|
|
Leon FR1908
|
|
|
Hij zou toch maar ongeslagen de winterstop halen |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wachtrij op flanken van Feyenoord
Giovanni van Bronckhorst heeft een luxeprobleem voor het thuisduel van Feyenoord, zondag met nummer 3 Heerenveen. Vier buitenspelers menen recht te hebben op een basisplaats.
Regi Blinker denkt diep na. De voormalige linkerspits van onder meer Feyenoord en Celtic en ook drievoudig international is gevraagd welke twee buitenspelers hij zou opstellen bij Feyenoord, dat zondag nummer 3 Heerenveen ontvangt. Eljero Elia (29), Steven Berghuis (24), Bilal Basaçikoglu (21) en Jens Toornstra (27) mogen voor de kraker tegen de Friezen in de Kuip twee plekken verdelen.
,,Als Eljero Elia fit is'', is de 47-jarige Blinker er 'op links' snel uit, ,,dan is hij boven elke discussie verheven. Voor de plek aan de rechterkant in de aanval is dat in mijn ogen minder duidelijk.''
Elia is fit, zo roept hij zelf luidkeels. Al was zijn optreden woensdagavond in de eenzijdige bekerderby tegen Excelsior nog niet zo indrukwekkend als zijn bliksemstart tegen FC Groningen eerder dit seizoen, voor hij afhaakte met een breuk in zijn schouderblad.
De immer uitgesproken Hagenaar lijkt van het kwartet flankspelers het meest zelfverzekerd. ,,De trainer kan nu kiezen'', zegt Elia lachend. ,,Ik kan spelen, hoor, waarom niet? Of ik tegen Heerenveen dan al kan brengen wat ik tegen FC Groningen heb laten zien? Kijk, een mannetje uitspelen verleer je niet. Dat laat ik ook zien op de trainingen, maar tegen Excelsior kwam het er niet voldoende uit.''
De vraag wat hij zou doen als hij Giovanni van Bronckhorst was, kopt hij snel in. ,,De grootste concurrent van Eljero Elia is Eljero Elia zelf. Of ik geduld heb? Ik wil niet geduldig zijn, ik ben hongerig. Het wordt een echte strijd om de plekken op de buitenposities, maar ik ga uit van mijn eigen kracht en dan denk ik dat ik er snel weer zal staan. Maar je ziet: Toornstra heeft zijn assists, Bilal begint steeds meer te beseffen hoe goed hij kan zijn en Berghuis viel steeds goed in. Het is nu aan de trainer.''
Rechterkant Aan de rechterkant is de concurrentiestrijd helemaal moordend. Basaçikoglu staat daar alweer vijf wedstrijden op een rij, maar dat heeft ook te maken met de gekneusde ribben van Berghuis. Basaçikoglu had af en toe zijn momenten in die reeks wedstrijden, maar een claim op de plek van rechterspits bij de koploper legde hij zeker niet. ,,Maar het gaat steeds beter'', zegt hij. ,,De stap vanuit Friesland is best groot geweest, de druk is veel groter. Die kans tegen Onana van Ajaks? Ik had gehoopt dat hij zou gaan liggen, maar had er achteraf beter langs kunnen gaan.''
Blinker buigt zich na zijn keuze voor Elia nog over de vraag wie aan de rechterkant van topscorer Nicolai Jørgensen moet spelen. ,,Als Berghuis fit is, heeft hij gewoon iets extra's'', zegt Blinker. ,,Dan zou ik hem opstellen, maar dat komt ook omdat ik Jens Toornstra geen buitenspeler vind.
,,Nu Dirk Kuyt op 36-jarige leeftijd af en toe een wedstrijdje overslaat, kan Toornstra zich ook meer als schaduwspits laten zien. En Basaçikoglu heeft pure snelheid als wapen. Hij kan van waarde zijn als de ruimtes op het veld groter worden. Maar dat is vaak pas aan het einde van een wedstrijd.''
Toornstra zou op basis van zijn flitsende start van de competitie voldoende krediet moeten hebben opgebouwd om, zolang Kuyt als diepste middenvelder speelt, een basisplaats te krijgen als flankspeler. Woensdag scoorde hij treffer nummer 3 van Feyenoord tegen Excelsior. ,,En het gaat ook goed'', zo uit eveneens Toornstra zich zelfverzekerd.
Net als met Berghuis, de huurling van Watford. Al kampt deze al sinds 18 september met gekneusde ribben. ,,Na een beuk van Jetro Willems tegen PSV'', legt Berghuis uit. ,,Zegt Elia dat hij als hij fit is, hij weer gaat spelen? Daar hou ik wel van. Iedereen moet toch zo denken? Wat dat betreft spreek ik hetzelfde uit als Elia: Als ik fit ben en mijn niveau haal, heb ik er vertrouwen in dat ik er weer in sta.'' |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Luxe? Ze moeten het allemaal waarmaken. 1 helft niet goed, de ander erin. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Iemand al gekeken? En? Was het spannend? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Wat is Martin dan wel niet. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wordt wel langzamerhand tijd om naar verse visies uit te gaan kijken. En al helemaal als het nieuwe stadion er door komt. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Doe je mee? Eerlijk delen, jij 10% van het salaris. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Nee, doen we toch op goed vertrouwen? ;) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik vertrouw geen Zaankanter,sorry.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 oktober 2016 door ar -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Och och, al dat wantrouwen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Tactisch niet het beste idee vandaag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Had nog wel een wissel verwacht.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ik snapte het eigenlijk wel. Heerenveen was veel gevaarlijker dan ons de laatste 20 minuten. Een aanvaller erbij was denk ik n nederlaag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 oktober 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Verkeerd gewisseld, zwakke wedstrijd van Gio... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
De eerste wissel was al fout. Daardoor kreeg Heerenveen overwicht. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat kwam meer door de wissels van Heerenveen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
'Bilal mist deze kans, maar iedereen mist weleens' 'Tevreden over Toornstra en Bilal'
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAAAAAA |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Met Elia haalde je de angel uit onze aanval. T liep meteen niet meer. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2016 - 16:45 schreef van geil het volgende:[..] Ik snapte het eigenlijk wel. Heerenveen was veel gevaarlijker dan ons de laatste 20 minuten. Een aanvaller erbij was denk ik n nederlaag. Prima ik vind 1 punt geen punt. Concurrenten winnen dus moeten wij dat ook.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2016 - 16:45 schreef van geil het volgende:[..] Ik snapte het eigenlijk wel. Heerenveen was veel gevaarlijker dan ons de laatste 20 minuten. Een aanvaller erbij was denk ik n nederlaag. Dat vond ik niet. Heerenveen heeft ook in het laatste part nauwelijks gevaar kunnen stichten. Meer opportunisme had juist kunnen veroorzaken dat ze nog meer terug gingen trekken. Had ik Vilhena geofferd. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Elke week dat gezeik aan horen dat we zo'n brede bank hebben, wissel je maar 1 keer |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja , en als hij Kramer er in zet is het ook weer niet goed. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2016 - 17:24 schreef FR-Henk het volgende:[..] Dat vond ik niet. Heerenveen heeft ook in het laatste part nauwelijks gevaar kunnen stichten. Meer opportunisme had juist kunnen veroorzaken dat ze nog meer terug gingen trekken. Had ik Vilhena geofferd. Kan. Ikzelf vond t link. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Bronckhorst: ''Cruciale kansen moeten we afmaken''
Giovanni van Bronckhorst vindt dat de puntendeling tussen Feyenoord en sc Heerenveen een redelijke afspiegeling was van het onderlinge duel, dat een hoog tempo kende. ''Er gebeurde veel voor beide doelen'', vertelt de trainer na afloop tegenover Fox Sports.
''We kwamen te snel op achterstand in een kwartier toen we het lastig hadden'', vervolgde de oefenmeester. ''We waren aan de bal heel slordig. En bij dat tegendoelpunt mag je een speler als Larsson niet te veel ruimte geven om het veld over te steken. Dat kan gewoon niet.''
Toch repareerde Feyenoord de achterstand al voor rust. ''We stonden toen beter en er was eigenlijk niets aan de hand. Dan wacht je op de kansen om de derde te maken, maar dan valt uit het niets de 2-2. In de laatste tien minuten maakten zij het ons heel moeilijk om er doorheen te komen. We hadden kunnen winnen, maar we moeten de cruciale kansen gaan maken.'' |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
verliezen of gelijkspelen maakt qua punten niet heel veel uit...kramer had er best de laatste 10 minuten er in gekund...Ik had graag gezien dat we het laatste half uur met flankspelers hadden gespeeld (Bilal en Berghuis), Kuijt of Toornstra op 10 en dan Kramer als laatste erin... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2016 - 17:35 schreef CobusIII het volgende:verliezen of gelijkspelen maakt qua punten niet heel veel uit...kramer had er best de laatste 10 minuten er in gekund...Ik had graag gezien dat we het laatste half uur met flankspelers hadden gespeeld (Bilal en Berghuis), Kuijt of Toornstra op 10 en dan Kramer als laatste erin... Zoiets idd |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Jorgensen en Bilal moeten de trekker overhalen. Dat is de enige reden van het puntverlies.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 oktober 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Kut, geile, we zijn het eens. Daarnaast hebben we toch behoorlijk gespeeld. Al wordt een week rust straks wel welkom. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 30 oktober 2016 - 17:40 schreef FR-Henk het volgende:Kut, geile, we zijn het eens. Daarnaast hebben we toch behoorlijk gespeeld. Al wordt een week rust straks wel welkom. Wat is het leven toch mooi :) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VAN BRONCKHORST: ‘ER HAD MEER IN GEZETEN’
Giovanni van Bronckhorst en zijn ploeg moesten zondag genoegen nemen met een punt in het duel met sc Heerenveen. De reactie van de hoofdtrainer na het 2-2 gelijkspel:
Onzeker
‘We begonnen niet goed aan de wedstrijd. We waren onzeker in balbezit en kwamen moeilijk onder de druk van Heerenveen vandaan, dat ons bovendien veel liet lopen op het middenveld. Het eerste doelpunt gaven we te makkelijk weg. Het veld voor Sam Larsson lag helemaal open. Dat mag niet gebeuren.’
Voorsprong
‘Na de tegengoal groeiden we in de wedstrijd en kwamen we ook op voorsprong. Meteen na rust kregen we via Bilal (Basaçikoglu, red.) een goede kans op de 3-1, maar die maakten we niet. Hij mist die kans niet expres en ik ben ook tevreden over wat hij vandaag heeft laten zien. Met zijn snelheid is hij altijd een gevaar voor de verdediging, zoals bij de strafschopsituatie.’
Beslissen
‘De 2-2 was een geweldige goal. Door die gelijkmaker moesten we ons opnieuw terug knokken in de wedstrijd. Ik kan mijn ploeg niet verwijten dat ze er geen energie en kracht in hebben gestopt. Wel moeten we de kansen gaan afmaken die we krijgen om wedstrijden te beslissen. Er had meer in gezeten voor ons, in de laatste vijftien minuten was er maar één ploeg aan het aanvallen.’
Terecht
‘De wedstrijd kon alle kanten op. Er gebeurde van alles, het was echt een open wedstrijd. Ik denk ook dat een gelijkspel een terechte gelijkspel is. Maar ook al heeft Heerenveen een heel goede ploeg, thuis willen we altijd winnen. Dat is helaas niet gelukt. Nu moeten we ons gaan voorbereiden op de Europa League-wedstrijd van donderdag tegen Zorya Luhansk.’ |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Had ook minder in kunnen zitten |
|
|
|