|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 19:29 schreef van geil het volgende:[..] Dat gebeurde juist vandaag wel.(Nelom kneep, en Karsdorp ging naar het middenveld. Terwijl ze moesten blijven staan.Dat was de opdracht. Onze vleugels gaan er overheen, dat kan, dan moet iemand de positie overnemen. Overigens zag je pas toen Bilal kwam Karsdorp achterin blijven, dat komt omdat toen Toornstra er stond, die aldoor naar binnen trok en er ruimte viel op rechts. Ik denk dat Karsdorp daarom er toch indook, want er stond niemand. En omdat er niemand stond, kon die ook niet de positie van Karsdorp overnemen. Dan heeft Karsdorp zijn opdracht dus niet uitgevoerd, maar Gio 70 minuten gewacht het te corrigeren.
Maar ik bedoel eigenlijk dat 1 van onze centrale verdedigers door moeten schuiven in balbezit. Dat gebeurt echt bijna nooit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
En U was feller en scherper aan de bal |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Nee , even over vandaag. De centrale verdedigers zouden de spitsen pakken in de basis positie. Karsdorp en Nelom moesten in positie blijven omdat die spitsen vanuit de basispositie breed gaan vragen. Toornsta rechts op het midden / El/Kuyt midden . Vilhena links. Hier ging het ook fout , El stapte vaak uit , Vilhena ging naar zijn positie , waardoor Elia vaak linksback werd. Dan heb je dus al 4 spelers die het niet begrepen ondanks voortdurende coaching. Dat is gebrek aan kwaliteit. Een kunstje uitstekend beheersen maar het andere kunstje niet snappen. @Stylzz.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 19:41 schreef van geil het volgende:Nee , even over vandaag. De centrale verdedigers zouden de spitsen pakken in de basis positie. Karsdorp en Nelom moesten in positie blijven omdat die spitsen vanuit de basispositie breed gaan vragen. Toornsta rechts op het midden / El/Kuyt midden . Vilhena links. Hier ging het ook fout , El stapte vaak uit , Vilhena ging naar zijn positie , waardoor Elia vaak linksback werd. Dan heb je dus al 4 spelers die het niet begrepen ondanks voortdurende coaching. Dat is gebrek aan kwaliteit. Een kunstje uitstekend beheersen maar het andere kunstje niet snappen. @Stylzz. Ja en nu ?....... als alles klopt heb je een wereld team dus die fouten zitten er in. En daarom spelen we in Nederland. Je moet ook wel eens iets in prespectief zien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Los daar van, je hebt 45 minuten lang in de eerste helft praatsessies gezien. Echt. Dan grijp je toch in in de rust? Voor mij lag het grootste probleem bij Toornstra. Die liep echt volledig uit positie. Wat een kettingreactie gaf. Ook duelkracht kwamen we tekort, plus in balbezit, was er gewoon geen voetballen mogelijk omdat het zo vreselijk druk in het midden was en aan de buitenkant niemand aanspeelbaar.
Dan moet je als trainer gewoon ingrijpen. Ook al staat het dan nog maar 1-1.
kan overigens ook een gebrek aan training zijn, geen alternatieven inslijpen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 27 november 2016 - 19:43 schreef piet de paler het volgende:[..] Ja en nu ?....... als alles klopt heb je een wereld team dus die fouten zitten er in. En daarom spelen we in Nederland. Je moet ook wel eens iets in prespectief zien. Heb je de wedstrijd gezien? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Bronckhorst: ''Daar hadden we veel moeite mee''
Feyenoord wist zondagmiddag niet te overtuigen tegen FC Utrecht. Pas in de allerlaatste minuut van de wedstrijd werd er door een goal van Michiel Kramer nog een punt gered. Trainer Giovanni van Bronckhorst zag hoe zijn Feyenoord er niet in slaagde om goed in de wedstrijd te komen. ''Dan heb je geluk dat je in de slotfase door opportunistisch te spelen nog een punt pakt."
Van Bronckhorst geeft aan dat zijn ploeg problemen had met de tactiek van de tegenstander. "Als je backs uit hun zone lopen, reageren Haller en Zivkovic. Dan komt je achterhoede scheef te staan. Daar hadden we veel moeite mee, dat kregen we niet onder controle", vertelt Van Bronckhorst aan FOX Sports. "Zij hebben slimme spelers die overal tussen lopen. Dan moet de communcatie goed zijn, en dat was het niet. Dan geef je tegengoals weg waardoor je het jezelf heel moeilijk maakt."
Feyenoord heeft het de laatste weken moeilijk, en oogt niet meer zo fris als aan het begin van het seizoen. "Het heeft ook te maken met de vele wedstrijden, wedstrijden op topniveau. Afgelopen donderdag hebben we ver moeten gaan, dat werkt natuurlijk door. Op karakter sleep je er nog een punt uit", aldus Van Bronckhorst.
Door het puntverlies staat Feyenoord nu op gelijke hoogte met nummer twee Ajaks, terwijl het ook de nummer drie PSV ziet naderen. "We moeten gewoon naar onszelf kijken en de wedstrijden blijven winnen. De prijzen worden pas op het laatst verdeeld." |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VAN BRONCKHORST: ‘GELIJKSPEL MAXIMAAL HAALBARE’
Feyenoord sleepte zondag op de valreep een punt uit het vuur in Utrecht, waar de ploeg dankzij goals van Nicolai Jørgensen en Michiel Kramer van 3-1 terugkwam tot 3-3. Hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst was blij met het getoonde karakter, maar tegelijkertijd kritisch op de wijze waarop zijn ploeg had gespeeld. Hieronder lees je zijn volledige reactie.
Van Bronckhorst: ‘We herstelden ons snel van een vroege achterstand, maar kwamen vervolgens niet in de wedstrijd. We waren onszelf niet en kwamen op veel plekken in het veld tekort, waardoor vrijwel alle tweede ballen voor Utrecht waren.’
‘De manier waarop wij in de tweede helft de goals weggaven, kan niet op dit niveau. Daarmee maakten we het onszelf extra moeilijk en na de 3-1 leek het een onmogelijke missie te worden om hier met een goed resultaat weg te gaan.’
‘Na de 3-1 stond het team op en zag ik iets in het elftal ontstaan. Toen vervolgens de 3-2 viel geloofde ik nog in een punt, zeker omdat we met Michiel (Kramer, red.) opportunistisch konden gaan spelen. Hij zaaide veel verwarring bij de tegenstander en is uiteindelijk met zijn gelijkmaker heel belangrijk voor ons.’
‘Een gelijkspel was voor ons het maximaal haalbare. Het gaat de laatste weken moeizamer bij ons, wat ook te maken heeft met het drukke programma. We staan nog waar we willen staan, maar zullen beter moeten gaan spelen.’ |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
ja en nelom maar blijven opstellen en elia de hand boven het hoofd houden kortom zachte heelmeesters maken stinkende wonden, gio je ziet het niet of je wilt het niet zien het gaat op het ogenblik iedere wedstijd iets minder en schijnbaar zegt niemand er iets van dit gaat verkeerd!!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Ja natuurlijk echter wij kunnen niet foutloos spelen , daar is de competitie en Feyenoord te slecht voor |
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
schande schande GIO wanneer word je wakker!!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Bij de nabespreking van hey duel bij FC Utrecht (3-3 zullen in De Kuip waarschijnlijk harde noten worden gekraakt. Coaches en spelers zullen, als ze de beelden terugzien, zich realiseren dat het duel met FC Utrecht tactisch de grootste misser was van dit seizoen. Niet eerder ging er zoveel mis in het tactisch plan van Feyenoord en dat mag een ploeg die bovenaan staat niet overkomen.
In de defensie werd nauwelijks gecommuniceerd, spelers stonden te wijzen en te kijken, terwijl de spelers van de thuisclub aan alle kanten voorbijvlogen of de ruimtes in doken. Het tactische plaatje van de kraker in de Galgenwaard kan zo in de trainerscursus van de KNVB voor het volgende seizoen. Het is het schoolvoorbeeld van een ploeg (Feyenoord) die zich geen raad weet met de vele positiewisselingen bij de tegenstander (FC Utrecht).
Dat is tegelijkertijd ook een compliment voor FC Utrecht-coach Erik ten Hag, die zijn team tot in de puntjes had voorbereid hoe Feyenoord moest worden bestreden. „Ik denk dat we aardig liepen te voetballen”, sprak de trainer na afloop bescheiden.
De vraag is alleen waar bij Feyenoord de fout zat. Was er voor de wedstrijd een plan B? Wisten de spelers op welk moment ze zelf de defensie moesten reorganiseren of miste een aantal spelers het inzicht om de telkens nieuwe en lastige situaties met elkaar op te lossen. Van Bronckhorst riep meerdere keren spelers tot de orde en liet hen nieuwe opdrachten uitvoeren. Dirk Kuyt was de eerste speler die zijn ploeggenoten zelf duidelijk maakte welke keuzes ze moesten maken. In de tweede helft stond Jan-Arie van der Heijden het in de middencirkel allemaal nog een keer uit te leggen.
Het was geen toonbeeld van sterkte. Daarmee werd ook meteen blootgelegd dat het puntenverlies in Utrecht dit keer niets te maken had met vermoeienissen van een Europese trip. Dat is bij elke Nederlandse vertegenwoordiger in de Champions League of Europa League na een midweeks optreden al gauw het excuus.
„Maar daar hoef je niet mee aan te komen”, vond ook invaller Bilal Basacikoglu, die aan de basis stond van Feyenoords inhaalrace en de 3-2 van Nicolai Jørgensen voorbereidde. „De wedstrijd bij Man United zat niet in de benen. Misschien in het hoofd, maar kom op zeg, je bent prof en je moet twee keer in de week voetballen. Andere profclubs staan er toch ook in Europa?”
En dan mag een ieder hier zijn eigen conclusies uit trekken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2016 door Stylzz -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Rotterdamse derby 'bijzonder': ''Maar het gaat om punten''
Feyenoord neemt het aanstaande zondag op tegen Sparta in de tweede ‘Rotterdamse derby’ van het huidige Eredivisie-seizoen. Na jarenlange afwezigheid is de club uit Spangen sinds dit seizoen weer terug in de Eredivisie.
“Bijzonder omdat we tegen de stadgenoot spelen, maar het gaat om de punten” zegt Giovanni van Bronckhorst, trainer van Feyenoord, op de wekelijkse persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. “Voor ons gewoon is het een duel om drie punten te pakken. Sparta heeft een vast team en ze staan negende. Dat is behoorlijk als je nieuw bent in de competitie. Ze hebben het veel ploegen moeilijk gemaakt en goede uitslagen neergezet, ook tegen PSV.”
“Wij staan nog steeds bovenaan en het gevoel is hetzelfde”, vervolgt hij. “Het is wel een drukke periode. We hebben wat moeite en we spelen niet hetzelfde voetbal als tijdens het begin van het seizoen. We houden vast aan onze speelwijze. Af en toe zullen we iets veranderen, dat ligt ook aan de tegenstander, maar je moet dicht bij jezelf blijven.” |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VAN BRONCKHORST KIJKT UIT NAAR STADSDERBY
Giovanni van Bronckhorst kijkt uit naar de Rotterdamse derby tussen zijn ploeg en Sparta van aanstaande zondag, die voor het eerst in zes jaar weer in Eredivisieverband wordt gespeeld. ‘Het is hartstikke mooi voor de stad Rotterdam dat er drie clubs op het hoogste niveau actief zijn’, zegt de hoofdtrainer in gesprek met Feyenoord TV. ‘Het is altijd bijzonder om tegen een stadgenoot te spelen, alleen gaat het ook in die wedstrijd om de punten.’
Van Bronckhorst hoopt zondag weer drie punten aan het totaal te kunnen bijschrijven, zeker nadat Feyenoord afgelopen weekend in Utrecht gelijkspeelde. Volgens de hoofdtrainer is het duel in Stadion Galgenwaard deze week uitvoerig nabesproken binnen het team.
‘Zeker in verdedigend opzicht was het in fases matig, met name qua communicatie. Daar moeten we van leren. Het is daarentegen positief dat we ons uit geslagen positie terugvochten in de wedstrijd. Dat is dit seizoen al vaker een kracht van dit team gebleken.’
Het volledige interview met Van Bronckhorst, die verder vertelt over de wedstrijd van Feyenoord 2 tegen Chelsea en de rentree van doelman Warner Hahn, bekijk je hieronder in de videospeler.
(https://youtu.be/aaGk5BFyNOg) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
onbegrijpelijk elia en nelom gewoon in de basis wat ziet gio wat wij met zijn allen niet zien ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
VAN BRONCKHORST: ‘BELANGRIJKE PUNTEN, UITSTEKEND GESPEELD’
Trainer Giovanni van Bronckhorst gaf na de 6-1 overwinning op Sparta Rotterdam de complimenten aan zijn team voor de wijze waarop ze gestreden hadden. Zijn reactie na de stadsderby:
‘Ik ben heel blij met deze grote uitslag, die in mijn ogen verdiend is. Gezien de positie waar we staan zijn dit belangrijke punten.’
‘Voorafgaand aan de wedstrijd heb ik tegen de jongens gezegd dat ze veel energie in het spel moeten leggen. De manier waarop ze dat hebben uitgevoerd, stemt mij tevreden en dat heeft ons ook de overwinning opgeleverd. We hebben uitstekend gespeeld.’
‘De eerste helft stond Sparta heel compact en mikte het op de omschakeling. Wij kwamen daar moeilijk doorheen. In zo’n situatie moet je soms je geluk beproeven met schoten van afstand. Wij hebben jongens die dat kunnen en daar hebben we met de doelpunten van Tonny en Jens uitstekend gebruik van gemaakt.’
‘De tweede helft bleef het team maar gaan, ook na de 4-0 en de 5-0. De energie die de ploeg liet zien, zullen we ook donderdag nodig hebben tegen Fenerbahçe. Dat is een finale voor ons. We willen overwinteren in Europa, daar zullen we donderdag alles aan doen. De overwinning van vandaag biedt wat dat betreft veel vertrouwen.’ |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Die wissels. Zo voorspelbaar |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 04 december 2016 - 14:21 schreef Dirk1 het volgende:onbegrijpelijk elia en nelom gewoon in de basis wat ziet gio wat wij met zijn allen niet zien ? Elia is een vaste keuze voor Gio blijkbaar en als Elia speelt zal ie Woudenberg sowieso niet opstellen.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Kon me er vandaag wel in vinden. Kramer belonen voor goal van vorige week, snap ik wel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Heb je volgende week waarschijnlijk weer inderdaad. Gustafson was overigens wel een verrassing.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Bronckhorst blij: ''Een verdiende uitslag''
Feyenoord rekende zondagmiddag met 6-1 af met stadsgenoot Sparta. De twee Rotterdamse clubs stonden sinds jaren weer tegenover elkaar in de Eredivisie, maar de Spartanen wisten nauwelijks weerstand te bieden. Giovanni van Bronckhorst, trainer van Feyenoord, kijkt met een goed gevoel terug op de Rotterdamse derby.
“Als je thuis met 6-1 wint van Sparta, is dat een goede en grote uitslag”. zegt de trainer tegenover RTV Rijnmond. “De uitslag is verdiend en we halen op deze manier weer belangrijke punten binnen. Ook de invallers lieten een goede drive zien om te scoren en om druk te zetten. Dat heb ik eigenlijk heel de wedstrijd gezien.”
“Je ziet vandaag dat Tonny Vilhena emotioneel is na zijn doelpunt en aan zijn moeder denkt. Eric denkt aan de vliegramp van het Braziliaanse voetbalteam, wat met ons allemaal iets gedaan heeft. Emotie hoort bij voetbal en vandaag hebben we het goed gedaan. We hebben goed gespeeld en ook de energie en drive die we in de wedstrijd staken was goed.”
De trainer wisselde enkele spelers in de tweede helft, met het oog op de Europa League-wedstrijd tegen Fenerbahce. “Dat hangt natuurlijk wel af van het feit hoe de wedstrijd loopt. We kwamen nu snel op voorsprong en dan kan je er rekening mee houden. Het had ook anders kunnen zijn en dan waren we misschien niet in die positie gekomen.” |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ik had Jorgensen gewoon laten staan, dit gad geen zin |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Wanneer het kan, zoals vandaag, heb ik er wel vrede mee. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ja, zat dicht tegen een hattrick aan. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Precies. Maar zelfs tegen een gebroken tegenstander had Kramer voetballend niets in te brengen |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Eens ,zo hoort het ook. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan had ik graag Hankouri gezien in de tweede helft voor Elia.. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
quote: Mwah, Elia kon wel wat zelfvertrouwen gebruiken. Verder eens met vriend MMM. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Daar heb je ook wel gelijk in inderdaad, liet leuke dingen zien maar deed ook veel niet goed.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Verlenging voor Gio?
Ik zeg doen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Dirk1
|
|
|
ik zou toch nog wel even wachten met verlengen in maart is het nog vroeg genoeg kan mij nog steeds niet bekoren. nou ik heb niks te veel gezegd of niet soms?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2016 door Dirk1 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Geel wil voor meerdere seizoenen verlengen enkel de Feyenoord commissarissen houden dit tegen.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Gewoon 1 jaar, daarna verder evalueren |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Zo gaat het toch de laatste jaren bij ons, elke keer een jaar.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Is ook het beste. Van Geel spoort niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Derksen snapt 'RvC': ''Van Bronckhorst overtuigt mij nog niet''
Martin van Geel heeft de eerste gesprekken gevoerd met trainer Giovanni van Bronckhorst over een contractverleningen. Tot een verlening lijkt het voorlopig echter nog niet te komen, omdat een deel van de Raad van Commissarissen nog niet overtuigd is van de oefenmeester. Johan Derksen snapt het voorlopige besluit van het bestuursorgaan.
“Ik vind het een verstandige beslissing om zijn contact nog niet te verlengen”, zegt ‘de Snor’ in Voetbal Inside. “Hij heeft nu de wind mee, maar heeft mij nog niet weten te overtuigen. In eerste instantie is hij door Dick Advocaat de juiste richting in geholpen. Hij presenteert zich als een hele nette en keurige jongen, maar hij overtuigt mij nog niet.” In zijn eerste seizoen als Feyenoord-trainer won ‘Gio’ de KNVB Beker. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Van Geel heeft Gio gered. |
|
|
|