|
|
piet de paler
|
|
|
Er liepen volgens mij maar 6 spelers die in Marokko geboren zijn......... En waar is de FIFA en Quatar nu , er werd wat afgezoend tussen de mannen hahahahahahaah |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
De rellen na een overwinning van Marokko zijn toch gezelliger dan na een verlies. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Makkelijk hoor......je kiest gewoon het land wat het verste komt. En zegt dan na afloop ....wat hou ik van " mijn" land hahahahaahah |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Deze wedstrijd is ook al beslist. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Portugal is bevrijd van Ronaldo ? |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Je zou het denken ja, ze maken gehele toernooi wel meest zekere indruk op mij, en zeker deze pot, tegen niet eens n slecht team doorgaans, ze laten zwitsers er extreem slecht uitzien |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Als Oranje de finale haalt. Dan krijg je dus Frankrijk Engeland Marokko of Portugal. Bah bah. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Die Zwitser hadden hun belangrijkste wedstrijd al gespeeld... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Net zoveel balbezit als Nederland |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Zijn weer lekker bezig hoor Hoe lang tolereren we het nog? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Van jou snap ik dat volledig. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Serieus, wat wordt er getolereerd dan? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Goh, wat is links weer stil. Normaal staan Klaver en Paternotte vooraan als er wat gebeurd is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2022 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
En andersom staan ze nu vooraan.
Laat gaan. Maak je niet druk. :) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
T's al net zo als met Kuip bezoekers. Ze mengen zich in de feestvreugde en terroriseren de bende. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Het vreemde aan dit volkje is, dat ook in Frankrijk de noord Afrikanen vaak zorgen voor veel problemen Daar benoem ik ook de Algerijnen, en Tunesiers bij. Ze zien nog steeds niet in dat ze hun positie steeds moeilijker maken , en de mensen in Frankrijk steeds meer extreem rechts gaan stemmen Het probleem is dat zij altijd kunnen kiezen uit 2 nationaliteiten ( welke op dat moment het beste uitkomt hetzij sportief of Financieel) In Nederland volg ik dit niet zo, maar de signalen zijn hetzelfde. Ik heb dit vaker gezegd , maar in Marokko is in huis de vader de baas en wordt respect er in geslagen als het moet. En buiten de deur heeft de politie het voor het zeggen Tja ......jammer maar helaas
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2022 door piet de paler -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Sec gaat het erom dat jongeren er een kutbende van maken. Achtergrond doet er dan niet toe, alsook de wijze waarop zij aangepakt worden. De aanleiding onderliggende meespelende factoren zijn van belang. Bij de 3e generatie Marokkanen is de emancipatie van (en door) vrouwen al veel meer aan de orde, althans in dit land. Jeugd van nu ziet zich als derderangs burger/afgewezen en keren zich tegen de Nederlandse autoriteit. Stom: voeding voor de rechtse stemmer inderdaad. Uitingswijze van hen zwaar aanpakken.
En maar even gezegd: er zijn vele Marokkanen in dit land die dit gedrag óók afkeuren. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Waarom doet de achtergrond er niet toe terwijl duidelijk is dat vooral Marokkaanse jongeren zorgen voor overlast. Nog los van de rellen tijdens het WK. Waarom mag dat niet benoemd worden?
Zoals vorige week bij de VRT. Achter een Belgische verslaggever loopt t compleet uit de hand en hij zegt dat er een gezellige sfeer hangt. Totaal ongeloofwaardig is de media in dit soort zaken.
Tweede dikgedrukte stuk: Waarom zien zij zich als derderangs burger en voelen ze zich afgewezen? Als je gewoon normaal doet en geen herrie schopt ben je volgens mij meer dan welkom.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2022 door MMM -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2022 - 14:47 schreef MMM het volgende:[..] Waarom doet de achtergrond er niet toe terwijl duidelijk is dat vooral Marokkaanse jongeren zorgen voor overlast. Nog los van de rellen tijdens het WK. Waarom mag dat niet benoemd worden? Zoals vorige week bij de VRT. Achter een Belgische verslaggever loopt t compleet uit de hand en hij zegt dat er een gezellige sfeer hangt. Totaal ongeloofwaardig is de media in dit soort zaken. Tweede dikgedrukte stuk: Waarom zien zij zich als derderangs burger en voelen ze zich afgewezen? Als je gewoon normaal doet en geen herrie schopt ben je volgens mij meer dan welkom. Goed lezen. In de stevige aanpak van dit teringgedrag door jongeren doet het er niet toe of ze uit Staphorst komen of wat dan ook. En weer goed lezen: Herrie schoppen helpt niet. Dat STAAT er. En normaal doen? Tsja, als je met een Marokkaanse naam moeilijker een (betere) baan kunt krijgen.... Zo welkom zijn ze kennelijk ook weer niet.
Nuchter lezen dus: er wordt niets vergoeilijkt. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
In mijn werk had ik ook een moeizame verhouding met deze groep. Hun zgn eergevoel werd gebroken ( dat ingeprente eergevoel aangaande geloof en hun erg lange teentjes) Maar al ze eenmaal zich een van ons voelde had je er prima maatjes mee. En zagen ze in dat ze met hun gedrag meer schade hadden gebracht aan hun burger leven. En ja ze voelen zich vaak afgewezen ..........maar waar rook is is vuur, en niet iedereen durft de confrontatie aan met deze groep. Maar los hiervan zie ik veel problemen komen, met deze gecreerde staat in een staat...daar kunne hele enge dingen uitkomen Ik blijf erbij durf te kiezen.......Europeaan of N Afrikaan. Bijna onmogelijk met middeleeuwse normen jezelf te integreren. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2022 - 15:05 schreef FR-Henk het volgende:[..] Goed lezen. In de stevige aanpak van dit teringgedrag door jongeren doet het er niet toe of ze uit Staphorst komen of wat dan ook. En weer goed lezen: Herrie schoppen helpt niet. Dat STAAT er. En normaal doen? Tsja, als je met een Marokkaanse naam moeilijker een (betere) baan kunt krijgen.... Zo welkom zijn ze kennelijk ook weer niet. Nuchter lezen dus: er wordt niets vergoeilijkt. Snap wat je zegt, maar in dit geval zijn t een aantal keren op rij een zelfde groep jongeren met dezelfde nationaliteit. Gebeurt het 1x, dan is t nog een incident. Nu mag je spreken over een structureel en escalerend probleem. Vanuit een specifieke groep jongeren waar de afkomst er in dit geval wel toe doet.
Dat er iets aan ten grondslag ligt, zal best, maar dat is voor een groep jongeren uit Staphorst toch echt anders dan voor deze groep. Dus, ja, afkomst speelt hier een rol, positie in de samenleving ook. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
We zeggen m.I. hetzelfde. Zie eerder stuk erboven De achtergrond speelt natuurlijk een rol, maar niet bij het feit an sich: wangedrag vs. acties handhavers. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Wat is het verschil tussen een Chinese en een Marokkaanse achtergrond Henk? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: De Chinezen hebben prima banen en ruimen de zooi op. Net als Eskimo's Negers en mensen uit bijvoorbeeld de Oekraïne. Best apart in dit racistisch land die een bepaalde groep geen goede banen geeft. Hoe zou dat toch komen joh? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik denk persoonlijk door de Henkie's en de Sjakie's die hun koppen metersdiep in een zandkuil stoppen om echte problemen te benoemen, en aan te pakken. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De autistjes willen graag dat ze publiekelijk opgehangen worden. Genieten. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
De uitschakeling van het Duitse elftal is nog veel harder aangekomen dan we dachten. Als er gewoon een staatsgreep verijdeld moet worden in je land, dan heb je de poppen aan t dansen... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2022 - 22:34 schreef van geil het volgende:[..] De Chinezen hebben prima banen en ruimen de zooi op. Net als Eskimo's Negers en mensen uit bijvoorbeeld de Oekraïne. Best apart in dit racistisch land die een bepaalde groep geen goede banen geeft. Hoe zou dat toch komen joh? Ik zal je eerlijk zeggen hier in de Schilderswijk heb je de beste vismarkt van Nederland en het is alles Marokkaans. Mijn tandarts en dokter zijn Marokkaans ,de meisjes bij de apotheek zijn Marokkaans. De beste bakker is Marokkaans ,een paar goede eettentjes . Een collega die ik beschouw als de hardste werker is Marokkaans . Doet het vuile werk in onze bouwerijen ,en gaat om 16.00 naar huis om te eten om vervolgens op het fietsie naar Scheveningen te rijden waar hij tot 10 uur s'avonds nog een sportschool schoonmaakt. Het is net als bij Feyenoord ,500 doen gek en 44.500 gaan naar huis maar krijgen wel de naam. |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
De goede lijden onder de kwade, dat is altijd zo geweest. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2022 - 23:16 schreef tomson het volgende:De uitschakeling van het Duitse elftal is nog veel harder aangekomen dan we dachten. Als er gewoon een staatsgreep verijdeld moet worden in je land, dan heb je de poppen aan t dansen... Proest, maar die linkse broeders zijn daar nog lang niet klaar mee. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2022 - 23:49 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik zal je eerlijk zeggen hier in de Schilderswijk heb je de beste vismarkt van Nederland en het is alles Marokkaans. Mijn tandarts en dokter zijn Marokkaans ,de meisjes bij de apotheek zijn Marokkaans. De beste bakker is Marokkaans ,een paar goede eettentjes . Een collega die ik beschouw als de hardste werker is Marokkaans . Doet het vuile werk in onze bouwerijen ,en gaat om 16.00 naar huis om te eten om vervolgens op het fietsie naar Scheveningen te rijden waar hij tot 10 uur s'avonds nog een sportschool schoonmaakt. Het is net als bij Feyenoord ,500 doen gek en 44.500 gaan naar huis maar krijgen wel de naam. Heb wel eens het idee dat van die 500 die gek doen, deze nu ook weer gek doen als Marokko wint. Een kliek die je overal weer terug vind als zich grote groepen mensen verzamelen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Laten we maar het over voetbal hebben Beeld van de samenleving ( wereld) is van een ieder anders
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 december 2022 door piet de paler -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Tja en dan? Ik zou het echt niet weten |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
We zien het vanzelf, de bal is rond. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 08 december 2022 - 09:46 schreef VVout het volgende:[..] Heb wel eens het idee dat van die 500 die gek doen, deze nu ook weer gek doen als Marokko wint. Een kliek die je overal weer terug vind als zich grote groepen mensen verzamelen. Sommige hebben een meldplicht ,maar winnen doen ze niet meer denk ik |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Wat mij betreft vliegen de Brazilianen, Argentijnen, Portugezen en de Fransozen lekker naar huis dit weekend. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Doe maar niet. Met die 4 krijg je tenminste leuke halve finales. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 08 december 2022 - 21:15 schreef van geil het volgende:Wat mij betreft vliegen de Brazilianen, Argentijnen, Portugezen en de Fransozen lekker naar huis dit weekend. Zou ik ook geen moeite mee hebben . |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Algehele afgelasting ook niet. |
|
|
|