|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 december 2015 - 12:17 schreef Stylzz het volgende:Positiespel is echt ondermaats. Everse ziet t goed. Maar dat is niet iets van nu, maar van al heel lang. Moeten gewoon meer goede voetballers bij de selectie hebben. Er lopen teveel spelers van de derde en vierde garnituur rond. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Dank.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 december 2015 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Maar dat heb ik Begin en voor het seisoen ook al gezegd.Zijn we ineens wakker geworden.Dat is nou het zelfde over Guidettie,had hem ineens gekocht dan hadje nu al veel verder geweest .En nog wat Vejenovic staat niet op zijn plekje middenveld dus als hij niet goed draaid achter in ja wat wilje dan met zo veel middenvelders.De een kan zich goed vinden daar en de ander komt niet uit de verf.Gio ziet dat maar niet of wil daar niet aan toegeven.Zet die gast dan op de bank en zet een jongen uit onze jeugd op die plek gelijk of verlies maak dan ook niet meer uit .Met de beker zou ik dan wel weer op zeker gaan,en vejinovic dan wel weer daar neer zetten dat voelt voor hem ook anders aan. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Nou ik hoop in iedergeval op winst in de beker donderdag ,maar een europees avontuur zijn we nog niet aan toe .Het seisoen is nog niet voor bij er kan nog van alles gebeuren you never no.Ik bedoel hier mee betere verdedigers en een goede afmaker voor in. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Ik wil maar zeggen haal het uitje jeugd en word daar mee kampioen volgend jaar.Koop voor die centen een goede spits dan komje europees ook verder dan nu het geval is.Nogmaals vrijetrappen corners en tempo voetbal zou al een hele verbetering zijn. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Mooi. Zelfkritiek is de eerste stap op weg naar verbetering. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op dinsdag 15 december 2015 - 15:32 schreef nr 10 het volgende:Vormer???? Die heeft zes balcontacten nodig om te spelen. Vejinovic is het sinds hij be Feyenoord is gekomen absoluut niet verleerd. Moet zijn draai nog vinden. Ook Clasie heeft een mindere periode gehad. Dat vind jij. Ik geloof niet dat Vejinovic het gaat maken bij ons, maar ik hoop dat hij mijn ongelijk bewijst. Dat is hem tot nu toe haast niet gelukt. Steeds hoop ik er op, maar het duurt te lang. Bij gebrek aan een concurrent op die positie, krijgt hij de voorkeur denk ik, maar eigenlijk is hij gewoon niet goed genoeg. Aan de bal valt het wel mee (alhoewel tempo is er vaak uit bij hem), maar juist in verdedigend opzicht is hij maar matigjes... Maak ook niet uit. Eenieder heeft zo zijn favorieten en ook zo zijn spelers waar hij het absoluut niet in ziet zitten. Nou, bij Vejinovic heb ik dat, ondanks dat ik hoop op beter. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Bronckhorst: ''De titelambiance geeft me energie''
Feyenoord is bezig aan een uitstekende eerste seizoenshelft. Trainer Giovanni van Bronckhorst, niemand bij Feyenoord won zoveel finales als hem, zal op een geslaagd eerste half jaar terugkijken als hij de wedstrijden tegen Willem II en NEC wint. De hoop is in ieder geval terug op Zuid.
''Ik spreek er zelf niet over, maar word er de laatste tijd steeds weer over aangesproken. Sommige supporters zijn al met hun gedachten op de Coolsingel'', vertelt Gio in Elsevier. ''Vorig seizoen hebben we in de eindfase Europees voetbal verspeeld. Europa is een must voor Feyenoord. Een wedstrijd tegen Sevilla of Roma spreekt tot de verbeelding. De supporters hebben na een jaar Europese drooglegging iets te goed van de club. De titel leeft enorm bij iedereen met een Feyenoordhart.''
Van Bronckhorst kan er als geen ander mee omgaan. ''De titelambiance geeft me energie om te werken. Het is een boost. Uit ervaring weet ik wat een prijs pakken bij mensen teweegbrengt. Ik zeg niet dat we kampioen worden, maar ik zie wel elke week een ploeg die wil winnen. Het mooiste aan mijn vak is dat je spelers op iets kunt voorbereiden en als het dan lukt, gaan er sluizen van geluk open. Ik geniet het meest als ik mijn team zie genieten.''
Het vertrouwen in de selectie is groot. ''De troef van Feyenoord is dat we een goeie balans hebben tussen jeugd en ervaring. Je ziet dat jonge spelers aan het groeien zijn. Het zijn de individuele kwaliteiten die bepalen wie met wie speelt, daar ben ik attent op. De inbreng van Dirk Kuijt is groot, zowel binnen de lijnen in zijn vrije rol aan de rechterkant als buiten het veld. Dirk is Dirk, hij heeft veel energie in het elftal gebracht. Prille twintigers, zoals Rick Karsdorp en Sven van Beek, zijn daar gevoelig voor.'' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Thanx
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hele gekke wissel, de beste man van de 2 de helft eruit??? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Wie vond jij de beste man van de tweede helft? Vejinovic?
Ik vond het logische wissels, zeker die tweede. Nelom deed veel te weinig met de ruimte die hij kreeg.
En Lex is gemaakt voor dit soort pompen of verzuipen voetbal. Had misschien zelf Vejinovic laten staan, maar echt goed speelde ie niet. Al verbeterde hij de tweede helft. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Heeft geen grip op het team. Zie geen groei, geen heldere speelstijl. Er zit veel meer in de selectie. Slappe mentaliteit. Gaat steeds vaker voorkomen, naarmate Kuijt minder thuisgeeft. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kan, maar ik zag eindelijk voetbal bij de vooruit geschoven Vejinovic. De beste 20 minuten van het seizoen, en dan n wissel voor die clown. Stappen terug ipv naar voren. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Overdreven, maar Vilhena had beter gewisseld worden. Rol Immers als extra vechter snap ik wel. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 23:29 schreef van geil het volgende:Kan, maar ik zag eindelijk voetbal bij de vooruit geschoven Vejinovic. De beste 20 minuten van het seizoen, en dan n wissel voor die clown. Stappen terug ipv naar voren. Vond hem in de tweede helft ook anders spelen inderdaad, veel meer drang naar voren. Zonder dat ie nou echt goed speelde overigens, maar het begon wel ergens op te lijken, dus die redenering had ik er zeker mee kunnen leven als Gio een ander naar de kant had gehaald. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
:) Henk
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 december 2015 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 23:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Vond hem in de tweede helft ook anders spelen inderdaad, veel meer drang naar voren. Zonder dat ie nou echt goed speelde overigens, maar het begon wel ergens op te lijken, dus die redenering had ik er zeker mee kunnen leven als Gio een ander naar de kant had gehaald. Precies. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 23:33 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Vond hem in de tweede helft ook anders spelen inderdaad, veel meer drang naar voren. Zonder dat ie nou echt goed speelde overigens, maar het begon wel ergens op te lijken, dus die redenering had ik er zeker mee kunnen leven als Gio een ander naar de kant had gehaald. Vejinovic hoort ook meer naar voren te spelen , je kan beter El Ahmadi verder naar achteren zetten op het middenveld ( scoort bijna nooit, kan niet schieten ) |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 23:26 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Wie vond jij de beste man van de tweede helft? Vejinovic? Ik vond het logische wissels, zeker die tweede. Nelom deed veel te weinig met de ruimte die hij kreeg. En Lex is gemaakt voor dit soort pompen of verzuipen voetbal. Had misschien zelf Vejinovic laten staan, maar echt goed speelde ie niet. Al verbeterde hij de tweede helft. Het is al onbegrijpelijk dat Nelom nog onderdeel van Feyenoord is !!! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 07:29 schreef RenatoBos het volgende:Van Bronckhorst: ''De titelambiance geeft me energie''[ afbeelding ] Feyenoord is bezig aan een uitstekende eerste seizoenshelft. Trainer Giovanni van Bronckhorst, niemand bij Feyenoord won zoveel finales als hem, zal op een geslaagd eerste half jaar terugkijken als hij de wedstrijden tegen Willem II en NEC wint. De hoop is in ieder geval terug op Zuid.''Ik spreek er zelf niet over, maar word er de laatste tijd steeds weer over aangesproken. Sommige supporters zijn al met hun gedachten op de Coolsingel'', vertelt Gio in Elsevier. ''Vorig seizoen hebben we in de eindfase Europees voetbal verspeeld. Europa is een must voor Feyenoord. Een wedstrijd tegen Sevilla of Roma spreekt tot de verbeelding. De supporters hebben na een jaar Europese drooglegging iets te goed van de club. De titel leeft enorm bij iedereen met een Feyenoordhart.'' Van Bronckhorst kan er als geen ander mee omgaan. ''De titelambiance geeft me energie om te werken. Het is een boost. Uit ervaring weet ik wat een prijs pakken bij mensen teweegbrengt. Ik zeg niet dat we kampioen worden, maar ik zie wel elke week een ploeg die wil winnen. Het mooiste aan mijn vak is dat je spelers op iets kunt voorbereiden en als het dan lukt, gaan er sluizen van geluk open. Ik geniet het meest als ik mijn team zie genieten.'' Het vertrouwen in de selectie is groot. ''De troef van Feyenoord is dat we een goeie balans hebben tussen jeugd en ervaring. Je ziet dat jonge spelers aan het groeien zijn. Het zijn de individuele kwaliteiten die bepalen wie met wie speelt, daar ben ik attent op. De inbreng van Dirk Kuijt is groot, zowel binnen de lijnen in zijn vrije rol aan de rechterkant als buiten het veld. Dirk is Dirk, hij heeft veel energie in het elftal gebracht. Prille twintigers, zoals Rick Karsdorp en Sven van Beek, zijn daar gevoelig voor.'' Hoop? Tja , een sprankje hoop. Niet meer , door het vertoonde spel! Nog steeds dramatisch ... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Bronckhorst: ''Compliment aan Lex Immers''
Giovanni van Bronckhorst was na afloop van de met 2-1 gewonnen bekerwedstrijd van Feyenoord tegen Willem II blij met de overwinning, maar de trainer was geschrokken van de matige eerste helft die zijn ploeg op de mat legde. "In de eerste helft speelden we vooral tegen onszelf," liet de coach na het duel weten.
"Voor de wedstrijd heb ik al gezegd: we moeten in die koker zitten. Daar heeft het team alles voor gedaan," vervolgt Gio. "Ik heb in de kleedkamer een compliment gegeven aan Lex Immers, die ondanks zijn situatie er stond wanneer hij nodig was. Hij heeft gevochten en dat sloeg over op het team. We hadden het geloof dat we het recht konden zetten."
Het is niet de eerste keer dat Feyenoord dit seizoen ontsnapt aan een nederlaag. Afgelopen zondag kwam het ook tegen FC Groningen op achterstand. "We reageren goed op deze situaties, maar we moeten ervoor zorgen dat zoiets niet hoeft. Het is onnodig, maar we kunnen het wel," aldus Van Bronckhorst tegenover RTV Rijnmond.
Giovanni van Bronckhorst na afloop van Feyenoord - Willem II
(http://youtu.be/a1rFpQBDVOY) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VAN BRONCKHORST OPGELUCHT NA LATE BEKERZEGE
De loting voor de volgende ronde van het bekertoernooi had al plaatsgevonden, toen Giovanni van Bronckhorst en Jurgen Streppel donderdagavond laat in de officiële persruimte van De Kuip begonnen aan hun terugblik op het duel tussen hun teams. Het scheelde bar weinig of niet Feyenoord, maar Willem II ging de koker in voor de kwartfinales van de KNVB beker, besefte ook Van Bronckhorst. Het ging heel moeizaam vandaag, sprak de trainer, die zag hoe Feyenoord Willem II pas diep in de verlenging op de knieën kreeg (2-1).
Feyenoord kwam tegen de Tilburgers na 25 minuten spelen op achterstand en daarop was op dat moment weinig af te dingen. Lucas Andersen profiteerde van een slippertje van Marko Vejinovic en volgens Van Bronckhorst was het tegendoelpunt exemplarisch voor het spel van zijn ploeg. Willem II deed het erg goed, maar we speelden vooral tegen onszelf, zei de coach.
In de tweede helft stond er een heel ander Feyenoord op het veld, dat met de steun van het legioen in de rug vol overgave op jacht ging naar de gelijkmaker. We hebben er een echte bekerwedstrijd van gemaakt, ook door soms het randje op te zoeken. Het team heeft er alles aan gedaan om de wedstrijd te doen kantelen. Ik ben heel blij dat we het geloof op de gelijkmaker hebben gehouden, daarvoor zijn we op het laatst beloond.
Na de gelijkmaker van Tonny Vilhena kort voor het einde van de reguliere speeltijd en de benutte strafschop van Dirk Kuyt in de slotminuten van de verlenging, kwam er een einde aan een meeslepende bekeravond. Het belangrijkste is dat we door zijn, zei Van Bronckhorst, die de persconferentie besloot met lovende woorden voor Lex Immers. Hij is fantastisch ingevallen en daar heb ik hem na afloop een groot compliment voor gemaakt. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 00:14 schreef lijdensweg het volgende:[..] Vejinovic hoort ook meer naar voren te spelen , je kan beter El Ahmadi verder naar achteren zetten op het middenveld ( scoort bijna nooit, kan niet schieten ) Roep ik al vanaf zijn eerste wedstrijd. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Zondag spelen met van der Heijden en Nelom is dom en naïef. Als Gio dat flikt, is het een domoor eerste klas. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Ik geloof niet meer in Van Bronckhorst. Hij heeft nog niet het inzicht wat op dit niveau nodig is. Hij moet een sterk klankbord hebben die een goed beeld heeft van wat er moet gebeuren. Geen Boskamp, maar een man als Jan Everse zou dat heel goed kunnen invullen.
Ik zie voor zondag geen alternatief voor Van der Heijden en Nelom. Vilhena moet je niet op la zetten. En zonder Botteghin, en Kongolo moet je wel. Nieuwkoop kan dit nog niet. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 12:19 schreef nr 10 het volgende:Ik geloof niet meer in Van Bronckhorst. Hij heeft nog niet het inzicht wat op dit niveau nodig is. Hij moet een sterk klankbord hebben die een goed beeld heeft van wat er moet gebeuren. Geen Boskamp, maar een man als Jan Everse zou dat heel goed kunnen invullen. Ik zie voor zondag geen alternatief voor Van der Heijden en Nelom. Vilhena moet je niet op la zetten. En zonder Botteghin, en Kongolo moet je wel. Nieuwkoop kan dit nog niet. Daarom verdient Wouters zijn boterham nu toch bij Feyenoord ? |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Oh, ik dacht dat er een apatisch standbeeld met een bril op de bank was gezet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: De oude vader van van Gastel.
Voegt ook zo lekker veel toe, maar ja, hij verzamelt de trainingsballen zo lekker snel |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Dat is toch ook wel een paar ton waard als je zoveel caps als Jan achter je naam hebt staan? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 12:19 schreef nr 10 het volgende:Ik geloof niet meer in Van Bronckhorst. Hij heeft nog niet het inzicht wat op dit niveau nodig is. Hij moet een sterk klankbord hebben die een goed beeld heeft van wat er moet gebeuren. Geen Boskamp, maar een man als Jan Everse zou dat heel goed kunnen invullen. Ik zie voor zondag geen alternatief voor Van der Heijden en Nelom. Vilhena moet je niet op la zetten. En zonder Botteghin, en Kongolo moet je wel. Nieuwkoop kan dit nog niet. En daarom worden wij geen kampioen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 12:19 schreef nr 10 het volgende:Ik geloof niet meer in Van Bronckhorst. Hij heeft nog niet het inzicht wat op dit niveau nodig is. Hij moet een sterk klankbord hebben die een goed beeld heeft van wat er moet gebeuren. Geen Boskamp, maar een man als Jan Everse zou dat heel goed kunnen invullen. Ik zie zelfs geen gedachte. Hij zet poppetjes neer en haalt ze weg als ze in zijn ogen slecht spelen. Eendimensionaal. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 22:01 schreef FR-Henk het volgende:[..] Ik zie zelfs geen gedachte. Hij zet poppetjes neer en haalt ze weg als ze in zijn ogen slecht spelen. Eendimensionaal. Ik zie gedachte zat. Meer voetballend de oplossing zoeken dan afgelopen seizoenen, veel beweging vanaf het middenveld en de ruimte zoeken aan de zijkanten. Veel opkomende backs, veel voorzetten. Wel weinig tactische variatie hierop als je dat bedoeld, maar dat is niet per se een negatief punt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat is wel een punt, als je poppetjes gaat schuiven om aan die filosofie vast te houden en spelers inbrengt die daar niet in passen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 december 2015 - 07:37 schreef Stylzz het volgende:Dat is wel een punt, als je poppetjes gaat schuiven om aan die filosofie vast te houden en spelers inbrengt die daar niet in passen. Dan wel ja. Maar of dat nu aan de hand is, is m.i. niet evident. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 08:31 schreef MMM het volgende:Zondag spelen met van der Heijden en Nelom is dom en naïef. Als Gio dat flikt, is het een domoor eerste klas. Gat nog gebeuren ook, volgens het AD. Wat een achterlijke beslissing. Gooi dan Verdonk maar voor de leeuwen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 december 2015 - 00:10 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Ik zie gedachte zat. Meer voetballend de oplossing zoeken dan afgelopen seizoenen, veel beweging vanaf het middenveld en de ruimte zoeken aan de zijkanten. Veel opkomende backs, veel voorzetten. Wel weinig tactische variatie hierop als je dat bedoeld, maar dat is niet per se een negatief punt. Dat is een gedachte die werkt. Aan beide kanten, ja. Maan nu het middenveld en een deel voorhoede. El, Kuyt, Vejinovic: het rent maar wat, het is zo onsamenhangend. Kramer? Nauwelijks aanvoer vanuit het midden, geen steekpasses op hem, los of hij daar technisch gezien geschikt voor is. En dan gaat ie Kazim, Vilhena, Toornstra, Immers en Bilal inbrengen. Met een opdracht die past bij die fase van een wedstrijd. Dat is reageren, waar ik het tactisch variëren, dus anticiperen (met een gedachte) mis. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Dit elftal is in princiepe wel goed technis rammeld het aan alle kanten al van af de aftrap is er geen bezieling.Daar moet gio wat aan doen maar hij vind het best zo,ja dan veranderd er niks ook.De technise staf heeft ook een taak om spelers er op te atenderen hoe het beter kan. Vejinovic hoord niet in de verdediging maar op het middenveld om zijn vrije trappen te nemen.Maar daar schoort het nog al aan dat is ook altijd net niet .Nu is Martin weer met middenvelders bezig schei daar nu eens mee uit.Mag gezegd worden want hij laat ze in de verdedegin spelen wat niet werkt.Koop nu eens gericht in en niet lukraak dat hebben jullie met Guidettie ook niet gedaan. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Ik lees ook elders dat Tapia van twente vol op bleseure leed achter de rug heeft gehad en dat Martin 2 miljoen voor hem over hebben, doet hij zijn schoolwerk wel goed info.Er zitten middenvelders zat op de bank of in onze eigen jeugd wat is dit ?Koop Haller van Utrecht een spits met scorend vermogen en ook nog voetbaltechnis. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
El Ahmadi, contract loopt snel af Vilhena pleurt op. Toornstra, voldoet niet. Immers, voldoet niet.
Dat zijn al vier middenvelders die je volgend jaar niet meer hebt. Wat er achter zit is 1. heel dun en 2. heel jong.
Dus anticiperen op middenvelders is prima. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Oke maar vilhena is nog niks zeker hij wil het liefst blijven ,en daar bij hebben we eerder een verdeiger nodig en een spits.Dan kan vejinovic ook naar het middenveld daar hoord hij thuis. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Micky. Zijn vader (Wilson) heeft ooit zijn tattoo van de GKL van zijn been laten verwijderen. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Kleinzoon van oma Mieke. Pas een ongelijke strijd verloren RIP |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat een wisselbeleid. Op basis waarvan BILAL???? Clown Immers en kansloos flut spitsje Kazim. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Echt bizar, hoe kan dit, de wedstrijd vraagt om voetbal, en weer terug grijpen naar strijd. En wederom n verkeerde afloop. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 20 december 2015 - 16:23 schreef van geil het volgende:[..] Echt bizar, hoe kan dit, de wedstrijd vraagt om voetbal, en weer terug grijpen naar strijd. En wederom n verkeerde afloop. Achterlijk en dom. Op strijd win je 2 van de 10 keer een wedstrijd. Ga verdomme eens voetballen en gebruik de juiste mensen |
|
|
|