BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: RKC - Ajax (zondag 21 november 2021, 16:45); 0 - 5

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 19 november 2021 - 20:31   quote  deeplink  
Livestream-RKC-Ajax.jpg

Ajax doet het in Europa uitstekend maar heeft in de Eredivisie de laatste twee wedstrijden niet gewonnen. De laatste vijf wedstrijden leverden slechts acht punten op waardoor de concurrentie nog altijd meedoet. Sterker nog, de aartsrivaal uit Rotterdam heeft nog een inhaalwedstrijd tegoed en heeft twee verliespunten minder dan Ajax. Er is dus werk aan de winkel. Het RKC van Joseph Oosting lijkt een uitgelezen kans om weer in de winning mood te komen. RKC heeft het dit seizoen best lastig en staat 14e in de competitie. Tegelijkertijd is het een tegenstander waartegen Ajax alleen met een grote overwinning een voldoende scoort, want zelfs een kleine overwinning zal de kritiek niet doen verstommen.

763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 53 duels tegen RKC Waalwijk. Daarvan won Ajax er 41 en gingen er verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. RKC heeft al jaren een abonnement op degradatie en promotie. Dat de Waalwijkers nu drie seizoen achter elkaar Eredivisionist zijn is best opmerkelijk te noemen. Voor het laatste puntverlies moeten we terug naar 2013 toen Ajax in eigen huis op 0-0 bleef steken. De laatste verliespartij was in 1999. De voorgaande twee seizoen speelde Ajax vijf duels tegen RKC, vier competitieduels en één oefenwedstrijd. Ajax won al die wedstrijden hoewel het vorig jaar in Waalwijk slechts 0-1 werd.

RKC

RKC staat 14e met 11 punten uit 12 duels. Daarmee staan de Waalwijkers slechts 2 punten boven de degradatiestreep. Degradatievoetbal is eigenlijk elk jaar een werkelijkheid voor de Geelblauwen dus heel opmerkelijk is het niet. De voorgaande jaren was RKC overigens alles behalve een lelijk eendje in de Eredivisie. De ploeg speelde onder Fred Grim over het algemeen aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Hoe dat onder de huidige trainer zal gaan, zeker nu de resultaten tegenvallen, is echter maar de vraag. De voorgaande twee duels van Ajax suggereren dat je met het ontregelen van de Amsterdammers een heel eind kan komen.

RKC speelt 5-2-2-1 of 4-2-3-1. De diepste spits is een Kramer. De oud-Feyenoorder is topscorer in Waalwijk met vijf treffers. De Deens vleugelaanvaller Odgaard geeft de meest voorzetten en bereidde al 3 treffers voor. Oud-Ajacied Vurnon Anita speelt op het middenveld terwijl Alexander Buttner ook een bekende naam genoemd mag worden. RKC hanteert graag de lange bal op Kramer, of slingert ballen voor de goal wederom in de hoop dat Kramer er tegenaan loopt. Met 14 treffers is de Waalwijkse voorhoede tamelijk effectief te noemen, terwijl er niet eens veel tegentreffers te betreuren waren.RKC is dus een lastig ploegje die misschien wel lager staat dan het vrdient.

Ajax

Ajax is en blijft onvoorspelbaar dit seizoen. De ene wedstrijd is het spel onnavolgbaar waarna het volgende duel onaangluurbaar is. Een zinnige voorspelling doen is daarom lastig. Berghuis reisde niet af met Oranje vanwege een blessure terwijl Timber de interlandperiode ook oversloeg. Mohammed Kudus viel bij Ghana uit met een blessure.

De vraag is welk Ajax we gaan zien. Gaan we een tot het bot getergd Ajax zien dat RKC over de knie legt of weer het vleugellamme Ajax van de voorgaande twee duels?

De beelden

Vorig seizoen begon Ajax goed tegen RKC maar na de 0-1 van Haller stokte de machine.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 november 2021 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 november 2021 - 01:54   quote  deeplink  
1-4
p111
 p111 - zondag 21 november 2021 - 09:42   quote  deeplink  
0-2 heb niet zo heel veel vertrouwen in Ajax qua Eredivisie wedstrijden. Trouwens een zeer mooie topic Eide.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 13:06   quote  deeplink  
Ik verwacht niet de sterkste opstelling.
Ook in een leeg stadion kan het ervoor zorgen voor minder concentratie zorgen.

Ik blij pas op de plaats houden met een 1 - 2 overwinning.
Ook vanwege de Champions League in ons achterhoofd.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 13:06   quote  deeplink  
Ik verwacht niet de sterkste opstelling.
Ook in een leeg stadion kan het ervoor zorgen voor minder concentratie zorgen.

Ik blij pas op de plaats houden met een 1 - 2 overwinning.
Ook vanwege de Champions League in ons achterhoofd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 november 2021 door Onze Ajax --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 november 2021 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 13:06 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik verwacht niet de sterkste opstelling.
Ook in een leeg stadion kan het ervoor zorgen voor minder concentratie zorgen.

Ik blij pas op de plaats houden met een 1 - 2 overwinning.
Ook vanwege de Champions League in ons achterhoofd.
Ik verwacht juist wel de sterkste opstelling, ze moeten gewoon winnen vanmiddag, de 3 punten pakken
Tegen de Turken volgende week zal hij wel in geringe mate wat uitproberen, verwacht dan Daramy
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 15:19   quote  deeplink  
Wat prachtig weer, Eide.
Ook ik verwacht de "gewone" sterkste opstelling, helaas zonder Davy Klaassen, maar opnieuw met Berghuis, mits zijn blessure genezen is uiteraard.
Weer zo'n uitwedstrijd waarin Ajax zomaar weer onverwacht tegen puntverlies kan aanlopen, wat ik niet hoop.

Laat ik eens positief blijven: 0-2
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 21 november 2021 - 16:07   quote  deeplink  
Mooi stuk weer idd. Vandaag eerst maar eens zien te scoren sinds Dortmund uit....
Dit soort potjes zijn normaal al heel lastig. In de vorm van afgelopen weken en een leeg stadion maken het er niet makkelijker op vrees ik. 0-1 dan maar.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 16:07 schreef bertus bikkel het volgende:
Mooi stuk weer idd. Vandaag eerst maar eens zien te scoren sinds Dortmund uit....
Dit soort potjes zijn normaal al heel lastig. In de vorm van afgelopen weken en een leeg stadion maken het er niet makkelijker op vrees ik. 0-1 dan maar.
Wat een giga suggestieve tekst zeg.

Ajax heeft 1 wedstrijd niet gescoord en jij brengt het alsof Ajax structureel moeite heeft met goals maken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 november 2021 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een giga suggestieve tekst zeg.

Ajax heeft 1 wedstrijd niet gescoord en jij brengt het alsof Ajax structureel moeite heeft met goals maken.
1? Volgens mij zowel tegen Heracles als tegen Go Ahead niet. 2 wedstrijden achter elkaar! En eerder ook Utrecht!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 november 2021 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 16:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

1? Volgens mij zowel tegen Heracles als tegen Go Ahead niet. 2 wedstrijden achter elkaar!
1 wedstrijd gespeeld na Dortmund toch.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:03   quote  deeplink  
Hopppaaa. Keihard nodig.

Sterk van Blind daar.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een giga suggestieve tekst zeg.

Ajax heeft 1 wedstrijd niet gescoord en jij brengt het alsof Ajax structureel moeite heeft met goals maken.
Ik zou je graag gelijk willen geven, maar Ajax heeft in de competitie maar liefs 3x niet gescoord:
0-1 Utrecht (thuis), Heracles 0-0 (uit) en Go Ahead Eagles 0-0 (thuis). Ondanks een imposant doelsaldo, heeft Ajax dus 3 van de 12 competitiewedstrijden niet gescoord, dat is 25% van de wedstrijden...
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 17:03   quote  deeplink  
Netjes gedaan de 0 - 1
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 november 2021 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:01 schreef remco k het volgende:

[..]

1 wedstrijd gespeeld na Dortmund toch.
Ook maar 1 wedstrijd gespeeld toen. Je won met 5-0 van psv en breidde toen de voorsprong uit. En daarna gaf je het tegen 2 armieterige tegenstanders helemaal weg!
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik zou je graag gelijk willen geven, maar Ajax heeft in de competitie maar liefs 3x niet gescoord:
0-1 Utrecht (thuis), Heracles 0-0 (uit) en Go Ahead Eagles 0-0 (thuis). Ondanks een imposant doelsaldo, heeft Ajax dus 3 van de 12 competitiewedstrijden niet gescoord, dat is 25% van de wedstrijden...
Lees de tekst even waar ik op reageer. Dat is 1 x na Dortmund.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 november 2021 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik zou je graag gelijk willen geven, maar Ajax heeft in de competitie maar liefs 3x niet gescoord:
0-1 Utrecht (thuis), Heracles 0-0 (uit) en Go Ahead Eagles 0-0 (thuis). Ondanks een imposant doelsaldo, heeft Ajax dus 3 van de 12 competitiewedstrijden niet gescoord, dat is 25% van de wedstrijden...
Heel die hosanna deel ik dan ook niet. Resultaten CL zijn leuk, maar in de competitie is het gewoon niet super ofzo!
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ook maar 1 wedstrijd gespeeld toen. Je won met 5-0 van psv en breidde toen de voorsprong uit. En daarna gaf je het tegen 2 armieterige tegenstanders helemaal weg!
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de suggestieve tekst dat men na Dortmund al niet meer gescoord heeft. En dat is gewoon pas 1 pot.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heel die hosanna deel ik dan ook niet. Resultaten CL zijn leuk, maar in de competitie is het gewoon niet super ofzo!
Dat ben ik volledig met je eens.

Ik was hier zo’n beetje de enige die riep dat Ajax helemaal niet zo goed was als door velen werd verondersteld.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees de tekst even waar ik op reageer. Dat is 1 x na Dortmund.
Gelukkig kan ik goed lezen hoor. En ik doelde op de totaliteit. (Ondanks dat prachtige doelsaldo). Dus zo suggestief was de post niet van Bertus.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens.

Ik was hier zo’n beetje de enige die riep dat Ajax helemaal niet zo goed was als door velen werd verondersteld.
Hoho, hier nog eentje!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 17:09   quote  deeplink  
Egoïstisch van Tadic.
Gewoon afspelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 november 2021 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de suggestieve tekst dat men na Dortmund al niet meer gescoord heeft. En dat is gewoon pas 1 pot.
Dan is het geen suggestieve tekst want feitelijk klopt het gewoon. Dat het maar 1 wedstrijd betreft boeit dan niet. Hij wil gewoon weer eens doelpunten zien. Want als je nog feitelijker zou zijn heeft Ajax alweer gescoord, namelijk in een besloten oefenduel.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik goed lezen hoor. En ik doelde op de totaliteit. (Ondanks dat prachtige doelsaldo). Dus zo suggestief was de post niet van Bertus.
Als je roept dat je na Dortmund niet meer gescoord hebt en dat je daar eerst maar weer voor moet zorgen.

Dan gaat dat over 1 wedstrijd waarin niet gescoord is. Nou poehoe.

Dat Ajax in de kleine wedstrijden moeite heeft met scoren is totaal iets anders en daar ben ik het uiteraard mee eens.

Het ging alleen over het Dortmund verhaal waar mee je suggereert dat Ajax na Dortmund al tijden niet meer tot scoren komt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 17:11   quote  deeplink  
Erg goed gedaan van Pasveer.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je roept dat je na Dortmund niet meer gescoord hebt en dat je daar eerst maar weer voor moet zorgen.

Dan gaat dat over 1 wedstrijd waarin niet gescoord is. Nou poehoe.

Dat Ajax in de kleine wedstrijden moeite heeft met scoren is totaal iets anders en daar ben ik het uiteraard mee eens.

Het ging alleen over het Dortmund verhaal waar mee je suggereert dat Ajax na Dortmund al tijden niet meer tot scoren komt.
Oké
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:17   quote  deeplink  
Wat is het defensief weer verschrikkelijk zwak.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:17   quote  deeplink  
Nu met name over de kant van Mazraoui.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:18   quote  deeplink  
Ajax moet echt oppassen. Die "broodje kroket" Kramer scoort vaak tegen Ajax. Geef die knakker geen ruimte.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:19   quote  deeplink  
Haller had er al twee moeten maken nu.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 november 2021 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:17 schreef remco k het volgende:
Nu met name over de kant van Mazraoui.
Ach ja, ons spelertje dat denk dat hij het helemaal bereikt heeft nu. Loopt al enkele weken naast zijn schoenen!
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:20   quote  deeplink  
Berghuis komt totaal niet in het spel
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ach ja, ons spelertje dat denk dat hij het helemaal bereikt heeft nu. Loopt al enkele weken naast zijn schoenen!
Vond hem inderdaad al niet meer zo sterk als dat hij starte dit seizoen.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:20   quote  deeplink  
0-1 is en blijft een gevaarlijke stand
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Vond hem inderdaad al niet meer zo sterk als dat hij starte dit seizoen.
Eens.
Eide
 Eide - zondag 21 november 2021 - 17:21   quote  deeplink  
Prima goal maar verder is het niet veel.
Eide
 Eide - zondag 21 november 2021 - 17:27   quote  deeplink  
De goals zijn prima hoor.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:27   quote  deeplink  
Hoppa. Weer Blind.

Een van de betere spelers vandaag.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 17:27   quote  deeplink  
Na de 0 - 1 kregen we toch wel moeilijk, vooral verdedigend omdat RKC al minimaal vijf keer gevaarlijk voor ons goal gekomen was.

Het had al voor de rust 0 - 3 moeten staan.
Voorlopig kan ik niet zeggen dat het lekker met ons gaat.

Maar ja, in een leeg stadion is ook niet lekker spelen.
Te laag tempo!!!
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:27   quote  deeplink  
Heel belangrijk dit.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:27 schreef remco k het volgende:
Hoppa. Weer Blind.

Een van de betere spelers vandaag.
Dat is zeker opvallend. Ook gezien zijn optreden in Oranje
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:28   quote  deeplink  
En leuk voor Berghuis
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:28 schreef Pietje het volgende:
En leuk voor Berghuis
Die overigens samen met Gravenberg heel matig speelt.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is zeker opvallend. Ook gezien zijn optreden in Oranje
Ik vond hem de pot tegen Noorwegen alweer gewoon prima. Was ook de belangrijkste man bij die goal die Bergwijn maakt.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Die overigens samen met Gravenberg heel matig speelt.
Dat ben ik zeker met je eens hoor.
remco k
 remco k - zondag 21 november 2021 - 17:42   quote  deeplink  
Ik vind het gewoon mega onterecht dat Klaassen geen basis speler is.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem de pot tegen Noorwegen alweer gewoon prima. Was ook de belangrijkste man bij die goal die Bergwijn maakt.
Die laatste wedstrijd heb ik niet gezien, alleen de pot tegen Montenegro, en daarin vond ik Daley Blind uiterst zwak opereren. Vandaag vind ik hem tot nu toe een prima wedstrijd spelen.
Pietje
 Pietje - zondag 21 november 2021 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:42 schreef remco k het volgende:
Ik vind het gewoon mega onterecht dat Klaassen geen basis speler is.
Ook dat ben ik met je eens, maar dan gaat het ten koste van Berghuis en de rendeert volgens Ten Hag prima op die plek. Ik denk dat Davy het moeilijk gaat krijgen op de bank.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 november 2021 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2021 - 17:42 schreef remco k het volgende:
Ik vind het gewoon mega onterecht dat Klaassen geen basis speler is.
Niet altijd, Klaassen kan soms bizar goed spelen en de andere keer is het magertjes, bij Oranje was hij echt niet best.
Berghuis toch weer gescoord
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 november 2021 - 18:00   quote  deeplink  
0 -3. Nu is het alleen kwestie om RKC tegen te houden omdat ze toch gevaarlijk zijn/
Het opleveren van 3 punten erbij lijkt wel duidelijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: RKC - Ajax (zondag 21 november 2021, 16:45); 0 - 5









0.0103609