BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: column Hugo Borst

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dubbel V
 Dubbel V - zondag 18 januari 2009 - 22:23   quote  deeplink  
Hieronder een stuk uit de column van Hugo Borst in AD. Wat vinden we hiervan?

"Verbazend is het geknoei geweest van Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst. Lieve jongens, ze kunnen trots zijn op hun loopbaan, maar de laatste maanden is hun reputatie toch ernstig beschadigd. Over Feyenoords andere ‘ouwetjes’ wil ik het niet uitgebreid hebben.

Kleine vissen. Hofland, overschat en altijd geblesseerd; De Cler, laat ik het beschaafd bij een gebrek aan beroepsernst houden; Timmer, ruggengraatlozer bestaan ze niet; alsmede Lucius die het buskruit niet heeft uitgevonden: ze kunnen om uiteenlopende redenen zo bij het grofvuil. Zou ook fair zijn. Op non-actief die gasten, als geste aan Verbeek, Bosz en Jansen die ook zwaar hebben moeten boeten.

Maar enfin, Roy Gio, daar heb ik het over.

Met hun kennersoog als het om oefenmeesters gaat twijfelden zij al meteen aan de kwaliteiten van de trainer.

Wanneer zal het geweest zijn? Augustus, september? Eerst zeiden ze het - beleefd en opbouwend kritisch - tegen de trainer zelf. Die luisterde niet. Toen zeiden ze het stellig tegen Wim Jansen. Die hield de boot af. Ze zeiden het nog eens tegen Verbeek, en nog eens. Die hoorde, maar luisterde niet. Toen zeiden ze het tegen de directie. Wat ze zeiden? Nou, dat het absoluut niet werkte met deze trainer.

Toen begon het ook al uit te lekken. Wij journalisten riepen het in koor of schreven het op. En nóg gebeurde er niks, terwijl Feyenoord wanprestatie op wanprestatie leverde.

Gio legde plotseling een verklaring af. Wat de media beweerden over de trainer klopte van geen kant. De meeste van zijn medespelers begrepen niets van deze persoonlijke move. Wij van de pers waren met stomheid geslagen. Gio heeft zich nooit als jokkenbrok gepresenteerd.

Wat bezielde Gio? Anders een beetje kleurloze figuur en nu ineens stelling nemen – en dan nog vóór de trainer ook . Gio’s betoog kwam er op neer dat de media het hadden verzonnen en of overdreven.

Enfin. Peter Bosz werkte ook al niet mee. Hij zei al die maanden niet eerlijk tegen de Raad van Commissarissen hoe ernstig de vertrouwenscrisis was tussen spelers en trainer. De technisch directeur wist: als Verbeek eruit vliegt, ben ik ook gezien. Het eigen hachje prevaleerde boven het belang van Feyenoord. Ook clubicoon Wim Jansen maakte de Raad van Commissarissen niet duidelijk dat de spelers de trainer niet meer verdroegen. What’s new? Wim Jansen heeft de afgelopen jaren nooit enige verantwoordelijkheid genomen. (Zijn rol in de afgelopen jaren begrijp ik tot op de dag van vandaag niet en met mij ook grote fans van oer-Feyenoorder Jansen).

Je zult maar Roy heten of Gio. De een topscorer van Spanje, de ander winnaar van de Champions League. Maar als Feyenoorders stoethaspels. Waarom zo getreuzeld? Ze vertrouwden de directie. Dom. Types als Van Hooijdonk en Bosvelt hadden geweten dat Bosz niet onafhankelijk meer was, dat Bosz bij de Raad van Commissarissen nóóit een pleidooi zou houden voor het ontslag van de trainer, want dat zou zijn eigen ontslag betekenen.

Waarom doorzagen Roy Gio dat simpele machtspel niet? Pas later gebeurde wat onvermijdelijk was, weken zo niet maanden te laat: trainer, technisch directeur en Wim Jansen wég. En, alsof het een absurd toneelstuk van Ionesco was, terwijl de trainer dood was zong Het Legioen buiten ‘Leve De Trainer!’ En – uiteraard - dat Roy Gio en de anderen moeten ‘werken voor hun kankergeld’.

Roy Gio hadden een heel aardige loopbaan, maar geen supercarrière. Nu begrijp ik pas waarom. Te weinig persoonlijkheid, een gebrek aan cynisme. Veel te netjes voor een echte coup, ergens in september. Hun eerherstel zal niet meevallen."

Tja...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 januari 2009 - 22:32   quote  deeplink  
Wie neemt die junk van Spangen nou serieus????
Kan zich beter met zijn eigen zooitje bezig houden...
LOBBES
 LOBBES - zondag 18 januari 2009 - 22:37   quote  deeplink  
Laten lullen,streep er onder,verleden tijd.
We moeten naar de toekomst kijken,we wilden toch dat Bosz weg ging ???
Nieuwe td en alles staat weer op de rails.
Het is mooi geweest kom op, laten we weer als twaalfde man achter het team gaan staan.
Geef ze de kans om te laten zien dat ze gelijk hebben.
Dubbel V
 Dubbel V - zondag 18 januari 2009 - 22:37   quote  deeplink  
Hij bewierookt zichzelf hier natuurlijk weer, maar tegelijkertijd geeft hij wel aan, dat Verbeek, Bosz en Jansen zich totaal niets hebben aangetrokken van de kritiek van de spelers. En dat de vriendjespolitiek op bestuurlijk niveau onze club weer eens in de problemen brengt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 18 januari 2009 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 januari 2009 - 22:37 schreef Dubbel V het volgende:
Hij bewierookt zichzelf hier natuurlijk weer, maar tegelijkertijd geeft hij wel aan, dat Verbeek, Bosz en Jansen zich totaal niets hebben aangetrokken van de kritiek van de spelers. En dat de vriendjespolitiek op bestuurlijk niveau onze club weer eens in de problemen brengt.
Ik had het niet gelezen ,moet zeggen dat hij daar in mijn ogen gelijk in heeft.Vind het alleen jammer dat je als Sparta man probeerd te scoren over de rug van Feyenoord.
Vak Q
 Vak Q - zondag 18 januari 2009 - 22:43   quote  deeplink  
Ja zeg wie gelooft nu zo'n maffe kasteelbewoner die er alleen maar op uit is om Feyenoord inclusief spelers in het kwade daglicht te zetten.(de SUKKEL)
Hij heeft altijd iets te zeiken over onze club.
Ik ga zo even kijken naar Ned.1 om zo te zien en horen wat hij nog meer voor valse berichtgeving heeft.
ook even kijken wat die oude Hans Kraay er van vind.(als is die een beetje seniel praat hij nog verstandiger als die Borst)
Dubbel V
 Dubbel V - maandag 19 januari 2009 - 21:39   quote  deeplink  
Laat die ouwe Kraay maar komen. Als hij vriendjes heeft die €50 miljoen willen investeren, mag hij van mij gelijk over de brug komen!
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 20 januari 2009 - 11:40   quote  deeplink  
zitten best wel goede punten in , Hugo is altijd goed geinformeerd , maar een nederlandse speler die kampioen is geworden van schotland,engeland spanje en ook in aldie landen de beker heeft gewonnen en als toetje de champions league met Barca heeft natuurlijk wel een supercarriere gehad! Maar hugo overdrijft graag en geniet van al ons commentaar!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: column Hugo Borst









0.0051898