BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (donderdag 02 december 2021, 21:00); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 30 november 2021 - 23:15   quote  deeplink  
card-ajax-willem-II.jpg

Ajax speelde a draak van een wedstrijd tegen het ultra defensieve en stugge Sparta maar werd desondanks de winner van het vorige weekend. Door puntverlies van zowel PSV als Feyenoord kan Ajax richting de winterstop als onbedreigde Wintermeister. Dan moeten nog wel drie Eredivisiewedstrijden gewonnen worden. De eerste is het Willem II van Fred Grim. De Tilburgers doen het zeer behoorlijk met een trainer die in positief en aanvallend voetbal geloofd. Nadat de vorige drie tegenstanders een bus met vijf verdedigers parkeerden is het dus wel de vraag wat good old Fred Grim gaat doen.

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 96 duels tegen Willem II. Daarvan won Ajax er 79 en gingen er 10 verloren. 7 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax speelde de afgelopen vijf seizoenen twaalf duels tegen Willem II. Dit waren negen competitieduels, twee bekerduels en één oefenwedstrijd. Ajax won tien maal, speelde één maal gelijk en verloor één maal. In 2016 verloor Ajax op eigen veld met 1-2 terwijl de Tilburgers Ajax vorig seizoen tot een gelijkspel wisten te beperken.

Willem II

Willem II draait een prima seizoen en staat 11 met 18 punten uit 14 wedstrijden. De Tilburgers doen goed mee en zijn de aansluiting met de subtop nog niet verloren. Ook deze ploeg heeft echter moeite met goals maken, iets waar meer Eredivisieclubs dit seizoen mee kampen. Slechts 16 maal wist Willem II het net te vinden. De nummer 17 Fortuna staat bijvoorbeeld op 15. Met 23 tegentreffers doet Willem II het op dat vlak gemiddeld. Ofwel: Willem II is offensief relatief machteloos.

Ondanks de goede positie op de ranglijst zit Willem II wel in een hele slechte serie. De voorgaande vijf duels werden verloren en de laatste winst is 9 duels geleden. Daar zit nog wel een bekerduel tussen. Willem II speelt 4-3-3 of 4-2-3-1. Het speelt dus met twee controleurs. De goals moeten echt van de voorwaartsen komen. Oud-Ajacied Nunnely en Wriedt staan op 4 goals en de andere aanvaller Kohlert staat op 3. De nummer 10 Saglam en spits Wriedt leveren de meeste assists af. Willem II tracht het veld aanvallend breed te houden en valt vooral aan over links. De ploeg is erg kwetsbaar in de lucht.

Ajax

Ajax is in de Eredivisie Ajax niet. De ploeg van Erik ten Hag speelt al weken matig in de competitieduels. Dat is toch zorgwekkend. Daarnaast zoemt het van de geruchten over zowel Ten Hag als Overmars. Dat, in combinatie met de focus op de Europese campagne, is mogelijk van invloed op de intensiteit die de ploeg in de Eredivisie op de mat let. Daar zal EtH maar vooral de fans graag verandering in zien komen.

Winst tegen Willem II opent de deur om heel ontspannen naar een pittige afsluiting van het kalenderjaar toe te leven. Sportin wacht nog in de Champions League waarna AZ nog naar Amsterdam komt en Ajax nog twee maal richting Rotterdam moet afreizen. Het moetje tegen Barendrecht zal wel loslopen maar daarna wacht toch een aardige test tegen Feyenoord.

De beelden

Het vorige duel tegen Willem II werd met 1-3 gewonnen door goals van Klaassen, Brobbey en Tadic. Alle goals vielen toen in de tweede helft.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 december 2021 door Eide --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 30 november 2021 - 23:22   quote  deeplink  
Heb Willem2 niet echt gevolgd.. vond het een hele leuke voetballende ploeg.. echter Ajax thuis en de juiste focus moeten die 3 punten zijn.. ga voor een 3-1
Eide
 Eide - woensdag 01 december 2021 - 06:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 november 2021 - 23:22 schreef nummer10 het volgende:
Heb Willem2 niet echt gevolgd.. vond het een hele leuke voetballende ploeg.. echter Ajax thuis en de juiste focus moeten die 3 punten zijn.. ga voor een 3-1
Ik ook niet. Ze zitten wel in een hele slechte serie. Al acht competitieduels zonder zege. Twee gelijke spelen en zes keer verloren waarvan nu vijf keer op rij...
Eide
 Eide - woensdag 01 december 2021 - 06:54   quote  deeplink  
En passant, het bekerduel tegen Barendrecht wordt niet uitgezonden door ESPN.
p111
 p111 - woensdag 01 december 2021 - 08:58   quote  deeplink  
Ajax-Willem 11 is mijn ogen een gewonnen wedstrijd ,Willempie is totaal uit vorm. 4-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 december 2021 door p111 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 december 2021 - 12:50   quote  deeplink  
Zelf dacht ik ook op een overwinning. 3 - 1.
Pietje
 Pietje - woensdag 01 december 2021 - 18:15   quote  deeplink  
Met 2-0 ben ik al dik tevreden. Alsjeblieft niet zo'n zeikuitslag als tegen Sparta.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 01 december 2021 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 december 2021 - 08:58 schreef p111 het volgende:
Ajax-Willem 11 is mijn ogen een gewonnen wedstrijd ,Willempie is totaal uit vorm. 4-0
Haha...ja en wij zijn lekker in vorm in de ED wou je zeggen?
Hoop idd op 2-0 net als Pietje, is beter voor de zenuwen dan zo'n benauwde 1-0 of nog erger 0-0.
Een ding is dan wel weer lekker...als we scoren is de winst vrijwel zeker binnen aangezien we nauwelijks iets tegen krijgen.
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 08:48   quote  deeplink  
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 20:06   quote  deeplink  
FFn6uZUWUAAIfQf?format=jpg&name=small
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 20:06   quote  deeplink  
Berghuis op de bank omdat hij net papa is geworden.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 20:20   quote  deeplink  
Succes allemaal zometeen
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 20:54   quote  deeplink  
Op naar een overwinning.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Lekker goaltje 1- 0
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:16   quote  deeplink  
Ajax erg gretig, en een mooi doelpunt
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:19   quote  deeplink  
2-0 prima begin, lijkt een makkelijke overwinning te worden
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 21:20   quote  deeplink  
Gaat lekker zo.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:25   quote  deeplink  
Geen hinderlijk.. wat valt er te kijken
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:26   quote  deeplink  
Wou net zeggen
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 21:27   quote  deeplink  
Poeh, dit gaat heel hard. Echt heel hard.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:29   quote  deeplink  
Wtf... De bal komt van een Willem2 speler..
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:29   quote  deeplink  
Dit kan nooit....
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 21:30   quote  deeplink  
Dit is wel een hele unieke manier om buitenspel uit teleggen. Bizar.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 21:30   quote  deeplink  
Vond het zelf wel een doelpunt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 02 december 2021 - 21:30   quote  deeplink  
Huh? Nu snap ik niks meer van de buitenspelregel??
remco k
 remco k - donderdag 02 december 2021 - 21:32   quote  deeplink  
Sterker nog. Er werd laatst uitgelegd dat als de bal wordt aangeraakt door een tegenstander het helemaal geen buitenspel in zijn.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 21:30 schreef Ajax Warrior het volgende:
Huh? Nu snap ik niks meer van de buitenspelregel??
Je bent niet de enige denk ik haha.. het is dat het een makkelijk pot is
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 21:32 schreef remco k het volgende:
Sterker nog. Er werd laatst uitgelegd dat als de bal wordt aangeraakt door een tegenstander het helemaal geen buitenspel in zijn.
Zou het enkel kunnen begrijpen als tadic de bal al richting Haller zou spelen.. maar zelfs dat is niet het geval
remco k
 remco k - donderdag 02 december 2021 - 21:37   quote  deeplink  
Rensch voor Mazraoui in de tweede helft. Die bakt er wederom maar weinig van.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 21:44   quote  deeplink  
Ben benieuwd straks met de wissels, wie voor wie.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 21:49   quote  deeplink  
Bloed een beetje dood.. wil Rensch wel graag ff zien IPV maz en Taqi voor blind..

Geef Danilo nog wat minuutjes..

Achja maakt het ook uit..
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 22:24   quote  deeplink  
Ajax lijkt wel weer op weg im de nul te houden. Pas twee tegengoals dit seizoen. Dat moet toch een soort record zijn.
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 22:25   quote  deeplink  
Minste doelpunten van een ploeg in een seizoen: 13 - FC Twente (1971/1972)

Dit is het huidige seizoensrecord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 december 2021 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 22:33   quote  deeplink  
Toch fijn de 4 - 0.
Had er meer in kunnen zitten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 02 december 2021 - 22:46   quote  deeplink  
En ach, de 3 punten zijn binnen met de 5 - 0 ( en al met 3- 0 voor de rust ).
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 december 2021 - 22:50   quote  deeplink  
toch bijna 2 voor danilo in korte tijd...
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 23:19   quote  deeplink  
Prima uitslag als je even buiten beschouwing laat dat het na 25 minuten al 4-0 had moeten staan. Maar goed, 5 goals, geen tegentreffers. Prima potje.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 december 2021 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 22:50 schreef nummer10 het volgende:
toch bijna 2 voor danilo in korte tijd...
Ik verbind daar niet zo veel aan.
Meer hoe ze tot stand komen.

Zag vanavond een Antony die bijna niet meer te missen is.
Echt een sterspeler aan het worden.

Tadic en Blind die hun stempel drukken.
Alvarez en Klaassen goed

Ten Hag drukt toch een stempel op deze ploeg hoor, meesterlijk hoe er met precisie snel gecombineerd werd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 02 december 2021 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 22:25 schreef Eide het volgende:
Minste doelpunten van een ploeg in een seizoen: 13 - FC Twente (1971/1972)

Dit is het huidige seizoensrecord.
48 voor en 2 tegen, dit moet toch een record zijn in Nederland of Europa ?
Eide
 Eide - donderdag 02 december 2021 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 23:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

48 voor en 2 tegen, dit moet toch een record zijn in Nederland of Europa ?
Nou ja, met dit gemiddelde kom je op 4 of 5 doelpunten tegen aan het einde. Ik ga er toch vanuit dat Ajax er op enig moment wel een paar tegen gaat krijgen. :)
nummer10
 nummer10 - vrijdag 03 december 2021 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 23:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, met dit gemiddelde kom je op 4 of 5 doelpunten tegen aan het einde. Ik ga er toch vanuit dat Ajax er op enig moment wel een paar tegen gaat krijgen. :)
Zou wat zijn... Maar dan nog, laten het er 10 zijn.. nog niks mis mee.. mits je de potten wint natuurlijk :P
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 03 december 2021 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 december 2021 - 23:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, met dit gemiddelde kom je op 4 of 5 doelpunten tegen aan het einde. Ik ga er toch vanuit dat Ajax er op enig moment wel een paar tegen gaat krijgen. :)
Hahaha ja en waarschijnlijk zal het nog wel iets hoger uitvallen met uitwedstrijden te goed, we moeten nog naar Eindhoven en naar rotterdam, die krijgen we trouwens ook nog thuis... ;-)
Eide
 Eide - vrijdag 03 december 2021 - 15:08   quote  deeplink  
Zeker. 19 december is de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Dat wordt een aardige test en uitdaging richting de afsluiting van 2021.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 03 december 2021 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 december 2021 - 15:08 schreef Eide het volgende:
Zeker. 19 december is de uitwedstrijd tegen Feyenoord. Dat wordt een aardige test en uitdaging richting de afsluiting van 2021.
Inderdaad, ik lijk er nu al naar uit!
Ben benieuwd of dan weer publiek mag, dit beïnvloed zeker de uitslag.

Nog benieuwder ben ik of Berghuis dan speelt...hahaha...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 04 december 2021 - 13:32   quote  deeplink  
En Tagliafico wordt lekker verder verneukt door Ten Hag!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 december 2021 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 december 2021 - 13:32 schreef Ajax Warrior het volgende:
En Tagliafico wordt lekker verder verneukt door Ten Hag!
Tagliafico heeft naar eigen zeggen één keer met trainer Erik ten Hag gesproken. Wat er gezegd is? "Niks, dat het een goede ploeg is nu. Vanaf het begin dacht dat hij dat ik de transfermarkt op zou gaan, toen het seizoen begon was de ploeg eigenlijk al samengesteld. Nu ben ik weer terug bij af. Ik heb hier drie jaar alle wedstrijden gespeeld. Maar zoals ik zei, ik moet een positieve kijk hebben op mijin beslissingen."

Hoe kijkt Tagliafico na een kleine vier jaar naar Ten Hag? "We hebben een sterke ploeg onder hem. Als ik hem was, zou ik meer praten met de spelers die op de bank zitten, dat vind ik belangrijk. November, december en januari zijn zware maanden."

Had dat ook al in een ander topic geplaatst... Vind dit wel een dingetje eerlijk gezegd..
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 december 2021 - 14:56   quote  deeplink  
In de Volkskrant van vandaag staat een interessant interview met Ten Hag. Daarin staat dat hij wegloopt met Tagliafico, met name door zijn professionele opstelling. Nico zoekt met regelmaat contact met Ten Hag met de vraag hoe hij (Nico) het team kan helpen. Mooi om te lezen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 december 2021 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 december 2021 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 december 2021 - 14:56 schreef Pietje het volgende:
In de Volkskrant van vandaag staat een interessant interview met Ten Hag. Daarin staat dat hij wegloopt met Tagliafico, met name door zijn professionele opstelling. Nico zoekt met regelmaat contact met Ten Hag met de vraag hoe hij (Nico) het team kan helpen. Mooi om te lezen!
Is toch een heel ander verhaal dan wat Taqi zegt dan...
Eide
 Eide - zaterdag 04 december 2021 - 15:37   quote  deeplink  
Tagliaifico heeft de reputatie dat hij soms als een soort extra assistenttrainer optreedt. Dat klopt wel. Wel bijzonder dat in dit artikel iets anders staat dan wat Tagliafico zelf aangeeft, in dat hij zegt dat ten Hag juist niet veel met hem spreekt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 04 december 2021 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 december 2021 - 15:37 schreef Eide het volgende:
Tagliaifico heeft de reputatie dat hij soms als een soort extra assistenttrainer optreedt. Dat klopt wel. Wel bijzonder dat in dit artikel iets anders staat dan wat Tagliafico zelf aangeeft, in dat hij zegt dat ten Hag juist niet veel met hem spreekt.
Precies...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (donderdag 02 december 2021, 21:00); 5 - 0









0.0119659