BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ik schaam me voor bepaalde gedeeltes van het legioen!!!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - zaterdag 17 januari 2009 - 10:50   quote  deeplink  
Verbeek was mijn vriend ook niet ,maar op zo'n Joodse manier aan de kant gezet worden??? Ze moeten nu laten zien dat ze het bij het rechte eind hadden en dan kijken we verder. Snap niet dat er mensen zijn die het legioen dat in Friesland was veroordelen. ZIJ WAREN ER WEL!!!! WAAR WAREN JULLIE?????? Dinsdag winnen en anders breekt de hel los. Ik voorspel overigens dat de jongens die commentaar op het legioen van gisteren hadden, nu link hun mond dicht houden. Jullie moeten je verstand eens gebruiken. De tijd, de manier waarop, de verdeeldheid onder het legioen enzovoort zullen waarschijnlijk alleen maar nadelig uitpakken. De gene met commentaar op het huidige gedrag van het legioen zijn een kleine groep. Dus trek je conclusie. Nogmaals Verbeek was ook mijn vriend niet, maar op deze manier gaat de club pas echt kapot.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2009 door Richard Lagrouw --
Els
 Els - zaterdag 17 januari 2009 - 11:10   quote  deeplink  
Ik was in friesland. Heb me kapot geergerd. Hoezo op een joodse manier aan de kant gezet? Als je al 4 keer een gesprek hebt gehad over zijn manier van communiceren, en hij luistert niet, en zijn vriendje Bosz luistert nog minder, dan heb je als organisatie een heel groot probleem. Wat hadden ze dan moeten doen toen de commissarissen vroegen hoe het ging? Liegen? Het gaat fantastisch meneer? Als mijn baas mij verbiedt om pindakaas te eten (wat ik overigens niet lust) dan heeft mijn baas gewoon een probleem, en als ik jouw stukje lees, ben jij echt niet anders. Laat staan dat hij ons bij de strot grijpt, zoals met Tiendalli gebeurd is. Had jij dat echt van jouw baas geaccepteerd? Ik gebruik mijn verstand altijd, dus weet niet precies wat ik met jouw oproep moet. Ik vind het gedrag van de meesten van gisteren niet goed, daar ga ik niet anders over denken, zelfs niet morgen. Van de scheldpartijen die er gisteren geweest zijn, is nog nooit iemand beter geworden, er zijn maar zeer weinig mensen die beter presteren in een vijandige omgeving. Richard, ik weet niet hoe lang je al bij Feyenoord komt, maar ik zit er al ruim 30 jaar, waarvan vele jaren uit en thuis, zowel nationaal als internationaal. Ik vind het niet passen bij het legioen, al verschillen wij daarover duidelijk van mening. Ik kan me een uitzending van de NOS uit '92 herinneren, waarin door Kees Jansma werd gezegd dat het zo opmerkelijk was, dat het toen veelgeplaagde elftal toch toegejuichd werd, ondanks verlies (bij Ajax nog wel). De weken daarop wonnen we wedstrijden in de beker, en uiteindelijk konden we naar de Coolsingel. Ik geef toe dat de relatie met het elftal en de supporters toen inniger was, waardoor er ook meer krediet zal zijn gegeven, maar ook dat ligt aan beide partijen, toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2009 door Els --
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - zaterdag 17 januari 2009 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 - 11:10 schreef Els het volgende:
Ik was in friesland. Heb me kapot geergerd. Hoezo op een joodse manier aan de kant gezet? Als je al 4 keer een gesprek hebt gehad over zijn manier van communiceren, en hij luistert niet, en zijn vriendje Bosz luistert nog minder, dan heb je als organisatie een heel groot probleem. Wat hadden ze dan moeten doen toen de commisarissen vroegen hoe het ging? Liegen? Het gaat fantastisch meneer? Als mijn baas mij verbiedt om pindakaas te eten (wat ik overigens niet lust) dan heeft mijn baas gewoon een probleem, en als ik jouw stukje lees, ben jij echt niet anders. Laat staan dat hij ons bij de strot grijpt, zoals met Tiendalli gebeurt is. Had jij dat echt van jouw baas geaccepteerd? Ik gebruik mijn verstand altijd, dus weet niet precies wat ik met jouw oproep moet. Ik vind het gedrag van de meesten van gisteren niet goed, daar ga ik niet anders over denken, zelfs niet morgen. Van de scheldpartijen die er gisteren geweest zijn, is nog nooit iemand beter geworden, er zijn maar zeer weinig mensen die beter presteren in een vijandige omgeving. Richard, ik weet niet hoe lang je al bij Feyenoord komt, maar ik zit er al ruim 30 jaar, waarvan vele jaren uit en thuis, zowel nationaal als internationaal. Ik vind het niet passen bij het legioen, al verschillen wij daarover duidelijk van mening. Ik kan me een uitzending van de NOS uit '92 herinneren, waarin door Kees Jansma werd gezegd dat het zo opmerkelijk was, dat het toen veelgeplaagde elftal toch toegejuichd werd, ondanks verlies (bij Ajax nog wel). De weken daarop wonnen we wedstrijden in de beker, en uiteindelijk konden we naar de Coolsingel. Ik geef toe dat de relatie met het elftal en de supporters toen inniger was, waardoor er ook meer krediet zal zijn gegeven, maar ook dat ligt aan beide partijen, toch?
Kan ook niet iedereen persoonlijk beoordelen, maar de meesten met de reacties waren niet in Friesland en ik betwijfel of ze wel altijd in de Kuip zijn en dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt over het gedrag van het legioen in Friesland. ik kom inmiddels achtien jaar elke thuiswedstrijd en af en toe ook uit trouwens. Ik snap jou verhaal maar jij heb dan ook recht van spreken. In '92 vond ik trouwens wel dat er inzet was. Daar worden die jongens nu ook nog steeds op beoordeeld, want grootste gedeelte van legioen noemt namen voor opvolgers van jongens uit die tijd. Persoonlijk ben ik voor de eerste thuiswedstrijd bij opkomst van het veld het elftal de rug toe keren en dan bij begin van de wedstrijd laten horen wat en wie het legioen is. Maar acties zijn op zijn plaats. Vind persoonlijk alleen niet heel de wedstrijd. alleen voor aanvang en eventueel erna. Maar vind ook dat je een andere supporter niet moet veroordelen op zijn acties want dan krijg je van mij tegengas. Vandaar deze topic.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2009 door Richard Lagrouw --
Els
 Els - zaterdag 17 januari 2009 - 11:41   quote  deeplink  
Ik begrijp je reactie, en ook van degenen in Friesland. Mijn probleem is alleen dat je zo de selectie alleen maar verder naar beneden haalt. Denk je van Hanegem nog eens in, die was succesvol bij Feyenoord, maar wel altijd cynisch. Hoe goed bedoelt en hoe authentiek dan ook, hij heeft daar spelers mee kapot gemaakt. Mario had het er ook best moeilijk mee. Hoe hard iemand ook is, of hoe evenwichtig, mensen hebben complimentjes nodig. Het lijkt erop dat Verbeek daar ook iets te hard en te pricipieel voor was. Hij vindt hard werken gewoon, jij en ik ook, maar daardoor kun je voor je medemens, die net iets anders in elkaar zit, wel eens te hard zijn. Wat Verbeek mogelijk deed (ik weet het niet zeker, het is mijn inschatting), doen wij nu met zijn allen 1000 keer zo hard. Vandaar mijn opvatting dat ze echt niet beter zullen gaan voetballen door deze harde opstelling van ons. Ik denk dat, zoals wel vaker, de sleutel bij ons ligt. Ik denk dat het belangrijk is, dat we nu de rijen sluiten en samen met het elftal er voor gaan. Wat wenselijk zou zijn, maar wat nooit zal gebeuren, is dat we als de storm een beetje geluwd is, er een aantal spelers en supporters eens met elkaar om de tafel gaan zitten en de spanningen uitpraten. Ik irriteer me er bijvoorbeeld al tijden aan, dat bv Danny Buijs zich een van ons noemt, maar hij zich toch nooit op de fanatieke vakken heeft vertoond. Hij had gelegenheid genoeg, maar zat altijd lekker op de eretribune. De Wolf is nog wel eens bij ons op het vak komen zitten, sprong bij PSV (beker) zowat het vak in en hielp altijd mee om de spandoeken op te hangen. Die tijd mis ik wel een beetje
Jeli
 Jeli - zaterdag 17 januari 2009 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 - 11:21 schreef Richard Lagrouw het volgende:

[..]

Kan ook niet iedereen persoonlijk beoordelen, maar de meesten met de reacties waren niet in Friesland en ik betwijfel of ze wel altijd in de Kuip zijn en dan vind ik dat je geen recht van spreken hebt over het gedrag van het legioen in Friesland. ik kom inmiddels achtien jaar elke thuiswedstrijd en af en toe ook uit trouwens. Ik snap jou verhaal maar jij heb dan ook recht van spreken. In '92 vond ik trouwens wel dat er inzet was. Daar worden die jongens nu ook nog steeds op beoordeeld, want grootste gedeelte van legioen noemt namen voor opvolgers van jongens uit die tijd. Persoonlijk ben ik voor de eerste thuiswedstrijd bij opkomst van het veld het elftal de rug toe keren en dan bij begin van de wedstrijd laten horen wat en wie het legioen is. Maar acties zijn op zijn plaats. Vind persoonlijk alleen niet heel de wedstrijd. alleen voor aanvang en eventueel erna. Maar vind ook dat je een andere supporter niet moet veroordelen op zijn acties want dan krijg je van mij tegengas. Vandaar deze topic.
Waar slaat dit nou weer op? Mogen alleen mensen die dit seizoen iedere week naar Feyenoord gaan een mening geven over Feyenoord? Tussen 1980 en 1990 ging ik wel altijd (en daar zaten ook hele magere jaren bij!), nu af en toe. Maar Feyenoord is en blijft mijn club waar ik altijd een mening over zal hebben.

Als je als supporter de moeite neemt om naar Heerenveen te gaan om vervolgens 90 minuten lang je eigen spelers uit te fluiten en heel stoer je middelvinger op te steken als de aanvoerder van Feyenoord je toch nog wil bedanken voor de "steun", dan heb ik daar niet veel waardering voor.
Els
 Els - zaterdag 17 januari 2009 - 12:28   quote  deeplink  
Jeli, elke supporter van Feyenoord wordt gewaardeerd en mag z'n mening hebben. Maar af en toe zijn we boos, en dan doen we ongenuanceerde uitspraken. Laten we het erop houden dat er fanatieke supporters zijn, die de gelegenheid hebben om er altijd te zijn, en zij die er door omstandigheden niet altijd kunnen zijn. De 1e groep wordt vaker met het verval en de daarbij komende gevoelens van onmacht geconfronteerd en weet inmiddels niet meer waar het met z'n frustratie heen moet. Daaruit kun je ook de excessen in Heerenveen en voor het Maasgebouw verklaren. Het was ook prettiger geweest, als de bekerwedstrijd tegen Heerenveen pas over een week was, en niet al aanstaande dinsdag. Als ik iets gezegd, gesuggereerd of uitgelokt heb, waardoor ik je op je hart heb getrapt, dan spijt me dat en bied ik je mijn excuses aan. Ik hoop dat je as dinsdag in de gelegenheid bent, om naar de Kuip te komen, en ik hoop tevens dat je woensdag je stem kwijt bent ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ik schaam me voor bepaalde gedeeltes van het legioen!!!









0.0072181