BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mail voor Aboutaleb

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Het-Legioen.nl
 Het-Legioen.nl - vrijdag 20 februari 2009 - 11:45   quote  deeplink  
Ahmed Aboutaleb,

Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die een mail naar u stuurt vandaag. Ik neem de moeite om er een te sturen dus ik verwacht ook een persoonlijk antwoord. Geen standaard mail die iedereen krijgt, dan liever niets!

Laten we beginnen met een voorstel rondje, Ik ben Frank 26 jaartjes oud en een echte ras Rotterdammer. Goede baan, leuk huis, mooie vrouw, gezond en gelukkig. Oftewel me leven op een rijtje! Uw achtergrond is bekend hoor dit gedeelte mag u overslaan.

Op het moment dat u in beeld kwam als mogelijke opvolger van Dhr. I. Opstelten, tsja toen wist ik het eigenlijk al, Ahmed Aboutaleb gaat de nieuwe Burgemeester worden van Rotterdam. Want zo voorspelbaar is Nederland nou eenmaal. Eerlijk als we zijn hier in Rotterdam gaf ik u een eerlijke kans om u te bewijzen in uw taak. Niet dat ik het er mee eens ben dat een buitenlander überhaupt een rol als Burgemeester mag vervullen, maar goed. 5 januari 2009 was uw eerste dag als burger vader van Rotterdam. Nou petje af hoor u heeft er 1,5 maand over gedaan om dit te verkloten.

Waarschijnlijk bent u geen échte voetbal liefhebber en weet u niet wat voetbal voor sommige mensen, inclusief mezelf, kan betekenen. Dat u een Amsterdammer bent weet iedereen en uw gevoel voor Ajax hoeven we ook niet onder stoelen of banken te steken. Het eerste waar ik me gigantisch aan irriteerde was dat u bij ons op de tribune schijnheilig met een Feyenoord shawl om kwam zitten en een week later bij Sparta met een Sparta shawl te bewonderen was. Doe dan niets om!

Een aantal weken geleden kwam er een bericht naar buiten waar de consequenties inmiddels bekend van zijn. Waar ik echt benieuwd naar ben is wat er in uw hoofd om ging toen u bedacht deze kut situatie er doorheen te gaan jammeren bij uw collega, de desbetreffende clubs en de KNVB? In uw reactie geeft u aan dat als je consequenties aankondigt je ze ook moet nakomen omdat je anders je geloofwaardigheid als Burgemeester verliest. Hier uit maak ik op dat we vooral aan u te danken hebben dat we de komende vijf jaar simpelweg geen klassieker meer hebben in de Nederlandse competitie. Al jaren horen wij dat er soort gelijk of dezelfde consequenties zullen volgen in geval van ongeregeldheden en nooit is het echt zover gekomen. Afgelopen zondag was in geen één opzicht anders als andere wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax. Er waren spreekkoren en hier en daar een opstootje. Misschien kunt u verklaren hoe het mogelijk is dat nu u erbij zit deze consequentie er opeens wel door komt.

Waarschijnlijk heeft u bij het aantreden van uw nieuwe functie onder anderen het ‘probleemkindje’ van Rotterdam, de Feyenoord Supporters, eens flink onder de loep genomen. Ik heb het idee dat u de eerste de beste kans heeft gepakt om hier voorlopig vijf jaar vanaf te zijn. Wat dacht u nou zondag avond? YES, dit is mijn kans om voetbal geweld, extreem hoge kosten en onveilige situaties voor voorlopig 5 jaar uit mijn stad te bannen? Dit is mijn kans om de beruchte Feyenoord Supporters een aan te pakken? Dit is mijn kans om me statement te maken? Dit is mijn kans om te laten zien dat je met mij niet kan sollen? Dit is mijn kans om te doen wat Ivo nooit durfde? Dit is mijn kans! Zoiets moet u gedacht hebben!!!

Als politici moet u weten wat rivaliteit is. Jullie doen het dan wel op de politiek correcte manier maar in principe komt het op hetzelfde neer. U moet winnen van de andere kandidaat burgemeester (tegenstander) in de strijd om de functie (wedstrijd) en jaja we weten allemaal dat in zo’n strijd ook jullie elkaar goed zwart maken.

Ik ga u niet meenemen de geschiedenis in. U weet dondersgoed hoe de verhoudingen en gevoelens tussen Feyenoorders en Ajacieden liggen. al een eeuw lang zijn we simpel weg aartsrivalen! We moeten elkaar niet! Persoonlijk heb ik geen vrienden die voor Ajax zijn, wil ik ook niet en in Amsterdam kom ik nooit. Al zal mijn zus er bijvoorbeeld trouwen, ik kom er niet! ja één keer per jaar om al me opgespaarde frustraties naar dit nare volkje en deze nare club eens lekker te uiten.

Voor velen is voetbal misschien een spelletje of een beetje entertainment op zondag middag. Maar voor velen is het ook een manier van leven. Dagelijks ben ik met mijn gedachte bij Feyenoord, ik kijk ff op internet, lees ff dit, praat ff hier en daar. Tsja je staat er mee op en je gaat ermee naar bed!

Een dag als afgelopen zondag was dan ook een dag om echt naar uit te kijken!

Misschien is het handig om eens wereldwijd naar de hooligans van verschillende clubs te gaan kijken. Neem nou bijvoorbeeld Brazilië, daar lopen ze allemaal met een handwapen op zak en maandelijks vallen daar dodelijke slachtoffers. In Nederland zijn bij de risicowedstrijden confrontaties uitgesloten. Dit kost wel wat maar vergeet niet dat deze consequenties wél resultaat hebben.

Feyenoord en Ajax, het zullen nooit vrienden worden! Strijd zal er altijd blijven! Haat zal er altijd zijn! Emoties zullen altijd hoog op blijven lopen! Uitingen van gevoelens zullen altijd door blijven gaan! Wat verwachten jullie nou eigenlijk van ons? Waarom zijn wij altijd de lul? Er zijn zoveel vragen die wij als Supporters hebben. Zovaak worden wij aangepakt als criminelen en dat geheel ten onrechte (oké soms ook niet). Zijn wij als Supporters geen onderdeel van de samenleving dan? Nee, in jullie ogen zijn we allemaal criminelen! Als je ergens in je Feyenoord shirt loopt houden ze je meteen in de gaten. Vanavond lees ik ook weer dat er mede Supporters zijn die een stadion verbod krijgen voor samenscholing tijdens Sparta Rotterdam - FC Groningen. Niet bij Het Kasteel of De Kuip nee heel ergens anders! Waar gaat dit nou over? Moet ik straks met mijn zoontje in een zwart wit gestreept pakki naar de wedstrijden zodat we meteen daarna bij oom agent achterin kunnen instappen?

Wat is er zondag nou gebeurd wat nou echt de druppel was? ”Hamas Hamas de joden aan het gas”? ”Bommen op Rotterdam”? Of was het dat enkele flesje wat door de lucht vloog op dat voorplein in Amsterdam? Wat was nou de druppel? En denkt u nou echt dat bij de eerst komende Feyenoord - Ajax geen ”hamas hamas joden aan het gas” te horen is? Ik denk dat het zelfs harder zal zijn als ooit tevoren.

Daarnaast moet u ernstig rekening gaan houden met het risico dat supporters weer op eigen houtje (alsnog) naar de wedstrijd gaan. Mijn club card van Ajax is al besteld op iemand anders naam en niemand zal ooit weten hoe of wat. Ik ga deze wedstrijd gewoon niet missen en veel van mijn maten ook niet. Denk aan de gevolgen van het treffen van supporters. Enig idee wat dat gaat kosten en wat de gevolgen daarvan zullen zijn.

Waar ik me nog het meeste link om kan maken is het FEIT dat uw landgenoten schreeuwend onder politie begeleiding door de stad mogen banjeren en ook ”hamas hamas joden aan het gas” zingen, daar doet u niets aan. Wij doen het en we zijn meteen de lul. Enig idee hoe dit overkomt meneer Aboutaleb?

Hoeveel overlast hebben jullie nou echt van ons? Die 90 minuten per week dat 45.000 of 1600 man (en dat op 600.000 inwoners) hun cluppie bewonderen, ach kom toch op joh zo erg is het allemaal niet! Wanneer zijn er nou rellen bij De Kuip? En mocht er een opstootje zijn dan is Feyenoord zelf goed in staat dit op te lossen. De politie zie je nooit in actie die kijken alleen maar. Natuurlijk moet dit alles betaald worden maar als er geen voetbal was geweest dan was het wel weer wat anders geweest.

De gevolgen van uw consequenties zullen niet in uw voordeel zijn. U denkt spreekkoren te kunnen voorkomen maar dat zal u nooit lukken!! De vijf jaar regel is dus in mijn ogen niets meer dan een statement. Twee keer per jaar zagen de Supporters elkaar nu vijf jaar niet. De verlangen naar een ontmoeting zullen alleen maar stijgen!

U slaat de plank volledig mis!

In afwachting van reactie

Frank

LunaticNews
kale co
 kale co - vrijdag 20 februari 2009 - 11:53   quote  deeplink  
heel goed frank mijn complumenten
kale co
 kale co - vrijdag 20 februari 2009 - 11:53   quote  deeplink  
heel goed frank mijn complumenten
fr emiel
 fr emiel - vrijdag 20 februari 2009 - 12:23   quote  deeplink  
netjes gesproken hoor en heb je al wat terug gehoord van achmed ali???????????????
-7e7-
 -7e7- - vrijdag 20 februari 2009 - 12:34   quote  deeplink  
Kan het niet beter verwoorden
Milo
 Milo - vrijdag 20 februari 2009 - 13:15   quote  deeplink  
Top Frank
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - vrijdag 20 februari 2009 - 13:36   quote  deeplink  
GO FRANK, GO FRANK!!!!!! Heb je al wat terug gehad van Achmed??????

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Mail voor Aboutaleb









0.0049841