BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Can't Buy Me Love / topic: Kerst tips

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Can't Buy Me Love Nieuws
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 05 december 2008 - 13:46   quote  deeplink  
ik heb ook een goudenboom en hou helemaal niet vd kerst
zal het uitleggen:
ik zelf heb gelukkig een warm en liefdevol gezinnetje

maar kerst is een familie feest een feest met warmte en liefde tenminste zo hoort het te zijn ik werk nu al heel lang in de zorg hoe veel mensen zijn juist eenzaam een heel jaar door juist ouderen en ook wel jongeren hoor wanneer wordt dit nog eens extra zwaar en aan gedikt en extra voelbaar juist in december..

het gemis om je partner kind broer zus of wie dan ook je naaste je fam wordt extra zwaar beladen
het gemis wordt extra uit vergroot in dec

sjee gezellig zeg kerst
kerst is alleen gezellig en warm en liefde vol als je het geluk heb en iedereen die je lief heb er nog is
ja ik klink zwaar pessimistich maar ik spreek alleen uit waar velen last van hebben hoor ,

Het enorme gemis in je gezin fam vrienden kring enz
en daarnaast het bekende euvel fam ruzies ook zo iets wordt ook extra pijnlijk ik dec want ach ja familie feest he met zijn allen naar pa en ma maar o jee pietje kan niet met klaasje want ja al een jaar ruzie he hoe moet dat nu of ze zitten in een dezelfde ruimte maar o iedereen proeft de sfeer gezellig he kerst

of ma en pa moeten verplicht twee keer koken en vieren enz want ja gescheiden vieren is optie 2

of het gaat tijdens kerst mis ma en pa lopen zich suf voor iedereen en er breekt ruzie uit gezellig he kerst
zo kan ik wel even doorgaan maar goed ook vier ik elk jaar kerst

want het hoort erbij he ik heb zelf een warme familie band en werk altijd 1 dag met de kerst want wil de ouderen een extra knuffel geven enz maar ben altijd blij als het weer gewoon januari is

het spijt me voor me relaas maar ben een mens die niet mezelf mooier kan neerzetten als ik ben dit
is mijn gevoel over kerst

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 december 2008 door Jacqueline --
Izz@headliner
 Izz@headliner - vrijdag 05 december 2008 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2008 - 13:46 schreef Tijger het volgende:
zal het uitleggen:

maar kerst is een familie feest een feest met warmte en liefde tenminste zo hoort het te zijn ik werk nu al heel lang in de zorg hoe veel mensen zijn juist eenzaam een heel jaar door juist ouderen en ook wel jongeren hoor wanneer wordt dit nog eens extra zwaar en aan gedikt en extra voelbaar juist in december..

het gemis om je partner kind broer zus of wie dan ook je naaste je fam wordt extra zwaar beladen

sjee gezellig zeg kerst
kerst is alleen gezellig en warm en liefde vol als je het geluk heb en iedereen die je lief heb er nog is
ja ik klink zwaar pessimistich maar ik spreek alleen uit waar velen last van hebben hoor ,

en daarnaast het bekende euvel fam ruzies ook zo iets wordt ook extra pijnlijk ik dec want ach ja familie feest he met zijn allen naar pa en ma maar o jee pietje kan niet met klaasje want ja al een jaar ruzie he hoe moet dat nu of ze zitten in een dezelfde ruimte maar o iedereen proeft de sfeer gezellig he kerst

of ma en pa moeten verplicht twee keer koken en vieren enz want ja gescheiden vieren is optie 2

of het gaat tijdens kerst mis ma en pa lopen zich suf voor iedereen en er breekt ruzie uit gezellig he kerst

want het hoort erbij he ik heb zelf een warme familie band en werk altijd 1 dag met de kerst want wil de ouderen een extra knuffel geven enz maar ben altijd blij als het weer gewoon januari is

het spijt me voor me relaas maar ben een mens die niet mezelf mooier kan neerzetten als ik ben dit
Ik weet precies wat je bedoelt, ik mis namelijk 80% van mijn familie juist met Kerst. dus ja ik begrijp wat je bedoel.Niet omdat we niet bij elkaar willen zijn, maar omdat de afstand te groot is.
pauline
 pauline - vrijdag 05 december 2008 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2008 - 13:46 schreef Tijger het volgende:
zal het uitleggen:

sjee gezellig zeg kerst

lekker hoor voor je gezin.. je werk mee naar huis nemen!!!
dat lees ik in je verhaal.
Kerst is ook voor het geluk van je medemens.
De eenzaamheid van de mensen die jij verzorgt,, we hebben een grote kans dat ons dat allemaal gaat overkomen..Dus probeer nu die 1 dag in het jaar dat jij kerst viert dat intens te beleven,
De eerste zin is niet aanvallend bedoelt, meer onbegrip..
pauline
 pauline - vrijdag 05 december 2008 - 22:54   quote  deeplink  
even een comment op bovenstaande..

Mijn broer heeft ook een gezin, is net werkeloos geworden, problemen met uitkering ,, geen cent te makken!!!gelukkig ben ik in de positie hier wat aan te doen, en zal er alles aan doen om dat gezin een fijne kerst te bezorgen, incl. alles. Mijn oma zit ook alleen in een tehuis, en eenzaam, heeft wel vriendinnen in het tehuis, allemaal alleen!! Ik neem ze dus de 2e kerstdag mee uit eten in een restaurant, allemaal! Dat is toch de kerstgedachte!
Izz@headliner
 Izz@headliner - vrijdag 05 december 2008 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2008 - 22:54 schreef pauline het volgende:
even een comment op bovenstaande..

Mijn broer heeft ook een gezin, is net werkeloos geworden, problemen met uitkering ,, geen cent te makken!!!gelukkig ben ik in de positie hier wat aan te doen, en zal er alles aan doen om dat gezin een fijne kerst te bezorgen, incl. alles. Mijn oma zit ook alleen in een tehuis, en eenzaam, heeft wel vriendinnen in het tehuis, allemaal alleen!! Ik neem ze dus de 2e kerstdag mee uit eten in een restaurant, allemaal! Dat is toch de kerstgedachte!
Begrijp mij goed, is een compliment en een vraag.

Voor jouw broer, zal het des te schrijnender zijn dat zijn zus zijn gezin een fijne kerst bezorgd, en hij zelf niet voor zijn gezin kan zorgen. Jouw Oma zal intens dankbaar zijn en zich herinneren dat iedereen naar haar kwam om haar een fijne kerst te wensen. en iemand een fijne kerst bezorgen is dat om jezelf een goed gevoel te geven? of echt alleen de kerst gedachten.
Ik heb aan beide kanten gestaan. dus vandaar mijn vraag aan jou.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 december 2008 door Izz@headliner --
pauline
 pauline - zaterdag 06 december 2008 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 december 2008 - 23:14 schreef Izz@headliner het volgende:

[..]

Begrijp mij goed, is een compliment en een vraag.

Voor jouw broer, zal het des te schrijnender zijn dat zijn zus zijn gezin een fijne kerst bezorgd, en hij zelf niet voor zijn gezin kan zorgen. Jouw Oma zal intens dankbaar zijn en zich herinneren dat iedereen naar haar kwam om haar een fijne kerst te wensen. en iemand een fijne kerst bezorgen is dat om jezelf een goed gevoel te geven? of echt alleen de kerst gedachten.
Ik heb aan beide kanten gestaan. dus vandaar mijn vraag aan jou.
Is het niet altijd zo dat iets geven je altijd een goed gevoel geeft??
Dus op je vraag moet ik beide positief op antwoorden,, dus ja het geeft mij een goed gevoel en ja ik gun andere mensen ook fijne dagen dus kerstgedachte!!
Maar waarom is het schrijnend voor mijn broer dat zijn zus hem helpt ( waar heb je anders familie voor)..
Izz@headliner
 Izz@headliner - zaterdag 06 december 2008 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 09:18 schreef pauline het volgende:

[..]

Is het niet altijd zo dat iets geven je altijd een goed gevoel geeft??
Dus op je vraag moet ik beide positief op antwoorden,, dus ja het geeft mij een goed gevoel en ja ik gun andere mensen ook fijne dagen dus kerstgedachte!!
Maar waarom is het schrijnend voor mijn broer dat zijn zus hem helpt ( waar heb je anders familie voor)..
Sorry dat het verkeerd overkwam, het is voor mannen heel moeilijk te verhapstukken wanneer zijzelf niet in staat zijn, om voor het eigen gezin te zorgen, en dus afhankelijk worden van liefdadigheid. zo bedoel ik het dus.
GherAhnAhmon
 GherAhnAhmon - zaterdag 06 december 2008 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 16:48 schreef Izz@headliner het volgende:

[..]

Sorry dat het verkeerd overkwam, het is voor mannen heel moeilijk te verhapstukken wanneer zijzelf niet in staat zijn, om voor het eigen gezin te zorgen, en dus afhankelijk worden van liefdadigheid. zo bedoel ik het dus.
Nou, die kletskoek is voor vróuwen insgeijk hoor...
Mrs.B@headline
 Mrs.B@headline - zaterdag 06 december 2008 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 16:48 schreef Izz@headliner het volgende:

[..]

Niet alleen voor mannen maar ook voor vrouwen. Goed bedoeld allemaal maar het kan zijn dat je de persoon en/of zijn/haar geliefden in hun trots krenkt. Het kan inderdaad als liefdadigheid worden beschouwd.

Geef niet alleen met de kerstdagen maar zo vaak en veel je kunt.
Hoe je het ook went of keert, het is altijd je geweten sussen, je een beetje schuldig voelen dat je zoveel hebt en een ander niet. Het veel hebben heeft naar mijn mening niets met materiële zaken te maken. Geld en spullen (om het maar zo te noemen) zijn lekker en makkelijk om te hebben maar waar ben je zonder je geliefden om je heen, zonder een schouder als je één nodig hebt en voornamelijk zonder gezondheid. Er zijn voor een ander en niet alleen tijdens feestdagen, dat is belangrijk. Een peptalk af en toe heeft vaak meer effect en werkt opbeurender dan eens of tweemaal per jaar een etentje. Wat als de kids vader of moeder na een poosje vragen om weer eens in dat leuke tent te gaan eten?
Eerlijk tegen de kids zeggen dat ze zich uit eten niet kunnen veroorloven. Ik weet bijna zeker dat het voor de ouders heel erg moeilijk te verkroppen is dat ze de kinderen hebben moeten teleurstellen.

Maar, voor sommigen werkt een etentje wel, al is het voor 1 dag.
Izz@headliner
 Izz@headliner - zaterdag 06 december 2008 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 19:17 schreef GherAhnAhmon het volgende:

[..]

Nou, die kletskoek is voor vróuwen insgeijk hoor... [ afbeelding ]
ik kan niet voor anderen spreken alleen voor mijzelf,30 jaar geleden, was ik in die positie. Ik kan je vertellen dat ik mij nog nooit zo ongelukkig heb gevoeld als in die periode. Overal dank je wel voor zeggen, en op het moment dat je bedankt omdat je iets niet wil,ben je nog ondankbaar ook. Sodemieter op met je liefdadigheid. Niet voor mij dank u.
Mrs.B@headline
 Mrs.B@headline - zaterdag 06 december 2008 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 19:48 schreef Izz@headliner het volgende:

[..]

ik kan niet voor anderen spreken alleen voor mijzelf,30 jaar geleden, was ik in die positie. Ik kan je vertellen dat ik mij nog nooit zo ongelukkig heb gevoeld als in die periode. Overal dank je wel voor zeggen, en op het moment dat je bedankt omdat je iets niet wil,ben je nog ondankbaar ook. Sodemieter op met je liefdadigheid. Niet voor mij dank u.
Ik heb het godzijdank niet zelf meegemaakt maar ik begrijp het helemaal.
GherAhnAhmon
 GherAhnAhmon - zaterdag 06 december 2008 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 19:48 schreef Izz@headliner het volgende:

[..]

Dat klopt, gek genoeg is er niets mensonterender dan liefdadigheid, en beledigender dan liefdadigheid te weigeren uit zelfrespect..
Vandaar de veelgehoorde kreet van beledigde mensen die dan roepen "Wat je ook doet, het is nooit goed.." nee, dóe het dan ook niet zou ik zeggen!
Mrs.B@headline
 Mrs.B@headline - zaterdag 06 december 2008 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 20:33 schreef GherAhnAhmon het volgende:

[..]

Dat klopt, gek genoeg is er niets mensonterender dan liefdadigheid, en beledigender dan liefdadigheid te weigeren uit zelfrespect..
Vandaar de veelgehoorde kreet van beledigde mensen die dan roepen "Wat je ook doet, het is nooit goed.." nee, dóe het dan ook niet zou ik zeggen!
Izz@headliner
 Izz@headliner - zaterdag 06 december 2008 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2008 - 20:33 schreef GherAhnAhmon het volgende:

[..]

Precies, hou jij je vulniszak met kleding, vertel aan andere mensen niet mijn leed, en vertel aan niemand dat je mij tot je goede doel hebt gemaakt. en die arme kinderen komen niets te kort, die arme kinderen krijgen zelfs te veel. Van die medelijdende blikken van jou. Die dat wat ze niet missen, van een vreemde niet hoeven te krijgen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Can't Buy Me Love Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Can't Buy Me Love / topic: Kerst tips

0.0067439