BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mooi verhaal over de fanatieke supporter!!!!!

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 februari 2009 - 15:53   quote  deeplink  
Is nu een mooi ingezonden verhaal over de fanatieke supporter. Voor de mensen die vaak commentaar op negatievelingen of agressievelingen hebben, lees het eens door en laat je mening eens weten. Het staat op FR.Fanatic.
"stadinverbod is celstraf" heet het!!!

edit Boudewijn - beter is het complete bericht hier dan te plakken en ze vermelden Feyenoordnet als bron

quote:

Ingezonden:Stadionverbod is celstraf

Burgemeesters, clubs, KNVB en Justitie vinden dat biergooiende, niet nette spreekkoren zingende en spandoek ophangende kritische supporters uit de stadions moeten worden verbannen. Natuurlijk moet je onverlaten die echte schade toebrengen een straf opleggen. Dit zal geen mens tegen spreken. Maar als je een club uit emotie te fanatiek aanmoedigt, soms zo ver gaat dat je een plastic bekertje met inhoud of een papieren prop gooit is toch geen reden om langdurig uit een stadion te worden verbannen.

Een te emotionele fanatieke supporter is in Nederland bij voorbaat een misdadiger, een onverlaat, een hooligan. Zij worden theoretisch langer gestraft als in de hedendaagse maatschappij een echte misdadiger. Nog niet zo lang geleden is een supporter, die eerder niets op zijn kerfstok had, 15 jaar verbannen omdat hij in een emotionele bui tegen een scheidrechter opliep. Hij zou met een dergelijke actie op straat in de hedendaagse maatschappij niet eens gestraft worden. Hij wordt niet allen verbannen, maar is daarbij voor het leven getekend. Hij wordt gezien als een idioot, niemand heeft met hem medelijden, ook niet wanneer hij oprecht spijt bekend. Het gaat tenslotte maar om voetbal. Een ieder vindt daarom zijn actie niet normaal en velt direct een oordeel.

Veel mensen kunnen zich niet verplaatsen in het emotionele fanatieke gedrag omdat het met sport te maken heeft. Zij krijgen die drang pas als zij onverhoopt worden bejegend in de maatschappij. Soms terecht, maar vaak ook onterecht slaan dan de stoppen door. Door emotie zijn zij tot rare dingen in staat. Soms gaat dit zover dat zij ander letsel toebrengen. Vaak worden zij dan betiteld als ontoerekeningsvatbaar en wordt de strafmaat aangepast tot vrijwel niets. Je moet het wel echt te bont maken wil daar een celstraf aan gekoppeld worden. In veel gevallen valt dan zelfs de celstraf nog mee, ook al is het emotionele incident van dien aard dat je echt ontspoort bent.

Voor een fanatieke supporter is een verbanning uit de stadions een celstraf, nog niet te spreken over de geldboete die gekoppeld is aan zijn verbanning door justitie en KNVB. Deze valt ook nog eens hoger uit als voor een vergrijp erger in de hedendaagse maatschappij.

Is het nu wel zo erg wat er gebeurd in Nederland rondom de sport. Het hedendaagse probleem is toch veel groter. Moet je niet eerder jaren gestraft worden omdat je iemand anders op straat het licht uit zijn ogen slaat of een andere echte misdaad pleegt dan dat je uit emotie tegen een scheidrechter oploopt, iets zingt wat lelijk klinkt, iets niets zeggend gooit of een spandoek ophangt. Emotie in sport is vaak de kern van een gebeuren. Zo ook bij supporters die vrijwel altijd uit emotie handelen. Anders dan bij echte misdadigers die vaak wel berekend te werk gaan.

Vraag de burgemeester, de clubs, KNVB en Justitie zich niet af, wie zijn nu de echte idioten. Is dit de emotionele fanatieke supporter Jan met de pet, die te allen tijde zwaar gestraft wordt omdat niet aan hem wordt gevraag of hij ontoerekeningsvatbaar was, of de niets ontziende psychopaat om de hoek die zogenaamd wel ontoerekeningsvatbaar is en daarom in zijn straf ontzien wordt. Hoe krom is het hedendaagse rechtsysteem en je clubbeleid. Voor supporters, maar niet voor de psychopaat te krom. Helaas moet je als fanatieke supporter daar in berusten, ook al is het niet terecht.

Is deze oproep om supporters niet te zwaar te straffen terecht? Waarschijnlijk voor veel van u niet. U hebt dan ook niet hetzelfde gevoel die bij veel supporters wel leeft. Wat dat is? Zij zijn niet idioot, misdadiger of psychopaat. Soms zijn zij te emotioneel, te veel betrokken en daarom ontoerekeningsvatbaar. Helaas wordt dat niet gezien of aan hen gevraagd. De stempel gaat er direct op. Ongeschikt, weg ermee.

Gegroet, Jan B.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 februari 2009 door Boudewijn --
Els
 Els - dinsdag 17 februari 2009 - 16:18   quote  deeplink  
Ik neem aan dat je "stadionverbod is celstraf" bedoelt?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 februari 2009 - 16:25   quote  deeplink  
Klopt!!!
Els
 Els - dinsdag 17 februari 2009 - 16:26   quote  deeplink  
En moet ik daaruit concluderen dat jij mij onder de zeer nette, niet fanatieke supporters schaart?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 februari 2009 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 - 16:26 schreef Els het volgende:
En moet ik daaruit concluderen dat jij mij onder de zeer nette, niet fanatieke supporters schaart?
Nee. Ik hoop dat sommige supporters die anderen geen supporters noemen dit eens lezen. dit omdat ik al heel vaak geroepen heb dat we allemaal supporters zijn. Alleen doet ieder zijn eigen invulling daar aan geven. Ik vind dat we allemaal supporters zijn, maar er zijn hier bepaalde figuren die denken dat alleen zij supporter zijn omdat anderen een andere invulling daar aan geven. Hoop dat dit verhaal hun ogen eens opent.
Els
 Els - dinsdag 17 februari 2009 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 - 16:29 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Nee. Ik hoop dat sommige supporters die anderen geen supporters noemen dit eens lezen. dit omdat ik al heel vaak geroepen heb dat we allemaal supporters zijn. Alleen doet ieder zijn eigen invulling daar aan geven. Ik vind dat we allemaal supporters zijn, maar er zijn hier bepaalde figuren die denken dat alleen zij supporter zijn omdat anderen een andere invulling daar aan geven. Hoop dat dit verhaal hun ogen eens opent.
Gelukkig, scheelt me weer een hoop typewerk.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 februari 2009 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 - 16:26 schreef Els het volgende:
En moet ik daaruit concluderen dat jij mij onder de zeer nette, niet fanatieke supporters schaart?
Foutje. twee keer zelfde post.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 februari 2009 door Feyenoord till i die --
Els
 Els - dinsdag 17 februari 2009 - 16:32   quote  deeplink  
Aanvulling op het artikel: alleen voor supporters geldt collectieve schuld. Zie de 800 arrestaties bij Feyenoord-ajax. Ook zo verwerpelijk. Alleen van Bommel van de SP heeft er ook een beetje last van gehad, maar ik hoop toch dat ze bij ons niet aankomen met een voorbeeldfunctie.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 februari 2009 - 16:47   quote  deeplink  
Dit land is zo voor gelijke behandeling, maar dat ben ik al lang vergeten. Op alle mogelijke manieren word je gediscrimineerd. Is inmiddels veranderd maar het is ooit begonnen met werk krijgen. Op een gegeven moment had je het snelste een baan als allochtoon, vrouw, lesbisch en ook nog eens gehandicapt was. Is gelukkig verandert maar ik zie een hoop dingen in andere zaken weer terug.
Gelijke behandeling is hier alleen maar als het in hetzelfde straatje past. Als ik een keer te weinig gesolliciteerd heb krijg je direct korting op je eventuele ww. Kom je als asielzoeker krijg je direct alles in je schoot geworpen. Zelfs een nieuwe mountainbike van een van de duurste merken. (giant) mensen kom me niet beweren dat het niet zo is want dit komt uit de eerste hand.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 februari 2009 door Feyenoord till i die --
G-child
 G-child - dinsdag 17 februari 2009 - 18:26   quote  deeplink  
Goed geschreven en in grote lijnen inderdaad inhoudelijk sterk, thanx dat je dit eens post Feyenoord till i die. Enkel blijf ook het positieve zien, hoop je namelijk niet tussen de hedendaagse depressieve te zien want die zijn er al teveel (dit niet geschreven om je artikel). Feyenoord gaat ooit weer mooi voetbal spelen en dan gaan emoties pas los op de Coolsingel enkel dan met een positief resultaat... Nederland laten zien dat wij het beste publiek en club zijn!!!
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 17 februari 2009 - 19:20   quote  deeplink  
goed stuk, vooral ook naar aanleiding van afgelopen zondag. Ik ken namelijk genoeg mensen die nooit hamassen maa straks misschien niet meer naar uitwedstrijden in 020 mogen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 17 februari 2009 - 19:23   quote  deeplink  
Depressief??? Nee hoor. Ben alleen tegen het systeem in Nederland. Verkracht een kind en na een half jaar kan je weer naast hetzelfde kind gaan wonen. Je gezicht mag absoluut niet op internet of televisie!? Moet je eens te dicht bij een opstootje gestaan hebben bij voetbal? Word je gelijk aan de schandpaal genageld. Moordenaars van meervoudige moorden moeten ze gelijk de doodstraf geven. hetzelfde voor kinderverkrachters. Alles is zo scheef hier in Nederland. Straffen komen absoluut niet over een. Kans dat je voor fraude nog meer krijgt dan voor moord. Alleen als je in de media komt (voetbalincidenten) moet je gelijk zwaar gestraft worden vanwege de impact op de samenleving??? Kontverhaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 februari 2009 door Feyenoord till i die --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 17 februari 2009 - 20:31   quote  deeplink  
Het leukste bericht kwam nog van het jeugdjournaal zondag.Ajaks-Feyenoord was rustig verlopen .Dat was omdat het was verboden spreekkoren te zingen.Beide supportersgroepen hielden zich er keurig aan??????????
Wel waren er 22 ajaxsupporters opgepakt omdat zij flessen hadden gegooid naar de Feyenoordsupporters.
Echt lachwekkend spreekkoren mag niet anders 5 jaar geen bezoekers,maar flessen gooien naar iemand zijn schedel mag ook niet maar is geen reden voor een 5 jarige supportersboycot??
Ik heb mijn kinderen moeten uitleggen dat je een ander niet mag uitschelden maar wel mag neerslaan???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 februari 2009 door Leon FR1908 --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 17 februari 2009 - 21:35   quote  deeplink  
slaan doet geen zeer, schelden veel meer! was toch het spreekwoord??
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 18 februari 2009 - 06:58   quote  deeplink  
Blijft verdacht stil op deze topic. Valt me op dat ik juist geen reacties krijg van de mensen die normaal zo commentaar op me hebben. Maar ja dat is altijd. Als ze je kunnen afzeiken doen ze het meteen, maar als blijkt dat je een punt hebt laten ze niets van zich horen. Ik ga geen namen noemen maar wees nu ook zo'n grote vent en reageer hier op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 februari 2009 door Feyenoord till i die --
hotjumper
 hotjumper - woensdag 18 februari 2009 - 07:18   quote  deeplink  
ik vind het zielig voor die olifanten
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 18 februari 2009 - 15:51   quote  deeplink  
Waar zijn al die gasten dan??? hebben zeker niks om over te zeiken tegen mij???? Altijd de grootste bek behalve als ze zien dat je een punt heb.
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 18 februari 2009 - 16:48   quote  deeplink  
He Tilly, ik proef redelijk wat frustratie in je laatste posten.
er zijn er inderdaad die het vaak niet met jou eens zijn, maar daar heeft dit toch niks mee van doen? Dit gaat juist over dat er maar een handjevol slechte bedoelingen hebben en dat de "goede" supporter daar last van heeft. Een fanatieke supporter is inderdaad geen hooligan, totdat hij de wet overtreedt en/of zo agressief wordt dat hij alle supporters van de tegenpartij aanvalt, kapotslaat, etc. Iedereen was er verbolgen over dat die Graafschap supporter 15 jaar stadionverbod kreeg. Hij had een hele domme actie, maar zo lang, slaat nergens op. Als je een strijker naar iemands kop gooit waardoor hij veel meer schade op kan lopen krijg je hooguit 2 jaar. Dat is ook inderdaad krom. Maar nogmaals, het staat helemaal los van andere topics waarin veel mensen (ik ook soms) het niet met jou eens zijn.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - woensdag 18 februari 2009 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 - 16:48 schreef Pietje1 het volgende:
He Tilly, ik proef redelijk wat frustratie in je laatste posten.
er zijn er inderdaad die het vaak niet met jou eens zijn, maar daar heeft dit toch niks mee van doen? Dit gaat juist over dat er maar een handjevol slechte bedoelingen hebben en dat de "goede" supporter daar last van heeft. Een fanatieke supporter is inderdaad geen hooligan, totdat hij de wet overtreedt en/of zo agressief wordt dat hij alle supporters van de tegenpartij aanvalt, kapotslaat, etc. Iedereen was er verbolgen over dat die Graafschap supporter 15 jaar stadionverbod kreeg. Hij had een hele domme actie, maar zo lang, slaat nergens op. Als je een strijker naar iemands kop gooit waardoor hij veel meer schade op kan lopen krijg je hooguit 2 jaar. Dat is ook inderdaad krom. Maar nogmaals, het staat helemaal los van andere topics waarin veel mensen (ik ook soms) het niet met jou eens zijn.
Gaat even over fanatisme wat ik tentoon spreid. Word daar vaak op afgebrand alsof ik een moordenaar bent. Gaat om het feit dat ik zo aangeef dat mensen iemand vaak verkeerd beoordelen. Niet mee eens is een ding, maar ik heb hier al dingen naar mijn kop gekregen. Slechte vader, wou dat je dood was, kan je niet dood gaan, namaaksupporter!!!! Ben fanatiek en vul mijn supporter zijn op mijn manier in. dat wil alleen niet zeggen dat ik een hooligan of geen supporter of, of, of ben. Het gaat mij er om dat andere mensen een medesupporter accepteren zoals hij is. Word hier van alles geinsinueerd waar absoluut geen harde bewijzen voor zijn. Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg!!! Dat is mijn motto en dat zal altijd zo blijven. Ik hoef hier niet de positivo uit te hangen omdat een ander dat wil. Als ik het ergens niet mee eens bent zeg ik dat en daar hoef ik geen vreselijke verwensingen voor naar mijn hoofd te krijgen. WE ZIJN NAMELIJK ALLEMAAL FEYENOORDSUPPORTER!!! Hoopte dat mensen zo gaan begrijpen dat iedereen het op zijn manier beleefd.
remco1978
 remco1978 - donderdag 19 februari 2009 - 17:58   quote  deeplink  
Ben het er gedeeltelijk mee eens. Snap dat iedereen z'n eigen manier van fanatischme heeft, maar vind het echt te ver gaan(om als voorbeeld die de graafschap supporter maar te noemen)om het veld op te stormen en iemand een schop/klap of wat dan ook te bezorgen. Dat je gefrustreerd bent snap ik. Dat ben ik ook maar als we al dingen naar die personen gaan gooien is het einde echt zoek! Kijk nou naar gister met NEC. Hou het dan lekker bij zingen met steek die vlag maar in je reet ofzo. Vind je moeder is een hoer ook weer erg ver gaan maar ja dat vind ik. In engeland zijn ze ook behoorlijk fanatiek maar daar zie je niks over het veld vliegen. Een pool is ook fanatiek. Nou versta ik geen pools maar die lui van lech poznan waren ook fanatiek maar dan met je eigen club aanmoedigen en niet de raarste ziektes of wat dan ook strooien naar de scheidsrechter of de tegenstander. . LAAT JE HOREN MAAR DAN VOOR JE EIGEN CLUB!! dat moet toch niet zo moeilijk zijn??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 februari 2009 door remco1978 --
hotjumper
 hotjumper - donderdag 19 februari 2009 - 18:23   quote  deeplink  
ik weet niet of het zo'n goed idee is om de poznan fans als voorbeeld te gebruiken voor je stelling.
Pietje1
 Pietje1 - vrijdag 20 februari 2009 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 - 19:01 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Gaat even over fanatisme wat ik tentoon spreid. Word daar vaak op afgebrand alsof ik een moordenaar bent. Gaat om het feit dat ik zo aangeef dat mensen iemand vaak verkeerd beoordelen. Niet mee eens is een ding, maar ik heb hier al dingen naar mijn kop gekregen. Slechte vader, wou dat je dood was, kan je niet dood gaan, namaaksupporter!!!! Ben fanatiek en vul mijn supporter zijn op mijn manier in. dat wil alleen niet zeggen dat ik een hooligan of geen supporter of, of, of ben. Het gaat mij er om dat andere mensen een medesupporter accepteren zoals hij is. Word hier van alles geinsinueerd waar absoluut geen harde bewijzen voor zijn. Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg!!! Dat is mijn motto en dat zal altijd zo blijven. Ik hoef hier niet de positivo uit te hangen omdat een ander dat wil. Als ik het ergens niet mee eens bent zeg ik dat en daar hoef ik geen vreselijke verwensingen voor naar mijn hoofd te krijgen. WE ZIJN NAMELIJK ALLEMAAL FEYENOORDSUPPORTER!!! Hoopte dat mensen zo gaan begrijpen dat iedereen het op zijn manier beleefd.
ok, die doodsbedreigingen had ik even gemist ;-). Daar heb je zeker gelijk in. Slaat nergens op en over je opvoedkunsten kan niemand oordelen totdat ze jouw kinderen over de vloer gehad hebben... Fanatisme is niet erg, ben ik zelf ook niet vies van zolang het maar niet doorslaat tot psychotisme (mooi woord).
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 21 februari 2009 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 - 23:17 schreef Pietje1 het volgende:

[..]

ok, die doodsbedreigingen had ik even gemist ;-). Daar heb je zeker gelijk in. Slaat nergens op en over je opvoedkunsten kan niemand oordelen totdat ze jouw kinderen over de vloer gehad hebben... Fanatisme is niet erg, ben ik zelf ook niet vies van zolang het maar niet doorslaat tot psychotisme (mooi woord).
psychotisch is inderdaad een mooi woord. Heb je ook helemaal gelijk in.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mooi verhaal over de fanatieke supporter!!!!!









0.0108301