BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Groep investeerders

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 28 februari 2009 - 10:58   quote  deeplink  
De groep kapitaalkrachtige sponsors die van plan is om vele miljoenen in Feyenoord te steken, wil zelf kunnen bepalen wat er met hun geld gebeurt.

Behalve aandelen van de club willen de investeerders vertegenwoordigd zijn in de raad van commissarissen, die in hun ogen veel te veel op afstand heeft geregeerd.

Namens de sponsorgroep schoven initiatiefnemer Ad Sint Nicolaas en Michel Perridon gisteren voor het eerst aan tafel bij de Feyenoord-commissarissen Dick van Well en Jos van der Vegt, om hun plannen te bespreken. Over de inhoud van het gesprek, waarbij de clubleiding vragen over de financiële situatie beantwoordde, willen de vier aanwezigen niets meer kwijt dan een officiële verklaring waarin wordt gemeld dat de gesprekken een vervolg zullen krijgen.

Duidelijk is inmiddels wel dat de investeerders een bedrag van zestig miljoen euro bij elkaar denken te krijgen. ,,Als je over dat soort bedragen praat, wil je er graag wat over te zeggen hebben,’’ zegt zakenman Pim Blokland, één van de kapitaalkrachtige supporters die zijn club wil helpen. ,,Zeggenschap betekent ook dat we bij beslissingen worden betrokken. We willen een vinger aan de pols houden. Ik ben bereid om geld in de club te steken, maar ik wil wel weten wat ze er mee gaan doen. Zo zit iedereen van ons erin.’’

De investeerders zullen een of meer zetels in de raad van commissarissen (rvc) opeisen. Ook omdat de huidige rvc onder leiding van Van Well in crisistijden te weinig de leiding heeft genomen. Blokland: ,,De rvc heeft te veel op de achtergrond gestaan, door steeds te zeggen dat Feyenoord wordt gerund door de directie.’’

In dat licht is het ook voor de sponsors wrang dat uitgerekend Boudewijn Poelmann deze week opstapte bij Feyenoord. De directeur van de Nationale Postcode Loterij was juist wél een van de commissarissen die het heft meer in handen wilde nemen. Niet voor niets nam Poelmann eind vorig jaar zelf contact op met aanvoerder Giovanni van Bronckhorst om te informeren naar de moeizame relatie met trainer Gertjan Verbeek. Daarmee passeerde hij de directie van Feyenoord, op wiens informatie hij onvoldoende vertrouwde.

Het plotselinge vertrek van Poelmann komt in de Kuip als een verrassing. Afgelopen woensdag beantwoordde hij samen met directeur Eric Gudde vragen over de toekomst van de club tijdens een supportersavond.

,,Het is beroerd dat deze zaak donderdagavond laat is gaan lekken via het AD,’’ zegt Poelmann. ,,Het had wat mij en mijn collega-bestuurders betreft een rustig afscheid moeten worden. Nu komt het wat haastig over allemaal. Ik heb woensdag nog een goed gesprek gehad met een groep vertegenwoordigers van Feyenoord-supporters. Die zullen zich afvragen wat er in de tussentijd is gebeurd. Nou, eigenlijk niet zo veel.’’

Opererend op de achtergrond bij de rvc kon Poelmann zijn ei niet kwijt, zo lijkt het. ,,Ik voelde al wat langer dat ik een verschil van mening had met mijn collega’s over het te voeren beleid bij Feyenoord. Ik wil daar verder niks over zeggen want dat is niet in het belang van mijn club Feyenoord. Ik wil benadrukken dat ik in de persoonlijke sfeer binnen de raad van commissarissen geen problemen heb. Het is een zakelijk verschil van mening. Maar laat ik ophouden met praten, want hoe meer ik zeg hoe vervelender het wordt. Ik vind het jammer dat het zo gaat, maar ik blijf supporter van de club. Zondag ga ik even niet naar de wedstrijd tegen Vitesse, omdat mijn vertrek dan nog wat te vers is. Daarna kom ik gewoon weer.’’

Hans Fortuin, ex-voorzitter van SC Feyenoord en kritisch volger van zijn club, was één van de twintig aanwezigen bij de supportersbijeenkomst met Poelmann deze week. ,,Ik vind zijn vertrek verbazingwekkend,’’ zegt Fortuin. ,,Van tweespalt tussen de commissarissen is woensdag niets gebleken.’’

Ook Eric van Dorp, voorzitter van de supportersvereniging, begrijpt er niets van. ,,Ik kreeg een déjà vu-gevoel,’’ zegt hij. ,,Na de nieuwsjaareceptie hebben we ook zoiets meegemaakt met Gertjan Verbeek. Vierentwintig uur voor het vertrek van Poelmann waren we nog aan het praten over de toekomst van Feyenoord. We hebben gezegd dat we continuïteit belangrijk vinden. Daar is bij de club de laatste jaren een gebrek aan geweest. Een dag later stapt de man met wie je daarover praat op. Een schrijnender voorbeeld bestaat niet.’’

Fortuin heeft wel een vermoeden waarom Poelmann is opgestapt. ,,Ik had het gevoel dat hij er dichter op wilde zitten bij Feyenoord. Ik weet dat hij er spijt van had dat de rvc maandenlang afstand heeft genomen. Bij de kwestie Verbeek is dat verschrikkelijk misgelopen. Met Dick van Well ben ik daarover in discussie gegaan. ‘Je bent toch de baas als er problemen zijn’, heb ik hem gezegd.’’

De voormalig preses van de amateurtak is een van de vele Feyenoorders die vindt dat de club gerund moet worden door een sterke leider. Fortuin heeft zijn hoop dan ook gevestigd op het initiatief van de groep investeerders. ,,Dat zijn tenminste echte Feyenoord-mensen en geen Russen of Arabieren die weg zijn voor je het weet. Ze moeten ervoor zorgen dat de dagelijkse leiding meer kracht en flair krijgt.’’

En nu maar hopen dat het gauw rond komt.
Gudde en Jacobs eruit.
van Well en vander Vegt eruit.
Zo mijn mogelijk mensen aan de top,zo kort mogelijke verbindingen.
En de investeerders zien graag Boudewijn Poelmann terug!!
Ruim baan maken voor de investeerders, eindelijk doe het bedrijfsleven van het rijnmond gebied iest goed voor de club.
Lang leve Feyenoord
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 28 februari 2009 - 12:55   quote  deeplink  
@Antonio
Ik vind het een beetje eng worden. Zijn het al een paar keer eens op deze dag. hahahahaha!!!!
antoniorijen
 antoniorijen - zaterdag 28 februari 2009 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 - 12:55 schreef Feyenoord till i die het volgende:
@Antonio
Ik vind het een beetje eng worden. Zijn het al een paar keer eens op deze dag. hahahahaha!!!!
Tja feyenoord till i die dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit, als we met zijn alle er maar op uit zijn dat Feyenoord weer numero uno word in nederland
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zaterdag 28 februari 2009 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 - 14:46 schreef antoniorijen het volgende:

[..]

Tja feyenoord till i die dan zijn de wonderen de wereld nog niet uit, als we met zijn alle er maar op uit zijn dat Feyenoord weer numero uno word in nederland
Dat is nou iets waar we het altijd over eens zullen zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Groep investeerders









0.0096349