|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Feyenoord breekt nieuw clubrecord (Het-Legioen.nl)
|
|
|
Het-Legioen.nl
|
|
|
Feyenoord breekt nieuw clubrecord
De huidige spelersgroep van Feyenoord is een clubrecord rijker, maar vrolijk zal men daar ongetwijfeld niet over zijn. De nederlaag in De Goffert tegen NEC (1-0) betekende alweer het zeventiende verlies van deze jaargang voor de Rotterdammers. Het record uit 1957-58 verdwijnt hierdoor uit de boeken.
In dit seizoen verloor Feyenoord zestien officiële wedstrijden en iedereen was het er destijds over eens dat dit nooit meer mocht voorkomen. Al vroeg in het seizoen 2009-09 is het record echter al verbroken. De club verloor deze jaargang tien keer in competitieverband, vijf keer in het UEFA Cup-toernooi, de strijd om de Johan Cruijff Schaal en één keer in het bekertoernooi.
De nederlaag van zondagmiddag zal hierdoor extra pijn doen bij Feyenoord, dat in De Goffert lang uitzicht had op een punt. In de absolute slotfase ging de equipe echter alsnog kopje onder door een doelpunt van Milano Koenders. Feyenoord speelt dit seizoen enkel nog competitievoetbal en moet nog veertien wedstrijden spelen.
Meeste nederlagen Feyenoord in één seizoen
2008/09: 30 duels, zeventien nederlagen 1957/58: 41 duels, zestien nederlagen 1987/88: 44 duels, vijftien nederlagen 1989/90: 38 duels, veertien nederlagen 2006/07: 44 duels, veertien nederlagen 1977/78: 36 duels, dertien nederlagen 2000/01: 44 duels, dertien nederlagen 2004/05: 45 duels, dertien nederlagen 1997/98: 45 duels, dertien nederlagen
Schandalig gewoon! |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Records zijn er om gebroken te worden. Alleen liever niet negatieve records. Het is inderdaad schandalig. Zeker als je naar de namen kijkt die er bij ons lopen. De helft is wel aldoor geblesseerd, maar ja!! Je moet het maar zo zien, op een gegeven moment kan het alleen maar beter gaan. |
|
|
|
|
Servano
|
|
|
Tja, erg hoopvol ziet dit er niet uit. Het ziet er ook niet naar uit of dit snel verandert, dus ik hoop niet dat het richting plaats 16-18 gaat.. Dit mag en zal niet gebeuren! Dat zou voor onze club het einde zijn.. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
is er eigenlijk vrij vervoer naar de lange leegte? |
|
|
|
|
Ronneke
|
|
|
En het wordt waarschijnlijk nog erger, ik sta er woensdag wel maar met lood in mijn schoenen in de kuip. Als we deze niet winnen en met de moeilijke wedstrijd van komende zondag in aantocht is echt knijpen geblazen......... hopen dat er een wonder gebeurt om de jongens er doorheen te slepen. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2009 - 23:11 schreef Ronneke het volgende:En het wordt waarschijnlijk nog erger, ik sta er woensdag wel maar met lood in mijn schoenen in de kuip. 1 voordeel, waarschijnlijk spelen we met veel jeugd!!!! |
|
|
|