|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 14 februari 2016 - 19:08 schreef FR-Henk het volgende:[..] En omdat jij het wel weer snapt, wees eens een keer duidelijk en realistisch. Zet eens op schema: Wanneer moet wat gebeuren? En hoe snel staan er in jouw wereld nieuwe verantwoordelijken klaar? Nog zo snel dat we Europees voetbal halen? Lees de Topics maar terug. V Geel had afgelopen zomer al plaats moeten maken. En nu dus per direct. N andere trainer nu heeft weinig zin , zie afgelopen jaar, haalt niets uit. En Europees voetbal kan middels de beker met wat mazzel. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
AHA! De nieuwe directie! ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Of wou je meneer v Geel nog n trainer laten kiezen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Gudde mag wat mij betreft eervol vertrekken aan het einde van het seizoen. Niet eens om dat hij t slecht deed, maar de koek is op. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op zondag 14 februari 2016 - 18:52 schreef Stylzz het volgende:Nee, trainer moet nu gaan, de eer aan zichzelf houden. Van Geel moet ook nu gaan. Gudde. Tsja. Als ze eerlijk naar hun eigen functioneren zouden kijken wel ja .... Dan zouden ze alle drie op moeten stappen in het belang van Feyenoord !!! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote: Als het moet, wel... Als ie moet opstappen: eind dit seizoen, al mag ie van mij nog 1 transferwindow maken. En Gio ontslaan gaat me te ver, Gio moet het zelf zien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Hoe ligt Koevermans eigenlijk? |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Er komt geen andre trainer, er gaat niets veranderen fd blijft voorzitter blijft. Niemand stuurt ze weg. Heeft ook geen zin meer |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Helemaal eens Henk maar hij geeft J.Dirk al ongelijk op zijn vraagstelling.En daar bij komt dat hij niet zelf zal opgeven,en of dat nu terecht of onterecht is dat begrijpt Gio niet of althans hij wil het niet zien. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Tenzij mischien dat hij uitgescandeerd word via de tribune, ja dan begrijpt een doof paard nog wel dat hij op moet stappen.Dat zelfde geld voor M.v.Geel en voltallig bestuur.We hebben dit ooit al eens meegemaakt onderleiding van de stichting pas daarna werkte het wel. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja maar daar zou ik niet aan mee doen. Ik verwcht dat gert jan Verbeek ontslagen zal worden in Duitsland ander bestuur in een keer alles weg.ebn bevalt de aanpak van gj je niet dan wegwezen. Ik zit net te kijken maar die trainer van pec lukt het met kwalitatief mindere spelers toch. Een goed team neer te zetten althans met een systeem. Maar wil je veranderen gj is the man |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Nee geen koevermans,dan liever W.Rijsbergen ook een feihenoorder maar gepasseerd voor Gio.Ook een man die niet alles goed vind en zegd waar het op staat,die worden allemal monddood gemaakt. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Ja ik vind RonJans wel kapabel voor deze functie maar of hij geaccepteerd word is weer een anderverhaal |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Krabbendam zag de wedstrijd: spelers die elkaar in de weg lopen, uit positie zijn, de een weet niet wat de ander doet, geen automatismen, Kuijt jaagt, Vilhena jaagt, de rest loopt achteruit etc. etc. De spelers weten het na zoveel wisselingen ook niet meer. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vilhena niet zien jagen .. Wel zwemmen |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Komt steeds weer terug, uit positie lopen, geen afstemming. Moet een trainer toch op hameren?
En nog eens: waarom Tapia plots maar enkle minuten, en vorige week meteen in de basis tegen 020? |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
gertjan verbeek is de man die het tij kan keren |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
ja je krijgt medelijden als je gio hoort praten hij weet zelf echt wel dat het van geen kanten loopt hij kan en durft niemand af te vallen is niet erg maar op dit moment heb je daar niets aan hij moet gewoon man en paard vernoemmen en er niet om heen draaien gewoon keihard ingrijpen of gewoon opstappen en zeggen ik krijg het niet voor elkaar zonder goedde hulp. van haneghem terug als klanbord maar ja dan moet van geel eerst weg anders doet willem het niet |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Spelers, directie en technische staff zijn hier wat mij betreft schuldig aan. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote: Want z'n vorige periode bij Feyenoord was ook zo succesvol
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 februari 2016 door Els -- |
|
|
|
|
Gerard_FR
|
|
|
Hij kan vast beginnen een nieuw stadion te bouwen. |
|
|
|
|
010Till-I-Die
|
|
|
Het doet me allemaal veel aan mijn schooltijd vroeger denken. Je had van die leraren die waren nog te jong. De één deed popie, de ander probeerde zich te beperken tot de lesstof. Met het voortschrijden van de schoolweken maakten er steeds meer klasgenootjes (en ik ook) hun huiswerk niet, ontstonden er vrijheden zoals omgedraaid zitten en even tussendoor naar toilet etc. Totdat de rector even kwam uitleggen dat dit niet de bedoeling was. Waarna al het gezag in de daarop volgende lessen weg was. En je niet veel later te horen kreeg, dat de leraar 'even een tijdje bij moest tanken'. Een team dat niet overloopt van talent moet je stevig aansturen. Niet teveel frivoliteiten, een heldere taakopvatting en simpel voetballen. Net als de meer ervaren leraar tegen zijn pubers, duidelijkheid boven alles en vooral consequent zijn. TrainersErvaring komt met de jaren, heb je een zeer talentrijke groep, wordt het sneller opgepikt. Bij een terugval moet je stevig ingrijpen, enig charisma en autoriteit komen dan goed van pas. Een spreekwoordelijke schop onder je flikker tegemoet kunnen zien, als je je taak niet uitvoert. Ik denk dat enige senioriteit/ervaring in het trainersvak nodig is om dit schip in de vaart te houden. Daarbij is het er terug inbrengen van "Geloof in eigen kunnen" voor een aantal spelers op dit moment heel belangrijk. En daarvoor moet je dergelijke kunstjes vaker geflikt hebben. Niet voor niets haalt een Chelsea een ervaren rot als Hiddink (los van zijn falen bij Oranje, het draait hier om clubvoetbal en intensief met de jongens optrekken). |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Hulde! Met een mooie anekdote als inleiding de vinger op de zwerende plek leggen. Je geeft exact aan waar het in een moeilijker situatie op aan komt. Losser, maar duidelijk, waar het goed gaat, strakker en sturen waar de groep het kwijt is. Top-post. Hou ik van. |
|
|
|
|
Fer 1
|
|
|
Het woord intensief daar houd ik van, maar dat begrijp Gio dus niet, die laat alles op zijn beloop .Hij ziet en kijkt voor de rest doet hij niets ,jammer ik had het niet van hem verwacht.Dacht echt dat hij assertief was maar dat valt mij tegen van hem. |
|
|
|
|
010Till-I-Die
|
|
|
Dank FR-Henk. Ook ik ben één van de stuurlui aan wal. Maar zet het eens met mij op een rijtje : Over the Top = afbouwen (Kuyt, El Ahmadi, Elia), Nieuw aangetrokken = onzeker (Kramer, van der Heijden, Bothagin, Tapia, Vejinovic, Gustafson), Erin en eruit voetballers = bang om te falen (Gustafson, Nelom, Toornstra, Vilhena), Jonge en minder stabiele persoonlijkheden (van Beek, Karsdorp, Kongolo, Vilhena). Het bovenstaande is geen sluitende opsomming, maar wie zijn nu eigenlijk de stabiele factoren in dit team ? Bijvoorbeeld een centrale as, waar je de rest omheen bouwt ? Eigenlijk is Vermeer nog 1 van de meest stabiele factoren, alhoewel niet iedereen dat wil horen. Door de jaren heen zijn de Vilhena's, Boëtiussen, Elia's toch te veel moment voetballers geweest. Misschien ben ik teveel van de oude garde, maar er staan op dit moment te weinig karakterjongens in het veld, zoals : René Notten, Jan van Deinsen, Benny Wijnstekers, Henk Fräser, John de Wolf, Sjaak Troost, Ron Vlaar, Peter Bosz, Ivan Nielssen, John Metgod, Gio van Bronckhorst etc.). En dat raakt ons als legioen misschien nog het meest, wat zijn de jongens waar je echt iets mee hebt ? Een soort Rotterdamse Haven-hufterigheid, het spel dat in de catacomben al begon, waardoor je al met 1 - 0 voorstond als je het veld opkwam. Onderschat in die hoedanigheid ook de rol van een Kazim niet. Dit Feyenoord boezemt toch geen angst in, het lijkt soms een knaapjes-koor uit de Sint-Laurenskerk. Ze scholden ons vaak uit voor Rotterdamse slaven en bootwerkers, geen speels 020 voetbal, geen Philips vreemdelingen legioen. Als ik 1 ding hoop is dat er weer een team komt, wat past bij de onverzettelijkheid die onze stad heeft groot gemaakt. En dat de 'over mijn lijk mentaliteit' er aan alle kanten van afstraalt. Daar heb je een trainer, directie en bestuu rvoor nodig die uit dat hout gesneden zijn. De Dood of de Gladiolen........... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zelfs de kromme begint aan je te twijfelen meneer van Bronckhorst. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
"Trainer, we hebben keihard voor je gewerkt, waarom lukt het dan niet?" "Jongens, jullie hebben de kwaliteiten niet!" "Maar Dirk zegt dat we veel beter kunnen!!!" "Klopt, jullie kunnen nóg harder werken en het zit niet goed tussen jullie oren."
En dat al wekenlang. Hoe is het mogelijk. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
hoe is het mogelijk dat gio nog kan aanblijven en hoe is het mogelijk dat hij zelf niet de handdoek gooit , iedere debiel kan toch zien dat dit niet werkt en gaat werken de spelers zijn niet top maar zeker goed genoeg om veilig derde te worden en een heel stukje beter voetbakl te laten zien |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De trainingen en wedstrijdbesprekingen die van Geel geeft zijn gewoon kut. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
quote: Waar bemoeit t'ie van Geel zich mee!! |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Gio moet gewoon blijven, er is niemand anders die het beter kan maken de spelers moeten eens in de spiegel gaan kijken en zeggen voor dat vele geld moet ik toch beter me best gaan doen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 februari 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
010Till-I-Die
|
|
|
Iemand leuk idee voor een statement tegen Roda thuis (opblaaspoppen en Bananen uitgesloten). Eerlijk gezegd is het dit jaar ook wel beetje droevig met Tifo-acties. Als ik directie was, zou ik ff vuurwerkactie inzetten, die zijn weerga niet kent. Onder het motto "het dak gaat er hier af". Dat slaat dan weer over op onze spelers en supporters en geeft lood in de benen van die Vlaaien-happers. Kortom, ff geen antidepressiva voor onze jongens, maar ludieke pepmiddelen. Een stadion vol met verlate Kerststerretjes (G. Joling uitgesloten). Kom op mannen, laten we die ouwe kuip weer eens op zijn grondvesten late schudden. |
|
|
|
|
Leonidas1
|
|
|
quote:Op maandag 15 februari 2016 - 12:27 schreef 010Till-I-Die het volgende:Iemand leuk idee voor een statement tegen Roda thuis (opblaaspoppen en Bananen uitgesloten). Eerlijk gezegd is het dit jaar ook wel beetje droevig met Tifo-acties. Als ik directie was, zou ik ff vuurwerkactie inzetten, die zijn weerga niet kent. Onder het motto "het dak gaat er hier af". Dat slaat dan weer over op onze spelers en supporters en geeft lood in de benen van die Vlaaien-happers. Kortom, ff geen antidepressiva voor onze jongens, maar ludieke pepmiddelen. Een stadion vol met verlate Kerststerretjes (G. Joling uitgesloten). Kom op mannen, laten we die ouwe kuip weer eens op zijn grondvesten late schudden. Kom je hier niet iets te vroeg mee. Komende woensdag lijkt mij een beter moment. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 15 februari 2016 - 12:27 schreef 010Till-I-Die het volgende:Iemand leuk idee voor een statement tegen Roda thuis (opblaaspoppen en Bananen uitgesloten). Eerlijk gezegd is het dit jaar ook wel beetje droevig met Tifo-acties. Als ik directie was, zou ik ff vuurwerkactie inzetten, die zijn weerga niet kent. Onder het motto "het dak gaat er hier af". Dat slaat dan weer over op onze spelers en supporters en geeft lood in de benen van die Vlaaien-happers. Kortom, ff geen antidepressiva voor onze jongens, maar ludieke pepmiddelen. Een stadion vol met verlate Kerststerretjes (G. Joling uitgesloten). Kom op mannen, laten we die ouwe kuip weer eens op zijn grondvesten late schudden. Allemaal n Gio masker op. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nu nog andersom. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wat dacht je van...
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Nee niet doen wel allemaal achter Gio gaan staan hij heeft steun nodig
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 februari 2016 door de bluffer -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: quote: Vlag uit Amper een half jaar geleden ging in heel Rotterdam de vlag uit. Feyenoord had onder andere Kuyt, Vejinovic, Kramer, Elia en Botteghin aangetrokken. De weg naar de Coolsingel lag open, zo hoorde je her en der in de stad. Ook vanuit de journalistiek was er volop lof voor het aankoopbeleid van Martin van Geel. Heel veel minder lof oogste de technisch directeur toen hij in maart van het het vorig jaar bekend maakte dat Giovanni van Bronckhorst de nieuwe trainer werd. Niet dat er keiharde kritiek werd geuit, want daar vinden wij met z'n allen Gio net even een te aardige kerel voor. Vraagtekens waren er wel. Wat moet Feyenoord met een trainer die nog nooit een elftal onder zijn hoede had? Heeft hij een visie? Is hij niet te lief? Het is februari 2016 en Feyenoord is het lachertje van de eredivisie. Niet alleen omdat het alleen nog maar verliest, maar ook omdat het voetbalt als een kip zonder kop. En het bijzondere is: de pijlen van de teleurgestelde fans richten zich op de directie. Van Bronckhorst wordt ontzien. En dat terwijl hij met de week meer uitstraalt de draad volledig kwijt te zijn. Wat is dat toch met voetballiefhebbers en journalisten? Als je als speler een grote carrière achter de rug hebt, is je krediet als trainer blijkbaar oneindig. Terwijl juist een trainer zonder geweldig spelers-cv na twee nederlagen zijn biezen kan pakken. Menselijke aspect Voor alle duidelijkheid: ik schrijf dit verhaal niet om Van Bronckhorst de WW in te krijgen. Het enige wat ik doe is meedenken. Hoe komt Feyenoord uit de crisis? De directie van Feyenoord mag het menselijke aspect nooit uit het oog verliezen en zou er daarom goed aan doen Van Bronckhorst tegen zichzelf in bescherming te nemen. Een kind van de club mag dan veel meer krediet hebben dan een buitenstaander, als clubleiding laat je een kind van de club ook niet langzaam kapot gaan.
|
|
|
|
|
010Till-I-Die
|
|
|
In de vraagstellingen ligt het antwoord opgesloten. Ja, hij is te lief en Ja, hij is te onervaren. En Nee, meer ervaren trainers konden het vorige seizoenen ook niet. En Ja, ons verwachtingspatroon, zeker van de 35 plussers is elk jaar te hoog. En Ja, met zo'n groot legioen, is er geen verhouding tussen achterban en geoogste prijzen de afgelopen 30 jaar. En bovenal, was het een onverantwoordelijke beslissing om Gio nu al voor de leeuwen te werpen. En ja, achteraf kijk je een Koe in zijn reet. |
|
|
|
|
King - 010
|
|
|
quote: Directie of trainer de laan uitsturen zorgt er niet voor dat het team beter gaat spelen. Cocu werd er ook niet gelijk uitgegooid toen hij het eerste seizoen niet presteerde. Daarnaast zou je verwachten dat een beginnende trainer een sterke klankbord heeft. Wat heeft Jan Wouters nou gepresteerd in zijn carrière op trainersgebied? Hoe denkt met vertrouwen te krijgen als het team elke week weer verandert? Als je thuis een waterlekkage heb, dan ga je de douche-kraan niet harder openzetten? Je draait natuurlijk eerst de hoofdkraan dicht om verdere schade te voorkomen.
Nu vallen de doelpunten je links en rechts om de oren en Gio blijft stug vasthouden aan zijn team. Begin nu eerst eens het seizoen af te maken met een vaste 5-3-2 opstelling. Daarnaast moet men trainen op voorzetten en de spits moet mee-voetballen en verdedigen indien nodig.
Aan de selectie hoeft niets verandert te worden want die kampioens-waardig. Anders hadden natuurlijk niet tot aan de winterstop in de top meegedraaid. Vanaf volgend seizoen moet Gio een stap terug doen en Ron Jans of Peter Bosz als hoofdcoach aanstellen. En daarna zo snel mogelijk een besluit nemen over een nieuwe stadion. En nee, absoluut niet de Kuip gaan renoveren want daar genereer je op de lange termijn geen geld mee. |
|
|
|
|
010Till-I-Die
|
|
|
Yep, ook voorstander van 5-3-2, want legio doelpunten vallen vanuit de omschakeling. Vilhena en El Ahmadi staan te ver naar voren, waardoor het telkens één-op-één staat. Laat dan nog liever de backs opkomen via de flanken, maar laat geen gat vallen tussen de middenvelders en de centrale verdedigers. Wat dat betreft missen we Karsdorp op dit moment trouwens ook behoorlijk. En al dat vroege afjagen, het ziet er gedreven uit, maar kost bergen met kracht. En het heeft zelden rendement. Laat de tegenpartij het spel maar eens maken. Eigenlijk zijn teveel voetballers op zijn 'Dirkies' gaan voetballen, sleuren en nog eens sleuren. Maar wie zijn nu de slimme voetballers, die de momenten kiezen ? Inzet is altijd nodig, maar blijf om je heenkijken, zorg dat je je taak blijft uitvoeren, loop niet telkens compleet uit je positie, maar sta wel vrij als je niet aan de bal bent. En zorg voor een regisseur op het middenveld. |
|
|
|
|
010Till-I-Die
|
|
|
En van Geel ? Hij haalt net een konijn uit de hoge hoed: "In de toekomst gaan we minder amateuristisch oversteken". Tja, over bliksemafleiders gesproken. Prachtig al die toekomstplannen, maar het is Crisis. Pak de koe bij de horens en kom met relevante zaken. |
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
quote: Hij zelf niet? Toch raar na zoveel verlies. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op maandag 15 februari 2016 - 14:20 schreef 010Till-I-Die het volgende:Yep, ook voorstander van 5-3-2, want legio doelpunten vallen vanuit de omschakeling. Vilhena en El Ahmadi staan te ver naar voren, waardoor het telkens één-op-één staat. Laat dan nog liever de backs opkomen via de flanken, maar laat geen gat vallen tussen de middenvelders en de centrale verdedigers. Wat dat betreft missen we Karsdorp op dit moment trouwens ook behoorlijk. En al dat vroege afjagen, het ziet er gedreven uit, maar kost bergen met kracht. En het heeft zelden rendement. Laat de tegenpartij het spel maar eens maken. Eigenlijk zijn teveel voetballers op zijn 'Dirkies' gaan voetballen, sleuren en nog eens sleuren. Maar wie zijn nu de slimme voetballers, die de momenten kiezen ? Inzet is altijd nodig, maar blijf om je heenkijken, zorg dat je je taak blijft uitvoeren, loop niet telkens compleet uit je positie, maar sta wel vrij als je niet aan de bal bent. En zorg voor een regisseur op het middenveld. Vilhena staat juist te ver naar beneden, die hoort op de tribune. |
|
|
|
|
Appie53
|
|
|
Zet tijdelijk maar iemand naast hem, dan z'n eer maar gekrenkt, alles beter dan dit. |
|
|
|
|
dr love
|
|
|
las net dat verslaggever r.van os een oplossing heeft haal d.advocaat als ondersteuning voor gio zou een goeie keus zijn maar wie en hoe gaat feyenoord dat betalen die dicki komt echt niet voor appel en peren en drie maanden is te kort om gio bij te brengen. |
|
|
|