BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verbeek steekt hand in eigen boezem

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
FR-Fanatic.com
 FR-Fanatic.com - maandag 19 januari 2009 - 13:46   quote  deeplink  
Mijn afscheid van Feyenoord was beter voor de club.
Ik neem het grootste deel van de spelersgroep ook niets kwalijk. Dat het me niet lukte met een paar spelers een relatie op te bouwen, reken ik mezelf ook aan. Maar nu is het tijd dat de fans weer achter de ploeg gaan staan.”

Dit zei de ontslagen Feyenoordtrainer Gertjan Verbeek dit weekeinde na het grootse eerbetoon dat hem ten deel viel tijdens SC Heerenveen-Feyenoord van vrijdagavond (3-1), toen Feyenoord- én Heerenveen-fans zijn naam scandeerden.

“Dat was heel fijn om te zien. Ik heb ook veel brieven gehad, e-mails, er zijn mensen bij me aan de deur geweest… echt geweldig. Dat gaf me een zeer goed gevoel.”

Dat de fans zich tégen de ploeg keerden, omdat de spelers hun trainer wegstemden, vond Verbeek jammer. “Feyenoord is een prachtige club en zal nu zonder mij de aansluiting bij de Nederlandse, en misschien later wel de Europese top moeten zoeken. Daarbij is de steun van het publiek heel erg hard nodig. Het aandeel van het Legioen in het bereiken van succes kan namelijk heel groot zijn.”

“Ik ben de personificatie van het beleid van de Feyenoordtop, die mij vroeg veranderingen door te voeren. Bij dat beleid voelde ik me thuis. Maar misschien waren die veranderingen te groot voor de huidige groep van Feyenoord.”

Inmiddels is wel zo’n beetje bekend dat lang niet alle spelers de trainer naar huis wilden sturen. De groep wilde na de stemming - die vooral ging over de vraag of er nog samenwerking mogelijk was - echter wél als geheel optreden. De mededeling dat de spelers unaniem waren in hun oordeel, werd daarom gedaan omdat de groep naar buiten toe geen gespleten indruk wilde maken. Dat zou maar extra onrust geven, was de gedachte er achter.

Inmiddels zien de spelers nogal op tegen de wedstrijd van morgen, in eigen huis tegen SC Heerenveen voor de KNVB-beker. Aanvoerder Giovanni Van Bronckhorst: “Als iemand mij kan vertellen wat ik kan doen om de fans weer achter de ploeg te krijgen, de rust terug te brengen, dan doe ik dat direct. Ik ben ten einde raad. Hiervoor ben ik helemaal niet opgeleid. Ik ben ook maar een gewone voetballer.” Feyenoord-aanvoerder Giovanni van Bronckhorst treurt met zijn medespelers om een tegengoal in het duel met Heerenveen.
Bron:bndestem.nl

http://www.fr-fanatic.com/2009/01/19/15052/
derq
 derq - maandag 19 januari 2009 - 14:13   quote  deeplink  
leugens zorgen nooit voor minder onrust
Els
 Els - maandag 19 januari 2009 - 19:41   quote  deeplink  
Juist, derq, goed punt. Verbeek had nooit mogen liegen over Hofland en Buijs, we hebben gezien waar dit allemaal toe geleid heeft. Mag ik uit jouw opmerking concluderen, dat jij morgen ook de club, en daarmee de spelers zult steunen?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verbeek steekt hand in eigen boezem









0.0057559