BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Genoeg is genoeg! Het doet pijn aan de ogen.

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Peer
 Peer - donderdag 18 december 2008 - 10:11   quote  deeplink  
Gisteren een kwaliteitsarm en armetierig team over het veld zien schuiven. Slechts enkele jaren geleden wonnen we de UEFA cup en waren bijna kampioen. Als je de punten van heel 2008 optelt ben je een degradatie kandidaat. In Europa heb je al helemaal niets meer te zoeken. Vervolgens vraagt Peter Bosz zich af waarom iedereen zo boos en teleurgesteld is. Nu Peter, je kan je niet alleen maar verschuilen achter het feit dat er weinig geld is. Op deze positie ben jij verantwoordelijk. Jij hebt er als een dik betaalde amateur een zootje van gemaakt en onze club in een paar jaar tijd aan de afgrond gebracht. Conclusie trekken en vooral al jezelf aangestelde vriendjes en familie netwerken meenemen. Feyenoord stel a.u.b. een sterke (tijdelijke) man aan (Leo Beenhakker). Laat deze een zestal spelers weg saneren en de eerste helft van 2009 aan een nieuwe team o.l.v. Gert Jan bouwen.

Tot slot; de spreekkoren "schaam me dood,...schaam me dood" waren zeer terecht en snijden door je ziel als je al ruim 40 jaar in de kuip komt. Nog nooit zo'n beperkte groep bij elkaar gezien.
Jeli
 Jeli - donderdag 18 december 2008 - 10:40   quote  deeplink  
Het voetbal is de laatste tijd niet best en de resultaten zijn bedroevend. Daar is iedereen het wel mee eens.
De kunst is om de oorzaken te zoeken en vervolgens de oplossingen bedenken.

Volgens mij zijn de oorzaken (in willekeurige volgorde):
1. ontbreken van een creatieve, scorende aanvaller.
2. wennen aan nieuwe trainer, nieuw spelsysteem
3. ontbreken van een echte goede verdediger
4. jonge spelers die (nog) een beetje wisselvallig zijn
5. pech met blessures

De punten 2,4 en 5 lossen zichzelf wel op. De punten 1 en 3 zijn lastig op te lossen als er geen geld is, of je moet een hele goede scout hebben. Eén ding weet ik wel zeker; Leo Beenhakker lost die problemen zeker niet op! Ik heb toch echt meer vertrouwen in Verbeek & Bosz.

Ik vraag mij toch echt af wat Peter Bosz nou precies te verwijten valt. Grote miskopen heeft hij m.i. niet gedaan. Hij blijft altijd correct. Als TD is hij weliswaar eindverantwoordelijk voor de slechte resultaten, maar Feyenoord schiet er volgens mij helemaal niets mee op als hij vertrekt.

Tot slot ben ik het niet eens over de beperkte groep spelers. Twee seizoenen geleden was de groep (nog) veel beperkter waar Erwin Koeman mee moest werken. Er zitten nu wel degelijk een paar toppers en grote talenten bij.
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 18 december 2008 - 10:43   quote  deeplink  
@Peer de UEFA cup was al weer zes jaar geleden en een bijna kampioenschap kan ik me niet herrinneren. Toen Feyenoord vorig jaar al die routiniers binnenhaalden was iedereen blij. Ik weet nog goed dat ook de nationale pers toen zei dat de routiniers waren gekomen vanwege Bert van Marwijk en niet Peter Bosz. De routiniers en van Marwijk hebben het vorig jaar redelijk gedaan maar het is dus wel zo dat Bert als sinds oktober vorig jaar bezig was met zijn volgende baan.

En hierin schuilt nu het probleem er is te weinig constantheid binnen Feyenoord. Als een speler 1 wedstrijd slecht speelt wordt hij afgeserveerd door pers en ook publiek.

Met Gertjan Verbeek is er misschien eindelijk een trainer die een visie heeft, maar het is jammer dat de resultaten uitblijven.

Het spel van Feyenoord was gisteren uitgezonderd de laatste 20 minuten niet goed. Maar zou dit misschien ook aan de kracht van de tegenstander kunnen liggen? Ik denk van wel dus. Lech Poznan vocht voor wat het waard was. De enige wedstrijd dit seizoen waarin Feyenoord echt is weggecounterd was tegen de Graafschap, en zelfs in die wedstrijd waren er kansen.

Feyenoord supporters moeten niet zo hysterisch doen over de resultaten en Peter Bosz en GJ Verbeek staan niet in het veld. Het probleem in het huidige voetbal zit met name in de gebrekkige mentaliteit en voorbereiding van de spelers zelf. De spelers en dus ook van Marwijk gebruiken de club Feyenoord als een opstapje naar een volgende werkgever in plaats van dat ze echt bezig zijn met team en clubbelang.

Daarom is het goed dat er nu (ook uit geldgebrek) gekeken wordt naar de eigen jeugd.

Met het aantrekken van zoveel routiniers is het legioen op het verkeerde been gezet qua verwachtingspatroon maar het is helaas zo dat alleen van Bronckhorst, de mentaliteit en de klasse heeft om nog iets extraas te geven. In het pressievoetbal dat Feyenoord thuis in de kuip moet spelen is Makaay helaas niet de ideale spits en al helemaal niet als de verdediging en het middenveld niet in staat zijn de bal in de ploeg te houden.

Ik denk dat je als supporter naar het stadion moet gaan om de spelers aan te moedigen anders kun je maar beter thuis blijven.

Wat Feyenoord ook niet helpt, ik herhaal het maar weer, is het verbale en non-verbale wangedrag van sommige supporters waardoor de media, scheidsrechters en bonden bij voorbaat alles wat met Feyenoord te maken heeft met argusogen en een gekleurde bril bekijken.
Phyxsius
 Phyxsius - donderdag 18 december 2008 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2008 - 10:43 schreef sportdwaas het volgende:
@Peer de UEFA cup was al weer zes jaar geleden en een bijna kampioenschap kan ik me niet herrinneren. Toen Feyenoord vorig jaar al die routiniers binnenhaalden was iedereen blij. Ik weet nog goed dat ook de nationale pers toen zei dat de routiniers waren gekomen vanwege Bert van Marwijk en niet Peter Bosz. De routiniers en van Marwijk hebben het vorig jaar redelijk gedaan maar het is dus wel zo dat Bert als sinds oktober vorig jaar bezig was met zijn volgende baan.

En hierin schuilt nu het probleem er is te weinig constantheid binnen Feyenoord. Als een speler 1 wedstrijd slecht speelt wordt hij afgeserveerd door pers en ook publiek.

Met Gertjan Verbeek is er misschien eindelijk een trainer die een visie heeft, maar het is jammer dat de resultaten uitblijven.

Het spel van Feyenoord was gisteren uitgezonderd de laatste 20 minuten niet goed. Maar zou dit misschien ook aan de kracht van de tegenstander kunnen liggen? Ik denk van wel dus. Lech Poznan vocht voor wat het waard was. De enige wedstrijd dit seizoen waarin Feyenoord echt is weggecounterd was tegen de Graafschap, en zelfs in die wedstrijd waren er kansen.

Feyenoord supporters moeten niet zo hysterisch doen over de resultaten en Peter Bosz en GJ Verbeek staan niet in het veld. Het probleem in het huidige voetbal zit met name in de gebrekkige mentaliteit en voorbereiding van de spelers zelf. De spelers en dus ook van Marwijk gebruiken de club Feyenoord als een opstapje naar een volgende werkgever in plaats van dat ze echt bezig zijn met team en clubbelang.

Daarom is het goed dat er nu (ook uit geldgebrek) gekeken wordt naar de eigen jeugd.

Met het aantrekken van zoveel routiniers is het legioen op het verkeerde been gezet qua verwachtingspatroon maar het is helaas zo dat alleen van Bronckhorst, de mentaliteit en de klasse heeft om nog iets extraas te geven. In het pressievoetbal dat Feyenoord thuis in de kuip moet spelen is Makaay helaas niet de ideale spits en al helemaal niet als de verdediging en het middenveld niet in staat zijn de bal in de ploeg te houden.

Ik denk dat je als supporter naar het stadion moet gaan om de spelers aan te moedigen anders kun je maar beter thuis blijven.

Wat Feyenoord ook niet helpt, ik herhaal het maar weer, is het verbale en non-verbale wangedrag van sommige supporters waardoor de media, scheidsrechters en bonden bij voorbaat alles wat met Feyenoord te maken heeft met argusogen en een gekleurde bril bekijken.
Amen!
Joszef
 Joszef - donderdag 18 december 2008 - 10:59   quote  deeplink  
Het gaat volgens mij ook mis in de formatie. Makaay staat op een eiland. Als er bijvoorbeeld 4-4-2 gespeeld wordt, heb je voorin in ieder geval meer druk op de tegenstander. Nu heeft de verdediging van de tegenstander best veel ruimte en is het vrij makkelijk verdedigen. Zolang wij druk naar voren hebben, kun je het speelveld op de helft van de tegenstander houden. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat je goed in de omschakeling bent als je de bal kwijt bent. Maar sowieso denk ik dat als we nog iemand naast Makaay zetten, we in ieder geval gevaarlijker kunnen zijn.
Peer
 Peer - donderdag 18 december 2008 - 11:11   quote  deeplink  
Jeli; als je stelt dat Bosz niet zoveel is te verwijten; ik zie niet veel toegevoegde waarde. Correct en stotterig in de publiciteit. Daar breek je geen potten mee. En op de momenten dat hij er moet zijn is hij er niet. Het is een lichtgewicht met een beperkt netwerk die types als Fraser voor vriendjes uitruilt.

Natuurlijk hebben we veel blessures en pech. We missen echter ook zeer veel kwaliteit. We kunnen wel steeds alles blijven goedpraten maar er moet nu echt iets gebeuren. Geen woorden maar daden!!! (en Wijnaldum op 10)
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 18 december 2008 - 11:25   quote  deeplink  
Kijk Peter Bosz heeft als nadeel dat hij ooit Wim van Hanegem tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Johan Derksen, nu ook voormalig vriend van Willem, laat geen mogelijkheid onbenut om alles wat Peter Bosz doet belachelijk te maken. Ik citeer (vrijelijk uit het verzameld werk van Derksen:

"Dat de routiniers als Makaay naar Feyenoord komen ligt niet aan Peter Bosz. Het beleidsplan van Peter Bosz is een vodje. Het draait niet bij Feyenoord en nu ligt het aan de investeringen van Peter Bosz. Peter Bosz was maar een coach van kleine clubs als de Graafschap, waarmee hij degradeerde, AGOVV en Heracles waar hij maar net mee in de eredivisie bleef"

Derksen, en dat mag hij maar je moet het wel weten, voedt continu de hartstocht tegen Peter Bosz want anderzins zegt hij dat trainers etc de tijd en kans moeten krijgen ook als het slecht gaat en dat trainers ook mogen degraderen.

Peter Bosz is een ambitieus iemand die in een lastige tijd bij Feyenoord zit. Je kunt hem van alles verwijten maar niet dat hij niets probeert. Van Marwijk, Gullit en E. Koeman waren te lui om naar de jeugd te kijken of lieten ze te snel vallen. Bosz probeert tenminste wat. Hij kan het toch ook niet helpen dat El Ahmadi (de laatste 3 wedstrijden) Bruins, de Cler en Lucius als een krant spelen.
willem feyenoord
 willem feyenoord - donderdag 18 december 2008 - 11:41   quote  deeplink  
sportdwaas je doet je naam alle eer aan , zit je met je ogen dicht te kijken , dit team is nog rotter dan in de HCS tijd, en daar is die Bosz verantwoordelijk voor, weg wezen met die kwal .
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 18 december 2008 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2008 - 11:41 schreef willem feyenoord het volgende:
sportdwaas je doet je naam alle eer aan , zit je met je ogen dicht te kijken , dit team is nog rotter dan in de HCS tijd, en daar is die Bosz verantwoordelijk voor, weg wezen met die kwal .
nou willem denk dat jij de stront in je ogen hebt , als je de gehele selectie op een rijtje zet is die gewoon goed genoeg voor top-5 maar helaas : de blessures maar die zijn toch niet Bosz zijn schuld of wel soms??? Ik ben geen fan van de persoon Peter Bosz maar de kritiek die hij nu krijgt is ondoordacht en onterecht! Wel zou ik liever een TD zien met een echte Feyenoord uitstraling en visie maar wie zou dat moeten zijn............ verder vind ik Gudde ook een flapdrol een omhoog geschoten ambtenaar maar meer is ie niet.................
PieterBos
 PieterBos - donderdag 18 december 2008 - 13:46   quote  deeplink  
hier heb je veel aan ruzie tussen de supporters
craven
 craven - donderdag 18 december 2008 - 13:53   quote  deeplink  
Bosz heeft geen personality, hij ziet er uit als een vrome zwartekousendrager die stiekem naar de hoeren gaat.Soms denk ik dat hij zelf niet weet wat hij doet. In deze dagen moet hij naar voren treden en het woord doen. In Plaats daarvan laat hij verbeek het woord doen en roept op de achtergrond wat loze kreten..
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 18 december 2008 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2008 - 13:46 schreef PieterBos het volgende:
hier heb je veel aan ruzie tussen de supporters
nou nou Bos , als je dit al ruzie noemt , is gewoon taalgebruik van Feyenoorders onder elkaar moet kunnen toch?
Peer
 Peer - donderdag 18 december 2008 - 14:06   quote  deeplink  
Sportdwaas; wat probeert Peter Bosz dan? Je ziet en hoort hem niet. De jeugd inpassen is ook niet zijn verdienste. Door in de zomer niet te handelen komen deze jongens er noodgedwongen in en worden hierin gestimuleerd door de trainer. Bosz is alleen voor zich zelf bezig en wil 3x salaris van de minister president. Dat geld kan beter in de selectie worden gestoken.
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 18 december 2008 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2008 - 14:06 schreef Peer het volgende:
Sportdwaas; wat probeert Peter Bosz dan? Je ziet en hoort hem niet. De jeugd inpassen is ook niet zijn verdienste. Door in de zomer niet te handelen komen deze jongens er noodgedwongen in en worden hierin gestimuleerd door de trainer. Bosz is alleen voor zich zelf bezig en wil 3x salaris van de minister president. Dat geld kan beter in de selectie worden gestoken.
Dus jij had liever gehad dat Wijnaldum nog niet was gebracht omdat Bosz op zijn positie een andere speler had gehaald van 6 milj met een salaris van 1 milj. en niet eens nederlands of engels spreekt! Het is niet 1 persoon schuld als t slecht gaat net als t ook niet de verdienste is van 1 persoon als er suc6 is , dus stop de kortzichtigheid , betreft dat salaris :dit is de voetballerij en daar gelden andere bedragen dan in politiek , v Geel kreeg bij 020 800.000! hij mag t toch vragen , aan Feyenoord de keus!
F.L.E
 F.L.E - donderdag 18 december 2008 - 15:57   quote  deeplink  
Bosz oprotten!
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 18 december 2008 - 16:07   quote  deeplink  
ja Bosz opkankeren , nieuwe TD aannemen , Bosz afkoopsom van 3 ton meegeven , nieuwe TD met salaris van 500.000 en dan blijkt als straks iedereen fit is dat die selectie wel aardig is en gaat het lopen en is al dit ondoordachte gelul voor jan lul geweest , Bosz mag van mij best weg bij einde contract maar ga hem nu niet ontslaan met vette afkoopsom!
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - donderdag 18 december 2008 - 19:05   quote  deeplink  
Bosz oprotten!!!! Rellen om wedstrijden zullen zo alleen maar meer en erger worden. En terecht!!!! Heb het gehad met Bosz, Verbeek en de halve selectie. Mijn geduld is nu op. Maatregelen en snel. DE CLUB IS NERGENS ZONDER SUPPORTERS!!!!! WIJ ZIJN FEYENOORD!!!! Zonder ons is Feyenoord niets. Wanneer gaan jullie nou eens naar ons luisteren?????????
Peer
 Peer - donderdag 18 december 2008 - 20:52   quote  deeplink  
Einde discussie!
Milo
 Milo - maandag 22 augustus 2016 - 12:57   quote  deeplink  
Tsjaa.......
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 augustus 2016 - 13:00   quote  deeplink  
Gravert d:-))))
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 augustus 2016 - 13:06   quote  deeplink  
Beetje zuurpruimerig topic.
Best goed eigenlijk
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 augustus 2016 - 13:10   quote  deeplink  
Weinig veranderd sindsdien.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 augustus 2016 - 13:13   quote  deeplink  
Zou eigenlijk een gemiddelde van dit topic en we worden kampioen 2017 !!! topic moeten hebben.Dan zitten we goed
VVout
 VVout - maandag 22 augustus 2016 - 14:21   quote  deeplink  
Dacht dat plastic weer was opgestaan.
JanM
 JanM - maandag 22 augustus 2016 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 augustus 2016 - 14:21 schreef VVout het volgende:
Dacht dat plastic weer was opgestaan.
Denk dat die nog met die PVC-buis bezig is ... wat een gek zeg
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 22 augustus 2016 - 14:41   quote  deeplink  
Zullen we van het weekend wel weer zien..
tomson
 tomson - maandag 22 augustus 2016 - 23:13   quote  deeplink  
wøt ? hahaha !
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 23 augustus 2016 - 07:15   quote  deeplink  
Zal voorlopig nog wel pijn aan de ogen blijven doen zolang GIO trainer is ...
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 09:36   quote  deeplink  
Eens
VVout
 VVout - dinsdag 23 augustus 2016 - 09:44   quote  deeplink  
Voorlopig 9 uit 3, als ie zo door gaat kan je er niets van zeggen stelletje zeikerTs. Niet om aan te zien dat voetbal, een kale pizza ook niet maar je moet bij de bodem beginnen. Voor wie dat ooit zelf heeft gedaan, die weet dat dat een bewerkelijke en precieze klus is waar veel mis kan gaan en wat tijd kost. De eerste paar keer en tussendoor gaat het nog al eens mis, maar uiteindelijk heb je doorgaans een mooi resultaat.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 10:29   quote  deeplink  
Je mag tevreden zijn.

Ik ben in dit geval liever kritisch VV.

Op basis van het vertoonde spel en de ontwikkeling van het team onder Van Bronckhorst is dat ook zeer terecht. Het is gewoon niet goed genoeg of zelfs onvoldoende.
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 10:30   quote  deeplink  
Die bodem van jouw pizza is vrij bewerkelijk als ie na een heel seizoen (!!) nog niet klaar is.
jackyvw
 jackyvw - dinsdag 23 augustus 2016 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 10:29 schreef Barabas het volgende:
Je mag tevreden zijn.

Ik ben in dit geval liever kritisch VV.

Op basis van het vertoonde spel en de ontwikkeling van het team onder Van Bronckhorst is dat ook zeer terecht. Het is gewoon niet goed genoeg of zelfs onvoldoende.
weet je wel hoe kunst-ns spelen op kunstgras is ? dat kunnen we niet, dus wees tevreden dat we ons staande hebben gehouden
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 23 augustus 2016 - 11:31   quote  deeplink  
De liefdesverklaringen van de bluffer doen pijn aan m'n ogen :')
VVout
 VVout - dinsdag 23 augustus 2016 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 10:30 schreef Barabas het volgende:
Die bodem van jouw pizza is vrij bewerkelijk als ie na een heel seizoen (!!) nog niet klaar is.
Een goede pizzabakker is vele jaren in de leer bij een ervaren pizzabakker voordat ie zich wat mag noemen. Ongeduldige mensen en mensen die denken dat wel ff te kunnen vallen af.
tomson
 tomson - dinsdag 23 augustus 2016 - 11:53   quote  deeplink  
th?id=OIP.Mfa33879aff05d20c30ffd89bda6b9f40o0&w=136&h=132&c=7&qlt=70&p=0&dpr=3&pid=1.1
VVout
 VVout - dinsdag 23 augustus 2016 - 12:37   quote  deeplink  
Ken ik als je 's ochtends om 8 uur van een party komt -,-
Barabas
 Barabas - dinsdag 23 augustus 2016 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 11:37 schreef VVout het volgende:

[..]

Een goede pizzabakker is vele jaren in de leer bij een ervaren pizzabakker voordat ie zich wat mag noemen. Ongeduldige mensen en mensen die denken dat wel ff te kunnen vallen af.
Vele jaren.... die waren al op voor hij aangesteld werd ;-)
VVout
 VVout - dinsdag 23 augustus 2016 - 14:13   quote  deeplink  
Honger, ga denk ik zo ff wat bikken.
JanM
 JanM - dinsdag 23 augustus 2016 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 14:03 schreef Barabas het volgende:

[..]

Vele jaren.... die waren al op voor hij aangesteld werd ;-)
Daar heb je zeker een punt Barabas. Wat hebben Gio en ook JP al die jaren als assistenten gedaan ?????
VVout
 VVout - dinsdag 23 augustus 2016 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2016 - 14:17 schreef JanM het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt Barabas. Wat hebben Gio en ook JP al die jaren als assistenten gedaan ?????
Kaas geraspt.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 23 augustus 2016 - 15:00   quote  deeplink  
d:-)))

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Genoeg is genoeg! Het doet pijn aan de ogen.









0.0089230