BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: 'Feyenoord-publiek'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - zaterdag 17 januari 2009 - 11:53
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Column: "Feyenoord-publiek" (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - zaterdag 17 januari 2009 - 12:07   quote  deeplink  
Column: “Feyenoord-publiek”

Wanneer je een tijdje terug het verschil tussen Feyenoord en Ajax vroeg, was het antwoord eenvoudig: Ajax-supporters lieten hun ploeg snel in de steek bij slechte resultaten en het Feyenoord-legioen was trouw en bleef achter de ploeg staan. Terwijl “Ajax-publiek” uitgroeide tot een scheldwoord werd het “Legioen” ook de afgelopen jaren toch steeds getypeerd als de 12e man van Feyenoord, vooral in thuiswedstrijden.

Gisteravond zullen mannen als Tom Egbers en Jack van Gelder met een glimlach hebben geconstateerd dat dit nu (tijdelijk) over is. Het Legioen laat de spelers genadeloos vallen.

Hoe het zover is gekomen hoef ik niet te belichten. In de – in mijn ogen – toch vaak Ajax- georiënteerde media zijn de problemen bij Feyenoord de afgelopen maanden uitgebreid aan de orde geweest. Het Legioen eiste de afgelopen maanden het hoofd van Peter Bos en deze week heeft hij inderdaad zijn functie neergelegd. Goed nieuws dus. Ook het vertrek van Wim Janssen is in mijn ogen niet verkeerd. De man die jarenlang voor 3 ton per jaar technische adviezen heeft gegeven en sterk heeft gepleit voor de aankoop van El Ahmadi, heeft Feyenoord weinig opgeleverd en is zeker mede verantwoordelijk voor het technische beleid van de afgelopen jaren.

Het vertrek van Gertjan Verbeek is in ieder geval in de ogen van het publiek zo’n groot verlies dat dit het vertrek van Bosz en Janssen heeft weggedrukt. De spelers krijgen de schuld van dit vertrek, wat voor een deel zeker terecht is. Aan dit soort zaken zitten echter altijd twee kanten en de nuance van het verhaal gaat in deze tijd geheel verloren. Zo vind ik het triest dat Giovanni van Bronckhorst, een toch uiterst professionele voetballer met een Feyenoord-hart, nu ook wordt uitgefloten en uitgescholden. Dit zal niet helpen om Feyenoord weer terug op het spoor te krijgen. Wanneer het publiek Feyenoord-spelers blijft uitfluiten staat Feyenoord aan het einde van het seizoen nog later en wordt dit echt een rampseizoen. Daarnaast zullen nieuwe spelers niet graag bij Feyenoord komen spelen als ze weten dat hoon en gejoel hun beloning wordt. Juist het trouwe Legioen was een aantrekkelijke factor voor spelers en dit moet ook zo blijven.

Ik roep daarom iedereen op naar voren te kijken en achter de ploeg te gaan staan. Dat onze kroegtijgers (Timmer en De Cler) en spelers zonder inzet worden uitgejouwd is niet zo erg, maar laten we in ieder geval achter de spelers gaan staan zoals Wijnaldum, Biseswar en Van Bronckhorst, die er in elke wedstrijd voor gaan.
Natuurlijk missen we een Paultje Bosvelt, maar ik schrijf dit gemis meer op het conto van Peter Bosz en Wim Janssen dan op de spelersgroep. Nogmaals, nu hebben de spelers de 12e man echt nodig!

Pjotr
Sjerrie
 Sjerrie - zaterdag 17 januari 2009 - 13:17   quote  deeplink  
100% mee eens!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: 'Feyenoord-publiek'









0.0051870