BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wordt Feyenoord ooit nog kampioen?

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - dinsdag 16 december 2008 - 14:52   quote  deeplink  
Ik begin me de laatste tijd steeds vaker af te vragen of ik het nog ga meemaken dat mijn cluppie ooit nog eens kampioen gaat worden. Misschien klinkt het wat zwaar als je naar het verleden kijkt, maar ik zie de club de laatste jaren steeds verder de afgrond in zakken en ik zie de toekomst ook niet echt rooskleurig in. Het is nog maar de vraag of Feyenoord de komende seizoenen Europees voetbal weet te halen, en als ze inderdaad niet meer Europa ingaan staan de sponsors ook niet meer te popelen om geld in de club te steken.

Ook het huidige beleid en aankoop beleid is diep treurig en hierdoor hebben de grote sponsors er ook weinig vertrouwen meer in. Met als gevolg weinig inkomsten, dus ook geen geld om nieuwe spelers aan te trekken.

(Goede) Spelers willen tegenwoordig alleen bij een club voetballen die in de Champions League, UEFA Cup spelen en meedoen om het kampioenschap. En deze spelers zullen ook niet meer komen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 december 2008 door Legioen Weblog --
bulke
 bulke - dinsdag 16 december 2008 - 15:17   quote  deeplink  
Hoop dat feyenoord de jonge jongen nog een x aantal jaren kan behouden. Dan verkopen voor een grote zak met geld en, net als groningen/heerenveen/twente, de vertrekkende spelers op te vangen met jonge talenten. Op deze manier ben je verzekerd van inkomsten en prestaties.

Dan samen met het nieuwe stadion en hopelijk goede kwalitatieve injecties aan de selectie staat er over een x aantal jaren een geduchte titelkandidaat!!!
sevillana
 sevillana - dinsdag 16 december 2008 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 - 15:17 schreef bulke het volgende:
Hoop dat feyenoord de jonge jongen nog een x aantal jaren kan behouden. Dan verkopen voor een grote zak met geld en, net als groningen/heerenveen/twente, de vertrekkende spelers op te vangen met jonge talenten. Op deze manier ben je verzekerd van inkomsten en prestaties.

Dan samen met het nieuwe stadion en hopelijk goede kwalitatieve injecties aan de selectie staat er over een x aantal jaren een geduchte titelkandidaat!!!
Gaat een moeilijk verhaal worden. De talenten, voor zover we die in Rotterdam krijgen, gaan toch redelijk snel weg naar de grotere/rijke clubs. Kan het me ook wel voorstellen, denk dat ik er ook niet lang over zou nadenken als er veel geld in relatief korte tijd te verdienen is!
bulke
 bulke - dinsdag 16 december 2008 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 - 15:37 schreef sevillana het volgende:

[..]

Gaat een moeilijk verhaal worden. De talenten, voor zover we die in Rotterdam krijgen, gaan toch redelijk snel weg naar de grotere/rijke clubs. Kan het me ook wel voorstellen, denk dat ik er ook niet lang over zou nadenken als er veel geld in relatief korte tijd te verdienen is!
Nee daar heb je wel gelijk in. Ik ben echter wel van mening dat het scouten van feyenoord total verkeerd wordt aangepakt. En dan heb ik het niet over de korte termijn, maar over de lange termijn. Als ik zie hoe de subtop spelers haalt uit Scandinavie, Servie, zweden, noem maar op, dan zie ik daar een gemiste kans voor Feyenoord. Deze clubs verkopen deze talenten dan vervolgens voor vele miljoenen aan buitenlandse clubs (of 020) en haalt vervolgens weer een andere speler uit een van deze landen die net zo goed is! Zo zijn zij verzekerd van inkomsten en prestaties op het veld. Ik ben van mening dat hier een inhaalslag nodig is door Feyenoord op deze clubs.
sevillana
 sevillana - dinsdag 16 december 2008 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 - 16:01 schreef bulke het volgende:

[..]

Nee daar heb je wel gelijk in. Ik ben echter wel van mening dat het scouten van feyenoord total verkeerd wordt aangepakt. En dan heb ik het niet over de korte termijn, maar over de lange termijn. Als ik zie hoe de subtop spelers haalt uit Scandinavie, Servie, zweden, noem maar op, dan zie ik daar een gemiste kans voor Feyenoord. Deze clubs verkopen deze talenten dan vervolgens voor vele miljoenen aan buitenlandse clubs (of 020) en haalt vervolgens weer een andere speler uit een van deze landen die net zo goed is! Zo zijn zij verzekerd van inkomsten en prestaties op het veld. Ik ben van mening dat hier een inhaalslag nodig is door Feyenoord op deze clubs.
SCOUTING? ............. ZIE HIERNA MIJN REACTIE;

Op zaterdag 13 december 2008 - 20:40 schreef Phyxsius het volgende:
[..]
Daar vergis je je in
Feyenoord heeft nog zoveel uitstraling naar het buitenland
Wel vooral in de wat onbekende landen
Maar als de Feyenoord scouting een keer goed scout en Feyenoord kan 10 miljoen besteden, dan is Feyenoord in één keer terug
Zo klein zijn de verschillen in Nederland
Een speler als Berg kostte slechts 2 miljoen
Anderson nog geen miljoen
Als Feyenoord goed gaat scouten en een investeerder vinden
Dan zijn ze zo terug
Dus eerst maar eens investeren in de scouting

sevillana - zondag 14 december 2008 - 00:32

"Precies, scouting! Ik heb laatst ook al eens een post geplaatst met vragen over de scouting van Feyenoord. Die levert naar mijn idee veel te weinig op, en helaas is dat al jaren lang het geval. Naar mijn idee moeten de rotte appels in de selectie vooralsnog voorlopig maar op de bank plaats nemen. En laat Verbeek dan maar doorgaan met de jeugd die wel wil knokken voor de club. Op die manier kan er misschien weer een volwaardig team gebouwd worden waar we met z'n allen als supporters wel weer wat plezier aan kunnen (gaan) beleven."
Marciano
 Marciano - dinsdag 16 december 2008 - 17:13   quote  deeplink  
Tuurlijk!!! maar ze moeten het tog echt zelf doen!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 16 december 2008 - 20:41   quote  deeplink  
ach, wie had ooit verwacht dat we in 2002 de UEFA nog eens zouden winnen...
schiedam
 schiedam - dinsdag 16 december 2008 - 20:58   quote  deeplink  
2017 nieuwe stadion
F.L.E
 F.L.E - dinsdag 16 december 2008 - 21:12   quote  deeplink  
Kampioen worden? Laten we eerst maar eens proberen mee te doen voor de bovenste 3 plaatsen.
En zoals Phyxius al schreef, heeft Feyenoord nog steeds een grote naam in het buitenland. Dat is bij het scouten gelijk een probleem. Zodra Feyenoord zich meld voor een speler wordt dat breed uitgemeten in de ( plaatselijke ) pers. Dan zijn er gelijk grotere clubs die even meehoppen op dat verhaal, wat gelijk de prijs opdrijft.
Het is gewoon een feit dat Feyenoord meer voor een speler moet betalen dan b.v. Groningen.
Plus de salarisschaal is natuurlijk ook wat anders dan bij de"subtoppers".
Spelers die dan mislukken maar wel een langdurig dik contract hebben kosten natuurlijk ook klauwen vol met geld.
Ik denk dat ze de jeugdopleiding moeten versterken en het scouten moeten laten voor wat het is.
Koop voor een redelijke prijs de beste spelers uit de eredivisie, laat ze 2, 3 jaar voor je spelen en verkoop ze dan aan een europese topclub.
El Hamadi zou bijvoorbeeld zo'n jongen kunnen zijn. Of kaap Elia voor de neus van onze aartsrivaal weg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 december 2008 door F.L.E --
thewin
 thewin - dinsdag 16 december 2008 - 21:49   quote  deeplink  
ooit zeg nooit nooit

wie had verw8 da feyenoord de beker had gewonne miss dit jaar wel weer
Jeli
 Jeli - dinsdag 16 december 2008 - 22:13   quote  deeplink  
Natuurlijk komt Feyenoord terug aan de top! Van belang is wel dat er een betere verdeelsleutel gaat komen van de absurde CL-opbrengsten. Waarom gaan de clubs en de KNVB in godsnaam akkoord met de belachelijke verdeling. Het team dat zich(toevallig) als enige deelnemer in mag schrijven wordt slapend rijk (PSV afgelopen jaren). Een verdeling waarbij de deelnemer(s) een max. krijgen van bijv. 1/3e deel en de rest voor de andere clubs die zich voor europees voetbal geplaatst hebben lijkt veel constructiever.
Jeli
 Jeli - dinsdag 16 december 2008 - 22:17   quote  deeplink  
Daarnaast speelt ook een rol dat spelers bij Feyenoord veel te snel afgeschreven worden. Spelers als Zuiverloon, Swerts, Lazovic, Elmander (en misschien vergeet ik er nog een paar) hadden niet in het huidige Feyenoord 1 misstaan.
bulke
 bulke - woensdag 17 december 2008 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 - 22:17 schreef Jeli het volgende:
Daarnaast speelt ook een rol dat spelers bij Feyenoord veel te snel afgeschreven worden. Spelers als Zuiverloon, Swerts, Lazovic, Elmander (en misschien vergeet ik er nog een paar) hadden niet in het huidige Feyenoord 1 misstaan.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat al deze jongen eerst een aantal jaren, na feyenoord, bij een middenmoter gerijpt en getrained zijn geworden. Dat speelt volgens mij een slok op een borrel. Als jij ongestoord kan rijpen zonder druk en door veel te spelen, wordt je beter dan wanneer je maar soms speelt en veel druk op je schouders voelt van het moeten presteren.
E. FR1908
 E. FR1908 - woensdag 17 december 2008 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 - 20:58 schreef schiedam het volgende:
2017 nieuwe stadion
2016
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 17 december 2008 - 11:36   quote  deeplink  
Vorig jaar deed AZ ook niet mee om het kampioenschap. Dit jaar wel. Het kan dus verkeren. De concurrentie wordt echter steeds groter dus ik schat dat 2011 eventueel zou kunnen
Blade85
 Blade85 - woensdag 17 december 2008 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 - 21:12 schreef F.L.E het volgende:
Kampioen worden? Laten we eerst maar eens proberen mee te doen voor de bovenste 3 plaatsen.
En zoals Phyxius al schreef, heeft Feyenoord nog steeds een grote naam in het buitenland. Dat is bij het scouten gelijk een probleem. Zodra Feyenoord zich meld voor een speler wordt dat breed uitgemeten in de ( plaatselijke ) pers. Dan zijn er gelijk grotere clubs die even meehoppen op dat verhaal, wat gelijk de prijs opdrijft.
Het is gewoon een feit dat Feyenoord meer voor een speler moet betalen dan b.v. Groningen.
Plus de salarisschaal is natuurlijk ook wat anders dan bij de"subtoppers".
Spelers die dan mislukken maar wel een langdurig dik contract hebben kosten natuurlijk ook klauwen vol met geld.
Ik denk dat ze de jeugdopleiding moeten versterken en het scouten moeten laten voor wat het is.
Koop voor een redelijke prijs de beste spelers uit de eredivisie, laat ze 2, 3 jaar voor je spelen en verkoop ze dan aan een europese topclub.
El Hamadi zou bijvoorbeeld zo'n jongen kunnen zijn. Of kaap Elia voor de neus van onze aartsrivaal weg.
En hoe wil feyenoord elia betalen???
craven
 craven - woensdag 17 december 2008 - 12:25   quote  deeplink  
Precies, naast het slagvaardig kunnen zijn, mist feyenoord het geld
FR-Danny
 FR-Danny - woensdag 17 december 2008 - 15:07   quote  deeplink  
Als alle heren van het bestuur nu eens in hun contract laten opnemen,
dat wanneer de club een wanprestatie neerzet (zoals nu overduidelijk het geval is)
zij de helft van hun salaris vrijwillig afstaan.. laat maar niet eens gaan beginnen over bonussen he meneer Bosz!

Dan voorzie ik toch een paar ton extra om ergens een speler los te weken.
F.L.E
 F.L.E - woensdag 17 december 2008 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 december 2008 - 12:12 schreef Blade85 het volgende:

[..]

En hoe wil feyenoord elia betalen???
De komst van Arnoutovich zou ook betaald worden door een externe financier. Er zijn nog steeds mensen bereid om Feyenoord financieel te steunen bij een talentvolle aankoop. Wat deze investeerders niet willen is de heer Bosz een zak geld geven in de trand van zie maar wat je er van koopt.
En het gaat mij niet zo zeer om Elia , maar meer over het verhaal om de scouting , in het buitenland , te laten voor wat hij is.
Blade85
 Blade85 - woensdag 17 december 2008 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 december 2008 - 15:35 schreef F.L.E het volgende:

[..]

De komst van Arnoutovich zou ook betaald worden door een externe financier. Er zijn nog steeds mensen bereid om Feyenoord financieel te steunen bij een talentvolle aankoop. Wat deze investeerders niet willen is de heer Bosz een zak geld geven in de trand van zie maar wat je er van koopt.
En het gaat mij niet zo zeer om Elia , maar meer over het verhaal om de scouting , in het buitenland , te laten voor wat hij is.
Ben ik het niet helemaal mee eens als de subtop dat soort spelers uit het buitenland kan halen moet feyenoord het ook kunnen. Je kan niet alleen op eigen kweek vertrouwen punt 1 kun je niet verwachten dat dat dragende spelers zijn en punt twee zijn ze financieel niet allemaal te behouden zeker niet als de buitenlandse clubs gaan trekken aan die spelers.

En je heb gelijk met inversteerders kom je een heel eind, maar veel haal je er niet mee en hoe lang gaan de dragende spelers van nu nog mee...

Daarom zal je toch ergens goede spelers vandaan moeten halen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wordt Feyenoord ooit nog kampioen?









0.0061900