BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuw Feyenoord lied..????

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 januari 2009 - 12:38   quote  deeplink  
@Stylszz had een topic over Liverpool en de sfeer daar.Dat bracht mij op het idee om met z`n allen een nieuw Feyenoordlied te maken die simpel is maar wel een kwartier ofzo doorgaat.Ik ben van mening dat je dan misschien het hele stadion mee krijgt...
Zo iets als.....
Daar aan de maas

daar aan de maas

Ja daar op Zuid

Ja daar op Zuid

In Rotterdam

In Rotterdam

Ja dat zijn wij

Ja dat zijn wij

Het legioen

Het legioen..........

Van Feyenoord

van Feyenoord

Misschien denken jullie die gozer is gek maar voor mij zou het geers zijn zo lied die lang door gaat.Dat gelal dat je in veel stadions hoord vind ik niks.Nou heb je een idee of tussenvoegsels voor dit lied plaats het dan in jou reactie.

Later...
Kadaver
 Kadaver - vrijdag 02 januari 2009 - 13:24   quote  deeplink  
Van dat gelal wat je bij elke andere club hoort word ik ook niet goed van. Maar het gaat wel hele wedstrijden door, terwijl wij het Hand in Hand verkracht ter gehore brengen. Het is een prachtig lied, maar wij als Legioen proppen het in 15 seconden waarmee we het niet eens fatsoenlijk uit kunnen zingen.
Ik ben ook voor een lied wat simpel is en iedereen lekker lang mee kan zingen.

Op welke melodie had je dit in gedachte Leon?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 januari 2009 - 14:18   quote  deeplink  
Zo ook sterk in Rotterdam....
En dat is precies wat ik bedoel Kadaver jij begrijpt het....
In welk melodie zou ik niet weten want ik ben niet echt muziekaal aangelegd.Ik denk dat de tekst gewoon vrolijk op gelezen moet worden en dat je dan vanzelf een soort rap van het legioen krijgt.Alleen deze tekst is met 30 seconde afgelopen dus moet er nog wat woorden bijkomen ,ik heb de meest makkelijke voor de hand liggende tekst gekozen maar alles wat er nog bij komt is een stuk moeilijker.....
Uit eindelijk zal de tekst herhaald moeten worden.
Ook de naam van spelers scanderen helpt in mijn ogen.Ik zit op vak-z met een heleboel Feyenoord kennisen.Er was er 1 bij die Tiendallie altijd uitschold.Maar ik vond dat je zijn spel juist moest belonen en ging Tiendalie ohooo zingen voor de gein.Na 2 wedstrijden deden toch al een mannetje of 30 mee.Wat ik bedoel te zeggen ik denk dat sommige spelers meer vleugels krijgen als het legioen hun beloond voor hun goede spel .Net als 15 jaar terug zeg maar.Maar heb je een idee zeg het dan want niks ie te gek want het gaat tenslotte om ons CLUPPIE.......
Kadaver
 Kadaver - vrijdag 02 januari 2009 - 15:55   quote  deeplink  
Spelers toejuichen hebik ook een voorkeur voor. Positiviteit is essentieel. We moeten kappen met die liederen die alleen maar anti-joods zijn. Het is zielig gedrag. In 020 lachen ze er alleen maar om. Feyenoord heeft niets meer te juichen, dus dan maar alle pijlen op 020. Het is zonde, er zijn Feyenoordliederen voor het oprapen. Zo ook dat nummer van Spint (http://www.youtube.com/watch?v=TDRD_gVUtDE), refrein is hartstikke simpel, kan je eindeloos doorzingen. 'Feyenoord Feyenoord, uit ons dak als je weer scoort, mentaliteit die staat als een rots, deze stad is trots'. Prachtig.
We hebben dubbelcd's vol met liederen, als 'huppie huppie huppie' en waarom niet gewoon 'Super Feyenoord' ten gehore brengen tijdens een wedstrijd, in plaats van alleen maar vrolijk op lopen te huppelen bij aanvang?
Lee Towers heeft ook een nieuw nummer, is ook goed te doen. Er zijn genoeg mogelijkheden, nu alleen maar hopen dat de noord-side dit oppakt, want niemand anders doet het in het stadion.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 januari 2009 - 16:25   quote  deeplink  
Ja dat lied van Spint is echt goed ,maar vind het persoonlijk geen simpele meezinger.Dat anti 020 gedoe is alleen voor als tegen 020 speeld en niet tegen een andere club.Het enige wat wel verstaanbaar in volle teugen woord meegezongen is dat bijvoor.... Luige zijn moeder een H... is.En dat hoev van mij ook niet.En ja de Noord-side heeft alle mogenlijkheden in handen daar staat of valt alles mee.Ik hoop dus ook dat zij het oppakken want niet alleen de selectie moet het beter kunnen maar wij het legioen kunnen ook zoveel beter..
FRMark
 FRMark - vrijdag 02 januari 2009 - 18:06   quote  deeplink  
Pas stond er op youtube een filmpje met een nieuw lied voor Feyenoord. Dat lijkt me makkelijk mee te zingen en ook wat langer vol te houden. Het is gemaakt op de melodie die men bij een Griekse club gebruikt. Doen zou ik zeggen!
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 02 januari 2009 - 21:43   quote  deeplink  
ik dacht iets van:

Ga je mee naar het stadion
naar de club, van rood en wit
zoek een plaatsje in de zon
waar je zo gezellig zit

nu moeten we het nog afmaken, heeft er iemand een ideetje?
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 02 januari 2009 - 21:52   quote  deeplink  
kijk ze komen op het veld
er klinkt gejuich uit duizenden kelen
ja je staat ervan versteld
als de sterrenploeg gaat spelen...............en daar begint het echte probleem
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 januari 2009 - 21:55   quote  deeplink  
Hand in hand kameraden ...
hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden maar daden

Tja is mis nog de finale...
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 02 januari 2009 - 21:56   quote  deeplink  
lastig.......
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 02 januari 2009 - 21:57   quote  deeplink  
Tja moeilijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 juli 2013 door Leon FR1908 --
sevillana
 sevillana - vrijdag 02 januari 2009 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 januari 2009 - 21:56 schreef hotjumper het volgende:
lastig.......
zolang het maar niks met een slof of een ouwe voetbalschoen of zo te maken heeft!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 januari 2009 - 13:44   quote  deeplink  
Leve Feyenoord 1.
Dat lijk mij een mooie slotzin.
Dit gaat niet lukken.
Ik zou mijn seizoenskaart zo inruilen voor 3 wedstrijden terug in de tijd.1984/85 of welk jaar dan ook in de jaren 80.Dat waren nog eens tijden van een kleiner maar vele maler fanatieker legioen.
hotjumper
 hotjumper - zondag 04 januari 2009 - 14:48   quote  deeplink  
ach heb het later ook nog wel mee gemaakt, olymique bijvoorbeeld, az thuis en nog wel wat wedstrijden. maar wekelijks helaas niet meer.
renkum
 renkum - zondag 04 januari 2009 - 14:57   quote  deeplink  
bedoel je deze FRmark http://nl.youtube.com/watch?v=Jq2R3e0AOv4
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 januari 2009 - 15:08   quote  deeplink  
@FRmark en @Renkum
Deze heb ik idd al vaker voorbij zien komen.En dit vind ik dus geweldig het gaat maar door en dus een eindeloos lied.Beter als dat gelal van die andere clubs.Persoonlijk als ik die tekst mee zing vind ik het nog een beetje moeilijk maar als zo iets massaal gezongen wordt krijg je een sfeer om van te watertanden denk ik...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 januari 2009 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 januari 2009 - 14:48 schreef hotjumper het volgende:
ach heb het later ook nog wel mee gemaakt, olymique bijvoorbeeld, az thuis en nog wel wat wedstrijden. maar wekelijks helaas niet meer.
Ik weet ook nog wel een paar wedstrijden,maar net wat je zegt niet meer wekelijks.Het was vroeger ook heus niet wekelijks maar we stonden wel wat meer positief achter de ploeg als dat het nu is.En toen waren de prestatitie`s toch ook niet super....??
hotjumper
 hotjumper - zondag 04 januari 2009 - 20:33   quote  deeplink  
maar de inzet was beter, als het vroeger niet liep gingen ze er in het veld voor, dan stond het legioen op en konden er rare dingen gebeuren. in de laatste seizoenen heeft het elftal te vaak, niet thuis gegeven als het even niet liep, waardoor de wisselwerking met het legioen uitblijft.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 04 januari 2009 - 20:44   quote  deeplink  
Ja dat is idd zo waar als wat.Je heb gelijk dat klopt....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Nieuw Feyenoord lied..????









0.0051968