BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Ontslag Verbeek is een blamage'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
derq
 derq - woensdag 14 januari 2009 - 19:37   quote  deeplink  
http://www.depers.nl/sport/277052/Ontslag-Verbeek-is-een-blamage.html
'Ontslag Verbeek is een blamage'

De fans van Feyenoord begrijpen niets van het huidige beleid van de clubleiding. Dat zei Eric van Dorp, de voorzitter van de officiƫle supportersvereniging, naar aanleiding van de verrassende ontwikkelingen woensdag in De Kuip.

Om 19.30 uur geeft de directie tekst en uitleg over de positie van trainer Gertjan Verbeek, die volgens geluiden uit de spelersgroep per direct moet vertrekken bij de Rotterdamse volksclub.

Te gek

,,Als dat zo is, en ik denk wel dat het waar is, dan is dat te gek voor woorden'', zei preses Van Dorp. ,,Een dag na de nieuwsjaarsreceptie en twee dagen voor de eerste competitiewedstrijd in 2009 tegen Heerenveen. Zoiets verzin je toch niet? Zo'n maatregel, indien nodig, neem je dan toch op een ander moment?''

Van Dorp wees op de steun die Verbeek bij het legioen nog steeds had ondanks de povere twaalfde plaats in de eredivisie. ,,Bij peilingen op onze website kreeg hij nog steeds 85 tot 90 procent van de stemmen. Dat zegt genoeg. Hij is een no-nonsense trainer die de tijd had moeten krijgen om in De Kuip zijn werk te doen."

Aanpassen
Verbeek had zich misschien wel iets beter moeten aanpassen, vindt de preses. "Maar nu wordt hij weggestuurd door een stel ontevreden spelers. Die hebben hun zin gekregen. Maar de fans van Feyenoord zullen vrijdag zeer sceptisch naar het spel van hun eigen ploeg kijken. Als ze het nu nog niet laten zien, hebben ze echt een probleem in De Kuip.''

Van Dorp uitte pittige kritiek op algemeen directeur Eric Gudde, die dinsdag tijdens zijn toespraak nog sprak van hoop en herstel voor 2009. ,,Dat was een absolute blamage, zeker met de wetenschap van nu. Het was pure politiek wat hij daar zei. Een gedrocht van een speech. Hij zei helemaal niets in een kwartier. Dat mag hij zichzelf aanrekenen. Ook technisch directeur Peter Bosz moet bij zichzelf te rade gaan. Hij heeft Verbeek aangesteld. Als de trainer dan al na een half jaar weer moet vertrekken, moet ook hij zijn conclusies trekken.''

Het vertrek van trainer Gertjan Verbeek bij Feyenoord is bij het fanatieke legioen sowieso slecht gevallen. Op de diverse websites spreken de fans er woensdag schande van.

Aanwezig
Woordvoerder Raymond Salomon wilde niet zeggen of om half acht het ontslag van trainer Gertjan Verbeek zal worden bekendgemaakt. Hij vertelde alleen dat algemeen directeur Eric Gudde, technisch directeur Peter Bosz en zeer waarschijnlijk Verbeek aanwezig zullen zijn.

Volgens de supporters kan Verbeek beter blijven, maar moeten technisch directeur Peter Bosz en de oudere spelers die moeite hebben met de aanpak van de trainer, heel snel ,,oppleuren''.

Volgevreten
,,Volgevreten miljonairs schaam jezelf, prestatie nul. Ik walg dat deze spelers zich Feyenoorder noemen'', aldus een Rotterdammer op de site van RTV Rijnmond.

,,Nog nooit zo'n zooitje meegemaakt bij mijn club. Gooi die grote jongens er lekker uit, zoals Hofland, Makaay, Lucius etc, want die zijn hier verantwoordelijk voor. Ik vond Verbeek een prima trainer!

Positief
Ook de reacties op DePers.nl zijn overwegend positief te noemen voor Verbeek. ,,Feijenoord had een professional en een legioen middelmatigheid en een legioen losers aangevoerd door Bosz. En de legioenen middelmatigheid en losers sturen de enige professional weg", aldus Krankzinnig.

,,En hoe lang mag die Bosz eigenlijk blijven zitten'', stelde een supporter op de site van Sportwereld. ,,Jammer Gertjan, ik had het je zo gegund, maar in m'n achterhoofd wist ik dat dit niet eenvoudig zou zijn. Jij bent NIET mislukt, Feyenoord is mislukt'', meldt een criticus op de site van De Telegraaf.

Laan uit gestuurd

Feyenoord sprak woensdagmiddag echter tegen dat trainer Gertjan Verbeek al de laan uit is gestuurd. ,,Op dit moment ontken ik dat Gertjan Verbeek ontslagen is, maar dat kan elk moment anders zijn'', aldus hoofd communicatie Raymond Salomon. ,,We zijn nog in gesprek.''

Gesprekken

Woensdag vonden in De Kuip gesprekken plaats tussen coach en spelers, spelers en directie en coach en directie. Een aantal spelers, onder wie Roy Makaay en aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, wilde woensdag geen commentaar geven. Zij stapten in hun auto en reden weg zodra ze journalisten ontwaarden.

Onduidelijk

Een klein uur later verschenen ook algemeen directeur Eric Gudde en financieel directeur Onno Jacobs. Op weg van de Kuip naar hun kantoor in het Maasgebouw weigerden beiden de massaal toegestroomde mediavertegenwoordigers te woord te staan. Onduidelijk was of hun gesprek met Verbeek opgeschort dan wel afgerond was.
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 14 januari 2009 - 19:40   quote  deeplink  
Misschien maken ze de oprichting van FC Rotterdam bekend

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: 'Ontslag Verbeek is een blamage'









0.0048649