslist worden he.

Haller niet scherp vandaag
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:02   quote  deeplink  
Kans nummer 6 na rust is een geweldige goal van Antony.

Nu fit blijven na de interlandbreak bij Brazilië
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 20:04   quote  deeplink  
Wat een geweldige actie met deze doelpunt. Nu de wedstrijd heel erg goed controleren.
Beter 2 - 0 dan 'n 2 - 2. Dus moeten we op de hoede blijven met de toch moeilijke Groningen.

Haller wel vier doelpunten tegen Sporting, maar (nog) niet één tegen Groningen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:05   quote  deeplink  
Antony is zo goed in de 1 tegen 1 he
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:29   quote  deeplink  
4 mensen echt bizar goed vandaag

Berghuis, Mazraoui, Timber en Martinez
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 25 september 2021 - 20:29   quote  deeplink  
Hele mooie voorbereiding voor deze 3 - 0/
Wel moet ik zeggen dat het (eigenlijk) 5 - 0 had moeten zijn

Dit komt ook omdat de arbitrage heel erg matig is met teveel fouten die bij hen aanwezig zijn. Zo goed vond ik het niveau niet goed bij hen
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:35   quote  deeplink  
Pasveer 6
Mazraoui 8
Timber 8
Martinez 8.5
Blind 7
Alvarez 7.5
Berghuis 8
Gravenberch 7
Antony 7
Haller 5
Tadic 5
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Echt knap tegen zo'n defensieve ploeg, maar Ajax mist nog heel wat kansen
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 20:40   quote  deeplink  
Groningen heeft geen kans gehad. Enige puntje kritiek is eigenlijk dat er niet meer is gescoord.
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 20:40   quote  deeplink  
Berghuis is wel goed bezig hoor.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 20:40 schreef Eide het volgende:
Groningen heeft geen kans gehad. Enige puntje kritiek is eigenlijk dat er niet meer is gescoord.
Maar tegen zo'n defensieve ploeg 12 100% kansen bij elkaar spelen. Zulke kleine ruimtes... Knap hoor
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:41   quote  deeplink  
Het duo Mazraoui en Antony is aanvallend momenteel wereldtop
Eide
 Eide - zaterdag 25 september 2021 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 20:41 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar tegen zo'n defensieve ploeg 12 100% kansen bij elkaar spelen. Zulke kleine ruimtes... Knap hoor
Absoluut.
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 10:41 schreef AkaS het volgende:
Ajax heeft bijna onNederlandse luxe, kan bijna 2 verschillende teams van nagenoeg dezelfde kwaliteit opstellen. Echt bizar eigenlijk, maar wel lekker.

Ik hoop dat de oude vertrouwde verdediging gaat spelen. Met Gravenberch en Berghuis en Alvarez op het middenveld. Waarbij in de rust of in de loop van de 2e helft Klaasen weer wat minuten gaat maken...

En voorin hoop ik dat we Anthony weer eens 3/4 van een wedstrijd mogen aanschouwen plus wat minuten voor Neres. Hetzelfde geldt voor Tadic en Daramy. Maar ik zou ook Danilo wel weer een keertje willen zien ipv Haller. Zou een mooie zijn om in de 2e helft de voorhoede te wisselen, mits dit mogelijk is en blessures uitblijven gedurende de wedstrijd.

Ik voorspel 3-0 voor Ajax!
Letten jullie wel even op mannen... hahahaha
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 20:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Letten jullie wel even op mannen... hahahaha
Als jij gelijk gaat krijgen, wordt ik echt bang ;-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 20:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als jij gelijk gaat krijgen, wordt ik echt bang ;-)
Hahaha je zou bang moeten zijn dat je het nog niet door heb dat ik veel vaker gelijk heb ;-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 september 2021 - 21:06   quote  deeplink  
Zo heb ik heel lang gelijk gehad over ten Hag. Wat een kuttrainer hadden wij zeg. Hahaha. Maar zonder dollen, ik denk dat hij het inmiddels meer dan prima doet en zo langzamerhand bewijst dat hij toch een goede trainer is.

Hadden we, sommigen hier en ik zelf dan ongelijk in eerste instantie. Ik denk het niet. Ik heb het idee dat hij zich een beetje teveel wilde bewijzen en onnodig het wiel opnieuw wilde uitvinden.

Nu lijkt hij zijn rust te hebben gevonden en doet hij geen rare dingen meer. Eigenlijk is alles gewoon heel logisch en speelt iedereen op de juiste positie en het loopt als een trein.

En eerlijk is eerlijk, ook doordat er een goede tactiek telkens op de mat komt... Ook vandaag weer. Maar hij heeft ook niet te klagen over de kwaliteit in de selectie man man man wat hebben we een brede selectie met mogelijkheden... Zoals ik al eerder aangaf, we kunnen bijna 2 elftallen opstellen die elkaar niet veel zullen ontlopen in kwaliteit. Ongekende luxe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 september 2021 door AkaS --
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 september 2021 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 september 2021 - 21:03 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahaha je zou bang moeten zijn dat je het nog niet door heb dat ik veel vaker gelijk heb ;-)
Dan moet jij weer bang worden dat ik het daar dan weer niet mee eens ben ;-)

Af en toe, niet te hoog in het bolletje gaan vriend ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (zaterdag 25 september 2021, 18:45); 3 - 0









0.0091779