BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kevin Hofland en de overtreffende trap van karaktermoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Het-Legioen.nl
 Het-Legioen.nl - donderdag 12 februari 2009 - 11:09   quote  deeplink  
Kevin Hofland en de overtreffende trap van karaktermoord

De Vuile Kutaap bestaat nog steeds. Kenners meenden dat deze zeldzame diersoort was uitgestorven, maar in het noorden van het land blijkt hij nog voor te komen.

Vrijdag liet hij zich even zien in Emmen. Niet in het dierenpark, maar even verderop in Sportpark Meerdijk tijdens de wedstrijd FC Emmen-SC Cambuur. Daar zag Emmen-trainer Paul Krabbe hem plots voorbij zwieren. Krabbe was duidelijk niet gediend van diens aanwezigheid, getuige de woorden: ‘Flikker op, vuile kutaap!’

Hij ondersteunde zijn ongenoegen met enkele gebaren waarbij de middelvinger centraal stond. Door hem ook nog de nodige ziektes toe te wensen, probeerde Krabbe de Kutaap te verdrijven. Ondertussen werd er ook nog gevoetbald en won Emmen zowaar de wedstrijd. Na afloop weigerde Cambuur-trainer Stanley Menzo bij de persconferentie aan te schuiven.

Volgens sommige mensen omdat hij niet tegen zijn verlies kon, maar Menzo stelde zich solidair op met de ‘Kutaap’. Hij vond het gedrag van zijn vermeende collega ongepast. Dat vonden scheidsrechter Dick van Egmond en zijn vierde official ook, want Krabbe werd naar de tribune verwezen.

Op basis van het rapport van de vierde official werd Krabbe deze week door de KNVB veroordeeld tot slechts twee wedstrijden schorsing wegens onbeschoft taalgebruik en grove belediging, maar niet vanwege discriminerende taal. Zo was de ziekte ‘tyfus’ wel gehoord door de vierde man, maar was er twijfel over het woordje ‘kanker’.

Daarentegen werd ‘Flikker op, vuile kutaap’ bevestigd door de vierde man, maar achtte de Openbaar Aanklager het niet bewezen dat het tegen de trainer van Cambuur was gericht. Dat hij de enige donkere persoon op de bank van Cambuur was, deed niet ter zake.

De directeur van Emmen reageerde opgelucht dat ‘slechts’ gesproken werd van grove beledigingen in de tenlastelegging. Krabbe zelf was het niet eens met zijn straf. Hij zou enkel ‘Emmen-hater’ hebben geroepen. Dat hij al eerder dit seizoen als trainer van HSC21 in opspraak was geraakt toen hij bij een wedstrijd tegen Jong Heracles Willy Overtoom racistisch benaderd zou hebben, deed hij ook af als onzin. Je vraagt je af of er thuis een spiegel hangt in huize-Krabbe.

Datzelfde vraag ik me af bij Kevin Hofland. Maandag mocht de uiterst succesvolle verdediger van Feyenoord op Eredivisie Live ongestraft zijn oud-trainer Gertjan Verbeek met de grond gelijk maken. Het was een overtreffende trap van karaktermoord.

Verbeek werd afgeschilderd als een autistische, incapabele en tactisch hopeloze trainer. Dat hadden de spelers voor zijn komst ook al vernomen, maar toch hadden ze hem een ‘eerlijke’ kans gegeven.

Altijd goed om dat uit de mond te horen van de man die eerst beweerde dat hij zelf geen contact had gezocht met commisaris Van Well, maar dat later toch moest herzien.

Toch was het volgens Hofland juist Verbeek die regelmatig respectloos met mensen om ging. Bovendien nam Verbeek het niet altijd even nauw met de discipline. Zo droeg Verbeek op het laatste trainingskamp slippers, miste hij een ontbijt en kwam hij te laat bij de lunch. ,,Wie dacht Verbeek wel dat hij was om met dergelijk gedrag streng te zijn naar de spelers?’’

Toen Verbeek in de pers ook nog beweerde dat Hofland geblesseerd was geraakt bij het opstaan van de keukentafel, ontplofte Hofland pas echt.

Dit ‘verzinsel’ van Verbeek had hem zelfs een doodsbedreiging opgeleverd. Verbeek ontkende volgens Hofland dit gezegd te hebben en daarmee was voor hem de kous af: ,,Al houd ik niet van mensen die liegen,’’ aldus Hofland. Op dat moment kraaide er bij ons buiten een haan. Het kan ook een ‘Kutaap’ zijn geweest.

Column Wilfred Genee in AD Sportwereld
Einstein
 Einstein - donderdag 12 februari 2009 - 12:26   quote  deeplink  
Ik vind het al een enorm slap stuk tekst. Lekker selectief wat feitjes opsommen.

De naam eronder verklaart een hoop.
Kees
 Kees - donderdag 12 februari 2009 - 13:02   quote  deeplink  
Wat is ook weer de Latijnse naam voor kutaapje, Wilfredus Genitalis?

Stemmingmaker.

En Kevin, ook volgend seizoen in de basis!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 12 februari 2009 - 13:16   quote  deeplink  
Geneeee ,Genee!!! Geneeeeee, Genee!!! Geneeee, Genee je moeder is een h...!!!!
Zegt denk ik genoeg wat ik van die man vind en al helemaal van zijn columns!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 februari 2009 - 13:45   quote  deeplink  
Het mooie is, het interview gezien hebbende, is dat de tekst van Genee een interpretatie is van wat Hofland gezegd heeft.

Dat zegt dus meer over Genee zelf.

voor de rest een genitaal stukje.
daag gj
 daag gj - donderdag 12 februari 2009 - 14:56   quote  deeplink  
Heb het interview gezien bij Jan Joost van Gangelen, Kevin je hebt helemaal gelijk dat je die kut van een Verbeek met de grond gelijk maakt, Verbeek wou ook Gerad Meijer weghebben, Verbeek is gewoon een vieze terinjood waar een groot gedeelte van ons publiek veel te lang vertrouwen in had. Verbeek je bent nooit meer welkom in De Kuip.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 12 februari 2009 - 15:02   quote  deeplink  
@ daag Gj!!
Ik krijg toch steeds meer hetzelfde idee.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 12 februari 2009 - 15:19   quote  deeplink  
Genee is een ruftende gnoe die zn muil een keer moet houden, stomme impotente papagaai dat die dr is.
Ronneke
 Ronneke - donderdag 12 februari 2009 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 - 15:19 schreef hotjumper het volgende:
Genee is een ruftende gnoe die zn muil een keer moet houden, stomme impotente papagaai dat die dr is.
Ik had het niet beter en mooier kunnen zeggen hahahaha.
Mooie woordkeuze die ik wel vind passen bij zijn smoelwerk.
Mike-Fr
 Mike-Fr - donderdag 12 februari 2009 - 16:16   quote  deeplink  
flikker op me hofland

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kevin Hofland en de overtreffende trap van karaktermoord









0.0051169