BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - AZ

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 14 december 2008 - 12:46   quote  deeplink  
Het recept om Feyenoord te verslaan is laat ze het spel maken en sla toe in de counter... (zie ook mijn analyse van Feyenoord-de Graafschap op www.sportdwaas.nl)

Na NEC en de Graafschap bediende nu ook AZ zich van deze taktiek met succes in de Kuip.

Het is te begrijpen dat Feyenoord (met of zonder Hofland) niet kan leunen op de verdediging. Gisteravond ging het eigenlijk wel aardig maar rond de zestienmeter van de tegenstander ging het weer mis. Het grootste probleem bij Feyenoord is dat de handelingssnelheid veel te laag ligt en de balvastheid matig is. Het dynamische spel dat GJ Verbeek voorstaat, zoals met Heerenveen zeer succesvol was de afgelopen jaren staat of valt met zeer doelgericht en snel handelen van de spelers en het veroveren van de zogenaamde tweede bal. Vooralsnog is hier geen sprake van.

Gezien de spanningen van de afgelopen week is het resultaat tegen AZ, de koploper, bemoedigend te noemen.

Voor mij is inmiddels niet meer duidelijk wat te geloven uit de spelershoek. Er zijn spelers die hebben gelekt naar de media over problemen maar die zich nu verschuilen achter het feit dat de media die verhalen maar verzonnen heeft. Het lijkt erop dat velen toch vrezen voor hun eigen positie.

Spelers als van Bronckhorst en Makaay hebben regelmatig verklaard in de media dat hun doel met Feyenoord een kampioenschap is. Misschien is het verstandig dit soort uitspraken niet te doen als ze niet realistisch zijn.

De directie van de club zou er ook goed aan doen de verwachtingen bij de supporters te temperen en te streven naar een beleid waarin eigen opleiding van spelers met doorstroming naar het eerste elftal voorop staat. Successen komen dan vanzelf wel. Het bij elkaar kopen van een veteranenelftal heeft niet geleid tot het beoogde succes. Lucius en de Cler zijn niet meer dan ondersteunende spelers die zich moeten concentreren op bal veroveren en afspelen naar spelmakers. Hofland is helaas, want in zijn PSV en Fortunatijd was ik een fan van hem, inmiddels door de mand gevallen als centrale verdediger want te traag, te veel overtredingen nodig en geen organisatietalent.

Als Timmer zich concentreert op zijn werk en probeert wat meer mee te voetballen is het een goede sluitpost. Doet hij dat niet dan is het een drama.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord - AZ

0.0052139