BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: (oud)-spelers van zowel Ajax als FC Utrecht

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - dinsdag 08 maart 2011 - 12:35   quote  deeplink  
Voor een quizje moet ik nog een naam weten van een (oud)-speler die zowel bij Ajax als FC Utrecht (of eventueel een voorganger hiervan) heeft gevoetbald. Het volgende lijstje heb ik al:
1. Alfons Groenendijk
2. John van Loen
3. Jan Wouters
4. Gerald Vanenburg
5. Cedric van der Gun
6. Jan van Halst
7. Leo van Veen
8. Rob Witschge
9. Rob de Wit
10. Ferdi Vierklau
11. Edo Ophof
12. John O'Brien
13. Rob Alflen
14. Dave van den Bergh
15. Dick van Burik
16. Mark Verkuyl
17. Edwin Godee
18. Ton Pronk
19. Piet Hamberg
20. Karel Bonsink
21. Hans Galjé

Kan iemand mij a.u.b. helpen met nog een (of meerdere namen van (oud)-spelers? Alvast bedankt
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 maart 2011 - 12:51   quote  deeplink  
Ik heb er twee voor je:
1) Ronald Spelbos
2) Michael Mols. Hoewel deze niet specifiek voor Ajax-1 heeft gespeeld, hij komt wel uit de Ajax jeugd.
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - dinsdag 08 maart 2011 - 13:24   quote  deeplink  
Bedankt voor je reactie. Maar ze moeten daadwerkelijk minstens één wedstrijd als professional hebben gespeeld in het eerswte van zowel Ajax als FC Utrecht (of een voorloper = DOS?). Mols heeft inderdaad geen wedstrijd gespeeld voor Ajax, dus die telt niet. Spelbos heeft in de jeugd/alsamateur gespeeld bij Velox, dus die telt helaas ook niet. Nog andere suggesties?
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 maart 2011 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2011 - 13:24 schreef Eddie the Eagle het volgende:
Bedankt voor je reactie. Maar ze moeten daadwerkelijk minstens één wedstrijd als professional hebben gespeeld in het eerswte van zowel Ajax als FC Utrecht (of een voorloper = DOS?). Mols heeft inderdaad geen wedstrijd gespeeld voor Ajax, dus die telt niet. Spelbos heeft in de jeugd/alsamateur gespeeld bij Velox, dus die telt helaas ook niet. Nog andere suggesties?
Eh... nee, ik vrees dat mijn denkbron is opgedroogd. Dit waren de enige twee spelers die ik kon bedenken. Wellicht dat de andere Ajacieden kunnen meedenken?
Heb je Google al geprobeerd? Wellicht dat je daar een antwoord kunt vinden.
Trouwens wel opvallend veel spelers die in de loop der tijden zowel voor FC Utrecht als voor Ajax hebben gespeeld.
remco k
 remco k - dinsdag 08 maart 2011 - 13:41   quote  deeplink  
Ik kan je ook niet verder helpen, zelfs ff een boekje erop nageslagen, maar helaas..

denk dat je enige optie hier "ALIBABBA" is... misschien hem even benaderen via PB..
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - dinsdag 08 maart 2011 - 13:51   quote  deeplink  
Ik ben bang dat er inderdaad geen andere namen meer te bedenken zijn. Maar bedankt voor de moeite.
alibabba
 alibabba - dinsdag 08 maart 2011 - 13:56   quote  deeplink  
Ik zit ook te pluizen maar kan vooralsnog niets vinden. Ik ga nu carnaval vieren en zoek morgen wel verder!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 08 maart 2011 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2011 - 13:51 schreef Eddie the Eagle het volgende:
Ik ben bang dat er inderdaad geen andere namen meer te bedenken zijn. Maar bedankt voor de moeite.
Weet je zeker dat er nog een speler moet zijn dan die voor zowel AJAX als Utrecht hebben gespeeld?
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 maart 2011 - 14:01   quote  deeplink  
Toch nog een gevonden: John Steen Olsen, speler van Ajax in 1974 :-)
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 maart 2011 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2011 - 13:56 schreef alibabba het volgende:
Ik zit ook te pluizen maar kan vooralsnog niets vinden. Ik ga nu carnaval vieren en zoek morgen wel verder!!
Alaaaaaaaf en veel plezier!
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - dinsdag 08 maart 2011 - 15:46   quote  deeplink  
Volgens mijn gegevens speelde John Steen Olsen in 1974 bij FC Utrecht?????????
PS25
 PS25 - dinsdag 08 maart 2011 - 16:21   quote  deeplink  
Aan nieuwe namen kan ik je niet helpen. Volgens mij is het lijstje redelijk compleet. Het lijkt mij trouwens wel een grappig idee om er een quiz topic van te maken, als aanvulling op de feitjes en weetjes betreffende het leukste spelletje wat er is. Kan nog eens van pas komen bij een voetbalquiz bij de plaatselijk voetbalvereniging.

Bijv: Welke speler van Ajax kreeg de snelste rode kaart ooit in het betaalde voetbal?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 maart 2011 door PS25 --
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 maart 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2011 - 15:46 schreef Eddie the Eagle het volgende:
Volgens mijn gegevens speelde John Steen Olsen in 1974 bij FC Utrecht?????????
Ik heb "gegoogled" en daar stond dat John Steen Olsen in 1974 eerste elftalspeler van Ajax was. De jaren daarvoor speelde hij bij FC Utrecht. Serieus!
remco k
 remco k - dinsdag 08 maart 2011 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2011 - 16:21 schreef PS25 het volgende:
Aan nieuwe namen kan ik je niet helpen. Volgens mij is het lijstje redelijk compleet. Het lijkt mij trouwens wel een grappig idee om er een quiz topic van te maken, als aanvulling op de feitjes en weetjes betreffende het leukste spelletje wat er is. Kan nog eens van pas komen bij een voetbalquiz bij de plaatselijk voetbalvereniging.

Bijv: Welke speler van Ajax kreeg de snelste rode kaart ooit in het betaalde voetbal?
Hebben we al verschillende keren gedaan, kijk maar ff na, jammer genoeg bleven alleen Alibabba en ik over...
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - dinsdag 08 maart 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2011 - 14:01 schreef Pietje het volgende:
Toch nog een gevonden: John Steen Olsen, speler van Ajax in 1974 :-)
Volgens mij heeft John Steen Olsen niet bij Ajax gevoetbald in 1974, maar (sterker nog!) bij Feijenoord.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 08 maart 2011 - 20:41   quote  deeplink  
John Steen Olsen
John Steen Olsen [Ajaxverleden als speler in seizoen 1974]. Steen Olsen is voor Ajax de verbindingsman in Scandinavie + Finland en Denemarken. Het is voor Ajax een markt waar toch wel snel naar gekeken wordt voor versterking. Steen Olsen raadde in een vroeg stadium al Afonso Alves aan bij Ajax, later gaf hij een positief advies over Markus Rosenberg. Markus Berg vond hij dan weer net wat te licht. Steen Olsen is voor Ajax de persoon die daar de contacten onderhoudt en spelers bekijkt. De laatste speler waarvan bekend is dat Olsen z'n oordeel gaf is Eriksen (jeugdspeler).

bron:http://ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?t=1703
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 08 maart 2011 - 20:51   quote  deeplink  
denk dat het niet klopt want kan er verder niks over terug vinden
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 08 maart 2011 - 20:52   quote  deeplink  
Olsen, John SteenNational Team: Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Position: Midfield
Int. Games: 17 Int. Goals: 3

--------------------------------------------------------------------------------

D.O.B.: 1943-01-04
Place of birth: København

Club-statistics Season Club Games Goals
1978 Hvidovre IF 9 0
1977 Hvidovre IF 27 4
1977 IFK Malmö 11 1
1976 IFK Malmö 0 0
75/76 FC Utrecht 16 5
75/76 Feyenoord Rotterdam 7 1
74/75 Feyenoord Rotterdam 11 2
73/74 FC Utrecht 31 9
72/73 FC Utrecht 33 4
71/72 FC Utrecht 27 4
70/71 FC Utrecht 32 4
69/70 DOS Utrecht 17 3
1968 Boston Beacons 15 2
1967 Hvidovre IF 0 0
1966 Hvidovre IF 19 4
1965 Hvidovre IF 22 10
1964 Hvidovre IF 20 5
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - woensdag 09 maart 2011 - 14:38   quote  deeplink  
Dus niet Ajax maar wel Feijenoord?
Zijn er nog andere namen van spelers te bedenken. Of zijn ze dit dan allemaal?
joran
 joran - woensdag 09 maart 2011 - 14:57   quote  deeplink  
hij speelde ooit een oefenwedstrijd mee tegen Sparta. (1974?1975?) Dit was op de sportvelden te Drie. Ik weet het daar ic er bij was.
huppel
 huppel - woensdag 09 maart 2011 - 21:43   quote  deeplink  
als ajax kenner kan ik je vertellen dat hij ooit een wedstrijd meegespeeld heeft. Dit is echter een vriendschappelijke wedstrijd geweest tegen de ijsselmeervogels op de sportvelden te Drie. Ik weet het daar ic er bij was.
huppel
 huppel - woensdag 09 maart 2011 - 22:00   quote  deeplink  
Ik heb het in het officiële Ajax boek (90 jaren Ajax) opgezocht, maar noch in het seizoen 73-74, noch in het seizoen 74-75 staat hij bij de spelersselectie genoemd.
Waarschijnlijk fout gemeld op het andere forum. (je weet hoe dat gaat, men meent het te weten en het gaat een eigen leven leiden). Mocht je een betrouwbare site vinden zet het hier nog ff bij aub. (of geloof je het andere forum wel?)
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - donderdag 10 maart 2011 - 12:35   quote  deeplink  
Huppel: Met andere woorden: is Steen Olsen nu wel een oud Ajax speler of niet?
Er staan hier bovenstaand wat tegenstrijdige dingen, zoals hij heeft met Ajax een vriendschappelijke wedstrijd meegespeeld tegen Sparta of tegen Ijsselmeervogels, maar hij wordt in het Ajax-boek niet vermeld. Verwarrend. Ik ga er dan maar vanuit dat er geen andere namen van oud-spelers zijn te bedenken.
joran
 joran - donderdag 10 maart 2011 - 14:27   quote  deeplink  
Die Huppel wilt scoren. Jammer dat hij copy-pasted. Ik was daar echt bij en heb dus zelf waargenomen dat het van Drie waar is. Sparta Nijkerk dus. (was eerder vergeten te melden dat het Sparta NIJKERK betrof, maar een vriend van me stuurde me een mailtje n.a.v. mijn reactie) Nogmaals: Steen Olsen is GEEN speler geweest van Ajax, want hij zat nooit bij de Ajax Selectie.
remco k
 remco k - donderdag 10 maart 2011 - 15:25   quote  deeplink  
Topic begint een beetje zielige vormen aan te nemen... Ik weet meer dan jou, blablabla....
remco k
 remco k - donderdag 10 maart 2011 - 15:29   quote  deeplink  
Als Alibabba, Pietje en hier nog een aantal niks kunnen bedenken, dan kun je er wel van uitgaan dat de kans op nog een extra speler, vrijwel nihil is... dat zijn hier de mensen met de meest kennis over Ajax.
alibabba
 alibabba - donderdag 10 maart 2011 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2011 - 14:38 schreef Eddie the Eagle het volgende:
Dus niet Ajax maar wel Feijenoord?
Zijn er nog andere namen van spelers te bedenken. Of zijn ze dit dan allemaal?
John Steen Olsen heeft nooit bij Ajax gespeeld. Ik zal morgen nog eens kijken of er nog andere spelers zijn die voor zowel Ajax als Utrecht hebben gespeeld. Weet je zeker dat er nog één of meerdere moeten zijn dan?
Eddie the Eagle
 Eddie the Eagle - zondag 13 maart 2011 - 20:31   quote  deeplink  
Hallo Alibabba en Pietje. Ik neem maar aan dat Joran en Huppel geen verstan van zaken hebben (of de boel hier gewoon lopen te verstieren!). Ik ga geheel en al af op jullie kennis over Ajax. Ik neem dus aan dat John Steen Olsen nooit voor Ajax heeft gespeeld. En ik neem dan maar aan dat er verder geen spelers meer zijn die voor zowel Ajax als Utrecht hebben espeeld. Dan houden we het maar op bovenstaand lijstje van 21 spelers. Bedankt allen!
Pietje
 Pietje - zondag 13 maart 2011 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 maart 2011 - 20:31 schreef Eddie the Eagle het volgende:
Hallo Alibabba en Pietje. Ik neem maar aan dat Joran en Huppel geen verstan van zaken hebben (of de boel hier gewoon lopen te verstieren!). Ik ga geheel en al af op jullie kennis over Ajax. Ik neem dus aan dat John Steen Olsen nooit voor Ajax heeft gespeeld. En ik neem dan maar aan dat er verder geen spelers meer zijn die voor zowel Ajax als Utrecht hebben espeeld. Dan houden we het maar op bovenstaand lijstje van 21 spelers. Bedankt allen!
Hallo Eddie!
Over John Steen Olsen zijn de meningen verdeeld. Op internet is te vinden, dat hij één seizoen (1974) voor Ajax zou hebben gespeeld. Concreet vind je er echter niks over terug. Wel, dat hij eens (wanneer?) voor Feyenoord gespeeld heeft... Uiterst vreemd, dus. Verder heeft hij zeker een aantal jaren voor FC Utrecht gespeeld.
Kortom, je moet er maar vanuit gaan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat jouw eerste lijst compleet is. Ik vond het erg leuk om mij erin te verdiepen. Succes verder met je quiz.
alibabba
 alibabba - zondag 13 maart 2011 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 maart 2011 - 20:31 schreef Eddie the Eagle het volgende:
Hallo Alibabba en Pietje. Ik neem maar aan dat Joran en Huppel geen verstan van zaken hebben (of de boel hier gewoon lopen te verstieren!). Ik ga geheel en al af op jullie kennis over Ajax. Ik neem dus aan dat John Steen Olsen nooit voor Ajax heeft gespeeld. En ik neem dan maar aan dat er verder geen spelers meer zijn die voor zowel Ajax als Utrecht hebben espeeld. Dan houden we het maar op bovenstaand lijstje van 21 spelers. Bedankt allen!
Ik zal wanneer ik tijd heb Eagle nog eens goed kijken!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: (oud)-spelers van zowel Ajax als FC Utrecht









0.0111780