BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Borussia Dortmund - Ajax (woensdag 03-11-2021, 21.00 uur) Champions League 1-3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 23:44   quote  deeplink  
96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-6.jpg

Datum en tijdstip: Woensdag 3 november 2021, 21.00 uur
Locatie: Signal Iduna Park, Dortmund
Scheidsrechter: Michael Olliver
Competitie: UEFA Champions League

De wedstrijd
Borussia Dortmund tegen Ajax beloofd net als 2 weken geleden een ware clash te worden, ditmaal in Dortmund. 2 aanvallende ploegen tegen elkaar en er staat heel veel op het spel.

2 weken geleden heeft Ajax een goede stap gezet richting de volgende ronde door een ruime 4-0 zege neer te zetten tegen de Duitsers. En het genante was, Ajax deed zichzelf daar nog heel erg tekort mee.

Voor Ajax staat er heel veel op het spel. Winst betekent de volgende ronde. Bij een gelijkspel is er nog één zege nodig en met een nederlaag moet het toch weer achterom kijken. 82x eerder won een ploeg overigens de eerste 3 wedstrijden in de Champions League, 82x ging die ploeg ook door. Dus daar moet Ajax zich maar aan vasthouden.

Ajax kende die week een droomweek. Behalve de 4-0 tegen Dortmund, werd 5 dagen later PSV met 5-0 vernederd. Echter, waar Dortmund sinds de nederlaag in Amsterdam 3 wedstrijden op rij heeft gewonnen, liet Ajax het totaal onverwacht liggen in Almelo door tegen zeer vervelend puntverlies aan te lopen, 0-0!

Aan Ajax om te bewijzen dat dit volledig kwam door de focus op deze wedstrijd, al moet dit onderhand eens veranderen. Op deze manier kun je zomaar een landstitel mislopen.

Uitslagen en programma poule C:
Sporting Portugal - AJAX 1-5
Besiktas - Borussia Dortmund 1-2

AJAX - Besiktas 2-0
Borussia Dortmund - Sporting Portugal 1-0

AJAX - Borussia Dortmund 4-0
Besiktas - Sporting Portugal 1-4

Borussia Dortmund - AJAX 1-3
Sporting Portugal - Besiktas 4-0

Stand poule C:
1. AJAX 4-12 (14-2)

2. Borussia Dortmund 4-6 (4-9)
3. Sporting Portugal 4-6 (9-7)
4. Besiktas 4-0 (2-12)

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-8.jpg

Onze tegenstander, Borussia Dortmund
Borussia Dortmund heeft sinds de harde nederlaag in Amsterdam wel orde op zaken gesteld. De laatste 3 wedstrijden zijn gewonnen en het blijft daarom de naaste volger van Bayern München.

Dortmund mist Haaland en Can en toch heeft Dortmund dit seizoen al diverse malen laten zien ook zonder Haaland te kunnen spelen. Het lijkt dan wel iets terughoudender, maar er zit meer dan genoeg kwaliteit in die ploeg om ook zonder Haaland gewoon een zeer geduchte tegenstander te zijn.

De vraag is ook hoe Dortmund gaat spelen. Gaat het opnieuw vroeg druk zetten, of gaat het iets meer controlerend spelen. De trainer sprak recent met Heracles trainer Frank Wormuth over hoe Ajax te bestrijden, niet geheel onterecht zoals we hebben gezien.

Dortmund zal met Bellingham, Reus, Malen, Brandt en talloze andere spelers opnieuw met veel kwaliteit aan de aftrap komen met deze keer gesteund door de eigen gelße wand. Daarbij zal Borussia Dortmund heel graag de kater uit Amsterdam weg willen spoelen.

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-2.jpg

Ons aller Ajax
Bij Ajax is er, geheel onverwacht even een chagrijn over de ploeg heengekomen. Na geweldige zeges tegen Dortmund (4-0) en PSV (5-0), werd er zaterdag onnodig maar verdiend punten verspeeld in Almelo door een bloedeloze remise.

Waar Ajax bij vlagen dit seizoen prima voetbal laat zien, heeft het ondanks dat goede spel nog maar 2 punten voorsprong op PSV en 1 op Feyenoord als zij hun inhaalwedstrijd winnen. Ajax zal zich dit seizoen dus vaker bewust moeten worden van de focus, anders kan het nog wel eens heel vervelend gaan worden.

In de Champions League heeft Ajax tot op heden prima gepresteerd. 3 zeges in 3 wedstrijden. Uit heeft het de laatste 4 seizoenen alleen verloren bij Liverpool vorig jaar dus daar mag het zich dan aan vast gaan houden.

Mazraoui, die afgelopen zaterdag afwezig was door ziekte in Almelo, lijkt er weer bij te zijn, zoals Ajax op Stekelenburg na, gewoon een fitte selectie heeft. Ten Hag zal na één zeperd waarschijnlijk ook niet met andere spelers gaan spelen.

Tijd voor revanche, tijd om de vervelende kater van afgelopen weekend weg te spoelen.

Tot slot
Ruim anderhalve week geleden gaf Ajax aan hoe het moet. In Amsterdam werd Borussia Dortmund met 4-0 vernederd en lieten de Duitsers daar nog heel goed mee wegkomen. Kijk en geniet hieronder van de samenvatting van het spektakel.



Ik wens iedereen een mooie Champions League avond toe en tot ons aller Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 november 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 31 oktober 2021 - 23:45   quote  deeplink  
Vrees zelf het ergste. 3-1
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 01 november 2021 - 14:11   quote  deeplink  
De vraag is nu met hoeveel vertrouwen we naar Dortmund gaan.
Zelf denk ik aan 2 - 1 of 2 - 2. Het ligt (alleen) aan de vorm van de dag.
Eide
 Eide - maandag 01 november 2021 - 15:57   quote  deeplink  
Ik twijfel niet aan het vertrouwen van de selectie. Sterke tegenstanders brengen het beste naar boven. Ik denk alleen dat Dortmund, voor eigen publiek, na de op gezouten oorwassing in Amsterdam en heel andere koek zal zijn.
Eide
 Eide - maandag 01 november 2021 - 15:57   quote  deeplink  
Ik twijfel niet aan het vertrouwen van de selectie. Sterke tegenstanders brengen het beste naar boven. Ik denk alleen dat Dortmund, voor eigen publiek, na de op gezouten oorwassing in Amsterdam en heel andere koek zal zijn.
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 november 2021 - 09:37   quote  deeplink  
Engelse arbiter in Duitsland.

Olliver staat misschien wel het hoogste aangeschreven van allemaal op dit moment bij de bond
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 02 november 2021 - 09:57   quote  deeplink  
Mooi topic aangemaakt Loetje, 2-2 moet kunnen!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 02 november 2021 - 11:03   quote  deeplink  
Ik kan me niet voorstellen dat het weer zoon gala voorstelling word en Dortmund heel anders gaat spelen.. als Dortmund dat kan uiteraard.. ik gok 2-1
remco k
 remco k - dinsdag 02 november 2021 - 13:21   quote  deeplink  
4-0
Pietje
 Pietje - dinsdag 02 november 2021 - 14:45   quote  deeplink  
Dank je wel voor je prachtige topic, Loetje!

Reken maar dat Borussia Dortmund tot op het bot gemotiveerd is om het echec van een kleine twee weken geleden uit te wissen. Wellicht dat de Duitsers toen Ajax onderschat hebben, maar dat zal woensdag beslist niet meer het geval zijn.

Ik verwacht een zeer zware klus voor onze club en denk dan ook dat Ajax het niet zal gaan redden. Mijn voorspelling is 4-1.
Eide
 Eide - dinsdag 02 november 2021 - 17:07   quote  deeplink  
Haaland haalt het definitief niet.
remco k
 remco k - dinsdag 02 november 2021 - 17:25   quote  deeplink  
Misschien we goed om iedereen eventjes met de voetjes op de grond te zetten zonder dat het heel vergaande gevolgen heeft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 02 november 2021 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2021 - 14:45 schreef Pietje het volgende:
Dank je wel voor je prachtige topic, Loetje!

Reken maar dat Borussia Dortmund tot op het bot gemotiveerd is om het echec van een kleine twee weken geleden uit te wissen. Wellicht dat de Duitsers toen Ajax onderschat hebben, maar dat zal woensdag beslist niet meer het geval zijn.

Ik verwacht een zeer zware klus voor onze club en denk dan ook dat Ajax het niet zal gaan redden. Mijn voorspelling is 4-1.
Mocht Borussia flink gaan aanvallen dan vallen er gaten achterin.
Dus gaan ze gedoseerd aanvallen.

Ben bang dat Borussia dan gaat scoren maar Ajax ook.
Want Ajax scoort gemakkelijk in uitwedstrijden is gebleken

Vandaar 2-2, ook al krijgt Ajax het zwaar.

Ze moeten de eerste 20 minuten door komen, dan valt er wat te halen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 november 2021 door Jack Huntelaar --
AkaS
 AkaS - dinsdag 02 november 2021 - 18:05   quote  deeplink  
Mede dankzij het motiverende resultaat uit tegen Heracles voorspel ik:

0 - 3 voor Ajax!!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 02 november 2021 - 20:34   quote  deeplink  
Als Ajax verliest en Sporting wint van Besiktas,ligt hoe raar het ook klinkt, alles weer open. We spelen dan tegen de Portugezen en Turken die dan wel compleet zijn integenstelling tot vorige potjes. Betekent dat je in het slechtste scenario een puntje moet zien te halen in de Turkse heksenketel.....hier moet ik nog niet aan denken en daarom houd ik het morgen op een gelijkspel 2-2. Come on boys!!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 02 november 2021 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2021 - 18:05 schreef AkaS het volgende:
Mede dankzij het motiverende resultaat uit tegen Heracles voorspel ik:

0 - 3 voor Ajax!!!
Hahahaha positivo! ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 november 2021 - 21:14   quote  deeplink  
Heeft iemand de CL app? Moet je even kijken naar de stats van Mazraoui, zijn top snelheod van de wedstrijd tegen Dortmund… wist niet dat hij zo snel was. De rest valt echt in het niet vergeleken met hem

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 november 2021 door Ajax we love you --
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 03 november 2021 - 07:38   quote  deeplink  
Dat Dortmund volop in de aanval wil en zal gaan, kan dat bij hen zelf verdedigend problemen geven. Kansloos zijn we niet.
p111
 p111 - woensdag 03 november 2021 - 09:57   quote  deeplink  
Dortmund gaat tot het gaatje ik hoop dat Ajax dit kan weerstaan met een beetje geluk. Maar ik vrees dat het heel zwaar gaat worden,en ik zou tekenen voor een gelijkspel.
remco k
 remco k - woensdag 03 november 2021 - 10:08   quote  deeplink  
een gelijkspel zou inderdaad een heel mooi resultaat zijn..

Ik heb het vermoeden dat je vandaag goed kan bepalen waar Ajax staat.

Tegen zowel PSV als Dortmund krijg je de eerste kans niet mee maar tegen, en we weten allemaal wat er kan gebeuren als je die niet maakt, dat heeft in ons voordeel uitgepakt..

Ergens heb ik nog steeds het gevoel dat Ajax gewoon niet zo goed is als dat we worden weggeschreven, en dat we best veel geluk op de juiste momenten hebben gehad..
remco k
 remco k - woensdag 03 november 2021 - 12:12   quote  deeplink  
Ik zou persoonlijk vandaag starten met Klaassen i.p.v. Gravenberg.

Ik vermoed dat die onverzettelijkheid vandaag gewoon nodig gaat zijn.

MOcht het nodig zijn, kan je altijd Gravenberg brengen voor een van de drie staande middenvelders.
AkaS
 AkaS - woensdag 03 november 2021 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2021 - 20:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahahaha positivo! ;-)
Ik heb er gewoon geloof in dat Ajax tot het bot gemotiveerd is na Heracles en ze een goed resultaat gaan scoren. Tegelijkertijd ben ik het met Remco eens dat we niet zo goed zijn als door sommigen wordt beweerd. CL winnen zie ik bijvoorbeeld echt niet gebeuren, maar de groep doorkomen en daarna nog een ronde zou zomaar kunnen met een leuke loting.

Daarna kampioen worden en volgend jaar weer een nieuwe ronde...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 november 2021 - 17:57   quote  deeplink  
1-2!! BAM!!!
remco k
 remco k - woensdag 03 november 2021 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 november 2021 - 14:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb er gewoon geloof in dat Ajax tot het bot gemotiveerd is na Heracles en ze een goed resultaat gaan scoren. Tegelijkertijd ben ik het met Remco eens dat we niet zo goed zijn als door sommigen wordt beweerd. CL winnen zie ik bijvoorbeeld echt niet gebeuren, maar de groep doorkomen en daarna nog een ronde zou zomaar kunnen met een leuke loting.

Daarna kampioen worden en volgend jaar weer een nieuwe ronde...
Helemaal eens. Nu ben ik overigens ook van mening dat meer voor Ajax echt alleen incidenteel mogelijk is. Waarbij bijvoorbeeld alle geluk van de wereld en een paar wereld talenten die in de kracht van hun leven spelen echt een vereiste is.

Tegen Tottenham en daarna Liverpool had het moeten gebeuren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 03 november 2021 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 november 2021 - 14:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb er gewoon geloof in dat Ajax tot het bot gemotiveerd is na Heracles en ze een goed resultaat gaan scoren. Tegelijkertijd ben ik het met Remco eens dat we niet zo goed zijn als door sommigen wordt beweerd. CL winnen zie ik bijvoorbeeld echt niet gebeuren, maar de groep doorkomen en daarna nog een ronde zou zomaar kunnen met een leuke loting.

Daarna kampioen worden en volgend jaar weer een nieuwe ronde...
Zo zie ik het 100% ook.
Voor vanavond ben ik bang dat we door stomme fouten op achterstand komen.

Eerlijk gezegd heb ik nog steeds geen geloof in Pasveer.

Ik hoop echt dat hij fantastisch staat te keepen maar...
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 19:02   quote  deeplink  
Ik ga met eenieder mee die zegt dat het helemaal niet zo goed is als het lijkt.
Het heeft ook wel geregeld echt meegezeten en Ajax heeft toch met name uit in de ED, wel tegen de ondergrens aangezeten of zelfs erover heen

Voor mij gevoel is het stukje wat dan ontbreekt gewoon de stabiliteit vooralsnog, iets wat we bijvoorbeeld wel hadden in de 2e seizoenshelft van afgelopen seizoen
Instabiliteit kan je titels kosten.

Ofwel, het is goed en slecht door elkaar heen. En stabiliteit is de beste kwaliteit die er is en die is er nog niet. En zolang dat niet is, vind ik Ajax niet zo goed als het lijkt.

Defensief zit het wel vrij aardig in elkaar trouwens.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 19:03   quote  deeplink  
Geen idee waarom, maar doe pot tegen Heracles zit mij echt niet lekker. Gevoelsmatig zegt iets in me dat we om die reden geen kampioen gaan worden, maar om dezelfde redenen ben ik ook maar heel weinig bezig met vanavond. Het voelt bij mij op een een of andere manier deze keer echt niet goed en vrees het ergste.
nummer10
 nummer10 - woensdag 03 november 2021 - 19:32   quote  deeplink  
Succes straks mannen
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 19:49   quote  deeplink  
Zelfde opstelling, alleen Nous is terug.

Dortmund zoals verwacht met Tigges voorin.
Eide
 Eide - woensdag 03 november 2021 - 19:53   quote  deeplink  
FDSkOA_WEAgM9lU?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - woensdag 03 november 2021 - 19:53   quote  deeplink  
FDSjNH2X0AUMIgf?format=jpg&name=large
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 20:16   quote  deeplink  
Dortmund met 3 verdedigers, als ik het goed zie tenminste. Dan is een koppel Tadic en Klaassen voorin wel heel nuttig eigenlijk. Plus omdat het weinig meer gebeurd, kan het ook nog verassend zijn
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 03 november 2021 - 20:53   quote  deeplink  
Dortmund wordt alleen zwakker als wij sterk in de tegenaanval zijn, met grote kans op een doelpunt. Het blijft de vorm van de avond. Wordt wel spannend.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 20:54   quote  deeplink  
Maar Wolf en Hazard moeten dus de backs op gaan pakken? Met name Blind kon onbeperkt zijn gang gaan in Amsterdam...

Nu is Thorgan Hazard ook niet de allersnelste, dat scheelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 03 november 2021 - 20:55   quote  deeplink  
Succes mannen
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:00   quote  deeplink  
We gaan beginnen
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:02   quote  deeplink  
Enorme kans direct voor Dortmund.

Vrije trap begint alweer met dom balverlies van Gravenberch, die maar niet herkent dat je daar niet moet gaan lopen met een bal
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:05   quote  deeplink  
Gelukkig geeft Olliver daar een vrije trap. Ajax heel slordig gestart
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:08   quote  deeplink  
Wat een fout van Martinez. Ajax komt voor de 2e keer goed weg. Net als tegen Heracles is dit alom gewoon de kans weggeven, was totaal geen gevaar.

Pasveer wel goed hier trouwens
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 03 november 2021 - 21:08   quote  deeplink  
Het lijkt erop dat Dortmund op de linkerzijde beetje zwak is.
Indien dat is, moeten wij daar zeker gebruik van maken.

Deze actie was wel echt hééééél gevaarlijk.
Goed hoor van Pasveer.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 november 2021 - 21:08 schreef Onze Ajax het volgende:
Het lijkt erop dat Dortmund op de linkerzijde beetje zwak is.
Indien dat is, moeten wij daar zeker gebruik van maken.

Deze actie was wel echt hééééél gevaarlijk.
Goed hoor van Pasveer.
Gevaarlijk van Martinez ja. Ongelooflijk wat hij daar doet. Dat zijn gewoon cadeaus die je weggeeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 november 2021 - 21:09   quote  deeplink  
Goede redding van Pasveer. Maar duurt daarna wel lang voordat hij weer bij zijn goal is waardoor die kopkans dus echt grote kans was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 november 2021 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:10   quote  deeplink  
Echt, bizar slecht begin. Alleen maar balverlies. Dortmund helemaal niet zo dwingend als in Amsterdam eigenlijk, maar gewoon een ontzettend slordig Ajax. Aan en zonder bal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 03 november 2021 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 november 2021 - 21:09 schreef Ajax Warrior het volgende:
Goede redding van Pasveer. Maar duurt daarna wel lang voordat hij weer bij zijn goal is waardoor die kopkans dus echt grote kans was.
Inderdaad
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:11   quote  deeplink  
Jezus man, alweer zo inleveren. Was Pasveer, niet?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 03 november 2021 - 21:12   quote  deeplink  
Ajax oogt wat twijfelachtig...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 03 november 2021 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 november 2021 - 21:10 schreef Loetje het volgende:
Echt, bizar slecht begin. Alleen maar balverlies. Dortmund helemaal niet zo dwingend als in Amsterdam eigenlijk, maar gewoon een ontzettend slordig Ajax. Aan en zonder bal.
Ajax heeft inderdaad nog niets laten zien, zijn slordig aan de bal
remco k
 remco k - woensdag 03 november 2021 - 21:13   quote  deeplink  
Dortmund gewoon echt een stuk beter dan Ajax.

Niet dat Ajax het slecht doet, maar Dortmund is gewoon beter, een stuk beter zelfs.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:13   quote  deeplink  
Kans nummer 3 tegen.

Er klopt echt helemaal niets van. Verdediging bouwt heel slecht op, Alvarez en Gravenberch lopen niet goed mee. Daarom idioot veel ruimte tussen onze laatste 2 linies.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 november 2021 - 21:17   quote  deeplink  
Wat is er toch met Gravenberch aan de hand joh

Loopt niet goed, loopt teveel met de bal, bal vaak te ver voor zich uit. Verzaakt defensief nogal eens.

En hij kan zo goed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 november 2021 door Loetje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Borussia Dortmund - Ajax (woensdag 03-11-2021, 21.00 uur) Champions League 1-3









0.0078299